Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Blíží se Slavnosti pivovaru Ostravar

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápojeOstravar

V pátek a v sobotu se v areálu ostravského pivovaru uskuteční v pořadí sedmnácté Slavnosti pivovaru Ostravar. Do Ostravaru přijede spousta skvělých hudebníků v čele s Třemi sestrami, Čechomorem a Richardem Krajčem. Návštěvníky Slavností rovněž čeká nabitý pivní program. Premiéru bude mít na Slavnostech nový pivní speciál Letní jedenáctka, k jehož přípravě byl použit americký chmel s citrusovou vůní. Pivo se bude čepovat také přímo ze sklepa pivovaru a připraveny budou exkurze a pivovarské školy. Richard Krajčo pokřtí během Slavností Ostravaru svou novou desku Kryštof 25.

Slavnosti pivovaru Ostravar, to je především velká oslava zlatavého moku, při které v areálu ostravského pivovaru pivo teče proudem a na dvou hudebních scénách se střídá jedna skvělá kapela za druhou. “Jsme připraveni. V ležáckých skepích máme nachystáno 7 druhů piv, které jsme pro návštěvníky letošních Slavností připravili Ve čtvrtek pak začneme se stavbou hudebních scén a v pátek v 15.00 otevřeme pivovar lidem,” říká vrchní sládek pivovaru Roman Richter.

Páteční rocková párty
V pátek si v Ostravaru příjdou na své především příznivci rocku. Na hlavní scéně postupně vystoupí Legendy se vrací, HorkýžeSlíže a nováček Slavností Tři sestry. Šéf organizačního týmu Jan Vošta si Tři sestry na Slavnostech dlouhá léta přál. “Tři sestry jsou totiž ta nejvíce pivní kapela u nás. Jsme rádi, že se nám ji podařilo přivést do Ostravy zrovna na 120. narozeniny Ostravaru. ” vysvětluje Vošta. Program na hlavní stage v pátek doplní další dvě rocková uskupení, která budou hrát na nádvoří pivovaru. Jsou to Zakázaný ovoce a The Paranoid.

Pestrá sobota
Sobotní program bude ještě nabitější a hudebně velmi pestrý. Zahájí ho mladý talentovaný zpěvák Jakub Ondra, jehož písně už hrají největší česká rádia. Po něm poprvé na Slavnostech zazní pravý britský rock. Na Slavnosti totiž dorazí kapela Shoshin, která právě v Berlíně dokončila své nové album 'A Billion Happy Endings'. Následují známý český rapper Lipo, Michal Hrůza a tajemstvím obestřené vystoupení Richarda Krajča. Ještě před svým vystoupením plánuje Krajčo v Ostravaru pokřtít zbrusu novou desku s názvem Kryštof 25, vydanou u příležitosti 25. narozenin havířovsko-ostravské kapely. Finále sobotního programu i celého sedmnáctého ročníku obstará trojlístek známých kapel Mňága a Žďorp, Love&Light a Čechomor.

Na čepu poprvé Letní jedenáctka ze spilky
Ostravský pivovar využije pivního svátku nejen k prezentaci skvělé muziky, ale také k představení letní novinky. Jmenuje se přímočaře Letní jedenáctka a ostravští pivovarníci k její přípravě použili mimo jiné speciální odrůdu chmele s citrusovou vůní dovezenou až z USA. “Tento chmel má velmi osvěžující aroma a výborně se hodí do horkých letních dní. Proto jsme ho použili při přípravě letního speciálu ze spilky,” vysvětluje vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.

Z 60 píp poteče kompletní portfólio Ostravaru včetně letní novinky
Vedle nové letní jedenáctky poteče ze 60 píp rozmístěných po areálu kompletní pivní portfólio ostravského pivovaru. “Celkem budeme čepovat 7 různých značek, tzn. Letní 11, nefiltrovaný a nepasterizovaný prémiový ležák, Ostravar Premium, Originál, Mustang, Černou Barboru i Velvet, takže si návštěvníci budou moci vybrat piva podle chuti, stupňovitosti, barvy, nebo podle toho, zda chtějí klasické pivo nebo nějaký speciál,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.

