Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivovary končí s igelitem. Plechovky zavěsí do papíru

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:Petr Vaňous

Do žlutých popelnic na plast vyhodí ročně Češi na 200 tisíc tun nežádoucího materiálu. Nemalou část z toho tvoří PET lahve či průhledné fólie z balených nápojů. Na zbytečnou zátěž pro planetu se již nechtějí dívat některé české pivovary a producenti nealko nápojů. Od plastu proto ustupují a přecházejí na ekologické materiály, většinou ve formě nových kartonových obalů. Ty mají stejnou nosnost jako igelit, lidé se tak nemusejí bát, že jim nápoj z papírového balení vypadne.

Smršťovací fólii naposledy opustil severočeský pivovar Svijany. Místo ní své plechovky posílá do světa v papírovém TopClipu. Do držáku zatím pivovarníci vkládají plechovky ručně, mezitím pivovar investuje deset milionů korun do nové linky. Po spuštění papírové obalovny ušetří svijanští řádově tisíce tun plastu ročně. „Už nyní jsme se zbavili devíti tun, kdy naše balení bez smršťovací fólie posíláme do řetězce Lidl,“ popsal ředitel Svijan Roman Havlík.

Konec plastu oznámil také plzeňský Prazdroj, který přestal stáčet pivo do PET lahví. Pozadu v ekologickém myšlení nezůstává ani národní pivovar Budvar, který se spojil s minerálkou Mattoni. Na začátku dubna vyslali do světa nealkoholické pivo Birgo. I to zájemci najdou v regálech obchodů v papírovém multipacku. „Jedná se o technologii takzvaného wrap-aroundu s obsahem recyklovaného papíru, jejíž použití ušetří procent uhlíkové stopy oproti klasickým plastovým fóliím. Samotný materiál plechovek pak obsahuje 74 procent recyklovaného hliníku,“ uvedl ředitel českobudějovického pivovaru Petr Dvořák.

Z menších producentů se k udržitelnosti přihlásil například řemeslný pivovar Clock z východočeského Potštejna, který, podobně jako Svijany, začal balit plechovky do papírového držáku.

Po papírové cestě se vydala i společnost Coca-Cola a v České republice nahrazuje plastové folie na svých plechovkách systémem Keelclip. Ten je vyroben z recyklovaného papíru a funguje na jednoduchém principu skládacího mechanismu, pomocí kterého je možné uchytit až osm plechovek najednou. „Přesunem na KeelClip a kartonové balení, se zbavíme značné části plastových folií. Lokálně tím ušetříme až 35 tun plastů ročně jen na českém a slovenském trhu,” řekl zástupce Coca-Coly pro Českou a Slovenskou republiku Michal Dyttert. Keelclip bude fólli na nápojích v plechovkách nahrazovat koncerna postupně v průběhu tohoto roku.

Staropramen vstoupil na kazachstánský trh

Publikováno:před rokemZdroj:Kurzy.czStaropramen

Pražský Staropramen se stává další českou značkou, která bude od letošního roku přítomna na kazašském trhu. Oficiální uvedení 5 druhů piva z produkce předního českého výrobce alkoholických nápojů proběhlo dne 27. dubna 2022 v obchodním centru Kazachstánu, ve městě Almaty, za přítomnosti téměř 100 zástupců maloobchodních řetězců, restaurací a cateringových společností.

Prezentaci Staropramenu zorganizovala společnost Aniri Group, která je dovozcem tohoto piva, jakož i dalších českých značek, včetně Pilsner Urquell, Gambrinus, Rudolf Jelínek a Mattoni. Součástí prezentace, pro kterou byla zvolena restaurace „Praha“ na hlavní obchodní třídě Almaty, byla i ochutnávka tradičních českých jídel. Na zahájení akce vystoupil velvyslanec Rudolf Hykl, kdy připomněl vnímání České republiky v zahraničí, mmj. přes kvalitní české pivo, jehož výroba má v zemi dlouhou historickou tradici. Majitel firmy Aniri Group Vladimir Nesterenko uvedl: „ S českými výrobci piva velmi rád spolupracuji, pivo je kvalitní, v Kazachstánu ho znají a dobře se prodává.“ Informoval mmj. o plánu na navýšení dodávek českého piva, obnovení dovozu značky Pilsner Urquell přímými dodávkami z ČR dává do souvislosti s omezením prodeje a distribuce značky v Rusku, jehož prostřednictvím bylo pivo v poslední době vyváženo do Kazachstánu.

