Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Radler v Česku patří jen Heinekenu, rozhodl soud. Vrátil firmě ochrannou známku

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTK

Pražský městský soud vrátil Heinekenu ochrannou známku radler.cz. Ostatní pivovary by tak měly přestat název radler pro své pivní mixy používat.

Soud dnes pravomocně zrušil rozhodnutí Úřadu průmyslového vlastnictví, které pivovarnické skupině Heineken zneplatnilo přihlášenou ochrannou známku radler.cz. Úřad se tak věcí bude muset znovu zabývat.

Zneplatnění známky zdůvodňoval tím, že čeští spotřebitelé radler vnímali už v době žádosti o její zapsání jako obecný typ nízkoalkoholického nápoje, a známka tak postrádala schopnost rozlišit konkrétní výrobky Heinekenu od jiných. Podle soudců se to ale neprokázalo.

"Soud se shoduje s názorem žalobce (Heinekenu), že z předložených důkazů lze jen obtížně učinit závěr o tom, že označení radler bylo v době podání ochranné známky označením druhovým," konstatoval předseda senátu pražského městského soudu Slavomír Novák.

Ze všech důkazů, kterými se úřad v tomto ohledu zabýval, byly podle soudce relevantní jen dva ze zkoumaných novinových článků, které se zmiňovaly o konkrétních českých restauracích. Všechny ostatní články totiž popisovaly situaci ohledně radleru na německém nebo rakouském trhu.

Znamená aktuální rozhodnutí soudu, že konkurenti budou muset přestat prodávat nápoje s označením radler, bude na tom Heineken trvat? "Na obsáhlejší zhodnocení rozhodnutí soudu, byť nás potěšilo, je ještě brzy a k věci se vyjádříme po obdržení písemného vyhotovení rozsudku," říká Jana Austová Pikardová, mluvčí pivovaru.

Královský pivovar Krušovice, který se později stal součástí Heinekenu, přihlásil známku radler.cz na sklonku roku 2001. Úřad ji v roce 2002 zapsal do rejstříku ochranných známek.

Když pivní mixy později získaly v Česku popularitu a několik podniků je po vzoru německy mluvících zemí pojmenovalo jako radler, inicioval Heineken předběžné soudní opatření, na jehož základě musely ostatní pivovary přestat název používat. Poté však Úřad průmyslového vlastnictví prohlásil v roce 2013 ochrannou známku za od počátku neplatnou.

Heineken v žalobě tvrdil, že patentový úřad svým postupem porušil jak zákon o ochranných známkách, tak i správní řád. Argumentoval tím, že zapsáním známky získal výlučné právo označovat své výrobky slovem radler, a vzhledem k postoji úřadu byl přesvědčen, že známka je právně v pořádku.

Podle stanoviska úřadu neměla známka potřebnou rozlišovací způsobilost pro průměrného spotřebitele - a to ani při jejím přihlášení, ani později. "Ani po deseti letech nebyla tato receptura spojena s produkcí žalobce. Tento takzvaný pivní koktejl je postaven na roveň jiným druhovým popisným označením jako grog, burčák nebo svařák," uvedla dnes právnička úřadu Radka Arendarčiková.

Advokát Heinekenu Milan Kyjovský kritizoval úřad za to, že posuzuje dnešním pohledem českou realitu z roku 2001. "My tvrdíme, že to označení v českém prostředí známé nebylo. To, že je nějaké označení známé v zahraničí, neznamená, že to bez dalšího platí i na území České republiky," řekl.

Prazdroj prodal 11 milionů hl piva, zvýšil prodej v ČR i vývoz

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz do více než 50 zemí posílil o deset procent. Prodej na domácím trhu se zvýšil o 2,7 procenta na sedm milionů hektolitrů piva. Nejvíce šly na odbyt ležáky plzeňského typu a cider Kingswood.

Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. "Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více," uvedl Deník. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia pivovaru - Gambrinus a Radegast růstem o šest, respektive o devět procent.

"Prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta," řekl webu obchodní ředitel restaurací a hospod Prazdroje Tomáš Mráz.

Koncem března pivovar oznámil, že zvýšil vývoz prémiového piva Pilsner Urquell meziročně o deset procent na 970.000 hektolitrů. Klíčovými trhy zůstaly tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.

Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.

Podle Deníku chce Prazdroj pokračovat ve své strategii. "V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů. V tomto směru chceme pokračovat i nadále," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

Na Pivofestu nabídne svůj pěnivý mok 16 pivovarů, nebude chybět domácí Krakonoš

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:TrutnovinkyAutor:Hynek Šnajdar

Pivofest. Tento tradiční a oblíbený podnik sice začne na Krakonošově náměstí až za více než měsíc, ale už nyní je jasné, kolik pivovarů ho obsadí se svými pěnivými moky. „Čtrnácté pivní slavnosti letos lákají na tekutý chleba z píp šestnácti pivovarů,“ potvrzují organizátoři.

Příznivci piva se tedy mají na co těšit. V sobotu 10. června se budou degustovat domácí Krakonoš, Trautenberk, Novopacké pivo, Svijany, Raven, Velkopopovické Kozel, Krkonošský Medvěd, Sedlčanský Krčín, Lobkowicz, Černá Hora, Tambor, Klášter, Lounský žejdlík, Radegast, Létající chroust a pivo hořického pivovaru Jung Berg.

Nebude se však jen popíjet pivo, i když to hlavně, ale na náměstí se bude konat bohatý hudební program. Největší hvězdou budou slovenští No Name. Přijede také populární Ivan Mládek se svým Banjo Bandem. Zahrají také kapely i Komunál, Heebie Jeebies, EFF, Bohadlo Band a Police Symphony Orchestra.

Právě mladý polický orchestr nehraje v Trutnově poprvé. „Letos byl pozván i na prestižní Smetanovu Litomyšl. Návštěvníkům Pivofestu zahraje na přání. Až do 15. května je možné hlasovat o skladbu, která by na Krakonošově náměstí měla rozhodně zaznít,“ upozorňují pořadatelé. Na slavnosti piva v podání orchestru mimo jiné zazní ústřední znělka večerníčkových Krkonošských pohádek.

Plzeňský Prazdroj znovu navýšil prodej, největší zájem je o ležáky a cider Kingswood

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz do více než 50 zemí posílil o deset procent. Prodej na domácím trhu se zvýšil o 2,7 procenta na sedm milionů hektolitrů piva. Nejvíce šly na odbyt šly ležáky plzeňského typu a cider Kingswood, jehož konzumace oproti roku 2015 stoupla o 20 procent.

Loňské výsledky firmy na svém webu zveřejnil Deník, Prazdroj je potvrdil. Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. "Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více," uvedl Deník. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia pivovaru - Gambrinus a Radegast růstem o šest, respektive o devět procent.

"Prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta," řekl webu obchodní ředitel restaurací a hospod Prazdroje Tomáš Mráz.

Koncem března pivovar oznámil, že zvýšil vývoz prémiového piva Pilsner Urquell meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů. Klíčovými trhy zůstaly tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.

Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.

Podle Deníku chce Prazdroj pokračovat ve své strategii. "V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů. V tomto směru chceme pokračovat i nadále," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

Prazdroj loni prodal 11 milionů hektolitrů piva. Zvýšil vývoz do ciziny

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz do více než 50 zemí posílil o deset procent. Prodej na domácím trhu se zvýšil o 2,7 procenta na sedm milionů hektolitrů piva. Nejvíce šly na odbyt šly ležáky plzeňského typu a cider Kingswood, jehož konzumace oproti roku 2015 stoupla o 20 procent.

Loňské výsledky firmy dnes na svém webu zveřejnil Deník, potvrdila je mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. "Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více," uvedl Deník. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia pivovaru - Gambrinus a Radegast růstem o šest, respektive o devět procent.

"Prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta," řekl webu obchodní ředitel restaurací a hospod Prazdroje Tomáš Mráz.

Koncem března pivovar oznámil, že zvýšil vývoz prémiového piva Pilsner Urquell meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů. Klíčovými trhy zůstaly tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.

Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.

