Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivnice Budvarka mají nové interiéry plné nápadů

Publikováno:před měsícemZdroj:DesignMagazin.czBudvar

Po více než 20 letech mění pivovar Budějovický Budvar interiér svých pivnic Budvarka. Jednotný a velmi zdařilý styl byl letos poprvé aplikován na pivnici přímo v pivovaru, druhou je pak pivnice Malý pivovar přímo v centru města. Svěží koncept pracuje s motivy z pivovarnické branže. Pivnice navíc více vypadá jako restaurace.

“Po více než 20 letech jsme přistoupili k zásadní změně designu i celkového pojetí našich značkových restaurací. Cílem bylo vytvořit moderní koncept pro náročného hosta a zároveň zachovat prvky tradiční pivnice, kde si můžete vychutnat prémiovou značku Budweiser Budvar,” říká obchodní ředitel pivovaru Robert Chrt, který chce během dvou let otevřít Budvarky ve všech krajských městech i dalších vhodných lokalitách.

První dvě Budvarky najdeme domácích v Českých Budějovicích. Koncept pracuje s moderním designem, světlými barvami, optimismem a humorem. Navržena byla sada prvků, které se ve všech pivnicích budou opakovat a je možné je aplikovat na moderní i historické prostory. Hlavním motivem je jednoduše pivo. První co zaujme je podlaha, kde dlaždice zdobí bedny s láhvovým pivem. V trochu odlišném provedení najdeme přepravky i u stropů, kde je připomínají přisazená svítidla.

Dalším zdařilým prvkem interiérů je dekorace stěn tisíci kulatými pivními tácky. Nenápadným, ale velmi efektním detailem je motiv láhví na opěrkách v kožených sedačkách. Stoly jsou poctivě dřevěné s kovovou podnoží, která vystupuje skrz desku stolu. Vystupující část pak slouží jako držák pivních tácků. Výčep je vždy černý a může mít tvar připomínající pivní sud. Bar je zdoben stejně jako stoly vyřezaným logem. Dělící příčky jsou z perforovaného plechu a případné sloupy evokují čerstvě natočené pivo.

Gambrinus opouští český fotbal

Publikováno:před měsícemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:David JaneczekGambrinus

● Pivovar Gambrinus se rozhodl, že ukončí sponzorování českého profesionálního fotbalu.
● Důvodem jsou i s fotbalem spojené kauzy, které prý poškozují dobré jméno pivovaru.
● Gambrinus nicméně chce nadále podporovat amatérský fotbal a nižší soutěže.

Pivovar Gambrinus oznámil, že už nadále nebude sponzorovat český profesionální fotbal. "Kauzy kolem vrcholového fotbalu a dlouhodobá neochota vedení fotbalové asociace udělat zásadní kroky pro zlepšení jeho jména poškozují i nás," řekl marketingový manažer pivovaru Marek Dvořák.

Současná sponzorská smlouva pivovaru a českého fotbalu je sice platná až do konce následující sezony, ale o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chce pivovar Gambrinus intenzivně jednat. Neuplatnění stávající opce se tak týká až sezony 2018/2019.

"Jsme si jistí, že nás fanoušci v našem rozhodnutí podpoří, i nadále budeme sponzorovat fotbal na nižších úrovních, kde cítíme skutečnou radost ze hry a férovost," dodal Dvořák, který upřesnil, že Gambrinus zůstane také u financování amatérského fotbalu.

Fotbalová asociace ČR a Ligová fotbalová asociace, která řídí první ligu, byly o plánech sponzora dopředu informovány. "Není to neočekávaný krok. Spolupráce se společností Gambrinus byla dlouhodobá a je těžké si po 19 letech představit fotbal bez její účasti," uvedly obě organizace ve společném prohlášení. Vyjádřily se také, že hodlají nadále pokračovat v jednání s pivovarem a že najdou cesty spolupráce v jiných oblastech českého fotbalu.

