Historie a současnost Pivovaru Velké Březno

● 1606 – existence pivovaru potvrzena kupní smlouvou
● 1753 – Ferdinand Bonaventura hrabě Harrach staví nový dvůr a pivovar
● 1841 – panství kupuje český místodržící Karel hrabě Chotek
● 1878 – pivovar si najímají podnikatelé R. Eckelmann a W. Wolfrum
● 1896 – přeměna podniku na akciovou společnost v čele s Karlem Chotkem
● 1890-1903 – přiváží zlaté medaile ze sedmi výstav /Vídeň, Berlín, Mnichov, Teplice,.../
● 1900 – vaří 18 druhů piv / Senátor, Priessner-Urquell, Bavaria, Korunní, Březňák, Urbräu.../
● 1900 – obchodní zástupci /Berlín, Drážďany, Londýn, Kapské město, Dares-saalam,.../
● 1902 – dvorním dodavatelem s právem označení výrobku císařskou orlicí
● 1906 – registruje ochrannou známku s portrétem pana Cibicha
● 1906 – z původně výstavního pavilonu se stává slavná restaurace TIVOLI
● 1906 – z ročního výstavu téměř 80 000 hl třetinu vyváží – Evropa, USA, Afrika,J.Amerika
● 1928 – nahrazuje dřevěné kvasné nádoby betonovýmipivovar
● 1930 – jako první v ČSR užívá automatický zátkovací stroj švédského systému ALKA
● 1933 – instaluje varnu z I. brněnské strojírny – dosud operující
● 1942 – dodává pivo na Saharu pro Rommelovu Afrikakorps
● 1945 – pivovar konfiskován pod národní správou
● 1948 – součástí Krušnohorských pivovarů, n.p.
● 1960 – Severočeské pivovary,n.p.
● 1992 – privatizace do Ústeckých pivovarů,a.s.
● 1998 – součástí skupiny Drinks Union, a.s.
● 2005 – stabilizován výstav kolem 250 000 hl
● 2008 – pivovar se stal součástí koncernu Heineken
Zdroj:Stránky 'Wikipedia' 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Velké Březno

Kdy:celoročně dle dohodyObec:Ústí nad LabemZdroj:Pivovar Velké Březno

Také máte rádi velkobřezenské pivo? V tom případě si vás dovolujeme pozvat na prohlídku, která vám prozradí příběh našeho pivovaru.

Co Vás čeká:
● Prohlídka všech hlavních provozů velkobřezenského pivovaru se zajímavým výkladem
● Ukázka klasické technologie vaření českého piva
● Ochutnávka velkobřezenského piva přímo v pivovaru
● Prodej značkového skla a suvenýrů

Návštěvní hodiny
Pro jednotlivce máme otevřeno každou sobotu od 14:30 na vrátnici pivovaru.
Skupiny nad 10 osob si mohou na telefonu nebo e-mailové adrese domluvit libovolný termín návštěvy.

Základní vstupné 100,-
prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min + degustace dvou druhů piva Březňák (degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let)

Zlevněné vstupné 60,-
prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min

Kontakt:
737 224 087
josef.helebrant@heineken.com

Aktualizováno: před 2 lety

25 let vařila pivo ve Velkém Březně. K profesi sládkové jí předurčilo už její příjmení

Publikováno:před 14 dnyZdroj:Rozhlas.czAutor:Eva Bucharová

Když se mladičká Jana, dcera hajného, rozhodovala, kam na střední, zatoužila dostat se z polosamoty rovnou do Prahy. Možná proto, že se tehdy jmenovala Chmelová, padla jí do oka Střední průmyslová škola potravinářská – obor kvasné technologie.

