Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Tmavý ležák z Budějovického Budvaru získal druhé místo od Sdružení přátel piva

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Budějcká DrbnaBudvar

Tmavý ležák Budweiser Budvar B:DARK získal další ocenění v nejstarší novodobé soutěži na českém pivním trhu. Ve 26. ročníku soutěže Sdružení přátel piva (dále jen SPP) o nejlepší piva, pivovary a pivovarské osobnosti roku obsadil tmavý budvarský ležák v kategorii „Tmavé pivo“ druhé místo. Na kontě má Budweiser Budvar B:DARK řadu mezinárodních ocenění, z nichž nejvýznamnější jsou dvě zlaté medaile v soutěži Monde Selection (roky 2010 a 2011) a především titul „World Best Lager“ udělený britským magazínem „Beers of the World“ v roce 2007. Tmavý ležák Budweiser Budvar získává medaile SSP pravidelně – od roku 2006 je jich celkem 11.

Soutěž SPP je od roku 2008 jedinou celorepublikovou spotřebitelskou soutěží. Systém hodnocení je dvoukolový a zcela originální, neboť na rozdíl od většiny ostatních soutěží spojuje dva principiálně odlišné prvky - tedy anketní a degustační část. Vítězná piva se pak vyznačují kombinací oblíbenosti a kvality.

„Výsledky ankety vyjadřují názory lidí, kteří o pivu hodně vědí, rádi ho pijí a řada z nich ho i sama vaří. Velmi si vážíme toho, že náš tmavý ležák chutná členům Sdružení dlouhodobě,“ říká Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek Budějovického Budvaru.

Tmavý ležák Budweiser Budvar B:DARK se vaří od roku 2004 ze čtyř druhů ječných sladů (českého, mnichovského, karamelového a praženého) a hlávkového žateckého chmele. Charakterizuje jej velmi tmavá barva, suchá, jemně hořká karamelová chuť bez dominance sladkosti a delikátní vůně po praženém sladu a kávě. Obsah alkoholu je 4,7% obj. Kromě České republiky se prodává i v dalších zemích, například v Německu, Rusku, Spojeném království nebo ve Finsku.

O Plzeňský Prazdroj má zájem Kellner a dalších pět investorů

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Zet.czAutor:ČTKPrazdroj

Na Plzeňský Prazdroj a další pivní značky prodávané pivovarem Anheuser-Busch InBev bylo podáno nejméně šest předběžných nabídek. Agentuře Reuters to dnes řekly zdroje obeznámené se situací. Mezi uchazeče podle nich patří například investiční skupina PPF Petra Kellnera či japonský pivovar Asahi. „Spekulace nekomentujeme,“ řekla k tomu mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

Společnost AB InBev se v loňském roce dohodla na převzetí konkurenta SABMiller. Evropské regulační úřady však transakci podmínily tím, že AB InBev prodá aktivity SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují tyto aktivity polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard Kč).

Předběžné nabídky na převzetí značek podle zdrojů Reuters podalo kromě PPF a Asahi také několik konsorcií. Maďarská energetická skupina MOL se například k předložení nabídky spojila s polským výrobcem džusů Maspex Wadowice Group a polskou pojišťovnou PZU.

Americký investiční fond Bain Capital spojil síly s evropským fondem Advent, na společné nabídce se dohodly rovněž fondy KKR a Mid Europa Partners. Další konsorcium pak tvoří švýcarská investiční firma Jacobs Holdings a kanadský penzijní fond PSP Investments, uvedly zdroje Reuters.

AB InBev dokončil převzetí pivovaru SABMiller za 79 miliard liber (2,4 bilionu Kč) minulý měsíc. Upevnil si tak pozici největšího pivovaru na světě. Nová společnost kontroluje zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

Čechmánkův pivovar už vydražili, zbývá prodat domov důchodců a restauraci

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKČechmánek

Dražba majetku bývalého hokejového brankáře Romana Čechmánka skončila částečným úspěchem. Pivovar se prodal za 7,77 milionu korun, restauraci a domov důchodců nikdo vydražit nechtěl. 78 věřitelů má vůči Čechmánkovi pohledávky za 22 milionů korun.

Realitní společnost Gaute se znovu pokusí vydražit část majetku bývalého hokejového brankáře Romana Čechmánka, kterého soud před dvěma lety poslal do insolvence. Do opakované dražby, jejíž konec je naplánován na 13. prosince, bude zařazena restaurace a bývalý domov důchodců v Prostějově. Vyvolávací cena těchto nemovitostí byla snížena z 6,1 milionu korun na 4,6 milionu, sdělil dnes ČTK Petr Bartoš ze společnosti Gaute.

