Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Nový český rekord vytvořili díky oblíbenému zlatavému moku

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Benešovský deníkAutor:Lucie Sedláková

Pitím piva při štafetě vytvořili ve Voticích nový český rekord. Třetí ročník Votické chmelové šišky se nesl ve znamení pití piva a vytvoření nového českého rekordu.

Na Komenského náměstí ve Voticích se při pivním festivalu sešla řada příznivců. Někteří jen kvůli hudebnímu programu, většina ale kvůli pivu – hlavnímu lákadlu akce. Zúčastněným byl i komisař Agentury Dobrý den, která v tuzemsku sleduje všechny možné rekordy a jejich plnění. „Rekord byl ustanoven. V České knize rekordů tento počin vyjde v příštím vydání, tedy v roce 2018," uvedl prezident agentury Dobrý den Miroslav Marek.

Organizátoři pivních slavností ve Voticích k vytvoření rekordu přistoupili především kvůli tomu, že svůj program chtěli návštěvníkům oživit. Také sledovali jiné pivní slavnosti napříč republikou a pivní štafeta se jim zdála jako dobrá náplň pro potenciální zúčastněné.

„Při pivní štafetě jsme měli za úkol vypít jeden sud obsahující sto piv. Akce se zúčastnilo 61 mužů a žen. Nový český rekord v pití piva při štafetě jsme vytvořili za 111 minut a 51 vteřin," prozradil zakladatel votických pivních slavností Martin Schorný.

Pivní štafeta byla padesát metrů dlouhá. Po 25 metrech si musel každý účastník natočit pivo a následně celý půl litr co nejrychleji vypít. Po uběhnutí zbývajících 25 metrů předal štafetu jeden účastník druhému, dokud se všechno pivo ze sudu nevypilo.

Pivní festival tento víkend
Kdo nestihl přijít na votické pivní slavnosti, nemusí být zachmuřený. Již v sobotu od 13 hodin začnou také v Nakvasovicích u Čechtic Pivní slavnosti, které se u zdejšího rybníka konají již po čtvrté. Na příchozí bude čekat nejen hudební program, různorodé, tématické soutěže, ale především dobré jídlo a nejrůznější druhy piv. Všechny se budou točit přes pípu a budou samozřejmě kvalitně vychlazené.

Krušovický pivovar zažádal o napojení na regionální vodárenskou infrastrukturu

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Vodárenství.czAutor:Týdeník 5+2Krušovice

Pivovar Krušovice spotřebuje na výrobu litru piva 2,9 litru pitné vody. Jiné pivovary spotřebují až 10 litrů. Pivovar čerpá vodu z vlastních vrtů v křivoklátských lesích. Ačkoliv jsou stávající vodní zdroje dostačující, požádal pivovar o napojení na velkou vodárenskou infrastrukturu společnosti Vodárny Kladno-Mělník, která odebírá bodu zejména z podzemních vrtů u Mělnické Vrutice.

Nový přivaděč pro Pivovar Krušovice má řešit odběr vody pro budoucí rozvoj výroby v pivovaru a současně je projektován jako veřejný vodovod s budoucím napojením na obce Řevničov a Krušovice. Nyní je přivaděč ve fázi plánování a získávání povolení stavby.

„Od vodáren jsme získali souhlas k napojení přivaděče na vodojem při splnění stanovených podmínek. Vodojem je v katastru Nového Strašecí a aktuálně se snažíme s vodárnami uskutečnit schůzku, na které bychom chtěli projednat nastavení majetkoprávních a finančních vztahů při odběru vody,“ uvedla mluvčí Heinekenu, který pivovar vlastní, Jana Austová Pikardová.

Pivovar Krušovice je jedním z nejstarších pivovarů v Česku, jeho historie sahá do začátku 15. století. Pivovar sídli v obci Krušovice na Rakovnicku a od roku 2008 je součástí nadnárodní společnosti Heineken.

Japonský majitel Prazdroje prodá zbytek v čínském holdingu Tingyi-Asahi za 14 miliard

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:euro.czAutor:ČTK

Majitel Plzeňského Prazdroje, největší japonský pivovar Asahi, prodává svůj zbývající podíl v čínském holdingu Tingyi-Asahi Beverages. Za zbylý podíl 20,4 procenta získá 68,7 miliardy jenů (14,2 miliardy korun). Z dnešního vyjádření japonského pivovaru vyplývá, že získané prostředky použije na jiné zahraniční investice.

