Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Exkurze zdarma a ŠPRINGL na čepu přilákal

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Město NáchodPrimátor

Poslední den oslav českého piva byl v náchodském pivovaře fakt dost dobrý. Stejně jako je dobré, speciálně na tyto dny uvařené, pivo ŠPRINGL. Pro všechny zájemce a milovníky našeho piva jsme od rána do půlnoci otevřeli brány pivovaru a provázeli je po areálu zdarma. Vidět varnu, spilku, ležácké tanky nebo stáčírnu láhví mělo zájem více než 250 lidí.

Všichni, kteří k nám přišli z blízkého okolí nebo přijeli z větší dálky - Plzeň, Uničov, Pelhřimov nebo až z Polska, měli možnost po exkurzi posedět v návštěvnickém centru pivovaru a ochutnat čepovanou pivní novinku ŠPRINGL nebo pšeničný kvasnicový Weizenbier a polotmavé English Pale Ale. Celý den panovala v pivovaře příjemná atmosféra a pivo ŠPRINGL uvařené z čerstvě sklizeného chmele si všichni moc pochvalovali.

Víte, jak správně nalít pivo? Tady je desatero pivaře.

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:ProChlapa.cz

Pivo je nápoj číslo jedna, bez debat... Víme ale všichni, jak ho správně nalít, abychom zachovali správný říz, chuť i vůni?!

Čeští pivaři milují pivo, o tom žádná, a pokud vyrazí na „jedno točené“ do hospody, tak úzkostlivě dbají na správném servírování. Nicméně pokud jde o domácí servírování, tak precizní milovníci piva až tak nejsou. „Hodně lidí si myslí, že stačí vzít láhev, otevřít jí a nalít ho do nějaké sklenice. Pak se těší na ten skvělý zážitek z řízného piva, který ovšem nemusí přijít. Nerad bych pivo nějak přirovnával k vínu, ale i o pivo je třeba pečovat. I pivo se musí správně skladovat, čepovat, podávat a pít,“ řekl Luboš Martiš, sládek Pivovaru Samson.

Pivo má také svůj rituál, který by měl každý milovník piva dodržovat, aby si užil toho nejlepšího z chmelového moku. Nejprve by se měly používat správné sklenice podle druhu piva. Každý druh vyžaduje trochu jiný tvar a to takový, aby co nejlépe podpořil přednosti právě toho daného druhu piva. Sklo by mělo být vychlazené, stejně jako pivo. Sklenici je dobré před naléváním vypláchnout ledovou vodou a nevysušovat.

Chladná voda podporuje chuť piva. „Nalévat pivo je lepší opatrně po skle. Nejprve trochu nalít na dno a napěnit a pod pěnu pak pomalu po skle lít zbytek piva. Vydrží tak čerstvé, neztratí říz a správně se uvolní i vůně piva. Další věc je, že sklenice, ze které chceme pivo pít, by měla dobře padnout do ruky,“ dodal Luboš Martiš.

1. Ideální teplota servírovaného piva je u ležáků okolo 7°C. Teplota se ale liší podle druhu piva - u pšeničných piv, pivních speciálů, svrchně kvašených a u piv s obsahem alkoholu od sedmi do dvanácti procent je teplota servírovaní vyšší mezi 10-12°C. Při vyšší teplotě lépe vyniknou aromatické látky, které tato piva obsahují.

2. Pivo musí být skladované v chladu, suchu a ideálně mimo dosah slunečního záření. Teplota, při které se pivo skladuje, by však neměla být příliš nízká, pivo je choulostivý nápoj a musí se skladovat s péčí, aby nedocházelo k chladovým zákalům.

3. Pivní sklo, ve kterém budete pivo servírovat, musí být naprosto čisté.

4. Pivní sklenice nechte před použitím nějakou dobu vyhladit v ledničce. Pivo si tak udrží delší dobu ideální teplotu.

DOPORUČUJEME: 36 ZPŮSOBŮ, JAK SI OTEVŘÍT PIVO

5. Vypláchněte sklenici, nebo půllitr ledovou vodou, než začnete pivo nalévat. Sklenici pak zevnitř neotírejte. Studená voda podporuje chuť piva.

