Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pochodem ve Velkém Březně uctí sté výročí pivního dědečka

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czVelké Březno

Památku pivního dědečka, který propůjčil svou tvář pivu Březňák, si připomenou milovníci zlatého moku u jeho hrobu ve Valtířově na Ústecku. Sté výročí úmrtí Viktora Cibicha uctí pak pochodem do pivovaru ve Velkém Březně.

"Panu Cibichovi vzdáme čest a poděkujeme za skvělé pivo, jehož tváří se stal už v roce 1906. Doneseme mu nezbytný doutník a věneček," řekl člen pivního sněmu ze Sdružení přátel piva Zdeněk Šťastný. Hold Cibichovi vzdají milovníci piva, ředitel pivovaru Michal Rouč či emeritní sládková Jana Rostová.

U hrobu bývalého přednosty nádraží ve Velkém Březně se pivovarníci sejdou v sobotu kolem 11.00. Po pietním aktu na hřbitově se všichni společně vydají pěšky do pivovaru ve Velkém Březně, kde absolvují exkurzi a popovídají si u piva.

Pochod se koná už jedenáctým rokem v řadě. Identitu vousáče, který shlíží z pivní etikety, historici přitom dlouho neznali. O její odhalení se zasloužil v roce 2005 dokumentátor českého pivovarnictví Petr Žižkovský. Zjistil, že muž, jehož tvář obletěla svět, se narodil v roce 1856 v Hustopečích u Brna. Do Velkého Března se dostal už s rodinou.

Historikům se poté podařilo vypátrat Cibichův hrob v blízkém Valtířově. "Podle zprávy v dobových novinách na pohřbu nechyběl mezi početnými smutečními hosty ani hraběcí pár Chotků z velkobřezenského panství. Z toho lze usuzovat, že se Cibich těšil u veřejnosti všeobecné úctě a že se na pivní etiketu nedostal jen tak někdo," napsal ústecký historik Martin Krsek v knize Šedesát ústeckých nej.

V roce 1906 Cibicha oslovila správní rada s nabídkou stát se tváří piva Březňák. Jako honorář získal doživotní rentu třiceti piv týdně, které popíjel v tehdy slavné restauraci Tivoli ve Velkém Březně.

Pivovar ve Velkém Březně částečně vděčí za svou slávu i právě Cibichovi. Jeho historie je dlouhá více než 260 let. Po privatizaci byl součástí skupiny Drinks Union, v roce 2008 se stal součástí koncernu Heineken.

Plzeňský Prazdroj posílá do Vatikánu 2016 piv

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Dnes bylo do Vatikánu slavnostně vypraveno 2016 lahví požehnané várky piva Pilsner Urquell. Plzeňský pivovar tak již pošesté obohatí a podpoří atmosféru oficiálních velikonočních oslav v srdci Říma. Společně s pivní várkou putují do Vatikánu i pivní soudek ručně vyrobený plzeňskými bednáři a list milosrdenství, kterým Plzeňský Prazdroj vyjadřuje podporu papežem vyhlášenému Roku milosrdenství. Letos poprvé starší obchodní sládek Václav Berka narazí sud požehnaného piva i v Českém poutním domě Velehrad v Římě, za přítomnosti zástupců české ambasády, Svatého stolce a členů diplomatického sboru. Na plzeňské pivo z požehnané várky se mohou v období Velikonoc těšit i návštěvníci českých hospod, a to v jeho nefiltrované podobě.

K příležitosti velikonočních svátků připravili plzeňští sládci požehnanou várku piva Pilsner Urquell, která dnes opustila Plzeň a vydala se na svou cestu do srdce Říma, Vatikánu. Velikonoční várka byla uvařena již v únoru, kdy její suroviny tradičně požehnal plzeňský biskup František Radkovský a následně po dobu 5 týdnů zrála, aby dosáhla té nejlepší chuti. Plzeňští sládci pak hotové pivo stočili symbolicky do 2016 třetinkových lahví a společně s varním listem, speciálním dárkem pro papeže a listem milosrdenství se pivo slavnostně vydalo na svou 1300 kilometrů dlouhou cestu.