Podle Deníku chce Prazdroj pokračovat ve své strategii. "V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů. V tomto směru chceme pokračovat i nadále," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

Již čtyři piva zvyšují riziko srdeční arytmie, varují němečtí vědci

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:OnaDnes.cz

Němečtí vědci se zaměřili na návštěvníky slavného Oktoberfestu, při kterém teče pivo proudem. Zjistili, že nárazová konzumace velkého množství alkoholu nemá negativní vliv jenom na játra a ledviny, ale i na srdce pijáků.

V zatím nejrozsáhlejší studii tohoto typu zkoumali vědci více než 3000 milovníků a milovnic piva, kteří se sjeli do Mnichova na tradiční festival. Výsledky potvrdily existenci tzv. syndromu dovolenkového srdce (v angličtině holiday heart syndrome), tedy situace, kdy se u osob bez předchozích srdečních problémů objeví nepravidelný srdeční rytmus, zřejmě jako následek velkého množství najednou vypitého alkoholu.

„Nalezli jsme velmi silné spojení s tachykardií a s narušením přirozených variací v srdečním rytmu během dýchání,“ uvedl pro The Telegraph profesor Moritz Sinner z mnichovské univerzitní nemocnice. Podle získaných dat stoupá pravděpodobnost srdeční arytmie s každým gramem alkoholu na litr krve o celých 75 %. Takovou koncentraci v krvi dosáhne průměrná osoba po vypití čtyř piv, záleží ale samozřejmě také na rychlosti metabolismu, váze a dalších individuálních faktorech.

Hrozí srdeční zástava a mrtvice
Lékaři sledovali na pivním festivalu jak příznivce piva, tak asi čtyři stovky abstinentů. Přestože atmosféra bujaré party celkově zvyšovala srdeční rytmus účastníků, u konzumentů piva byla s přibývajícím množstvím vyšší, než je u běžné populace.

Většina zaznamenaných nepravidelných rytmů spadala do kategorie sinusové tachykardie (zrychlený srdeční rytmus), která podle lékařů nepředstavuje příliš velké zdravotní riziko. Okolo 5 % zaznamenaných arytmií ale již patřilo mezi nebezpečnější typy, jako je např. arytmie síní. Ta v dlouhodobém horizontu zvyšuje riziko srdečního selhání a mrtvice.

Lékaři porovnali výsledky získané na mnichovském pivním dýchánku s daty získanými od osob pravidelně a chronicky konzumujících alkoholické nápoje. Vedlejší účinky byly překvapivě horší u osob pijících velké množství alkoholu nárazově než u chronických alkoholiků.

„Zatím nevíme, co se stane, když pak lidé v pití pokračují, nebo s ním naopak přestanou. Co následuje druhý a třetí den?“ naznačuje doktor Moritz, jakým směrem se bude ubírat další výzkum v této oblasti. V současnosti lékaři doporučují alkohol pít pouze v omezeném množství, maximálně 14 jednotek alkoholu rozložených do celého týdne. Jedna jednotka představuje přibližně třetinku piva.

Prazdroji loni rostly prodeje, pomohl zájem o prémiová piva

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Deník.czPrazdroj

Prodeje Plzeňského Prazdroje v zahraničí loni vzrostly meziročně o deset procent, na domácím trhu pak o 2,7 procenta, vyplynulo z aktuálně oznámených výsledků firmy. Celkově Prazdroj v roce 2016 vyrobil skoro 11 milionů hektolitrů svých značek, z toho sedm milionů se vypilo v Česku. Nejvíce na odbyt šly opět tradiční ležáky plzeňského typu nebo cider Kingswood.

Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia Prazdroje Gambrinus a Radegast tento trend podtrhly růstem o šest, respektive devět procent.

Pivovaru pomáhá podpora restaurací. „Podporujeme hospodské nejen našimi marketingovými aktivitami nebo proškolováním personálu, stále více s hospodskými pracujeme společně také na větších projektech, jako jsou konceptové restaurace nebo tankovny. Loni jsme otevřeli již 800. tankovnu, prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta," uvedl Tomáš Mráz, obchodní ředitel restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje.

Klíčovou loňskou aktivitou byla také organizační a technická pomoc při přípravě na novou legislativu v čele se zaváděním EET. Prazdroj tím posiluje spolupráci s provozovateli hospod a zvyšuje se mu výtoč.