Vede Rada vlády pro rovnost žen a mužů kampaň proti pivovaru Bernard?

Publikováno:před měsícemZdroj:IVČRN.CZBernard

Netolerantní kverulanti už nemají uliční výbory, stranické schůze ani komsomol, aby tam mohli angažovaně otravovat život ostatním, tak si našli jiné hobby – být „offended“ a podávat stížnosti. Posledním počinem, ze kterého si utahuje půlka internetu, je nová ofenzíva pohoršených proti pivovaru Bernard. A zdá se, že se nejedná o aktivitu pár zakyslých lesan z Horní-Dolní, ale o aktivitu, podporovanou z Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády ČR.

Pivovar Bernard se proslavil už roku 2015 sérií reklam v retro stylu – s kreslenými postavičkami pin-up děvčat. Od té doby je předmětem útoků militantních feministek a feministů. Reklamu na „černou“ dvanáctku obvinili dokonce z rasismu. Bernard si z přestřelených reakcí aktivistů dělá legraci, letos vydal „feministickou edici“, kde mají pin-up děvčata „genderově vyváženě“ dokreslený obličej samotného pana majitele. To bojovníky za svatý grál genderu, kteří neoplývají smyslem pro humor ani tolerancí, vyprovokovalo k nové ofenzívě.

Kampaň za reklamu bez „sexismu“ rozjel spolek Stínová rada pro reklamu otevřeným dopisem a výzvou: Bojujte společně s námi za veřejný prostor bez sexistické a rasistické reklamy a přidejte svůj podpis pod otevřený dopis majiteli pivovaru Bernard. Billboardová kampaň pivovaru Bernard je prezentována jako reklama „s nadhledem“. Reklama, která využívá ponížení žen formou sexismu a rasismu, do veřejného prostoru nepatří!

Kdo jsou lidé, kteří se v tomhle angažují? Je to zajímavé čtení. Nepřekvapí účast věčných bojovníků proti sexismu, spolku Nesehnutí. Více překvapí, že v seznamu jsou hned čtyři ze sedmi zaměstnanců sekretariátu Rady vlády pro rovnost žen a mužů: Lucia Zachariášová, Lenka Grünbergová, Michal Pavlíček, Lucie Hradecká. Je vedení kampaně proti konkrétní firmě slučitelné s pozicí zaměstnance Úřadu Vlády?

Karla Chládková, „předsedkyně Stínové rady pro reklamu“ je absolventkou (2017) Fakulty sociálních studií MU Brno v oblasti Veřejná politika a lidské zdroje. Pracuje jako personalistka v IBM.

Pavla Jenková, „tajemnice Stínové rady pro reklamu“ je absolventkou Genderových studií na UK. V roce 2015 zakončila diplomovou prací Ženy migrantky jako aktivní občanky, Supervizor: Mgr. Petra Ezzeddine, Ph.D. Oponent: Mgr. Zuzana Uhde, Ph.D. Pracuje jako metodická ředitelka integračních kurzů „Vítejte v České Republice“ Integračního centra Praha a Nadace Via. Zajímavost: už v anotaci uvádí, že práce není vědecky objektivním sběrem dat, ale jednostrannou agitací. Tolik ke kvalitě výstupů „vědy“ provozované na Gender studies.

„Za použití metody narativního vyprávění životních příběhů těchto žen se autorka snaží dekonstruovat stereotypní chápání migrace jako hrozby nebo bezpečnostního ohrožení pro přijímající společnost, a naopak ukázat migrantky a jejich životní příběhy jako příběhy osob, které Českou republiku považují za svůj druhý domov, a na jehož rozvoji se aktivně podílejí. Občanství autorka chápe jako členství ve společnosti, jejíž právoplatnými a aktivními občankami jsou i ženy migrantky. Práce má celkově přispět k budování pozitivního vztahu k ženám migrantkám a nabídnout doporučení pro majoritní společnost a tvůrce/tvůrkyně integrační politiky jak reflektovat ženy migrantky.“

Michal Pavlíček je absolventem sociologie na Západočeské univerzitě v Plzni. V současnosti dokončuje studium oboru Genderová studia na Univerzitě Karlově a pracuje v Odbor rovnosti žen a mužů Úřadu vlády ČR, kde se zaměřuje na problematiku domácího a genderově podmíněného násilí. Mimo to se zajímá o antirasistické aktivity, podporu LGBTIQ osob a práva zvířat a alternativní kulturu.

