Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivovary spojily síly. Ve Vratislavicích vzniká jablonecké pivo

Publikováno:před 3 letyZdroj:Jablonecký deníkAutor:Jan SedlákKonrad

Jak si i v době covidu pivovary pomáhají, dokazuje společná várka malého pivovaru (jablonecký Pivovar Volt) a středního pivovaru (vratislavický Pivovar Konrád).

Sládci Martin Palouš a Petr Hostaš uvařili společnou silou v Pivovaru Konrád pivo z malého pivovaru přesně podle receptury. Jaký bude rozdíl, když vaříte pivo v malém a najednou přejdete do středního pivovaru a to samé upravené na tu velikost uvaříte? To budou moci milovníci zlatavého moku už brzy v nepasterizované a nefiltrované verzi ochutnat.

Pivovar Volt nestíhá vařit dostatek piva a tak si prozatím vypomáhá vařit jinde, než se mu podaří zvětšit kapacitu. Normálně si vypomáhá vařit v minipivovarech Zichovec, Cobolis, Dalešice, ale teď zkusil i něco většího, a to právě pivovar Konrád, který patří mezi spřátelené pivovary a sládci si spolu rozumí.

Areál Plzeňského Prazdroje se otevírá veřejnosti

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápojePrazdroj

Plzeňský Prazdroj se po sedmi měsících opět otevírá pro veřejnost. Už tento pátek 4. 6. uvítají průvodci první turisty na nejoblíbenější prohlídkové trase Pilsner Urquell, otevírá se také Plzeňské historické podzemí a Pivovarské muzeum.

Populární trasa Pilsner Urquell, která mapuje historii a současnost výroby nejznámějšího světového ležáku, bude otevřena každý den, Pivovarské muzeum a podzemí pak zatím budou moci lidé vidět vždy od čtvrtka do neděle.

Prazdroj u všech turistických služeb bude dbát na maximální bezpečnost návštěvníků. „Řídíme se aktuálními proti epidemickými opatřeními. Všichni návštěvníci našich tras tak musí mít nejen respirátor, ale také negativní test na koronavirus, případně potvrzení o prodělání onemocnění či očkování. Také jsme omezili počet lidí ve skupině na třicet. Samozřejmostí je pravidelná dezinfekce prostor,“ říká Rudolf Šlehofer, manažer oddělení turismu Plzeňského Prazdroje.

Už dříve se v souladu s rozvolněním vlády na nádvoří pivovaru otevřela dárková prodejna i Tank bar s čepovaným pivem. Pivovar obnovuje i další akce pro veřejnost. „První vlaštovkou je tuto sobotu slow market, tedy řemeslné trhy přímo na nádvoří pivovaru. Chceme tak navázat na dříve tradiční aktivity spojené s dobrým jídlem a pivem. A do budoucna chystáme i kulturní akce, jako jsou koncerty či promítání. Věříme, že se tak postupně celý pivovar vrátí do normálu a opět ožije,“ dodává Rudolf Šlehofer.

Od června pak plzeňský pivovar chystá otevřít konferenční centrum Secese, prozatím s kapacitou 60 osob pro konference a semináře a 75 osob pro soukromé oslavy. Milovníkům nefiltrovaného ležáku Pilsner Urquell opět nabídne posezení v šalandách v historických sklepích a otevřou se i brány pivovarské školy čepování. Zavřená zatím zůstává návštěvnická trasa Gambrinus, která vede přes výrobní část závodu.

Areál plzeňského pivovaru patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější turistické atrakce v Česku. V roce 2019 jej navštívilo téměř 840 tisíc turistů. V loňském roce však zaznamenal významný propad návštěvnosti o skoro 73 %, a to zejména kvůli absenci zahraničních turistů a organizovaného turistického ruchu i kvůli dlouhodobému uzavření pro veřejnost na základě protiepidemických opatření.

Pivovar Zubr: Provoz zatím neobnovila pětina restaurací

Publikováno:před 3 letyZdroj:České novinyAutor:ČTKZubr

Pětina restaurací z řad odběratelů Pivovaru Zubr po nedávném rozvolnění protiepidemických opatření zatím neobnovila provoz, který byl kvůli epidemii koronaviru a vládním nařízením zastaven loni v prosinci. Vedení přerovského pivovaru předpokládá, že některé restaurace v následujících týdnech ještě otevřou a úbytek gastronomických provozů na listině odběratelů sudového piva se sníží. ČTK to dnes řekl ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

Pivovar Zubr na tuzemském trhu dodá pivo tisícovce restaurací. "Zatím otevřelo přibližně 80 procent z nich. Někteří provozovatelé ještě s otevřením vyčkávají například na lepší počasí nebo se potýkají s nedostatkem personálu, což je teď pro mnohé z nich velký problém. Odhadujeme, že úbytek restaurací zásobovaných naším pivem se nakonec bude pohybovat kolem deseti až patnácti procent," uvedl Pluháček.

