Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Vedení Znojma posílá znovu policisty na své předchůdce, teď kvůli pivovaru

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Markéta DuškováZnojemský

Už třetí trestní oznámení na své předchůdce vyslalo k policii za posledních pár měsíců nové vedení Znojma v čele s hnutím ANO, SPD a místním uskupením Znojmáci. Tentokrát kvůli tomu, že prý roku 2015 zvýhodnili Znojemský městský pivovar při pronájmu majetku, konkrétně prostor na Masarykově náměstí, kde funguje oblíbená HoZpoda.

Pivovar platí necelých osm tisíc měsíčně a radnice se tak prý neuváženě připravila už o 5,7 milionu korun. Ředitele pivovaru Miroslava Haraštu nadzdvihlo, že nebyla řečena celá pravda, a na protest vystoupil z destinační společnosti ZnojmoRegion, kterou spoluzakládal a jež se stará o propagaci celého Znojemska.

A hlavně se hodlá bránit přes právníky, aby očistil dobré jméno pivovaru. Upozorňuje totiž, že nízký nájem je vykoupený mnohamilionovými investicemi do městského majetku.

S „odhalením“ přišla radní Růžena Šalomonová (SPD), která je pověřena kontrolou hospodaření města. Záměr pronájmu prý přesně odpovídal potřebám budoucího nájemce.

„To zanechává dojem, že šlo o předem dohodnutou operaci, která měla pouze vytvořit dojem standardního a transparentního procesu výběru,“ uvedla Šalomonová v lokálním týdeníku a text následně zveřejnila i na svých sociálních sítích.

Dodává, že smlouva byla uzavřena úmyslně za účelem zvýhodnění konkrétních osob a že tedy nejlepší variantou je ukončení smlouvy s pivovarem.

Harašta nejen že nesouhlasí s její kalkulací, a tedy i údajnou škodou, kterou radní uvádí, ale hlavně mu vadí, že nezaznělo pověstné „B“. „Pronajali jsme si prostor, který byl zdevastovaný, do něhož jsme museli nainvestovat přes čtyři miliony, z toho dva do majetku města, aby nám objekt vůbec zkolaudovali pro gastro provoz. Je zcela standardní, že se upravuje výše nájmu podle kvality prostor. Pokud se přenáší zátěž na nájemce, je zcela legitimní, že ten chce, aby se to promítlo v nájmu,“ poukazuje s tím, že do dalšího prostoru, ReZtaurace v areálu pivovaru, investoval skoro čtyřicet milionů korun. Ponížené nájemné je běžnou praxí i třeba v případě pronájmu zdevastovaných městských bytů.

Exstarosta varuje před odehnáním investorů
Pivovar chce vůči Šalomonové i týdeníku podnikat právní kroky. Hlasitě se ozvali také opozičníci. Podle Lukáše Davida (STAN) radní svým chováním a „kauzami, které vyrábí jako na běžícím páse“, připomíná slona v porcelánu a agenturu JPP – jedna paní povídala.

„ReZtaurace, HoZpoda, Enotéka. To jsou skvělé projekty, které posunuly Znojmo dál. Za tento princip, kdy provozovatel platí nájem odrážející stav objektu či jeho rekonstrukci a město se případně na věcech podílí, jsme byli i několikrát ocenění CzechInvestem,“ poukazuje exstarosta Jakub Malačka (Naše Znojmo), podle něhož takový přístup vedení města může odehnat budoucí investory od dalších velkých rekonstrukcí.

Ozval se i Vlastimil Gabrhel (dříve ČSSD), který město v inkriminovaném období vedl. „Nebylo moc podnikatelů a investorů, kteří by chtěli areál pivovaru oživit. Velké díky za snahu a vize jak Znojemského městského pivovaru, tak Vinařství Lahofer (stojí za zmíněnou Enotékou – pozn. red.). Vedení města i Znojmo samotné mohlo spolu s nimi vykročit dopředu,“ vzpomněl.

Ceny plzně v Brně od jara vzrostly. Brzy překročí hranici sedmdesáti korun

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Brněnský deníkAutor:Terezie HeinzPrazdroj

Zdražení o tři koruny, jinde o dvě až čtyři podle situace. Hosté jihomoravských hospod a restaurací si kvůli vyšším cenám za půllitr plzeňského piva postupně sahají čím dál hlouběji do kapes. Od příštího roku se navíc musí připravit na další zdražení, a to kvůli vyšším sazbám daně z přidané hodnoty na pivo. Řada restauratérů proto zákazníky již nyní upozorňuje, že se ceny přesahující sedmdesát korun brzy stanou novou normou.