Velvyslanec Hykl během zahájení akce, vpravo majitel firmy Aniri Group V. Nesterenko

Po účastníky prezentace byla připravena též celá řada interaktivních her zaměřených na rozšíření znalostí o České republice, její historii a kultuře. Večera se též zúčastnila česká krajanská komunita, která je zkoncentrována právě ve městě Almaty. Staropramen bude dodáván do Kazachstánu jak v balené formě, tak v sudech, což přítomní zástupci restaurací a milovníci českého čepovaného piva zvláště ocenili. Velvyslanectví ČR dlouhodobě poskytuje podporu dovozcům české potravinářské produkce do Kazachstánu, mezi nimi i firmě Aniri Group, mmj. ve formě rozšíření nabízeného sortimentu.

Pivovar Guinness představuje nový stout. Značka vsadila na oblibu kávy

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.cz

Po úspěchu v USA oznámil irský pivovar Guinness, že začal ve Velké Británii nabízet svoji novinku, stout s kávovou příchutí. Výrobce tak reaguje na rostoucí oblibu kávy především u mladých konzumentů. Jeho nejnovější produkt nyní obsahuje jak alkohol, tak kofein. První reakce zákazníků jsou ale zatím většinou rozpačité, mnozí také poukazují na dřívější marketingové přešlapy značky s produkty, které musela stáhnout.

Irský výrobce již loni podle vlastních vyjádření otestoval kávový stout nejprve ve Spojených státech a měl u konzumentů úspěch. Milovníkům klasického Guinnesse slibuje, že chuť piva prostřednictvím kávových tónů povýšil. Dosáhl jich za pomoci pomalé několikahodinové extrakce kávy ve studené vodě.

Kávový Guinness je podle výrobce nutné podávat ledově vychlazený a plechovka obsahuje přibližně 2 mg kofeinu, podobně jako standardní šálek kávy. Nápoj má čtyři procenta objemového alkoholu a prodává se v 440ml plechovkách.

Nový Guinness nyní nabízí v Británii výhradně síť supermarketů Tesco, s dalšími řetězci distributor jedná a měly by přibýt v průběhu května a června. Produkt přichází na trh jen krátce po uvedení dalších novinek pivovaru – piva Guinness MicroDraught prodávaného v plechovkách určených pro domácí výčepní zařízení a nealkoholického piva s označením 0.0.

„Jsme potěšeni, že konečně můžeme představit Guinness Cold Brew Coffee Beer ve Velké Británii,“ oznámil šéf britské odnože značky John Burns. „S bezmála sto miliony v Británii zkonzumovaných šálků kávy denně doufáme, že se místo na trhu najde i pro náš jedinečný produkt,“ dodal. Z jeho slov jasně vyplývá, že značka si za žádnou cenu nechce nechat ujít současnou vlnu obliby kávy u britských konzumentů. „Mezi kávou a naším pivem totiž existuje přirozené spojení, které hodláme využít,“ uzavřel Burns.

Velká očekávání
Ještě před startem prodeje kávového Guinnessu britští zákazníci nešetřili alespoň na sociálních sítích výrazy velkého očekávání. Nápoj však nyní po zhruba prvním týdnu prodeje hodnotí veskrze rozpačitě. „Pivo je pivo a kafe kafe! Konec komentáře,“ vyjádřil se Johnny Brown z Nothinghamu na Twitteru. Podobně laděných reakcí přibývá i nadále. Konzumentům nejvíce vadí, proč by se tak tradiční produkt měl něčím vylepšovat. „Geniální nápoj se předělává kvůli hloupým mileniálům,“ zkritizoval ho například Owe Munney z Olverstonu.

