Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivovar Bernard prosperuje, hlásí rekordní tržby i zisk

Publikováno:před 2 letyZdroj:E15.czAutor:Dušan KütnerBernard

Tržby Rodinného pivovaru Bernard loni meziročně stouply o pětinu na 541,1 milionu korun. Čistý zisk po zdanění vzrostl o téměř sedm procent na 65,2 milionu. V obou případech jde o nejvyšší hodnoty dosažené současným provozovatelem pivovaru, který vznikl přeměnou společnosti Bernard Pivo v.o.s. v roce 2000.

Hlavní vliv na růst tržeb měly větší prodeje v tuzemských restauracích a nárůst exportu. Za hranice, zejména na Slovensko, směřovala pětina produkce pivovaru. „Důvodem pro nižší dynamiku v růstu čistého zisku byly především mimořádně navýšené reklamní výdaje spojené s nově uvedeným svrchně kvašeným pivním speciálem Bernard Bohemian Ale a s propagací Dne Bernarda,“ řekl deníku E15 finanční ředitel společnosti Jakub Fizeľ.

Rekordní hospodářské výsledky tak odpovídají dříve zveřejněnému údaji o loňském výstavu. Pivovar uvařil 265 tisíc hektolitrů piva, což bylo meziročně o 14,5 procenta více a zároveň nejvíc ve dvacetileté historii pivovaru. Bernard tak definitivně opustil kategorii malých pivovarů, kterou kdysi výrazně pomáhal formovat zakladatel a spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.

Nárůst výstavu humpoleckého producenta byl zhruba šestkrát vyšší než v případě celého pivního trhu v ČR. Podle údajů svazu pivovarů se loni v Česku uvařilo 19,65 milionu hektolitrů piva, meziročně o 2,3 procenta více.

Letošní cíl: nárůst výstavu piva o osm procent
Ve výroční zprávě za loňský rok si jako cíl pro letošní rok stanovil nárůst výstavu piva o osm procent na zhruba 286 tisíc hektolitrů, růst tržeb o deset procent a zisku na 70 milionů. „Uváděná čísla jsou stále platná. Byť se první polovina roku vyvíjela především z pohledu výstavu piva lépe, než jsme plánovali, snažíme se dívat do budoucna konzervativně a plánované výsledky pro tento rok tak neměníme,“ podotkl Fizeľ.

Léto v Prazdroji nabízí koncerty, letní kino i farmářský trh

Publikováno:před 2 letyZdroj:Plzeň.euAutor:Martin PecuchPrazdroj

Sérii večerních koncertů pod širým nebem, letní kino, komentované pozorování noční oblohy nebo farmářský trh bude v průběhu prázdnin hostit areál Plzeňského Prazdroje. Začal v pořadí 12. ročník kulturního programu Léta v Prazdroji, které potrvá až do 27. srpna. Návštěvníci uslyší stejně jako v předešlých letech každý čtvrteční večer zajímavé hudební kapely domácí scény. Středy nově patří filmu nebo pozorování hvězd a milovníky gastronomie zase potěší srpnový farmářský trh.

Každý čtvrteční večer zahraje vybraná hlavní kapela, před níž vystoupí jedna z mladých českých skupin. Představí se zvučná jména domácí scény, například Voxel, Lucie Revival, Imodium, Jelen nebo Palice. Kombinace dvojkoncertů slibuje velmi pestrou směs žánrů - rocku, popu, ale i pop-folku či ska. „Léto v Prazdroji už každoročně navštěvují desetitisíce lidí. Jsme rádi, že je plzeňský pivovar nejen velmi oblíbenou destinací turistů, ale že se postupně stává i místem, kam si pravidelně lidé přicházejí vychutnat skvělé pivo a mimořádné hudební zážitky známých kapel i mladých začínajících hudebníků,“ uvedla Jindřiška Eliášková z Plzeňského Prazdroje. Série koncertů, které se tradičně konají každý čtvrtek od 19:30 hodin, začíná 9. července a vstup je zcela zdarma.

Letošní novinkou jsou filmové večery. Každou středu v průběhu prázdnin se na nádvoří promítají od 21:15 hodin legendární snímky, například Nedotknutelní, Nespoutaný Django, Vlk z Wall Street nebo Rivalové. Vstup do letního kina je zdarma, kapacitu má přes 500 míst. Po promítání následují komentovaná pozorování noční oblohy.