Provozovatelé restaurací kvůli půlroční odstávce podle Pluháčka často přišli o personál, který teď obtížně získávají zpět. "Mnoho lidí, kteří v gastronomii pracovali, si od prosince našlo práci někde jinde. Pokud mají nyní stabilnější zaměstnání, tak se těžko přesvědčují, aby se vrátili pracovat zpět do restaurace," řekl Pluháček.

Více než zavřených hospod se vedení Pivovaru Zubr obává toho, že restaurace už nebudou mít takovou návštěvnost jako v době před epidemií. "Pro nás je zásadní, aby se lidé vrátili zpět do hospod a tuzemská gastronomie se dostala do stavu před epidemií koronaviru," upozornil Pluháček.

Návštěvnost může být podle něj negativně ovlivněna avizovaným zdražování jídla a piva v restauracích, jejichž provozovatelům několikaměsíčním uzavření způsobilo citelné finanční ztráty. "Otázka je, zda budou mít lidé v této složité době dostatečné finanční zdroje, aby do restaurace zašli na večeři nebo jen tak posedět. To bude zásadní pro provozovatele restaurací i pro nás," míní Pluháček.

Otazníky podle Pluháčka zatím visí nad podzimními a zimními měsíci. "Nesmí už přijít další vlna epidemie. Ta by pro tuzemskou gastronomii byla totálně zničující. Už teď je problém dostat lidi zpět do restaurací," podotkl Pluháček.

Pivovar Zubr, který ročně uvaří zhruba 255.000 hektolitrů piva, patří do pivovarnické skupiny středomoravských pivovarů Zubr, Holba a Litovel.

Česká hospoda není o pití, ale o kultuře, říká šéf pivovaru PRIMÁTOR

Publikováno:před 3 letyZdroj:Primátor.czPrimátor

Lidi, běžte na pivo. Česká hospoda není o pití, ale o kultuře, říká šéf pivovaru PRIMÁTOR

Česká hospoda není jen o pití, ale o potkávání se. Myslí si to šéf pivovaru PRIMÁTOR Petr Kaluža. Věří, že lidé budou chodit po koronavirové krizi na pivo tak jako dřív. Náchodský pivovar jako lákadla připravil dva nové speciály – American Pale Ale a radler s exotickým ovocem yuzu, kterému se přezdívá japonský citron a jen tak ho neseženete. Pro léto ideální.

„Mám jen jeden vzkaz: My jsme připraveni, už se na vás v hospodách těšíme!“ říká ředitel pivovaru PRIMÁTOR Petr Kaluža. Lidé podle něj zachrání nejen české pivo. „Jde o samotný status hospody, která je součástí české kultury. Na vesnicích, kde je hospoda jen jedna, je to symbol komunity, společenství. Jde o to uhájit si sociální prostor. Nechci pít pivo sám nebo po Skypu,“ zdůrazňuje Kaluža.

Pivovarníci i hospodští vyhlížejí nadcházející léto s nadějí. Jedná se o nejsilnější období v životě pivovarů a po několikaměsíčním lockdownu snad česká hospodská kultura ožije.

PRIMÁTOR na léto připravil dvě novinky. První je nová APA, tedy American Pale Ale. „Jedná se o svrchně kvašené, světlé a velmi pitelné pivo. Hodí se pro léto, hraje na osvěžující notu,“ popisuje Kaluža. Hlavní roli má v tomto pivu chmel. Pivovarníci z PRIMÁTORU se rozhodli použít pět odrůd z celého světa, například z USA, Anglie, ale i z Česka.

„Tohle pivo je primárně o chutích a vůních vnesenými unikátním chmelením, je bohaté a dlouho doznívá. Je hezké v tom, že v jednom produktu máte osvěžující pivo na rychlou žízeň, ideální třeba na cyklistický výlet. Zároveň chmelová linka je natolik pestrá a nosná, že si umím představit, že s tímto pivem strávíte večer a nepřestane vás bavit i delší dobu,“ vypráví s láskou šéf PRIMÁTORU.