I letos je „vatikánský“ dárek originálem. „Rozhodli jsme se ukázat skvělou práci a tradiční řemeslo našich šikovných bednářů, a proto posíláme kromě tradiční láhve i dubový soudek naplněný nefiltrovaným pivem Pilsner Urquell,“ říká Lukáš Novotný, manažer značky.

Pilsner Urquell z požehnané várky předá 30. března při generální audienci papeži Františkovi sládek Václav Berka. „Pro Pilsner Urquell jsou tradice důležitou podstatou, a proto jsem rád, že můžeme být součástí oficiálních velikonočních oslav ve Vatikánu již šestým rokem. Podařilo se nám oživit zapomenutou tradici, která vznikla před více než 100 lety, když si tehdejší papež Lev XIII. nechal na doporučení svých lékařů dovézt plzeňské pivo, které si oblíbil natolik, že jej začal konzumovat pravidelně,“ říká Berka. Papež František vyhlásil rok 2016 rokem milosrdenství, proto Václav Berka předá i List milosrdenství, kterým Plzeňský Prazdroj vyjádřil podporu papeži ve snaze rozšířit dobré a milosrdné skutky.

Audiencí u papeže však program českého piva v Itálii nekončí. V podvečer téhož dne narazí Václav Berka sud piva Pilsner Urquell za přítomnosti zástupců diplomatického sboru sídlících v Římě, symbolicky v nově zrekonstruovaném Českém poutním domě Velehrad, který zakoupil v roce 1960 pro české poutníky plzeňský rodák kardinál Josef Beran za pomoci papeže Pavla VI.

Během velikonočních svátků nepřijdou zkrátka ani štamgasti v českých hospodách. Část velikonoční požehnané várky v nefiltrované podobě podpoří sváteční atmosféru i v našich hospodách. Sváteční pivo se začne podávat ve vybraných hospodách od 14. března. Více informací zájemci naleznou na stránkách www.pilsner-urquell.cz

Velikonoční zelené – pozdrav Strakonických pivovarníků

Publikováno:před rokemZdroj:Strakonice.eu

Ať si to chcete přiznat či nikoliv, Velikonoce drží jasné prvenství co do významu křesťanských svátků. Je pravdou, že u drtivé většiny dnešní takzvaně moderní populace vedou se svou komerčností Vánoce.

Možná právě proto si Velikonoce díky tomu vychutnáme v mnohem větší pohodě. Hektičnost všedních dnů necháme kdesi za sebou a více se věnujeme svým blízkým a nakonec i sami sobě.

Snad právě proto strakonický pivovar nemasíruje své skalní příznivce zbytečně se podbízející reklamou, ale pozvolna se svým Velikonočním speciálem vstupuje do celého Velikonočního týdne, který odstartuje v pondělí 21. března prodejem Velikonočního zeleného.

Proč Velikonoční zelené – míchaný nápoj na bázi piva?
Odpověď dal sládek strakonického pivovaru a současně otec zeleného Dušan Krankus.

Nehrajeme si se svými zákazníky na schovávanou. Přece každý správný pivař ví, že pivo má svoji specifickou zlatou barvu. Ostatně, ne nadarmo se mu říká zlatý mok. A protože si současný konzument přeje něco neobvyklého a neotřelého reagujeme na poptávku trhu žádající si zelenou barvu. Zkrátka módní trendy nelze přehlížet.

Z čeho jste tedy Velikonoční zelené uvařil?
Základem Velikonočního zeleného je ležák s poněkud vyšší chmelovou vůní a chutí, který smícháním s kvalitním bylinným extraktem získá zelenou barvu.

Bude tedy na rozdíl od Svátečního medového speciálu chutnat jinak ?
K Vánocům med, sladká chuť a vzpomínky na horké sluneční dny patří. S jarem, kdy slunce přibývá si naše chuťové buňky žádají změnu. Ano, Velikonoční zelené bude chutnat jako český ležák s výraznější chmelovou chutí.

