Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Karlova univerzita čepuje studentům vlastní nealko

Publikováno:před 2 letyZdroj:Aktuálně.czAutor:Jakub Plíhal

Univerzita Karlova začala ve svých menzách čepovat vlastní pivo Slušné číslo. Vyvinula ho Matematicko-fyzikální fakulta spolu s Pivovarem Ferdinand. "Nejde o marketingovou ozdobu, ale o důstojnou, vtipnou a originální prezentaci celé Univerzity Karlovy," řekl při slavnostním přiťuknutí rektor školy Tomáš Zima. Pivo navazuje na loňskou čtrnáctku Pěkný číslo, obě při výrobě hojně využívají čísla pí.

Předvánoční volba: Mistrův Kaštanový od Kozla

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar Velké PopoviceAutor:Zdeněk Kovář, PRVelké Popovice

Tradiční vánoční pochoutka získává letos svého pivního souputníka. Jedlé kaštany můžete díky oblíbenému programu Volba sládků ochutnat i v tekuté podobě. Ve více než tisícovce restaurací po celé zemi bude díky Plzeňskému Prazdroji k dostání Mistrův Kaštanový od značky Velkopopovický Kozel.

Cesta k tomuto speciálu byla vlastně jednoduchá: fantazii kozlovských sládků už dlouhá léta dráždí několik kaštanovníků, jež několik desetiletí zdobí nádvoří pivovaru ve Velkých Popovicích. Nápad využít jejich plody k vytvoření pivního speciálu definitivně uzrál tento rok. A protože pečené kaštany patří neodmyslitelně zejména k Vánocům, padla volba na Mistrův Kaštanový právě v prosinci.

Vznikl tak polotmavý spodně kvašený nefiltrovaný ležák, který na první pohled zaujme bohatou krémovou pěnou. Neobvyklou přísadu jedlých kaštanů připomíná i jeho výrazná hnědá barva. Kaštanová mouka jako varní ingredience se pak samozřejmě propisuje i do chuti. Ta přináší vzpomínky na pečené jedlé kaštany, které jsou nedílnou součástí vánočních procházek po zasněženém městě. Spíš než hořkost proto v prosincovém speciálu hledejte nasládlé plné tóny.

„Prosinec je ideálním obdobím pro plné pivo s výraznou chutí. Kaštany spolu s karamelovým sladem dodávají chuti speciálu i obilný a oříškový nádech. Chmelení odrůdou Premiant vhodnou pro výrazná plná piva obohacuje celkový dojem o lehkou hořkost na konci,“ říká sládek programu Volba sládků Tomáš Pokorný.

Základ pro výrobu Mistrova Kaštanového speciálu tvoří čtyři druhy sladu: plzeňský, bavorský, karamelový a pražený. Právě jejich kombinace spolu s moukou z jedlých kaštanů dodává pivu typickou medovou barvu. Pivo obsahuje 5,3 % alkoholu a hořkost dosahuje 35 jednotek IBU.

Mistrův Kaštanový se výborně hodí k oblíbeným zimním jídlům jako jsou přesnídávkové polévky (zelňačka, kapustová, gulášová, bramboračka, dýňový nebo hráškový krém), pečenému vepřovému a skopovému masu podávanému se zelím či smetanovou omáčkou nebo k italskému krémovému rizotu. Výborně ladí i s jablečnými a hruškovými dezerty, chuťově se krásně propojí i s vanilkou.

Kaštanový speciál si hosté mohou v prosinci vychutnat více než 1000 hospodách a restauracích po celé republice. Konkrétní podniky lze snadno najít na webu volbasladku.cz

Výroční ležák FRANZ SPALEK a světlý bock s kávou BOCKOFFKA

Publikováno:před 2 letyZdroj:Life4youProud

Experimentální pivovar Proud oslavuje první rok existence limitovanou várkou výročního ležáku FRANZ SPALEK. Název nového speciálu odkazuje k osobnosti Františka Spalka, od jehož úmrtí letos uplyne 90 let. Pivovar Proud sídlí ve více než stoleté budově bývalé elektrocentrály pivovaru Plzeňský Prazdroj, která byla součástí velkolepého Spalkova projektu. Díky němu byl plzeňský pivovar už na začátku minulého století soběstačný ve výrobě elektřiny i v zásobování vodou. Dvanáctistupňový nefiltrovaný ležák FRANZ SPALEK uvařili v Proudu z nové odrůdy žateckého chmele SAAZ comfort s charakteristickým rychlým nástupem hořkosti a příjemným květinovým aroma.