Pravidelně navštěvuje svůj oblíbený podnik dvaatřicetiletý Michal Svačina z Brna. Jednou až dvakrát týdně si dá čtyři až pět piv, sám se nazývá pivařem. Dávno však do hospody nemůže vejít se dvěma stovkami v domnění, že mu na pět půllitrů zlatavého chmelového moku budou stačit. „Většinou platím asi tři sta padesát korun, záleží podle toho, jestli si dávám i jídlo. Dřív stačila stovka v kapse,“ pokrčil rameny mladý muž. Omezovat se však zatím neplánuje.

V navštěvované brněnské restauraci Štatl si hosté ve srovnání s letošním jarem připlatí za plzeňské pivo o tři koruny více. Z devětapadesáti korun za půllitr tak nyní lidé platí dvaašedesát. Oproti předloňskému jaru stoupla cena dokonce o třináct korun. „Dříve jsme měli zafixované ceny elektřiny i plynu, to už ale neplatí. Navíc jsme zvyšovali mzdy, prostě se dá říct, že se nám obecně zvýšily náklady. Museli jsme v poslední době ceny plzeňského piva zvednout o tři koruny, protože nám vzrostly náklady úplně na všechno,“ vysvětlil provozní podniku Pavel Podsedník.

Půllitr z Plzeňského Prazdroje od října podražil a čeká ho to i na Nový rok

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Benešovský deníkAutor:Zdeněk KellnerPrazdroj

Plzeňský Prazdroj někde je a jinde už brzy bude i na Benešovsku zase o něco dražší. Důvodem k takovému kroku restauratérů je avizované sjednocení daně z přidané hodnoty.

V době, kdy Česko svírala pandemie covidu 19 totiž nebylo pivo jako pivo. Nejen podle chuti případně stupňů alkoholu, ale také podle toho, z čeho zlatavý mok konzument pil. Platilo totiž, že restaurace si ke své ceně piva točeného v restauraci do půllitru musí připočítat desetinu ceny. Jenže ten kdo si tradiční český nápoj chtěl s sebou odnést domů v nějaké nádobě, zaplatil ve stejném lokále za stejné pivo ještě o dalších pět procent víc. A ten, kdo by si s sebou domu chtěl stejný nápoj odnést dokonce v plastové lahvi, tratil ještě víc. Na takové pivo byla stanovena dokonce 21 procentní DPH. Takové české specialitě, které rozuměl málokdo, má odzvonit právě s příchodem Nového roku 2024, kdy bude mít pivo zase DPH jednotnou.

Moravské pivovary Holbu, Zubr a Litovel kupuje Kofola

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Pavel P. NovotnýHolba

Významný pivní obchod, o jehož přípravách referovaly HN už loni na podzim, má konečně své rozuzlení. Většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group, která produkuje piva značek Holba, Zubr a Litovel, získává nápojářská skupina Kofola ČeskoSlovensko. Dokončení transakce, která podléhá schválení antimonopolních úřadů, se očekává zkraje příštího roku. Kofola to ve středu oznámila v tiskové zprávě. Hodnotu transakce neuvedla. Podle zdrojů HN z okolí pivovarů ale výrazně překročila miliardu korun.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, která letos uvaří přes 800 tisíc hektolitrů piva. V pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli je zaměstnáno téměř 500 lidí.

Majitelem společnosti Pivovary CZ Group je společnost Moravská pivovarská, která patří pod rozsáhlý zemědělsko-realitní holding HSK Invest, většinově ovládaný kroměřížským podnikatelem Karlem Kuropatou. Kupujícím je nově vytvořená společnost Pivovary Triangl. Tu tvoří Kofola ČeskoSlovensko, která v ní má 51 procent, investiční skupina RSJ s 29 procenty. Pětinový podíl pak drží severomoravská agrární společnost Úsovsko bývalého ministra zemědělství Jiřího Milka.

„V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, za kterými stojí poctivé řemeslo a moderní výrobní zázemí, neváhali jsme. Věříme, že zkušenost našich lidí může pomoci k jejich rozvoji,“ uvedl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.

