Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Budvar vítá nastupujícího ředitele Dvořáka pivnicí s novým designem

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav PetrBudvar

Do národního podniku nastupuje v pondělí nový ředitel Petr Dvořák. Pivovar ho vítá modernizovaným stylem restaurací, tedy konceptem, jaký Dvořák pomáhal zavádět už před lety ve Staropramenu.

Nový kabát, zavedená značka. Budějovický Budvar začal od základu inovovat svůj koncept značkových restaurací Budvarka. První dvě v novém designu zahájily provoz v domovských Českých Budějovicích, další se chystají. Do dvou let chce mít tento čtvrtý největší pivovar u nás nový koncept Original pivnice Budvarka v každém krajském městě.

Národní podnik takhle modernizuje svou dosavadní síť značkových restaurací In Loco a Budvarka, kterých má aktuálně po Česku jedenáct. „Po více než 20 letech jsme přistoupili k zásadní změně designu i celkového pojetí našich značkových restaurací. říká obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.

Projekt přišel těsně před nástupem nového ředitele Budvaru Petra Dvořáka a v době, kdy všichni velcí konkurenti už využívají modernizované restaurace a v nich technologicky nejlepší způsob čepování piv jako svou úspěšnou marketingovou prezentaci, jakousi výkladní skříň.

Což platí zejména pro dvojku trhu Staropramen, který před 18 lety odstartoval v Česku dnes zřejmě nejúspěšnější restaurační koncept pivovarů – Potrefené husy. Shodou okolností právě u jejich zrodu Dvořák stál, tehdy ještě jako brand manažer značky Staropramen.

Načasování nových Budvarek s příchodem uznávaného marketingového odborníka, který dnes nastupuje na pozici nejvyššího šéfa Budvaru, je však jen náhodné. Podnik začal projekt připravovat ještě před zahájením výběrového řízení - za předchozího šéfa Jiřího Bočka, který koncem loňska kvůli zdravotním problémům rezignoval na funkci.

Úkol zní jasně – oživit prodej
První restaurací v moderním kabátu byl v březnu podnik v českobudějovickém hotelu Malý pivovar, oficiálním startem se ale minulý týden stala pro Budvar pětimilionová přestavba jeho vlastní pivnice v budově podniku, fungující od roku 1996.

Představitelé pivovaru uvádějí, že „hosté najdou v každé modernizované Budvarce dokonale ošetřené čepované pivo, jedinečnou českou gastronomii, profesionální a kvalitní servis a nadčasové prostředí moderní a zároveň tradiční pivnice.“ A přesně o tohle všechno jde ve všech značkových restauracích, ve kterých pivovary uplatňují svůj vliv.

Budvarky jsou výjimkou, ale často jde o formu franšízy, kde pivovar zajistí jednotný interiér, co nejčerstvější dodávky piva, dohlíží na jeho čepování, někde i doporučuje styl gastronomie, zajišťuje reklamu a propagaci celého konceptu, majitel zařízení za to pivovaru platí franšízové poplatky.

Pro pivovary je to jedna z mála možností, jak oživit prodej čepovaných piv a mít co nejvíce pod kontrolou úroveň a kvalitu prodeje. Odbyt piva v gastronomii, který je z hlediska ziskovisti pro pivovary výhodnější než dodávat pivo do obchodů, totiž vytrvale klesá. Loni se v českých hospodách, barech a restauracích prodalo pouze 39 procent celé domácí spotřeby piva.

Vzor Potrefená husa
Ale potvrzuje se, že ve značkových podnicích pivovarů naopak prodeje spíš rostou. „Stále registrujeme velký zájem nových franšízantů o náš koncept, ale ne všechny zájemce můžeme uspokojit. Koncept Potrefená husa je totiž svým charakterem určen pro větší města a ve většině z nich už jedna či dvě Potrefené husy fungují,“ říká Jan Trochta, manažer značkových restaurací ve Staropramenu.