Jsou však i tací, jimž se irský pivovar trefil do chuti. Nové pivo devadesáti body ze stobodové škály hodnotí například i renomovaný pivní web BeerAdvocate, i na sociálních sítích rezonují hlasy, že se pivovaru podařilo vyjít vstříc chuti konzumentů. Teprve budoucnost ukáže, jestli si k němu zákazníci najdou cestičku.

„Výrobce se evidentně snaží ukousnout z koláče trhu s kávou svůj díl, ale vypadá to, že se neponaučil,“ říká David Ellis z listu Evening Standard, který nový nápoj podrobil testu. „Chuť kávy tam je, ale taková, jejíž zbytek bychom nalezli v nádobě pod nepoužívaným americkým překapávačem anebo v opuštěném bistru u hlavní silnice,“ referuje o chuti nápoje novinář. „Chuť je drsně syntetická a kovová, chutná to, jako by vás někdo praštil do obličeje,“ hodnotí Ellis.

Další lekce z marketingu?
Mnozí kritici též s ohledem na nový produkt Guinnessu připomínají již skoro zapomenuté marketingové experimenty irské značky, na které dodnes jistě není hrdá. V sedmdesátých letech se například pivovar pokoušel prorazit s light verzí Guinnesse, ale dopadlo to tak, že si produkt vykoledoval nelichotivou přezdívku Titanic mezi stouty. V roce 2011 pivovar experimentoval i s průzračným stoutem nazvaným Crystal Guinness. Nápoj se však spíše než ke konzumentům dostal pouze do učebnice největších marketingových propadáků všech dob. „Není snad už to pro pivovar dostatečná lekce?“ ptá se novinář Ellis.

Irský pivovar Guinness má kromě nových produktů také smělé plány do budoucna. Počátkem tohoto roku zveřejnil informace o záměru postavit za 73 milionů liber (2,1 miliardy Kč) v londýnském Covent Garden kulturní centrum s pivovarem. Multifunkční budova by zastřešovala mikropivovar, značkový obchod, na její střeše pak má být bar i restaurace. Otevřít se má ještě letos na podzim a nabídne sto padesát pracovních míst.

Pivovary počítají ztráty kvůli odchodu z ruského trhu

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:Michal Nosek

Pivovarům kvůli válce na Ukrajině klesnou příjmy. V reakci na ruskou invazi zmrazily vývoz do Ruska a Běloruska. Problémy s dodávkami jsou však i na samotné Ukrajině.

Pivovarnická skupina Molson Coors, jejíž součástí jsou Pivovary Staropramen, zastavila export i výrobu piva v Rusku. „Naše pivo tam již není, byť byl Staropramen velmi oblíbený. Ztráty skupiny se vyšplhají do stovek milionů, ale rozhodnutí opustit ruský trh nelitujeme,“ říká komerční ředitel Staropramenu Michal Štěpánek s tím, že přesná čísla nejsou k dispozici.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,13 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o 1,8 procenta méně. Prodeje podle společnosti klesly hlavně kvůli dlouhému období uzavření provozoven během epidemie. Export společnosti, který představuje podle zástupců pivovaru zhruba dvacet procent celkové produkce, loni meziročně vzrostl o 4,4 procenta. Rusko bylo před sankcemi třetím největším dovozcem produkce Pivovarů Staropramen za Británií a Německem.

Dodávky do Ruska zastavil i rodinný pivovar Bernard, pro který bylo Rusko čtvrtým největším exportním trhem a loni tam vyvezl 2,9 tisíce hektolitrů. „Ukončení vývozu do Ruska pro nás nepředstavuje závažný výpadek,“ komentoval ukončení exportu bez bližších informací mluvčí pivovaru Radek Tulis.

