Historie a současnost Pivovaru Velké Březno

● 1606 – existence pivovaru potvrzena kupní smlouvou
● 1753 – Ferdinand Bonaventura hrabě Harrach staví nový dvůr a pivovar
● 1841 – panství kupuje český místodržící Karel hrabě Chotek
● 1878 – pivovar si najímají podnikatelé R. Eckelmann a W. Wolfrum
● 1896 – přeměna podniku na akciovou společnost v čele s Karlem Chotkem
● 1890-1903 – přiváží zlaté medaile ze sedmi výstav /Vídeň, Berlín, Mnichov, Teplice,.../
● 1900 – vaří 18 druhů piv / Senátor, Priessner-Urquell, Bavaria, Korunní, Březňák, Urbräu.../
● 1900 – obchodní zástupci /Berlín, Drážďany, Londýn, Kapské město, Dares-saalam,.../
● 1902 – dvorním dodavatelem s právem označení výrobku císařskou orlicí
● 1906 – registruje ochrannou známku s portrétem pana Cibicha
● 1906 – z původně výstavního pavilonu se stává slavná restaurace TIVOLI
● 1906 – z ročního výstavu téměř 80 000 hl třetinu vyváží – Evropa, USA, Afrika,J.Amerika
● 1928 – nahrazuje dřevěné kvasné nádoby betonovýmipivovar
● 1930 – jako první v ČSR užívá automatický zátkovací stroj švédského systému ALKA
● 1933 – instaluje varnu z I. brněnské strojírny – dosud operující
● 1942 – dodává pivo na Saharu pro Rommelovu Afrikakorps
● 1945 – pivovar konfiskován pod národní správou
● 1948 – součástí Krušnohorských pivovarů, n.p.
● 1960 – Severočeské pivovary,n.p.
● 1992 – privatizace do Ústeckých pivovarů,a.s.
● 1998 – součástí skupiny Drinks Union, a.s.
● 2005 – stabilizován výstav kolem 250 000 hl
● 2008 – pivovar se stal součástí koncernu Heineken
Zdroj:Stránky 'Wikipedia' 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Velké Březno

Kdy:celoročně dle dohodyObec:Ústí nad LabemZdroj:Pivovar Velké Březno

Také máte rádi velkobřezenské pivo? V tom případě si vás dovolujeme pozvat na prohlídku, která vám prozradí příběh našeho pivovaru.

Co Vás čeká:
● Prohlídka všech hlavních provozů velkobřezenského pivovaru se zajímavým výkladem
● Ukázka klasické technologie vaření českého piva
● Ochutnávka velkobřezenského piva přímo v pivovaru
● Prodej značkového skla a suvenýrů

Návštěvní hodiny
Pro jednotlivce máme otevřeno každou sobotu od 14:30 na vrátnici pivovaru.
Skupiny nad 10 osob si mohou na telefonu nebo e-mailové adrese domluvit libovolný termín návštěvy.

Základní vstupné 100,-
prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min + degustace dvou druhů piva Březňák (degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let)

Zlevněné vstupné 60,-
prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min

Kontakt:
737 224 087
josef.helebrant@heineken.com

Aktualizováno: před 3 lety

Březňák představuje polotmavý ležák Beránek

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

Speciální polotmavý ležák Beránek je dalším z vysoce kvalitních piv z pivovaru Velké Březno. Milovníci piva si ho budou moci vychutnat v hospodách v orosené sklenici s bohatou pěnou. Není tedy proč dál počítat ovečky, můžeme začít počítat Beránky!

Za novým polotmavým ležákem z Velkého Března stojí žena

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:iLuxus.cz

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

V Litoměřicích zajděte do hospody staré školy v barvách Březňáku

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Litoměřická hospoda U Kapličky prošla kompletní rekonstrukcí a znovu se otevírá veřejnosti. Tento prostor s jedinečným geniem loci byl odpradávna místem, kde nacházeli útočiště milovníci dobrého piva a vyznavači pravých hodnot staré školy, jakými jsou poctivost, lidská práce a tradice prověřených věcí. Právě tyto hodnoty uznává i pivovar Velké Březno, za jehož podpory proběhla celková rekonstrukce.