6. Při nalévání nejdříve pivo trochu rozpěňte o dno sklenice, tím dostanete základní pěnu. Poté nalévejte pivo jemně po skle, tedy nechte téct po straně sklenice. Základní pěna se tak dostane nahoru a pod ní pivo, které si zachová svůj říz.

7. Snažte se pivo nalít maximálně nadvakrát. S přibývajícím časem přicházíte o čerstvost a pivo rychle zvětrává.

8. Sklo vybírejte podle druhu piva, které chcete servírovat. Pro ležáky se hodí půllitry všech tvarů, nebo klasické pivní sklenice. Pšeničná piva se podávají ve vysokém štíhlém skle, což podporuje chuť a aroma piva. Pro pivní speciály jsou třeba vhodné poháry do 330 ml, ve kterých vynikne hlavně barva a rozvine se vůně.

9. Ideální doba konzumace piva je maximálně 60 minut. Tak nepřijdete o nejhodnotnější zážitky z piva - vůně, chuť, říz.

10. Z pití piva si udělejte rituál. Vyberte vhodné sklo, nachlaďte ho, potom omyjte, nalijte pečlivě pivo najednou s krásnou pěnou, posaďte se doma u filmu, nebo s přáteli a vychutnejte si lahodný zlatý mok plnými doušky.

Zkusím to sám! Nadšení dovedlo mladého podnikatele k vlastnímu minipivovaru

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš SvobodaVe Dvoře

Rozvoj minipivovarů v našem regionu pokračuje. Jen za poslední tři roky se jejich počet zdvojnásobil a blíží se k ještě nedávno jen těžko uvěřitelným čtyřem desítkám. Magazín PATRIOT se rozhodl je mapovat prostřednictvím seriálu, který, jak věříme, bude pro čtenáře objevnou cestou za poznáním historické tradice i současnosti pivovarnictví v Moravskoslezském kraji.

Chtěl prostě vyzkoušet, jestli to sám zvládne. Tak nějak se Lukáš Brabec dostal k tomu, že začal ve Vratimově, tedy na předměstí Ostravy, budovat vlastní minipivovar. A to v prostorách hostince, který se podle jeho slov potřeboval odlišit od toho, co se v okolí zákazníkům běžně nabízí.

Shoda okolností mu navíc přála v tom, že pro inspiraci nemusel chodit daleko. „Pocházím z Bohumína, kde si založil rodinný pivovar můj soused. Nejprve jsme se bavili i o tom, že bych mohl pivem od něj zásobovat svůj hostinec, ale nakonec jsme se nechtěli vázat jeden na druhého. Řekl jsem si, že to zkusím taky,“ říká mladý pivovarník.

Tak před více než čtyřmi lety začal studovat postupy a receptury a shánět někoho, kdo by mu pomohl sestavit technologii pro klasickou malovýrobu. Hodiny učení i konzultací nakonec vedly ke zdárnému výsledku, na světě byl první „kotel“ a mohlo se začít vařit.

„Jasně, byla to docela divočina. Někdo ale začíná vařit třeba doma na sporáku, což jsem zažil taky. Šestnáct hodin jsem u něj stál a míchal. To všechno je nakonec člověku jenom ku prospěchu. Musel jsem si tím projít a poznat, jak na to,“ pokračuje Lukáš ve svém vyprávění.

Krušné začátky: První várka byla připálená
Sympaticky přiznává, že zahajovací fáze výroby měla vzhledem k nedostatku zkušeností k dokonalosti daleko. „První várka připáleného piva byla na světě v červnu 2012. To se zrovna narodila moje dcera. Tehdejší vaření, to byly pokusy, které trvaly více než dvacet hodin, dneska už to mám vychytané a není to taková dřina jako na začátku,“ srovnává zakladatel vratimovského pivovaru.

Až po absolvování několika pokusných várek přišel na to, v čem je problém.