Na konkrétní informace je skoupá i česká pivovarská jednička Plzeňský Prazdroj z japonské skupiny Asahi. „Nepřijímáme žádné objednávky na naše produkty z Ruska, které patřilo mezi exportní trhy značek Pilsner Urquell a Kozel. To platí i pro Bělorusko,“ uvedl mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář s tím, že je zatím příliš brzo na hodnocení možných ekonomických dopadů.

V Rusku se od roku 2002 licenčně vaří Velkopopovický Kozel, který během deseti let dosáhl pozice nejznámějšího českého piva. Objem výroby postupně rostl a překročil hranici milionu hektolitrů. Kozel se vaří v ruské Kaluze. „Podle posledních informací je tam licence stále v chodu,“ uvedl v březnu mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář.

Rovněž Prazdroji loni kvůli koronakrizi druhým rokem klesl prodej piva v Česku. Loni se snížil meziročně o tři procenta na 6,5 milionu hektolitrů. O rok dříve byl meziroční pokles osmiprocentní. Oproti předkoronavirovému roku 2019 byl loňský prodej na domácím trhu o desetinu menší, což znamená minus 145 milionů půllitrů piva.

Finanční ztráty již vyhodnocuje i tržní čtyřka Budějovický Budvar. Ten na export spoléhá ze všech velkých pivovarnických skupin nejvíc. V roce 2020 za hranice expedoval 69 procent výstavu. A Rusko vedle Německa, Polska, Slovenska a Velké Británie patřilo mezi země, kam jihočeské pivo mířilo nejčastěji.

Ruský trh byl pro tuzemské exportéry významný, celkově byl třetí největší a první ze zemí mimo Evropskou unii. Vývoz představoval desetinu celkového exportu, tedy zhruba půl milionu hektolitrů piva.

Tomu podle výkonné ředitelky Českého svazu pivovarů a sladoven Martiny Ferencové nahrával fakt, že Rusko v posledním období zvolilo cestu podpory konzumace nízkoalkoholických nápojů, jako je pivo, aby omezilo příliš vysokou spotřebu tvrdého alkoholu. Vývoz českého piva na Ukrajinu loni činil okolo šedesáti tisíc hektolitrů.

Novinka Raise Your Glass APA z pivovaru Proud oslavuje ženy a potěší i muže

Publikováno:před rokemZdroj:Večerní PrahaProud

Limitovanou edicí piva Raise Your Glass APA se plzeňský pivovar Proud zapojil do 5. ročníku akce Pink Boots Collaboration Brew Day a vyjádřil tak podporu všem ženám v pivovarství a příbuzných oborech. Vařilo se 8. března v růžových holínkách, podle receptury zdejší sládkové Lenky Strakové, ze speciální směsi chmelů od Yakima Chief Hops.

Výsledkem je zlato-oranžové jemně zakalené pivo se světlou pěnou, ve kterém je na první přivonění patrné výrazné chmelové aroma, převážně grepové, mírně pryskyřičné s nádechem sladkého ovoce. „Naše Raise Your Glass APA je prostoupená chmelovým charakterem s vyrovnanou chutí, která po napití zcela zaplní všechny chuťové pohárky a následně nechá vyniknout vyšší dlouze doznívající hořkosti,“ dodává vrchní sládková pivovaru Proud Lenka Straková. Část výtěžku z prodeje putuje organizaci Pink Boots Society na vzdělávací programy určené ženám v pivovarnictví. Novinku Raise Your Glass APA je možné zakoupit v e-shopu Proudu, ve vybraných pivotékách, ochutnávkových pivnicích a na pivních festivalech.

Pink Boots Collaboration Brew Day je iniciativou mezinárodní neziskové organizace Pink Boots Society, která byla založena v roce 2017 v USA s cílem podpořit profesionálky v oboru pivovarnictví v profesním růstu a vzdělávání. Symbolicky na Mezinárodní den žen 8. března v pivovarech po celém světě, které se myšlenku Pink Boots rozhodly podpořit, obují ženy i muži růžové boty a uvaří vybraný styl piva ze směsi chmele nazvané Pink Boots Hop Blend. Složení exkluzivní chmelové směsi se každým rokem mění, ale vždy pochází od partnera iniciativy, renomované americké společnosti Yakima Chief Hops, proslulé chmelovými produkty špičkové kvality. Letošní Pink Boots Hop Blend je výsledkem výběru, na kterém se spolu s více než 60 pivovary na podzim podílel také pivovar Proud.