„Byly jsme čtyři děti, peněz moc nebylo, přesto jsem rodiče uprosila,“ vzpomíná Jana a doplňuje: „Rodiče měli jedinou podmínku – pokud ti to nepůjde, půjdeš ze školy pryč.“

A tak jí to pro jistotu celé čtyři roky šlo. Učitelé si jí rádi „vychutnávali“ se slovy: „Tak se pojďte předvést, Chmelová. Už jsme tu jednu takového jména měli, ale té to moc nešlo.“

Po maturitě pracovala Jana v pivovaru v Lounech, Krásném Březně a dlouhých 25 let ve Velkém Březně. „Sládkové – ženy jsme byly v republice vždycky tak maximálně tři,“ vzpomíná Jana Rostová.

Emeritní sládková Jana Rostová je už 11 let v důchodu, ale v pivovaru pracuje dál, jako průvodkyně ve velkobřezenském pivovaru. Exukrze jsou pravidelně každou sobotu ve 14:30. Někdy přijedou i němečtí turisté a tak si svojí němčinu zdokonaluje na Univerzitě třetího věku.

Z přiloženého audiozáznamu celého rozhovoru se dozvíte také třeba to, co má z celého velkobřezenského pivovaru nejraději. Pohodu u poslechu vám přeje Český rozhlas Sever!

Pivovar Velké Březno má nový distribuční sklad, přímo ve svém areálu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Mirka Salavová

Společnost Heineken otevřela distribuční centrum ve svém pivovaru ve Velkém Březně. Využila k tomu donedávna nepoužívanou budovu, k níž přistavěla montovanou halu. Náklady na stavbu byly téměř 50 milionů korun. Březenský pivovar je jediný z českých poboček Heinekenu, který má sklad přímo v areálu.

„Dříve jsme využívali sklad přímo v Ústí nad Labem. Teď ale ušetříme za nájem. Zároveň se zjednoduší cesta našeho piva přímo k zákazníkovi,“ říká Michal Rouč, vrchní sládek a ředitel pivovaru.

„Když jsem před devíti lety do Velkého Března nastupoval, nedovedl jsem si představit, kam až se pivovar dokáže posunout. Nový sklad je jeden z vrcholů transformace v tradiční pivovar 21. století,“ dodává Rouč (o stavbě skladu jsme psali zde).

Sklad je rozdělený na dvě části. V jedné se skladují palety, v druhé se připravuje zboží k rozvozu. Prostory mají rozlohu přes šest tisíc metrů čtverečních, kapacitu přibližně 7 400 palet a pracuje tu 20 zaměstnanců.

„Tento projekt pro nás není důležitý jen z hlediska investice, kterou jsme do pivovaru vložili, ale i proto, že doufáme v růst v tomto regionu,“ prohlásil Milan Schramm, ředitel výroby společnosti Heineken v České republice.

Dopravní zatížení nevzroste, slibuje pivovar
„Halu jsme se snažili udělat moderní uvnitř, ale navenek ji nechat historickou. To proto, abychom zachovali ráz s pivovaru, který je velkým dědictvím,“ přiblížil.

Podle vedení pivovaru nové centrum nezatíží místní komunikace, protože nárůst počtu automobilů, které z pivovaru odvážejí palety, nebude rapidní.

„Nechali jsme si vypracovat studii, podle níž dopravní zatížení nevzroste. Silnice, která probíhá Velkým Březnem, má denní hustotu provozu okolo 10 tisíc aut a něco málo přes sto kamionů,“ uvedl Rouč.

„Od nás však budou vyjíždět denně maximálně desítky aut. I v minulosti jsme museli pivo odsud odvážet. Přibude pouze 14 nových menších dodávek do deseti tun pro rozvážení přímo zákazníkům,“ vysvětlil.

Heineken otevřel ve Velkém Březně sklad, plánuje i úpravu technologií

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Společnost Heineken dnes otevřela v areálu pivovaru ve Velkém Březně na Ústecku distribuční centrum. Ze skladu rozváží všechny druhy piv do obchodů a restaurací na severozápadě Čech. Náklady na investici činily téměř 50 milionů korun. Novinářům to řekl ředitel pivovaru a vrchní sládek Michal Rouč. Heineken ČR je tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří mu značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan.