„Fungování českých hospod od letoška výrazně ovlivní další legislativa jako například zákaz kouření. I na tyto změny aktivně pomáháme hospodským se připravit, aby mohli ve svém podnikání pokračovat a zlepšovat ho," vysvětlil Mráz.

Konzumace cideru Kingswood oproti roku 2015 stoupla o pětinu, zároveň roste i značka nealkoholického piva Birell. Na loňském růstu se významně podílely ochucené varianty.

I po nedávné změně vlastníka, to jest nově s japonskou společností Asahi, chce Plzeňský Prazdroj pokračovat ve své strategii. „V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů. V tomto směru chceme pokračovat i nadále," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.


Marketingový manažer Pilsner Urquell Luděk Baumruk: Chceme dál posilovat u nás i v zahraničí

Svaz oznámil výsledky vývoje pivního trhu v loňském roce. Za klíčový faktor růstu produkce byl označen podobně jak v roce předešlém rostoucí export. Jak hodnotíte loňské zahraniční prodeje plzeňského ležáku?
Pro Pilsner Urquell byl uplynulý rok nejúspěšnějším v jeho téměř 175 leté historii. Zaznamenali jsme rekordní zájem o naše pivo ve světě, zahraniční prodeje dosáhly téměř jeden milion hektolitrů. Velkým úspěchem pro nás je i to, že se nám daří společně s naším pivem vyvážet i českou pivní kulturu. Pomalu učíme výčepní v nejrůznějších zemích světa správné péči o pivo a styly čepování, aby i pivo na Manhattanu či v londýnské Soho bylo hezké s vysokou krémovou pěnou jako v nejlepších českých hospodách.

Kde se například mohou zákazníci v zahraničí na takové pivo těšit?
Obrovský úspěch zaznamenaly naše zahraniční tankové hospody. Plzeňské pivo z tanků se pije už i v Římě nebo v Anglii. Například v tankovně v Manchesteru je tak oblíbené, že se vypije téměř jeden tank ležáku denně.

Domácí pivní trh mírně rostl. Ale pouze prodejem lahvového a plechovkového piva. Naopak spotřeba čepovaného piva v českých hospodách v minulém roce mírně klesala. Zaznamenalo podobný trend i pivo Pilsner Urquell?
Musím říct, že si ze všech našich výsledků loňského roku nejvíce považuji mírného růstu spotřeby právě piva v hospodách.

Prozradíte, jakým způsobem jste toho docílili?
Pomáháme hospodským zlepšovat kvalitu péče o pivo a čepování. Stavíme další a další tankovny, podílíme se na nejrůznějších akcích pro pivaře. A výsledky se dostavují. Pokud je dnes celkový český trh rozdělen v poměru 39:61 ve prospěch baleného piva, u našeho piva je tento poměr téměř padesát na padesát, přesněji 49:51.

Jaký je váš hlavní cíl pro letošní rok?
Chtěli bychom posílit naše pozice na domácím i zahraničním trhu, pokračovat s vývozem české pivní kultury i zlepšováním pivní kultury u nás. Přáli bychom si, aby naše pivo chutnalo v hospodě stejně dobře jako u nás v pivovaru.

Letos také slavíte 175. výročí od uvaření první várky plzeňského ležáku.
A právě toto výročí je naším hlavním tématem. Vždyť plzeňský ležák ovlivnil celý pivní svět. Šlo o pivo, které se stalo předobrazem pro dnes největší kategorii na světě. Tomuto tématu se věnujeme už od počátku roku. Uspořádali jsme výstavu historických pivních předmětů z celého období, natočili novou, pivaři dobře hodnocenou, televizní reklamu. Vytvořili jsme desítky nejrůznějších jubilejních obalů a reklamních předmětů, které popisují milníky a osobnosti, které dohromady vytvořily nenapodobitelný příběh piva Pilsner Urquell.