"První dražba tohoto objektu proběhla 26. října s vyvolávací cenou 6,1 milionu korun. Této dražby se nikdo nezúčastnil, proto je realizována opakovaná dražba se snížením minimálního podání," uvedl Bartoš.

Připomněl, že souběžně s touto nemovitostí byl v říjnu v dražbě nabídnut i pivovar U Lva ve Zlíně, který také patřil Čechmánkovi. "Dražby se zúčastnil jeden zájemce. Dosažená cena činí 7,777 milionu korun," podotkl Bartoš.

Problémy má i v Chorvatsku
Čechmánek, který si vydělal desítky milionů korun během hokejové kariéry, v níž hrál i v NHL, se dostal do problémů svým podnikáním. Z minipivovaru a restaurace ve Zlíně chtěl vytvořit rodinnou značku, zavřel však zhruba za rok. Dlužil firmám, které pro něj stavěly, insolvenční návrh přišel už na podzim roku 2013. Letos vyhlásil soud konkurz i na jeho firmu Pivovar Čechmánek v Holešově.

Před dvěma lety se psalo, že za brankářem zůstaly dluhy přes 100 milionů korun. Jelikož však mnohé pohledávky odmítal uznat, někteří věřitelé je prodali pod cenou. "Nyní je přihlášeno 78 věřitelů s pohledávkami téměř 22 milionů korun," uvedl Bartoš.

Podle červnového aktualizovaného soupisu majetkové podstaty má Čechmánkův majetek hodnotu téměř 59 milionů korun. Součástí dražby zlínského minipivovaru byla i nekompletní technologie, další vybavení a pozemky. Včetně pozemku se nyní draží i nemovitost v Prostějově.

Podle dřívějších informací MfDnes chtěl pětačtyřicetiletý Čechmánek podnikat i v Chorvatsku, kde vlastnil půlku statku. Po zahájení konkurzu však nemohl s majetkem nakládat a také na sebe vyhlásil osobní bankrot. Podle odhadů si za hokejovou kariéru, kterou strávil převážně v tehdy úspěšném Vsetíně, vydělal okolo 250 milionů korun.

Z kina dělají pivovar! Na nové pivo se mohou těšit (nejen) Kunčice pod Ondřejníkem

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš SvobodaKunčický

Rozvoj minipivovarů v našem regionu pokračuje. Jen za poslední tři roky se jejich počet zdvojnásobil a blíží se k ještě nedávno jen těžko uvěřitelným čtyřem desítkám. Magazín PATRIOT se rozhodl je mapovat prostřednictvím seriálu, který, jak věříme, bude pro čtenáře objevnou cestou za poznáním historické tradice i současnosti pivovarnictví v Moravskoslezském kraji.

Plánoval, že po úspěšném podnikání v průmyslu si už bude jenom užívat. Nakonec však změnil názor a rozhodl se, že ještě zkusí dělat něco, co jej bude naplňovat. Když si tříbil myšlenky, co a jak dál, pomohl mu kamarád, který jej vzal na ochutnávku do svého malého pivovárku.

Nadšení pro řemeslně vařené pivo bylo okamžité, rozhodnutí rychlé, ale nikoli unáhlené. Více už se dozvíme v celkově třiadvacátém příběhu našeho seriálu, který je tentokrát docela speciální. Bude totiž o pivovaru, který teprve vzniká, a to ve více než stoleté budově bývalého kina v Kunčicích pod Ondřejníkem.

Pivovarů už je moc, odrazovali ho
„Hledal jsem nový impuls po skončení dlouholetého budování velké firmy. Hodně lidí mě přitom odrazovalo. Říkali, že je tady Radegast, Ostravar a že lidé nemají na to, aby si kupovali dražší piva z řemeslných minipivovarů, kterých už je moc,“ dává se do vyprávění Martin Chalupa, zakladatel Kunčického pivovaru.

Jeho vznik je však nejlepším důkazem, že i když v našem „chudém“ kraji vyrostlo za poslední dva roky zřejmě vůbec nejvíc malých pivovarů, jejich boom dál směle pokračuje a zdárně popírá tradiční stereotypy.

Když si náš průvodce zmapoval trh, který vždycky skrývá potenciál a pověstná volná místa, začal podnikat první kroky k realizaci. Díky podnětu od kamaráda se dostal ke spolupráci se značkou piva Richard, které se vaří v brněnském Žebětíně a v Račíně u Žďáru nad Sázavou.

