Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Češi vyrobili unikátní mobilní pivovar. Jde převážet v kontejneru, vařit se naučí amatér

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:Iva Špačková

Smart Brewery je prvním mobilním pivovarem, který se vejde do kontejneru a je na prodej soukromníkům. Firma má zatím dva zákazníky, nyní jedná s dalšími zájemci z Evropy, Asie a Afriky.

Česká společnost Well Service vyrobila mikropivovar, který lze převážet v kontejneru. Přijde na necelé tři miliony korun a firma ho chce nabízet nadšencům, kteří si chtějí vyrobit vlastní piva.

Zatím má dva zákazníky - v pražské Chuchli a ruském Velkém Novgorodu. Nyní jedná s dalšími zájemci z Evropy, Asie a Afriky. Novinku chce představit na veletrzích v cizině i v Česku.

Základní verze pivovaru se vejde do lodního kontejneru o rozměrech 6 x 2,5 x 2,9 metru a přijde na 2,69 milionu korun. Designově atraktivnější prosklená varianta stojí o 200 tisíc více. V ceně je i doprava a instalace na místě, suroviny na výrobu prvních šesti tisíc půllitrů a sládek, který pět týdnů bude nového majitele učit, jak má správné pivo vařit a čepovat.

Vařit pivo se za pět týdnů dokáže údajně i amatér. "Když jsme to naučili Vietnamce, to by bylo, abychom to nenaučili vás. Ale musíte to mít ráda, musíte mít chuť se učit a pak se tomu pořádně věnovat," řekl redaktorce Aktuálně.cz sládek Libor Pavelec.

Nápad vyrobit mobilní pivovar není úplně nový. Ještě za socialismu ho podle sládka vyráběly české podniky pro geology či těžaře, kteří pracovali na Sibiři. Byly to však specializované kousky, které nikdy nesloužily širšímu pivařskému publiku.

Smart Brewery je tak prvním mobilním pivovarem, který se vejde do kontejneru a je na prodej soukromníkům. Všechny díly, tedy například varna, myčka, kvasná káď, kompresor či ležácké tanky, jsou vyrobeny v Česku. Pouze chladicí jednotka pochází z Itálie.

"Mobilní pivovar lze pořídit levněji než vestavěný, má levnější obsluhu a je výhodný v tom, že když ho chce někdo po čase prodat, jde ho jednoduše převést na nové místo vlakem, na lodi nebo v nákladním automobilu," říká Pavel Poživil, spolumajitel firmy Well Service, která pivovary vyrábí pod značkou Smart Brewery (Chytrá pivnice).

Základní verze pivovaru (se třemi ležáckými tanky o objemu 1000 litrů) dokáže za rok vyrobit až 525 hektolitrů desetistupňového piva. Dvanáctistupňového vyrobí zhruba 360 hektolitrů. Pivovar vyrobí i speciály, ale kapacita bude nižší. Kdo by se však chtěl pustit do výroby takzvaně svrchně kvašených piv (například pivo Ale), která kvasí kratší čas, mohl by uvařit až tisíc hektolitrů za rok.

Právě do výroby těchto piv se chce už v září pustit Vít Spáčil, majitel restaurace Gourmeta v Podolí a zároveň i majitel prvního mobilního pivovaru. Musí však napřed zřídit celní sklad, bez nějž alkohol vyrábět nesmí. "Miluji pivo a podporuji malé pivovary. Teď chci vyrábět i vlastní jako doplněk nabídky. Chceme zkusit především Aly, ale pitelnější a lehčí, než na jaká jsou zatím Češi u nás zvyklí," říká Spáčil.

Firma doufá, že prorazí hlavně ve světě. Vedle dohodnuté zakázky pro Rusko jedná o prodeji nových pivovarů také ve Vietnamu, Thajsku, Tanzanii, Nigérii, Bulharsku či Itálii. Na podzim chce Well Service pivovar ukázat na gastronomickém veletrhu v Praze a v příštím roce ho chce představit na veletrzích v cizině.