Hospoda U Kapličky v Pokratické ulici v Litoměřicích je místem téměř mystickým. Historie domu sahá až do roku 1738 a po celou dobu jeho existence zde, až na krátké přestávky, nalézali azyl příznivci zlatavého moku. Hospoda je neměnnou součástí budovy a provází ji celými věky. Mezi místními koluje historka, že sem chodil na pivo i slavný loupežník Babinský.

S citem k budově samotné, jejímu vzdorování zubu času, prostorům nasáklým příběhy místních štamgastů a navázáním především na prvorepublikovou tradici, tak si přál vést renovaci nový majitel pan Šedina. Přestavba litoměřické hospody U Kapličky podle návrhu známého architekta Igora Valachoviče je přesně taková: interiér byl provzdušněn odstraněním příček, dominuje mu nový výčep a bar, některým stěnám pak páskované tapety ve stylu 30.let. Interiér kombinuje mobiliář značky TON a zakázkově vyrobený nábytek. „Snažili jsme se navázat na období první republiky, ponechána byla například původní štuková výzdoba stropu. Použili jsme i další pro tuto dobu typické prvky, jako například dřevěný obklad stěn. Prostor si zachoval eleganci,“ komentoval úpravy architekt Valachovič.

Hosté si mohou vychutnat nejen orosenou sklenici Březňáka, ale také pochoutky z české kuchyně. Šéfkuchař Michal Jirsák dohlíží na používání surovin z místních zdrojů a poctivou přípravu každého pokrmu. Pivní guláš, žebra nebo vepřové koleno jsou U Kapličky naprosto delikátní. Velice silná komunita štamgastů vedená panem Stanislavem Číhalem plánuje v hospodě pořádat pravidelná hudební vystoupení nebo vyrážet na pivo v dobových kostýmech z 18. století.

Značka Březňák věří v trpělivost nejen při vaření piva, ale i v budování mezilidských vztahů. V reklamním spotu velkobřezenského pivovaru je reflektována síla i křehkost vztahu otce a syna. Je tedy více než příhodné, že příběh pana Šediny a hospody U Kapličky se začal psát, už když byl malý kluk a chodil sem tátovi pro pivo do džbánku.

Nová kampaň Březňáku již od 18. ledna

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Značka Březňák představuje nový televizní spot – a stejně jako před dvěma lety chce upozornit na vztah otce a syna, ovšem z trochu jiného úhlu pohledu. Pro značku Březňák je jednou ze stěžejních hodnot staré školy trpělivost. Zkrátka že všechno na světě chce svůj čas, ať už se to týká mezilidských vztahů s těmi nejbližšími, nebo schopnosti uvařit skvělé pivo staré školy.

Kreativní agentura VCCP, která na nové kampani pro značku Březňák pracovala, se nechala inspirovat citátem jednoho z nejúspěšnějších Čechů, podnikatelem Tomášem Baťou, kterého zná bez nadsázky celý svět. Ten kdysi prohlásil: „Když jsem měl 20 let, myslel jsem si, že můj otec je idiot. Když jsem měl 30 let, občas jsem si myslel, že má docela pravdu. Když mi bylo 40, tak jsem si myslel, že to byl celkem moudrý chlap. A když jsem měl 50 let, řekl jsem si: kdyby tu tak byl a poradil mi!“

„Pochopit jeden druhého chce svůj čas. To je stejné, jako uvařit dobré pivo. Proto se nám citát tak líbí. U Březňáku můžeme stavět na dlouhé tradici a zmíněné trpělivosti. Pivo stále pomalu zraje v původních pískovcových sklepích, ve varně se pivo vaří od roku 1933 a podobizna Viktora Cibicha zdobí etikety od roku 1906,“ konstatoval manažer značky Petr Syřiště. Celou kampaní se tak prolínají hodnoty staré školy, kterými jsou lidská práce, tradice prověřených věcí a především zmíněná trpělivost, kdy se na pořádný kousek vyplatí počkat. Nejen pro Březňák je trpělivost zásadní hodnotou – představuje i důležitou součást vztahu otce se synem. Svého otce totiž v každém věku vnímáme jinak, proto kampaň odkazuje na zmíněný citát Tomáše Bati. Jak se vztah k otci může měnit podle toho, kolik nám je právě let, dokazují i upřímné zpovědi mužů různého věku v interview, které bude podpořeno na Facebooku.