„Na jednom místě se nám to ve varně bohužel připalovalo. Když jsme to odstranili, začalo být pivo opravdu pitelné. Ačkoli i tak některým chutnalo, ale těch bylo docela málo,“ vzpomíná s úsměvem Lukáš, který rozhodně neměl v úmyslu vydávat experimenty třeba za „pekelný“ speciál, jak tomu někdy bývá u piv, která se tak úplně nepovedou.

Počáteční dřina a překonání těžkostí se však v dobrém vrátilo. Minipivovar, který pojmenoval na základě spojitosti se svým příjmením přiléhavě „Brabčák“, v dalších letech vylepšil technologii, drží si svoji kvalitu a je dnes oblíbeným cílem pivních turistů.

Poctivé pivo? Stalo se z něj klišé…
Jako malovýrobce ví, že je pro něj důležité vařit pivo stále se stejným zájmem a zaujetím jako na začátku. „Dneska každý říká, že vaří pivo poctivě, ale kvůli reklamě se z toho stalo klišé. Vařím ho tak, jak nejlépe umím, což by mělo být normální. Je to moje srdeční záležitost,“ popisuje Lukáš svůj přístup k řemeslu.

Paradoxně se přitom měl věnovat něčemu jinému, vyučil se kuchařem, ale nakonec si vybral jinou, tedy pivovarskou cestu. „Bavilo mě na tom od počátků to, že jsem si mohl vyzkoušet spoustu věcí, které přede mnou nikdo neudělal. Jako kuchař bych přece jenom musel jít ve vyšlapaných stopách,“ myslí si náš průvodce.

Plánuje nová piva i přesun varny
Brabčák z Vratimova z domovského hostince občas vyletí také do ochutnávkových pivnic či na pivní festival. Mladý pivovarník postupně pracuje na tom, aby si v regionu vytvořil okruh spolupracujících hospod, které budou pivo pravidelně odebírat.

Stabilně má v nabídce čerstvého „tekutého chleba“ jedenáctku světlý ležák, extra hořkou a za studena chmelenou třináctku, polotmavou čtrnáctku a jemné pivo medové. K tomu pravidelně během roku přidává ochucená piva, třeba mandlové.

A objevovat nové chutě chce i nadále. „Zrovna připravuju vídeňský ležák, který budeme dělat k svatomartinským husám. Jinak nejsem zastánce toho dělat hodně, rychle a co nejvíc. Chceme si držet svoji značku v regionu. Méně je někdy více,“ sděluje Lukáš ve zkratce svoji podnikatelskou vizi.

Zvětšovat kapacitu pivovárku zatím nechce, soustředí se na jiné priority. Tou hlavní je přesun varny do prostor v přízemí hostince, čímž bude celá výroba efektivnější a jednodušší. Chtěl by to zvládnout během zimy, aby na další letní sezónu, která tradičně dobrému pivu přeje, už bylo všechno v novém.

Tak „Dej Bůh štěstí!“ a za týden u piva zase na shledanou.

Minipivovar Brabčák Vratimov
Místo: Hostinec ve dvoře, K Sokolovně 135 (Vratimov)
Druhy piv: celoročně v nabídce Brabčák 11° světlý, 14° polotmavý, 13° extra hořký a medový, dále v nabídce dle sezóny ochucená piva, na sv. Martina chystá vídeňský speciál, na Vánoce vanilkový ležák
Stáčení a prodej: piva stáčí do 15, 30 a 50 litrových KEG sudů a do 1,5 litrových PET lahví
Výstav: odhadem 250 hektolitrů za rok

Pivo s rektorem přilákalo do pivovaru tisícovku studentů

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Plzeň.cz

Zhruba tisícovka studentů ZČU dorazila včera na nádvoří Plzeňského Prazdroje na akci Pivo s rektorem.

Akce Pivo s rektorem se konala k 25. narozeninám Západočeské univerzity v Plzni. Možnost připít si a neformálně podiskutovat s rektorem Miroslavem Holečkem, který se na chvíli osobně postavil i za pípu, využila téměř tisícovka studentů. Akci doprovodil koncert studentských kapel a několik soutěží, například v držení tupláků či ve skládání a válení soudků. Na program v pivovaru navázala afterparty v Papírně.