První várku v minipivovaru Proud uvařili 29. 9. 2020. Od té doby Michal Škoda, ředitel Proudu, a sládková Lenka Straková spolu s jejich týmem úspěšně naplňují původní vize. Jednou z nich je navazovat spolupráci se zajímavými partnery a společně vytvářet originální produkty. Nejnovějším počinem je BOCKOFFKA – světlý bock obohacený výběrovou kávou z Kostariky v němž svět piva a svět kávy splynuly v jeden vzrušující proud chutí a vůní. Silné šestnáctistupňové pivo s překvapivě jemnými ovocnými tóny a středně intenzivním kávovým dozvukem je výsledkem spolupráce s českou výběrovou pražírnou Dos Mundos. Vášniví milovníci piva a kávy zajásají!

O pivovaru Proud
Nový experimentální minipivovar Proud, který sídlí v bývalé elektrárně v areálu Plzeňského Prazdroje, uvařil první várku 29. 9. 2020 a vaří celkem pět stabilních pivních speciálů. Ve stálé nabídce pivovaru Proud je nyní TheMže – English Pale Ale 10, Ventill – ležák 11, Soutock – žitná IPA 13, Cotel – Stout 14 a nealkoholické pivo Proovan. Pivovar dále nabízí různé sezónní edice, vaří piva ve spolupráci s dalšími pivovary, experimentuje v rámci limitovaných edic nebo řady barrel-aged, tedy piv stařených v dubových sudech po whisky nebo víně. Mnohá z těchto piv si již získala nejen četné fanoušky, ale také uznání odborných porot na českých i mezinárodních pivních soutěžích. Aktuálně mezi ně přibyla zlatá a stříbrná medaile z mezinárodního pivního festivalu International Beer Festival Budweis a vítězství ve dvou kategoriích soutěže Cerevisia Specialis – Pivní speciál roku 2021. Pivovar počítá s roční produkcí v řádu několika tisíc hektolitrů piv v sudech a skleněných lahvích.

Piva z pivovaru Proud jsou v prodeji ve vlastním e-shopu a také na Rohlík.cz, v některých pivotékách i ochutnávkových pivnicích, např. Pult a Pivstro, ve vybraných prodejnách Makro a Albert v Plzni a Praze nebo na pivních festivalech. Aktuální informace najdete vždy na webu pivovaru v sekci Kam na pivo. Pivovar nabízí také komentované prohlídky s ochutnávkou, které jsou doslova nabité energií.

Aukční lahev Pilsner Urquell je letos ukrytá za závojem

Publikováno:před 2 letyZdroj:E15.czPrazdroj

Letošní limitovaná edice aukčních lahví dostala podobu značně odlišnou od těch předchozích. Její autorkou je designérka Lucie Koldová.
Sada nezapře ženskou rafinovanost. Láhev totiž na první pohled vypadá, jakože nemá klasické hrdlo. Ve skutečnosti jej má, ale je ukryté pod barevný závoj.

„Těší mě, že se mohu podílet na projektu, který spojuje dobročinnost s dvěma typicky českými tradicemi, tedy pivem a sklářstvím,” říká Lucie Koldová, která je uměleckou ředitelkou české firmy Brokis. Zadavatel, Pilsner Urquell totiž oslovuje se zakázkou pokaždé jinou sklárnu. Ta letošní se specializuje na svítidla vyráběná z odpadových střepů.

Aukční lahve se letos budou dražit po desáté, výtěžek půjde tradičně na konto Centra Paraple. Celkově na něj doposud z předešlých aukcí putovalo 13,5 milionu korun. Centrum podporuje lidi s poškozenou míchou a jejich rodiny.

Ženský prvek se promítl i do pozice deseti ambasadorek projektu. Mezi nimi najdeme herečku Magdu Vašáryovou, zpěvačku Barboru Polákovou, herečku a moderátorku Terezu Kostkovou, dokumentaristku Helenu Třeštíkovou, oštěpařku Báru Špotákovou, rektorku Mendelovy univerzity Danuši Nerudovou, předsedkyni Akademie věd Evu Zažímalovou, farářku Martinu Viktorii Kopeckou, výčepní Martinu Navrátilovou a ilustrátorku Elišku Podzimkovou.

Zájemci o aukci, která proběhne 9. prosince na Mall TV naleznou všechny potřebné informace na https://aukce.mall.tv.