Lenka Grünbergová je absolventkou Genderových studií na UK (2012 – 2015). Pracuje v Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády České republiky jako projektová koordinátorka s tématem jako Prosazování gender mainstreamingu na úrovni vlády ČR.
Lucia Zachariášová a Lucie Hradecká jsou také zaměstnanci Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády ČR. Vypadá to, že „Stínová rada“ je inkubátorem aktivních soudruhů pro Odbor rovnosti žen a mužů Rady vlády ČR. Nové kádry je třeba si pěstovat, že?

Autoři a signatáři výzvy: Stínová Rada pro reklamu Sexistický kix ASPEKT Nesehnutí Pavla Jenková Petra Jelínková Bohumil Čáp Matěj Michal Žaloudek Alena Křížková Vojtěch Weissbauer Peter Wagner Lukáš Haupt Erik Green Štěpán Klimeš Lucia Zachariášová Tereza Freidingerová Radka Bystřická Helena Ganická Jana Juráňová Andrej Kándl Jana Cvikova Diana Gregorová Josefina Lubojacki Andrea Kučerová Klára Vlasáková Pavel Bicek Lenka Benešová Tomáš Frkal Markéta Pallová Renata Dostálová Ester Dobiášová Anna Kupcová Miroslav Svatoš Jaroslav Michl David Babka Markéta Tůmová Lucie Hradecká Zuzana Andreska Michaela Trtíková Vojtková Vít Prokopius Jolana Novotná Pavla Špondrová Tereza Kvapil Pokorná Eva Lískovcová Jiří Procházka Nicole Karráová Jakub Ježek Jana Gabrielová Iva Baslarová Jakub Jirásek Kateřina Turečková Lena Vrbová Lucie Brusáková Adam Šenk Anna Pospěch Durnová Michaela Němečková Jolana Truncová Tereza Mikšaníková Jakub Kutílek Lenka Vobrubová Martina Fucimanová Veronika Burešová Ruth J. Weiniger Lucie Malunká Kryštof Knapp Lenka Barbora Olejníková František Formánek Eva Lukešová Zuzana Kubínová Zdeněk Mihalco Lenka Grünbergová Renata Sedláková

Pivovar Svijany staví vlastní linku na stáčení piva do plechovek

Publikováno:před měsícemZdroj:Průmyslová automatizaceSvijany

Svijany (Liberecko) 11. června (ČTK) - Zájem o pivo v plechovkách roste, Pivovar Svijany se proto rozhodl investovat do vlastní linky na jejich stáčení. Dosud si firma nechávala plechovky plnit u externího dodavatele v Kralupech nad Vltavou. Výstavba nové haly s automatickou plnicí linkou na stáčení plechovek o obsahu 0,33 a 0,5 litru přijde svijanský pivovar zhruba na sto milionů korun. Zkušební provoz chce pivovar zahájit v říjnu. ČTK o tom dnes informoval ředitel pivovaru Roman Havlík.

Rostoucí zájem o plechovkové pivo potvrzuje i Český svaz pivovarů a sladoven, podle kterého loni celková tuzemská spotřeba piva v plechovkách stoupla o 12 procent na šest procent celkové spotřeby. Pivovar Svijany prodává pivo v plechovkách od roku 2001. "V prvním roce jsme prodali necelých 400 hektolitrů, loni se už prodalo v plechu asi 9000 hektolitrů a letos očekáváme 11.000 hektolitrů piva," řekl mluvčí společnosti Luboš Spálovský. V plechovkách zatím pivovar prodává necelá dvě procenta své produkce, která loni dosáhla rekordních 624.890 hektolitrů.