Například?
Jeden z dílčích příběhů pojednává o císaři Františkovi Josefovi I., který si svého času obdivně stěžoval, že v Rakousku žádné takové pivo uvařit nedokážou. Dokonce nám jej záviděl natolik, že své jméno vtiskl na jednu z jubilejních plechovek naší limitované edice místo našeho prvního sládka Josefa Grolla. Ale abych mluvil vážně, je nám to líto a za nedopatření se omlouváme všem věrným příznivcům plzeňského piva a našeho prvního sládka Josefa Grolla. Zároveň si ale myslím, že tak vznikla docela zajímavá možnost pro sběratele.

Plánujete pro milovníky vašeho piva k výročí také nějaké speciální akce?
V současné době chystáme další části oslav. Některé bychom ale ještě neradi zveřejňovali. Můžeme však slíbit bohatý výroční Pilsner Fest na počátku října a celou řadu akcí v domácích i zahraničních hospodách. Taky chceme zůstat věrni odkazu zakladatelů našeho pivovaru – plzeňských právovárečníků, kteří věnovali v letech výročí významné částky na charitu.

Co byste popřál Pilsner Urquell?
Jsem přesvědčen, že se našemu národnímu nápoji bude dařit i letos a přál bych si, aby kouzlo dobré tradiční hospůdky objevovalo stále více domácích i zahraničních pivařů. Aby se česká hospoda stala nejužívanější sociální sítí u nás.

Ostravar letos uvaří nejvíce druhů piv ve své historii

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápojeOstravar

V roce 2017 zahajuje Ostravar novou éru v historii pivovaru. Poklidné a rozvážné tempo v zavádění nových značek, střídá významné zrychlení. V reakci na zájem spotřebitelů o nová piva letos ostravský pivovar chystá během šesti měsíců rozšířit svou nabídku piv na dvojnásobek. Ve 120ti leté historii Ostravar poprvé během jednoho roku uvaří 8 druhů piv.

Pivovar Ostravar byl založen již v roce 1897. Kmenové portfólio Ostravaru sestávalo po léta ze dvou základních značek (světlé výčepní pivo plus ležák) doplněných zpravidla o jedno či dvě sezónní piva popřípadě speciál. V letošním roce Ostravar hodlá výrazně navýšit počet nabízených piv a poprvé se je chystá nabídnout také ve zbytku republiky.

“V uplynulých 3 letech jsme intenzivně pracovali na budoucnosti značky. Všechny důležité investice jako rekonstrukce spilky a sklepů, obou stáčíren, laboratoří na kontrolu kvality nebo investice do vývoje konceptu nových hospod Ostravarna i investice do nových partnerství s celonárodním dopadem máme za sebou. Ruku v ruce s nimi jsme intenzivně pracovali na nových pivech, která v brzké době rozšíří nabídku našeho pivovaru,” popisuje vrchní sládek Ostravaru Roman Richter.

Nová strategie ostravského pivovaru reflektuje změny na trhu, ke kterým v posledních letech dochází. Ostravar reaguje zejména na čím dál vyšší zájem spotřebitelů o limitované várky piv.

“Chceme využít naší velké výhody, která vyplývá z používání původní technologie výroby piva,” říká Roman Richter. Ostravar totiž stále připravuje pivo tradičním způsobem s využitím otevřených kádí spilky, což jistě uvítají všichni milovníci řemeslně zpracovaného piva. “Díky spilce můžeme vařit v malých várkách více typově odlišných piv, a ty nabízet zákazníkům s daleko vyšší frekvencí,” vysvětluje vrchní sládek.

Společně s novými pivy Ostravar intenzivně pracuje na tom, aby se většina jeho nových značek piv objevila také v celonárodní distribuci. “Spojení našich piv prvotřídní kvality se silnou distribuční sítí naší mateřské společnosti nám dává dobrou výchozí pozici i výhled na úspěch,” míní vrchní sládek.

Součástí nové strategie je také aktuální kampaň. Již loni na podzim se objevilo na sociálních sítích zajímavé dvouminutové video končící sloganem Nás nezkrotíte, které během několika týdnů shlédlo čtvrt miliónu lidí.

„Nové motto Nás nezkrotíte – dobře vystihuje směr našeho pivovaru a zejména značky Ostravar,” říká manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková. “Motto vychází z kořenů a hodnot našeho kraje a zároveň je dostatečně atraktivní a srozumitelné pro zbytek republiky.”

