Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

SeptemberFest nabídne nové ekologičtější kelímky na nápoje

Publikováno:před 14 dnyZdroj:MladáBoleslav.netAutor:Šárka Charousková

Už v sobotu 9. září se na Krásné louce koná od 14 hodin další ročník oblíbených pivních slavností, nazvaný SeptemberFest. "Tentokrát jsme pro návštěvníky připravili novinkou, kterou se snažíme jít naproti ochraně přírody. Rádi bychom do budoucna úplně nahradili jednorázové kelímky na nápoje ekologičtější variantou. Proto to letos pilotně vyzkoušíme, nabídneme lidem možnost využít za zálohu padesát korun kelímek, do kterého si budou nechávat točit pivo po celou dobu. Nakonec ho buď vrátí a dostanou padesát korun zpátky, nebo si ho mohou nechat jako suvenýr," vysvětlil náměstek primátora Daniel Marek.

Na místě bude k dispozici také místo, kde si budou moci zájemci kelímek opláchnout, než si do něj nechají znovu natočit nějaký z nepřeberného množství nápojů, které tu budou k mání. Výhodu je i možnost odnést až pět piv najednou, kelímky totiž mají speciální úchytku a dají se k sobě přidělat.
Tradiční pivní slavnost Septemberfest na Krásné louce nabídne kromě bohatého spektra občerstvení i zajímavý doprovodný program. Akci pořádá společnost Kultura města Mladá Boleslav. Vstup a parkování je zdarma.

Nové železnohorské pivo se představí v sobotu v Chrudimi

Publikováno:před 15 dnyZdroj:Chrudimské novinyAutor:Jakub ValentaKutílek

Pivo k městu patří a vždy patřilo. Stačí vzpomenout na ruiny kdysi vyhlášeného pivovaru v ulici Obce Ležáků. Dokonce sám starosta města Petr Řezníček (SNK – ED) se několikrát vyjádřil, že by byl jen pro, kdyby se v Chrudimi pivo opět vařilo. Několik pokusů proběhlo, ale žádný z nich neznamenal větší úspěch.

V nedaleké Chotěboři přitom vyrostl v roce 2009 první průmyslový pivovar v novověké historii a svým kvalitním pivem si „maže na chleba“ velkou většinu gigantů vlastněných nadnárodními společnostmi. Před dvěma lety chotěbořský pivovar uvařil i pivo pro chrudimskou restauraci na Bídě. Ta takzvaný „Chrudimský ležák“ do dnešního dne úspěšně prodává, přestože nejde o nápoj připravovaný přímo ve městě.

V rámci sobotního dne otevřených dveří v sídle firmy Vodní zdroje Chrudim na náměstí U Vodárny, bude představeno pivo, které by si rádo vysloužilo přívlastek „pivo Železných hor“. Jedná se o „pivo Iron“ a za jeho vznikem stojí velký propagátor Geoparku Železné hory a jeden z jednatelů firmy Vodní zdroje Chrudim Daniel Smutek. Název sice evokuje známý mycí prostředek, jedná se však o anglické slovo označující prvek železo. „V rámci dne otevřených dveří proběhne v sídle Vodních zdrojů první ochutnávka piva Iron. Pouze v sobotu 9. září zaplatí zájemci za pivko jen 20 korun za půlitr. Po celý den bude probíhat facebooková soutěž. Stačí být fanouškem naší stránky na facebooku, vyfotit se u loga Iron, jak pijete naše pivo, a vložit tuto fotku na naši zeď. Nejvtipnější foto odměníme BELKIN pouzdrem na počítač,“ uvádí organizátoři dne otevřených dveří.

Birell Botanicals - nové nealko osvěžení

Publikováno:před 16 dnyZdroj:České nápojeRadegast

Birell, lídr nealkoholických piv, rozšiřuje segment o novou řadu nápojů pro dospělé – Birell Botanicals. Novinka přináší jedinečnou kombinaci mírně nasládlé, lehké chuti s jemnou hořkostí nealkoholického piva a osobitým aromatem pečlivě vybraných bylin. Celý proces zrání nechávají sládci plynout jeho přirozenou cestou, ingredience přidávají postupně během varného procesu. O nápoj pečují plných 19 dní. Birell Botanicals nabízí dvě chuťové varianty: Bezový květ s tymiánem a citronem a Zelený čaj s jasmínem a bergamotem.

