Značka nealkoholických piv Birell přichází na trh se dvěma novinkami, z nichž první se inspirovala českými ležáky a druhá pivním stylem IPA. Reaguje tak na popularitu nealkoholického piva v České republice, která se každým rokem zvyšuje. Birell Za studena chmelený i Birell stylu IPA jsou chuťově plnými nealkoholickými pivy, na jejichž receptuře se podíleli sládci z nošovického i plzeňského pivovaru. Uvedení na trh je doprovázeno reklamní kampaní, která prezentuje Birell jako plnohodnotný svébytný nápoj a sloganem „Ať si každý pije, co pít si chce“ dává důraz na vzájemnou toleranci konzumentů při volbě nápojů.
Birell za studena chmelený a ve stylu IPA
Obliba nealkoholického piva v České republice se dlouhodobě zvyšuje. Podle interních údajů Plzeňského Prazdroje se počet dospělých, kteří pijí nealkoholické pivo každý den, za posledních pět let více než zdvojnásobil – z 1,6 % dospělých v roce 2016 na 3,3 % v roce 2020. Naopak výrazně poklesl počet těch, kteří nealkoholické pivo nepijí vůbec – z 19,3 % v roce 2016 na 15,9 % v roce 2020.
To, že se postupně mění pohled na nealkoholické pivo, potvrzuje i fakt, že narůstá počet konzumentů, kteří si rádi dají nealkoholické pivo, i když jim nic nebrání dát si pivo alkoholické. V roce 2017 bylo nealkoholické pivo jasnou volbou pro 17 % konzumentů, v roce 2021 je to už 27 %. Tento trend není výjimečný a potvrzují ho i data ze zahraničí. „Svět kolem nás se mění a dynamicky se mění i životní styl. Stále více lidí vyznává aktivní přístup k životu. S tím souvisí i postupný nárůst spotřeby nealkoholických nápojů, včetně nealkoholického piva. Například ve Španělsku představují tržby za nealkoholické pivo již 18 % celkových tržeb za pivo. Odborníci předpokládají v příštích pěti letech nárůst celkové světové spotřeby nealkoholického piva o více než 7 %,“ říká Lenka Trvalcová, manažerka značky Birell.
Kvalitativní výzkumy ukazují, že českým pivařům schází větší chuťová rozmanitost nealkoholických piv. Uvítali by především chuťově plná nealkoholická piva, u kterých by mohli posedět podobně jako u dobrého ležáku. Tyto trendy a očekávání současných spotřebitelů podnítily značku Birell k produkci dalších variant nealkoholického piva s originální plnou chutí, která uspokojí i ty nejnáročnější pivaře.
Při tvorbě nových receptur nealkoholických piv Birell Za studena chmelený a Birell stylu IPA se spojili plzeňští sládci s nošovickými. „Než jsme se shodli na výsledných recepturách novinek, vyzkoušeli jsme různé poměry sladů, použitých chmelů i technologické postupy, které jsou součástí detailní tajné receptury. Sledovali jsme jediný cíl – uvařit piva chuťově zajímavá a dobře pitelná, aby se u nich dalo posedět třeba s kamarády v hospodě, až to situace dovolí. Podle prvních reakcí pivařů i odborníků se nám to povedlo,“ říká Jan Enge, vrchní sládek Plzeňského Prazdroje. Na výrobu obou variant byl použit standardní technologický postup, který se používá i při výrobě klasického alkoholické piva s tím rozdílem, že byly využity kvasinky Birell. Ty produkují minimum alkoholu a dovolují tak pivům Birell projít stejným procesem kvašení a dokvašování jako je u alkoholických piv.
Birell Za studena chmelený je oproti klasickému Birellu Světlému chuťově plnější, s výraznějším aroma. Sládci se nechali inspirovat standardním českým ležákem a snažili se uvařit nealkoholické pivo, které by si zachovalo jeho chuťový charakter. Birell Za studena chmelený je vařen podobným technologickým postupem jako ležák, při použití většího množství speciálních sladů, které mu dávají bohatší plnější chuť. V průběhu procesu zrání je pro vyšší intenzitu přidáván za studena žatecký chmel Sládek. Díky tomu disponuje příjemnou hořkostí a vynikající pitelností.
Druhou novinkou je Birell stylu IPA. „Toto nealkoholické pivo je charakteristické svým citrusovým aroma, které mu dává speciální chmel Citra. Věříme, že si ho oblíbí příznivci pivních speciálů, především piv stylu IPA, jehož chutěmi a vůní jsme se nechali při tvorbě receptury inspirovat,“ vysvětluje Lenka Králová, marketingová manažerka nových kategorií. Pro vyšší intenzitu je Birell stylu IPA dochmelován ve fázi zrání.
Nealkoholická piva Birell Za studena chmelený a Birell stylu IPA jsou již v prodeji v obchodech v půllitrových vratných lahvích. Uvedení na trh je podpořeno reklamní kampaní, její součástí je televizní spot a digitální kampaň, které provází známá melodie z opery Carmen.