Zamilovat se v hospodě? Prazdroj tomu jde v květnu naproti

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeňský PrazdrojAutor:Zdeněk Kovář, PRPrazdroj

Ženy a pivo? Hospůdka a nová láska? Že to nejde dohromady? Omyl. Průzkum Plzeňského Prazdroje ukázal, že ženy dnes chodí na pivo mnohem častěji než dříve. A to hlavně díky tomu, že hospody se hodně vylepšily a jsou pro ně tím pádem mnohem atraktivnější. Takže potkat v nich partnera nebo se třeba i zamilovat rozhodně není nic nemožného. A to nejen v květnu.

Hospody už nejsou čistě mužskou dominantou, kam ženy chodily jen zřídka. Podle průzkumu Plzeňského Prazdroje dnes osm z deseti žen chodí do hospod častěji než měly dříve ve zvyku. Je to tím, že se úroveň pohostinství v posledních letech zlepšila, a to nejen ve velkých městech. Hospody investovaly do svého vybavení, na mnohem vyšší úrovni je čistota a mají i pestřejší nabídku nápojů. Pozitivní proměnu hospod vidí dle průzkumu skoro tři čtvrtiny žen a jen o něco méně mužů. Osmdesát procent žen je pak spokojeno s rozšiřující se nabídkou čepovaných piv a dalších nápojů a nadpoloviční většina jich kvituje i větší vstřícnost personálu v porovnání s minulostí.

Plzeňský Prazdroj se proměnám hospod dlouhodobě věnuje. Každoročně jim přispívá stovkami milionů korun na vybavení interiérů i zahrádek, pomáhá jim s novými fasádami a personál školí tak, aby služby byly ve všech směrech stále kvalitnější. Zaměřuje se přitom nejen na velká města, ale i na venkov, kde je potenciál k pozitivním změnám největší. Už pátým rokem funguje jeho program nazvaný „Vesnice“, do kterého je zapojeno přes 800 českých a moravských hospůdek na vesnicích a malých obcích.

„Na vesnici vždy fungoval společenský trojúhelník – kostel, hospoda a fotbal. My se snažíme tento komunitní život rozvíjet, a to i tím, že pomáháme malým hospůdkám, které by jinak zahynuly. Nejde přitom jen o finanční přispění na novou fasádu či venkovní sezení. Společně s hospodskými pořádáme akce, které lákají místní i přespolní k návštěvě, třeba oslavu dožínek, Mikulášský bál či Tři krále. Ukazujeme jim, že stačí málo, třeba kapela, drobné pohoštění nebo čas od času něco jako speciální nabídka jídla a lidi opravdu přijdou. A hospodám se zase začíná dařit,“ říká Milan Pavelka, který má program Vesnice v Prazdroji na starosti.

Díky pozitivním změnám se zvýšil i počet žen, které do hospod chodí nejen s přáteli či kamarádkami, ale také v páru. Podle průzkumu 82 % dotázaných vnímá, že partnerské páry jsou v podnicích vidět mnohem častěji než před lety.

Tomu jde Prazdroj naproti a spolu s hospodskými zve v květnu v rámci akce „Máj, lásky čas“ k návštěvě právě páry. Ženy tak mají možnost zjistit, že se jejich hospoda v mezičase změnila k lepšímu a může pro ně být zajímavá nejen prostředím ale i nabídkou. „Na mnoha vesnicích chodí do hospody jen chlapi. Chceme tohle vnímání změnit, protože s tím, jak se vylepšuje vzhled a služby podniků, roste i jejich atraktivita pro ženy, jen musí ženy dostat možnost si je prohlédnout. Nejlépe se v neznámém prostředí určitě cítí s partnerem, proto jsme zvolili květen jako vhodnou dobu, kdy pozveme rovnou celý pár. V osmi stech vesnických hospodách pořádáme májovou akci, kdy k objednávce piva host dostane automaticky cider Frisco pro svého partnera zdarma,“ dodává Milan Pavelka.

