Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

SABMiller prý odmítl neformální nabídku na převzetí rivalem InBev

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKPrazdroj

Pivovarnická skupina SABMiller odmítla neformální nabídku konkurenta Anheuser-Busch InBev na převzetí za zhruba 66,4 miliardy liber (2,4 bilionu Kč). Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Dodaly, že SABMiller považuje tuto nabídku za příliš nízkou. Podle jednoho ze zdrojů je možné, že AB InBev, který je největším výrobcem piva na světě, přestane o převzetí SabMilleru usilovat.

SABMiller, jehož součástí je rovněž Plzeňský Prazdroj, již v polovině září oznámil, že AB InBev má o jeho převzetí zájem. Spojení těchto dvou kolosů, které pokrývají zhruba třetinu světové spotřeby piva, by bylo dosud největší transakcí v pivovarnickém odvětví.

Neformální nabídka předložená minulý týden podle zdrojů agentury Bloomberg oceňuje každou akcií SABMilleru na zhruba 40 liber. Vedoucí představitelé podniku i někteří akcionáři by ale údajně považovali za adekvátní nabídku kolem 45 liber za akcii. Ta by celou firmu ohodnotila na zhruba 73 miliard liber.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (1,3 bilionu Kč) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa. Od Anheuseru zdědil AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny. Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing a v roce 2011 převzal velký australský pivovar Foster's. Nyní má asi 70.000 zaměstnanců ve více než 80 zemích světa.

Majitel Prazdroje odmítl nabídku na převzetí rivalem InBev, 2,4 biliónu je málo

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:ČTKPrazdroj

Pivovarnická skupina SABMiller odmítla neformální nabídku konkurenta Anheuser-Busch InBev na převzetí za zhruba 66,4 miliardy liber (2,4 biliónu Kč). Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Dodaly, že SABMiller považuje tuto nabídku za příliš nízkou.

SABMiller, jehož součástí je rovněž Plzeňský Prazdroj, již v polovině září oznámil, že světová pivovarská jednička AB InBev má o jeho převzetí zájem. Spojení těchto dvou kolosů, které pokrývají zhruba třetinu světové spotřeby piva, by bylo dosud největší transakcí v pivovarnickém odvětví.

Na některých trzích, například v USA, by společně pivovary ovládaly většinu trhu a podle odborníků by se v takovém případě zřejmě musely zbavit některých aktiv, aby spojení schválily antimonopolní úřady.

Neformální nabídka předložená minulý týden podle zdrojů agentury Bloomberg oceňuje každou akcií SABMilleru na zhruba 40 liber. Vedoucí představitelé podniku i někteří akcionáři by ale údajně považovali za adekvátní nabídku kolem 45 liber za akcii. Ta by celou firmu ohodnotila na zhruba 73 miliard liber (2,7 biliónu korun).

Dva největší hráči skupují ostatní
Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (1,3 biliónu korun) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, například Corona, Stella Artois, Beck´s, Hoegaarden a také Budweiser, o kterou se dlouhodobě pře s českobudějovickým Budvarem. Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing a v roce 2011 převzal velký australský pivovar Foster's. Nyní má asi 70 tisíc zaměstnanců ve více než 80 zemích světa.

Mezi značkami SABMiller je vedle Prazdroje také Velkopopovický kozel, Radegast, Peroni nebo Lech.

Značky Bernard i Litovel zaznamenaly úspěch ve světové soutěži

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.cz

Na letošním ročníku londýnských World Beer Awards zanechalo české pivovarnictví razantní otisk. Zlatou medaili si domů přiváží jak svrchně kvašený Bernard Bohemian Ale, tak tmavý ležák Litovel Premium Dark.

Bernard Bohemian Ale získal prestižní ocenění World’s Best Belgian Style Pale Ale. Pivo z Česka tak zvítězilo mezi řadou dalších svrchně kvašených speciálů stylu ale. „Toto vítězství je mimořádné. Vždyť jsme vlastně porazili všechny piva světa stylu ,belgického ale ́, které nám byly při vzniku naší nové receptury původně vzorem,“ komentuje to Tomáš Lipták, marketingový ředitel Bernardu.

Zlatá medaile z Londýna zamířila i do Pivovaru Litovel. Jejich Premium Dark ovládlo kategorii tmavých ležáků. „Pravidelné umísťování litovelských piv na stupních vítězů prestižních soutěží je pro nás pocta. Těší nás, že kvalitu naší práce ocení nejen doma, ale i na zahraniční půdě,“ raduje se litovelský sládek Petr Kostelecký.

