Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Havířovský minipivovar je na prodej

Publikováno:před 3 letyZdroj:Karvinský deníkAutor:Tomáš JanuszekPivovar Havířov

První havířovský minipivovar a restaurace v Selské ulici je na prodej. Ladislav Němeček, většinový majitel podniku hledá už delší dobu zájemce, který by podnik odkoupil a dále rozvíjel.

Jak Deníku řekl, prodat podnik, který otevřel v roce 2015, se rozhodl kvůli zdravotním problémům už loni na zkraje roku. „Jenže pak přišel koronavirus a všechno se zastavilo,“ říká Ladislav Němeček.

Nabídka k prodeji je k nalezení na Sreality.cz. Havířovský pivovar s restaurací, který se nachází v centru Havířova.

V jednopodlažní budově se nachází pivovar s technickým zázemím, restaurace – 96 míst k sezení, kompletně vybavená moderní kuchyň, zázemí pro zaměstnance, sociální prostory pro hosty, sklady, šatny, chodby a kancelář.

Venkovní zahrádka má 120 míst k sezení a dva zabudované ocelové stojany na kola, neboť pivovar leží na frekventované cyklotrase.

Litovel zlatý na European Beer Challenge 2021

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápojeLitovel

Pivní mix Litovel Černý Citron alko získal nejvyšší ocenění, dvojitou zlatou, na soutěži European Beer Challenge 2021. Zlatou medaili vezou ve svých kategoriích i světlý ležák Litovel Premium a tmavý ležák Litovel Premium Dark. Stříbro má Litovel Moravan.

„Černý Citron patří mezi nejoblíbenější piva z našeho pivovaru, nejde totiž o standardní radler, tedy mix s 2 % alkoholu, ale o míchaný nápoj z ležáku s příchutí citrónu a s 4 % alkoholu. Chuť je tedy plnější než u běžných radlerů,“ říká sládek Pivovaru Litovel Petr Kostelecký a doplňuje: „Světlé Premium je jedním z neoceňovanějších ležáků v Česku, vaříme jej podle tradičních postupů, které si v Litovli předáváme z generace na generaci, a z vybraných lokálních surovin od místních dodavatelů. Zlato z European Beer Challenge ukazuje, že se tento český ležák rozhodně neztratí ani v nabité zahraniční konkurenci.“ Porotci ocenili také tmavý ležák Premium Dark, kterému se na mezinárodní scéně daří dlouhodobě. Stříbrem se pyšní i Litovel Moravan, který příští rok oslaví 40. výročí od své první várky.

Do mezinárodní degustační soutěže European Beer Challenge 2021 se letos přihlásila piva z 39 zemí světa. Soutěž se konala jako každoročně v Londýně, kde se jednotlivé vzorky hodnotily pomocí slepé degustace. Do porotci zasedli všichni ti, kdo nakupují piva, např. importéři, distributoři, velkoobchody nebo nákupčí pro restaurace, bary či retail. Soutěž patří mezi nejprestižnější mimo jiné proto, že je pro značky příležitostí se ukázat na britském trhu, ale také se zviditelnit v rámci celé Evropy.

Je reprezentovat nejvíc? Podle Staropramenu ano

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápojeStaropramen

Od roku 2019 je Staropramen partnerem české fotbalové reprezentace. S nadcházejícím evropským šampionátem přichází pivní značka s hrdinskou kampaní „Reprezentovat je pro nás nejvíc“. Protagonisty v novém spotu jsou Hynek Čermák, Jaroslav Šilhavý a smíchovský sládek Jan Špaček. Součástí kampaně je také národní spotřebitelská promoce v obchodech, hospodách a restauracích o ceny s fotbalovou tematikou.