Kategorie nealkoholických piv na tuzemském trhu neustále roste. Klíčovým hráčem je právě Birell, který již dlouhou dobu udává trend v celém segmentu nealkoholických piv a radlerů a drží si status nejprodávanější značky na trhu s podílem 64 %. „Zatím každá inovace od Birellu přinesla značce objemový růst a nové spotřebitele,“ říká Veronika Hořáková, manažerka značky Birell, a doplňuje: „Jako lídr trhu jsme se proto rozhodli jít opět vstříc zákazníkům a vstupujeme s Birell Botanicals do nového segmentu nealko nápojů. Rádi bychom novinkou oslovili všechny, kteří vyznávají aktivní životní styl, užívají si chvilek strávených se svými blízkými a ocení poctivé osvěžení kdekoliv.“

Kolové nápoje a limonády jsou preferovanými nápoji pro 48 % spotřebitelů. Přesto je ale velká část dospělých zákazníků vnímá jako nezdravé. Birell by rád tuto mezeru zaplnil právě představovanou řadou Birell Botanicals a nabídl zákazníkům poctivé nealko osvěžení.

„Birell Botanicals jsou připraveny tradičním pivovarnickým postupem za použití unikátních kvasinek Birell a nejjemnějších odrůd chmele, rostlin a ovocných šťáv. Celý proces zrání nechávají naši sládci plynout jeho přirozenou cestou, ingredience přidávají postupně během varného procesu. O nápoj pečují plných 19 dní. Výsledkem je pak specifická chuť, v níž pozvolna vynikají jednotlivé ingredience. Spotřebitele tak čeká mimořádný chuťový zážitek postupně se rozvíjející chuti,“ popisuje degustátor Plzeňského Prazdroje Pavel Konáš.

Obě novinky Birell Botanicals Bezový květ s tymiánem a citronem a Birell Botanicals Zelený čaj s jasmínem a bergamotem se prodávají v 400ml plechovce. K dostání jsou v běžné maloobchodní síti.

Zajímavost:
Birell se jako jediné nealkoholické pivo vaří nepřerušeným procesem za přispění unikátních kvasinek Birell. Přesně tak, jak vznikají ta nejlepší česká piva. Kvalitní voda, ječmen upravený ve vlastních sladovnách a žatecký chmel jsou příčinou toho, že chuť Birellu je chuť bez kompromisů.

Bergamot je odrůda citroníku. Má malé plody podobné pomeranči nebo limetce a pěstuje se především v Itálii. Jeho nezaměnitelná chuť se využívá zejména v různých druzích čajů.

Speciál Bud z čerstvého chmele uvařen

Publikováno:před 16 dnyZdroj:ČeskéNápoje.czBudvar

Na varně pivovaru Budějovický Budvar uvařili várku sezónního speciálu BUD z čerstvých hlávek Žateckého poloraného červeňáku. Chmel byl sklizen jen několik hodin předtím na chmelnici U Splavu v katastru chmelařské obce Blšany. Pivo z čerstvého chmele bude zrát ve sklepích pivovaru až do března 2018, kdy objeví ve vybraných restauracích v České republice i v několika dalších zemích.

Včera odpoledne uvařili v Budějovickém Budvaru sezónní pivní specialitu z čerstvého chmele. Čerstvý chmel dodává pivu větší množství aromatických látek a poněkud výraznější hořkost ve srovnání s chmelem sušeným. Čerstvý chmel se musí zpracovat ve stejný den, kdy byl načesán. Proto patří mezi nejvzácnější pivovarské suroviny a v pivovarské praxi se používá jen zcela výjimečně. Navíc pivo chmelené ze 100 % výhradně čerstvým chmelem je možné uvařit pouze v pivovaru, který má varnu vybavenou tzv. „chmelovým cízem“. Ten odstraňuje chmelové mláto z mladiny na konci chmelovaru. Budějovický Budvar je jedním z pouhých tří českých pivovarů, které chmelovým cízem disponují. Pivovary, které vaří pivo z chmelových granulí nebo extraktů, chmelový cíz nemají, neboť takové zařízení nepotřebují.