Prazdroj tak ještě podpoří zesilující pozici hospody jako místa k seznamování a navazování vztahů. O tom, že v hospodě u piva může potkat velkou lásku, je totiž podle průzkumu již nyní přesvědčeno 85 procent Čechů.

Na Arkádách teče Birell proudem k ochutnání zdarma

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeňský PrazdrojAutor:Zdeněk Kovář, PRRadegast

Nejoblíbenější české nealkoholické pivo Birell Světlý vařené podle nové receptury je po celý týden k ochutnání zdarma před pražským obchodním centrem Arkády Pankrác. Birell pro svou promo akci použil poprvé v Česku obří billboard se zabudovaným výčepem.

„Zveme všechny dospělé k ochutnávce našeho skvělého nealkoholického piva. Nový Birell Světlý se nyní svou sytou zlatou barvou, plnou chutí a výrazným chmelovým aroma ještě více blíží ke klasickému českému ležáku. Do 1. května mají všichni příležitost ho zdarma ochutnat v nákupním centru Arkády v Praze na Pankráci.” říká manažerka značky Birell Lenka Trvalcová.

Poprvé v ČR je pro účel prezentace použita obří reklamní plocha se zabudovaným výčepním zařízením. Tento čepovací billboard je už od pondělního rána v obležení. Možnost vyzkoušet a posoudit nejznámější české nealkoholické pivo s inovovanou recepturou si dnes nenechalo ujít přes stovky návštěvníků. K unikátnímu šest metrů vysokému čepovacímu billboardu proudí zájemci ze všech stran, nejen po červeném VIP koberci, který sem vede přímo z obchodního centra. Zájem veřejnosti podpořila i účast influencerů. Nový Birell Světlý přišli ochutnat například Johan Mádr, Petr Havránek, Zuzana a Jan známí pod přezdívkou Taste of Prague nebo Givinar.

“Je to tu super. Po červeném koberci jsem snad ještě nikdy nešel, takže je to pro mě velký zážitek. Mám pocit, že Birell s vylepšenou recepturou má výraznější chuť a je více hořký, což mi vyhovuje.” hodnotí svou zkušenost Johan Mádr.

Birell Světlý je tradičně nejoblíbenějším českým nealkoholickým pivem. Od roku 1992, kdy ho nošovičtí sládci uvařili poprvé, nasbíral celou řadu ocenění, jako například Nealkoholické pivo roku 2017 ve World Beer Awards nebo několikanásobné vítězství v soutěži Zlatý pohár PIVEX v kategorii nealkoholických piv. Pro mnohé je Birell synonymem pro nealkoholické pivo. Přesto se Birell rozhodl pro inovaci a novou recepturou vychází vstříc přání pivařů, kteří dnes více než kdy dříve upřednostňují chuťově plná piva.

Součástí vylepšené receptury, která vznikla ze spolupráce tří sládků – autora původní receptury Iva Kaňáka, dnes manažera pivovaru Radegast, sládka Tomáše Pokorného, který má v Plzeňském Prazdroji na starosti inovace, a nošovického sládka Petra Kwaczka, stále zůstávají unikátní kvasnice, které během kvašení a zrání produkují minimum alkoholu, ale naopak maximum chuťových látek shodných s klasickými alkoholickými pivy. Nový Birell Světlý má dnes plnou sladovou chuť s tóny karamelu a sytou zlatou barvu. Chmel Sládek přidaný po skončení chmelovaru pivu dodává jak vyšší hořkost, tak nádherné chmelové aroma. Znalci nyní oceňují další přiblížení chuti Birellu Světlého k chuti tradičních českých piv.