Kofola uvedla, že nová akvizice jí umožní růst v dalším stabilním segmentu s exportním potenciálem a že i s ohledem na specifika pivního trhu zůstanou Pivovary CZ Group jejím samostatně řízeným pilířem. V jeho čele bude po dokončení akvizice jeden ze zakladatelů a provozní ředitel skupiny Kofola René Musila.

„Záleží nám na tom, aby byla zachována řemeslná tradice vaření piva, stabilní vztahy se zákazníky, dodavateli i zaměstnanci a společenská odpovědnost firmy. To vše byla při jednáních o prodeji důležitá kritéria. Jsme rádi, že jsme našli partnera, který nám pomůže zachovat a dále rozvíjet kvalitu našich piv a zároveň posílí i jejich obchodní expanzi,“ uvedl místopředseda představenstva Pivovarů CZ Group Jaromír Dvorský.

Kofola, sídlící v Ostravě, je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má více než 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos, patřící rodině Samarasových a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

S akciemi Kofoly se obchoduje na pražské burze. Ta ve středu na žádost Kofoly pozastavila obchodování s akciemi nápojářské firmy. „Důvodem pozastavení je avizované zveřejnění potenciálně kurzotvorné informace před zahájením obchodování,“ uvedla burza na síti X. Obnovení obchodování se předpokládá ve čtvrtek. Úterní obchodování akcie Kofoly uzavřely podle údajů na webu burzy stejně jako v pondělí na 267 korunách za akcii.

Ještě loni zástupci Pivovary CZ Group hovořili o scénáři, že investor do firmy vstoupí a rozšíří tak stávající akcionářskou strukturu. Nakonec se ale v procesu, který režírovala poradenská společnost Patria Corporate Finance, prodávalo sto procent akcií. V průběhu letošního roku se spekulovalo zejména o zájmu pivovarnické trojky, společnosti Heineken. Velké pivovarnické skupiny se však v tendru nakonec neprosadily.

Atmosféru kolem tendru též negativně ovlivňovaly právní bitvy mezi akcionáři v mateřské skupině HSK Invest. Zde se Kuropata a jeho spojenci přetlačují o vliv se slovenskou investiční skupinou Crane Constancy Investments podnikatelů Michala Martinka a Braňa Prieložného. Ta loni vykoupila podíly dvou minoritních akcionářů a koncentrovala tak celkem 27 procent akcií skupiny, jejíž majetek se počítá v miliardách.

Kromě prodávaných pivovarnických firem do ní patří několik zemědělských podniků, například Agrodružstvo Roštění, Pekárny Blansko, nemovitostní společnosti PMS Reality a Slezan Holding a také třeba Pila Javořice. Vedení skupiny v čele s Kuropatou také vede několik právních sporů s bývalým akcionářem a šéfem pivovarů Petrem Fridrichem. Někdejší šéf pivovarů byl po Kuropatovi druhým největším akcionářem HSK Invest. Právě on po rozkolu s Kuropatou svůj pětinový podíl Slovákům prodal.

Na internetu se prodává pivo dehonestující Petra Fialu

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Refresher.cz

Na českém e-shopu se objevilo pivo zesměšňující premiéra Petra Fialu (ODS).
Podnikatel Dušan Mesarč začal před několika dny na svém e-shopu Najím se, až zhubnu!prodávat pivo s názvem Fialovej hnus dehonestující premiéra Petra Fialu (ODS). Premiér je na plechovce vyobrazen jako pohádkový král Kazisvět s fialovými vlasy.
Pivovar zvažuje žalobu. Jak reagoval Fiala?

„Vážení, dorazila první várka Fialového hnusu. První balíčky už míří ke šťastným zákazníkům. Design se mi, myslím, povedl. Ondřej Thor, Pavel Matějka, Jindřich Rajchl a Úřad vlády ČR dostanou ode mne balení zdarma. Jinak se dá objednat na e-shopu. Podniky, které by chtěly šířit a propagovat našeho skvělého nuteliéra Fialu? Prosím o soukromou zprávu,“ uvedl obchodník v příspěvku na facebooku u fotek s plechovkou, kterou navíc vyfotil s fekálním vozem v pozadí

Podle serveru Seznam Zprávy obchodník původně prezentoval pivo Fialovej hnus jako Postřižinskou desítku, tedy výrobek českého pivovaru. Pivovar se ale proti tvrzení ohradil a zvažuje právní kroky.