Exkurze poprvé i do stáčírny lahví, pivovarské školy se sládky
Ostravští pivovarníci zapracovali také na podobě exkurzí a letos si budou moci návštěvníci kromě vyhlášené spilky prohlédnout poprvé i provoz stáčírny lahví, která v uplynulých dvou letech prošla obrovskou modernizací. Další novinkou exkurzí je, že se na jednotlivých pracovištích návštěvníci budou mít možnost setkat přímo se zaměstnanci, kteří v provoze pracují a dozvědět se od nich spoustu zajímavých informací. Pro návštěvníky toužící se vzdělat v oblasti piva a pivovarnictví jsou opět připraveny pivovarské školy se sládky. Novinkou letošního ročníku bude také stan ve stylu hospody se speciálními osmihektolitrovými minitanky, ze kterých budou pivovarníci čepovat pivo Mustang do skleněných půllitrů tak jako v běžné hospodě.

Všechna piva za dvacku
Dvoudenní vstupné na Slavnosti Ostravaru lze ještě zakoupit v předprodeji za 330 Kč, na místě samém návštěvníci zaplatí o 70 korun více. Pořídit lze i jednodenní vstupenky za 190 Kč v předprodeji či 250 Kč na místě.. V ceně vstupenky mají návštěvníci starší 18 let tradičně půllitr piva na uvítanou zdarma. . Vstupenky je možné koupit na webu Ostravar.cz a GoOut.net. nebo v ostravských informačních centrech a také na Pivní pohotovosti v Ostravě. Cena všech piv na Slavnostech bude velmi příznivých 20 korun.

Hudební Line up Slavností / Pivní Line up Slavností

Pátek / Velká rocková párty
16:00 Legendy se vrací (OS)
17:00 Zakázaný ovoce (MS)
18:00 Horkýže Slíže (OS)
19:30 The Paranoid (MS)
20:30 Tři sestry (OS)

Pestrá sobota
14:30 Jakub Ondra (MS)
15.20 Shoshin (OS)
16.20 Lipo (MS)
17.10 Michal Hrůza (OS)
18.10 Richard Krajčo vč. Křtu nové desky Kryštof 25 (MS)
19.00 Mňága a Žďorb (OS)
20:00 Love&Light (MS)
20:50 Čechomor (OS)

(OS … Ostravar Stage, MS … Mustang stage)

Pivní Line up
Speciál ze spilky Letní 11 (letošní novinka s premiérou na Slavnostech)
Nepasterizovaný a nefiltrovaný Ostravar Premium
Prémiový ležák Ostravar Premium
Světlé výčepní pivo Ostravar Original
Jedenáctka Mustang
Černá Barbora
Sametově hebký Velvet

Oktoberfest opět zdraží: tuplák piva bude za 278 korun, litr vody za 229

Publikováno:před měsícemZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivo na mnichovském pivním festivalu Oktoberfest letos opět podraží. Nejlevnější litrový tuplák bude možné koupit za 10,60 eur (278 Kč). Loni to bylo o dvacet centů méně. Ve třech velkých halách se ale pěnivý mok v tuplácích bude prodávat až za 10,95 eur (288 Kč), oznámila to mnichovská radnice.

Každoroční zdražování piva patří k méně oblíbeným tradicím festivalu v bavorské metropoli. Cena nepřetržitě roste už desítky let. V roce 1971 bylo možné koupit tuplák za 2,50 marky (asi 1,25 eur, v přepočtu 33 Kč). Hranici deseti eur poprvé překročil máz festivalového piva v roce 2014.

Cenu chmelového moku určují provozovatelé jednotlivých pivních stanů, radnice ale stanoví maximální hranici, kterou nemohou překročit. Letos ji určila na 11 eur (289 Kč).

Výrazně letos podle DPA zdraží nealkoholické nápoje. Při koupi litru stolní vody budou muset žízniví návštěvníci z peněženek vytáhnout v průměru 8,73 eur (229 Kč), za litr limonády zaplatí 9,55 eur (251 Kč). Nejdražším nápojem na Oktoberfestu bude pšeničné pivo. Máz se bude prodávat za 15,60 eur (410 Kč).

Počátek pivních slavností, které se postupně proměnily v obří komerční podnik, spadá do října 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem.

Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest). Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září.

Letos se Oktoberfest uskuteční od 16. září do 3. října. Návštěvníkům bude k dispozici 14 hal a 20 menších pivních stanů.