Velkobřezenský pivovar je v Heinekenu jediný, který má sklad přímo v areálu. Doposud využíval nájemních prostor v Ústí nad Labem. "Ušetříme za nájem a cesta piva k zákazníkům se zjednodušuje. Do dnešního dne jsme ho museli vozit do deset kilometrů vzdáleného skladu a pak rozvážet dál," uvedl Rouč. Skladovací prostory včetně manipulační plochy mají rozlohu víc než 6000 metrů čtverečních a sklad má kapacitu přibližně 7400 palet.

Pivovar využil ke skladování jednu doposud prázdnou budovu, k níž přistavil montovanou halu. Práce začaly v lednu a skončily v červenci, pak se stěhovalo. Zaměstnancům z Ústí pivovar nabídl přechod do Velkého Března, všichni toho využili, ve skladu pracuje 20 lidí. Obec Velké Březno otevření skladu v pivovaru, který stojí na břehu Labe přes 260 let, vítá. "Pro nás je to důkaz toho, že Heineken to myslí s pivovarem ve Velkém Březně vážně. V minulosti byly pochyby, zda vůbec bude fungovat. Padesátimilionová investice znamená, že pivo se dál bude u nás vařit," řekl ČTK starosta Michal Kulhánek.

Obavy před započetím stavby panovaly ze zvýšení dopravní zátěže. "Dělali jsme studii a zatížení nijak výrazně nenaroste. Silnice kolem má denní hustotu provozu téměř 10.000 vozidel a přes 100 kamionů a my jsem i tak museli pivo odsud odvézt. Přibude pouze 14 aut s váhou do deseti tun pro rozvoz přímo zákazníkům," uvedl Rouč. Podle starosty se naopak uleví vedlejší ulici Pivovarská, protože vjezd do pivovaru je nyní přímo z hlavní silnice.

Heineken podle Rouče bude v investicích v Březně pokračovat. "Čeká nás rekonstrukce vrátnice a úprava technologií," zmínil. V historickém pivovaru nedaleko Ústí nad Labem v roce 2014 skončil provoz lahvové stáčecí linky, zůstala výroba tankového a sudového piva. Výstav velkobřezenského pivovaru byl loni 200.000 hektolitrů.

Dny českého piva opět s pivem Březňák Originální Märzen

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:ČeskéNápoje.cz

Už třetím rokem v řadě přispějí pivovarníci z Velkého Března ke Dnům českého piva, které se letos konají od 27. září do 1. října. Milovníkům speciálních piv uvařili polotmavé pivo Březňák Originální Märzen. Celkem ho je k dispozici 700 hektolitrů. Prodávat se bude ve vybraných hospodách v celé České republice.

Březňák Originální Märzen je speciální druh piva, které se kdysi připravovalo už v březnu, protože by ho pozdější vyšší teploty s velkým množstvím divokých kvasnic znehodnotily. „Kritické“ letní období tudíž přečkal v chladných sklepech pivovaru. Po dlouhém ležení se tehdy prodával na podzim během různých pivních slavností.

Právě této tradici zůstali ve Velkém Březně věrni. „Pivo jsme i letos vařili v březnu tradičním způsobem na dva rmuty v původní měděné varně z roku 1933. Poté kvasilo v otevřených kádích na spilkách a dlouhých 150 dnů leželo ve sklepech,“ uvedl ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč. Výsledek – speciální polotmavé pivo s obsahem alkoholu 5,5 % obj. a stupňovitostí 13,2 % hm. - se pyšní plnou chutí a příjemnou intenzivní hořkostí s jemnými karamelovými tóny.