„Žádnou plechovku či grafiku na plechovku s tímto primitivním designem jsme nevyrobili a ani neautorizovali k použití. Kontaktovali jsme e-shop, aby tento nepravdivý údaj okamžitě odstranil. Naše společnost vystupuje slušně a apoliticky, a proto nelze nechat zneužití našeho dobrého jména jen tak,“ řekl pro Seznam Zprávy Jan Benák, obchodní ředitel pivovaru Nymburk, který Postřižinské pivo vyrábí.

Informace o Postřižinském pivu z internetového obchodu zmizela. Nyní stránka uvádí, že se jedná o desetistupňové pivo ze Slovenska. „Vyrobili jsme to na objednávku českého zákazníka. Země původu je Slovensko,“ potvrdil zástupce firmy WRC Marián Nemček pro Seznam Zprávy. Plechovka piva Fialovej hnus se původně prodávala za pekelných 666 korun, nyní stojí 59 korun.

K celé situaci se pro Seznam Zprávy vyjádřil také tiskový mluvčí Petra Fialy. „Snaha prodávat touto formou půllitr piva za téměř sto korun vypovídá nejvíce o samotném panu podnikateli,“ uvedl mluvčí Václav Smolka. Fiala podle Smolky nehodlá zesměšňujícímu výstřelku věnovat jakoukoliv pozornost, protože to je přesně to, co by si autor přál.

Když miluješ pivo, není co řešit. Kofola koupila Pivovary CZ Group

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Podnikatel.czAutor:Daniel MorávekLitovel

Společnost Kofola ČeskoSlovensko kupuje většinový podíl ve firmě Pivovary CZ Group, která vlastní značky piv Holba, Zubr a Litovel. Transakci ještě musí potvrdit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Kofola se pouští do pivního segmentu
Firma Kofola se rozhodla vstoupit do pivního segmentu s regionální působností a domluvila se na nákupu většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, pod kterou spadají značky piv Holba, Zubr a Litovel. "V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, za kterými stojí poctivé řemeslo a moderní výrobní zázemí, neváhali jsme. Věříme, že zkušenost našich lidí může pomoci k jejich rozvoji," uvedl Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku a její letošní výstav překročí hranici 800 tisíc hl. Více než třetinu uvařeného piva firma vyváží na zahraniční trhy. V pivovarech pracuje skoro 500 zaměstnanců. "Záleží nám na tom, aby byla zachována řemeslná tradice vaření piva, stabilní vztahy se zákazníky, dodavateli i zaměstnanci a společenská odpovědnost firmy. To vše byla při jednáních o prodeji důležitá kritéria. Jsme rádi, že jsme našli partnera, který nám pomůže zachovat a dále rozvíjet kvalitu našich piv, a zároveň posílí i jejich obchodní expanzi," komentoval Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group.

Dokončení transakce musí ještě schválit antimonopolní úřad. Očekává se, že tak učiní na začátku příštího roku.

Pivovary Holba, Litovel a Zubr míří k dohodě o novém vlastníkovi

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Pivovary CZ Group a.s.Autor:Jana Bartáková, PRLitovel

Moravská pivovarská a.s., majitel společnosti Pivovary CZ Group a.s. (PCZG), která zastřešuje pivovary Holba, Litovel a Zubr, dnes podepsala smlouvu o prodeji 100 % akcií se společností PIVOVARY TRIANGL s.r.o., ovládanou společností Kofola ČeskoSlovensko a.s. Celá transakce ještě podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a její dokončení se proto očekává počátkem příštího roku.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, svým letošním ročním výstavem překročí produkci 800 tisíc hl, z čehož více než třetina piva míří na exportní trhy. V pivovarech v Přerově, Litovli a Hanušovicích společnost zaměstnává téměř 500 zaměstnanců. Pivovary Holba (zal. 1874), Litovel (zal. 1893) a Zubr (zal. 1872) vaří od svého založení piva tradičními postupy, za použití nejkvalitnějších surovin zejména z lokálních zdrojů. Díky tomu se jejich piva těší mimořádné oblibě u zákazníků i u nezávislých odborníků, o čemž dlouhodobě svědčí i bezkonkurenční řada prestižních mezinárodních a tuzemských ocenění.