Nová linka bude schopna naplnit až sto milionů plechovek ročně, což může být až 500.000 hektolitrů piva. "Již během prvního roku bychom rádi stočili kolem 20.000 hektolitrů piva v plechovkách," dodal Spálovský. Jako první začne pivovar do plechovek stáčet jedenáctistupňový Svijanský Máz. "Časem bychom do plechu rádi plnili minimálně pět druhů svijanského piva. V malých plechovkách by se postupně měly objevit Svijanský Máz, Svijanský Vozka, Svijanská Desítka, '450' a Svijanský Kníže," dodal.

Svijanský pivovar neprodává pivo v plastových lahvích. "Jsou neekologické, propouštějí plyny a hlavně světlo, a nejsou proto vhodné k dlouhodobému uchovávání piva," řekl Havlík. Svijanští své pivo plní jen do skleněných lahví, sudů, soudků a plechovek. Od roku 2015 nabízí pivovar i dvoulitrové "plechovky pro chlapy", kterých loni naplnili 155.000. Firma proto letos investovala i do automatické linky na stáčení dvoulitrových plechovek, pětilitrových soudků, skleněných džbánů a patentních lahví. "Jde o náklad v řádu několika milionů korun," dodal Spálovský.

Pivovar Svijany je největším pivovarem v Libereckém kraji a patří do desítky největších pivovarů v zemi. Zaměstnává 150 lidí a přes výrazné zvýšení výroby si uchoval tradiční způsob vaření piva. Ještě v roce 1997 mu přitom hrozilo uzavření, když podnik převzaly Pražské pivovary. Před likvidací ho tehdy zachránila skupina lidí kolem sládka Františka Horáka, který pak dlouhá léta podnik také vedl. V roce 2015 už podle informací z obchodního rejstříku tržby společnosti překročily 1,1 miliardy korun, loňská čísla zatím k dispozici nejsou.

Slavnosti břeclavského piva: řízné speciály, rock i Schmitzer bavící davy

Publikováno:před měsícemZdroj:Břeclavský deníkAutor:Michal HrabalBřeclav

Kanec je výborný, hlásí Břeclavan Oldřich Janza. Pokyvuje do rytmu hlavou a s kelímkem v ruce si užívá atmosféru Slavností břeclavského piva. V sobotu se přichází pobavit a poslechnout si kapely do areálu zámku. Návštěvníci mají na výběr z několika druhů piv, nejen z břeclavského zámeckého pivovaru, ale i speciály od regionálních minipivovarů.

Dav baví z pódia třeba Jiří Schmitzer nebo kapela Wohnout. Někteří posluchači se zpěvem přidávají k muzikantům, jiní se na svém kousku místa dávají do tance. „Je tu super atmosféra, Wohnouty jsem dnes viděla poprvé na vlastní oči,“ nelituje svého rozhodnutí přijet do Břeclavi například Jana Lipková z Dubňan.

Domácí Janza zase poukazuje na skupinu Circus Brothers, která vystupovala krátce předtím. „Byli fakt dobří,“ chválí.

Najít u břeclavského zámku někoho bez kelímku s pivem je náročný úkol. Právě Lipková je však výjimkou. „Břeclavské pivo jsem bohužel neochutnala,“ říká mladá žena. Cestu zpátky domů do Dubňan totiž ztráví za volantem.

Pivofest začal a zvolna se rozjíždí. Na podiu se střídají kapely a pivaři mají skutečné žně

Publikováno:před měsícemZdroj:Trutnovinky.czAutor:Hynek Šnajdar

I když je dnes počasí poněkud vrtkavé a občas sprchne, milovníky pěnivého moku to neodradilo a pomalu začínají zaplňovat Krakonošovo náměstí, kde se právě koná oblíbený, již čtrnáctý ročníku Pivofestu. „Hlavně, aby se počasí umoudřilo a bylo to v pohodě,“ přeje si s pohledem obráceným k obloze hlavní organizátor Daniel Šafr.