V Náchodě se také rozhodli rozšířit řadu ochucených nealkoholických radlerů. „Zabrousili jsme do citrusových plodů. Ale abychom nejeli v úplném mainstreamu, protože citronový radler není nic objevného, tak přicházíme s příchutí ovoce yuzu. Je to nádherné tropické ovoce, kříženec citrusu a mandarinky. Je bohatější, šťavnatější a ideální na léto,“ popisuje Kaluža. Yuzu se přezdívá japonský citron a v obchodě ho jen tak neseženete. Půllitr nealkoholického piva PRIMÁTOR s příchutí Yuzu je ideální na léto.

Kaluža tipuje, že o obě novinky bude velký zájem. Češi totiž čím dál víc rádi experimentují a chtějí ochutnat víc než známý ležák. „Lidé jsou zvědavější a touží objevovat nové chutě. My to víme, a proto jim rádi přinášíme nová piva,“ říká Kaluža.

On sám se těší, až bude moct vyrazit do hospody na točené pivo. Uplynulá sezona byla podle něj plná nepopsatelných pocitů. „Pro pivovarníka není nic horšího než vylévat pivo. Je to taková bezmoc. Vyléváte produkt, kterému věříte,“ vzpomíná Kaluža.

PRIMÁTOR hospodám pomáhá v tom, že staré pivo zdarma vymění za nové. Podle Kaluži je právě čerstvost piva zásadní. „Nechceme, aby lidé pili půl roku staré pivo. To je, jako kdybyste prodávali tvrdý chleba a tvrdili, že takto je to v pořádku. Pro nás v pivovaru je čerstvost pivo nesmírně důležitá,“ vysvětluje šéf PRIMÁTORU.

Problém podle něj nastal, když hospody mohly otevřít na podzim pouze na několik dní. „Zdarma jsme zavezli nové pivo, které zase neměl kdo vypít. Doufáme, že už je všechno za námi, jak ze zdravotního hlediska, tak z toho kulturního a společenského. Nevím, proč je česká hospoda bez jakýchkoliv důkazů tak démonizovaný prostor,“ kroutí hlavou Kaluža.

Je rád, že dodržel svůj slib z loňského března, že nebude muset propouštět zaměstnance. Cení si i toho, že v nejisté době nikdo z PRIMÁTORU neodešel. „Už bude jen líp. Češi si pivo vzít nenechají, jsem o tom pevně přesvědčen,“ podotýká.

Volba sládků je konečně zpět! V červnu nabízí hořký speciál Radegast ROG IPA

Publikováno:před 3 letyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PRRadegast

Tuzemské hospody a restaurace čeká po znovuotevření chuťově hořký červen. V rámci oblíbeného programu Volba sládků budou čepovat svrchně kvašený Radegast ROG IPA. Osvěžující pivo s výraznou hořkostí uvařené ve stylu Session India Pale Ale nabídne zhruba 540 hospod a restaurací v Česku.

Volba sládků již šest let obohacuje českou pivní kulturu a servíruje pivařům ojedinělý výběr pivních chutí. Speciální pivní program Plzeňského Prazdroje se vrátil do hospod a restaurací po delší odmlce způsobené omezením jejich provozu kvůli koronavirové pandemii. Červnová akce nabídne pivo Radegast ROG IPA, první svrchně kvašené pivo uvařené nošovickými sládky z pivovaru Radegast.

„Světlé pivo Radegast ROG IPA je uvařené v pivním stylu Session IPA, který se vyznačuje pitelností, bohatou a vyváženou chmelovou chutí a citrusovou vůní. Jedná se o lehčí variantu klasického stylu India Pale Ale,“ říká obchodní sládek Radegastu Roman Šolc.

Svrchně kvašená novinka pivovaru Radegast je rozpoznatelná výraznou hořkostí dosahující 50 jednotek hořkosti IBU. Osvěžující pivo s bohatou chutí má příjemný chmelový charakter, u chmelového aroma se dostávají do popředí citrusové a grepové tóny. Sládci využívají k vaření speciálu americké aromatické chmely Citra, Sabro a český aromatický chmel Kazbek.

Výčepní speciál Radegast ROG IPA zamířil nejprve v lahvích na pulty obchodů, od letošního března je v prodeji v řetězci hypermarketů Albert. V čepované variantě bude k ochutnání v rámci programu Volba Sládků v 540 hospodách a restauracích pouze v červnu.

Fanoušci pestrých pivních chutí si najdou nejbližší výčepní místo na stránkách volbasladku.cz nebo prostřednictvím aplikace jdesnapivo.cz.