Chmel odrůdy Žatecký poloraný červeňák pro sezónní speciál dodala společnost ARIX, a.s., která patří mezi přední české pěstitele a obchodníky s chmelem. Chmelové hlávky byly sklizeny 28. srpna dopoledne na chmelnici „U Splavu“, ve slavné lokalitě „Údolí Zlatého potoka“ u chmelařské obce Blšany. „Speciál z čerstvého chmele jsme letos vařili již šestým rokem. Přestože už máme nějaké zkušenosti, v tuto chvíli nedokážeme přesně odhadnout, jaká bude jeho výsledná chuť. U čerstvého chmele totiž není čas na standardní laboratorní rozbor – známe jen orientační hodnotu hořkosti – a dávkování děláme do značné míry intuitivně. Každý rok je surovina jiná a my se jen můžete těšit na to, co nám příroda připravila,“ říká Ing. Petr Košin, Ph.D., vedoucí oddělení technologie výroby z Budějovického Budvaru.

Speciální pivo z čerstvého chmele bude dodáváno pouze do vybraných restaurací a pivnic v sudech o objemu 20 litrů. Pivo z čerstvého chmele uvařil Budějovický Budvar poprvé v srpnu 2012. „V té době u nás v pivovaru nebyl nikdo, kdo by měl s čerstvým chmelem osobní zkušenosti. Výsledek nás ale velmi příjemně překvapil a zákazníci vypili celou várku během několika dnů,“ uzavírá Petr Košin.

Šéfové Gambrinusu sbírali chmel do piva

Publikováno:před 16 dnyZdroj:eProfil.czGambrinus

Špičky pivovaru Gambrinus trhali ručně v Lenešicích na Lounsku čerstvý chmel. Chmelovou brigádou na začátku září tak ukončili letošní chmelobraní. Chmel trhali s vervou a chutí obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz, sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek a nechyběli ani zástupci obchodu a marketingu Jan Krafka a Marek Dvořák. Podle odborníků se letošní chmel urodil ve velmi dobré kvalitě. „Pivo z něj bude dobré, brzy to budou lidé moct posoudit sami,“ konstatoval sládek Pavel Zítek s tím, že začátkem října se pivaři mohou těšit do hospod na Gambrinus uvařený právě z čerstvého chmele z letošní sklizně.

Spotřeba piva v ČR letos kvůli opatřením státu klesne, na vině je i státní regulace

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Spotřeba piva v ČR letos klesne, naopak exportu by se mohlo dařit lépe než loni, řekla dnes ČTK výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven Martina Ferencová. Na vině snižující se spotřeby jsou podle ní restriktivní opatření ze strany státu, jako je zákaz kouření v restauracích. Loni spotřeba piva v Česku stagnovala na 143 litrech na hlavu a export piva do zahraničí meziročně vzrostl o 4,5 procenta.

Kroky současné vlády označuje Ferencová za morové rány pro české pohostinství. "Začalo to tím, že sebrali hospodským automaty, potom přišla kontrolní hlášení, elektronická evidence tržeb a nyní zákaz kouření," uvedla. S jednotlivými kroky sama souhlasí, byly podle ní ale nařízené v příliš krátké době za sebou. Podle svazu tak může být letošek černým rokem pro české pivovarnictví.

V červenci se snížil prodej piva v restauracích meziročně o devět procent. "A to fungovaly zahrádky," uvedla Ferencová. S přicházejícím podzimním obdobím podle ní bude situace horší. Lidé totiž mimo restaurace nevypijí tolik piva, aby výpadek prodeje piva v podnicích dorovnali.