Nakonec, Váš celkový dojem z Velikonočního…?
Jsem velmi rád tomu, že jsme schopni konkurovat velkým pivovarům nabízejícím speciály. I my tady ve Strakonicích umíme uvařit něco neobvyklého a potěšit tím ty, kterým rodinné pivovarské stříbro patří.

Tak všem dobrou chuť, krásné a klidné Velikonoce strávené ve společnosti svých nejbližších a když to bude s naším Zeleným, bude to pro nás tím největším oceněním!

Velikonoční zelené se bude prodávat od pondělí 21.3.2016 ve vybraných restauracích.

Pivovar brzy otevře hospodu pojmenovanou Ostravarna

Publikováno:před rokemZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Břetislav LapiszOstravar

Pivovar Ostravar v těchto týdnech finišuje s přípravou první hospody s názvem Ostravarna. Ta by měla být otevřena začátkem letošního dubna v Ostravě-Jihu.

„Ostravar je na českém pivním trhu výjimečný hned v několika ohledech. Je to pivo se silnými místními kořeny a specifickou chutí ušitou na míru lidem z tohoto regionu. Naše pivo navíc stále vaříme podle původní receptury v otevřených kádích spilky, aby tak získalo bohatší chuť a vůni. A v neposlední řadě stojí za zmínku, že většinu Ostravaru konzumenti vypijí v točené podobě v restauracích a hospodách," vysvětlila manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.

Nejen zájem o čepovaný Ostravar přivedl ale podle ní ostravské pivovarníky k myšlence vytvořit zcela nový koncept typické ostravské hospody. Byly to i požadavky zákazníků, které se neustále vyvíjejí a jejichž vnímání standardu se v posledních letech v mnoha směrech výrazně proměnilo.

„Kromě skvěle ošetřeného tankového piva nabídne koncept Ostravarna svým návštěvníkům jednoduchou a kvalitní gastronomii a jednotný, stylový interiér. To, že pivo a ostravskost zde dominuje, bude patrné na první pohled. Ale nechte se překvapit," dodala Zuzana Cieciotková.

Na vývoji nového konceptu začal ostravský pivovar pracovat na podzim roku 2014. Při vývoji využil projekční tým bohatých zkušeností kolegů ze skupiny Pivovary Staropramen, která provozuje úspěšnou síť franšízových restaurací Potrefená husa.

Tržby Pivovarů Lobkowicz loni klesly o 1,2 pct. na 1,188 miliardy

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTK

Tržby skupiny Pivovary Lobkowicz Group (PLG) loni meziročně klesly o 1,2 procenta na 1,188 miliardy korun. Vyplývá to z předběžných neauditovaných finančních výsledků, které dnes firma zveřejnila na webu. V roce 2014 přitom PLG tržby o tři procenta stouply. Na loňském obratu do červených čísel se podílel pokles výnosů z vývozu piva a prodeje sladu či nealkoholických nápojů.

Tržby skupiny Pivovary Lobkowicz Group (PLG) loni meziročně klesly o 1,2 procenta na 1,188 miliardy korun. Vyplývá to z předběžných neauditovaných finančních výsledků, které dnes firma zveřejnila na webu. V roce 2014 přitom PLG tržby o tři procenta stouply. Na loňském obratu do červených čísel se podílel pokles výnosů z vývozu piva a prodeje sladu či nealkoholických nápojů.

Přes mírný pokles jsou podle PLG loňské výsledky potvrzením solidní pozice skupiny na trhu. "Ke stagnaci v celkových tržbách dochází i přes nárůst celkových objemů prodeje a zdražení, významným vlivem je pokračující přesun prodejů ze segmentu restauračních zařízení do segmentu řetězců," sdělila firma.