„Kvalita našich piv je výsledkem nejen pečlivého dodržování tradičních technologických postupů výroby českého piva, ale i výsledkem odbornosti a umu zaměstnanců. Úcta k tradici, zručnost našich lidí, vysoká technologická úroveň pivovarů, zdroje kvalitní vody a suroviny zejména od lokálních dodavatelů jsou základem našeho úspěchu, potenciálem i závazkem do budoucna.“ říká Ing. Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group.

Mezi dlouhodobé dodavatele společnosti patří například tradiční sladovna v Zábřehu orientovaná na zpracování kvalitního ječmene převážně z produkce zemědělců z Hané a z podhorských oblastí Jeseníků nebo třeba pěstitelé chmele z vyhlášené tršické oblasti. Vazbu na region dokládá i pozice společnosti jako nejvýznamnějšího dodavatele piva na střední Moravě, přičemž piva Holba, Litovel i Zubr jsou dostupná prakticky na celém tuzemském trhu i v zahraničí.

„Je na místě poděkovat také našim zaměstnancům a obchodním partnerům, bez nich bychom takových úspěchů nemohli dosahovat. V rámci společenské odpovědnosti podnikání a firemní kultury se cítíme být vázáni i vůči našemu regionu. Proto například podporujeme regionální sport, kulturu i sociální programy. V posledních letech stále více akcentujeme i projekty v oblasti udržitelnosti.“ vysvětluje Jaromír Dvorský a dodává „To vše bylo zohledněno při výběru strategického partnera. Záleží nám na tom, aby byla zachována řemeslná tradice vaření piva, stabilní vztahy se zákazníky, dodavateli i zaměstnanci a společenská odpovědnost firmy. To vše byla při jednáních důležitá kritéria.“

Jelikož obchod podléhá schválení ÚOHS, nelze do doby rozhodnutí transakci dále blíže komentovat.

Kofola vstupuje do piva. Kupuje značky Holba, Zubr a Litovel

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Seznam ZprávyAutor:Filip HoráčekHolba

Skupina Kofola vstupuje do zcela nového segmentu - pivovarnictví. Získala totiž většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group, která vaří piva značek Holba, Zubr a Litovel.
Článek

Dlouhodobé spekulace potvrdila nápojařská skupina Jannise Samarase dnes ráno. Pivo se stane jejím dalším segmentem po kolových nápojích, sirupech, ciderech, minerálních vodách, džusech a čajích.

„V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, za kterými stojí poctivé řemeslo a moderní výrobní zázemí, neváhali jsme,“ říká generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Kroměřížský byznysmen Karel Kuropata prodal celou svou skupinu třech moravských pivovarů v Hanušovicích, Přerově a Litovli. Kofola získá majoritní podíl 51 procent, podíl 29 procent získá investiční skupina RSJ Libora Winklera a zbylých 20 procent kupuje zemědělská skupina Úsovsko, spoluvlastněná bývalým ministrem zemědělství Jiřím Milkem. Smluvní strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Skupinu pivovarů získá od mateřské společnosti Moravská pivovarská a.s. nově založená společnost Kofoly s názvem Pivovary Triangl.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku a nejvýznamnějším dodavatelem piva na střední Moravě. Letos uvaří přes 800 tisíc hektolitrů piva. Více než třetina objemu se exportuje. Pivovary zaměstnávají téměř 500 lidí.

Kofola očekává schválení transakce ze strany antimonopolního úřadu na začátku příštího roku. Tímto krokem tak doplní své portfolio o další nápoj. Vytěžit z toho může v maloobchodu i v segmentu HORECA, kam dodává.

„Přestože nám primárně nejde o přímé synergie s naším dosavadním nealko byznysem, i pivní průmysl má nějaké společné rysy s nápojovou branží. Naším cílem je podpořit um a kvality českých pivovarů. Byla by škoda, kdyby tradiční české značky přešly do rukou zahraničních investorů,“ uvedl René Musila, jeden ze zakladatelů a provozní ředitel skupiny Kofola, který se po dokončení akvizice postaví do čela pivního pilíře.

Na tuzemské spotřebě piva mají zmíněné pivní značky podíl 3,25 procenta a obstát v konkurenci velkých nadnárodních firem není pro menší regionální značky jednoduché. V rámci velké nápojářské skupiny budou mít lepší vyjednávací pozici.