Ve Vískách uvařili Krasák, pivo s vodou z Moravského krasu

Publikováno:před měsícemZdroj:Zrcadlo.netAutor:Radim HruškaOhrada

Vesnický pivovar Ohrada ve Vískách připravil na letní sezónu novinku. Právě v těchto dnech se tam začíná stáčet nové pivo Krasák, které obsahuje také vodu ze studny pramenící uprostřed Punkevních jeskyní v Moravském krasu.

Jedenáctistupňové pivo typu Ale bylo vařeno čistě z místního moravského sladu speciálně připraveného sladovnou Záhlinice. Pro podtržení regionálního původu byl kromě tradičních žateckých chmelů přidán i moravský chmel z tršické oblasti.

„V letošním roce jsme přemýšleli o novince, protože jsme rozšířili kapacitu minipivovaru a chtěli jsme rozšířit i nabídku speciálních piv. V souvislosti s budováním destinačního managementu pro Moravský kras a okolí, jsme vytvořili speciální pivo přímo pro kras,“ uvedl majitel agrocentra Ohrada Karel Kamba.

Prvotní surovinu pro výrobu piva proto Vísečtí vzali z jeskynní pitné vody z Moravského krasu. Ostatní suroviny jsou převážně moravské a receptura letního piva je úplně nová.

„Jedná se jedenáctku typu Ale. Pivo bylo vařené v polovině května a v těchto dnech se začne stáčet. Zatím jsme uvařili první várku přibližně tisíc litrů. Je to omezené množství a počkáme na reakce zákazníků,“ popsal jednatel pivovaru Michal Kamba.

Krasák má podle něj výraznější chmelovou chuť než běžný ležák. „Vyloženě hořčejší nebude, ale má výrazné chmelové aroma,“ přiblížil Michal Kamba

Pivo bude dostupné například v Domě přírody Moravského krasu, kde ho budou nabízet turistům i jako suvenýr, který si budou moci odvést s sebou domů. V pivovaru chystají také nové sklenice a balení speciálně pro turisty.

Pivovar Vratislavice chystá výstavbu stáčecí linky na plechovky

Publikováno:před měsícemZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKKonrad

Pivovar Vratislavice začal letos nabízet plechovkové pivo. Zatím ho nechává stáčet u externího dodavatele, připravuje ale výstavbu vlastní stáčecí linky. Důvodem investice v řádech několika desítek milionů korun je export. Do zahraničí jde 30 procent produkce firmy, ale náklady na přepravu lahvového piva rostou, řekl dnes ČTK ředitel pivovaru Petr Hostaš. Prostory pro novou linku má podle něj pivovar připravené, potřebují jen stavební úpravy. Vlastní stáčení do plechovek chce firma rozjet v prvním čtvrtletí příštího roku.

Rostoucí zájem o plechovkové pivo potvrzuje i Český svaz pivovarů a sladoven, podle kterého loni celková tuzemská spotřeba piva v plechovkách stoupla o 12 procent na šest procent celkové spotřeby. Vratislavičtí chtějí letos do plechovek stočit zhruba 1000 hektolitrů piva, což představuje méně než procento produkce. S vlastní linkou by se měl ale podíl výrazně zvýšit. "Zatím do plechovek stáčíme dvanáctku, příští rok bychom chtěli s vlastní linkou sortiment rozšířit," dodal Hostaš.

Vratislavický pivovar není jediný, kdo se rozhodl jít touto cestou. Vlastní automatickou plnicí linku na stáčení plechovek o obsahu 0,33 a 0,5 litru staví také konkurenční Pivovar Svijany. V plechovkách prodávají Svijany pivo od roku 2001. "V prvním roce jsme prodali necelých 400 hektolitrů, loni asi 9000 hektolitrů a letos očekáváme 11.000 hektolitrů piva," řekl mluvčí společnosti Luboš Spálovský. V plechovkách zatím pivovar prodává necelá dvě procenta své produkce, která loni dosáhla rekordních 624.890 hektolitrů. S vlastní linkou by se měl podíl plechovkového piva zvýšit, provoz plnicí linky zahájí už v říjnu.