V degustační soutěži World Beer Awards zabodovala i dvanáctka Holba Premium. V kategorii světlých ležáků obsadila druhé místo.

Jen 2,4 bilionu? SABMiller odmítl nabídku rivala na převzetí

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Pivovarnická skupina SABMiller odmítla neformální nabídku konkurenta Anheuser-Busch InBev na převzetí za zhruba 66,4 miliardy liber (2,4 bilionu korun). Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Dodaly, že SABMiller považuje tuto nabídku za příliš nízkou. Podle jednoho ze zdrojů je možné, že AB InBev, který je největším výrobcem piva na světě, přestane o převzetí SabMilleru usilovat.

SABMiller, jehož součástí je rovněž Plzeňský Prazdroj, již v polovině září oznámil, že AB InBev má o jeho převzetí zájem. Spojení těchto dvou kolosů, které pokrývají zhruba třetinu světové spotřeby piva, by bylo dosud největší transakcí v pivovarnickém odvětví.

Neformální nabídka předložená minulý týden podle zdrojů agentury Bloomberg oceňuje každou akcií SABMilleru na zhruba 40 liber. Vedoucí představitelé podniku i někteří akcionáři by ale údajně považovali za adekvátní nabídku kolem 45 liber za akcii. Ta by celou firmu ohodnotila na zhruba 73 miliard liber.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (1,3 bilionu korun) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa. Od Anheuseru zdědil AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny. Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing a v roce 2011 převzal velký australský pivovar Foster's. Nyní má asi 70 tisíc zaměstnanců ve více než 80 zemích světa.

Za kvalitu některých lahvových piv ručí podle etikety sládek. I když už v pivovaru nepracuje

Publikováno:před rokemZdroj:Rozhlas.czAutor:Václav Malina

Pivovar ve Strakonicích vyměnil sládka. Přesto i několik měsíců poté ručil podle etikety bývalý zaměstnanec za kvalitu lahvového piva. Podle některých sládků ale za výrobu alkoholického nápoje nezodpovídá jen jeden člověk, nýbrž celý tým lidí.

„Měšťanský pivovar Strakonice objednává etikety zhruba na půl roku. V rámci úspor jsme používali etikety do jejich úplného konce,“ vysvětluje ředitel pivovaru ve Strakonicích Marek Pohanka, proč za kvalitu ručil sládek, který už v pivovaru nepracoval.

Na nových etiketách strakonického pivovaru už jméno jakéhokoli sládka chybí.

„Myslíme si, že za kvalitu ručí všichni pracovníci výroby v pivovaru. Není potřeba vyzvedávat sládka,“ dodává Pohanka.

S tím souhlasí i sládek pivovaru Protivín Michal Voldřich. Podle něj záleží na celém týmu, na výběru surovin i na jejich skladování.

„Kvalita piva se hlídá ve všech fázích, už od příjmu surovin. Velice často se říká, že záleží na kontrole. Kontrolujeme, jakým způsobem pracujeme, ale kvalita se musí vyrobit, nikoli vykontrolovat,“ podotýká Voldřich a pokračuje:

„Musíme mít všechny naše procesy nastavené tak, abychom ihned mohli korigovat drobné odchylky. Máme plán výrobních kontrol a plán laboratorních kontrol. Pak máme ještě nezávislou kontrolu, kdy si pracovníci vybírají z trhu naše výrobky, které se znovu analyzují.“

Na práci dobrého sládka mají jeho nástupci navázat, ne ji bořit, říká Michal Voldřich, který začínal kariéru v pivovarnictví v roce 1986.

„Pokud to byl dobrý sládek, tak kvalita s tím rozjetým vlakem musí i nadále pokračovat. Nemusí se projevit změna kvality, jakmile nastoupí někdo nový, protože setrvačnost tam určitě je,“ dodává Voldřich.

Jméno sládka nemusí být v Česku povinně na etiketě lahvového piva uvedeno.

Ostravští studenti budou mít vlastní pivo. Chtějí povzbudit svůj mozek

Publikováno:před rokemZdroj:StudentMagAutor:Martin Ulbrich

Studenti Ostravské univerzity se za pár dní dočkají vlastního piva s názvem IQač. Nechtějí se jím však opíjet, ale utužit kolektiv a posílit svou mozkovou činnost.

Podle prezidentky Stavovské unie studentů Veroniky Snopkové má nová dvanáctka především spojovat studenty a upevnit jejich kolektiv při plánování společenských akcí. „IQač tomu dodá na atmosféře, a v dobré atmosféře vznikají taky dobré nápady,“ vysvětlila pro univerzitní magazín OU@live.