Staropramen v rámci kampaně pracuje se třemi výraznými osobnostmi: Hynkem Čermákem, již tradiční tváří smíchovského pivovaru, Jaroslavem Šilhavým, trenérem české fotbalové reprezentace a sládkem Janem Špačkem. „Prostřednictvím kampaně Reprezentovat je pro nás nejvíc odkazujeme na poctivé řemeslo, píli a důslednost, které vedou k co nejlepšímu výsledku. To všechno jsou vlastnosti spojující naše hrdiny, kteří se stali tvářemi této kampaně,“ říká o kampani David Šeberle, Senior brand manager značky Staropramen. Trojice hrdinů se divákům představí v televizním spotu nebo v outdooru, ale také v online prostředí, zejména na sociálních sítích.

Stojíme za naší jedenáctkou
Kampaň „Reprezentovat je pro nás nejvíc“ se promítne také do aktivit v obchodech, hospodách a restauracích. Spotřebitelská promoce s mottem: „Spolu za výhrou“ poběží od 1. června až do konce šampionátu. „Mechanika soutěže je jednoduchá. V obchodech stačí kupovat piva Staropramen, Smíchov, Jedenáctka nebo Ležák ve speciální fotbalové edici a sbírat kódy z plechovek a lahví. V hospodách a restauracích se konzumenti do soutěže mohou zapojit po zakoupení dvou čepovaných piv Staropramen,“ uvádí David Šeberle. Výherci se mohou těšit na OLED TV, dresy podepsané reprezentanty a mnoho dalších atraktivních cen.

Vyjádření ředitele Znojemského městského pivovaru k otevření restaurací

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápojeZnojemský

Jsme rádi, že MZČR respektuje rozhodnutí NSS stejně tak, jako my musíme poctivě respektovat všechny zákony, pravidla a nařízení. Bez otevřených vnitřních prostor hospod živoří celé odvětví, a to nejen finančně. Už se nemůžeme dočkat, až hospody otevřeme a nebudeme muset litovat naše štamgasty, kterým je bohužel v současném počasí na zahrádce zima.

Těšíme se na čerstvě načepované pivo a propečená žebra v naší hoZpodě. Věříme, že lidé už se nemohou dočkat, až vytáhnou paty z domova a stejně jako loni si jich hodně vybere pro dovolenou trendy lokace v ČR, kam Znojmo bezpochyby patří. Loni jsme nestíhali vařit pivo, takže letos plánujeme a připravujeme výrobu na letní nápor. Plánujeme kulturní akce v pivovaru spolu se Znojemskou Besedou a ladíme recepturu na super osvěžující letní desítku, pivní zmrzlinu nebo točenou pivovarskou limonádu.

Během lockdownu jsme podnikli celou řadu aktivit tak, aby si naši fanoušci mohli vychutnat kvalitní pivo: Rozjeli jsme pojízdnou prodejnu, online prodeje sudů a půjčovny výčepu, zalistovali jsme naše pivo do nových velkých prodejen. Díky nedávnému otevření zahrádek a přízni našich štamgastů se nám podařilo zvýšit tržby na pětinásobek v porovnání s dobou, kdy jsme měli otevřené pouze výdejní okénko, ale bez otevřených vnitřních prostor celé odvětví neustále tratilo.

Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje se stal Dragoș Constantinescu

Publikováno:před 3 letyZdroj:Plzeňský PrazdrojAutor:Zdeněk Kovář, PRPrazdroj

Dragoș Constantinescu (41) se od 1. června stal novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje. Ve funkci vystřídal Granta Liversage, který se rozhodl ukončit svou kariéru v pivovarnictví a věnovat se koučinku.

Dragoș Constantinescu přichází do Česka po úspěšném působení v pozici prezidenta rumunského pivovaru Ursus a ředitele rumunského a maďarského trhu, které podobně jako Plzeňský Prazdroj náleží do skupiny Asahi v Evropě. Do největšího pivovaru v Rumunsku nastoupil v roce 2019 a výrazně přispěl k jeho růstu. „Jsem hrdý, že mohu vést pivovar s vůdčí rolí v českém tradičním odvětví. Plzeňský Prazdroj dal světu český ležák, který tuto zemi celosvětově proslavil. A dnes je nejvýraznějším reprezentantem a šiřitelem české pivní kultury jak na domácím trhu, tak v zahraničí. Proto ke své nové pozici přistupuji s obrovským respektem. Budu si považovat za čest, pokud budeme naše role a pozice nadále rozvíjet a upevňovat výjimečné postavení Plzeňského Prazdroje na pivní mapě světa,“ říká Dragoș Constantinescu.

