Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Akcionáři Heinekenu NV dostanou vyšší dividendu. Mohou za to výsledky hospodařen

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Patria.czAutor:Pavel Daniel

Akcionáři světové dvojky trhu s pivem - Heineken NV – mohou být spokojeni. Díky hospodářským výsledkům totiž vedení společnosti navrhne navýšení dividendy o 3 procenta, ve srovnání s loňským rokem, a to na 1,34 eur za akcii. Může za to navýšení celoročního zisku a příjmů společnosti. A to i přes měnové výkyvy, se kterými se musel Heineken potýkat.

Spotřebitelé Heinekenu se mění. Rostl hlavně v Asii
Čistý zisk za rok 2016 vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur, a mírně tak překonal odhady analytiků. Firma uvedla, že prodeje piva rostly hlavně v Asii, Heineken si ale vedl dobře i na velkých evropských trzích. Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej klíčové značky skupiny - Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

„Výsledky hospodaření za loňský rok odráží „jasnou nadprůměrnou výkonnost" portfolia značek Heinekenu, stejně jako diverzifikovaná geografická přítomnost skupiny,“ řekl Jean-Francois van Boxmeer, generální ředitel společnosti Heineken NV. Provozní zisk pivovarské skupiny bez započítání jednorázových položek vzrostl o deset procent na 3,5 miliardy eur, což bylo také mírně nad očekáváním analytiků. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur a o zhruba jedno procento předčily odhady.

Dvojka světového trhu s pivem chce zvýšovat provozní marži
Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů. V ČR Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Heineken NV bude muset, podle generálního ředitele Boxmeera, v roce 2017 čelit pokračujícímu poklesu poptávky v USA. Chce ale pokračovat v rozšiřování značky Lagunitas na dalších globálních trzích, a zdvojnásobit růst značky v USA. Skupina by také měla dosáhnout v roce 2017 zlepšení provozní marže v souladu se střednědobou prognózou, a to o 40 bps, nepočítaje do toho nové akvizice a nepředvídatelné události.

Podle Jána Hladkého, analytika Patria Finance, hospodařil Heineken v roce 2016 s provozním ziskem 3,54 miliardy eur, což značí organický růst na úrovni 10 % při tržním konsensu 3,47 mld. EUR. "Provozní marže se rozšířila meziročně o 54 bps na 17 procent a zásluhu na tom nese zejména region Asie-Pacifik, kde rostla spotřeba piva Tiger až o 18 procent na 24,5 mhl," konstatoval Ján Hladký. Důvodem tohoto rychlého tempa je podle něj rozšiřující se střední třída obyvatelstva a její nově nabytá kupní síla. Západní Evropa, pro Heineken největší trh generující téměř 50 % tržeb, vykázal organický růst prodeje piva na úrovni 0,7 % v celkovém objemu 79 mhl. Heineken globálně prodal 200 mhl piva s 3% organickým růstem. Prémiový segment rostl o 4 % na 32 mhl.

"Do dalšího roku očekává management rozšíření provozní marže o přibližně 40 bps v linii se střednědobými cíli. Měnové výkyvy by měly mít podobný dopad jako v předešlém roce 2016, kdy byl provozní zisk zatížen 75 mil. EUR. Výše kapitálových výdajů se změní jen mírně, držet by se měly těsně pod 2 mld. EUR, přičemž v roce 2016 dosáhly 1,8 mld. EUR. Heineken v současnosti rychle expanduje – v Brazílii jedná o odkupu aktivit svého rivala Kirin, v UK probíhá akvizice sítě hospod Punch Taverns a ve Vietnamu vyjádřil zájem o podíl v Saigon Beer Alcohol Beverage Corp., což je největší tamní prodejce piva. Akcie zareagovaly na oznámení 4,5% růstem ceny," uvedl Ján Hladký.

Zisk Heinekenu loni vzrostl o více než 8 procent, stoupl i odbyt piva.

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

● Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken.
● Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o 10 procent na 3,5 miliardy eur, a překonal tak odhady analytiků.
● Prodej piva rostl zejména v Asii, pivovar si ale dobře vedl i v Evropě.

Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy korun), a mírně tak překonal odhady analytiků. Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích. Heineken to uvedl ve středečním sdělení.

Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o 10 procent na 3,5 miliardy eur, což bylo rovněž mírně nad očekáváním analytiků oslovených agenturou Reuters. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy korun) a zhruba o jedno procento předčily odhady.

Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard korun).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Je tady sedmadvacátý mezinárodní pivní festival. Udělí Zlatou pivní pečeť

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Za krásnější Vimperk

V hlavní roli pivo!
O čem je řeč? Blíží se Mezinárodní pivní festival!
Vypravte se 16. – 18. února na 27. Mezinárodní pivní festival na českobudějovickém výstavišti!

pivni-pecetV hlavní roli se představí pivo a chybět nebude ani atraktivní kulturní program se známými kapelami. Těšit se můžete na KABÁT REVIVAL PLZEŇ, Martinu Pártlovou s kapelou, Rozkrock a další.

V průběhu festivalu proběhnou přímo na pódiu zábavné pivní soutěže, přičemž celý 27. Mezinárodní pivní festival je spojen s 3. největší degustační soutěží na světě, soutěží o Zlatou pivní pečeť.
Ta začne už 13. února v rámci neveřejné části festivalu a následně vyvrcholí veřejným festivalem pro širokou veřejnost.

Pro pivo z Friesových bud musíte do 1217 metrů nad mořem. Jinde jej nečepují

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:PanoramaAutor:Ondřej StratilíkFriesovy Boudy

Přes velká okna je vidět přímo na devět set metrů dlouhou sjezdovku s vlekem. Jindy se odtud dají dobře sledovat i okolní boudy a lesnaté svahy, teď se ale schovaly do mraků. To největší lákadlo "vyhlídkové" resturace penzionu Andula na Friesových boudách se však skrývá uvnitř. Minipivovar Fries. Pivo se tu začalo vařit v roce 2012 hned po rekonstrukci známé krkonošské destinace.

A od té doby zde sládkuje i mladý Jan Weisner: "Nevařím podle knížek, ale všechno vychází z mých zkušeností." Než zakotvil na krkonošském hřebenu, prošel podniky v Berouně a Mělnickém Vtelnu.

Pivovar v Andule není velký, maximální objem jedné várky je 200 litrů, měsíčně se jich udělá zhruba patnáct. Jak vysvětluje Karel Polívka, provozovatel Friesových bud, pivovarnictvým se nechtěli živit, jde hlavně o doplněk zdejší restaurace. "I tak od nás pivo pořád někdo chce," těší Polívku.
I proto se možná kapacita ležáckého sklepa ještě o dva tanky zvětší. Piva se tu zkrátka vypije dost. V létě i v zimě.

Desítka vede
Základní surovinou je pramenitá voda vyvěrající nad Andulou. A vzhledem k poměrně malému objemu varny si Weisner může dovolit i experimenty jako třeba IPA, APA či Summer Ale. "Přesto se tu suverénně nejvíc vypije klasické desítky," popisuje sládek.

Za dobu, co pracuje v 1217 metrech nad mořem , si ověřil, že voda se zde vaří už při 97 stupních a že hořkost je hlavní. "Češi chtějí hořká piva, takže za poslední tři roky jsme zhořkli," pokračuje.

V době naší návštěvy nabízel výčep dvě místní piva. Začali jsme světlou spodně kvašenou dvanáctkou (0.5 litru za 46 korun). pití ležáku provázejí dva základní dojmy - překvapivě velká svěžest a velmi dobrá pitelnost. A navíc se potvrzují i sládkova slova o nepřehlédnutelné hořkosti. Pravdou zřejmě bude, že zdejší voda je ideální právě pro dvanáctku.
Druhá v pořadí přišla polotmavá spodně kvašená třináctka (0.5 litru za 48 korun). i do ní se promítl Weisnerův hořký "trend". Její citelnější těžkost je navíc ideální pro zimní popíjení. Nepříliš vítaná sladkost a jindy obligátní kávový odér u téhle třináctky téměř chybí.

Pivo z Friesových bud zatím nedonesete, ale v průběhu letoška by se to mělo změnit. Sládek začne plnit PET lahve. Etikety už jsou hotové.

Budvar chystá velkou investici

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Deník.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar letos investuje zhruba 730 milionů korun. Staví nové logistické centrum, aby překonal hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva za rok. Objem prodaného piva se loni zvýšil.

V roce 2015 se prodalo 1,6 milionu hektolitrů, přesná čísla za loňský rok podnik zatím nezveřejnil. Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Petr Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček.

Ministerstvo zemědělství bude vybírat nového ředitele
Nový šéf Budvaru bude vybrán ze tří kandidátů, které mu doporučí komise.

"Budvar dosáhl hranice svých výrobních a logistických kapacit již v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Objem prodaného piva se zvýšil i v roce 2016 a dosáhl historického maxima. Číslo zatím zveřejňovat nebudeme," řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. Nárůst označil za dlouhodobý trend, za posledních deset let se výstav pivovaru zvýšil o 40 procent, za posledních šest let z 1,25 milionu na 1,6 milionu hektolitrů.