Distribuce tohoto nealkoholického piva vařeného podle nové receptury byla zahájena na začátku února. K ochutnání je do neděle 1. května (včetně) u čepovacího billboardu před nákupním centrem Arkády na pražském Pankráci každý den vždy v čase od 10.00 do 18.00 hodin.

Ostravar podpoří své speciály v plechu kampaní

Publikováno:před rokemZdroj:MediaGuru.czOstravar

Pivovar Ostravar uvedl své pivní speciály – Mustang a Černá Barbora – v novém plechovkovém balení. Novinku podpoří regionální i celonárodní kampaní.

Mustang a Černá Barbora byly doposud k dostání jen v hospodách a restauracích. Nyní budou v prodeji i v maloobchodě, kde budou k dostání plechovky o objemu 0,5 l. „Obě naše značky odráží touhu dělat věci jinak. Přesně v duchu motta našeho pivovaru ,Nás nezkrotíte'. Mustang a Černá Barbora navíc skvěle oslovují zejména mladší generaci milovníků piva, takže věřím, že před sebou mají dlouhou budoucnost,” popisuje senior marketing manažerka Zuzana Cieciotková pivovaru Ostravar.

Černou Barboru uvedl ostravský pivovar na trh v roce 2013. Jedná se o černé pivo, které je dostatečně hořké a zároveň pitelné, aby dokázalo oslovit i muže. S novým pivem se Ostravar navíc přihlásil ke dvanácti generacím ostravských a karvinských havířů. Mustang přišel o dva roky později, kdy ostravští sládci začali experimentovat s divokou odrůdou chmele Kazbek.

Pivům se dostane regionální marketingové podpory včetně eventu v pivovaru, který proběhne 21. května. Na národní úrovni je bude komunikovat kampaň v televizi a na internetu a také aktivace na Kryštof kempech.

K návratu na čísla z dob před pandemií má pomoci nová Staropramen 12

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Nikola Nevšímalová, PRStaropramen

Česká pivní dvojka uvádí na trh novinku s názvem Staropramen 12. Reaguje tím nejen na dlouhodobě rostoucí oblibu dvanáctistupňových piv, ale také na mírný pokles prodejů v loňském roce. Novinka je od dubna postupně k dostání v obchodech i hospodách a restauracích. Uvedení na trh od května podpoří komunikační kampaň včetně nového televizního spotu.

Pivovary Staropramen prodaly v loňském roce 3,13 milionu hektolitrů piva, o 1,8 % méně než v roce 2020. Za poklesem stojí především pandemická situace a s ní spojené několikaměsíční uzavření provozoven, kvůli kterému prodeje v hospodách a restauracích meziročně poklesly o 8,3 %. V letošním roce se chce společnost přiblížit k výsledkům před vypuknutím pandemie. Pomoci tomu mají také produktové novinky, především nová Staropramen 12, která se v těchto dnech začíná objevovat na trhu.

Vyvážená 12 s plnější chutí
Preference konzumentů se mění a od roku 2010 roste podíl dvanáctistupňových piv v rámci kategorie ležáků. Z toho důvodu se rozhodli sládci pivovaru Staropramen uvařit pivo vyšší stupňovitosti než doposud. „Pro Staropramen 12 je charakteristická plnější, ale stále vyvážená chuť. Právě vyváženost je typická pro všechna naše piva, a je důvodem, proč je konzumenti pravidelně vyhledávají,“ říká Jan Špaček, autor receptury a současně vrchní sládek pivovaru Staropramen. „V průběhu pětinásobného chmelení používáme tři druhy chmele – Sládek, Premiant a Magnum,“ dodává Jan Špaček s tím, že díky tomu má nová Staropramen 12 také nepatrně vyšší hořkost než Ležák, který novinka v portfoliu značky na českém trhu nahrazuje. Konzumenti si mohou novinku vychutnat ve vybraných hospodách a restauracích, v lahvích a plechovkách se také již objevuje na pultech většiny obchodů tradičního i moderního trhu.