Havířovský minipivovar je na prodej

Publikováno:před 3 letyZdroj:Karvinský deníkAutor:Tomáš JanuszekPivovar Havířov

První havířovský minipivovar a restaurace v Selské ulici je na prodej. Ladislav Němeček, většinový majitel podniku hledá už delší dobu zájemce, který by podnik odkoupil a dále rozvíjel.

Jak Deníku řekl, prodat podnik, který otevřel v roce 2015, se rozhodl kvůli zdravotním problémům už loni na zkraje roku. „Jenže pak přišel koronavirus a všechno se zastavilo,“ říká Ladislav Němeček.

Nabídka k prodeji je k nalezení na Sreality.cz. Havířovský pivovar s restaurací, který se nachází v centru Havířova.

V jednopodlažní budově se nachází pivovar s technickým zázemím, restaurace – 96 míst k sezení, kompletně vybavená moderní kuchyň, zázemí pro zaměstnance, sociální prostory pro hosty, sklady, šatny, chodby a kancelář.

Venkovní zahrádka má 120 míst k sezení a dva zabudované ocelové stojany na kola, neboť pivovar leží na frekventované cyklotrase.

Litovel zlatý na European Beer Challenge 2021

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápojeLitovel

Pivní mix Litovel Černý Citron alko získal nejvyšší ocenění, dvojitou zlatou, na soutěži European Beer Challenge 2021. Zlatou medaili vezou ve svých kategoriích i světlý ležák Litovel Premium a tmavý ležák Litovel Premium Dark. Stříbro má Litovel Moravan.

„Černý Citron patří mezi nejoblíbenější piva z našeho pivovaru, nejde totiž o standardní radler, tedy mix s 2 % alkoholu, ale o míchaný nápoj z ležáku s příchutí citrónu a s 4 % alkoholu. Chuť je tedy plnější než u běžných radlerů,“ říká sládek Pivovaru Litovel Petr Kostelecký a doplňuje: „Světlé Premium je jedním z neoceňovanějších ležáků v Česku, vaříme jej podle tradičních postupů, které si v Litovli předáváme z generace na generaci, a z vybraných lokálních surovin od místních dodavatelů. Zlato z European Beer Challenge ukazuje, že se tento český ležák rozhodně neztratí ani v nabité zahraniční konkurenci.“ Porotci ocenili také tmavý ležák Premium Dark, kterému se na mezinárodní scéně daří dlouhodobě. Stříbrem se pyšní i Litovel Moravan, který příští rok oslaví 40. výročí od své první várky.

Do mezinárodní degustační soutěže European Beer Challenge 2021 se letos přihlásila piva z 39 zemí světa. Soutěž se konala jako každoročně v Londýně, kde se jednotlivé vzorky hodnotily pomocí slepé degustace. Do porotci zasedli všichni ti, kdo nakupují piva, např. importéři, distributoři, velkoobchody nebo nákupčí pro restaurace, bary či retail. Soutěž patří mezi nejprestižnější mimo jiné proto, že je pro značky příležitostí se ukázat na britském trhu, ale také se zviditelnit v rámci celé Evropy.

Je reprezentovat nejvíc? Podle Staropramenu ano

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápojeStaropramen

Od roku 2019 je Staropramen partnerem české fotbalové reprezentace. S nadcházejícím evropským šampionátem přichází pivní značka s hrdinskou kampaní „Reprezentovat je pro nás nejvíc“. Protagonisty v novém spotu jsou Hynek Čermák, Jaroslav Šilhavý a smíchovský sládek Jan Špaček. Součástí kampaně je také národní spotřebitelská promoce v obchodech, hospodách a restauracích o ceny s fotbalovou tematikou.

Staropramen v rámci kampaně pracuje se třemi výraznými osobnostmi: Hynkem Čermákem, již tradiční tváří smíchovského pivovaru, Jaroslavem Šilhavým, trenérem české fotbalové reprezentace a sládkem Janem Špačkem. „Prostřednictvím kampaně Reprezentovat je pro nás nejvíc odkazujeme na poctivé řemeslo, píli a důslednost, které vedou k co nejlepšímu výsledku. To všechno jsou vlastnosti spojující naše hrdiny, kteří se stali tvářemi této kampaně,“ říká o kampani David Šeberle, Senior brand manager značky Staropramen. Trojice hrdinů se divákům představí v televizním spotu nebo v outdooru, ale také v online prostředí, zejména na sociálních sítích.