Do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy korun
Rozvojové investice spustil již loni, chce zvýšit výrobní a logistické kapacity, aby mohl překonat hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva ročně. První projekt zaměřený na přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10.000 hektolitrů již skončil, nyní se staví nové logistické centrum s kapacitou téměř 20.000 paletových míst. Do roku 2021 dále vznikne nová stáčírna lahví, zvětší se kapacita sklepů a varny. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

Až v roce 2018 skončí stavba logistického centra, zlepší se podle mluvčího dopravní situace v Kněžskodvorské ulici, kde Budvar sídlí. "Součástí centra totiž bude 70 parkovacích míst pro zaměstnance pivovaru uvnitř areálu, tím se uvolní parkovací místa v okolních ulicích pro veřejnost," řekl Samec. Zároveň se přeprava mezi oběma areály pivovaru přesune na silniční most a technologickou lávku, které Kněžskodvorskou ulici překlenou. Tubus lávky se v březnu sestaví na zemi a na pilíře ji umístí jeřáb s nosností 500 tun.

Budvar vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Budvar letos investuje 730 milionů, prodej piva se loni zvýšil

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České noninyAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar letos investuje zhruba 730 milionů korun. Staví nové logistické centrum, aby překonal hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva za rok. Objem prodaného piva se loni zvýšil. ČTK to dnes řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. V roce 2015 se prodalo 1,6 milionu hektolitrů, přesná čísla za loňský rok podnik zatím nezveřejnil. Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Petr Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček. Ministerstvo zemědělství bude vybírat nového ředitele až ze tří kandidátů, které mu doporučí komise.

"Budvar dosáhl hranice svých výrobních a logistických kapacit již v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Objem prodaného piva se zvýšil i v roce 2016 a dosáhl historického maxima. Číslo zatím zveřejňovat nebudeme," řekl Samec. Nárůst označil za dlouhodobý trend, za posledních deset let se výstav pivovaru zvýšil o 40 procent, za posledních šest let z 1,25 milionu na 1,6 milionu hektolitrů.

Do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy korun. Rozvojové investice spustil již loni, chce zvýšit výrobní a logistické kapacity, aby mohl překonat hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva ročně. První projekt zaměřený na přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10.000 hektolitrů již skončil, nyní se staví nové logistické centrum s kapacitou téměř 20.000 paletových míst. Do roku 2021 dále vznikne nová stáčírna lahví, zvětší se kapacita sklepů a varny. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

Až v roce 2018 skončí stavba logistického centra, zlepší se podle mluvčího dopravní situace v Kněžskodvorské ulici, kde Budvar sídlí. "Součástí centra totiž bude 70 parkovacích míst pro zaměstnance pivovaru uvnitř areálu, tím se uvolní parkovací místa v okolních ulicích pro veřejnost," řekl Samec. Zároveň se přeprava mezi oběma areály pivovaru přesune na silniční most a technologickou lávku, které Kněžskodvorskou ulici překlenou. Tubus lávky se v březnu sestaví na zemi a na pilíře ji umístí jeřáb s nosností 500 tun.

Budvar vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Budvar letos investuje 730 milionů, prodej piva se loni zvýšil

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar letos investuje zhruba 730 milionů korun. Staví nové logistické centrum, aby překonal hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva za rok. Objem prodaného piva se loni zvýšil. ČTK to dnes řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. V roce 2015 se prodalo 1,6 milionu hektolitrů, přesná čísla za loňský rok podnik zatím nezveřejnil. Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Petr Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček. Ministerstvo zemědělství bude vybírat nového ředitele až ze tří kandidátů, které mu doporučí komise.

"Budvar dosáhl hranice svých výrobních a logistických kapacit již v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Objem prodaného piva se zvýšil i v roce 2016 a dosáhl historického maxima. Číslo zatím zveřejňovat nebudeme," řekl Samec. Nárůst označil za dlouhodobý trend, za posledních deset let se výstav pivovaru zvýšil o 40 procent, za posledních šest let z 1,25 milionu na 1,6 milionu hektolitrů.