Pivovar bude plánovat výrobu v systému Infor Production Scheduling

Publikováno:před 2 letyZdroj:SystemOnLine

Belgická pivovarnická skupina Duvel Moortgat s globálními produkčními lokalitami včetně ČR zvolila pro plánování výroby řešení Infor Production Scheduling. Aplikace doplní již implementovaný plánovací software od Infor, který firma Duvel Moortgat používá, a měla by hrát klíčovou roli v rozvoji pivovaru zejména ve schopnosti flexibilněji reagovat na současnou rychle se měnící poptávku.

Duvel Moortgat je rodinná firma se zaměřením na speciální piva. Z lokálního pivovaru se firma postupně stala globálním hráčem s 10 produkčními lokalitami včetně Belgie, USA a České republiky. Stabilní růst v kombinaci se sezónní povahou produkce piva a nepředvídatelností trhu v důsledku koronavirové pandemie znamenaly konec plánování výroby s využitím tabulek v Excelu. Společnost potřebovala profesionálnější nástroje k plánovaní a rozvrhovaní pivovarnické výroby.

Volba padla na Infor především z důvodu integrovaných funkčností v oblasti plánování a rozvrhování a reálných zkušeností v pivovarnickém odvětví. V rámci nasazení nástroje Infor Production Scheduling pro rozvrhování nyní dochází k propojení s existujícím softwarem pro plánování poptávky a k vytvoření uceleného plánovacího řešení.

„Pivovar představuje jeden z nejsložitějších výrobních provozů. Je proto důležité snížit úroveň komplikovanosti našich procesů a udržet kontrolu nad produkcí. Aplikace Infor pro strategické plánování a rozvrhování nám to umožňují,“ řekl Dirk Waterschoot, manažer zodpovědný za výrobní plánování a nákup surovin ve společnosti Duvel Moortgat.

„Schopnost řešení simultánně plánovat využití nádrží a výrobních linek, a přitom brát úvahu přepravní, personální a materiálová omezení, vede ke zvýšení vytíženosti zařízení, kratším odstávkám a zvýšené průchodnosti výrobou,“ dodává k přínosům implementovaného řešení Ernst Stegwee, country manažer Infor pro Nizozemsko.

Chmel pro speciální pivo Bernard vyrostl na Vysočině

Publikováno:před 2 letyZdroj:České nápojeBernard

Vrchní sládek Rodinného pivovaru Bernard Josef Vávra uvařil pivo s chmelem, který vypěstoval na vlastní zahradě nedaleko Humpolce. Tedy na Vysočině, v regionu pro tuto plodinu netypickém. Řízný a voňavý Ležák s chmelem z Vysočiny se stává tradicí, tento podzimní speciál k zákazníkům míří už potřetí, opět v limitované edici.

„Pro výrobu piva využíváme vlastní slad, vodu i kvasnice, rádi bychom měli pod kontrolou i chmel. Netajíme se myšlenkou pořídit si i vlastní chmelnice, odtud už nebylo daleko k pokusu si vypěstovat chmel doma a použít ho do piva," říká Josef Vávra.

„Chmel, který u nás roste, je naprosto plnohodnotný, zralý, s vysokou hořkostí a aromatickými látkami. Také jeho výnosnost je dobrá, narostlo ho hodně. Přikládám to změně klimatických podmínek a bohatším srážkám na Vysočině," popisuje Josef Vávra úrodu, ze které uvařil čtyřikrát chmelený ležák.

Speciál Rodinného pivovaru Bernard je světlý ležák jedenáctka s 4,5 % alkoholu, hořkostí 37 MJH (měrné jednotky hořkosti) a jemným chmelovým aroma. „Pivo má dobrý říz, celek je harmonický, ale výrazem hořkosti se od našich dalších ležáků odlišuje. Nicméně hodnocení necháme na zákaznících," usmívá se vrchní sládek.

Ležák s chmelem z Vysočiny, kterého uvařil Rodinný pivovar Bernard pouhých 110 hektolitrů, je dodávaný na trh ve stylových lahvích s patentním uzávěrem. Pivo je od k dostání ve Značkových prodejnách Bernard a v e-shopu.

Pivovar Chomout se stal jedním z Městských pivovarů, zvýší výrobu

Publikováno:před 2 letyZdroj:iDNES.czAutor:Tereza StaráChomout

Olomoucký pivovar Chomout nově převzala společnost Městské pivovary, která již v pivovarnictví podniká na Znojemsku, Brněnsku a v Jarošově. Původní majitelé Jiří Omelka a Jaroslav Švarc přiznávají, že je prodej jejich společného dítěte mrzí. Oba věří, že našli pro chomoutovské pivo nejlepší řešení.