Stojíme za naší jedenáctkou
Kampaň „Reprezentovat je pro nás nejvíc“ se promítne také do aktivit v obchodech, hospodách a restauracích. Spotřebitelská promoce s mottem: „Spolu za výhrou“ poběží od 1. června až do konce šampionátu. „Mechanika soutěže je jednoduchá. V obchodech stačí kupovat piva Staropramen, Smíchov, Jedenáctka nebo Ležák ve speciální fotbalové edici a sbírat kódy z plechovek a lahví. V hospodách a restauracích se konzumenti do soutěže mohou zapojit po zakoupení dvou čepovaných piv Staropramen,“ uvádí David Šeberle. Výherci se mohou těšit na OLED TV, dresy podepsané reprezentanty a mnoho dalších atraktivních cen.

Vyjádření ředitele Znojemského městského pivovaru k otevření restaurací

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápojeZnojemský

Jsme rádi, že MZČR respektuje rozhodnutí NSS stejně tak, jako my musíme poctivě respektovat všechny zákony, pravidla a nařízení. Bez otevřených vnitřních prostor hospod živoří celé odvětví, a to nejen finančně. Už se nemůžeme dočkat, až hospody otevřeme a nebudeme muset litovat naše štamgasty, kterým je bohužel v současném počasí na zahrádce zima.

Těšíme se na čerstvě načepované pivo a propečená žebra v naší hoZpodě. Věříme, že lidé už se nemohou dočkat, až vytáhnou paty z domova a stejně jako loni si jich hodně vybere pro dovolenou trendy lokace v ČR, kam Znojmo bezpochyby patří. Loni jsme nestíhali vařit pivo, takže letos plánujeme a připravujeme výrobu na letní nápor. Plánujeme kulturní akce v pivovaru spolu se Znojemskou Besedou a ladíme recepturu na super osvěžující letní desítku, pivní zmrzlinu nebo točenou pivovarskou limonádu.

Během lockdownu jsme podnikli celou řadu aktivit tak, aby si naši fanoušci mohli vychutnat kvalitní pivo: Rozjeli jsme pojízdnou prodejnu, online prodeje sudů a půjčovny výčepu, zalistovali jsme naše pivo do nových velkých prodejen. Díky nedávnému otevření zahrádek a přízni našich štamgastů se nám podařilo zvýšit tržby na pětinásobek v porovnání s dobou, kdy jsme měli otevřené pouze výdejní okénko, ale bez otevřených vnitřních prostor celé odvětví neustále tratilo.

Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje se stal Dragoș Constantinescu

Publikováno:před 3 letyZdroj:Plzeňský PrazdrojAutor:Zdeněk Kovář, PRPrazdroj

Dragoș Constantinescu (41) se od 1. června stal novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje. Ve funkci vystřídal Granta Liversage, který se rozhodl ukončit svou kariéru v pivovarnictví a věnovat se koučinku.

Dragoș Constantinescu přichází do Česka po úspěšném působení v pozici prezidenta rumunského pivovaru Ursus a ředitele rumunského a maďarského trhu, které podobně jako Plzeňský Prazdroj náleží do skupiny Asahi v Evropě. Do největšího pivovaru v Rumunsku nastoupil v roce 2019 a výrazně přispěl k jeho růstu. „Jsem hrdý, že mohu vést pivovar s vůdčí rolí v českém tradičním odvětví. Plzeňský Prazdroj dal světu český ležák, který tuto zemi celosvětově proslavil. A dnes je nejvýraznějším reprezentantem a šiřitelem české pivní kultury jak na domácím trhu, tak v zahraničí. Proto ke své nové pozici přistupuji s obrovským respektem. Budu si považovat za čest, pokud budeme naše role a pozice nadále rozvíjet a upevňovat výjimečné postavení Plzeňského Prazdroje na pivní mapě světa,“ říká Dragoș Constantinescu.

V minulosti pracoval mimo jiné 16 let pro British American Tobacco, kde zastával různé vedoucí a strategické manažerské pozice na mezinárodní úrovni. Rovněž dohlížel na aktivity společnosti v regionu střední Evropy včetně Česka a Slovenska. Ve volném čase se věnuje sportu a cestování.

Grant Liversage stál v čele Plzeňského Prazdroje od roku 2017. Odchází z vlastního rozhodnutí, přičemž své dlouhodobé zkušenosti s řízením velkých společností hodlá využít při koučinku a další podpoře rozvoje top manažerů. Svůj krok plánoval již delší dobu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.04.2024 05:2110.655/10.655