Kampaň si dala za cíl zbourat dlouhodobě zakořeněný předsudek o nealkoholickém pivu jako náhražce za pivo alkoholické ve chvílích, kdy si nemůžeme dovolit alkohol konzumovat. Svou kampaní Birell vystihuje současný trend rostoucí popularity nealkoholického piva jako plnohodnotného a svébytného nápoje vhodného i pro typicky pivní příležitosti, jako je posezení v hospodě s přáteli. Obhajuje právo na svobodnou volbu a prezentuje Birell jako produkt, díky kterému si každý pivař může dopřát plnohodnotný chuťový a společenský zážitek. Sloganem kampaně „Ať si každý pije, co pít si chce“ dává důraz na vzájemnou toleranci konzumentů při volbě nápojů.
Na jednom místě
948 pivovarů
17.988 piv
10.655 pivních zpráv
Sledujte s námi
boom pivovarů
STAHUJTE
mobilní aplikaci
České pivovary
© Zdenek Vokoun
Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.04.2024 05:2110.655/10.655
Pivní novinky
Středa 24.dubna 2024
Svátek dnes zapíjí Jiří
Svátek dnes zapíjí Jiří
Nejnovější zprávy a informace
- 23.04.2024
Jak se doopravdy Češi stravují? Ke snídani si dá každý stý Čech pivo! - 20.04.2024
Létající pivovary nabízejí ojedinělé chutě i styly, pivaři je vítají - 22.04.2024
Pilsner Urquell: Pivo, které vzniklo náhodou, inspirovalo celý svět - 22.04.2024
Krušovickým pivům se dařilo na Zlaté pivní pečeti v Litoměřicích - 23.04.2024
Když plzeňský ležák otevírá dveře do světa aneb Mladí lidé v Prazdroji
Naposled aktualizované pivovary
Pivovar Trilobit
Královéhradecký měšťanský pivovar
Rodinný pivovar Zichovec - Louny
MadCat Craft Brewing
Měšťanský pivovar Kojetín
Naposled aktualizovaná piva
Tahoun Houpavá
Bad Flash American Wheat 10°
Trilobit-Suchdol-Chmel.institut Jitřenka
Zichovec 17 Everything Everywhere All Sabro
Hradecký Klenot 14° May Day Kiss
Nejnavštěvovanější pivovary
Pivovar Gambrinus
Pivovar Plzeňský Prazdroj
Pivovar Starobrno
Nejnavštěvovanější pivotéky
Pivovar Gambrinus
Pivovar Plzeňský Prazdroj
Pivovar Starobrno
Krása piva
Novinky
Seznamy
Galerie
Diskuse
Historie piva
Dělění piva
České pivo - České zlato Ѵ© 2013-2024 , verze portálu 2.2.2020.e, verze dat 23.04.2024 20:50
Informace obsažené na této webové stránce slouží pouze pro obecnou informovanost. Provozovatel se snaží udržovat informace aktuální a správné, ale nedává záruky jakéhokoliv druhu, výslovné nebo předpokládané, o úplnosti, přesnosti, spolehlivosti, vhodnosti nebo dostupnosti s ohledem na webové stránky nebo informace, produkty, služby či související grafiky obsažené na internetových stránkách pro jakýkoli účel.
Webové stránky tohoto serveru obsahují také odkazy na stránky jiných subjektů, přičemž provozovatel nenese zodpovědnost za obsah nebo případnou nefunkčnost těchto stránek.
Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah příspěvků a podkladů uvedených přispěvateli. Pokud jste přesvědčeni, že cokoli na stránkách porušuje autorská práva, která vlastníte nebo spravujete, provozovatel po ohlášení dané skutečnosti příslušné dokumenty z webových stránek neprodleně odstraní. V souladu se zákonem o ochraně osobních údajů mají uživatelé právo žádat změnu nebo smazání osobních údajů, které jsou užívány neoprávněně.
Používání webových stránek a ostatních produktů projektu „České pivo - České zlato“ je podmíněno přijetím souhlasu s využíváním souborů cookies a potvrzením plnoletosti. V případě nesouhlasu s podmínkami stránky opusťte.
Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah příspěvků a podkladů uvedených přispěvateli. Pokud jste přesvědčeni, že cokoli na stránkách porušuje autorská práva, která vlastníte nebo spravujete, provozovatel po ohlášení dané skutečnosti příslušné dokumenty z webových stránek neprodleně odstraní. V souladu se zákonem o ochraně osobních údajů mají uživatelé právo žádat změnu nebo smazání osobních údajů, které jsou užívány neoprávněně.
Používání webových stránek a ostatních produktů projektu „České pivo - České zlato“ je podmíněno přijetím souhlasu s využíváním souborů cookies a potvrzením plnoletosti. V případě nesouhlasu s podmínkami stránky opusťte.