Pivofest je o pivu a proto kolem kašny, z níž na slavnosti dohlíží vládce hor Krakonoš, rozbalilo své stánky a pípy roztáčí šestnáct pivovarů. Kdo má pivo rád, určitě postupně vyzkouší produkty z pivovarů Krakonoš, Trautenberk, Novopacké pivo, Svijany, Raven, Velkopopovický Kozel, Krkonošský Medvěd, Sedlčanský Krčín, Lobkowicz, Černá Hora, Tambor, Klášter, Lounský žejdlík, Radegast, Létající chroust a ochutnat lze i pivo hořického pivovaru Jung Berg.

„Začal jsem, to se ví, domácím Krakonošem, protože jsem trutnovský patriot. Ale samozřejmě si rád dám i jiná piva. Jak se říká, vyzkoušet se má všechno. Budu to brát od Krkonoš až po Moravu a nakonec se vrátím k tomu našemu pivínku Krakonoš,“ směje se Martin Kejzlar z Trutnova. Jeho přítelkyně souhlasně pokyvuje hlavou a popíjí polotmavého Krkonošského Medvěda z Vrchlabí.

Aby se jenom nepilo, na jevišti se začaly střídat kapely. Diváky už potěšilo seskupení Bohadlo Band, které vystřídala domácí formace EEF (na snímku). V 16 hodin nastoupí Heebie Jeebies, po nich v 17.30 šoumen Ivan Mládek a jeho Banjo Band. Hudební zajímavostí Pivofestu bude od 19 hodin vystoupení tělesa Police Symphony Orchestra, v jehož podání mimo jiné zazní i znělka večerníčkových Krkonošských pohádek. Hvězdou však bude od 20.30 košická kapela No Name a hudební část Pivofestu uzavře populární Komunál.

Takže neseďte doma a přijďte na Krakonošovo náměstí. Čeká vás hudba, dobré pivko i třeba fotbálek před Haasovým palácem. „Myslím si, že je to bohulibá akce. Jsem pivař, tak to vždy ocením a moc se na akci těším. Sejdeme se tady s partou, popijeme, pokecáme když si ještě poslechneme kvalitní muziku, tak fakt není co řešit,“ prohlásil Jarda z Trutnova, zaklonil se a pustil do útrob zlatavého Tambora z nedalekého Dvora Králové.

Genderová neziskovka se pustila do pivovarníka Bernarda. Jde o jeho lechtivé reklamy

Publikováno:před měsícemZdroj:ParlamentníListy.czAutor:David HoraBernard

Do reklamy pivovaru Bernard se opřela Stínová rada pro reklamu. Na protest napsala dokonce otevřený dopis majiteli pivovaru. Na toho se, jak její zástupci píší, obracejí v souvislosti s reklamní kampaní s názvem „Rotující pípa“. Upozorňují především na reklamu s označením „feminist edition“. Na ní je sklenice piva, o kterou je opřeno ženské tělo s obličejem právě ředitele pivovaru. „Udělal jste si legraci, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ píše se v dopise. Autoři dopisu vysvětlují také, jaké další reklamy pivovaru se jim nelíbily a proč.

„Bojujeme proti sexismu a genderově nekorektní reklamě,“ uvádí na svých stránkách Stínová rada pro reklamu. Jak sami sdělují, jedná se o skupinu aktivních občanů a občanek, kterým vadí sexistická reklama a nechtějí ji ve veřejném prostoru. „Sexismus je stejně jako například rasismus pouze dalším druhem diskriminace ve společnosti!“ píše se na stránkách Stínové rady pro reklamu.