„Pod Kofolou budou součástí velice silné nápojové skupiny a budou mít mnohem lepší možnosti expanze skrze výborně prošlápnuté distribuční kanály. Zároveň si myslím, že nehrozí zavírání některého z pivovarů ve skupině,“ komentoval obchod Tomáš Maier, expert České zemědělské univerzity na ekonomiku pivovarnictví.

Domnívá se, že tuzemští vlastníci jsou výhodou oproti nadnárodním koncernům, které by neměly problém během několika málo let uzavřít dva ze tří pivovarů a zoptimalizovat výrobu.

V Mongolsku otevřeli první český pivovar

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Kurzy.cz

První český pivovar byl na začátku listopadu otevřen v Mongolsku. Zahrnuje ochutnávkovou restauraci v bezprostřední blízkosti. Otevření pivovaru představovalo klíčový okamžik v rámci rozsáhlé podnikatelské mise, během které se čeští podnikatelé účastnili obchodních fór v Ulánbátaru a Erdenetu, navštívili hlavní české investice v Mongolsku a setkali se s místními firmami využívajícími české technologie.



Misi, vedenou Radkem Jakubským, viceprezidentem Hospodářské komory ČR, doprovázelo i osmé zasedání česko-mongolského Smíšeného výboru pro hospodářskou spolupráci a pracovní cesta vicepremiéra a ministra práce a sociálních věcí Mariana Jurečky.

OTEVŘENÍ PIVOVARU
Slavnostní otevření prvního českého pivovaru v mongolském městě Erdenet (provincie Orchon) je významným mezníkem ve dvoustranných obchodních vztazích. Tento projekt je plodem spolupráce mezi mongolským investorem Pamir Orgil a českou společností Contechin Group. Celková investice 750 000 eur zahrnovala instalaci moderní pivovarské technologie dodané právě společností Contechin. Pivovar má kapacitu čtyř tanků o objemu 1000 litrů každý, což umožňuje měsíční produkci až 6000 litrů piva. Specializuje se na výrobu piva plzeňského typu, nabízející světlé pivo o 11° a tmavé pivo o 13°, s použitím kvalitních surovin dovážených přímo z Česka.

OCHUTNÁVKOVÁ RESTAURACE
Součástí pivovaru je ochutnávková restaurace „Czech Crown Restaurants“, umístěná v těsné blízkosti, která se chystá na své oficiální otevření v lednu 2024, a hostům slibuje poskytnout jedinečné gastronomické zážitky. Název „Czech Crown Restaurants“, jenž je registrovanou ochrannou známkou patřící Contechin Group, byl speciálně licencován pro tento projekt. Jak pivovar, tak restaurace se nacházejí v prostorách výrobní haly, zakoupené společným česko-mongolským podnikem Ich Chádin Cúvá. Investor má v úmyslu rozšířit distribuci svých piv nejen v Erdenetu, ale také ve vybraných podnicích v Ulánbátaru. V této expanzi mu asistuje obchodně-ekonomický úsek české ambasády v Mongolsku.

ČESKÁ STOPA V ERDENETU
Erdenet, známý svými rozsáhlými ložisky mědi, je třetím největším městem v Mongolsku. Stal se ukázkou úspěšného využití českých technologií. Důl v Erdenetu, objevený českými geology v 60. letech a klíčový pro mongolskou ekonomiku, je vybaven českou technikou – od vysokovýkonných mikroskopů pro laboratorní analýzu nerostů po CNC stroje a slévárenské formy. Erdenet je dnes místem nejrozsáhlejší české investice v zemi, výstavby 1700 bytů českým developerem Finep Zlíchov. Kromě toho se zde plánují další iniciativy, jako je výstavba továrny na suché stavební hmoty a závod na zpracování měděné rudy, což umocňuje roli města jako klíčového místa pro české podnikatelské aktivity.

ČESKÉ INVESTICE V MONGOLSKU
V rámci posílení obchodních vazeb mezi Českem a Mongolskem se na přelomu října a listopadu konala významná multioborová podnikatelská mise, která kulminovala právě otevřením pivovaru v mongolském Erdenetu. Mise zúčastnilo dvacet českých podnikatelů. Program nabídl obchodní fóra jak v hlavním městě Ulánbátaru, tak i v Erdenetu s účastí přes 150 mongolských firem. To odráželo silný zájem Mongolska o české výrobky a služby. Česká podnikatelská komunita využila jedinečné příležitosti k setkání s vicepremiérem a projednání svých obchodních plánů, což ještě více umocnilo význam mise.