V sobotu 22. srpna se na nádvoří pivovaru uskuteční prázdninový farmářský trh. Lokální potraviny a nefiltrovaný plzeňský ležák doplní workshopy kuchařů a cukrářů, přípravu jídla si budou moci vyzkoušet pod jejich dohledem sami návštěvníci v plně vybavených mobilních kuchyních. Gurmánská letní sobota potrvá od 8 do 13 hodin.

Pivovar Lorec má nové majitele, kupuje ho společnost Smart estate

Publikováno:před 2 letyZdroj:Kutnohorský deníkAutor:Irena Blahníková

Zřejmě nejsledovanější obchodní krok kutnohorského vedení města se uskutečnil. Zastupitelé oficiálně schválili prodej areálu pivovaru Lorec společnosti Smart estate. Ta již pomohla oživit pivovar v Břeclavi a nyní se chystá to samé udělat v Kutné Hoře.

Schválení prodeje, ke kterému došlo na posledním zasedání kutnohorského zastupitelstva, se ale neobešlo bez komplikací. Jednání předcházela prezentace Smart estate, při níž zástupci společnosti Radek Horák a Jan Svoboda představili své záměry s pivovarem.

„Pro nás je základem, že se pivo má vařit klasickým způsobem," poznamenal Jan Svoboda. „Prostřednictvím pivovaru a piva chceme reprezentovat město. Byli bychom rádi, kdybychom pivo mohli distribuovat nejen po městě, ale i po okrese a širokém okolí," podotkl. Zástupci Smart estate zároveň zdůraznili, že chtějí zachovat historické vzezření pivovaru a jeho prostory po rekonstrukci nabídnout i místním podnikatelům. Podotkli také, že by se pivovar podílel na kulturním i sociálním životě města. „Filosofie je taková, že pivovar by provozovala místní firma. Firma, která zde bude založena, bude zde sídlit, bude zaměstnávat místní občany a spolupracovat nejen s městem, ale i s místními spolky," uvedl Radek Horák.

Prezentace Smart estate byla oceněna potleskem. Následně však začali zastupitelé klást dotazy. Například Karel Koubský mladší se zeptal, jaké značky piva bude kutnohorský pivovar ve vlastnictví Smart estate vařit. Narazil tím na skutečnost, že značku Dačický v tuto chvíli vlastní společnost Heineken. „Značky nyní nemůžeme definovat. Klíčová je pro nás ale lokalita a od toho se dokážeme odrazit," řekl Jan Svoboda. „Pivo Dačický má určitou pečeť kvality. Těžko bychom vysvětlovali místním, že je to jiný Dačický," doplnil Radek Horák.

Zazněla i otázka ohledně plánových investic společnosti do areálu. Smart estate pivovar koupí za 16,333 milionu korun. Další investice ale zástupci nebyli schopni odhadnout. „Jsme připraveni pivovar rekonstruovat. Samotný projekt ale ještě není hotov," poznamenal Jan Svoboda s tím, že s tvorbou projektu musela společnost počkat na odsouhlasení prodeje. Nyní se na něm ale podle Svobody začne intenzivně pracovat.

Jen část areálu
Zastupitel Ivo Šanc uvedl, že je rád, že zájem Smart estate o pivovar, jenž byl prý nadnesen již loni na konci léta, trvá. Zároveň však připomněl neshody zastupitelů z minulých měsíců, které se týkaly rozporu, zda prodat celý areál nebo jen jeho část. Vyslanci Smart estate ale podotkli, že pivovar je komplex propojený inženýrskými sítěmi a neměl by se dělit. Na to navázal zastupitel Jan Havlovic, který se spolu se stranickým kolegou z Alternativy pro Kutnou Horu Martinem Hlavatým přikláněl k možnosti prodat areál bez části kolem zdejšího rybníku. „Ze mě mohl být zastánce prodeje, kdyby byl vyslyšen návrh na oddělení této malé části areálu pro vybudování důstojné cesty ke kulturnímu zařízení i k fotbalovému stadionu," řekl. Zároveň připomněl že spolu s Hlavatým návrh předkládal opakovaně a má k dispozici i i urbanistickou studii prostranství. „Sítě, které by mohly ohrozit provoz a rekonstrukci, v této lokalitě nejsou," podotkl.