Na domácím trhu pomohlo podle PLG i horké počasí, které přineslo v letních měsících rekordní prodeje. Pokles tržeb z vývozu piva souvisel například s ukončením dodávek v kartonovém balení s nízkou marží do Polska a výrazným snížením objemu dodávek do Ruska - téměř o polovinu. Rusko postihla v souvislosti s propadem cen ropy a hospodářskými sankcemi krize.

Pivovary Lobkowicz patří mezi pět největších pivovarnických společností na českém trhu. Zahrnují sedm regionálních pivovarů, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora. Většinovým vlastníkem PLG je firma Lapasan, v níž má většinový podíl čínská společnost CEFC. Právě na Čínu se chtějí letos Pivovary Lobkowicz soustředit v rámci rozvoje nových trhů.

Pivovaru Lobkowicz loni klesly tržby o 1,2 procenta. Může za to hlavně slabý vývoz

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Michal Šenk

● Na domácím trhu skupina značek jako je Černá Hora, Ježek nebo Lobkowicz rostla v tržbách meziročně o 4,6 procenta.
● Prodala pivo za 926 milionů korun.
● Znatelně ovšem klesl vývoz. Meziročně o 20 procent na 192 milionů korun.

Pátá největší pivovarnická společnost v Česku, skupina Pivovary Lobkowicz Group (PLG), loni sice vyrobila více piva než v roce 2014, utržila za něj ale méně.

Celkové výnosy skupiny za značky Platan, Lobkowicz, Klášter, Rychtář, Černá Hora, Uherský Brod, Ježek a Vysoký Chlumec za příjmy z prodejů nealkoholických nápojů a obchod s chmelem dosáhly loni 1,19 miliardy korun. Meziročně šlo o pokles o 1,2 procent. Na domácím trhu skupina značek jako je Černá Hora, Ježek nebo Lobkowicz rostla v tržbách meziročně o 4,6 procenta. Prodala pivo za 926 milionů korun.

Znatelně ovšem klesl vývoz. Meziročně o 20 procent na 192 milionů korun. "K celkové stagnaci tržeb dochází i přes růst celkových objemů prodeje a zdražení. Významným vlivem je pokračující přesun prodejů ze segmentu restauračních zařízení do segmentu řetězců," uvedla společnost jejímž majoritním vlastníkem je čínský investor Lapasan ve zprávě pro burzu.

Z vývozních trhů se firmě nedařilo především v Polsku a v Rusku. Tam dokonce klesl objem dodávek meziročně o polovinu. Na domácím trhu se podle informací PLG, jejíž akcie se obchodují na pražské burze, nejvíce dařilo značkám Klášter a Lobkowicz. Domácím prodejům pomohly i loni zřízené vlastní restaurace Šnyt, které PLG otevřela v Praze, Ústí nad Orlicí, Prostějově, Olomouci a v Brně.

Společnost ve zprávě trhu zároveň uvedla, že v prosinci na valné hromadě potvrdila nové členy dozorčí rady včetně zástupce evropské divize čínské společnosti CEFC Jaroslava Tvrdíka. Čínský trh, kde je PLG v poslední době velmi aktivní má být dál klíčovou investicí firmy. Informace o zisku společnost ve zprávě neuvedla.

Staropramen chystá hospody spojené se značkou Ostravar

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:Dušan KütnerStaropramen

Po restauračním řetězci Potrefená husa a pivnicích Naše hospoda, které jsou spojené zejména se značkou Staropramen, chystají Pivovary Staropramen další koncept, tentokrát v Moravskoslezském kraji pro značku Ostravar.

„Nový koncept pro značku Ostravar hodně vychází z logiky Naší hospody. Nebude ale spojen se značkou Staropramen, ale bude určen pro ostravský region,“ uvedl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel tuzemské pivovarské dvojky Zbyněk Kovář. Bližší informace o „ostravarských“ restauracích firma brzy představí.

Projekt Naše hospoda spustil Staropramen v listopadu předloňského roku. Na rozdíl od Potrefených hus majících podobu restaurací má Naše hospoda podobu spíše klasické pivnice, kde až tolik nehraje roli jídlo, ale právě pivo. První podniky přivítaly návštěvníky v Pardubicích, Hradci Králové a dvakrát v Praze.