Olomoucký pivovar Chomout má nové vlastníky s velkými plány. Ti bývalí přemýšlejí o nákupu akcií společnosti, přímo ovlivňovat pivovar Chomout už ale neplánují.

Největší změnou, kterou noví majitelé pro pivovar chystají, je výrazné zvýšení výroby. Ze současných tří tisíc hektolitrů ročně se chtějí pokusit dostat na pět tisíc. Společně s pivovarem kupují i značku chomoutovského piva, takže jeho příběh tak ani zdaleka nekončí.

„Možnost investování do lokálních pivovarů je jeden z hlavních rysů našeho podnikání, který se nám úspěšně osvědčil například už u Znojemského městského pivovaru,“ shrnuje Miroslav Harašta z Městských pivovarů.

V případě Chomoutu společnost vydá 35 investičních akcií v hodnotě 1 020 000 korun. Držitelé investičních akcií pak mají nárok na přednostní dividendu čtyři procenta ze splaceného emisního kurzu a investičního příplatku.

„Vedle finančně zajímavé investiční příležitosti získají status místních pivařských měšťanů, jako to bývalo v dobách našich dědečků,“ popsal Harašta.

Chomout si podle něj své místo na řemeslné scéně vydobyl poctivým a kreativním přístupem k vaření piva. „Naším úkolem je přispět k jeho dalšímu rozvoji a jasně usadit na první místo hanáckého pivovarnictví,“ předesílá Harašta.

„Nový majitel chce podle posledních informací dělat olomoucký ležák, což je dobrý nápad. Mají rozvinutou obchodní síť, takže když k tomu přidají další pivovary, bude to fungovat líp,“ věří v úspěch nového vlastníka Švarc.

Z vinaře pivovarníkem
S koncem svého pivovarnického podnikání také vzpomínají na začátky. Že se našli a pustili společně do vaření domácího piva asi překvapilo mnohé.

Omelka totiž pochází z vinařské oblasti a Švarc dlouhé roky podnikal ve stavebnictví. Právě Švarc s nápadem vlastního minipivovaru přišel a Omelka se pak stal sládkem i spolumajitelem v jedné osobě. Vařit pivo totiž umí jako málokdo.

O statku, kde pivovar sídlí, Švarc mluví jako o místě s geniem loci. „První tři čtyři roky jsme jenom rozšiřovali výrobu, kupovali nové tanky, byli nadšení z toho, jak to funguje. Trefili jsme se do doby takové vlny zájmu o minipivovary. Když to člověk dělal aspoň trochu dobře, pivo se prodalo,“ vzpomíná.

Při otázce na své nejoblíbenější pivo Omelka trochu váhá. „U piva i u whiskey odpovídám: to poslední, co teď dělám. Ne že bych měl jedno pivo, které piji pořád. Nebo jednu whiskey. To je to, co mě na podnikání nejvíce baví. Vytvářet nové věci.“ Kromě pivovaru se totiž stará i o palírnu TOSH, která vyrábí především whiskey a gin.

„Rozdíl mezi mnou a kolegou je, že já jsem na spodně kvašená piva a on na moderní. Já miluji desítku, protože alkoholově je nejslabší a chuťově výborná. Můžete jich vypít osm a ještě stále jít v pořádku domů,“ směje se Švarc.

Pivní repertoár
Pivní repertoár je v chomoutovském pivovaru hodně bohatý. Patří sem například oblíbená a svůdná Sněhurka, Zrzka nebo Blondýna i speciály jako Něžná a Režná Bára. V pípě na baru pak v tuhle chvíli čeká i pšeničné pivo a čokoládový sladký Švarc.

„Nejpyšnější jsem na pivo Up Ale Blondýna. Je to svrchně kvašené pivo, jedenáctka. Nevyhrála sice žádnou soutěž, ale je to dlouhodobě naše nejprodávanější pivo,“ doplňuje Omelka seznam populárních chomoutovských piv.

Tržby pivovaru Chomout jsou na tento rok plánovány na 15 milionů korun. Jedna velká éra olomouckého piva končí, to nejlepší ale možná teprve začíná. Alespoň v to věří minulí i noví majitelé.