Nakonec zastupitelé přistoupili k hlasování. Již debaty, které prodeji v uplynulých měsících předcházely, naznačily, že vedení města se v názoru na prodej areálu pivovaru rozchází a hlasování to jen potvrdilo. Ze 24 přítomných zastupitelů se 15 vyslovilo pro prodej, 1 byl proti a 8 se hlasování zdrželo. Tento výsledek však stačil, aby byl areál prodán.

Od dokončení procesu prodeje bude mít společnost Smart estate podle podmínek tendru rok na to, aby zažádala o potřebná stavební povolení. Do dvou let od jejich získání by v areálu měla být obnovena výroba, která by obsáhla alespoň třicet tisíc hektolitrů ročně.

Jednatel Zach hrozí napadením tendru
Společnost Smart estate nebyla jediná, která se do výběrového řízení o majitele pivovaru přihlásila. Druhým zájemcem byla společnost Pivovar Kutná Hora v čele s jednatelem Tomášem Zachem. Ten na zasedání zastupitelstva vystoupil a oznámil, že průběh a výsledek výběrového řízení hodlá soudně napadnout. „Chci, aby bylo vše provedeno po právní stránce čistě. Vyloučení společnosti Pivovaru Kutná Hora ale nepovažuji za šťastné," uvedl.

Jeho společnost byla prý vyřazena z výběrového řízení, protože nesplnila „diskriminační předpoklady". „Skrze ty se vyloučí ti uchazeči, kteří na obchod nemají peníze, předpoklady, nebo jej nemyslí vážně. Diskriminačním předpokladům rozumím, ale mám za to, že jsme je splnili," poznamenal Zach. Následně zdůraznil, že jeho společnost sice nabídla o něco nižší částku, ale má zapsanou živnost pivovarnictví a sladovnictví a rovněž disponuje zkušenostmi s výrobou a distribucí piva. „Smart estate nemá zapsanou živnost pivovarnictví a sladovnictví. Předpoklad byl, že by subjekt měl být pivovarem, má zkušenost a je schopen pivovar znovu vybudovat. Smart estate ale není pivovarem, ani se tak netváří," argumentoval. Jednatel proto navrhl zastupitelům, aby tendr zopakovali. „Pokud jej nevyhlásí rada města znovu, nebude to po právní stránce čisté a já budu muset řízení napadnout všemi dostupnými legálními prostředky," pohrozil.

Místostarostka Zuzana Moravčíková ale uvedla, že výběrové řízení proběhlo z právního hlediska správně. „Připravovalo se za účasti právníků velmi dlouho. Rovněž vyřazení společnosti Pivovar Kutná Hora bylo konzultováno s právníky," řekl. Také podotkla, že argument jednatele o podmínce, že nový majitel Lorce musí být pivovarnickou společností, je mylný. „V podmínkách bylo, že v areálu bude provozován průmyslový pivovar, ne že společnost, která se přihlásí, jej musí provozovat," dodala. K věci se vyjádřil i právník Pavel Bezouška. ,,Je na místě, aby se v prodeji pokračovalo. Postup města protiprávní nebyl. Byl plně v souladu se zákonem o obcích a dalšími předpisy," dodal.

V nově otevřeném Pivovaru Národní ochutnáte Czech Lion z vlastní produkce

Publikováno:před 2 letyZdroj:Žena-in.czNárodní

Na Národní třídě v sousedství Nové scény Národního divadla byl v červnu otevřen Pivovar Národní s vlastní pivní značkou Czech Lion/ Český lev. Během několika dnů si našla restaurace zaměřená na českou kuchyni desítky zákazníků, hosty zejména láká v letních dnech prostorná zahrádka ve dvoře historické budovy.

Restaurace nabízí vlastní značku piva Czech Lion, kterou vaří sládek Jaroslav Košťák. Ochutnat lze v současné době klasický 11° světlý ležák plzeňského typu s kulatou, plně sladovou, osvěžující chutí, 11° nefiltrovaný ležák plzeňského typu s příjemně chmelovou, plnou chutí a 13°polotmavý ležák větší hořkosti, granátové barvy a karamelové, chlebnaté chuti.