V průběhu podnikatelské mise byly akcentovány významné české investiční projekty v Mongolsku, které zdůrazňují intenzitu a rozsah ekonomických vazeb mezi oběma zeměmi. Mezi význačné příklady patří zmiňovaný bytový komplex realizovaný společností Finep Zlíchov v Erdenetu, který představuje nejen významnou investici, ale i ukázku českého stavitelského know-how. Zvláštní pozornost byla věnována největší mongolské pekárně Talch Čicher, která efektivně využívá české pekárenské technologie. Tento případ jasně ukazuje, jak české inovace hrají klíčovou roli v mezinárodním prostředí a jak významně přispívají k rozvoji mongolského průmyslu.

Zahájení provozu českého pivovaru v Erdenetu nejenže posiluje ekonomické a kulturní vazby mezi Českem a Mongolskem, ale také slibuje potenciál pro další plánované projekty. Účast českých podnikatelů na pravidelných obchodních misích, podporovaných nástroji ekonomické diplomacie, hraje klíčovou roli ve vývoji a posilování hospodářských vztahů mezi zeměmi. Tato přímá zapojení jsou nezbytná, neboť úspěšné podnikání se opírá o osobní kontakt a interakci, které nelze plně nahradit prostřednictvím komunikace na dálku.

Kofola ČeskoSlovensko kupuje většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Kurzy.czZubr

Kofola ČeskoSlovensko kupuje většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group, která rozvíjí tradiční značky piv Holba, Zubr a Litovel. Nápojářská rodina tak může na regionální úrovni vstoupit do další kategorie, ve které může využít své podnikatelské, distribuční a marketingové know-how. Dokončení transakce, která podléhá schválení antimonopolních úřadů, se očekává zkraje příštího roku.

„V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, za kterými stojí poctivé řemeslo a moderní výrobní zázemí, neváhali jsme. Věříme, že zkušenost našich lidí může pomoci k jejich rozvoji,“ vysvětluje Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, svým letošním ročním výstavem překročí produkci 800 tisíc hl, z čehož více než třetina piva míří na exportní trhy. V pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli společnost zaměstnává téměř 500 lidí. Piva značek Holba, Zubr, Litovel se zde vaří již více než 130 let tradičními postupy, za použití nejkvalitnějších surovin zejména z lokálních zdrojů. Díky tomu se těší mimořádné oblibě u zákazníků i nezávislých odborníků, o čemž dlouhodobě svědčí i bezkonkurenční řada prestižních mezinárodních a tuzemských ocenění.

„Kvalita našich piv je výsledkem nejen pečlivého dodržování tradičních technologických postupů výroby českého piva, ale i výsledkem odbornosti a umu zaměstnanců. Úcta k tradici, zručnost našich lidí, vysoká technologická úroveň pivovarů, zdroje kvalitní vody a suroviny zejména od lokálních dodavatelů jsou základem našeho úspěchu, potenciálem i závazkem do budoucna,“ říká Ing. Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group. „Záleží nám na tom, aby byla zachována řemeslná tradice vaření piva, stabilní vztahy se zákazníky, dodavateli i zaměstnanci a společenská odpovědnost firmy. To vše byla při jednáních o prodeji důležitá kritéria. Jsme rádi, že jsme našli partnera, který nám pomůže zachovat a dále rozvíjet kvalitu našich piv, a zároveň posílí i jejich obchodní expanzi,“ vysvětluje Jaromír Dvorský. „Rád bych poděkoval našim zaměstnancům a obchodním partnerům, bez nich bychom takových úspěchů nemohli dosahovat,“ dodává.

"Nová akvizice umožní skupině Kofola růst v dalším stabilním segmentu s exportním potenciálem. S ohledem na specifika pivního trhu a s pokorou k umění zaměstnanců pivovarů zůstanou Pivovary CZ Group samostatně řízeným pilířem Kofoly," uvedly firmy ve zprávě pro média.

„Přestože nám primárně nejde o přímé synergie s naším dosavadním nealko byznysem, i pivní průmysl má nějaké společné rysy s nápojovou branží. Naším cílem je podpořit um a kvality českých pivovarů. Byla by škoda, kdyby tradiční české značky přešly do rukou zahraničních investorů,“ vysvětluje René Musila, jeden ze zakladatelů a provozní ředitel skupiny Kofola, který se po dokončení akvizice postaví do čela pivního pilíře.