Na 40 pivovarů se představí na festivalu Oktobeerfest

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Ostrava Online

Milovníci piva, ciderů nebo pivních speciálů, gurmáni i fanoušci kapel Buty a Tři sestry si již za dva týdny přijdou v centru Ostravy na své. U obchodního a zábavního centra Forum Nová Karolina odstartuje dvoudenní program jednoho z největších pivních festivalů v Moravskoslezském regionu. Třetí ročník Oktobeerfestu bude zahájen v pátek 14. října a nabídne na sto dvacet druhů piv z bezmála čtyř desítek samozásobitelských, místních i zavedených pivovarů. Vstupné na akci je dobrovolné.

„Návštěvníci festivalu se budou moci seznámit s portfoliem mnoha pivovarů jak z Ostravy, potažmo Moravskoslezského kraje, tak i dalších regionů České republiky. Letos budeme klást důraz také na další nápoje kromě piva, a to například cidery, speciály i nealkoholické varianty. Partnerem letošního již třetího ročníku se stal pivovar Radegast, který poskytne čtyři velkokapacitní stany včetně dostatku míst k sezení, výčepů a stylizované obsluhy à la bavorský Oktobeerfest,“ uvádí Tomáš Lučan, marketingový manažer OC Forum Nová Karolina. Populární Tři sestry vystoupí v pátek 14. a Buty v sobotu 15. října. V obou případech budou jejich koncerty začínat ve 20:00.

Loňský druhý ročník festivalu Oktobeerfest navštívilo během dvou dnů 35 tisíc pivařů, pivařek, hudebních fanoušků, seniorů i rodičů s dětmi. Samotným obchodním centrem prošlo zhruba 80 tisíc návštěvníků. Letos mají organizátoři z Fora Nová Karolina ambice návštěvnost překonat. Proto rozšíří nejen nabídku piv, gastro sekci a doprovodný program, ale také navýší počet míst k sezení a další servis.

Své portfolio představí téměř čtyřicet pivovarů, což z Oktobeerfestu dělá jeden z největších ostravských svátků piva. Narážet sudy bude například Radegast, Pivovarský dům Ostrava, Pivovar Garage, Létající Bezdomovec, Pivovar Zobák, Pivovar Koníček, Skřečoňský Žabák, Pivovar Gwern, Starokladno, Pivovar Černá hora nebo Pivovar Litovel. Mnohé z nich se akce zúčastní opakovaně.

Příchozí budou moci ochutnat tradiční české delikatesy, chuťovky výborně se hodící k pivu, regionální či sladké pokrmy. Gastro sekci budou zajišťovat jak nájemci z food courtu, tak pečlivě vybraní externí dodavatelé.

Celodenní páteční a sobotní program poskytne vyžití pro několik generací. Pro nejmenší budou k dispozici pouťové atrakce, prolézačky, soutěže nebo vyhledávané aktivity včetně malování na obličej. V provozu bude také herní koutek Chachárek s možností hlídání dětí přímo uvnitř Fora Nová Karolina.

Hudebním nadšencům bude věnováno dění na venkovním pódiu, kde vystoupí nejen oblíbené kapely v čele s mohykány Buty a Tři sestry, ale také mnoho talentovaných lokálních hudebníků a nadějných skupin. Moderovaným programem a soutěžemi pro pivaře provede Lumír Mořkovský. Ostravské nebe ozáří a tečku za sobotním večerem udělá velkolepý ohňostroj.

„Vedle sezení ve velkokapacitních stanech budou příchozí moci využít posezení u jednotlivých stánků pivovarů a gastro provozoven. Zároveň také mohou zavítat na letos v létě modernizované terasy centra. Rádi bychom přivítali návštěvníky napříč generacemi. Proto nabídneme benefity pro seniory a odměníme pivenkami v pátek i v sobotu prvních 30 nad 60 let, který se nám při příchodu registrují na Info stánku. Poté vylosujeme pět z nich, kteří vyhrají ceny s pivní tematikou,“ vysvětluje Tomáš Lučan.