Pivovar na trhu působí od roku 2014 a podle Harašty je největším řemeslným pivovarem na Olomoucku. Jeho roční výstav činí tři tisíce hektolitrů piva, výrobní kapacita obnáší pět tisíc hektolitrů. Chomout se zaměřuje na spodně i svrchně kvašená piva a speciály typu saison, pšeničná piva nebo stouty.

Minipivovary na Litoměřicku krizové situace zvládají, sbírají dokonce ocenění

Publikováno:před 2 letyZdroj:Litoměřický deníkAutor:Václav Sedlák

Loňská omezení kvůli epidemii koronaviru minipivovary zvládly, o svou existenci nemají strach ani dnes. Například Biskupský pivovar sv. Štěpána získal letos na podzim Zlatou pivní pečeť.
Litoměřický okres má v rámci Čech největší zastoupení minipivovarů. V seznamu je jich celkem 11, čtyři přímo v Litoměřicích, po jednom v Brňanech, Ctiněvsi, Chotěšově, Mlékojedech, Střížovicích, Zahořanech a Židovicích. Většina z nich soustřeďuje odbyt pěnivého moku do svých nebo spolupracujících restaurací, což byl také důvod, proč zvládly loňské restrikce vyhlášené v době epidemie. Byla to cenná zkušenost, proto se ani dnes nestrachují o svou existenci.

Za dobu provozu, která u některých minipivovarů překročila 10 let, dokázaly vyrobit výborné speciály. Zásluhu na tom mají zapálení majitelé a především sládkové, z nichž někteří sklidili vysoká ocenění na prestižních degustacích. „Letos na podzim jsme obhájili na soutěži v Českých Budějovicích Zlatou pivní pečeť mezi minipivovary pro světlý ležák Děkan. Nebylo to laciné ocenění, letos jsme zvítězili mezi 70 ležáky, loni jich bylo na 90. Tentokrát jsme obdrželi i stříbrnou pečeť pro polotmavý speciál. Podobného ocenění se dočkali i naši sládkové,“ uvedl jednatel Biskupského pivovaru U sv. Štěpána v Litoměřicích Richard Kirbs.

Na stěnách restaurace Podřipského rodinného pivovaru ve Ctiněvsi se už nenajde místo, kam by se mohly pověsit nové diplomy a ocenění z různých pivních soutěží. „Letos jsme slavili úspěch na Českých a moravských korunkách, mám odtud dvě zlaté z tuzemské soutěže a jednu zlatou medaili z mezinárodního klání. V době restrikcí jsme vsadili na prodej piva v soudcích o objemu 10 až 20 litrů. Štamgasti si pořídili pípy, my jim plníme pivem zálohované obaly. Během roku vaříme až 20 druhů piva, letos, kdy jsme zaznamenali rekordní výstav 800 hektolitrů, jsme pro turistickou sezonu vyzkoušeli spodně kvašenou sedmičku. Sládek zkouší nové druhy, příští rok to bude například barikovaný speciál. Na zkoušku máme pronajaté stáčecí zařízení do plechovek, uvidíme, zda se to vyplatí,“ prozradil majitel pivovaru Aleš Lípa.

To jiné starosti měl Martin Bureš z Pivovaru Pánů z růže v Židovicích. „Letos na jaře nás zcela náhle opustil bratr Miroslav, který byl v jedné osobě zakladatelem pivovaru a sládkem. Já jsem ze zcela jiné profese a pouze jsem mu pomáhal. To, co se on naučil ve škole a potom v praxi, jsem musel dohnat hodně rychle. Dnes pivovar běží, jak má. Vaříme sedm druhů piva, v naší restauraci ho čepujeme během prodloužených víkendů, část výroby stáčíme do PET láhví, pro které si jezdí hostinští až z Nové Vsi na Moravě. Jsme laciní, desítka u nás stojí 25 korun,“ vysvětlil Martin Bureš.

Vychlazený pěnivý mok nesmí chybět jeho příznivcům na svátečním stole. „Náš pivovar jim nabídne navíc vánoční speciál, patnáctku, která se připravuje s přídavkem koření. Zhruba čtvrtina z ročního výstavu 1000 hektolitrů se vytočí v dceřiné restauraci, zbytek odebírají podniky v Praze a v okolí Litoměřic. V sezoně se naše pivo točí v turistických chatách na Milešovce, Lovoši a Řípu,“ doplnil Richard Kirbs.