Stínové reklamě se tentokrát stala trnem v oku právě reklamní kampaň pivovaru Bernard „Rotující pípa“, která, jak se v otevřeném dopise píše, využívá motiv tzv. pin-up girls. „Tyto reklamy navazují na Vaši online kampaň z předešlých let, vůči kterým se zvedla vlna kritiky ze strany široké veřejnosti z důvodu jejich sexistického (a v některých případech i rasistického) obsahu,“ uvádějí dále autoři dopisu a vysvětlují, co se jim už na těchto reklamách zdálo špatné.

Coby sexualizované zobrazení žen na těchto reklamách uvádějí jako příklad krátké šaty, výrazné líčení nebo třeba jejich výrazy ve tváři. Upozorňují také na to, že zobrazení žen nesouviselo s nabízeným produktem, neboť ženy v těchto reklamách pivo nepijí, ale slouží pouze k jeho „zkrášlení“.

„Setkali jsme se i s polotmavou i černou dvanáctkou a černou lavinou, které jsou ilustrovány ženami s tmavou barvou pleti. Těmito reklamami jste se zapsal po bok například reklamy s „černou sedmnáctkou za super cenu“ prodávající televizi a dalších rasistických reklam na scéně,“ upozorňuje Stínová rada pro reklamu a dodává, že sexismus a rasismus v reklamě jsou nejen v rozporu se zákony České republiky, ale hlavně jsou neetické a v rozporu s hodnotami vzájemného respektu a tolerance.

Stínové radě pro reklamu se nezamlouvají právě ani nové reklamy s označením „feminist edition“. Zástupci rady sice oceňují, že majitel pivovaru Bernard podle nich zareagoval na veřejnou kritiku a billboardy změnil. Způsob, který si vybral, se ovšem pisatelům dopisu příliš nelíbí. „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaši, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy,“ míní pisatelé dopisu s tím, že přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně podle nich sexistická a uráží prý řadu lidí. „Navíc tím, že jste na billboard přidal slovní spojení ‚feminist edition‘, využil jste stereotypní nahlížení na feminismus jako na směr myšlení, který je přehnaně upjatý,“ vyčítají majiteli pivovaru autoři dopisu.

Zástupci Stínové rady pro reklamu na závěr navrhli majiteli pivovaru řešení. „Navrhujeme, aby prvním vstřícným krokem bylo stažení problematických billboardů a případně nahrazení verzí, která bude v souladu s lidskou slušností, morálkou a etikou a nebude snižovat postavení žen a menšin v naší společnosti,“ píše se v otevřeném dopise. Pod tím je kromě zatím několik desítek jmen podepsán například Sexistický kix nebo ASPEKT.

Stínová rada pro reklamu má na svých stránkách příklady i dalších reklam, které označují za sexistické a genderově nekorektní. Například reklama na montáž sádrokartonu, kde je fotka ženy v prádle s nápisem „i mně to hezky udělal“ používá podle Stínové rady pro reklamu jazykový sexismus. Poukazují i na využívání kusů těl. Jako příklad je tady billboard TOP 09 Havířov, kdy má žena na pravé straně hýždě nápis „TOP 09 vždy na pravém místě“.

Současné kauzy nás poškozují, zní z pivovaru Gambrinus

Publikováno:před měsícemZdroj:Regiony24.czAutor:Jitka NěmečkováGambrinus

Pivovar Gambrinus oznámil razantní krok ohledně svého dalšího účinkování v českém fotbale. Z pozice hlavního partnera, který podporuje fotbal na všech jeho úrovních rekordních devatenáct let, se rozhodl neuplatnit opci na pokračování sponzorství nejvyšší soutěže a reprezentace.

Gambrinus je neodmyslitelným partnerem českého fotbalu již téměř dvě desítky let. Zatímco se v průběhu času sponzoři měnili, přicházeli a odcházeli, pivovar vytrval ve sponzorství po celou tu dobu. Během těchto let podpořil fotbal nemalými prostředky, a to v časech dobrých a pro český fotbal úspěšných, tak i horších. Podle pivovaru však gradace posledních kauz, a hlavně jejich řešení v nedohlednu, přiměly i tak stabilního partnera, jakým Gambrinus vždy byl, k přehodnocení dosavadního postoje.