Také Našich hospod by mělo již brzy přibýt. „Do konce čtvrtletí by jich mělo být šest. Potenciál je u nich velký. Zatím nám to dělá radost,“ poznamenal Kovář. Obě sítě neprovozuje pivovar vlastními silami, ale na základě franšíz v úzké spolupráci s jejich provozovateli. Staropramen spolupracoval i na otevření restaurace Vinohradský parlament v červenci 2013 a následně belgické restaurace Bruxx, ale u nich se s rozšířením o další podniky tohoto typu nyní nepočítá.

Sudové pivo se na spotřebě podílí dvěma pětinami
Franšízové pivovarské sítě nespustil v posledních letech pouze Staropramen, ale téměř každý z velkých hráčů na tuzemském pivním trhu. Cílem je nejen prezentace vlastních značek, ale i snaha zastavit již letitý propad spotřeby točeného sudového piva ve prospěch piva baleného, zejména lahvového. Na spotřebě se tak nyní sudové pivo podílí jen dvěma pětinami, zatímco v dobách před deseti lety a starších to bývalo vždy přes polovinu.

Léta tak funguje síť Plzeňských pivnic, se značkou Gambrinus je v posledních pár letech spojena síť restaurací Originál 1869. Budvar má síť Budvarek, humpolecký pivovar je propojen se sítí Bernard Pubů. Na několika restauracích s názvem Šnyt se pak podílí Pivovary Lobkowicz.

Budějovický Budvar již 5 let úspěšně využívá nevratné sudy na pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Regionální novinyBudvar

Tento týden uplynulo pět let od okamžiku, kdy Budějovický Budvar uvedl na trh pivo v nevratných sudech KeyKeg. Zásadní technologická inovace se plně osvědčila jako užitečný nástroj pro rozvoj globálního exportu. Budějovický Budvar využívá nevratné sudy tam, kde je drahá nebo komplikovaná sekundární doprava běžných sudů do konkrétních restaurací a zpět - například v Rusku, Austrálii či Brazílii. Během pěti let se objem piva dodávaného v nevratných sudech zvýšil na trojnásobek a počet exportních zemí se zvýšil z pěti na 17.

Tuto převratnou novinku zavedl Budvar v březnu 2011. Nevratné (také "jednocestné") sudy na pivo systému KeyKeg jsou o objemu 20, nebo 30 litrů. V té době to byla zásadní technologická inovace v oblasti balení a distribuce čepovaného piva. U nevratného sudu totiž odpadá zpětný transport obalu od místa prodeje do pivovaru, který je finančně, časově i administrativně náročný. Nevratné sudy se během uplynulých let v Budějovickém Budvaru plně osvědčily jako užitečný nástroj pro rozvoj globálního exportu. V žádném případě ale nebudou plně nahrazovat sudy vratné. Nedodávají se ani zákazníkům v tuzemsku.

"Zatímco v roce 2011 jsme v nevratných sudech prodali 2000 hektolitrů piva v pěti státech, v roce 2015 to bylo přes 6000 hektolitrů v 17 zemích. Od roku 2012 dodáváme v sudech KeyKeg i tmavý ležák," říká Renata Pánková, vedoucí oddělení exportních prodejů Budějovického Budvaru.

"Nevratné sudy využíváme především do zeměpisně velmi vzdálených teritorií, odkud je drahá zpětná doprava (Austrálie, Brazílie apod.), ale na druhou stranu i na takové trhy, kde je finančně náročná či komplikovaná následná sekundární distribuce do konkrétních restaurací, případně kde je velké riziko ztráty vratného sudu (asijská část Ruska, Kypr, řecké ostrovy). Největší objemy piva v nevratných sudech směřovaly loni do Vietnamu, Ruska a na Nový Zéland. V některých případech nám nevratný sud dokonce otevřel dveře do nového teritoria," dodává Renata Pánková. Příkladem je historicky první vývoz do Chile v loňském roce. K němu došlo jen díky tomu, že Budějovický Budvar byl schopen dodat první zásilku v sudech KeyKeg.