IQač může posílit paměť a soustředění
Vedle toho si studenti od pití piva slibují, že tak podpoří svou mozkovou činnost. „V každém pivu je 0,2 gramů ginkgo biloby, což je poměrně dost, takže fungovat určitě bude,“ myslí si ostravský sládek Jiří Štverka, který nápoj na přání studentů připravuje.

Ginkgo biloba neboli jinan dvoulaločný je oblíbenou rostlinou pro svůj kladný vliv na paměť a soustředění, schopnost učení či celkovou duševní kapacitu. Používá se také v alternativním lékařství – údajně rozšiřuje cévy a starším lidem pomáhá předcházet náhlým mozkovým příhodám či Alzheimerově chorobě.

Podle odborníků však lidé účinky jinanu často přeceňují. Rozsáhlá studie amerického Národního centra pro doplňkovou a alternativní medicínu v roce 2008 neprokázala žádný vliv ginkgo biloba na paměť ani jako prevence závažných onemocnění.

Rektor: Studenti pijí pivo od středověku
Vznik studentského piva podpořil také rektor univerzity Jan Lata s tím, že ke studentskému životu neodmyslitelně patří život společenský. „Studenti univerzit pijí pivo od středověku a budou i v budoucnu – proč tedy nenabídnout určitou alternativu?“ dodává.

Lata studentskou dvanáctku oficiálně pokřtí na akci JSME OSTRAVSKÁ!!!, která se uskuteční 7. října na Masarykově náměstí v Ostravě. IQač se pak začne podávat v několika místních pivnicích.

Ostravská univerzita je jedinou vysokou školou v ČR, která se může pochlubit vlastní značkou piva. Některé školy mají sice vlastní pivovary, ty ale studentům slouží převážně pro výuku chemie. V loňském roce takový pivovar otevřelo i Gymnázium a Střední odborná škola dr. Václava Šmejkala v Ústí nad Labem.

Světová jednička v pivovarnictví Anheuser-Busch chce koupit svého rivala SABMiller

Publikováno:před rokemZdroj:Rozhlas.czAutor:Zuzana Švejdová

Největší pivovar světa Anheuser-Busch chce koupit svého konkurenta SABMiller. Nabídku fúze za skoro 2,5 bilionu korun už obě skupiny potvrdily. Pokud obchod skutečně uzavřou, půjde o největší transakci v historii pivovarnictví. Možný obchod by měl být potvrzen nejpozději do 14. října.

Anheuser-Busch má už teď ve své nabídce přibližně 200 značek piva z celého světa.

„Spojení společností by vytvořilo společnost, která by měla hodnotu zhruba 275 miliard dolarů, což by byla jednoznačně zdaleka největší pivovarnická skupina na světě. Dá se říci, že každé třetí pivo vypité na světě by pocházelo z tohoto nového pivovarnického giganta,“ říká hlavní ekonom společnosti Deloitte David Marek.

Skupina Anheuser-Busch loni koupila i stoprocentní podíl v českobudějovickém pivovaru Samson. Spadá pod ni také Budweiser, tedy největší konkurent Budějovického Budvaru.

Právě Budvar a Budweiser mezi sebou už 108 let bojují kvůli užívání ochranné známky. Většinu soudních pří ovšem vyhrál český výrobce, Anheuser-Busch tak nesmí v 70 zemích používat značku Budweiser nebo Budvar.

Odkupem by společnost nově získala i Plzeňský Prazdroj. Jestli bude mít plánovaná transakce vliv na podobu nebo prodej plzeňského piva, zatím není jasné. Plzeňský Prazdroj se totiž k fúzi odmítl vyjádřit.

Podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary by ale obchod neměl mít zásadní dopad na český trh: „Případná realizace této megafúze se na činnosti Plzeňského Prazdroje nikterak nepodepíše. Jak Anheuser-Busch, tak i SABMiller budou muset kvůli tlaku regulátora prodat některá svá aktiva. Nicméně českých značek by se to týkat nemělo.“

Oktoberfest přilákal nejméně lidí za šest let, pořadatelé viní hraniční kontroly

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Na mnichovský pivní festival Oktoberfest, který v neděli skončil, letos přišlo nejméně lidí za posledních šest let. Počet návštěvníků se proti loňsku snížil o 400 tisíc na 5,9 milionu, klesla i spotřeba piva, uvedli pořadatelé slavnosti. Pokles návštěvnosti podle nich zavinilo chladné počasí, přispělo k němu ale i obnovení hraničních kontrol kvůli příchodu uprchlíků.