Jednou z nejúspěšnějších akcí letošního roku se v polovině září stala světelná a pyro show nazvaná V jiném světle, na jejíž sukces chce FNK navázat. V rámci programu V jiném světle, celorepublikové nákupní slevové akce Dny Marianne a následných nočních nákupů, takzvném nightshoppingu, prošlo centrem během 2 dnů více než 90.000 lidí.

„Úspěch doprovodného programu, zpětná vazba od návštěvníků a jedinečnost spojení hned několik audio vizuálních show nás přesvědčila, že rozhodně zvážíme pokračovaní a vytvoření tradice. Ochutnávku si budou moci užít i návštěvníci Oktobeerfestu, protože celý festival zakončí právě efektní ohňostroj,“ dodává Lučan.

Japonští pivovarníci Česko dobře znají, nákup Prazdroje je pro ně logický

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Jan Brož

Pivo z produkce japonského pivovaru Asahi je v Česku k dostání jen v několika málo specializovaných pivotékách. Přesto jeden z hlavních zájemců o Plzeňský Prazdroj není na českém trhu žádným nováčkem. Zájem o Plzeň zapadá do strategie Japonců v Evropě.

Po pivovarech Lobkowicz, které koupila čínská CEFC, by do asijských rukou mohl brzy spadnout i další český pivovar. Podle informací japonského listu Nikkei má japonská skupina Asahi Group Holdings zájem o Plzeňský Prazdroj, za který v balíčku s dalšími středoevropskými pivovary údajně nabídla 117 miliard korun.

Tuzemský trh pro společnost s více než stoletou historií sídlící v Tokiu v budově navržené hvězdným designérem Philippem Starckem není neznámý. Skupina Asahi před čtyřmi lety pokukovala po pivovarech Staropramen. V klání o tuzemskou pivovarskou dvojku byl však nakonec úspěšnější kanadsko-americký Molson Coors, který Staropramen získal za 3,5 miliardy dolarů.

Zájem o pivovary s centrálou na pražském Smíchově ze strany Japonců rozhodně nebyla náhoda nebo nepromyšlený krok. Vlajková loď skupiny ležák Asahi Super Dry se totiž od roku 2000 licenčně vařil v pivovaru Braník, který pod Staropramen spadá. Japonci tehdy z Braníku odstartovali expanzi na evropský trh. Po ukončení produkce v pivovaru Braník v roce 2007 se výroba Asahi Super Dry přestěhovala na opačný břeh Vltavy do Staropramenu.

„Pivovar Staropramen vaří značku Asahi Super Dry na zakázku pro evropský trh. Zmíněné pivo je k dostání na vybraných místech také v České republice,“ potvrdila PR manažerka pivovaru Denisa Mylbachrová s tím, že Staropramen ale není distributorem značky a nemůže tak ani poskytnou bližší informace.

Asahi je doma pivní jedničkou
Vedle Staropramenu vyrábí piva Asahi na kontinentu ještě anglický pivovar Shepherd Neame. Skupina dnes v Evropě realizuje necelých patnáct procent prodejů na zahraničních trzích, které loni dosáhly hodnoty 250 miliard jenů, tedy zhruba 58 miliard korun.

V domovském Japonsku je Asahi jedničkou mezi pivy a podle vlastních údajů ovládá polovinu trhu. V posledních letech se proto zaměřuje právě na zahraničí, především na Asii a Oceánii. Letos v únoru skupina oznámila, že v rámci nové strategie chce posílit a diverzifikovat své globální postavení. Zahájila proto jednání o koupi pivovarů v Itálii, Anglii a Nizozemsku v souvislosti se spojením světové pivovarnické jedničky Anheuser-Busch InBev a vlastníka Prazdroje SABMiller. Aby mohlo k transakci dojít, musí se obě skupiny některých svých pivovarů zbavit. Mezi ně patří i Plzeňský Prazdroj.

„Pokles cen akcií od začátku roku nám umožnil navýšit investice včetně nabytí pivovarů v Evropě,“ zdůvodnil nákupy ředitel Asahi pro zahraniční trhy Naoki Tanaka. Asahi se s SABMiller už dohodl na koupi nizozemské značky piva Grolsch a italské Peroni za 2,55 miliardy eur. Nabytí Prazdroje by tak pro Japonce bylo logickým krokem, byť společnost zájem zatím popírá.