„Brněnské pivo už tady v regionu rok prodáváme. Máme vytvořené obchodní vztahy, díky kterým jsme se vlastně rozhodli pivovar postavit,“ říká Chalupa s tím, že od září se rekonstrukce pod heslem „Z kina uděláme pivovar“ rozběhla naplno. Aktuálně je sice na stavbě pořád spousta práce, ale podstatné je, že varna je hotová a v podstatě připravená k použití. Čeká se jen na formality.

„Byť to zvenku nevypadá, chtěli bychom začít co nejdříve fungovat. Původně jsme uvažovali o tom, že začneme svatomartinským speciálem, ale to už nestihneme. Reálnější tak bude novoroční pivo, kterým bychom chtěli od příštího roku začít zásobovat naše hospody,“ pokračuje ředitel vznikajícího pivovaru, který by měl fungovat jako ryze produkční s vlastní restaurací v místě výroby.

Cíl je nejvyšší, tedy nejlepší pivo
Slavnostně přitom chtějí otevřít až v červnu příštího roku, kdy by měla být hotová nejen pivnice, ale taky nová fasáda a střecha. Jak náročné je vlastně předělávat kino na pivovar?

„Je to velká výzva. Není to stavba na zelené louce, kterou naprojektujete, uděláte prováděcí dokumentaci a přijedete jednou týdně na kontrolní den. Tady na vás z každého rohu vykoukne nějaké překvapení,“ komentuje Chalupa charakter historické budovy, ve které původně už od druhé poloviny 19. století sídlila restaurace. Později se z ní stalo kino, které v posledních letech bylo mimo provoz a chátralo.

Pivovarníci do stavby situované pod kopcem Ondřejník vdechují nový život, který se už brzy stane realitou. „Náš výstav by se měl pohybovat v příštím roce kolem 2 500 hektolitrů. Kapacitu a prostory však máme připraveny i na další rozvoj. Nechceme se ale hnát za kvantitou. Chceme vařit nejlepší pivo na severní Moravě, to je moje vize,“ vysvětluje tvůrce Kunčického pivovaru s tím, že díky zkušenostem z byznysu je zvyklý prosazovat se kvalitou a maximálním servisem zákazníkům.

Teď už jenom začít, říkají si zřejmě i mnozí místní, kteří tu a tam zavítají do pivovaru na menší prohlídku. „Už rok vozíme pivo z Brna a z Račína, takže je jasné, že bychom chtěli rozvážet svoje vlastní. Ostatně i sládkové se už těší, až budou ve svém dělat svoje řemeslo,“ dodává Chalupa.

Technologicky budeme na špici, věří sládek
V rámci našeho setkání se řečnická štafeta volně dostala ke sládkovi Romanu Papřokovi, který bude v nové malovýrobě zúročovat svoje letité znalosti (nejen) z „mateřských“ Nošovic, odkud se logicky rekrutuje většina regionálních pivovarnických odborníků.

„Určitě se těším, protože z hlediska minipivovarů tady máme vysoký nadstandard. To se týká jak prostorného zázemí, díky kterému je možné výrobu rozvíjet, tak technologie, která je moderní. Budeme na špici v tom, co se dá u nás provozovat,“ líčí sládek, jehož novým světem bude hlavně varna sestavená netypicky ze tří nerezových nádob.

Jaké pivo se v ní bude vařit, když pivovar spadá pod koncept značky Richard? „Tím je sortiment víceméně daný. Ale každý minipivovar má svoje značky, kterými se chce odlišit. Proto máme v plánu, že kromě základních značek, budeme vařit čtyři sezónní piva a náš speciál,“ prozrazuje Papřok.

Přiznává, že konkurence sice je čím dál větší, ale kdo ji bere se zdravým respektem, může jenom získat.

„Fandíme všem, ale každý si musí najít cestu, aby se udržel. Určitě nemůžeme konkurovat výstavem Radegastu, ale máme jasno o naší budoucí pozici. Chceme dělat poctivé ležáky, speciály i sváteční piva, ale hlavně držet stabilní kvalitu, aby se k nám zákazník rád vracel,“ naznačuje sládek, kudy by se mohl ubírat vývoj dalšího nového minipivovaru v Moravskoslezském kraji.

Tak „Dej Bůh štěstí!“ a za týden u piva zase na shledanou.