Limitovanou edici 700 hektolitrů svátečního piva štamgasti ve svých oblíbených hospodách mohou poprvé ochutnat 27. září, v předvečer svátku svatého Václava, který je nejen patronem českých zemí, ale i českého piva. „Jsme moc rádi, že můžeme zákazníkům toto výjimečné pivo nabídnout. Vaří se v malebném pivovaru, kde sázíme na poctivou práci a řemeslný fortel. Březňák Originální Märzen je zkrátka také pivo staré školy, jehož výroba trvá velmi dlouho. Ale výsledek za to určitě stojí,“ konstatovala manažerka značky Březňák Andrea Komůrková. Seznam všech hospod, kde se bude speciální pivo čepovat, všichni zájemci najdou na stránkách www.breznak.cz.

Březňák Originální Märzen je příspěvek velkobřezenských sládků ke Dnům českého piva, které se letos konají už popáté. Pořádá je Český svaz pivovarů a sladoven, přičemž mají být oslavou čepovaného českého piva jako tradičního nápoje. Současně chtějí posilovat tradici českých hospod.

Den otevřených dveří pivovaru Velké Březno: skvělá muzika, soutěže i prohlídky

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:E-ústí.cz

Tradiční den otevřených dveří ve Velkém Březně klepe na dveře: své návštěvníky pivovarníci pozvou na návštěvu 9. září v pravé poledne. Průvodci celým odpolednem a večerem letos budou moderátor Petr Zajíček a samozřejmě Viktor Cibich.

Aby si všichni hosté pivní svátek patřičně užili a pohodlně se dostali na místo určení, mohou jako dopravní prostředek využít kyvadlovou dopravu z Děčína a Ústí nad Labem. Ani za dopravu, ani za vstup do pivovaru se neplatí.

První sud jako každoročně narazí ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč ve spolupráci se starostou Velkého Března Michalem Kulhánkem a obchodním ředitelem pro region Čechy Pavlem Sokolem. „Návštěvníci mohou očekávat vlnobití nadupané hudby, skvělé zábavy a především pečlivě nachlazeného Březňáka, kdy jsme posílili množství výčepních míst i chladicích vozů na pivo. Z interpretů bych upozornil na Martu Jandovou nebo kapelu Žlutý pes a všechny pobaví hlas známých osobností Petr Jablonský,“ uvedl manažer Martin Pokorný, který má pořádání akce na starosti.

Jak je ve Velkém Březně zvykem, čepovat se budou i speciální piva – Březňák originální Märzen a Březňák Zázvor, uvařený právě u příležitosti Dne otevřených dveří. Přímo z cisterny se pak bude čepovat lahodný čerstvý nefiltrovaný ležák.

Návštěvníci si dále užijí spoustu zábavy a soutěží. „Mezi atrakce se jistě zařadí soutěž o co nejrychlejší přezutí pneumatiky automobilu Škoda Favorit, který televizní diváci znají z úspěšné televizní reklamy Pozvi tátu na pivo. Auto se značkou BRE 17 – 53 pak na místě necháme jako dekoraci,“ uvedla manažerka značky Březňák Andrea Komůrková, která se na organizaci akce rovněž podílí. Návštěvníci se také mohou zúčastnit workshopu, kde budou pracovat se dřevem. Připraveny budou i další sportovní a odpočinkové aktivity, které vyvrcholí vyhlášením vítěze roční pivní renty.

Návštěvníci, kteří chodí na Den otevřených dveří pravidelně, jistě zaznamenají jednu zásadní změnu. Od loňského roku totiž přímo v areálu vyrostlo distribuční centrum, odkud míří velkobřezenské pivo vstříc zákazníkům. „Nová skladová hala bude mít svou vlastní exkurzní trasu. Návštěvníci si budou moct halu sami projít a podívat se na místa, kde se začne v nejbližších dnech skladovat naše pivo.,“ pozval návštěvníky na exkurze zdarma ředitel pivovaru Michal Rouč.

Den plný hudby, soutěží, i piva jako křen zakončí jako každoročně na závěr ohňostroj.