Celá nová kampaň Březňáku startuje 18. ledna a bude se v různých podobách prolínat celým rokem 2018. Diváci mohou spoty o délce 60 sekund a 30 sekund vidět na všech kanálech televize Prima, dále na Barrandově a Óčku. Objeví se také v on-line médiích a na sociálních sítích. Protože značka Březňák nezapomíná na své kořeny, natáčelo se v krásných exteriérech v Litoměřicích a dalších lokalitách v severních a středních Čechách. Snad s výjimkou mladého herce Petra Buchty ve spotech nehrají známé tváře z televize. Nechceme jít cestou známých herců, celebrit a jejich příběhů. Nás zajímá opravdový a univerzální příběh otce a syna, který vyprávíme,“ uzavřel Petr Syřiště. Autorem hudby ke spotům je skupina Lucie.

Kreativní návrh zpracovala agentura VCCP a produkci nových spotů měla na starosti agentura BISTRO Films. Režisérem byl opět James Pilkington, který natáčel i předcházející velmi úspěšné reklamy o tátech – hrdinech před dvěma lety. Právě tehdy se značka rozhodla jít vlastní cestou, místo prvoplánové kampaně představit i závažnější společenské téma a zamyslet se nad úctou ke generaci rodičů, která si s přibývajícím věkem může v dnešním světě připadat trochu opomíjená a stranou od aktuálního dění.

25 let vařila pivo ve Velkém Březně. K profesi sládkové jí předurčilo už její příjmení

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Eva Bucharová

Když se mladičká Jana, dcera hajného, rozhodovala, kam na střední, zatoužila dostat se z polosamoty rovnou do Prahy. Možná proto, že se tehdy jmenovala Chmelová, padla jí do oka Střední průmyslová škola potravinářská – obor kvasné technologie.

„Byly jsme čtyři děti, peněz moc nebylo, přesto jsem rodiče uprosila,“ vzpomíná Jana a doplňuje: „Rodiče měli jedinou podmínku – pokud ti to nepůjde, půjdeš ze školy pryč.“

A tak jí to pro jistotu celé čtyři roky šlo. Učitelé si jí rádi „vychutnávali“ se slovy: „Tak se pojďte předvést, Chmelová. Už jsme tu jednu takového jména měli, ale té to moc nešlo.“

Po maturitě pracovala Jana v pivovaru v Lounech, Krásném Březně a dlouhých 25 let ve Velkém Březně. „Sládkové – ženy jsme byly v republice vždycky tak maximálně tři,“ vzpomíná Jana Rostová.

Emeritní sládková Jana Rostová je už 11 let v důchodu, ale v pivovaru pracuje dál, jako průvodkyně ve velkobřezenském pivovaru. Exukrze jsou pravidelně každou sobotu ve 14:30. Někdy přijedou i němečtí turisté a tak si svojí němčinu zdokonaluje na Univerzitě třetího věku.

Z přiloženého audiozáznamu celého rozhovoru se dozvíte také třeba to, co má z celého velkobřezenského pivovaru nejraději. Pohodu u poslechu vám přeje Český rozhlas Sever!

Pivovar Velké Březno má nový distribuční sklad, přímo ve svém areálu

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Mirka Salavová

Společnost Heineken otevřela distribuční centrum ve svém pivovaru ve Velkém Březně. Využila k tomu donedávna nepoužívanou budovu, k níž přistavěla montovanou halu. Náklady na stavbu byly téměř 50 milionů korun. Březenský pivovar je jediný z českých poboček Heinekenu, který má sklad přímo v areálu.

„Dříve jsme využívali sklad přímo v Ústí nad Labem. Teď ale ušetříme za nájem. Zároveň se zjednoduší cesta našeho piva přímo k zákazníkovi,“ říká Michal Rouč, vrchní sládek a ředitel pivovaru.

„Když jsem před devíti lety do Velkého Března nastupoval, nedovedl jsem si představit, kam až se pivovar dokáže posunout. Nový sklad je jeden z vrcholů transformace v tradiční pivovar 21. století,“ dodává Rouč (o stavbě skladu jsme psali zde).