Trh s pivem se podle Ferencové mění, čím dál větší váhu má prodej piva v plechovkách a piva v sudech ubývá. Letos v červenci meziročně vzrostla spotřeba piva v plechovkách o 54 procent a řada podniků dala v poslední době peníze do plniček plechu. Loňská výroba českých pivovarů byla rekordní, meziročně stoupla o 1,9 procenta na 20,5 milionu hektolitrů piva a nealka. Z hlediska exportu se nejvíce piva vyvezlo na Slovensko, do Německa a Polska. Ze zemí mimo Evropskou unii pak do Ruska, Koreje a Spojených států. Částečné údaje o české výrobě po letošní hlavní pivovarnické sezoně zveřejní svaz koncem září, celkové pak příští rok na jaře.

Práce na největší investici v historii Pivovaru Svijany pokračují podle plánu

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Luboš SpálovskýSvijany

● Ve zkušebním provozu začne nová stáčírna piva do plechovek pracovat již v říjnu
● Celková investice překročí částku 100 milionů korun
● Na obsluhu poloautomatické linky s maximální roční kapacitou až sto milionů plechovek bude stačit pět zaměstnanců
● Pivovar stavbou reaguje na aktuální spotřebitelské trendy a připravuje se na zvyšování exportu

Pivovar Svijany se připravuje na očekávaný nárůst poptávky a investuje rekordní částku do výstavby nové stáčírny piva do plechovek. Náklady na výstavbu v pořadí teprve osmého zařízení tohoto druhu v celé České republice přesáhnou 100 milionů korun. „Práce pokračují přesně podle plánu, takže automatickou stáčecí linku s roční kapacitou až sto milionů plechovek uvedeme do zkušebního provozu již na začátku října,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

Do plechovek se zatím v České republice stáčí zhruba jen šest procent vyrobeného piva. V sousedních evropských zemích se přitom podíl tohoto praktického a recyklovatelného obalu pohybuje mezi 20 až 40 procenty a v celosvětovém měřítku je ještě vyšší. Do budoucna odborníci očekávají sbližování českého trhu se světem a výrazný nárůst odbytu piva v plechovkách. Už loni se podle statistik Českého svazu pivovarů a sladoven objem českého piva baleného do plechovek zvýšil meziročně o 12 procent.

„Trh s plechovkovým pivem roste už dnes a zvyšování poptávky po pivu v plechu bude nepochybně pokračovat i v následujících letech. Dosud pro nás byl tento segment se zhruba jen dvouprocentním podílem na celkovém výstavu pivovaru spíše okrajovou záležitostí a pro plnění Svijanského Mázu do plechovek jsme využívali služeb komerční stáčírny. Šlo nám hlavně o to, aby si mohli naši příznivci vzít své oblíbené pivo s sebou třeba na dovolenou. Nyní už však dozrál čas na to, abychom vyšli vstříc aktuálnímu trendu: v naší nové stáčírně bychom již během prvního roku rádi do plechovek stočili kolem dvaceti tisíc hektolitrů piva,“ uvedl dále Roman Havlík.

Budova stáčírny vyrostla na místě původně určeném pro budoucí rozšiřování ležáckých sklepů, pro něž musel pivovar najít v areálu jiné místo. „Její stavba byla dokončena na začátku léta, v srpnu proběhly přejímky strojů a zaškolení obsluhy u jednotlivých dodavatelů. Nyní již jednotlivé stroje montujeme a propojujeme do funkčního celku – stáčecí linky. Začátek zkušebního provozu je stanoven na 1. října. Linka je z větší části automatická, obsluhovat by ji mělo celkem maximálně pět lidí. Alespoň zpočátku si při její obsluze vystačíme se současnými zaměstnanci,“ dodal Roman Havlík.
Příprava tak velkého projektu zaměstnávala vedení pivovaru již téměř celý loňský rok. „Při jednáních s dodavateli strojů a zařízení jsme zjišťovali, co by nová stáčírna měla umět, jaké jsou technické možnosti a kolik nás bude celý projekt stát. Byli jsme se také podívat na několik již provozovaných stáčíren, v nichž jsme si ujasnili, co od naší linky můžeme očekávat, ale také čemu se chceme vyhnout,“ poznamenal Roman Havlík. V druhé polovině loňského roku probíhala tvorba zadávacích dokumentací pro stavbu i jednotlivé stroje. Vlastní stavba budovy, kterou nyní pivovar úspěšně dokončuje, byla zahájena na počátku letošního roku. Současně s tím také probíhala výběrová řízení na dodavatele jednotlivých strojů.