Pivovar Březňák účinkuje v seriálu Ulice

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Už příští týden 21. srpna televizní diváci uvidí první z několika dílů populárního seriálu Ulice, který se natáčel v severních Čechách a pivovaru ve Velkém Březně. Značka Březňák, která se zde vaří, sází na hodnoty staré školy, a proto jí spojení s léty prověřeným seriálem velmi dobře „sluší“.

Natáčení se uskutečnilo během dvou květnových dnů a v jeho rámci se podařilo poukázat na tradiční výrobu i původ piva Březňák. Právě na sever Čech přijeli trávit dovolenou hrdinové seriálu, rodiče Luboš a Věrka Marečkovi se synem Márou. A navštívili i zdejší pivovar Velké Březno. Díly této dějové linky ze severních Čech a pivovaru se budou vysílat na TV Nova v několika epizodách od 21. srpna.

V uvedených dílech seriálu si zahráli někteří zaměstnanci i ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč. Objeví se v roli průvodce, přičemž svou skutečnou funkci sládka propůjčil herci Vladimíru Kratinovi. Ostatní zaměstnanci vystupovali jako kompars, v některých případech i ve vlastních pracovních pozicích. Natáčelo se ve varně, showroomu i venku, „na place“ bylo přibližně 15 zaměstnanců a 100 lidí ze štábu. V pivovaru se na dva dny musela zastavit výroba. „Natáčení probíhalo v naprosto pohodové atmosféře, protože ve štábu byli opravdoví profesionálové. Překvapilo mě, že vše fungovalo bez větších příprav, úplně všichni věděli, co mají dělat, a to bez nějakých dlouhých porad. Což je o to zajímavější, protože finální vzhled jednotlivých obrazů vznikal až přímo na place. Zajímavá byla také návštěva režisérského vozu na konzultaci, kdy se mě ptali, zda vše probíhá pivovarsky opravdově, tedy uvěřitelně,“ uvedl k natáčení Michal Rouč.

Jak je známo z dřívějška, značka Březňák sází na hodnoty staré školy – pivo vaří z kvalitních surovin a podle klasické technologie v malebném pivovaru Velké Březno. Hodnotami staré školy myslí rozvážnost, tradici, poctivost, vztah k domovu a ruční práci. S tímto poselstvím Březňák přistupuje od počátku i k partnerství se seriálem Ulice, ve kterém hraje celá řada známých tváří. „Značka Březňák se skvěle hodí k seriálu, který prověřil čas. Ukazuje, že hodnoty a zkušenosti mají v tomto světě své místo,“ vysvětlila spojení s Ulicí manažerka značky Březňák Andrea Komůrková.

Ulice je první český denní seriál, který se točí v pražských ateliérech v objektu bývalé tiskárny v Hostivaři od června 2005.

Blíží se Den otevřených dveří pivovaru Velké Březno

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Tradiční Den otevřených dveří se blíží! Uskuteční se jako každoročně na stejném místě, v pivovaru Velké Březno, 9. září. Jedním z lákadel bude i možnost prohlédnout si nové distribuční centrum, které za několik měsíců vyrostlo přímo v areálu pivovaru. Začátek akce je v pravé poledne.

Den otevřených dveří se chystá měsíce dopředu a program se dolaďuje právě teď. Každopádně se návštěvníci mohou těšit na populární soutěže, kupu dobré muziky a samozřejmě i exkurze do pivovaru. Letošní novinkou bude příležitost nahlédnout do zákulisí distribuce a logistiky – přímo do nového distribučního centra, odkud pivo míří vstříc svým zákazníkům. Do Velkého Března se distribuce piva přesunuje z Ústí nad Labem.

Na návštěvníky se už těší ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč, starosta Velkého Března Michal Kulhánek a regionální obchodní ředitel v celých Čechách Pavel Sokol. Všichni tři totiž společnými silami hned na úvod narazí první sud piva.

S detailním programem pivovar všechny seznámí v dostatečném časovém předstihu.