Pivovar Vratislavice byl slavnostně otevřen v lednu 1874. Ještě v 90. letech 20. století zaměstnával 400 lidí a ročně vyrobil téměř půl milionu hektolitrů piva. Dnes v něm pracuje zhruba 50 lidí. V roce 1997 se podnik stal součástí společnosti Pražské pivovary, a o rok později výroba ve Vratislavicích skončila. Tradiční pivo Vratislav se od té doby vaří v Praze. Když v roce 1999 areál pivovaru koupila společnost HOLS a o rok později obnovila výrobu, musela vytvořit novou značku. Pivo pojmenovala po nástupci knížete Vratislava - Konrad. Loni Pivovar Vratislavice na trh dodal 106.000 hektolitrů piva, z toho 30 procent šlo na export.

Plzeňský Prazdroj má nového obchodního ředitele

Publikováno:před měsícemZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Na pozici obchodního ředitele Plzeňského Prazdroje nastoupil Tomáš Mráz, dosavadní ředitel obchodu pro restaurace a hospody. Zároveň se stává i členem výkonného vedení společnosti.

Tomáš Mráz působí v Plzeňském Prazdroji téměř devět let na různých manažerských pozicích v obchodním oddělení, poslední 2 roky zastával pozici Ontrade ředitele. Během uplynulých let se zásadním způsobem zasloužil o posílení prodeje v kanálu restaurací a hospod. V posledním roce vedl úspěšně projekty zaměřené na minimalizaci dopadů změn v českém HoReCa prostředí.

Tomáš Mráz vystudoval ekonomii na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a mezi jeho koníčky patří hudba, turistika a dobré pivo.

PardálOVO bezové a Somersby Apple Cider získaly medaile v soutěži Pivo ČR 2017

Publikováno:před měsícemZdroj:GastroTrendBudvar

„PardálOVO bezové vyváženě kombinuje chuť a osvěžující aroma bezového květu a přitom nepotlačuje výrazný pivní charakter a hořkost. Proto je příznivě přijímáno nejen muži, ale i ženami a těší nás, že již podruhé zaujalo odbornou porotu této soutěže,“ říká Ing. Petr Samec, Dr., PR manažer Budějovického Budvaru. „PardálOVO bezové“ získalo v loňském ročníku soutěže Pivo České republiky stříbrnou medaili. „Velkou radost máme samozřejmě i z bronzu pro Somersby Aple Cider,“ dodává Petr Samec

PardálOVO bezové
„PardálOVO bezové“ bylo na trh uvedeno v roce 2013. Jeho vývoj započal již v září 2011. V říjnu 2012 se do ladění parametrů tohoto nápoje zapojilo nejprve 120 zástupců spotřebitelů – poprvé včetně žen – a v další fázi téměř 1000 jejich přátel a rodinných příslušníků. „PardálOVO bezové“ je míchaným nápojem z piva. Je vyrobeno ze světlého ležáku Pardál Echt a kvalitního sirupu z květu černého bezu bez přidání umělých barviv a konzervantů. Obsahuje 2% alkoholu a na trh se dodává v plechovkách o objemu 0,5 litru.

Somersby Apple Cider
Výhradním dovozcem cideru prémiové dánské značky Somersby pro Českou republiku je od roku 2012 Budějovický Budvar, n. p. Cidery Somersby jsou zajímavou letní alternativu k míchaným pivním nápojům nebo vínu. Jsou mírně perlivé, velmi osvěžující a obsahují 4,5% alkoholu. V současné době je na českém trhu dostupných pět chuťových variant: Somersby Apple Cider (jablečný), Somersby Pear Cider (s hruškovou příchutí), Somersby Blackberry Cider (s příchutí ostružiny) a Somersby Elderflower Lime (s příchutí květu černého bezu a limetky). Letošní novinkou je Somersby Red Rhubarb s příchutí rebarbory.

Nejen desítka, dvanáctka, černé a řezané: Dejte si jedno netradiční!

Publikováno:před měsícemZdroj:Blesk.czAutor:Kateřina Matoušová

Češi ještě nedávno byli, pokud jde o pivo, národem značně konzervativním. Znali desítku, jedenáctku, dvanáctku a nejvýš ještě pivo černé a řezané. Dnes už mají na výběr z nespočetných druhů, které vaří i pivovary po celých Čechách. Aby vám zachutnaly, nemusíte nutně vědět, v čem spočívá jejich výjimečnost nebo jak se vyrábějí. Ale i u piva není od věci se něco naučit. Zde je několik druhů piv, které možná ještě neznáte.