Strategická investice jako podmínka dalšího rozvoje
Mezi stáčením piva do lahví a do plechovek je mnoho technologických odlišností. Odpadá sice mytí lahví, ale zase třeba uzavírání plechovek je naopak výrazně složitější a z pohledu mikrobiologie rizikovější proces. Plechovky se také nevkládají do přepravek jako lahve, je nutné je balit do různých skupinových balení. Pivovar při projektu nešel cestou generálního dodavatele, linku si sestavil sám z jednotlivých strojů od různých výrobců, kteří jsou v konkrétní oblasti nejlepším řešením. „Zajistili jsme si tím tu nejvyšší kvalitu stáčení a balení plechovek za přijatelné náklady,“ je přesvědčen ředitel pivovaru.

„Pokud by se český trh rychle sbližoval se světem, mohli bychom se časem dostat na výstav kolem 120 tisíc hektolitrů plechovkového piva ročně. Zároveň nám tento obal otvírá nové exportní příležitosti. Rostoucí zájem o plechovky, jak pivní, tak obecně se všemi nápoji, přitom do budoucna hrozí značnými kapacitními problémy stáčíren. Bez vlastní stáčecí linky by proto byly naše možnosti dalšího rozvoje v tomto segmentu do budoucna velmi omezené. Mimo to bude nové zařízení také odpovídat našim stále vyšším nárokům na kvalitu stáčení,“ přiblížil Roman Havlík hlavní důvody, které vedení pivovaru vedly k rozhodnutí o strategické investici.

Postupně nejméně šest svijanských piv v plechu
Plechovky se velmi dobře hodí pro uchování piva a zachování jeho původních vlastností, jsou v tomto ohledu lepší než skleněné lahve. „Pro tento účel se používají již více než osmdesát let, takže je - na rozdíl od PET lahví - můžeme považovat za dostatečně tradiční a důstojný obal pro naše poctivé pivo. Nové zařízení naplní naše ambice dodávat na trh nejlepší tradiční české plechovkové pivo co nejšetrněji stočené,“ řekl k projektu svijanský sládek Petr Menšík. „Zatím je na trhu v plechovkách pouze Svijanský Máz a Svijanský Vozka, po zprovoznění linky plánujeme rozšiřování sortimentu našich piv v tomto typu obalu. Postupně bychom do plechu rádi plnili minimálně šest druhů svijanského piva. V malých plechovkách by se postupně měly objevit i Svijanská Desítka, „450“, Svijanský Rytíř a Svijanský Kníže,“ dodal.

Výhody balení piva do plechovek
● Plechovky jsou lehké - 22 pivních plechovek váží jako jediná láhev
● Plechovky jsou velice skladné
● Pivo v plechovkách se vychladí na správnou teplotu mnohem rychleji než pivo ve skleněné láhvi
● Plechovky se při dopadu na zem nerozbijí
● Za plechovky se (zatím) nemusí platit záloha
● Plechovky jsou stoprocentně recyklovatelné a tedy i ekologické
● Plech nepropouští světlo a plyny
● Ze všech těchto důvodů se v řadě zemí světa plechovky používají jako tradiční pivní obal již od roku 1933

Pivovary Lobkowicz prohloubily ztrátu na 106 milionů, kvůli akvizici závodu

Publikováno:před 16 dnyZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Jedna z největších pivovarských skupin v Česku Pivovary Lobkowicz Group (PLG) loni prohloubila ztrátu na 106 milionů korun proti předloňským 83 milionům. Čistý obrat skupiny vlastnící sedm pivovarů se zvýšil na 1,25 miliardy korun. Společnost to uvádí ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Firmu ovládá prostřednictvím společnosti Lapasan čínská CEFC.