Sklad je rozdělený na dvě části. V jedné se skladují palety, v druhé se připravuje zboží k rozvozu. Prostory mají rozlohu přes šest tisíc metrů čtverečních, kapacitu přibližně 7 400 palet a pracuje tu 20 zaměstnanců.

„Tento projekt pro nás není důležitý jen z hlediska investice, kterou jsme do pivovaru vložili, ale i proto, že doufáme v růst v tomto regionu,“ prohlásil Milan Schramm, ředitel výroby společnosti Heineken v České republice.

Dopravní zatížení nevzroste, slibuje pivovar
„Halu jsme se snažili udělat moderní uvnitř, ale navenek ji nechat historickou. To proto, abychom zachovali ráz s pivovaru, který je velkým dědictvím,“ přiblížil.

Podle vedení pivovaru nové centrum nezatíží místní komunikace, protože nárůst počtu automobilů, které z pivovaru odvážejí palety, nebude rapidní.

„Nechali jsme si vypracovat studii, podle níž dopravní zatížení nevzroste. Silnice, která probíhá Velkým Březnem, má denní hustotu provozu okolo 10 tisíc aut a něco málo přes sto kamionů,“ uvedl Rouč.

„Od nás však budou vyjíždět denně maximálně desítky aut. I v minulosti jsme museli pivo odsud odvážet. Přibude pouze 14 nových menších dodávek do deseti tun pro rozvážení přímo zákazníkům,“ vysvětlil.

Heineken otevřel ve Velkém Březně sklad, plánuje i úpravu technologií

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Společnost Heineken dnes otevřela v areálu pivovaru ve Velkém Březně na Ústecku distribuční centrum. Ze skladu rozváží všechny druhy piv do obchodů a restaurací na severozápadě Čech. Náklady na investici činily téměř 50 milionů korun. Novinářům to řekl ředitel pivovaru a vrchní sládek Michal Rouč. Heineken ČR je tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří mu značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan.

Velkobřezenský pivovar je v Heinekenu jediný, který má sklad přímo v areálu. Doposud využíval nájemních prostor v Ústí nad Labem. "Ušetříme za nájem a cesta piva k zákazníkům se zjednodušuje. Do dnešního dne jsme ho museli vozit do deset kilometrů vzdáleného skladu a pak rozvážet dál," uvedl Rouč. Skladovací prostory včetně manipulační plochy mají rozlohu víc než 6000 metrů čtverečních a sklad má kapacitu přibližně 7400 palet.

Pivovar využil ke skladování jednu doposud prázdnou budovu, k níž přistavil montovanou halu. Práce začaly v lednu a skončily v červenci, pak se stěhovalo. Zaměstnancům z Ústí pivovar nabídl přechod do Velkého Března, všichni toho využili, ve skladu pracuje 20 lidí. Obec Velké Březno otevření skladu v pivovaru, který stojí na břehu Labe přes 260 let, vítá. "Pro nás je to důkaz toho, že Heineken to myslí s pivovarem ve Velkém Březně vážně. V minulosti byly pochyby, zda vůbec bude fungovat. Padesátimilionová investice znamená, že pivo se dál bude u nás vařit," řekl ČTK starosta Michal Kulhánek.

Obavy před započetím stavby panovaly ze zvýšení dopravní zátěže. "Dělali jsme studii a zatížení nijak výrazně nenaroste. Silnice kolem má denní hustotu provozu téměř 10.000 vozidel a přes 100 kamionů a my jsem i tak museli pivo odsud odvézt. Přibude pouze 14 aut s váhou do deseti tun pro rozvoz přímo zákazníkům," uvedl Rouč. Podle starosty se naopak uleví vedlejší ulici Pivovarská, protože vjezd do pivovaru je nyní přímo z hlavní silnice.

Heineken podle Rouče bude v investicích v Březně pokračovat. "Čeká nás rekonstrukce vrátnice a úprava technologií," zmínil. V historickém pivovaru nedaleko Ústí nad Labem v roce 2014 skončil provoz lahvové stáčecí linky, zůstala výroba tankového a sudového piva. Výstav velkobřezenského pivovaru byl loni 200.000 hektolitrů.