Český svaz pivovarů a sladoven, obecně jakoukoliv aktivitu, která napomáhá exportu českého piva a zvýšení jeho renomé ve světě, vítá. Výkonná ředitelka svazu Martina Ferencová se však domnívá, že v Česku se tradiční pivní kultura odehrává v hospodách, v níž jsou lidé zvyklí na čepované pivo z klasických pivovarů či minipivovarů.

"Je otázkou, zda proces výroby v kontejnerovém pivovaru dokáže uchovat všechny náležitosti a postupy při vaření tak, aby splňoval všechna kritéria, která jsou kladená na jeho výrobu," říká Ferencová. Důležitá tak bude podle ní zpětná vazba od spotřebitele. "Pokud mu bude pivo uvařené v těchto podmínkách chutnat, má projekt šanci na úspěch," myslí si šéfka svazu.

10 let museli prodávat pivo v Itálii pod značkou Czechvar. Nyní se Budvar soudí

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:iRozhlas.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar vede ve světě přes 40 známkoprávních sporů. V Itálii, kam se se značkou Budweiser Budvar vrátil po deseti letech, se nyní soudí o náhradu škody. V exportu chce rozvíjet evropské trhy, více se zaměřit na Severní Ameriku a nově i na Asii, informoval ředitel pivovaru Petr Dvořák.

Známkoprávní spory stojí Budvar ročně několik milionů korun. Spory se táhnou přes 100 let. „Někde jsou příčinou smlouvy z roku 1911 a 1939, které nás pořád trápí. Někde jsou spory zásadnější, někde drobnosti, někde už řešíme spory o náhradu škody. Máme země, kde to nemusí ve výhledu tří až pěti let vypadat jako důležité, ale naším úkolem je, abychom i ve známkoprávní oblasti předávali následovníkům co nejlepší výchozí pozici. Za patnáct dvacet let to mohou být nejzajímavější teritoria. V roce 1911 bylo asi jednoduché mávnout rukou nad tím, že do Ameriky neexportuji, ale jak rádi bychom měli o 100 let později Budweiser Budvar v Americe," řekl Dvořák.

Po deseti letech dostal Budvar značku Budweiser Budvar zpět do Itálie. Teď soudně řeší náhradu škody. Dvořák to označil za historické vítězství. „Nebyli jsme tam deset let pod vlastní značkou. Tohle vítězství bylo kolem roku 2014, ale má doteď dozvuky, protože jeden ze sporů vedeme o náhradu škody. Jestli jsme byli neoprávněně vyhnáni z Itálie na deset let a museli prodávat pod značkou Czechvar, tak nás to poškodilo," řekl ředitel. Budvar se podílí i na jednání Evropské unie s Čínou o chráněných evropských označeních.

V exportu chce Budvar rozvíjet trhy v Evropě, stále ho zajímá Severní Amerika a nově i některé asijské trhy. Loni vyvezl do 77 zemí 975 000 hektolitrů, tedy 60,4 procenta své produkce. Meziročně to bylo o 8,5 procenta více. Na celkovém exportu piva z Česka se loni podílel Budvar 22,5 procenta. Nejvíc vyváží do Německa, Rakouska, Slovenska, Polska a Británie.

„Nejsilnější jsme v Německu, po pár letech trošku negativnějšího vývoje v Anglii se nám daří obracet trend i tam. Je to pro nás pořád perspektivní trh, dá se tam vyzkoušet spousta přístupů, které se dají rozvíjet do dalších trhů. Vyspělejší trhy se začínají hodně orientovat na piva, která jsou dělaná poctivě a mají vyšší pitelnost," řekl Dvořák.

Ředitel nevidí důvody pro privatizaci Budvaru. Status národního podniku je podle něj výhodný pro stát i občany. „Tenhle národ, který je podle spotřeby piva na hlavu největším milovníkem piva na světě, má svůj národní pivovar, a že každý z Čechů vlastní kus pivovaru, v tom je zajímavý příběh sám o sobě. A Budvar je i ekonomicky extrémně zajímavý počin, na daních dodává ročně kolem 400 milionů, k tomu odvádíme zisky, nejsme závislí na žádných dotačních programech," řekl Dvořák. Hrubý zisk Budvaru loni klesl téměř o čtyři procenta na 337,3 milionu Kč.