Skupina Pivovary Lobkowicz Group k tomu dodává, že meziročně nejsou výsledky úplně porovnatelné, protože na konci roku 2015 odkoupila od dceřiných Pivovarů Lobkowicz výrobní závod. Firmu ovládá prostřednictvím společnosti Lapasan čínská CEFC.

Marketingový ředitel skupiny Jan Novák odmítl výsledky skupiny komentovat. „Společnost Pivovary Lobkowicz Group bude i v budoucnu dbát na to, aby si piva a limonády z Pivovarů ve skupině udržela svůj osobitý styl a jakost,“ píše ve zprávě o budoucí vizi společnost.

Skupinu tvoří sedm regionálních pivovarů v Protivíně, Uherském Brodě, Jihlavě, Hlinsku, Klášteře nad Jizerou, Vysokém Chlumci a Černé Hoře. Mezi hlavní značky patří Lobkowicz, Rychtář, Klášter, Platan, Ježek, Černá Hora a Uherský Brod.

Čínsko-české pivo
Lapasan vlastní většinově CEFC, minoritní podíl pak v ní má J&T Private Equity Group Limited. Valná hromada společnosti na konci května odsouhlasila převod minoritního podílu na CEFC. V květnu také Úřad na ochranu hospodářské soutěže dal souhlas k tomu, aby finanční skupinu J&T Finance Group mohla ovládnout čínská CEFC spolu s podnikateli Jozefem Tkáčem a Ivanem Jakabovičem.

PLG loni obměnilo vedení společnosti. Předsedkyní dozorčí rady se stala Marcela Hrdá, výkonná viceprezidentka firmy CEFC Group (Europe) Company, která v pivovarech drží většinový podíl. Nejvyšší exekutivní manažerka čínské CEFC v Evropě, která do funkce nastoupila v říjnu, plánuje další investice do výroby a distribuce a zvýšení exportu českého piva do Číny. Novým generálním ředitelem pivovarů se stal Kamil Špendla. V dozorčí radě počátkem loňského září skončil dlouholetý šéf pivovarů Zdeněk Radil. Skupina bylo do loňského června na burze, následně po vytěsnění minoritních akcionářů akcie z veřejného obchodování stáhla.

Konkurence je v černých číslech
Jak skupina PLG sama uvádí, je čtvrtou největší českou pivovarnickou skupinou podle lokálních prodejů a pátou podle celkové produkce. Větší produkci má Plzeňský Prazdroj, který vlastní japonská společnost Asahi, Pivovary Staropramen, Heineken ČR a Budějovický Budvar.

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na rekordních 20,5 milionu hektolitrů piva a nealka. Domácí spotřeba zůstala na 143 litrů piva na hlavu.

Konkurenční velké pivovary jsou dlouhodobě v zisku. Tržby Budvaru se loni zvýšily o 2,9 procenta na rekordních 2,54 miliardy korun. Hrubý zisk klesl o necelá čtyři procenta na 337,3 milionu korun. Skupina Pivovary Staropramen předloni sice prodělala 2,74 miliardy korun, meziročně o 18 procent více, důvodem jsou však odpisy. Tržby skupině vzrostly o 520 milionů na 8,48 miliardy Kč, z toho více než 5,3 miliardy utržila skupina v zahraničí.

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů více než v roce 2015. Vývoz do více než 50 zemí posílil o deset procent. Prodej na domácím trhu se zvýšil o 2,7 procenta na sedm milionů hektolitrů piva.

Skupina Pivovary Lobkowicz Group byla loni ve 106milionové ztrátě

Publikováno:před 16 dnyZdroj:České novinyAutor:ČTK

Jedna z největších pivovarských skupin v Česku Pivovary Lobkowicz Group (PLG) loni prohloubila svou ztrátu na 106 milionů korun proti předloňským 83 milionům korun. Čistý obrat skupiny vlastnící sedm pivovarů se zvýšil na 1,25 miliardy korun. Společnost to uvádí ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Dodává však, že meziročně nejsou výsledky úplně porovnatelné, protože na konci roku 2015 odkoupila od dceřiných Pivovarů Lobkowicz výrobní závod. Firmu ovládá prostřednictvím společnosti Lapasan čínská CEFC.