V minulosti pracoval mimo jiné 16 let pro British American Tobacco, kde zastával různé vedoucí a strategické manažerské pozice na mezinárodní úrovni. Rovněž dohlížel na aktivity společnosti v regionu střední Evropy včetně Česka a Slovenska. Ve volném čase se věnuje sportu a cestování.

Grant Liversage stál v čele Plzeňského Prazdroje od roku 2017. Odchází z vlastního rozhodnutí, přičemž své dlouhodobé zkušenosti s řízením velkých společností hodlá využít při koučinku a další podpoře rozvoje top manažerů. Svůj krok plánoval již delší dobu.

Litovelský Černý Citron mezi nejlepšími ochucenými pivy Evropy, dařilo se i ležákům

Publikováno:před 3 letyZdroj:Pivovar LitovelAutor:Jitka Cilečková, PRLitovel

Pivní mix Litovel Černý Citron alko získal nejvyšší ocenění, dvojitou zlatou, na soutěži European Beer Challenge 2021. Zlatou medaili vezou ve svých kategoriích i světlý ležák Litovel Premium a tmavý ležák Litovel Premium Dark. Stříbro má Litovel Moravan.

„Černý Citron patří mezi nejoblíbenější piva z našeho pivovaru, nejde totiž o standardní radler, tedy mix s 2 % alkoholu, ale o míchaný nápoj z ležáku s příchutí citrónu a s 4 % alkoholu. Chuť je tedy plnější než u běžných radlerů,“ říká sládek Pivovaru Litovel Petr Kostelecký a doplňuje: „Světlé Premium je jedním z neoceňovanějších ležáků v Česku, vaříme jej podle tradičních postupů, které si v Litovli předáváme z generace na generaci, a z vybraných lokálních surovin od místních dodavatelů. Zlato z European Beer Challenge ukazuje, že se tento český ležák rozhodně neztratí ani v nabité zahraniční konkurenci.“ Porotci ocenili také tmavý ležák Premium Dark, kterému se na mezinárodní scéně daří dlouhodobě. Stříbrem se pyšní i Litovel Moravan, který příští rok oslaví 40. výročí od své první várky.

Do mezinárodní degustační soutěže European Beer Challenge 2021 se letos přihlásila piva z 39 zemí světa. Soutěž se konala jako každoročně v Londýně, kde se jednotlivé vzorky hodnotily pomocí slepé degustace. Do porotci zasedli všichni ti, kdo nakupují piva, např. importéři, distributoři, velkoobchody nebo nákupčí pro restaurace, bary či retail. Soutěž patří mezi nejprestižnější mimo jiné proto, že je pro značky příležitostí se ukázat na britském trhu, ale také se zviditelnit v rámci celé Evropy.

Restaurace otevřely vnitřní prostory, zákazníci se do nich moc nehrnuli

Publikováno:před 3 letyZdroj:Domažlický deníkAutor:Klára Mrázová

Restaurace a hospody v pondělí po dlouhých měsících otevřely i své vnitřní prostory. V Domažlicích se však přes poledne zákazníci do stravovacích zařízení příliš nehrnuli. Když už hosté přišli, v drtivé většině zůstali na předzahrádkách. Někteří majitelé nestihli narychlo podniky připravit, a tak obnoví provoz až během týdne.