Česká firma chce prorazit s pivovary v kontejneru. Jiná plány vzdala

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:iDNES.cz

Z přepravního kontejneru se dá postavit dům i kancelář. Nebo minipivovar. Poslednímu, netradičnímu řešení, jak se svézt na boomu řemeslných piv, věří pražská firma Well Service. S nápadem chce prorazit v zahraničí. Není však nový. Od stejných plánů před lety raději couvla jiná firma z Opavy.

Tuzemská společnost Well Service má ambice kontejnerové pivovary prodávat v Česku, ale i vyvážet pod značkou Smart Brewery. Jedno z prvních „krabicových“ řešení dodá do ruského Velkého Novgorodu. Další zakázku realizuje v pražské Chuchli, kde se má pivo vařit od září.

„Pivovar je koncipován jako mobilní, kontejnerový, jednoduchý na výrobu, určený pro jakoukoliv restauraci kdekoliv na světě. Pivovar přivezeme a stačí jej připojit na zdroj elektřiny a vody. Poskytujeme i služby sládka nebo možnost zaučení,“ uvedl pro iDNES.cz Pavel Poživil, ředitel společnosti. Cena se pohybuje kolem tří milionů korun v závislosti na službách a místě dodání.

Pivovar se dá snadno přemisťovat na kamionu, lodi nebo po železnici. Firma doufá, že prorazí hlavně ve světě. Začíná jednat o možnosti dodávek do Číny, na Sardinii nebo do Tanzánie. Mobilní pivovar je schopen vyrobit 525 hektolitrů piva ročně.

Všechny části pivovarů jsou vyrobeny českými firmami na zakázku, výjimku tvoří chlazení pivovaru, které se vyrábí v Itálii. Pro vaření piva se používá místo klasického sladu sladový výtažek. V pivovaru se dá vyrábět svrchně i spodně kvašené pivo.

Myšlenka kontejnerového pivovaru není nová. Již před rokem 1989 se podobně vozily pivovary z Česka do Sovětského svazu, kde vařily pivo pro dělníky na Sibiři.

Jiný příběh
S kontejnerovými pivovary se před několika lety snažila prorazit také opavská společnost Czech Minibreweries (dříve Mobilní pivovary), z nabídky je však nakonec stáhla.

„Zjistili jsme, že je tam řada technických problémů, které nápad znehodnocují. V pivovarském zařízení se pracuje s louhy a kyselinami, celý kontejner by proto musel být nerezový. Navíc pokud bychom je chtěli posílat přes moře, muselo by jít o lodní kontejner. Nemůže mít proto okna a další prvky, jinak by byla doprava extrémně drahá,“ říká Aleš Jakimov, majitel firmy, která vyrábí technologie pro minipivovary a dodává je zejména do zahraničí.

Podle něj by jen samotný nerezový kontejner bez vnitřního vybavení stál kolem dvou milionů korun. „Přepravci se ke kontejnerům chovají jako k obalům, s největší pravděpodobností by proto k zákazníkům dorazil otřískaný. To by se nikomu nelíbilo. Podobných překážek bylo víc, rozhodli jsme se proto, že řešení nebudeme nabízet,“ dodal. Navíc podle něj pivovar musí splňovat bezpečnostní požadavky, přitom však uvnitř není moc místa.

Budvar vede ve světě desítky sporů. Některé přes sto let

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar vede ve světě přes čtyřicet známkoprávních sporů. V Itálii, kam se se značkou Budweiser Budvar vrátil po deseti letech, se nyní soudí o náhradu škody. V exportu chce rozvíjet evropské trhy, více se zaměřit na Severní Ameriku a nově i na Asii. V rozhovoru to řekl ředitel pivovaru Petr Dvořák.