Kupcem je jeho partner z Kajmanských ostrovů, společnost Tingyi Holding. Asahi již loni odprodal deset procent svého podílu podnikům se společnou majetkovou účastí.

Japonská firma se loni v prosinci dohodla na koupi pěti pivovarů v Evropě od americko-belgické firmy Anheuser Busch InBev za 7,3 miliardy eur (191 miliard korun). Součástí této transakce byla i koupě největšího výrobce piva v Česku Plzeňského Prazdroje. Na koupi si japonský podnik vzal bankovní půjčku.

Asahi je nucen expandovat mimo svůj domácí trh, protože konzumace alkoholu se snižuje s měnící se demografickou situací. Společnost dnes rovněž dodala, že stále přezkoumává svůj 20procentní podíl ve druhém největším čínském pivovaru co do objemu Tsingtao Brewery.

Pivovar může plnit nové plechovky

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Plzeňský deníkAutor:Pavel KorelusPrazdroj

K tradičním třetinkám a půllitrům přibydou plechovky o objemu od 200 mililitrů až po jeden litr.

Plzeňský Prazdroj uvedl ve čtvrtek do plného provozu novou linku na stáčení nápojů do plechovek, díky níž teď může na trh dodávat více druhů plechovek než dříve. K tradičním třetinkám a půllitrům přibudou další plechovky od objemu 200 mililitrů až po jeden litr, které budou v pivovaru plnit klasickými i nealkoholickými pivy a také ovocnými cidery.

Prazdroj novou linku otestoval při výrobě 750 ml nádobek u příležitosti 175.výročí pivovaru.

O investici rozhodl pivovar na začátku loňského roku kvůli zvyšující se poptávce po plechovkovém pivu na domácím i zahraničním trhu. Kapacita výroby plechovkového piva a dalších nápojů se teď zvýší téměř o tři čtvrtiny. Celkem Prazdroj v plechovkách nyní prodává cca 14 procent produkce a tento podíl stále roste. Populární jsou plechovky zejména v létě, kdy si lidé kupují pivo v těchto obalech na cesty na dovolenou, nebo na chaty a chalupy.

Nová technologie umožňuje rychlou výměnu produkce různých typů plechovek v reakci na aktuální potřeby trhu. „Je to možné díky unikátnímu systému propojení plniče a dvou zavíraček plechovek s poloautomatickým přestavbovým systémem,“ uvedl Daniel Šefranko, projektový manažer, který tuto celou investici úspěšně řídil.

Radegast uvařil na léto nové pivo. Ráznou desítku

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Bruntálský deníkRadegast

Nošovičtí sládci v těchto dnech uvedli na trh nové pivo hořké osvěžení nazvané Radegast Rázná 10.

Novinka doplňuje úspěšnou a oblíbenou Radegast Ryze Hořkou 12. Bude na čepu v hospodách a zamíří také do obchodů v lahvích a plechovkách, a to za stejnou cenu jako dosavadní Radegast Original. Čepovat se bude i na festivalu Colours of Ostrava.

„Radegast Rázná 10 je pivo uvařené ze sladu vyrobeného ve vlastní sladovně z vybraných českých odrůd sladovnického ječmene a nejkvalitnějšího moravského chmele. Naše novinka tak přináší pijákům nekompromisní hořké osvěžení s plnějším chuťovým profilem, než je u desítek obvyklé," popisuje nošovický sládek Petr Kwaczek.

Radegast podle něj od začátku uznává tradiční dělení českého pivního trhu na desítky a dvanáctky a nechce se pouštět do kompromisních řešení, jako jsou třeba jedenáctky. „Desítka má být na žízeň a osvěžení a dvanáctka na vychutnání a posezení u piva," konstatuje Petr Kwaczek s tím, že charakteristické hořkosti piva Radegast věnují sládci nejvyšší pozornost u každé nové receptury.