Do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy korun. Rozvojové investice spustil již loni, chce zvýšit výrobní a logistické kapacity, aby mohl překonat hranici dvou milionů hektolitrů vyrobeného piva ročně. První projekt zaměřený na přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10.000 hektolitrů již skončil, nyní se staví nové logistické centrum s kapacitou téměř 20.000 paletových míst. Do roku 2021 dále vznikne nová stáčírna lahví, zvětší se kapacita sklepů a varny. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

Až v roce 2018 skončí stavba logistického centra, zlepší se podle mluvčího dopravní situace v Kněžskodvorské ulici, kde Budvar sídlí. "Součástí centra totiž bude 70 parkovacích míst pro zaměstnance pivovaru uvnitř areálu, tím se uvolní parkovací místa v okolních ulicích pro veřejnost," řekl Samec. Zároveň se přeprava mezi oběma areály pivovaru přesune na silniční most a technologickou lávku, které Kněžskodvorskou ulici překlenou. Tubus lávky se v březnu sestaví na zemi a na pilíře ji umístí jeřáb s nosností 500 tun. Budvar vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Nedávejte Ganéšu na lahev, vyzval český pivovar hinduista. Už dva roky ho nepoužíváme, tvrdí pivovar

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:ČTKPrimátor

Hinduistický aktivista Rádžan Zéd vyzval český pivovar Primátor, aby nepoužíval obrázek hinduistického boha Ganéši na lahvích piva. Náchodský pivovar se ale brání, že obrázek stáhl už na počátku výroby před dvěma roky.

Zéd, který žije a přednáší ve Spojených státech, v prohlášení uvedl, že používání hinduistických božstev, konceptů či symbolů pro komerční účely není vhodné a zraňuje city věřících. Zvláště pak spojení božstva s alkoholickým nápojem je krajně neuctivé, dodal.

Podle ředitele náchodského pivovaru Josefa Hlavatého se obrázek sloní hlavy boha Ganéši objevil pouze na prvotním nákladu etiket piva Primátor India Pale Ale.

"Pak jsme zjistili, že už s tím měl problém nějaký jiný pivovar, takže jsme to stahovali a tuto etiketu jsme přestali úplně používat," řekl Hlavatý. Přesný počet vyrobených piv s původní etiketou Hlavatý neuvedl.

Heineken odkupuje ztrátové pivovary japonské firmy Kirin v Brazílii

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Zet.czAutor:ČTK

Japonská firma Kirin Holdings prodává své ztrátové pivovary v Brazílii nizozemské pivovarnické skupině Heineken za 706 milionů dolarů (18 miliard korun). Japonská pivovarnická skupina se tak vzdává brazilského trhu, na kterém ztrácí podíl a kde čelí růstu nákladů na suroviny kvůli propadu místní měny. Heineken se díky této transakci stane druhým největším pivovarem v Brazílii s podílem kolem 19 %.

Dohodu musí schválit brazilské antimonopolní úřady. Dokončena by měla být v první polovině letošního roku. Včetně dluhu Heineken zaplatí za divizi 1,09 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

Brazilská divize Kirinu provozuje 12 pivovarů. Vznikla v roce 2011, kdy Kirin koupil za 6,3 miliardy realů (51,6 miliardy Kč) brazilskou značku Schincariol. V loňském roce divize vykázala provozní ztrátu 284 milionů realů.

Brazilská ekonomika letos vstupuje do třetího roku recese. Heineken se však domnívá, že místní trh je v dlouhodobém výhledu atraktivní a prémiový segment zde roste rychleji než celý trh. Brazílie je třetím největším pivovarnickým trhem na světě. Heineken má v Brazílii pět pivovarů, které získal v roce 2010 akvizicí pivovarnických aktivit mexické skupiny FEMSA.

Brazilskému trhu piva zcela dominuje světová jednička AB InBev se svou brazilskou divizí AmBev, která má pod kontrolou asi dvě třetiny tohoto trhu.

Český pivovar čelí opožděné výzvě, aby na lahvi nebyl bůh Ganéša

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKPrimátor

Hinduistický aktivista Rádžan Zéd vyzval český pivovar Primátor, aby nepoužíval obrázek hinduistického boha Ganéši na lahvích piva, protože je to podle něj „krajně nevhodné“. Podle náchodského pivovaru je ovšem výzva opožděná zhruba o dva roky, protože firma obrázek Ganéši sama stáhla hned na počátku výroby.

Podle ředitele náchodského pivovaru Josefa Hlavatého se obrázek sloní hlavy boha Ganéši objevil pouze na prvotním nákladu etiket piva Primátor India Pale Ale. „Pak jsme zjistili, že už s tím měl problém nějaký jiný pivovar, takže jsme to stahovali a tuto etiketu jsme přestali úplně používat,“ řekl v pondělí Hlavatý. Přesný počet vyrobených piv s původní etiketou Hlavatý neuvedl.

Rádžan Zéd, který žije a přednáší ve Spojených státech, v prohlášení uvedl, že používání hinduistických božstev, konceptů či symbolů pro komerční účely není vhodné a zraňuje city věřících. Zvláště pak spojení božstva s alkoholickým nápojem je krajně neuctivé, dodal.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.17.08.2017 07:355.314/5.314