V roce 2015 exportoval Budějovický Budvar pivo to 76 států a na celkovém českém vývozu se podílel asi jednou čtvrtinou. Objem exportovaného budvarského piva se meziročně zvýšil o 10,5% na 900 000 hektolitrů.

Další výhody sudů KeyKeg:

Velmi důležité je, že systém KeyKeg udržuje senzorickou i mikrobiologickou stabilitu piva stejně, jako běžný nerezový sud. Funguje totiž na podobném principu jako stále populárnější pivní tanky. Pivo se plní do vnitřního sterilního vaku ze speciální vícevrstevné fólie, která je absolutně nepropustná pro plyny. Při čepování nepřichází tlačný plyn nikdy do styku přímo s pivem, ale tlačí pouze na vnitřní obal.

Sudy KeyKeg šetří životní prostředí, neboť snižují spotřebu pohonných hmot na přepravu piva či prázdných obalů zpět do pivovaru a jsou vyrobené z recyklovatelných materiálů. KeyKeg je téměř 10x lehčí než klasický nerezový sud. Při objemu 20 litrů je hmotnost prázdného obalu KeyKeg pouze jeden kilogram, zatímco hmotnost klasického nerezového sudu je devět kilogramů.

Na svatého Patrika poteče proudem zelené pivo a zavoní i guláš stew

Publikováno:před rokemZdroj:Impuls.czAutor:Ladislav Vaindl

Zelená speciální piva, menu laděné do zelena, koncerty a party v irském stylu. Takovou nabídku připravily na čtvrteční svátek irského patrona svatého Patrika pivovary, restaurace a bary v Plzeňském kraji.

„Letos jsme uvařili dvanáctistupňový Purkmistr, zelený speciál z bylinek, meduňky, mařinky a cannabis, samozřejmě bez THC,“ prozradil Petr Míč z pivovaru Purkmistr v Plzni - Černicích. O netradičně zbarvené pivo prý bývá vždy velký zájem.

Zelená barva bude dominovat i jídlům, která se v těchto dnech budou servírovat v pivovarské restauraci. Patří mezi ně například rukolové ravioly s kozím sýrem, hovězí svíčková se zeleným chřestem nebo pistáciový mascarponový krém.

Svatým Patrikem budou žít také v Rokycanech. Tamní pivovar U Stočesů si rovněž přichystal zelený Svatopatrický speciál. Na čepu bude od 18. do 20. března. Co se jídla týče, zájemci mohou ochutnat tradiční irský pokrm nazvaný stew. Jde o irskou variantu guláše.

Na zeleně zbarvené pivo sází rovněž v Letinech. I zde bude bylinkové s příchutí mařinky a cannabis. „Do zelena bude od čtvrtka do neděle laděno také menu. Podávat se bude avokádová rolka v parmské šunce, pečená panenka v kapustovém listě, s pažitkovým krémem a francouzskými zelenými fazolkami. Jako dezert je připraven zelený Patrikův dort,“ uvedl Jiří Mach z letinského pivovaru.

Oslavy svatého Patrika nebudou chybět ani v plzeňském Zach’s pubu. Na čtvrtek je připravena irská party, na níž vystoupí plzeňská kapela Poitín. Ta se od roku 1996 věnuje tradiční irské muzice hrané stylem, který je obvyklý u mladých kapel na Britských ostrovech či v USA.

Den svatého Patrika je státní svátek v Irské republice, Severním Irsku, na ostrově Montserrat a v kanadské provincii Newfoundland a Labrador.

Oslavy jsou oblíbené i na jiných místech světa. Asi největší popularitu má v USA a Austrálii. V posledních letech jej ale lidé stále častěji slaví i v Evropě včetně Česka. K oslavám patří hlavně hudba, tanec a popíjení piva.