Vedle nových druhů piv a služeb, které pivaře potěší, přicházejí pro ně i smutné zprávy týkající se například omezení provozu oblíbených zařízení. Dočetli jsme se například, že už jen několik týdnů bude v provozu Pivovar Labuť v Litoměřicích. „Před 12 lety jsme se rozhodli posunout náš život do oblasti zcela mimo naše profesní zaměření a založili Pivovar Labuť. Na konci letošního roku jeho provoz ukončíme, není to však z důvodů ekonomických ani protiepidemických opatření. Chceme poděkovat všem věrným zákazníkům za krásné inspirativní roky, kdy jsme s nimi sdíleli dobře odvedenou práci. Za ty roky jsme potkali spoustu úžasných hostů a milovníků piva z celého Česka, ale i ze vzdálených koutů světa, skvělých obchodních partnerů, a v neposlední řadu zaměstnanců. Za tu dobu jsme vytočili nebo prodali na milion litrů piva v 50 různých druzích,“ uvedli ve zprávě na sociálních sítích manželé Sabina a Ondřej Žákovi.

Na Matematicko-fyzikální fakultě vzniklo další unikátní pivo

Publikováno:před 2 letyZdroj:21století.czAutor:Jan MartinecFerdinand

Univerzita Karlova spolu s Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským navázala na již existující silné pivo „Pěkný číslo“ s charakteristickým číslem „pí“ ve znaku a vyvinula zbrusu nový nealkoholický nápoj, který by se mohl, na rozdíl od předchůdce, podávat i na půdě školy.

Jde o tzv. „Slušné číslo“, které má osvěžující chuť, ušlechtilé chmelové aroma a středně silný říz.

Výrobcem je Pivovar Ferdinand, který využívá vlastního humnového sladu a chmelů, jako je Žatecký poloraný červeňák, Magnum, Kazbek, který je charakteristický svým citrusovým aroma, či Huell Melon, jenž pivu dodává jemný ovocný nádech.

Nápoj je unikátní především tím, že využívá vinařské kvasinky. Díky tomu nekvasí hlavní cukr pivovarské mladiny, tzv. maltóza. Pivo tak má jen málo alkoholu a není potřeba ho příliš upravovat. Výsledkem je, že byť je nealkoholické, pořád chutná jako klasický zlatavý mok.

Pivovaru Holba zacinkaly stříbro a bronz na International Beer Challenge

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar HolbaAutor:Šárka Podlenová, PRHolba

Letošní pivní soutěžní sezónu uzavírá hanušovický Pivovar Holba ziskem dvou medailí. Bronzovou se může pyšnit Holba Premium a stříbrnou si po zásluze odnesl Holba Šerák. Obě ryzí piva z hor zaznamenala úspěch v celosvětové soutěži International Beer Challenge v kategorii ležák, která se tradičně koná v Londýně.

Pivo si vybudovalo pozici jednoho z nejoblíbenějších nápojů planety. A právě jejich rozmanitost se odráží také v mezinárodní soutěži International Beer Challenge. Letos se uskutečnil již 25. ročník a na porotce čekaly stovky vzorků z více než 40 zemí světa. Výrobci do soutěže zaslali nejen lahve a plechovky, ale i minisoudky.

Protože jsou produkty opravdu pestré, bylo vypsáno více než 80 kategorií, např. ales (anglická světlá piva), tmavé ležáky, ležáky, ovocná piva, pšeničná piva apod. Porotci z řad sládků, pivních publicistů a světových expertů přes pivo hodnotili kromě chuti také celkový vzhled a aroma. České pivo potvrdilo svou tradici a kvalitu. V kategorii ležák se odnesly stříbrnou a bronzovou medaili hned dva skvosty hanušovického pivovaru – Holba Šerák a Holba Premium.

„Podařilo se nám navázat na úspěchy z předchozích ročníků International Beer Challenge, ke které mám specifický vztah. Byla založena ve stejném roce, kdy jsem se stal sládkem pivovaru Holba. Oba tak slavíme 25. výročí a musím říci, že dárky v podobě cenných medailí udělaly velkou radost nejen mně,“ komentoval hned dvojnásobný důvod k oslavám sládek Ing. Luděk Reichl.

Vlajková loď hanušovického pivovaru Holba Šerák sklízí ocenění průběžně po celý rok. Kromě stříbrné medaile z International Beer Challenge získala ještě letos zlato ze soutěží České pivo, World Beer Awards a European Beer Challenge. Další oceněné pivo – Holba Premium – sesbíralo kromě bronzu na International Beer Challenge ještě tyto medaile: zlato z European Beer Challenge a bronz ze soutěže České pivo.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.04.2024 05:2110.655/10.655