Kunčický pivovar
Místo: Kunčice pod Ondřejníkem 315
Druhy piv: v nabídce už jsou piva značky Richard – základ je 10° světlé výčepní pivo, 11° pšeničný ležák, 12°světlý ležák, 12° tmavý ležák a 15° medový speciál, stabilně by to měl být také regionální speciál, podle sezóny pak další speciály jako pivo velikonoční, svatováclavské, svatomartinské atd.
Stáčení a prodej: v pivovarské restauraci budou čepovat čerstvé pivo, dále budou plnit klasické KEG sudy a také PET a skleněné lahve
Výstav: plánují 4 500 hektolitrů za rok

Kolem ‚nechtěného‘ Prazdroje krouží první zájemci. Nabídku podala i Kellnerova PPF

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKPrazdroj

Na Plzeňský Prazdroj a další piovary prodávané skupinouAnheuser-Busch InBev přišlo nejméně šest předběžných nabídek. Odkazují na to zdroje agentury Reuters. Mezi uchazeče podle nich patří například investiční skupina PPF Petra Kellnera či japonský pivovar Asahi.

Předběžné nabídky na převzetí značek údajně podalo také několik konsorcií. Maďarská energetická skupina MOL se například k předložení nabídky spojila s polským výrobcem džusů Maspex Wadowice Group a polskou pojišťovnou PZU.

„Spekulace nekomentujeme,“ odvětila například mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

Společnost AB InBev se v loňském roce dohodla na převzetí konkurenta SABMiller. Evropské regulační úřady však transakci podmínily tím, že AB InBev prodá aktivity SABMilleru v Česku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují tyto aktivity polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur.

Americký investiční fond Bain Capital spojil síly s evropským fondem Advent, na společné nabídce se dohodly rovněž fondy KKR a Mid Europa Partners. Další konsorcium pak tvoří švýcarská investiční firma Jacobs Holdings a kanadský penzijní fond PSP Investments, uvedly zdroje Reuters.

AB InBev dokončil převzetí pivovaru SABMiller za 79 miliard liber minulý měsíc. Upevnil si tak pozici největšího pivovaru na světě. Nová společnost kontroluje zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

Kellner proti zbytku světa. O Prazdroj se uchází nejméně šest zájemců

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKPrazdroj

O největší český pivovar mají zájem jak velcí výrobci, tak finanční skupiny, které v několika případech podaly společné nabídky. Mezi zájemci o Plzeňský Prazdroj je PPF Petra Kellnera, japonský pivovarnický holding Asahi či maďarská energetická společnost Mol. Pivovar je k mání v důsledku největší pivovarnické fúze, při níž se spojí skupiny Anheuser-Busch InBev a SABMiller.

O Plzeňský Prazdroj a další pivní značky prodávané pivovarským gigantem Anheuser-Busch InBev v souvislosti s převzetím konkurenta SABMiller se uchází nejméně šest zájemců z řad výrobců nápojů a finančních investorů. Agentuře Reuters to řekly informované zdroje.

Mezi uchazeče, kteří podali předběžné nabídky, podle nich patří například investiční skupina PPF českého miliardáře Petra Kellnera či japonský pivovar Asahi. "Spekulace nekomentujeme," řekla k tomu mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

Společnost AB InBev se v loňském roce dohodla na převzetí SABMilleru, a upevnila si tím pozici největšího výrobce piva na světě. Evropské regulační úřady však transakci podmínily tím, že AB InBev prodá aktivity SABMilleru v Česku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují tyto aktivity polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard korun). První kolo nabídek AB InBev podle zdrojů uzavřela v pondělí.

Předběžné nabídky na převzetí značek podle zdrojů Reuters podalo kromě PPF a Asahi také několik konsorcií. Maďarská energetická skupina MOL se například k předložení nabídky spojila s polským výrobcem džusů Maspex Wadowice Group a polskou pojišťovnou PZU.

Americký investiční fond Bain Capital spojil síly s evropským fondem Advent, na společné nabídce se dohodly rovněž fondy KKR a Mid Europa Partners. Další konsorcium pak tvoří švýcarská investiční firma Jacobs Holdings a kanadský penzijní fond PSP Investments, uvedly zdroje Reuters.

Minulý měsíc vyjádřil zájem o prodávané pivovary i polský miliardář Sebastian Kulczyk, který řekl, že by mohl využít části příjmů z prodeje svého podílu v SABMilleru k nákupům pivovarů této společnosti ve střední a východní Evropě. Zdroje uvedly, že Kulczyk jednal o spolupráci na nabídce s konsorciem vedeným americkou KKR, jednání však zatím nevedla k dohodě.