Dny českého piva opět s pivem Březňák Originální Märzen

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:ČeskéNápoje.cz

Už třetím rokem v řadě přispějí pivovarníci z Velkého Března ke Dnům českého piva, které se letos konají od 27. září do 1. října. Milovníkům speciálních piv uvařili polotmavé pivo Březňák Originální Märzen. Celkem ho je k dispozici 700 hektolitrů. Prodávat se bude ve vybraných hospodách v celé České republice.

Březňák Originální Märzen je speciální druh piva, které se kdysi připravovalo už v březnu, protože by ho pozdější vyšší teploty s velkým množstvím divokých kvasnic znehodnotily. „Kritické“ letní období tudíž přečkal v chladných sklepech pivovaru. Po dlouhém ležení se tehdy prodával na podzim během různých pivních slavností.

Právě této tradici zůstali ve Velkém Březně věrni. „Pivo jsme i letos vařili v březnu tradičním způsobem na dva rmuty v původní měděné varně z roku 1933. Poté kvasilo v otevřených kádích na spilkách a dlouhých 150 dnů leželo ve sklepech,“ uvedl ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč. Výsledek – speciální polotmavé pivo s obsahem alkoholu 5,5 % obj. a stupňovitostí 13,2 % hm. - se pyšní plnou chutí a příjemnou intenzivní hořkostí s jemnými karamelovými tóny.

Limitovanou edici 700 hektolitrů svátečního piva štamgasti ve svých oblíbených hospodách mohou poprvé ochutnat 27. září, v předvečer svátku svatého Václava, který je nejen patronem českých zemí, ale i českého piva. „Jsme moc rádi, že můžeme zákazníkům toto výjimečné pivo nabídnout. Vaří se v malebném pivovaru, kde sázíme na poctivou práci a řemeslný fortel. Březňák Originální Märzen je zkrátka také pivo staré školy, jehož výroba trvá velmi dlouho. Ale výsledek za to určitě stojí,“ konstatovala manažerka značky Březňák Andrea Komůrková. Seznam všech hospod, kde se bude speciální pivo čepovat, všichni zájemci najdou na stránkách www.breznak.cz.

Březňák Originální Märzen je příspěvek velkobřezenských sládků ke Dnům českého piva, které se letos konají už popáté. Pořádá je Český svaz pivovarů a sladoven, přičemž mají být oslavou čepovaného českého piva jako tradičního nápoje. Současně chtějí posilovat tradici českých hospod.

Den otevřených dveří pivovaru Velké Březno: skvělá muzika, soutěže i prohlídky

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:E-ústí.cz

Tradiční den otevřených dveří ve Velkém Březně klepe na dveře: své návštěvníky pivovarníci pozvou na návštěvu 9. září v pravé poledne. Průvodci celým odpolednem a večerem letos budou moderátor Petr Zajíček a samozřejmě Viktor Cibich.

Aby si všichni hosté pivní svátek patřičně užili a pohodlně se dostali na místo určení, mohou jako dopravní prostředek využít kyvadlovou dopravu z Děčína a Ústí nad Labem. Ani za dopravu, ani za vstup do pivovaru se neplatí.

První sud jako každoročně narazí ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč ve spolupráci se starostou Velkého Března Michalem Kulhánkem a obchodním ředitelem pro region Čechy Pavlem Sokolem. „Návštěvníci mohou očekávat vlnobití nadupané hudby, skvělé zábavy a především pečlivě nachlazeného Březňáka, kdy jsme posílili množství výčepních míst i chladicích vozů na pivo. Z interpretů bych upozornil na Martu Jandovou nebo kapelu Žlutý pes a všechny pobaví hlas známých osobností Petr Jablonský,“ uvedl manažer Martin Pokorný, který má pořádání akce na starosti.

Jak je ve Velkém Březně zvykem, čepovat se budou i speciální piva – Březňák originální Märzen a Březňák Zázvor, uvařený právě u příležitosti Dne otevřených dveří. Přímo z cisterny se pak bude čepovat lahodný čerstvý nefiltrovaný ležák.