V menu dominuje česká kuchyně s klasikami jako svíčková, pivovarský guláš, koleno, nebo smažený sýr, nechybí ale grilované speciality připravované na otevřeném grilu (vepřová krkovice, hovězí roštěná z irského Black Angus a další) nebo hovězí cheesburger. Zkrátka nepřijdou ale ani ti, kdo zrovna nemají chuť na maso, vybírat mohou z několika salátů, v nabídce jsou crudités (tyčinky z čerstvé mrkve, řapíkatého celeru a salátové okurky s česnekovo jogurtovou omáčkou) nebo Jack potatoes s fazolemi či ricottou. Sladkou tečku na závěr mohou tvořit vynikající buchtičky se šodó nebo Germknödle plněný povidly.

V Pivovaru Národní čepujeme vlastní pivo značky Czech Lion, varny mezi restaurací a zahradou tedy nejsou jen designový doplněk. Piva čepujeme do 0,4 l za 35 Kč za obě 11% a 39 Kč za 13%.

Czech Lion je na čepu ve třech druzích: klasický světlý ležák 11% plzeňského typu kulaté, plně sladové osvěžující chuti, 11% nefiltrovaný ležák plzeňského typu příjemně chmelové plné chuti, nefiltrovaný speciál 13% polotmavý ležák větší hořkosti, granátové barvy a karamelové chlebnaté chuti. V budoucnu připravujeme další speciály včetně svrchně kvašených piv a různých příchutí.

Pivovar ve Svijanech pořádá tradiční slavnosti

Publikováno:před 2 letyZdroj:Regiony24.czAutor:Blanka DaníčkováSvijany

Už šestadvacátý ročník tradičních Slavností svijanského piva v sobotu přiláká do Svijanského Újezdu tisíce návštěvníků. Těšit se mohou na pestrý výběr svijanských piv, která potečou ze 160 píp, bohatý bude i hudební a doprovodný program. Slavnosti si nenechá ujít ani hejtman Libereckého kraje Martin Půta.

S hudebními vystoupeními přijede celá řada populárních skupiny, které se budou střídat na dvou scénách. Těšit se mohou návštěvníci na vystoupení Davida Kollera, Viléma Čoka, Debbi, Václava Neckáře a dalších spíše rockových muzikantů na jedné straně. Druhé pódium bude patřit jiným žánrům, například zahraje Cimbálová muzika Dušana Kotlára, České buchty, Veselí pozůstalí a jiní. Hudební vystoupení po setmění protne tradiční ohňostroj.

Z téměř dvou stovek píp potečou všechna svijanská piva, která v pivovaru vaří. Pochutnávat si budou moci návštěvníci i na pivní zmrzlině. Vstupné na akci je 200 Kč.

Gambrinus pokračuje v kampani, se spoty od Alice Nellis

Publikováno:před 2 letyZdroj:MediaGuruGambrinus

V další fázi kampaně chce Gambrinus bořit mýty kolem své značky.

Gambrinus spouští druhou fázi své kampaně, v níž se zaměří na boření mýtů. Navazuje tak na červnovou kampaň, ve které se značka převlékla za fiktivní minipivovar Patron a zeptala se lidí, jak jim její pivo chutná.

Nová kampaň, jež poběží v televizi, outdooru a na internetu, chce s nadsázkou poukázat na to, že se hodně z toho, co se o značce říká, nezakládá na pravdě. Série televizních spotů, jejichž režie se ujala Alice Nellis, si tak vezme na paškál například tvrzení, že Gambrinus je europivo nebo že do jeho vaření mluví „kravaťáci“. Začátkem července byl nasazen první ze spotů, postupně budou přibývat další. Kampaň doplní také přítomnost značky na nejrůznějších eventech. Na její kreativě se podílely agentury McCann Prague a Triad Advertising.

Svou kampaní chce Gambrinus nejen ozdravit svou značku, ale i podnítit diskusi o pivu. „Zjistili jsme, že většina lidí hodnotí pivo na základě toho, co se doslechli od jiných, a ne na základě vlastní zkušenosti. A to jsme chtěli změnit,“ popsala při spuštění červnové kampaně Kateřina Krásová, tisková mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj. V nastavené komunikaci hodlá pivní značka pokračovat i v následujících měsících.