Na uvaření Rázné 10 měl velký vliv i úspěch světlého ležáku Radegast Ryze Hořká 12. „Od uvedení na trh v roce 2014 se výstav Ryze Hořké 12 každoročně zvyšuje. V loňském roce byl meziroční nárůst téměř 10 procent a oproti původnímu ležáku Radegast Premium byl v loňském roce výstav o 18 procent vyšší," dodává manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Pijte pivo Bernard

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Neviditelný pesBernard

Pro Británii to byla zkouška, zdali je pořád ještě svobodná – zda v BBC zůstane Top Gear. Dokud to byl Top Gear s Jeremym, Richardem a Clarksonem, byla to Británie Beatles a Frost over England. Pak Jeremyho Clarksona vyhodili kvůli trapné zámince sporu o spálený biftek a je to Británie trapných premiérů, kteří vyhlašují referenda jen proto, aby je prošvihli, a mladí lidé hlasují pro vyžilého bolševika.

Pivo Bernard se svým kulturním přesahem, to je zase u nás ostrůvek svěžího vzduchu, ostrůvek recese a sršatých nápadů. Je to jako v závěru Čapkova R.U.R. Dokud žárovička svítí, žijem, říkají si postavy hry a sledují, jak jedna po druhé žárovičky hasnou. Pivo Bernard a jeho reklamy jsou taková žárovička v dusivé tmavošedé mlze mazlavé korektnosti zamořené chaluhami zákazů.

A už je to tady, reklama s tancující černoškou je sexistická a rasistická. Na námitku Stanislava Bernarda, že námitky proti reklamě mají čtyřprocentní podporu, oponuje růžolící aktivistická soudružka, že na čtyři procenta je třeba brát stejný ohled jako na čtyřprocentní homosexuální menšinu. Že jí není hanba, chtělo by se říct. Jenže ona jí hanba být nemůže, protože má skořápku na zadku a nemá ponětí o padesátých létech, kdy jiné takové růžolící soudružky taky hořely pro svoji pravdu.

Historka z té doby: obrátila se taková růžolící na moji matku s prosbou o radu, že ona miluje soudruha Pepíčka a soudruh Pepíček vzdoruje a že už organizace ho vyzvala, aby se vyjevil, a on je jako dub, a co by ona, jako zkušená soudružka, poradila? Moje matka jí poradila, aby si umyla vlasy. Zrudla rozhořčením a běžela ji udat.

Ve věci reklamy pivovaru Bernard by si tyhle dvě soudružky mohly podat přes propast času ruce. Tamti soudruzi pivo Bernard utnuli. Ti noví soudruzi se o to snaží.

Proč jsou pořád nějací soudruzi?

Tak aspoň pijte pivo Bernard, dokud smí být. Já mu připiju červeným vínem bez černošky.

Prazdroj spustil linku na stáčení atypických plechovek za stovky milionů

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj, který v březnu převzala japonská skupina Asahi, zprovoznil novou linku na stáčení nápojů do plechovek. Stála 340 milionů korun. Zvýší tak současnou kapacitu z dosavadních 60 tisíc lechovek za hodinu na 100 tisíc obalů.

K tradičním třetinkám a půllitrům přibylo pět nových objemů plechovek od 200 mililitrů až po jeden litr, řekl manažer plzeňského pivovaru Stanislav Hamara. Počet zaměstnanců stáčírny se díky investici zvýšil o 20 na 160, pracují ve čtyřech směnách.

Prazdroj, který začal se stáčením do plechových obalů už v roce 1993, má v ČR linku na plechovky jen v Plzni, kde se stáčejí také produkty dvou dalších českých pivovarů ze skupiny, tedy Velkých Popovic a Radegastu. Loni stočil Prazdroj do plechovek téměř 1,1 milionu hektolitrů piva, více než čtyřnásobek oproti roku 2010.

O investici rozhodl pivovar kvůli rostoucí poptávce po plechovkovém pivu na domácím i zahraničním trhu. Celkem Prazdroj v plechovkách prodává 14 procent produkce a podíl stále roste. Populární jsou plechovky zejména v létě, kdy si lidé kupují pivo na dovolenou, chaty a chalupy.

Nová linka bude vyrábět nápoje v osmi různých variantách 200, 250, 330, 400, 500, 550, 750 a 1000 mililitrů. "Využijeme ji jak pro plnění ležáků a výčepních i nealkoholických piv, ochucených Birellů i stále populárnějších ciderů Kingswood a Frisco," uvedl Hamara.