Ke zprávě se zatím agentuře Reuters nevyjádřil ani AB InBev ani žádný ze jmenovaných zahraničních uchazečů. Druhé kolo nabídek se má podle zdrojů uskutečnit příští měsíc.

AB InBev dokončil převzetí pivovaru SABMiller za 79 miliard liber (2,4 bilionu korun) minulý měsíc. Nová společnost kontroluje zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

O Prazdroj má zájem PPF a dalších pět investorů

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Na Plzeňský Prazdroj a další pivní značky prodávané pivovarem Anheuser-Busch InBev bylo podáno nejméně šest předběžných nabídek. Agentuře Reuters to dnes řekly zdroje obeznámené se situací. Mezi uchazeče podle nich patří například investiční skupina PPF Petra Kellnera či japonský pivovar Asahi. "Spekulace nekomentujeme," reagovala mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

Společnost AB InBev se v loňském roce dohodla na převzetí konkurenta SABMiller. Evropské regulační úřady však transakci podmínily tím, že AB InBev prodá aktivity SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují tyto aktivity polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard korun).

Předběžné nabídky na převzetí značek podle zdrojů Reuters podalo kromě PPF a Asahi také několik konsorcií. Maďarská energetická skupina MOL se například k předložení nabídky spojila s polským výrobcem džusů Maspex Wadowice Group a polskou pojišťovnou PZU.

Americký investiční fond Bain Capital spojil síly s evropským fondem Advent, na společné nabídce se dohodly rovněž fondy KKR a Mid Europa Partners. Další konsorcium pak tvoří švýcarská investiční firma Jacobs Holdings a kanadský penzijní fond PSP Investments, uvedly zdroje Reuters.

AB InBev dokončil převzetí pivovaru SABMiller za 79 miliard liber (2,4 bilionu korun) minulý měsíc. Upevnil si tak pozici největšího pivovaru na světě. Nová společnost kontroluje zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

První pivo z Měšťanského pivovaru Kutná Hora bude k ochutnání v březnu

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Kutnohorský deníkAutor:Hana KratochvílováMěšťan. Kutná Hora

Rok a půl od schválení prodeje kutnohorského pivovaru je obnovení vaření piva v jeho prostorách blízko svému cíli. Vařit by se mělo začít v lednu 2017, první pivo pak světlo světa spatří v březnu.

Pivo z Kutné Hory bude mít jednoduchý název - Kutná Hora. Doplňovat by jej měl slogan "Odkaz zavazuje". Ten by měl odkazovat k letité tradici vaření piva v Kutné Hoře.

Od roku 2017 se budou v Kutné Hoře tradiční metodou vařit světlá piva ve třech stupňovitostech – 10 °, 11 ° a 12 °. Distribuce bude probíhat do obchodů po celém území České republiky a také do lokálních restaurací, jak v lahvích, tak v KEG sudech.

„Základem našeho pivovaru bude produkce klasické řady spodně kvašených piv českého či plzeňského typu, tedy 10°, 11°, 12 °. Tato piva se budou v ocelových varnách vařit tradiční českou metodou na dva rmuty a především na takzvanou stupňovitost, tedy bez následného ředění piva vodou. Základem receptur bude použití kvalitního českého sladu a chmele ze žatecké a tršické oblasti, jejichž poměr a kombinace budou dodávat jednotlivým pivům osobitý charakter. Kvašení bude opět tradičně oddělené, tedy hlavní kvašení při 9 °C v otevřených nádobách, takzvaných spilkách, a dlouhodobé dozrávání v tancích při teplotách okolo 1 °C, u 12° ležáku ne méně než 60 dní. Do budoucna určitě počítáme i s produkcí speciálů – spodně, ale i svrchně kvašených piv," prozradil sládek pivovaru Jakub Hájek.

Historický pivovar v Předhradí stále chátrá a čeká na záchranu

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Historický pivovar v Předhradí stále chátrá a čeká na záchranu. Soukromý majitel jej sice zčásti zabezpečil proti vandalům, na rozsáhlé opravy ale nemá peníze. Byl by rád, kdyby se břemene, které získal v rámci vyrovnání pohledávek v minulém století, zbavil. ČTK to řekl starosta Zdeněk Mikšovský.