Známkoprávní spory stojí Budvar ročně několik milionů korun. Spory se táhnou přes sto let. "Někde jsou příčinou smlouvy z roku 1911 a 1939, které nás pořád trápí. Někde jsou spory zásadnější, někde drobnosti, někde už řešíme spory o náhradu škody. Máme země, kde to nemusí ve výhledu tří až pěti let vypadat jako důležité, ale naším úkolem je, abychom i ve známkoprávní oblasti předávali následovníkům co nejlepší výchozí pozici. Za patnáct dvacet let to mohou být nejzajímavější teritoria. V roce 1911 bylo asi jednoduché mávnout rukou nad tím, že do Ameriky neexportuji, ale jak rádi bychom měli o sto let později Budweiser Budvar v Americe," řekl Dvořák.

Po deseti letech dostal Budvar značku Budweiser Budvar zpět do Itálie. Teď soudně řeší náhradu škody. Dvořák to označil za historické vítězství. "Nebyli jsme tam deset let pod vlastní značkou. Tohle vítězství bylo kolem roku 2014, ale má doteď dozvuky, protože jeden ze sporů vedeme o náhradu škody. Jestli jsme byli neoprávněně vyhnáni z Itálie na deset let a museli prodávat pod značkou Czechvar, tak nás to poškodilo," řekl ředitel. Budvar se podílí i na jednání EU s Čínou o chráněných evropských označeních.

V exportu chce Budvar rozvíjet trhy v Evropě, stále ho zajímá Severní Amerika a nově i některé asijské trhy. Loni vyvezl do 77 zemí 975 tisíc hektolitrů, tedy 60,4 procenta své produkce. Meziročně to bylo o 8,5 procenta více. Na celkovém exportu piva z ČR se loni podílel Budvar 22,5 procenta. Nejvíc vyváží do Německa, Rakouska, Slovenska, Polska a Británie.

"Nejsilnější jsme v Německu, po pár letech trošku negativnějšího vývoje v Anglii se nám daří obracet trend i tam. Je to pro nás pořád perspektivní trh, dá se tam vyzkoušet spousta přístupů, které se dají rozvíjet do dalších trhů. Vyspělejší trhy se začínají hodně orientovat na piva, která jsou dělaná poctivě a mají vyšší pitelnost," řekl Dvořák.

Ředitel nevidí důvody pro privatizaci Budvaru. Status národního podniku je podle něj výhodný pro stát i občany. "Tenhle národ, který je podle spotřeby piva na hlavu největším milovníkem piva na světě, má svůj národní pivovar, a že každý z Čechů vlastní kus pivovaru, v tom je zajímavý příběh sám o sobě. A Budvar je i ekonomicky extrémně zajímavý počin, na daních dodává ročně kolem 400 milionů, k tomu odvádíme zisky, nejsme závislí na žádných dotačních programech," řekl Dvořák. Hrubý zisk Budvaru loni klesl téměř o čtyři procenta na 337,3 milionu korun.

Budvar prodává příliš levně, říká nový šéf. Chce zvýšit i výrobní kapacitu

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar během příštího roku výrazně rozšíří kapacitu stáčení piva do plechovek. Loni prodal nejvíce piva ve své historii. Podle ředitele se chce více prosadit v prémiovém segmentu.

Budějovický Budvar příští rok rozšíří kapacitu stáčení piva do plechovek o 40 procent a v prvním čtvrtletí roku 2018 zprovozní nové skladové prostory. Do roku 2020 investuje pivovar dvě miliardy korun. V rozhovoru s ČTK to řekl ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Pivovar, jehož loňský roční výstav byl 1,61 milionu hektolitru, nyní stáčí ročně do plechovek 300 000 hektolitrů. Kapacitu linky na plechovky zvětší na začátku příštího roku o 40 procent, investuje přes 27 milionů korun.

"Zatím postačí vyměnit hlavní plnič, což by nás mělo dostat blíže poptávce. Dlouhodobě budeme muset uvažovat o další plechovkové lince," řekl jedenačtyřicetiletý ředitel, který vede podnik od května.

Podle něj dnes Budvar prodává pivo příliš levně, má především příliš nízkou promoční cenu, tedy akční prodejní cenu v regálech obchodů.