Celkem pod Asahi spadá osm pivovarů v sedmi zemích, pivo však nepatří mezi jediné produkty skupiny. Vyrábí také whiskey Nikka nebo tradiční japonský destilát Shōchū a je největším importérem vín do Japonska. Menší význam než alkoholické nápoje má pro skupinu segment balených vod a potravin, jako je dětská výživa a mražené potraviny.

Pražské hospody oslaví 174 let plzeňského piva

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:První zprávy

Už 174 let uplynulo ode dne, kdy sládek Josef Groll uvařil první várku plzeňského ležáku a založil tak zcela novou pivní kategorii spodně kvašených piv „pils“.

Tohle významné výročí připomene od čtvrtka v 6 pražských hospodách historický koňský povoz v čele s poslední českou formankou a plzeňským sládkem. Ti přivezou na voze do hospod speciální pivní várku nefiltrovaného ležáku v dubových pivovarských sudech.

Oslava 174. narozenin piva Pilsner Urquell začala v sobotu 1. října tradičním plzeňským Pilsner Festem, který odstartoval další místní oslavy po celé republice. Historické výročí se bude slavit až do listopadu ve více než 30 vybraných hospodách ve 12 českých městech, prvním z nich je Praha. Šest pražských hospod tak na jeden večer ožije dobovou pivní atmosférou a jejich návštěvníci budou moci ochutnat Pilsner Urquell v jeho nefiltrované podobě z ručně vyráběného dubového sudu.

Ten na slavnosti do vybraných hospod doveze plzeňská formanka Jana Šůsová, která ještě dnes aktivně rozváží na svém koňském povozu pivo do několika plzeňských hospod. Udržuje tak rodinnou tradici formanského řemesla.

„Formanství a koně jsou moje vášeň. Je to důležité dědictví, které mi předal můj táta a jemu zase děda. Jsem ráda, že cestou těchto regionálních oslav výročí ležáku můžu lidem naživo ukázat krásu tohoto tradičního řemesla,“ říká Šůsová. Ručně vyráběný sud z jejího povozu pak v každé z vybraných hospod a restaurací narazí plzeňský sládek a slavnostního proslovu se ujme historická postava Josefa Grolla, zakladatele piva plzeňského typu. Pivo budou po hospodě roznášet šenkýřky a o zábavu a dobrou náladu se postará dobová kapela.

Atmosféru jako v roce 1842 můžete zažít už ve čtvrtek 6. října v Praze v Restauraci U Pinkasů a tentýž den v hospodě Bredovský dvůr. V pátek 7. října se bude slavit v hospodě PUOR Kulaťák a U Veverky a v sobotu 8. října přiveze formanka soudky ještě do Lokálu Dlouhá a restaurace Katr ve Vězeňské ulici.

Plzeňský Prazdroj prý chtějí koupit Japonci

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Novinky.czAutor:ČTKPrazdroj

Japonský pivovar Asahi Group Holdings hodlá nabídnout více než 500 miliard jenů (117 miliard korun) za aktivity společnosti SABMiller ve střední a východní Evropě, mezi které patří i Plzeňský Prazdroj. Informoval o tom japonský podnikatelský list Nikkei.

Prodej aktivit SABMilleru v Česku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro dohodnuté převzetí podniku ze strany rivala Anheuser-Busch InBev. Nabídky na odkup aktivit v uvedených pěti zemích má InBev začít přijímat po převzetí SABMilleru příští týden, uvedl Nikkei.

Pivovar Asahi patří mezi řadu firem, o jejichž možném zájmu o aktivity společnosti SABMiller ve východní Evropě se v posledních měsících spekuluje.

Asahi zprávy popírá
Prezident Asahi Akijoši Kodži přitom v květnu agentuře Reuters řekl, že firma se o východoevropské aktivity SABMilleru ucházet nebude. Mluvčí Asahi ve středu v reakci na zprávu listu Nikkei uvedla, že firma v současnosti nečiní žádné kroky k převzetí těchto aktivit.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují aktivity SABMilleru určené k prodeji i polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Jejich celková hodnota se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard korun).