Holba připravila lákavý výlet

Publikováno:před 2 letyZdroj:Nejlepší-adresa.czHolba

Léto je v plném proudu a šplhající teploty vyzývají k oroseným půllitrům a novým zážitkům. Hanušovický pivovar Holba rozjíždí se pětitýdenní tour s názvem “Mazáci Šeráci jedou do pivního ráje” pro všechny milovníky piva bez rozdílu pohlaví i věku. Celkem desetkrát vypraví historický autobus, který vás zadarmo sveze přímo do pivovaru, kde budete celý den ochutnávat pivo a konzumovat kulinářské lahůdky. Stačí se zaregistrovat a mít trochu štěstí, na každý termín je totiž volných jen padesát míst.

“Jen přímo v pivovaru poznáte, jak se vaří kvalita a sami ochutnáte a zhodnotíte pivo, které vzniká z té nejčistší vody z hor, proslulého žateckého chmele a věhlasných moravských ječmenů. Stačí se dostat mezi Mazáky Šeráky, kteří teď pijí a baví se zadarmo. Pokud se vám to podaří, v pivním ráji vám načepují odpoledne plné zábavy, dobrého jídla a samozřejmě prvotřídního pití. Každý účastník navíc získává dárek,” láká trochu tajemně mluvčí pivovaru Hana Matulová. Jak tedy na to? “Nejprve je třeba se přihlásit na adrese www.holbajede.cz. Už nyní tam najdete podrobný program a jízdní řád Holba retro busu Škoda 706 RO z roku 1947, který vás do pivního ráje bezpečně doveze a současně podtrhne atmosféru tradiční poctivé výroby českého piva. Každý den bude vybráno třicet šťastlivců, které naloží historický Holba bus na jednom z míst uvedených v jízdním řádu a odveze je přímo do areálu hanušovického pivovaru. Dalších dvacet Mazáků Šeráků, kteří dorazí po vlastní ose, se k nim připojí přímo na místě. Celý program, včetně exkurze do pivovaru, občerstvení a pivního víceboje je bezplatný a počítá s padesáti účastníky,” popisuje Matulová. Termínu je vypsáno celkem deset, šance, že budete mezi pětistovkou vybraných je proto docela slušná. Startuje se už tento pátek, tedy 10. července, naposledy se pak do pivovaru jede 8. srpna.

Uvařit pivo je to nejjednodušší, ví létající Jan Kočka

Publikováno:před 2 letyZdroj:Lidovky.czAutor:Ondřej Stratilík

Patří mezi pionýry, kteří učili pít české pivaře navyklé na klasické ležáky speciály vycházející ze světových receptur. Dnes se bývalý steward Jan Kočka realizuje i bez vlastního pivovaru.

Bylo to asi nejlepší osvěžení, které šlo v ten horký den ochutnat. Když druhý červnový pátek probíhal Festival minipivovarů na Pražském hradě, dost lidí se vracelo ke stánku podniku Bobr ze Zadní Třebaně. Točili tu lehký a svěží nápoj Polykala Bergamot založený na nefiltrovaném pšeničném pivu belgického typu ochuceném exotickým citrusovým ovocem.

Za jeho vznikem stojí Jan Kočka, zkušený český degustátor a pivovarník přicházející s neoukoukanými recepty a postupy. Na myšlenku jej přivedli dva kamarádi z Kypru. „Otvírají si tam minipivovar a někde na degustaci jsme se bavili o tom, jak exotickými plody dochucovat pivo. Pak mi řekli, že tam mají bergamot, ze kterého jim babička dělá dobrou marmeládu, a dodali nám jeho sušenou kůru,“ vysvětluje Kočka. Protože nemá svou technologii, podle vlastního receptu si letní speciál uvařil u kolegů v Zadní Třebani.

Jan Kočka je českým průkopníkem takzvaných gypsy breweries. Tedy létajících či také kočovných, jak se říká na Slovensku, pivovarů. Jde o řešení pro ty, kteří mají recepty, ale zároveň nevlastní varnu, kde by si pivo uvařili. Využívají tak volných kapacit zavedených podniků. Takových „neusazených“ společností zaměřených předevšímna speciály nyní v Česku funguje zhruba dvacet.