Pod hranicí šesti milionů byl počet návštěvníků naposledy v roce 2009, kdy teroristická síť Al-Káida hrozila útoky v Evropě. Za posledních 30 let je to teprve pošesté, co se největšímu světovému pivnímu festivalu nepodařilo šestimilionovou hranici překonat.

Podle organizátorů festivalu přispělo k poklesu návštěvnosti relativně chladné počasí. Hlavní pořadatel festivalu Josef Schmid také letošní Oktoberfest označil za „mnichovštější“ než v předchozích letech, protože se snížil počet turistů. Jejich zájem se podle organizátorů patrně snížil kvůli opatřením, která Německo přijalo v souvislosti s příchodem desítek tisíc běženců: na hranicích byly obnoveny kontroly, navíc přestaly jezdit vlaky mezi Salcburkem a Mnichovem, které v minulosti využívali Rakušané k jednodenní návštěvě Oktoberfestu.

Méně piva, ale jídla stejně
Proti loňsku se snížila také spotřeba piva. Návštěvníci festivalu vypili 7,3 milionu litrů chmelového nápoje, o 0,4 milionu litrů méně než loni. Podle organizátorů to ale souvisí s úbytkem návštěvníků a ne se skutečností, že pivo na Oktoberfestu bylo letos nejdražší v historii - nejnižší cena za litrový máz byla 10,10 eura (274 korun).

I když bylo návštěvníků Oktoberfestu méně než loni, na spotřebě jídla se to neprojevilo. Lidé na Tereziánské louce spořádali za 16 dnů festivalu 114 volů a 50 telat, tedy stejně jako loni. Mírně se snížil prodej pečených kuřat, zato vzrostl zájem o vegetariánská jídla.

Příště útok na rekord
Záchranáři zasahující na festivalu označují letošní Oktoberfest za normální. Policie letos musela zasahovat ve dvou tisících případů, o devět procent méně než loni. Proti loňsku ubylo krádeží, policisté ale museli zastavit víc pranic v pivních stanech. Podle Červeného kříže se o deset procent snížil počet lidí otrávených alkoholem, letos jich bylo 628.

Příští ročník Oktoberfestu začne 17. září a organizátoři festivalu předpokládají, že se jim po letošním poklesu znovu podaří překonat hranici šesti milionů návštěvníků. Pomoct by jim k tomu měla i skutečnost, že festival bude o den delší než letos. Pomůže tomu státní svátek 3. října připomínající německé sjednocení, který příští rok vyjde na pondělí.

Na Oktoberfest přišlo nejméně lidí za posledních šest let

Publikováno:před rokemZdroj:České novinyAutor:ČTK

Na mnichovský pivní festival Oktoberfest, který v neděli skončil, letos přišlo nejméně lidí za posledních šest let. Počet návštěvníků se proti loňsku snížil o 400.000 na 5,9 milionu, klesla i spotřeba piva, uvedli dnes pořadatelé slavnosti. Pokles návštěvnosti podle nich zavinilo chladné počasí, přispělo k němu ale i obnovení hraničních kontrol kvůli příchodu uprchlíků.

Pod hranicí šesti milionů byl počet návštěvníků naposledy v roce 2009, kdy teroristická síť Al-Káida hrozila útoky v Evropě. Za posledních 30 let je to teprve pošesté, co se největšímu světovému pivnímu festivalu nepodařilo šestimilionovou hranici překonat.

Podle organizátorů festivalu přispělo k poklesu návštěvnosti relativně chladné počasí. Hlavní pořadatel festivalu Josef Schmid také letošní Oktoberfest označil za "mnichovštější" než v předchozích letech, protože se snížil počet turistů. Jejich zájem se podle organizátorů patrně snížil kvůli opatřením, která Německo přijalo v souvislosti s příchodem desítek tisíc běženců: na hranicích byly obnoveny kontroly, navíc přestaly jezdit vlaky mezi Salcburkem a Mnichovem, které v minulosti využívali Rakušané k jednodenní návštěvě Oktoberfestu.

Proti loňsku se snížila také spotřeba piva. Návštěvníci festivalu vypili 7,3 milionu litrů chmelového nápoje, o 0,4 milionu litrů méně než loni. Podle organizátorů to ale souvisí s úbytkem návštěvníků a ne se skutečností, že pivo na Oktoberfestu bylo letos nejdražší v historii - nejnižší cena za litrový máz byla 10,10 eura (274 Kč).

I když bylo návštěvníků Oktoberfestu méně než loni, na spotřebě jídla se to neprojevilo. Lidé na Tereziánské louce spořádali za 16 dnů festivalu 114 volů a 50 telat, tedy stejně jako loni. Mírně se snížil prodej pečených kuřat, zato vzrostl zájem o vegetariánská jídla.