Mezi potenciální uchazeče o tato aktiva podle médií patří také některé české investiční společnosti včetně PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera nebo J&T Ivana Jakaboviče a Patrika Tkáče.

Pivovar chce zpátky Plzeň
Pivovar Asahi se již dříve dohodl na koupi některých značek pivovaru SABMiller, jako Peroni a Grolsch, za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Prodej těchto značek byl rovněž podmínkou pro převzetí SABMilleru rivalem Anheuser-Busch InBev.

Navrácení údajně neoprávněně znárodněného a posléze zprivatizovaného pivovaru Plzeňský Prazdroj do českých rukou přitom žádají plzeňští Pravováreční měšťané, kteří se ve věci určení vlastnictví cenných ochranných známek a některých budov pivovaru obrátili na soud. Jejich snahy podporuje i radnice.

Japonci nabídli za skupinu pivovarů v čele s Prazdrojem 117 miliard Kč

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:ČTKPrazdroj

Japonský pivovar Asahi Group Holdings, o kterém se spekulovalo jako o jednom ze zájemců o část pivovarů SABMiller v čele s Plzeňským Prazdrojem, hodlá za středoevropské podniky nabídnout 500 miliard jenů, tedy 117 miliard korun. Informoval o tom japonský podnikatelský list Nikkei.

Prodej aktivit SABMilleru v Česku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro dohodnuté převzetí podniku ze strany rivala Anheuser-Busch InBev.

Pivovar Asahi patří mezi řadu firem, o jejichž možném zájmu o aktivity společnosti SABMiller ve východní Evropě se v posledních měsících spekuluje. Prezident Asahi Akijoši Kodži přitom v květnu agentuře Reuters řekl, že firma se o východoevropské aktivity SABMilleru ucházet nebude. Mluvčí Asahi dnes v reakci na zprávu listu Nikkei uvedla, že firma v současnosti nečiní žádné kroky k převzetí těchto aktivit.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují aktivity SABMilleru určené k prodeji i polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Jejich celková hodnota se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard Kč). Mezi potenciální uchazeče o tato aktiva podle médií patří také některé české investiční společnosti, například R2G a J&T.

Pivovar Asahi se již dříve dohodl na koupi některých značek pivovaru SABMiller, jako Peroni a Grolsch, za 2,55 miliardy eur (69 miliard Kč). Prodej těchto značek byl rovněž podmínkou pro převzetí SABMilleru rivalem Anheuser-Busch InBev.

Bude Prazdroj Japonců? Chystají nabídku na aktivity SABMilleru

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Japonský pivovar Asahi Group Holdings hodlá nabídnout více než 500 miliard jenů (117 miliard korun) za aktivity společnosti SABMiller ve východní Evropě, mezi které patří i Plzeňský Prazdroj. Informoval o tom japonský podnikatelský list Nikkei.

Prodej aktivit SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro dohodnuté převzetí podniku ze strany rivala Anheuser-Busch InBev.
Pivovar Asahi patří mezi řadu firem, o jejichž možném zájmu o aktivity společnosti SABMiller ve východní Evropě se v posledních měsících spekuluje. Prezident Asahi Akijoši Kodži přitom v květnu řekl, že firma se o východoevropské aktivity SABMilleru ucházet nebude. Mluvčí Asahi v reakci na zprávu listu Nikkei uvedla, že firma v současnosti nečiní žádné kroky k převzetí těchto aktivit.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují aktivity SABMilleru určené k prodeji i polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Jejich celková hodnota se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard korun). Mezi potenciální uchazeče o tato aktiva podle médií patří také některé české investiční společnosti, například R2G a J&T.

Pivovar Asahi se již dříve dohodl na koupi některých značek pivovaru SABMiller, jako Peroni a Grolsch, za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Prodej těchto značek byl rovněž podmínkou pro převzetí SABMilleru rivalem Anheuser-Busch InBev.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.26.07.2017 15:535.251/5.251