„Kauzy kolem vrcholového fotbalu a dlouhodobá neochota vedení FAČR udělat zásadní kroky pro zlepšení jeho jména poškozují i nás,“ vysvětluje důvody neuplatnění opce Marek Dvořák, marketingový manažer pivovaru Gambrinus a dodává: „Jsme si jistí, že nás fanoušci podpoří, i nadále budeme sponzorovat fotbal na nižších úrovních, kde cítíme skutečnou radost ze hry a férovost.“ Gambrinus již před lety založil program Kopeme za fotbal, ve kterém je zapojeno několik stovek amatérských fotbalových klubů. Tento program bude do budoucna pro pivovar hlavním spojením s fotbalem.

Současná sponzorská smlouva je sice platná do konce následující sezony, nicméně o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chce pivovar Gambrinus intenzivně jednat. Neuplatnění opce se týká ročníku 2018/2019.

Další rána pro fotbal? Gambrinus končí se sponzorstvím reprezentace i ligy

Publikováno:před měsícemZdroj:Deník.czAutor:ČTKGambrinus

Pivovar Gambrinus se rozhodl ukončit sponzorství reprezentace a první ligy v důsledku současné krize ve vedení Fotbalové asociace ČR a kauz týkajících se vrcholového fotbalu. Oznámil, že neprodlouží stávající smlouvu, která vyprší v roce 2018.

Gambrinus sponzoruje český fotbal devatenáct let. Patří mezi šest oficiálních partnerů reprezentace a je hlavní partner první ligy. Odhaduje se, že nyní přispívá do českého fotbalu částkou okolo 20 až 25 milionů korun ročně. "Současná sponzorská smlouva je sice platná do konce následující sezony, nicméně o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chceme intenzivně jednat," uvedl manažer pivovaru Marek Dvořák.

Krok, ke kterému se vedení Gambrinusu rozhodlo, není úplným překvapením, protože společnost už před týdnem bezprostředně po valné hromadě uvedla, že vnímá situaci jako kritickou a bude zvažovat další postup.

Fotbalová asociace i Ligová fotbalová asociace o tomto kroku tedy již dopředu věděly: "Pro fotbal jako celek to není neočekávaný krok. Spolupráce se společností Gambrinus byla dlouhodobá a je těžké si po 19 letech představit fotbal bez její účasti," uvedly ve společném prohlášení Ligová fotbalová asociace, Fotbalová asociace ČR a její marketingová společnost STES.

"I proto budeme dále pokračovat v jednáních a pevně doufáme, že dokážeme se společností Gambrinus najít shodu v některých jiných patrech fotbalu. V tuto chvíli řešíme, jakou formu spolupráce nastavit od sezony 2018/19 především v projektech směřujících k výkonnostnímu fotbalu," stojí v prohlášení.

Gambrinus však bude dál finančně podporovat amatérské soutěže, například programem Kopeme za fotbal, do kterého je zapojeno několik stovek klubů na nižší úrovni.

Vedení českého fotbalu prochází od počátku května krizí kvůli kauze se zmanipulovanými dotacemi. Bývalý předseda FAČR Miroslav Pelta je obviněný z údajné manipulace s dotacemi ministerstva školství a obvinění čelí i asociace jako právní subjekt. Na valné hromadě 2. června měl však být zvolen nový šéf českého fotbalu. Nestalo se tak a Pelta následně na svou funkci rezignoval.

Čínská společnost CEFC zatím partnerem reprezentace zůstala. Firma vlastnící Slavii prostřednictvím svého zástupce Jaroslava Tvrdíka před valnou hromadou hrozila, že ukončí spolupráci s FAČR, pokud nový výkonný výbor bude pod nadvládou Romana Berbra. To však zablokovala moravská komora, což Tvrdík označil za důvod, proč CEFC u fotbalu zatím zůstane. V uplynulé sezoně nesla první liga název ePojisteni.cz. Firma ale od sponzorství ustoupila již v lednu, takže ukončení spolupráce nesouvisí s nynější krizí.