Weizen
Pšeničné pivo (weizen) je svrchně kvašené pivo, při jehož výrobě se používá pšeničný slad. Má světlou až slámovou barvu, vysokou nasycenost a bohatou pěnu, převážně se prodává nefiltrované. Pro toto pivo je typická vůně kvasnic, jistá nakyslost a případná ovocná vůně.

Stout
Jako stout se označuje svrchně kvašené tmavé pivo typu ale. Vyrábí se za použití praženého sladu, ječmene a chmelu. Má typickou hustou pěnu, tmavou barvu a příchuť po praženém sladu, někdy může mít i ovocnou příchuť. Často se jedná o silné pivo (podíl alkoholu může být i nad osm procent).

Lambic
Patří mezi spontánně svrchně kvašená piva, která zkvasí díky tomu, co se do nich dostane ze vzduchu nebo co zůstane v nádobě z minulé várky. Tento postup je nejstarším postupem při výrobě piva. Dosud se takto vyrábí pivo především v Belgii, Holandsku a severní Francii.

India Pale Ale (IPA)
Patří do veliké rodiny piv typu ale. Toto pivo se v 19. století vyrábělo na export do Indie. Bylo silně chmeleno, aby vydrželo dlouhou cestu a nezkyslo. Chuť IPA v sobě na počátku nese příjemné ovocné tóny následované výraznou chmelovou hořkostí. IPA patří mezi silnější piva.

Bock
Je ležák – spodně kvašené pivo, původem z Německa (Bock znamená v němčině kozel). Vyrábí se ve všech barevných variantách jako světlé, polotmavé, avšak nejtradičnější je jeho tmavá podoba.

SVRCHNÍ, SPODNÍ, SPONTÁNNÍ
Jaký je rozdíl mezi spodním a svrchním kvašením piva? Spočívá v druhu kvasinek, které se na výrobu toho kterého typu využívají. Zjednodušeně – při spodním kvašení se kvasinky drží u dna nádoby, kde pivo kvasí (při nižších teplotách), při horním kvašení (probíhá při vyšších teplotách) naopak stoupají ode dna vzhůru a kvašení probíhá na povrchu. A co stojí za „spontánním“ kvašením? To zajišťují kvasinky, které se do nádoby, v níž pivo kvasí, dostanou ze vzduchu či v ní zůstanou z předchozí várky.

Znojmem proteklo na 11 000 litrů piva

Publikováno:před měsícemZdroj:Město Znojmo

Na Znojemských pivních slavnostech, které proběhly 10. června na Horním a Václavském náměstí, se vyčepovalo 10 750 litrů piva, což znamená, že se vypilo celých 21 500 piv. Ta na těchto populárních slavnostech nabízely větší i menší či méně známé pivovary.

Těch se představilo celkem sedm – Biskupický pivovar Gajdoš, Hasičský pivovar Bítov, Pivovar u Šneka, Měšťanský pivovar v Poličce, Jarošovský pivovar, Znojemský městský pivovar a společnost Heineken se značkami Hostan a Březňák.

„Pivo je ve Znojmě v oblibě, což potvrzuje i množství příchozích, kteří letošní Pivní slavnosti navštívili. Znojmo se tak stává místem, které nadchne nejen milovníky vína, ale vychutnáte si zde i sklenici řízného a osvěžujícího piva,“ říká František Koudela, ředitel Znojemské Besedy, která je již třetím rokem pořadatelem této akce. Dle odhadů do centra města zavítalo na osm tisíc lidí. „Těší mě, že se nám daří držet tak vysokou návštěvnost. Pestrá nabídka piv doplněná o bohatý hudební program k nám nalákala nejen místní, do Znojma přijeli hosté i ze sousedních okresů a nedalekého Rakouska,“ dodává Koudela.

„Slavnosti se z našeho pohledu vydařily, domníváme se, že návštěvníků bylo více než loni. Našich piv ze Znojemského městského pivovaru se prodalo něco málo přes 52 hl, což je pro nás vynikající výsledek,“ doplňuje Koudelu Miroslav Harašta, ředitel Znojemského městského pivovaru. Ten na letošním ročníku slavností představil veřejnosti a především pak pivním fajnšmekrům svůj nový speciál – Nakuřovanou 11. „Jeho chuť je velmi specifická a je dosažena použitím sladu Weyermann, který je hvozděn kouřem dubových polínek,“ přibližuje přípravu nového produktu Harašta.