Návštěvníci si dále užijí spoustu zábavy a soutěží. „Mezi atrakce se jistě zařadí soutěž o co nejrychlejší přezutí pneumatiky automobilu Škoda Favorit, který televizní diváci znají z úspěšné televizní reklamy Pozvi tátu na pivo. Auto se značkou BRE 17 – 53 pak na místě necháme jako dekoraci,“ uvedla manažerka značky Březňák Andrea Komůrková, která se na organizaci akce rovněž podílí. Návštěvníci se také mohou zúčastnit workshopu, kde budou pracovat se dřevem. Připraveny budou i další sportovní a odpočinkové aktivity, které vyvrcholí vyhlášením vítěze roční pivní renty.

Návštěvníci, kteří chodí na Den otevřených dveří pravidelně, jistě zaznamenají jednu zásadní změnu. Od loňského roku totiž přímo v areálu vyrostlo distribuční centrum, odkud míří velkobřezenské pivo vstříc zákazníkům. „Nová skladová hala bude mít svou vlastní exkurzní trasu. Návštěvníci si budou moct halu sami projít a podívat se na místa, kde se začne v nejbližších dnech skladovat naše pivo.,“ pozval návštěvníky na exkurze zdarma ředitel pivovaru Michal Rouč.

Den plný hudby, soutěží, i piva jako křen zakončí jako každoročně na závěr ohňostroj.

Pivovar Březňák účinkuje v seriálu Ulice

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České nápoje

Už příští týden 21. srpna televizní diváci uvidí první z několika dílů populárního seriálu Ulice, který se natáčel v severních Čechách a pivovaru ve Velkém Březně. Značka Březňák, která se zde vaří, sází na hodnoty staré školy, a proto jí spojení s léty prověřeným seriálem velmi dobře „sluší“.

Natáčení se uskutečnilo během dvou květnových dnů a v jeho rámci se podařilo poukázat na tradiční výrobu i původ piva Březňák. Právě na sever Čech přijeli trávit dovolenou hrdinové seriálu, rodiče Luboš a Věrka Marečkovi se synem Márou. A navštívili i zdejší pivovar Velké Březno. Díly této dějové linky ze severních Čech a pivovaru se budou vysílat na TV Nova v několika epizodách od 21. srpna.

V uvedených dílech seriálu si zahráli někteří zaměstnanci i ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč. Objeví se v roli průvodce, přičemž svou skutečnou funkci sládka propůjčil herci Vladimíru Kratinovi. Ostatní zaměstnanci vystupovali jako kompars, v některých případech i ve vlastních pracovních pozicích. Natáčelo se ve varně, showroomu i venku, „na place“ bylo přibližně 15 zaměstnanců a 100 lidí ze štábu. V pivovaru se na dva dny musela zastavit výroba. „Natáčení probíhalo v naprosto pohodové atmosféře, protože ve štábu byli opravdoví profesionálové. Překvapilo mě, že vše fungovalo bez větších příprav, úplně všichni věděli, co mají dělat, a to bez nějakých dlouhých porad. Což je o to zajímavější, protože finální vzhled jednotlivých obrazů vznikal až přímo na place. Zajímavá byla také návštěva režisérského vozu na konzultaci, kdy se mě ptali, zda vše probíhá pivovarsky opravdově, tedy uvěřitelně,“ uvedl k natáčení Michal Rouč.

Jak je známo z dřívějška, značka Březňák sází na hodnoty staré školy – pivo vaří z kvalitních surovin a podle klasické technologie v malebném pivovaru Velké Březno. Hodnotami staré školy myslí rozvážnost, tradici, poctivost, vztah k domovu a ruční práci. S tímto poselstvím Březňák přistupuje od počátku i k partnerství se seriálem Ulice, ve kterém hraje celá řada známých tváří. „Značka Březňák se skvěle hodí k seriálu, který prověřil čas. Ukazuje, že hodnoty a zkušenosti mají v tomto světě své místo,“ vysvětlila spojení s Ulicí manažerka značky Březňák Andrea Komůrková.

Ulice je první český denní seriál, který se točí v pražských ateliérech v objektu bývalé tiskárny v Hostivaři od června 2005.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.28.02.2018 19:4158