Kočka to přirovnává k situaci, kdy dostanete chuť na speciální guláš, uvaříte si jej v restauraci a pak si jej koupíte. „Nemusíte platit zaměstnance, předem si dohodnete cenu, za kterou si uvařené pivo odkoupíte. Očekává se od vás něco nového,“ přibližuje sládek podstatu své značky Nomád. „Uvařit pivo je to nejjednodušší. Další věc je pro něj zajistit odbyt,“ pokračuje. Podle něj jde i o ideální mezistupeň pro nadšence vařící pivo doma na sporáku. Výhodou je i fakt, že sládci se nemusí potýkat s libovůlí úřadů, jež prý často a zbytečně komplikují rozjezd nových firem.

Doba temna skončila
Kočka nejdřív v roce 2008 spoluzaložil varnsdorfského Kocoura, rok a půl pak provozoval i obnovený pivovar v Děčíně, než se zase „rozletěl“. Ostatně létání patří k celé jeho kariéře. K pivu se dostal blíž díky svému původnímu zaměstnání – pracoval jako steward u Českých aerolinií. Během téměř dvacetileté služby se podíval do bezpočtu zemí a měst.

„S kamarády z British Airways jsem se dostal na největší pivní přehlídku ve Velké Británii, v roce 2001 jsem byl nadšený z návštěvy festivalu v Coloradu,“ vzpomíná Kočka. I když jej svět piva „dostal“, doma nevařil. „Nebyl čas, pořád jsem lítal,“ objasňuje. Potom začal cestovat za pivem po Evropě, protože to bylo blíž. Dojížděl do Belgie či Dánska.

Dnes o těch letech mluví s nadsázkou jako o době temna, která se nedá srovnávat se současností. „V roce 2006 a 2007 sem přicházela první svrchně kvašená piva, zato dnes už jsou minipivovary odvážné, sládek má šanci realizovat se, není problém sehnat ingredience,“ myslí si Kočka.

Pojeďte s Holbou do pivního ráje

Publikováno:před 2 letyZdroj:Olomoucký deník.euHolba

Léto je v plném proudu a teploty se začínají šplhat i nad 30° Celsia.

Průzkum dokázal, že téměř 90 % dotazovaných mužů a 70 % žen prohlašuje, že k horkému počasí neodmyslitelně patří orosený půllitr s pivem. Většina z nás si tedy léto bez piva neumí představit, ať už si ho vychutnáváme jakkoli.

Mazáci Šeráci jedou do Hanušovic!
Své o tom ví i Pivovar Holba. Ten začátkem července rozjede pětitýdenní akci s názvem “Mazáci Šeráci jedou do pivního ráje”. Je určena pro všechny milovníky piva, kterým nabídne neopakovatelnou možnost nahlédnout do samotných útrob pivovaru, na vlastní oči vidět více než 140 let staré postupy vaření oblíbeného Šeráku, který nedávno získal hned tři zlaté medaile
v soutěži Pivo České republiky 2015. Účastníci této akce si užijí skvělý den v pivním ráji
s ostatními Mazáky Šeráky. Důležité je vědět, že návštěva pivního ráje a veškerý s tím související program jsou pro všechny účastníky bezplatné

V duchu tradice
Zájemci se už nyní mohou registrovat na webu akce www.holbajede.cz, kde mimo jiné naleznou i podrobný program a jízdní řád historického autobusu Škoda RO z roku 1947, který podtrhne atmosféru tradiční poctivé výroby, se kterou je Pivovar Holba už 140 let spojen.

Jízdní řád
Třicet vybraných šťastlivců naloží historický Holba Bus na jednom z míst uvedených
v jízdním řádu a odveze je přímo do areálu hanušovického pivovaru. Dalších dvacet Mazáků Šeráků, kteří dorazí po vlastní ose, se k nim připojí přímo na místě. Celý program, včetně exkurze do Pivovaru, občerstvení a pivního víceboje, tedy počítá s 50 účastníky.