"Budvar jde cestou nekompromisní kvality a tomu musí odpovídat i cena. Je to komplexnější proces než čisté zdražení. Ceníková cena je jenom jeden z faktorů, v ní jsme relativně správně, můžeme se bavit o drobných desítkách haléřů a menších korunách. Promoční cena je většinou v dikci řetězců, ale jeden z důvodů aktuálního převisu poptávky po našem pivu je, že promoční cenu máme relativně nízkou," řekl Dvořák.

Ředitel chce Budvar více prosadit v prémiovém segmentu. Myslí si, že k tomu zatím chybí pivovaru emoce spojené se značkou. "To znamená, abych jako spotřebitel měl tu značku rád. Tam nás čeká velký kus práce pro marketingové oddělení," uvedl Dvořák, který hledá nového šéfa marketingu.

Za nejbolavější místo ředitel považuje stáčecí linky, jejichž kapacita nestačí uspokojit poptávku a brzdí zájem některých zákazníků ze zahraničí. Až Budvar dokončí logistické centrum, které zprovozní v prvním čtvrtletí 2018, začne hned v létě stavět novou halu, v níž bude nejpozději od června 2019 fungovat nová stáčecí linka.

Budvar zaměstnává 670 lidí, chybí mu dvě desítky zaměstnanců, dělníci na stáčecích linkách nebo řidiči vysokozdvižných vozíků. Mzdy letos vzrostou o více než 3,5 procenta, průměrný plat v Budvaru je nad celostátním průměrem.

"Naši lidé jsou přetíženi, což souvisí s tím, že pivovar jede za hranicí svých možností. Jedeme dlouhé, nepřetržité provozy a každý výpadek a nedostatek lidí se rychle promítá do snížení kapacity. Moje priorita je, abychom se stali nejzajímavějším zaměstnavatelem v regionu," řekl Dvořák, rodák z Liberce, který teď žije v Českém Krumlově.

Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své historii a měl rekordní tržby 2,54 miliardy korun. Pivovar, který vlastní stát, letos investuje 750 milionů. Dvořák je bývalý manažer Plzeňského Prazdroje a ředitelem marketingu v Pivovarech Staropramen. Ve funkci nahradil Jiřího Bočka, který po 25 letech na konci loňského roku rezignoval.

Nové pivo podle staré receptury, to je Holba polotmavá 11

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápojeHolba

Holba rozšiřuje nabídku značky o novou jedenáctku. Je polotmavá a skutečným originálem mezi pivy. Vzniká klasickým způsobem výroby a podle tradiční receptury. Výsledkem je pivo granátové barvy s velmi hustou pěnou, zaokrouhlenou plnou chutí a vysokým řízem.

Na varně se vaří na dva rmuty a tím si dokáže vzít to nejlepší ze sladu i chmele. Následuje přirozené spodní kvašení v otevřených kádích na spilce a proces uzavírá dlouhé dozrávání piva v ležáckém sklepě. Pivo má svoji unikátní recepturu, postavenou na tom, že se kombinují suroviny typické pro výrobu světlých i tmavých piv. V Holbě použili 5 různých druhů sladů a 3 chmelové odrůdy. Ze sladů pivovarníci tentokrát zvolili klasický světlý slad, který doplnili sladem Mnichovským pro zvýraznění plnosti chuti, dvěma druhy karamelových sladů a sladem barevným pro originální příchuť, barvu a podtržení osobité charakteristiky.

„Největší umění spočívá ve správné kombinaci sladů a jejich poměrů v závislosti na požadované chuti piva. Čím více jich máte, tím je celý proces náročnější. Chtěli jsme tělnaté pivo, které i když je polotmavé není těžké, ale jiskrné. A povedlo se,“ spokojeně komentuje novou jedenáctku sládek pivovaru Holba ing. Luděk Reichl.