Letošní kampaň Nás nezkrotíte dostala navíc do vínku podtitul 120 roků nezkrotnosti a odkazuje na sto dvacáté narozeniny ostravského pivovaru. “V roce takto významného výročí založení pivovaru jsme si dali záležet na množství novinek a zajímavých akcí,” říká Zuzana Cieciotková. “Kromě nových druhů piv se mohou naši fanoušci letos těšit také na další nové značkové hospody Ostravarna, kapelami nabitý ročník pivních Slavností, další zajímavé projekty s kapelou Kryštof i podzimní narozeninovou oslavu 120. narozenin,” říká závěrem Zuzana Cieciotková z Ostravaru.

Krušovické pivo s charakterem: Ležák za studena chmelený

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Jen pro mužeKrušovice

Královský pivovar Krušovice představuje unikátní pivní novinku.

Výrobní tým pivovaru a jeho sládek Michal Havrda splnili slib, který si dali před dvěma lety, a uvařili populární, za studena chmelený ležák, který v celonárodním objemu nabízí jako vůbec první v České republice.

Za studena chmelená piva se těší velké popularitě, doteď však byla výsadou pouze malých pivovarů nebo sezónní záležitostí. Královský pivovar Krušovice je vůbec prvním velkým pivovarem u nás, který dokázal tento unikátní produkt uvařit ve velkém objemu a nabídnout ho lidem za dostupnou cenu.

Nový krušovický ležák má mimořádné chuťové vlastnosti a výbornou pitelnost, což umocňuje také fakt, že se nejedná o sezónní produkci. Vyniká bohatším a výraznějším aroma žateckého chmelu a doplní současné portfolio krušovických piv, a to jak lahvových, tak i sudových.

V čem tkví kouzlo studeného chmelení? Jedná se o proces, který dokáže ze žateckého chmele dostat to nejlepší. Do již uvařeného piva se přidá Žatecký poloraný červeňák, který během zrání při nízké teplotě ležák obohatí o charakteristickou chmelovou vůni a výrazné chmelové doznívání. V každém doušku je cítit bohatá a výrazná chuť chmele, který patří k nejlepším na světě. „Naší unikátní technologii studeného chmelení jsme vyvíjeli téměř dva roky tak, abychom dosáhli za použití jednoduchého technického řešení optimální chmelové vůně. Myslím, že se nám to povedlo a věřím, že si ho oblíbí i naši zákazníci,“ dodal sládek krušovického pivovaru Michal Havrda.

Za studena chmelený, spodně kvašený světlý ležák s obsahem alkoholu 4,8 % je pivo s vyváženou chutí, příjemným chmelovým aroma, výraznější hořkostí a jedinečným chmelovým charakterem.

Ležák za studena chmelený se v rámci nové kampaně uvede v celé své kráse a zařadí se mezi ta nejprémiovější česká piva jako „pivo s charakterem“ pro „muže s charakterem“. Představen už byl i nový „krušovický král“ Václav Rašilov: obyčejný, zásadový muž neobyčejný svým ryzím charakterem a pevnými hodnotami.

Po sedmdesáti letech začnou v Kamenici nad Lipou znovu vařit pivo

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Milan Kopecký, Daniel ZachKamenice nad Lipou

V Kamenici nad Lipou vzkřísili pivovar. Po sedmdesáti letech začnou znovu vařit zlatavý mok. Nepůjde o minipivovar, o kterých se aktuálně mluví, podle majitelů to bude spíš školní pivovar. Mimo jiné totiž bude sloužit k výcviku nových odborníků, studentů potravinářského oboru.

V areálu na kamenickém náměstí pivovar býval, poslední várku ale připravili v roce 1947.

Objekty od té doby sloužily jako sklady ovoce a zeleniny. Zahájení provozu předcházely stavební úpravy a také hledání vody. Tu budou čerpat z devadesát metrů hlubokého vrtu z vedlejší zámecké zahrady.

Ležák a speciály
Sládci v celém Česku dnes už nevaří jen tradiční ležáky rozdělené podle stupňovitosti, ale vymýšlejí nejrůznější speciály. V Kamenici to nebude jiné, a zapojí také fantazii studentů, kteří se tam budou vzdělávat.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 08:385.613/5.613