Venku před hotelem a restaurací Sokolský dům v centru chodské metropole se usadil například Zdeněk Zelinský s přáteli. „Jsme rádi, že si můžeme dát jídlo normálně z talíře, ne z plastového obalu, a pití ze sklenice, ne z kelímku,“ ocenil. Jednatelka podniku Šárka Václavíková potvrdila, že většina zákazníků v pondělí přes poledne využila předzahrádku. „Zatím jsme vydali asi třicet obědů. Nicméně počítáme s tím, že stejně jako po posledním rozvolnění bude chvilku trvat, než se lidé zase vrátí.“ řekla Václavíková. Věří, že v červenci už bude situace stabilizovaná. Hotel a restaurace přežily jenom díky tomu, že majitel podniká ještě v jiném oboru, konkrétně ve stavebnictví.

Restauraci Pod Branou drželi podle tamější provozovatelky Evy Polákové nad vodou rozvozy jídla. „Měli jsme výdejní okénko, ale dost objednávek jsme lidem doručovali,“ řekla. V pondělí kolem 13. hodiny bylo uvnitř obsazených jen pár stolů. U jednoho seděl Jiří Novák. „Dal jsem si vepřovou panenku s rýží. Potkali jsme se s kamarády a konečně můžeme posedět vevnitř,“ sdělil.

Na zákazníky se připravovali také v Městském pivovaru Domažlice, kde pivnici otevírali až později odpoledne. Před opětovným zprovozněním udělali zaměstnanci velkou generálku, mimo jiné vyčistili varny a připravili dostatek zlatavého moku pro štamgasty. „V lednu jsme pořídili poloautomatickou stáčírnu, protože lidé hodně kupovali pivo v PET lahvích. Ruční stáčení trvalo dlouho,“ vysvětlil sládek David Bierhanzl. Doplnil, že minulý měsíc prodali 8500 litrů piva. Ačkoli byl za zájem od lidí rád, těší se na osobní setkání v pivnici.

Někteří provozovatelé restaurací se však nestihli přichystat. Jde například o majitele domažlického rodinného podniku Zubřina Václava Kresla. „Závozy potravin a piva budou v úterý. Objednávku jsme dělali v pátek, kdy vláda vyhlásila uvolnění opatření, dřív to nešlo. Otevíráme tedy až ve středu,“ nastínil. Podobně je tomu třeba u Chodské chalupy v Újezdu, jež přivítá hosty ve čtvrtek.

Konečně snídaně i pivo uvnitř. Lidé si otevřené hospody znovu užívají

Publikováno:před 3 letyZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Lidé po celém Česku hned ráno vyrazili na snídani či kávu do znovuotevřených bister a kaváren. Vzhledem ke slunnému počasí si častěji, pokud to bylo možné, vybírali místa na zahrádkách než v interiérech. I vnitřní prostory jsou po několika měsících znovu otevřené. Ve většině podniků je zřetelně umístěná informace o nutnosti dodržování rozestupů, o maximálním počtu lidí u stolu a vstupu s respirátorem.

Sdělení, že na místě mohou konzumovat pouze lidé s negativním testem na koronavirus, očkovaní nebo ti, kteří v posledních 180 dnech prodělali nemoc covid-19, musejí zákazníci spíše hledat.

Vláda ode dneška povolila vstup veřejnosti do vnitřních prostor gastronomických podniků, na zahrádky mají lidé po nuceném uzavření přístup od 17. května. Provozovatelé mají povinnost o podmínkách a pravidlech vstupu zákazníky informovat u vchodu a v provozovně. Případné kontroly provádějí hygienici nebo policie.

Téměř plná byla dnes dopoledne zahrádka Café Truhlárna ve Františkánské zahradě v centru Prahy. Několik obsazených stolků měla také Cukrárna Myšák ve Vodičkově ulici nebo cukrárna Ovocný Světozor v nedaleké pasáži Světozor.

Naopak téměř prázdná byla Národní kavárna. Kdo se těšil, že vyrazí do legendární kavárny Slavia naproti Národnímu divadlu, čekalo ho zklamání. Prostor se momentálně rekonstruuje, provozovatelé na internetu informují, že počítají s otevřením v červenci nebo srpnu.