Velké pivovary začínají přemýšlet o stavbě minipivovarů

Publikováno:před měsícemZdroj:Svět potravinAutor:ČTK

Velké pivovary se zajímají o trh minipivovarů, přemýšlí i o stavbě vlastních. Malých stále přibývá zhruba 50 ročně, nyní je jich kolem 360, řekl dnes novinářům prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Podle něj jde ve světě o běžnou věc, například v USA. Konkrétní stavbu, případně akvizici minipivovaru ze strany velkých koncernů, však neuvedl. Některé pivovary zájem o minipivovary připouští.

Podle Šuráně díky konkurenci ze strany minipivovarů velcí výrobci stále posílají na trh více a více speciálních piv, nebo třeba nepasterovaná, či nefiltrovaná piva nebo mok s čerstvým chmelem. "Já tomuto oboru předpovídám dalších deset let růstu a uvidíme, kdy přijde doba, kdy velké koncerny vytvoří řetězce minipivovarů," dodal. Podle něj velcí výrobci loni ve Spojených státech koupili 60 minipivovarů.

Svým způsobem jde tak dle něj o paradoxní situaci. "Člověk, který to prodal, si okamžitě založí nový. Takže si vychovávají a platí zase novou konkurenci. Nevím, jestli to takhle nějak daleko dospěje i u nás, ale už jsou i první úvahy, že se tím začínají zabývat," uvedl Šuráň.

"Naší vášní je kvalita piva. Obdivujeme ty malé pivovary, které dokážou přinášet jedinečnou chuť a kvalitu, a vnímáme je jako důležitou a cennou součást trhu pomáhající zachovat českou pivní kulturu. Uvažujeme o různých možnostech využití flexibility malých pivovarů," řekl ČTK ředitel marketingu a strategie Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.

Podle pivovaru Heineken jde sice o zajímavý trend, ale v současném byznys modelu společnosti není aplikovatelný. "Jako velký pivovar nemůžeme hrát klíčovou roli v craftovém segmentu, proto přemýšlíme o jiných cestách, jak využít rostoucí obliby minipivovarů mezi spotřebiteli," sdělila ČTK mluvčí společnosti Jana Pikardová. Příkladem podle ní je příkladem nákup kalifornské Lagunitas Brewing Company, který stále funguje i pod vlastnictvím Heinekenu samostatně.

Mluvčí pivovaru Staropramen Pavel Barvík ČTK sdělil, že mít piva z menších pivovarů je zajímavé kvůli pestrosti nabídky. Pivovary se ale na nákupy nechystají. "My k tomuto využíváme kapacitu našeho pivovaru Ostravar, který nám umožňuje vařit menší várky netradičních piv. Nemusíme tak situaci řešit akvizicí menšího pivovaru," uzavřel Barvík.

Minipivovary v Česku také zanikají, podle svazu jde přibližně o jeden na třicet nově vzniklých. Další možností je, že vyrobí více než 10.000 hektrolitrů piva ročně a dostane se tak mimo kategorii minipivovarů. Výrobní cena piva se podle Šuráně pohybuje okolo 8,5 až 9,5 koruny za půllitr.

Od pátku 16. června se během dvoudenního festivalu představí 70 minipivovarů v Královských zahradách Pražského hradu. Šestý ročník akce pořádá svaz, loňský ročník navštívilo 2600 hostů, vytočilo se 130 sudů piva.

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na rekordních 20,5 milionu hektolitrů piva a nealka. Domácí spotřeba zůstala 143 litrů piva na hlavu. Výroba piva z minipivovarů tak tvoří stále pouze zlomek české produkce.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.07.2017 15:405.244/5.244