Marketingový ředitel skupiny Jan Novák odmítl výsledky skupiny komentovat. Skupinu tvoří sedm regionálních pivovarů v Protivíně, Uherském Brodě, Jihlavě, Hlinsku, Klášteře nad Jizerou, Vysokém Chlumci a Černé Hoře. Mezi hlavní značky patří Lobkowicz, Rychtář, Klášter, Platan, Ježek, Černá Hora a Uherský Brod.

Jak skupina PLG sama uvádí, je čtvrtou největší českou pivovarnickou skupinou podle lokálních prodejů a pátou podle celkové produkce. Větší produkci má Plzeňský Prazdroj, který vlastní japonská společnost Asahi, Pivovary Staropramen, Heineken ČR a Budějovický Budvar.

Pivovar Svijany dokončuje montáž nové plně automatizované stáčírny plechovek

Publikováno:před 17 dnyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKSvijany

Pivovar Svijany na Liberecku dokončuje montáž nové linky na stáčení plechovek o obsahu 0,33 a 0,5 litru. Investice za více než sto milionů korun je největší v historii firmy. Plně automatizovaná linka by měla být schopna ročně naplnit až sto milionů plechovek. Zkušební provoz zahájí pivovar v říjnu. ČTK o tom dnes informoval ředitel pivovaru Roman Havlík. Už v prvním roce chce do plechovek stočit kolem 20.000 hektolitrů piva, do budoucna by to mohl být až šestinásobek.

Zvýšený zájem o plechovkové pivo potvrzuje Český svaz pivovarů a sladoven, podle kterého loni celková tuzemská spotřeba piva v plechovkách stoupla o 12 procent a tvořila šest procent celkové spotřeby. V evropských zemích se ale podíl plechovkového piva pohybuje podle Havlíka mezi 20 a 40 procenty a v celosvětovém měřítku je ještě vyšší. Odborníci předpokládají, že podíl plechovkového piva i v Česku poroste a kapacity komerčních stáčíren nebudou stačit. V Libereckém kraji se proto do vlastní stáčírny plechovek rozhodl investovat také konkurenční Pivovar Vratislavice, rozjet ji chce v prvním čtvrtletí příštího roku.

Pivovar Svijany je největším pivovarem v Libereckém kraji. Loni dodal na trh rekordních 624.890 hektolitrů piva. Pivo v plechovkách prodává od roku 2001, využíval ale komerčních stáčíren. "Pro nás byl dosud tento segment se zhruba jen dvouprocentním podílem na celkovém výstavu pivovaru spíše okrajovou záležitostí. Šlo nám hlavně o to, aby si mohli naši příznivci vzít své oblíbené pivo s sebou třeba na dovolenou. Nyní už však dozrál čas na to, abychom vyšli vstříc aktuálnímu trendu," podotkl ředitel pivovaru. Poptávka po plechovkovém pivu podle něj roste. "Zároveň nám tento obal otevírá nové exportní příležitosti," dodal Havlík.

Plechovky se velmi dobře hodí pro uchování piva, jeho původní vlastnosti umí zachovat dokonce lépe než skleněné lahve. "Pro tento účel se používají již více než 80 let, takže je - na rozdíl od PET lahví - můžeme považovat za dostatečně tradiční a důstojný obal pro naše poctivé pivo. Nové zařízení naplní naše ambice dodávat na trh tradiční české plechovkové pivo co nejšetrněji stočené," doplnil svijanský sládek Petr Menšík. Zatím je podle něj na trhu v plechovkách pouze Svijanský Máz a Svijanský Vozka, po zprovoznění nové linky by se měl sortiment postupně rozšířit.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.09.2017 15:275.498/5.498