Štamgasti obsadili svůj stůl ihned po otevření
Několik stolů se zaplnilo jen čtvrthodinu poté, co dnes v 11:00 otevřela českobudějovická restaurace Masné krámy. Podnik počítá v létě s českými turisty, objednávky ze zahraničí nemá. Z kapacity 200 míst využije zatím díky omezením asi 150, sdělil vedoucí restaurace Tomáš Olejník.

Na dnešek měl podnik několik rezervací. Plno bylo po jedenácté u stolu štamgastů. „Je vynikající, jako křen,“ řekl o prvním pivu vevnitř 74letý Vladimír Valíček. Do restaurace chodí 40 let, těšil se. „Venku byla zaprvé malá kapacita a zadruhé atmosféra Masných krámů je tady, ne na chodníku,“ řekl Valíček.

Královehradecké kavárny čekaly větší zájem
Kavárny v centru Hradce Králové dnes dopoledne velký zájem zákazníků nezaznamenaly. Očekávají, že návrat k normálu bude pozvolný, sdělili v pondělí dopoledne oslovení zástupci podniků.

„Zatím žádný nával, je to takové pondělně ospalé. Dopoledne máme volnější celkově, větší zájem u nás bývá odpoledne, takže uvidíme,“ řekl dopoledne majitel Café NaKole Jakub Fabián.

Díky tomu, že zahrádka ve vnitrobloku již funguje, neměli v této kavárně problém na poněkud překotné rozhodnutí vlády o otevření vnitřních prostor zareagovat. Podniky měly na přípravu víkend.

„Pro nás byl komplikovanější přechod z okénkového prodeje na zahrádku, protože se na ni prochází kavárnou. Když jsme rušili okénko, tak to bylo na několik hodin přenášení věcí a uklízení, to jsme si mákli. Teď už nám jen zbývalo rozmístit stoly, to takový problém nebyl,“ řekl ČTK Fabián. Návštěvnosti zahrádky podle něj zatím příliš nepřálo deštivé a chladnější počasí.

Větší zájem zákazníků očekávali dopoledne také například v Assenza Cafe na pěší zóně nebo v CrossCafé.

Středočeši nadále využívají zahrádky a rozvoz
Zájem hostů o návštěvu restaurací ve středních Čechách zatím výrazně neroste. Lidé konzumují jídlo či pití většinou na zahrádkách, případně využívají rozvoz. Vyplývá to z vyjádření pracovníků restaurací.

Například v kladenském podniku Rock´n Roll Burgers bylo dnes kolem poledne možná ještě méně hostů než v předchozích dnech, kdy mohla být otevřená pouze zahrádka. „Dneska je to samý rozvoz,“ popsala za podnik Marcela Mesárošová. I na večer má podle ní restaurace jen několik rezervací a podobná situace zatím platí také pro další dny v týdnu.

V kolínské restauraci U Tří pírek dnes hosté využívají slunečného počasí a sedí na terase. O sezení uvnitř restaurace nemají zájem. „Někomu je venku chladněji, tak dostane deku, ale všichni sedí venku. Takže oproti minulému týdnu pro nás žádná změna,“ řekla majitelka Lucie Rapčáková.

Možnosti sedět uvnitř budou podle ní využívat klienti, kteří si dělají rezervace na večer. Zájem o rezervace místa v restauraci je podle Rapčákové vysoký už od chvíle, kdy vláda umožnila provozovatelům restaurací otevřít zahrádky.

Téměř všechny podniky mají na dveřích vylepeno sdělení o povinnosti mít uvnitř zakrytá ústa a nos respirátorem a od ostatních si držet nejlépe dvoumetrový odstup. Text často doprovází i grafické ztvárnění. Pokud si host sedá do venkovních prostor, které jsou přístupné z několika směrů, zpravidla se o platných pravidlech nic nedozví. Musel by je cíleně hledat.

V některých zařízeních mají u vstupu vyvěšené mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví týkající se provozu v restauracích, srozumitelná forma nebo informace v jiném než českém jazyce často chybí. Výjimkou je například zmíněná cukrárna Ovocný Světozor. Ta jedno sdělení věnuje výhradně konzumaci na místě, kde má rozepsané podmínky týkající se testů či očkování.