Na Den otců oceňte táty hrdiny

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje

Blíží se Den otců, svátek oslavující otcovství, vztah otce k dítěti a roli otců ve společnosti. Svátek na počest otců, který letos připadá na neděli 18. června, je stále populárnější, přesto ho řada lidí doposud neznala, nebo opomíjela. Značka Březňák si uvědomuje, jak je důležité říct tátovi, že je hrdina a velký vzor. Tátové o tom totiž většinou nevědí a připadají si nepotřební. To se značka Březňák snaží změnit.

Značka Březňák z pivovaru ve Velkém Březně vyznává a ctí hodnoty „staré školy“, jako jsou tradice, poctivost, zkušenost nebo vztah k domovu. Sází na mezigenerační výzvu a poukazuje na to, že zrychlující se tempo a rozmach moderních technologií jsou příčinou obrovského rozdílu mezi dnešní generací synů a otců. Březňák apeluje na to, aby synové a dcery dali otcům najevo, že jsou pro ně důležití a za mnohé jim vděčí. A právě Den otců je skvělou příležitostí. Jak tento den oslavit?

Zajděte na pivo
Kdy naposledy jste vzali tátu na jedno? Udělejte si čas a řekněte mu, jak vám na něm záleží. Březňák speciálně na oslavu našich tátů, hrdinů ze staré školy, uvařil Březňák 11, pivo z těch nejkvalitnějších tuzemských surovin uvařené dle tradičních pivovarnických metod. Březňák 11 je světlý ležák zlatavé barvy s obsahem alkoholu 4,6 % obj. a plnější chuti, která však pivu neubírá na pitelnosti. A možná nezůstanete jen u jednoho kousku a strávíte se svým tátou pěkné chvíle, na které se nezapomíná. Určitě to ocení a vy možná přijdete na to, že není od věci si takové setkání zopakovat.

Užijte si grilování
Vyrazte na piknik spojený s grilováním nebo opékáním buřtů. Pivo, jídlo, příroda kolem a trocha adrenalinu při rozdělávání ohně vám přijde vhod, zvlášť když malý výlet okořeníte vzpomínáním na čundry nebo jiné společné zážitky. Grilování si můžete užít na zahradě, v lesích, parcích, lesoparcích i na zahrádce v některé z březňáckých hospůdek Tak na zdraví! A na táty, opravdové hrdiny!

Vyrazte na koncert kapely Jelen
Vezměte tátu na koncert jedné z nejpopulárnějších českých hudebních skupin, sedmičlenné akustické kapely Jelen, která oprávněně patří k tomu nejlepšímu, co naše současná hudební scéna nabízí. Jeleni hrají autorské skladby vycházející z tradičních stylů, jako je country, folk, bluegrass a blues a speciálně ke Dni otců ve spolupráci se značkou Březňák pro všechny otce složili písničku Domů. Tu premiérově zahrají na velkém open-air koncertu pod širým nebem ke Dni otců, kde vystoupí také Debbi, David Stypka a Kateřina Marie Tichá. Koncert se koná v neděli 18. června od 17.00 na Střeleckém ostrově a bude koncipován „rodinně“. „Program bude bohatý a na Střeleckém ostrově je to krásné. Byl jsem tam loni a ta atmosféra je úžasná. Na to se moc těšíme. Začneme brzy a chceme navodit rodinnou atmosféru,“ prozradil frontman Jelenů Jindra Polák.

V pivovaru Velké Březno bude vše pod jednou střechou

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápoje

V plném proudu jsou stavební práce na montáži nové haly plánovaného distribučního centra přímo v areálu pivovaru ve Velkém Březně. Vše probíhá přesně podle naplánovaného harmonogramu a dokončení stavby můžeme očekávat na konci června. Stěhování a plný provoz nového distribučního centra se plánuje nejpozději od 1. října letošního roku. Stávající distribuční centrum se do Velkého března přestěhuje z Ústí nad Labem.