Použité slady pocházejí ze sladovny v Zábřehu na Moravě. Právě sem míří proslulé a celosvětově vyhledávané sladovnické ječmeny z Hané. Slad významně ovlivňuje tělo a plnost chuti piva. A spolu s chmelem se podílí na vůni piva. Ta je u Polotmavé 11 příjemně chmelová s karamelovými až lehce kávovými tóny. Sympatická je také nižší hořkost s kratším dozvukem a vysoký říz. Nová 11 se chmelila natřikrát a v každé fázi chmelovaru se přidával jiný chmel. „Na konec chmelovaru jsme nechali to nejlepší a sice Žatecký poloraný červeňák. Do piva tak přechází méně hořkých látek a zůstává výrazné aroma chmele,“ říká Luděk Reichl. Polotmavá 11 potěší muže i ženy, je ideálním nápojem pro přátelská posezení a dobře se hodí ke světlému masu, sýrům i sladkých pokrmům. V prodeji bude od začátku září v sudech a lahvích.

Pivovar Holba vaří pivo z horské vody z vlastních pramenů, tršického chmele a sladů z hanáckých ječmenů. Piva se tady vaří na předem danou stupňovitost tzn. že se hotové pivo nikdy neředí vodou, chemicky nedobarvuje ani nedosycuje oxidem uhličitým.

Zubr Grand bude uvařen z prvního chmele

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápojeZubr

V letošním roce se poprvé pro širokou veřejnost uskutečnila akce Dočesná se Zubrem, která proběhla v sobotu 19. srpna v Čekyni nedaleko Přerova. Do Čekyně dorazilo během celého dne celkem zhruba 400 lidí, kteří na Florykově chmelnici společně česali chmel na speciální várku piva Zubr Grand z prvního chmele nebo si jen přišli užít příjemné, i když deštivé odpoledne na fotbalovém hřišti ve společnosti piva Zubr i hudby.

„Ruční česání chmele v Čekyni probíhá již několik let, ale v předchozích letech se jednalo o akci pro zaměstnance pivovaru, loni poprvé se akce účastnili také členové ZUBR Fanklubu. Jelikož jsme na akci zaznamenali velmi pozitivní reakce i zájem, aby proběhla v širším měřítku, rozhodli jsme se, že letos to pojmeme trochu jinak a ve větším. Doufám, že se akce, i přes nepříliš příznivé počasí, všem líbila a sejdeme se na chmelnici opět za rok ještě v hojnějším počtu,“ komentuje akci Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Celé odpoledne odstartovala soutěžní stezka za Zubrem z Předmostí do Čekyně o drobné ceny. V rámci odpoledne pak proběhla mimo jiné i soutěž o nejlepšího „česače“, který v daném časovém limitu načeše nejvíce chmele. Vítězka, která za 10 minut zvládla načesat 0,56 kg chmele, si odnesla domů poukaz na padesátilitrový sud piva Zubr Grand. Podvečerní a večerní program pak zpestřilo hudební vystoupení kapel Kiss Moravian Girls, Stará Dobrá Ruční Práce a Penzistor na čekyňském fotbalovém hřišti.

Čerstvě načesaný chmel putoval na sušičku chmele a pak rovnou do pivovaru Zubr, kde se sládková pivovaru Nataša Rousková pustí do vaření limitovaného speciálu. „Čerstvý chmel se musí co nejrychleji zpracovat, aby si zachoval co nejvíce důležitých látek, které dodávají výslednému pivu intenzivnější chmelové aroma,“ říká sládková přerovského pivovaru. Výsledek společného snažení bude možné ochutnat v říjnu, kdy se pivo Zubr Grand z prvního chmele objeví na čepech restaurací.

Pivovar v kontejneru? Česká firma doufá, že prorazí ve světě. Její nápad není nový

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:E15.czAutor:ČTK

Česká společnost Well Service chce pod značkou Smart Brewery prodávat pivovary v kontejnerech. Zatím má dvě zakázky, v pražské Chuchli a ve Velkém Novgorodu v Rusku. Výhodou kontejnerového pivovaru je jeho lehká přemístitelnost, dá se vozit vlakem, na lodi nebo v nákladním automobilu.