Lidé se ode dneška mohou občerstvovat kromě kaváren a restaurací i v obchodních centrech, kde dosud bylo možné si jídlo a pití odnášet jen s sebou.

V Centru Černý Most a centru Nový Smíchov bylo nejvíce lidí dopoledne v kavárnách řetězců Costa Coffee a Starbucks. Jen málo zaplněné byly jídelní kouty, kde lidé nejčastěji jedli v McDonald´s nebo Bageterii Boulevard. U stolků seděly většinou dvojice, případně jednotlivci, kteří pracovali na počítači. U jednoho stolu mohou nyní sedět nejvýše čtyři lidé, pokud se nejedná o členy jedné domácnosti.

Strakonický pivovar uvařil speciál Dudák Letní

Publikováno:před 3 letyZdroj:Jižní Čechy Teď!Autor:Pavel PechoušekDudák

Strakonický pivovar Dudák uvařil speciální pivo s názvem Dudák Letní. Podle sládka pivovaru Vlastimila Mateje jde o lehké, světlé pivo s výrazným chmelovým aroma, s obsahem alkoholu 3,0 % obj. Podobné pivo vařil sládek již loni a bylo velice úspěšné. Prodávat se bude samozřejmě v sudech, k tomu litrových lahvích s patentním uzávěrem a nově také v klasických půllitrových lahvích, kam se bude stáčet filtrované pivo. Bude k dostání nejen na pivovarské prodejně, ale také ve vybraných prodejnách COOP.

„Dudák Letní je lehké pivo na léto, ale se zajímavou chutí a intenzivní hořkostí, což se nám soudě dle zájmu o něj v loňském roce podařilo. Letos bychom loňský úspěch rádi překonali a uvařili várky dvě a prodali dvojnásobné množství," uvádí sládek Matej.

Stejně jako loni používá při vaření čistě zahraniční chmel. „Jedná se o německý chmel Mandarina Bavaria, anglický Fuggles a nově i australský chmel Enigma. Výsledné aroma díky použitému chmelu Mandarina Bavaria připomíná citrusy a mandarinky," uvádí Matej. Chmel bude do piva opět přidaný i ve studené fázi zrání, tedy na poslední chvíli, aby vynikla jeho původní chuť.

„Je to pivo, které by mělo v horkých letních dnech osvěžit a zároveň je díky použití zahraničních chmelů svou hořkostí speciální," dodává sládek.

Stejně jako v loňském roce ho bohužel nebude možné ochutnat na tradiční Pivovarské pouti, kde mívaly strakonické letní speciály svou premiéru. V pořadí 21. Pivovarská pouť byla kvůli hygienickým opatřením znovu zrušená.

České pivo je vyladěné k dokonalosti, říká šéf pivovarského výzkumu

Publikováno:před 3 letyZdroj:iDNES.czAutor:Lubor Černohlávek

Češi stále patří mezi pivní rekordmany. Pití piva je součástí naší kultury a národní pýchou. I proto každý Čech podle statistického úřadu vypije rok co rok v průměru kolem 280 půllitrů. To je zhruba pět velkých a jedno malé pivo týdně. „České pivo je vyladěné k dokonalosti,“ podotýká Tomáš Brányik, ředitel Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského.

Proč se tvrdí, že pivo ze sedmého schodu je nejlepší?
Každý pivní styl má doporučenou teplotu konzumace. Pro světlé ležáky je to 5–7 °C, piva typu Ale se podávají při vyšší teplotě (světlý ležák se vyrábí z vody, ječného sladu a chmele za použití spodních pivovarských kvasinek, kdežto piva typu Ale z kvasinek svrchního kvašení, pozn. red.). Jsou to teploty, při kterých vynikne chuťový charakter daného pivního stylu. Do toho vstupuje ještě vkus konzumenta. Sedmý schod je empiricky nalezený ideál.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.04.2024 07:1810.660/10.660