"To, co řešíme, je otázka vlastnictví, jestli by se vůbec nalezla cesta, jak vlastnictví očistit, aby se s nemovitostí vůbec dalo disponovat, protože je tam několik exekucí a soudních zástav," uvedl Mikšovský.

V současnosti je areál v dezolátním stavu, fatálně narušené jsou střechy, stropy i další konstrukce. Podle starosty je otázka, zda se některé budovy vůbec podaří zachránit. Před osmi lety činil odhad nákladů na opravy zhruba 100 milionů korun, dnes by to zřejmě bylo více.

"Bohužel se propásla doba, kdy bylo možné areál prodat a něco s tím dělat. Majitelé občas dostanou pokutu, odvolají se a nějakou částku zaplatí. Navíc k pivovaru přišli jako slepý k houslím," řekla ČTK Ludmila Nováková z úseku památkové péče chrudimské radnice.

Podle Mikšovského je také problém nalézt pro areál nějaké využití. "Nejsme velká obec a peníze, které by tady bylo potřeba vynaložit, jsou velké. Spíše se snažíme hledat nějakého investora nebo někoho, kdo by nalezl uplatnění a dokázal sehnat nějaké dotace nebo finanční spoluúčast," uvedl starosta.

Panský pivovar byl založen v roce 1636. Dodával pivo do všech hospod rozsáhlého rychmburského panství, později byl společně s lihovarem pronajímán. Výroba byla zastavena v roce 1925, když se nenašel zájemce o další provoz. V budovách byl zřízen sklad chrudimského piva, byty byly pronajaty, bývalé humno si najalo rolnické družstvo pro skladiště. Později sloužil podniku Zemědělské zásobování a nákup.

AB InBev dostal nabídky na Prazdroj a další značky, prý i od PPF

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTKPrazdroj

O Plzeňský Prazdroj a další značky piva ze skupiny Anheuser-Busch InBev se v souvislosti s převzetím konkurenta SABMiller uchází nejméně šest zájemců z řad výrobců nápojů a finančních investorů. Agentuře Reuters to řekly informované zdroje. Mezi uchazeče, kteří podali předběžné nabídky, podle nich patří také investiční skupina PPF českého miliardáře Petra Kellnera nebo japonský pivovar Asahi. "Spekulace nekomentujeme," řekla na dotaz ČTK mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

AB InBev se v loňském roce dohodl na převzetí SABMilleru, a upevnil si tím pozici největšího výrobce piva na světě. Evropské regulační úřady však transakci podmínily tím, že skupina prodá aktivity SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují prodávaná aktiva polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard Kč). První kolo nabídek společnost AB InBev podle zdrojů uzavřela v pondělí.

Předběžné nabídky na převzetí značek podle zdrojů Reuters podalo kromě PPF a pivovaru Asahi také několik konsorcií. Jedno z nich tvoří švýcarská investiční společnost Jacobs Holdings s kanadským penzijním fondem PSP Investments. Tato skupina má podle informací Reuters podporu české investiční společnosti R2G, kterou si letos založil miliardář Oldřich Šreml.

Maďarská energetická skupina MOL se k předložení nabídky spojila s polským výrobcem džusů Maspex Wadowice Group a polskou pojišťovnou PZU. Americký investiční fond Bain Capital spojil síly s evropským fondem Advent, na společné nabídce se dohodly rovněž fondy KKR a Mid Europa Partners.

V říjnu vyjádřil zájem o prodávané pivovary také polský miliardář Sebastian Kulczyk, který řekl, že by mohl využít části příjmů z prodeje svého podílu v SABMilleru k nákupu pivovarů této společnosti ve střední a východní Evropě. Zdroje uvedly, že Kulczyk jednal o spolupráci na nabídce s konsorciem vedeným americkou KKR, jednání však zatím nevedla k dohodě.

O středoevropské pivovary se podle zdrojů zajímala také čínská skupina China Resources, která už od SABMilleru odkoupila jeho podíl ve společném podniku, který s ním vytvořila v Číně. Zatím ale není jasné, zda se čínská firma tendru zúčastní.

Ke zprávě se zatím agentuře Reuters AB InBev ani žádný ze jmenovaných zahraničních uchazečů nevyjádřil. Druhé kolo nabídek se má podle zdrojů uskutečnit v prosinci.

AB InBev dokončil převzetí pivovaru SABMiller za 79 miliard liber (2,4 bilionu Kč) minulý měsíc. Nová společnost ovládá zhruba 27 procent světového trhu s pivem.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2017 07:374.983/4.983