DATUM MÍSTO ODJEZDU PŘÍJEZD AUTOBUSU ČAS ODJEZDU ČAS PŘÍJEZDU
10. 7. 2015 Šumperk 12:00 13:00 do 20:00
11. 7. 2015 Olomouc 12:00 13:00 do 20:00
17. 7. 2015 Zábřeh na Moravě 12:00 13:00 do 20:00
18. 7. 2015 Jeseník 12:00 13:00 do 20:00
24. 7. 2015 Olomouc 12:00 13:00 do 20:00
25. 7. 2015 Bruntál 12:00 13:00 do 20:00
31. 7. 2015 Králíky 12:00 13:00 do 20:00
1. 8. 2015 Žamberk 12:00 13:00 do 20:00
7. 8. 2015 Šumperk 12:00 13:00 do 20:00
8. 8. 2015 Šternberk 12:00 13:00 do 20:00

Přijměte srdečné pozvání Pivovaru a zdarma se registrujte co nejdříve na www.holbajede.cz. Na vlastní kůži zažijete, že Holba se s láskou stará nejen o své pivo, ale také o své návštěvníky.

Začíná Léto v Prazdroji. Středy patří filmům, čtvrtky kapelám

Publikováno:před 2 letyZdroj:Region PlzeňPrazdroj

Už ve středu tam totiž začíná v pořadí 12. ročník kulturního programu Léta v Prazdroji, které poběží až do 27. srpna. Návštěvníci uslyší stejně jako v předešlých letech každý čtvrteční večer zajímavé hudební kapely domácí scény. Středy však budou nově patřit filmu nebo pozorování hvězd a milovníky gastronomie zase potěší srpnový farmářský trh.

Do pivovaru na koncert pod širým nebem nebo na filmové promítání mohou všichni návštěvníci zavítat už od středy 8. července. V rámci programu Léta v Prazdroji 2015 si zdarma užijí celkem 8 večerních open air koncertů a 8 filmových speciálů. V srpnu je navíc čeká kvalitní jídlo s tím nejlepším pivem na trhu lokálních výrobků a potravin.

V roce Plzně jako Evropského hlavního města kultury čeká návštěvníky za branami Plzeňského Prazdroje výběr té nejlepší české muziky. Každý čtvrteční večer bude hrát vybraná hlavní kapela, před níž vystoupí jedna z mladých českých skupin. Představí se zde zvučná jména domácí scény a kombinace dvojkoncertů slibuje velmi pestrou směs žánrů - rocku, popu, ale třeba i pop-folku či ska. „Léto v Prazdroji už každoročně navštěvují desetitisíce lidí. Jsme rádi, že je plzeňský pivovar nejen velmi oblíbenou destinací turistů, ale že se postupně stává i místem, kam si pravidelně lidé přicházejí vychutnat skvělé pivo a mimořádné hudební zážitky známých kapel i mladých začínajících hudebníků,“ říká Jindřiška Eliášková, manažerka rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje. Série koncertů, které se tradičně konají každý čtvrtek od 19:30, začíná 9. července a končí 27. srpna.

Novinkou letošního pivovarského Léta jsou filmové večery. Každou středu v průběhu prázdnin se budou na nádvoří promítat od 21:15 legendární snímky. „Vstup do letního kina je zdarma, kapacitu má přes 500 míst. Snímky jsme namíchali tak, aby si vybral každý. Návštěvníci se mohou navíc těšit na nevšední občerstvení, vždy tematicky přizpůsobené hranému snímku,“ prozrazuje Tomáš Raboch, vedoucí sekce rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví pivovaru. Po promítání bude vždy ještě následovat komentovaná pozorování noční oblohy.

Díky projektu Czech Specials se výborné a zajímavé jídlo od osvědčených lokálních prodejců objeví na nádvoří pivovaru v sobotu 22. srpna. Prázdninový farmářský trh s lokálními potravinami a nefiltrovaným plzeňským ležákem doplní workshopy kuchařů z Národního týmu kuchařů a cukrářů České republiky. Ti na místě předvedou vaření z aktuálních farmářských surovin, které se budou v daný den na tržišti prodávat. Přípravu jídla si budou moci vyzkoušet pod jejich dohledem a v plně vybavených mobilních kuchyních i návštěvníci. Gurmánská letní sobota začne v 8:00 a skončí v 13:00.

Vstup na všechny akce Léta v Prazdroji 2015 je zdarma. Více informací na www.prazdrojvisit.cz

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.26.07.2017 15:535.251/5.251