Program pivních slavností na hlavní scéně na Horním náměstí uváděl populární moderátor Tomáš Kraus. Vystoupili zde kapely The fialky, Medvěd 009, Walda gang, Arakain a Wohnout. Střídavě s nimi se na scéně na Václavském náměstí představily také Louty, Civilní obrana, Ovoce, Quattro Buggy a Jaksi Taksi. Společně tak v sobotní odpoledne v centru Znojma vytvořili skvělou a dravou atmosféru, která až do večerního konce slavností postupně gradovala.

Program doplnily i netradiční pivní soutěže a dvě mobilní pivní hospody, jedna v režii Znojemského městského pivovaru a druhá v barvách Hostanu. „Jsme hrdi na to, že značka Hostan, jejíž jméno sahá do hluboké historie datující se od roku 1363, mohla být součástí akce a návštěvníci ji byli věrni,“ neskrývá svou spokojenost nad průběhem letošního ročníku pivních slavností Petra Gargošová ze společnosti Heineken.

Pivovar Zubr představí na červnovém Zubrfestu nový ležák Zubr Gradus

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana DobrovskáZubr

Návštěvníci hudebního festivalu ZUBRFEST 2017, který proběhne v soboru 24. června v areálu pivovaru Zubr, budou moci jako první ochutnat novinku v sortimentu přerovského pivovaru. Jedná se o dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus, který bude během léta zařazen do stálé nabídky pivovaru.

„Na Zubrfest každoročně zavítají tisíce návštěvníků a my jsme rádi, že jsme jim kromě nabitého hudebního programu mohli přichystat ještě jeden dárek v podobě pivní novinky, která bude mít právě na této sobotní akci svoji premiéru,“ zve do areálu přerovského pivovaru jeho ředitel Tomáš Pluháček.

Stejně jako další piva z portfolia pivovaru Zubr je Zubr Gradus vyráběn tradičním postupem kvašení v otevřených kvasných kádích a dlouhým zráním v ležáckém sklepě. „Zubr Gradus je uvařen z několika odrůd českého chmele, zejména z aromatického tršického Žateckého poloraného červeňáku, a z kombinace klasického a speciálního sladu zvaného karapils. Ten pivu dodává vyšší plnost a příjemnou zlatou barvu s jantarovo-medovými odstíny. Vyniká příjemnou hořkostí a sílou chuti, která je typická pro naše piva,“ popisuje ležák Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr. Novinka byla inspirována recepturou loňského speciálu Zubr Jarní ležák, který zaznamenal mezi příznivci zlatého moku velmi kladné ohlasy.

S 5,2 % alkoholu se Zubr Gradus řadí mezi silnější piva z produkce a jeho název odráží hlavní charakteristiky piva, tedy jeho sílu a plnost. K dostání bude zatím výhradně v čepované podobě a na čepu vybraných restaurací pivovaru Zubr se objeví již v průběhu letních prázdnin.
První možností, kdy bude možné novinku ochutnat, je ZUBRFEST 2017 v areálu pivovaru Zubr. Tradiční hudební festival startuje v sobotu 24. června 2017 v 10 hodin a nabídne celodenní program plný hudby, piva a dobré zábavy. Na dvou pódiích se celkem vystřídá 14 interpretů, mezi kterými nebude chybět Michal Hrůza, Anna K nebo kapely Wohnout a Support Lesbiens. Program zpestří i autogramiáda hokejistů HC ZUBR Přerov, kteří budou v modrožlutých barvách nastupovat v sezóně 2017/2018. Ta bude probíhat mezi 16.00 a 17.00 hodinou. Návštěvníci mohou také využít nabídky exkurzí do pivovaru. Předprodej vstupenek trvá až do 23. června. Vstupenky za 100 Kč je možné zakoupit v podnikové prodejně pivovaru Zubr a KIS Přerov. Na místě pak budou k dostání za 150 Kč.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí holdingu PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A a Regionální potravina a známky CHZO "České pivo". Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, který je vítězem v degustačních soutěžích Zlatý pohár PIVEX 2017 v kategorii ležáků a České pivo 2016 v kategorii jedenáctistupňových piv. Ocenění v soutěži PIVEX 2017 si odnesla také piva Zubr Classic a Zubr Gold (1. a 3. místo v kategorii výčepních piv). Pivovar Zubr byl zároveň zvolen na letošním jubilejním ročníku pivovarem čtvrtstoletí. Pivovar tak navázal na loňský úspěch, kdy si absolutní vítězství v degustační soutěži PIVEX 2016 odnesl ležák Zubr Premium.