"Plechovky jdou nyní přímo z kamionů na linky," řekl manažer logistiky Josef Procházka. Pivovar je teď nakupuje hlavně v Polsku od firmy Can-Pack a od nizozemské skupiny Ball. Kromě tradičních balení piv umožní nová linka také balit libovolný počet piv podle přání zákazníka.

Nová technologie umožňuje rychlou výměnu typů plechovek v reakci na aktuální potřeby trhu. "Je to možné díky unikátnímu systému propojení plniče a dvou zavíraček," řekl manažer projektu Daniel Šefranko.

Ve velké stáčírně, zprovozněné v listopadu 2006, je dále lahvovací linka s kapacitou 120 tisíc lahví za hodinu. Byla doplněna linkou na stáčení desetistupňových piv do PET lahví s kapacitou 17 tisíc lahví.

Nejlepší pivo v Západních Čechách čepuje Miroslav Štych

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Region Plzeň

Ze čtyřiceti soutěžících vybrala odborná porota tři nejšikovnější v čele s Miroslavem Štychem. Ten se stal absolutním vítězem západočeského kola a společně s dalšími postupujícími zabojuje o vítězství v celonárodním finále 16. a 17. srpna v Plzni, kde se vítězové všech regionálních kol utkají v dovednostech řemesla výčepního a znalostech historie a výroby světoznámého ležáku.

Miroslav Štych z PUOR Restaurace U Mansfelda je vítězem západočeského kola 12. ročníku soutěže o nejlepšího výčepního plzeňského piva. V pivovaru ukázal, že zvládá nejen veškeré technologické znalosti týkající se čepování a servírování piva, ale oplývá i tolik potřebným charismatem, který nesmí chybět žádnému výčepnímu. Společně s ním do národního finále postupuje Martin Křížek z karlovarské Ventura Pub – Evropák. Ten se umístil na druhé příčce a trojlístek nejlepších výčepních doplňuje bronzová Tereza Zíková z Pilsner Urquell Bar v Mariánských Lázních.

„Chtěl jsem ukázat, že výčepní tady v Plzni prostě umí udělat ten nejlepší ležák Pilsner Urquell,“ popisuje vítěz západočeského kola svou motivaci, proč se do soutěže přihlásil a dodává: „Na práci výčepního mám nejraději chvíle, kdy se mi podaří hosty rozveselit.“

Postupující do plzeňského finále:
1. Miroslav Štych, PUOR Restaurace U Mansfelda, Plzeň
2. Martin Křížek, Ventura Pub – Evropák, Karlovy Vary
3. Tereza Zíková, Pilsner Urquell Bar, Mariánské Lázně

Celonárodní finále se uskuteční ve dnech 16. a 17. srpna v Plzni. Václav Berka, obchodní sládek Plzeňského Prazdroje, prozrazuje, co získá nejlepší výčepní plzeňského ležáku. „Tím největším oceněním pro nového Mastera Bartendera je samozřejmě prestiž, kterou vítězství přinese jemu a “jeho“ restauraci. Jako symbol toho, že hosté u něj dostanou ten nejlepší pivní servis od skutečného profesionála a plzeňské pivo ve špičkové kvalitě, dostane vítěz památeční trofej. Tradičně také ty nejlepší čeká cesta po evropských provozovnách, které čepují Pilsner Urquell, první zlaté pivo na světě, které dalo jméno celé jedné pivní kategorii -Pils.“

Od dvou deci po litr. Prazdroj stáčí nápoje do plechovek osmi velikostí

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:iDNES.czPrazdroj

Plzeňský Prazdroj spustil ve čtvrtek novou linku, která stáčí nápoje do plechovek různých velikostí. Díky tomu pivovar nabídne zákazníkům kromě klasických třetinek a půllitrů i plechovky o objemu od dvou deci do jednoho litru.

Nová linka za 340 milionů korun je letošní největší akcí Plzeňského Prazdroje, za hodinu zvládne naplnit až 40 tisíc plechovek. Bude vyrábět nápoje v osmi různých variantách o objemu 200, 250, 330, 400, 500, 550, 750 a 1 000 mililitrů.

Technologie umožňuje rychlou výměnu produkce různých typů plechovek v reakci na aktuální požadavky trhu.

„Novou linku využijeme pro plnění ležáků a výčepních piv i piv nealkoholických, ochucených birellů i neustále populárnějších ciderů Kingswood a Frisco,“ uvedl manažer plzeňského pivovaru Stanislav Hamara.