Po 200 dnech nastal čas ochutnat sezonní speciál BUD B:STRONG z čerstvého chmele

Publikováno:před rokemZdroj:Budějcká DrbnaBudvar

Od úterý začaly vybrané restaurace po celé republice čepovat sezonní speciál BUD B:STRONG. Limitovaná edice speciálního piva o stupňovitosti 16 a obsahem alkoholu 7,5% obj. byla uvařena 26. srpna 2015 ve večerních hodinách z čerstvě sklizených hlávek Žateckého poloraného červeňáku. Hlávky vyrostly na chmelnici U Splavu, ve slavné lokalitě Údolí Zlatého potoka u chmelařské obce Blšany. Chmel dodala společnost, která patří mezi přední české pěstitele a obchodníky s chmelem. Čerstvý chmel patří mezi nejvzácnější pivovarské suroviny, neboť se extrémně rychle kazí a musí být zpracován ve stejný den, kdy byl sklizen. Proto se v pivovarské praxi používá jen zcela výjimečně. V Budějovickém Budvaru vaří limitované edice piva z čerstvého chmele pravidelně již od roku 2012.

Chmelení sezonního speciálu proběhlo ručním přidáním výhradně čerstvých chmelových hlávek do mladinové pánve ve třech dávkách - nebyl tedy použit žádný sušený chmel. „Čerstvý chmel dodává pivu větší množství aromatických látek a poněkud výraznější, ale stále jemnou hořkost ve srovnání s chmelem sušeným. Protože již čtyři roky používáme chmel ze stejné chmelnice, můžeme u hotového piva dobře pozorovat ročníkové rozdíly způsobené odlišným počasím v daném roce. V každé várce našeho sezónního piva tak můžeme objevovat drobné odlišnosti zejména v aroma, charakteru a intenzitě hořkosti,“ vysvětluje Adam Brož, sládek Budějovického Budvaru. „Letošní ročník má ve srovnání s loňským jemnější hořkost, přičemž typické harmonické aroma Žateckého poloraného červeňáku je v chuťovém profilu plně rozvinuto,“ dodává Adam Brož.

Do zralého nefiltrovaného piva BUD B:STRONG se těsně před stáčením přidávají kvasinky v nejlepší kondici. „Pivovarské kvasnice podtrhují chuťový zážitek z tohoto piva svou velmi jemnou kvasnicovou chutí, typickou vůní a také charakteristickým zákalem. Limitovanou edici budeme opět dodávat pouze do vybraných restaurací, u nichž máme jistotu, že budou pivo dobře skladovat, ošetřovat, čepovat a také se budou starat o dokonalou sanitaci výčepů,“ uzavírá Adam Brož. Nefiltrované pivo je totiž velmi náchylné ke kontaminacím. Protože se kvasinky usazují ve výčepním systému, je nutné výčep denně proplachovat vodou a jednou týdně důkladně vyčistit alkalickým prostředkem. Kvasinky mají také tendenci usazovat se na dně sudu, což může způsobit rozdílný zákal v průběhu čepování. Proto se sud má skladovat hrdlem dolů a obrací se až těsně před naražením. Také vyšší teplota skladování může výrazně poškodit chuť. Pivo BUD B:STRONG je nutné skladovat při teplotě 8-12 °C.

Sezonní pivo z čerstvého chmele se bude letos prodávat také v Itálii, Německu, Rusku, Řecku, na Slovensku a ve Spojeném království. Do restaurací bude dodáváno výhradně v sudech o objemu 20 litrů a podávat se bude v pohárech na nožce o objemu 0,3 litru.

Protože mimořádné chuťové vlastnosti piva BUD B:STRONG mohou správně vychutnat pouze zkušenější, zodpovědnější a vyzrálejší konzumenti, pivovar v doprovodné komunikaci upozorňuje na to, že BUD B:STRONG je nevhodný pro osoby mladší 21 let. Zároveň mladé lidi varuje před vyšším obsahem alkoholu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.26.07.2017 15:535.251/5.251