Důvody výstavby nového distribučního centra jsou nasnadě. Pivovar Velké Březno získá moderní a dostatečné skladovací prostory, odpovídající současným přísným standardům a normám. Omezí se i převozy a významně se zlepší bezpečnost provozu. Nezanedbatelné budou i časové a finanční úspory při přesunech piva z pivovaru k zákazníkům. Do budoucna odpadne placení nájemného v Ústí nad Labem a nabídne se skvělá příležitost řídit procesy ve vlastním skladu „po svém“ a realizovat potřebné změny.

„Z pohledu pivovaru Velké Březno celou investici velice vítám. Touto akcí se završí transformace pivovaru v jeden funkční celek. Díky těmto velkým změnám se nám podaří využít volné prostory a vznikne nový nákladní vjezd do areálu. Vše na sebe logicky navazuje, navíc nadále nemusíme využívat externí prostory. V neposlední řadě bych rád zmínil, že se na kolegy z logistiky z Ústí nad Labem těšíme a věřím, že se nám bude pod jednou střechou lépe spolupracovat,“ konstatoval ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč.

Vznik důležitého projektu v minulosti muselo posvětit regionální vedení, například ředitel dodavatelského řetězce pro Evropu Rob Richardson a také Milan Schramm, ředitel výroby společnosti HEINEKEN Česká republika. Realizaci má na starosti projektový tým, sestávající z kmenových zaměstnanců i externích spolupracovníků. „Vlastní práce na samotné hale započaly po získání stavebního povolení v lednu 2017. V současnosti vše probíhá v souladu s časovým harmonogramem. Protože jsme v něm počítali se zimním obdobím, nenarušil ho ani mráz, ani letošní vyšší příděl sněhu. Kompletní dokončení stavby plánujeme do 30. června. Pak bude následovat kolaudace. Začátek stěhování předpokládám nejdříve koncem srpna a plný provoz od října 2017,“ konstatoval vedoucí projektového tým Jaroslav Horáček.

Projekt vlastního skladu a distribučního centra přímo v pivovaru se zvažoval už v minulosti. Tenkrát (ještě před příchodem HEINEKENU) se ovšem nevědělo, kam bude pivovar Velké Březno dále směřovat a nebyla známa ucelená koncepce logistiky a distribuce. Z těchto důvodů se od nákladného investičního plánu upustilo. Původní myšlenku se podařilo oživit vloni. Po přesunu výroby lahvového piva ve Velkém Březně přibylo dostatek místa pro stavbu. Ze všech pivovarů HEINEKENU (Velké Březno, Krušovice, Starobrno) je ten velkobřezenský jediný, který bude mít své distribuční centrum přímo v areálu.

Pivovar v Březně završí devět let modernizace stavbou své vlastní haly

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Mirka Salavová

V areálu pivovaru Heineken ve Velkém Březně se staví hala nového distribučního centra, které nahradí stávající sklad v Ústí nad Labem. V rámci pivovarů, které na českém území Heineken provozuje, bude ten březenský unikátem. V žádném dalším totiž není distribuční centrum jeho součástí.

„Za ústeckou halu platíme nájemné, tím, že si vybudujeme vlastní, budeme ve svém a ušetříme, návratnost této investice je nižší než deset let,“ říká ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč.

„Práce na hale začaly v lednu letošního roku, spustit v ní plný provoz plánujeme od přelomu září a října,“ poznamenal vedoucí projektového týmu Jaroslav Horáček.

Stavbou haly za několik desítek milionů korun bude zároveň završena téměř devítiletá rekonstrukce pivovaru, jehož tradice sahá až do roku 1753.

Statisíce hektolitrů ročně
„Zrekonstruovali jsme už veškeré prostory a vybudovali tak pivovar jednadvacátého století, který navazuje na historické tradice,“ uvedl Rouč.

V současné době se vaří ve Velkém Březně řada piv značky Březňák, Zlatopramen a pivní speciály.

Každoročně pivovar vyprodukuje okolo dvou set tisíc hektolitrů piva.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.27.11.2017 22:0354