Myšlenka není podle firmy nová, již před rokem 1989 se podobně vozily pivovary z Česka do Sovětského svazu, kde vařily pivo pro dělníky.

Ani v Chuchli, ani v pivovaru, který dnes zástupci firmy ukázali novinářům v pražském Dominikánském dvoře, se zatím pivo nevaří. Musí tu být povinně zřízen celní sklad, bez toho nemůže začít výroba. V Chuchli by se podle firmy mohlo začít pivo vařit v kontejneru v září.

Firma doufá, že prorazí hlavně ve světě. Začíná jednat o možnosti dodávek do Číny, na Sardinii nebo do Tanzánie. Cena pivovaru, který vyrobí 525 hektolitrů piva ročně, je zhruba 2,8 milionu korun. V ceně je zahrnutý i sládek, který spolu s kontejnerem dorazí na místo určení a po dobu pěti týdnů bude učit tamní obsluhu, jak má správně pivo vyrábět a také jak ho správně čepovat. Návratnost investice je podle Pavla Poživila ze společnosti zhruba tři roky.

Všechny části pivovarů jsou vyrobeny českými firmami na zakázku, výjimku tvoří chlazení pivovaru, které se vyrábí v Itálii. Pro vaření piva se používá místo klasického sladu sladový výtažek. V pivovaru se dá vyrábět svrchně i spodně kvašené pivo.

Budvar rozšíří příští rok kapacitu stáčení piva do plechovek

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar rozšíří příští rok kapacitu stáčení piva do plechovek o 40 procent. V prvním čtvrtletí roku 2018 zprovozní nové skladové prostory. Do roku 2020 investuje pivovar dvě miliardy korun. V rozhovodu s ČTK to řekl ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Pivovar, jehož loňský roční výstavy byl 1,61 milionu hektolitru, nyní stáčí ročně do plechovek 300.000 hektolitrů. Kapacitu linky na plechovky zvětší na začátku příštího roku o 40 procent, investuje přes 27 milionů Kč. "Zatím postačí vyměnit hlavní plnič, což by nás mělo dostat blíž poptávce. Dlouhodobě budeme muset uvažovat o další plechovkové lince," řekl jedenačtyřicetiletý ředitel, který vede podnik od května.

Podle něj dnes Budvar prodává pivo příliš levně, má především příliš nízkou promoční cenu, to jest akční prodejní cenu v regálech obchodů. "Budvar jde cestou nekompromisní kvality a tomu musí odpovídat i cena. Je to komplexnější proces než čisté zdražení. Ceníková cena je jenom jeden z faktorů, v ní jsme relativně správně, můžeme se bavit o drobných desítkách haléřů a menších korunách. Promoční cena je většinou v dikci řetězců, ale jeden z důvodů aktuálního převisu poptávky po našem pivu je, že promoční cenu máme relativně nízkou," řekl Dvořák.

Ředitel chce Budvar více prosadit v prémiovém segmentu. Myslí si, že k tomu zatím chybí pivovaru emoce spojené se značkou. "To znamená, abych jako spotřebitel měl tu značku rád. Tam nás čeká velký kus práce pro marketingové oddělení," řekl Dvořák, který hledá nového šéfa marketingu.

Za nejbolavější místo ředitel považuje stáčecí linky, jejichž kapacita nestačí uspokojit poptávku a brzdí zájem některých zákazníků ze zahraničí. Až Budvar dokončí logistické centrum, které zprovozní v prvním čtvrtletí 2018, začne hned v létě stavět novou halu, v níž bude nejpozději od června 2019 fungovat nová stáčecí linka.

Budvar zaměstnává 670 lidí, chybí mu dvě desítky zaměstnanců, dělníci na stáčecích linkách nebo řidiči vysokozdvižných vozíků. Mzdy letos vzrostou o víc než 3,5 procenta, průměrný plat v Budvaru je nad celostátním průměrem. "Naši lidé jsou přetíženi, což souvisí s tím, že pivovar jede za hranicí svých možností. Jedeme dlouhé, nepřetržité provozy a každý výpadek a nedostatek lidí se rychle promítá do snížení kapacity. Moje priorita je, abychom se stali nejzajímavějším zaměstnavatelem v regionu," řekl Dvořák, rodák z Liberce, který teď žije v Českém Krumlově.

Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitrů piva, nejvíce v jeho historii a měl rekordní tržby 2,54 miliardy Kč. Pivovar, který vlastní stát, letos investuje 750 milionů. Dvořák je bývalý manažer Plzeňského Prazdroje a ředitelem marketingu v Pivovarech Staropramen. Ve funkci nahradil Jiřího Bočka, který po 25 letech na konci loňského roku rezignoval.

Budvar rozšíří příští rok kapacitu stáčení piva do plechovek, pivo prý prodává levně

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar rozšíří příští rok kapacitu stáčení piva do plechovek o 40 procent. V prvním čtvrtletí roku 2018 zprovozní nové skladové prostory. Do roku 2020 investuje pivovar dvě miliardy korun. V rozhovodu s ČTK to řekl ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Pivovar, jehož loňský roční výstavy byl 1,61 milionu hektolitru, nyní stáčí ročně do plechovek 300.000 hektolitrů. Kapacitu linky na plechovky zvětší na začátku příštího roku o 40 procent, investuje přes 27 milionů Kč. "Zatím postačí vyměnit hlavní plnič, což by nás mělo dostat blíž poptávce. Dlouhodobě budeme muset uvažovat o další plechovkové lince," řekl jedenačtyřicetiletý ředitel, který vede podnik od května.

Podle něj dnes Budvar prodává pivo příliš levně, má především příliš nízkou promoční cenu, to jest akční prodejní cenu v regálech obchodů. "Budvar jde cestou nekompromisní kvality a tomu musí odpovídat i cena. Je to komplexnější proces než čisté zdražení. Ceníková cena je jenom jeden z faktorů, v ní jsme relativně správně, můžeme se bavit o drobných desítkách haléřů a menších korunách. Promoční cena je většinou v dikci řetězců, ale jeden z důvodů aktuálního převisu poptávky po našem pivu je, že promoční cenu máme relativně nízkou," řekl Dvořák.

Ředitel chce Budvar více prosadit v prémiovém segmentu. Myslí si, že k tomu zatím chybí pivovaru emoce spojené se značkou. "To znamená, abych jako spotřebitel měl tu značku rád. Tam nás čeká velký kus práce pro marketingové oddělení," řekl Dvořák, který hledá nového šéfa marketingu.

Za nejbolavější místo ředitel považuje stáčecí linky, jejichž kapacita nestačí uspokojit poptávku a brzdí zájem některých zákazníků ze zahraničí. Až Budvar dokončí logistické centrum, které zprovozní v prvním čtvrtletí 2018, začne hned v létě stavět novou halu, v níž bude nejpozději od června 2019 fungovat nová stáčecí linka.

Budvar zaměstnává 670 lidí, chybí mu dvě desítky zaměstnanců, dělníci na stáčecích linkách nebo řidiči vysokozdvižných vozíků. Mzdy letos vzrostou o víc než 3,5 procenta, průměrný plat v Budvaru je nad celostátním průměrem. "Naši lidé jsou přetíženi, což souvisí s tím, že pivovar jede za hranicí svých možností. Jedeme dlouhé, nepřetržité provozy a každý výpadek a nedostatek lidí se rychle promítá do snížení kapacity. Moje priorita je, abychom se stali nejzajímavějším zaměstnavatelem v regionu," řekl Dvořák, rodák z Liberce, který teď žije v Českém Krumlově.

Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitrů piva, nejvíce v jeho historii a měl rekordní tržby 2,54 miliardy Kč. Pivovar, který vlastní stát, letos investuje 750 milionů. Dvořák je bývalý manažer Plzeňského Prazdroje a ředitelem marketingu v Pivovarech Staropramen. Ve funkci nahradil Jiřího Bočka, který po 25 letech na konci loňského roku rezignoval.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.04.2018 21:206.172/6.172