Jdeme na Smíchov! To nyní řeknou všichni milovníci piva Staropramen světlý

Publikováno:před měsícemZdroj:ŽENA-IN.czStaropramen

Staropramenu světlý zná nejen v Praze, ale i ve zbytku republiky snad každý. Není divu, vždyť je vlajkovou lodí pivovaru již 140 let. Málokdo už ale ví, že právě Smíchovský pivovar je místem, kde se na konci 19. století utvářel standard klasické české desítky. Dílo sládka Michaela Trnky se stalo vzorem pro celou kategorii a nyní přichází na trh v novém hávu a s lidovým názvem Smíchov. Spojení „zajít si na Smíchov” tak už napříště nemusí znamenat jen pouhý výlet na Prahu 5.

„Jedno Smíchovské!” Tak si již tradičně objednávají štamgasti Staropramen světlý. A právě pod názvem Smíchov se nyní vlajková loď pivovaru objevuje i v restauracích a na pultech obchodů. Etiketám lahví a plechovkám s inovovaným designem dominuje secesní logo pivovaru, silueta pražského hradu a tradiční tmavě zelená barva.

V minulých měsících už Staropramen představil novou podobu etiket a plechovek u Granátu a Jedenáctky. Návrat k tradičnímu logu - a v případě světlého výčepního piva i příklon k lidovému názvu - jsou součástí nové marketingové kampaně pivovaru, která probíhá v jarních a letních měsících letošního roku.

Spor desítkářů a dvanáctkářů odstartoval na Smíchově
„Receptura světlé smíchovské desítky letos slaví 140 let. Jejím autorem je Michael Trnka, který se stal vrchním sládkem v roce 1877 a který musel pivovar provést tehdejší hospodářskou krizí. Rozhodl se proto zdokonalit právě smíchovskou desítku. Tu sice pivovar vařil od svého založení, Trnka ale dokázal pivo zjemnit, vyprecizovat jeho hořkost a především nastavit takový proces, díky němuž dokázali na Smíchově uvařit za jakýchkoli podmínek vždy stejně kvalitní pivo,” říká Zdeněk Lux, vrchní sládek pivovaru Staropramen.

Smíchov se stal dobře prokvašeným pivem s poctivou pivní chutí, vysokou kvalitou a širokou dostupností. Šlo navíc o pivo ryze české, vařené dvourmutovým postupem. V Českých zemích bylo do té doby zvykem vařit spíše těžké nefiltrované ležáky, především bavorského typu, a piva s vyšší stupňovitostí.

Sládek Trnka svými počiny na poli technologie definoval a standardizoval celou kategorii piva. Možná nevědomky rozdělil pivaře už na konci 19. století na „dvanáctkáře“ holdující ležáku a „desítkáře“ věrné Smíchovu. Jeho desítka se stala nejoblíbenějším pivem své doby. Zatímco ve svých počátcích byl Smíchovský pivovar koncipován na výstav 22 tisíc hl. piva ročně, v roce 1901 už uvařil více než půl milionu hektolitrů. Za 24 let svého působení tedy sládek Trnka výstav pivovaru více než zdesetinásobil, což byl jev do té doby nevídaný.

Staropramen v dnešní době nabízí širokou škálu piv, tzv. desítka se však stále významně podílí na celkovém výstavu pivovaru. Tvoří více než polovinu jeho celkové produkce. A i když neustále narůstá obliba ležáků a speciálních piv, desítka si stále mezi českými pivaři drží silnou pozici.

Příznivci Smíchova se navíc v červenci mohou těšit na limitovanou edici Smíchov Nefiltrovaný, kterou pivovar uvařil k oslavě 140. výročí receptury desítky a bude k dostání v 600 vybraných hospodách.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.07.2017 15:405.244/5.244