Záchranáři zasahující na festivalu označují letošní Oktoberfest za normální. Policie letos musela zasahovat ve 2000 případech, o devět procent méně než loni. Proti loňsku ubylo krádeží, policisté ale museli zastavit víc pranic v pivních stanech. Podle Červeného kříže se o deset procent snížil počet lidí otrávených alkoholem, letos jich bylo 628.

Příští ročník Oktoberfestu začne 17. září a organizátoři festivalu předpokládají, že se jim po letošním poklesu znovu podaří překonat hranici šesti milionů návštěvníků. Pomoct by jim k tomu měla i skutečnost, že festival bude o den delší než letos. Pomůže tomu státní svátek 3. října připomínající německé sjednocení, který příští rok vyjde na pondělí.

50 000 návštěvníků společně oslavili 173. výročí piva Pilsner Urquell

Publikováno:před rokemZdroj:RegioBiz.czPrazdroj

Pilsner Fest, oslava připomínající uvaření první várky piva Pilsner Urquell před 173 lety, přilákal v sobotu 3. října do plzeňského pivovaru a na náměstí Republiky více než 50 000 milovníků tradičního českého piva. Na narozeninové oslavě se zároveň načepovalo více než 108 000 půllitrů zlatého ležáku i dalších plzeňských piv.

Více než 50 000 účastníků oslavilo společně v sobotu 3. října 173. výročí uvaření první várky spodně kvašeného ležáku Pilsner Urquell. Plzeň ožila tradičním Pilsner Festem, letos však nejen v areálu pivovaru, ale díky podpoře magistrátu města Plzně i na náměstí Republiky a v ulicích, které obě centra dění spojují. Návštěvníci si mohli vychutnat plzeňské pivo, u jehož vaření přiložila ruku k dílu i hudební skupina Monkey Business. V průběhu narozeninového dne se tak načepovalo více než 108 000 půllitrů tohoto zlatého ležáku, ale i dalších plzeňských piv.

„Velice nás těší, že se počet fanoušků plzeňského piva a tím i účastníků narozeninového Pilsner Festu s každým rokem zvyšuje. Účast všech gratulantů je pro nás velkou motivací a dokazuje nám, jak si lidé značky Pilsner Urquel cení,“ prozradil Lukáš Novotný, brand manažer značky Pilsner Urquell. Nejdůležitější chvílí Pilsner Festu se však stal čas 18:42, kdy nastal v areálu pivovaru i na náměstí Republiky slavnostní narozeninový přípitek. Připomněl symbolicky rok 1842, kdy spatřila světlo světa vůbec první várka slavného originálu a začala šířit věhlas plzeňského piva doma i ve světě. Plzeňský sládek Václav Berka narazil v tento čas slavnostně dřevěný sud plzeňského ležáku a generální ředitel Paolo Lanzarotti a primátor města Plzně Martin Zrzavecký si pak připili společně s tisící přítomných milovníků plzeňského piva na jeho počest a slávu.

Více než 2 000 příchozích zároveň využilo Pilsner Fest k netradičním a rozšířeným prohlídkám pivovaru. Otevřela se běžně nepřístupná bednárna, v níž se vyrábí a opravují klasické dubové sudy. Nechyběla ani prohlídka sklepů a samozřejmě ochutnávka nefiltrovaného ležáku čepovaného přímo z dubových sudů. V obležení návštěvníků byly i čtyři řemeslné stany, které oživily historickou tradici pivovarských řemesel. Prostřednictvím zábavného kvízu seznámily příchozí s podstatou sladovnického řemesla, přiblížily mistrovskou bednářskou ruční práci, odhalily, v čem mohli pivovarští formani v minulosti rozvážet pivo a odtajnily hlavní kouzlo unikátních surovin a tradičního výrobního procesu plzeňského piva. Dobrou náladu podpořily téměř tři desítky hudebních kapel, mezi něž patřili například Xindl X, No Name, Divokej Bill, UDG nebo Monkey Business.

Zejména pro klid řidičů byla opět k dispozici odpočinková zóna K-lee-deck. Návštěvníci si zde v rámci projektu Promile INFO mohli zdarma dýchnout do profesionálního alkoholtesteru a dozvědět se, za jak dlouho pro ně bude bezpečné usednout za volant vozidla. Zároveň si vyzkoušeli novinku, tzv. opilé brýle. S jejich pomocí si mohli reálně uvědomit, jak je obtížné v případě stavu opilosti provádět běžné aktivity, jako například trefit se klíčem do zámku dveří.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.26.07.2017 15:535.251/5.251