Za akvizicí společnosti Pivovary CZ Group stojí kromě rodinné nápojářské firmy ještě dva menšinoví podílníci. Kofola ČeskoSlovensko a.s. se stane 51 % vlastníkem pivovarské společnosti, dalšími spolupodílníky jsou investiční skupina RSJ (29 %) a ÚSOVSKO a.s.
(20 %).

„Vstup do lokálních pivovarů je dalším dílem skládačky naší dlouhodobé strategie private equity fondů a jsme rádi, že jsme mohli se společností s takovým renomé, jako je Kofola, spojit síly,“ komentuje novou spolupráci Matěj Kumstýř, asset manažer investiční skupiny RSJ. Ta spravuje široké portfolio investic v České republice a zahraničí a zaměřuje se kromě jiného na podporu českých a regionálních perspektivních firem.

Smluvní strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat. Transakce je platná s jedinou odkládací podmínkou, kterou je schválení antimonopolních úřadů. Dokončení transakce je očekáváno na počátku příštího roku.

Společnost Pivovary CZ Group a.s. má v portfoliu piva značek Holba, Litovel a Zubr. Pivovary patří mezi tradiční české výrobce piv působící především na Moravě. K výrobě piva používají kvalitní regionální suroviny a ve výrobě se využívá tradiční klasická technologie, kdy hlavní kvašení probíhá v otevřených kvasných kádích a pivo následně dlouho zraje v ležáckém sklepě. Roční výstav pivovarů bude letos přesahovat 800 tis. hl, přičemž téměř třetina produkce směřuje na zahraniční trhy. Piva společnosti Pivovary CZ Group a.s. patří dlouhodobě mezi nejúspěšnější oceňovaná piva v ČR. Každoročně se umisťují na předních příčkách prestižních degustačních pivovarských soutěží, jako je České pivo organizované Českým svazem pivovarů a sladoven, nebo PIVEX.

Kofola ČeskoSlovensko a.s. je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Ve svém československém portfoliu rozvíjí nejen stejnojmennou Kofolu, hroznovou Vineu, ale i pramenitou vodu Rajec a minerální vody Korunní, Ondrášovku a Kláštornou Kalcia. Dceřinými společnostmi Kofoly jsou výrobce čerstvých šťáv a provozovatel Freshbarů a Salaterií UGO a producent bylinných směsí a čajů LEROS, jehož bylinné výluhy se využívají i v samotných nápojích. Součástí portfolia LEROSU jsou i špičkové kávy Café Reserva a Trepallini. Kromě Česka a Slovenska působí společnost Kofola i ve Slovinsku a Chorvatsku, kde rozvíjí primárně tradičních značky minerálních vod Radenska a Studenac.

Investiční skupina RSJ, v jejíž čele stojí Libor Winkler, spravuje široké portfolio dlouhodobých investic v České republice a zahraničí. Věnuje se investicím do defenzivních aktiv jako je zemědělská půda, investuje do segmentu dospělých společností ve výrobě, obchodě a ve službách i buduje růstové portfolio prostřednictvím VC fondů a jejich technologických startupů. V neposlední řadě se zaměřuje na akvizice výnosových nemovitostí a na investice do rezidenčního a logistického developmentu. Její spektrum investic je globální, důraz ale klade na region střední Evropy. Investiční skupina RSJ aktivně vyhledává projekty se zajímavým investičním potenciálem, které svému okolí přinášejí víc než jen finanční zisk. Na projektech pracuje se stabilními a dlouhodobými partnery, a to jak z řad investorů, tak dodavatelů a obchodních partnerů.

Koncern ÚSOVSKO Klopina tvoří uskupení zemědělských, potravinářských, obchodních a průmyslových společností. Koncern jako celek zaměstnává 700 pracovníků. V zemědělské činnosti společnosti koncernu hospodaří na 14 000 ha zemědělské půdy v Olomouckém kraji, z toho výměra 4 750 ha je obhospodařována v ekologickém režimu. ÚSOVSKO je rozčleněno na dvě centra: zemědělsko-potravinářské a průmyslové a do pěti hospodářských divizí – rostlinná výroba, živočišná výroba, ovocnářství, potravinářství a TechEnergo.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.04.2024 05:2110.655/10.655