Podpora hospod a restaurací
Novinka má přispět k oživení trhu po dvou letech pandemie a několika vlnách restrikcí. „Hospody a restaurace byly za poslední dva roky dlouho uzavřeny nebo byl jejich provoz značně omezený. I přes poměrně vydařená letní období jsme pozorovali celkový pokles prodejů a konec některých našich zákazníků,“ říká komerční ředitel společnosti Pivovary Staropramen Michal Štěpánek s tím, že se naštěstí nenaplnily nejčernější scénáře a svůj provoz muselo ukončit pouze několik procent zákazníků. Společnost během dvou let investovala do tzv. pandemické podpory svých zákazníků desítky milionů korun
a v podpoře hodlá pokračovat. „Přestože vidíme, že se lidé do hospod a restaurací postupně vracejí, na nadcházející sezónu máme připraveno několik novinek a aktivací. Současně věříme, že se podaří zrealizovat i většinu akcí, jichž jsou naše značky dlouhodobě součástí nebo se konají pod jejich hlavičkou,“ dodává Michal Štěpánek.

360° kampaň odrážející český skepticismus
Uvedení nového produktu doprovází i silná marketingová podpora. Novinka se představí zákazníkům jak na televizních obrazovkách a menších venkovních plochách, tak i v digitálu, na sociálních sítích a v místě prodeje. „Nový spotem se line nádech typicky českých vlastností jako jsou sarkasmus a skepticismus, ale také nadhled a smysl pro humor,“ uvádí marketingový ředitel David Zappe ke spotu, v jehož hlavní roli se také tentokrát představila dlouholetá tvář značky – Hynek Čermák, kterému podruhé sekunduje jeho žena Veronika. „I když nejsou věci přesně podle našich představ, umíme je uchopit za správný konec, a nakonec si vždy můžeme připít na život po našem,“ vysvětluje Zappe s doplněním, že spot poběží v květnu na stanicích televizní skupiny Prima. Jeho zkrácené verze budou využity také v digitálních formátech.

Novinky a investice do výroby
Staropramen 12 není jedinou novinkou v nabídce Pivovarů Staropramen, své portfolio obohacuje také značka oblíbených pivních mixů Cool. „Abychom mohli našim zákazníkům a konzumentům poskytnout pivo té nejvyšší kvality, investujeme letos v našich pivovarech zhruba 300 milionů korun do výrobních zařízení,“ uvádí Michal Štěpánek s tím, že největší investicí je nová sudová linka na Smíchově.


Pivovary Staropramen loni prodaly 3,13 milionů hektolitrů piva

Publikováno:před rokemZdroj:Zemědělec.czAutor:Petra VaňatováStaropramen

Pivovary Staropramen prodaly v loňském roce 3,13 milionu hektolitrů piva, meziročně o 1,8 procenta méně. Prodeje podle společnosti klesly hlavně kvůli dlouhému období uzavření provozoven během epidemie koronaviru. Společnost v dubnu na trh uvedla nové dvanáctistupňové pivo. Novinářům to řekli zástupci společnosti.

"I přes poměrně vydařené letní období jsme pozorovali celkový pokles prodejů a konec některých našich zákazníků," řekl komerční ředitel společnosti Michal Štěpánek. Provoz ale podle něj ukončilo jen několik procent zákazníků společnosti. Prodeje v hospodách a restauracích loni klesly o 8,3 procenta.
Export společnosti loni meziročně vzrostl o 4,4 procenta. Finanční výsledky za rok 2021 společnost zatím nezveřejnila, letos plánuje investovat 300 milionů korun.
Podle Štěpánka se také mění chování obchodních partnerů společnosti. "Omezují otevírací hodiny, protože nemají obsluhu a kvalitní personál," doplnil.
"Spotřeba piva pomalu ale jistě klesá v celé Evropě. V Česku pomaleji než jinde," uvedl marketingový ředitel společnosti David Zappe. Mění se podle něj i chování zákazníků směrem spíše k domácí spotřebě. Lidé podle něj sice pijí méně, ale vyhledávají prémiové a dražší produkty.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.04.2024 09:5110.644/10.644