V testovacím provozu už vznikly sběratelské kousky plechovky Pilsner Urquell o objemu 750 ml k příležitosti 175. výročí pivovaru, které se slaví letos. Plzeňský Prazdroj už také na trhu testuje nové čtvrtlitrové plechovky Birellu.

O investici do nové stáčecí linky rozhodl pivovar na začátku loňského roku, a to kvůli rostoucí poptávce po plechovkovém pivu na domácím i zahraničním trhu.

Kapacita výroby plechovkového piva a dalších nápojů se nyní zvýší téměř o tři čtvrtiny. Celkem nyní Plzeňský Prazdroj v plechovkách prodává asi 14 procent produkce a tento podíl stále roste.

Populární jsou plechovky zejména v létě, kdy si lidé kupují nápoje na cesty na dovolenou nebo na chaty a chalupy.

Na nové lince našlo práci dvacet nových zaměstnanců. Zkušební provoz začal v dubnu a nyní technologie pracuje na plný provoz ve čtyřech směnách.

Prazdroj popletl jméno zakladatele, prodává plechovky s chybou

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:iDNES.czPrazdroj

Zaměstnancům Plzeňského Prazdroje se podařilo nešťastné faux pas. Zakladatele a sládka svého prémiového ležáku Pilsner Urquell Josefa Grolla, který do Plzně přišel z bavorského Vilshofenu, pravděpodobně omylem na plechovkách „překřtili“ na Františka.

Vlajková loď plzeňského pivovaru Pilsner Urquell slaví letos 175. výročí zrodu. Právě při té příležitosti se nedopatřením dostalo na část plechovek chybné jméno.

Prazdroj na dotaz iDNES.cz uvedl, že se do oběhu dostaly desítky tisíc kusů těchto plechovek. „Není důvod plechovky stahovat, pivo v nich je stále ten plzeňský ležák, který mají pivaři rádi, a i obal splňuje všechny potřebné náležitosti,“ řekl mluvčí pivovaru Vladimír Jurina.

Poté dodal, že chybné jméno se na plechovkách objevilo asi pod vlivem císaře Františka Josefa I., který byl podle mluvčího údajně jedním z prvních vážených ambasadorů plzeňského ležáku.

Místo charity erotická linka
„Bota“ na plechovkách prémiového ležáku je nepříjemná, sám by si jí však všiml málokdo. Větší průšvih musela hasit například americká potravinářská firma Kroger, která v roce 2010 na své cereálie Curves uvedla chybné telefonní číslo. Lidé se tak namísto charity Feed the Children dovolali na erotickou linku nabízející sex po telefonu. Cereálie s chybou tehdy výrobce ihned stáhl z trhu.

Ve světě marketingu a reklamy se vyskytla celá řada přešlapů. Mnohdy vznikaly špatným překladem, lokalizací nebo nedokonalou úpravou vizuálů. Například Coca-Cola svého času vstupovala do Číny pod krkolomným názvem Ke-kou-ke-la, který se dá podle rozdílu v dialektu přeložit buď jako „kousej do voskové tyčinky“ nebo jako „klisna, vycpaná voskem“.

Nejedním kuriózním momentem přispěl také nábytkářský řetězec IKEA v České republice. V roce 2010 zařadil do promoakce koberec s názvem Hoven, a slevu inzeroval jako „Doprodej Hoven“. Kontroverzní koberec, který nesl název dánského města, pak raději přejmenoval.

Z plechovek sběratelská rarita?
Je možné, že plechovky Pilsner Urquell se stanou sběratelskou raritou. A že za několik let nebo desítek let slušně nabudou na hodnotě. Ve světě filatelie platí, že investiční známky s chybotiskem patří k těm nejcennějším a nejdražším. Na druhou stranu, přestože plechovky se ve stejném prostředí rozpadnou později než papír, jejich obsah bude za pár let nepoživatelný.

Plzeňský Prazdroj ve čtvrtek spustil novou linku na stáčení piva do plechovek za 340 milionů korun. Umožní plnění obalů také o netradičních velikostech, jako jsou plechovky s obsahem 1 litr, 0,75 litru a 0,2 litru. Velikostí je celkem osm.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.04.2018 15:476.159/6.159