Potrefených hus už funguje po Česku na 30, pro menší města připravil v roce 2014 Staropramen další koncept, nazvaný Naše hospoda. Těch je v provozu 7, dvě nové se budují. Ve velkém rozjel sítě svých značkových restaurací i lídr trhu Plzeňský Prazdroj. Nejprémiovější sítí, určenou v první řadě pro značku Pilsner Urquell, jsou Pilsner Urquell original restauranty (PUOR), kterých už funguje 27.

Stejný počet hospod se registruje v síti Original 1869, která se zaměřuje na značku Gambrinus. Prazdroj ale také kontroluje už 32 Kozloven, 15 Radegastoven a 6 Excelent pubů.

Na vlastní značkové restaurace sázejí i další pivovary. Včetně Heinekenu, který pod názvem Šalanda ovládá v Česku už desítku restaurací a letos chystá dvě nové v Mělníku a pražském Karlíně. Kouzlo pivnic s dohledem nad čepováním vlastních piv objevují i menší pivovary. Například humpolecký Bernard už má u nás šest Bernard pubů a buduje další. Jiné pivovary, třeba Svijany, nemají vyloženě vlastní koncept restaurací, ale spolupracují s vybranými hostinskými na dodávkách piv a kontrolují kvalitu jejich čepování.

Češi pijí pivo doma. Změnit se to snaží Potrefená husa, Kolkovna a nově i Budvarka

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Jan Prokeš

● Budějovický Budvar hodlá mít do dvou let svou hospodu v každém krajském městě.
● Vlastním provozovnám věří i ostatní hráči na českém pivním trhu.
●V hospodách přitom loni skončilo jen 39 procent jejich produkce.

V loňském roce opět narostl rozdíl mezi tím, kolik piva vypijí Češi doma a v restauracích. Podle analýzy Českého svazu pivovarů a sladoven v hospodách skončilo 39 procent produkce tuzemských pivovarů, v domácnostech 61 procent. České pivovary se s tímto trendem snaží bojovat a sázejí na síť vlastních hospod.

Posledním z nich je Budějovický Budvar, který vyhlásil plán otevřít do dvou let v každém krajském městě značkovou restauraci Budvarka. Státní podnik má od čtvrtka v Českých Budějovicích již dvě modernizované pivnice. Brzy se k nim přidají další v Praze, Zlíně nebo Liberci. "Po více než dvaceti letech jsme přistoupili k zásadní změně designu i pojetí našich značkových restaurací. Cílem bylo vytvořit moderní koncept pro náročného hosta a zároveň zachovat prvky tradiční pivnice," řekl obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.

Již 18 let buduje síť vlastních restauraci Potrefená husa pivovar Staropramen. "Každoročně naše restaurace navštíví přibližně tři miliony lidí, tržby navíc pravidelně rostou o zhruba pět procent," říká Jan Trochta, manažer značkových restaurací Staropramen. Podle něj o úspěchu konceptu svědčí i to, že jej začaly zkoušet také ostatní pivovary.

Počet Potrefených hus se v Česku v posledních letech pohybuje okolo třiceti. "Stále registrujeme velký zájem nových franšízantů o náš koncept, ale ne všechny můžeme uspokojit. Potrefená husa je totiž svým charakterem určena spíše pro větší města," dodává Trochta. Poptávku z menších měst chce Staropramen uspokojit projektem Naše hospoda. Tato síť se chce více zaměřit na nabídku piv a cenově dostupnějších jídel. Momentálně jich má pivovar sedm, kromě Prahy také v Pardubicích, Zlíně nebo Bratislavě.

Na síť hospod sází v Česku i Heineken, který zde vlastní pivovary Krušovice, Starobrno, nebo Březňák. Krušovický pivovar má v tuzemsku deset restaurací Šalanda, Březňák se zase snaží rozjet síť tankoven. Pivovar z Velkého Března však nechce provozovat klasické franšízy, hospody musí splnit pouze určité požadavky týkající se zejména interiéru. Březňák nebude hospody vlastnit, provozovatel může ponechat i její původní název. "Blíží se chvíle, kdy budeme mít tankové hospody i v Praze. Chceme, aby jich bylo co nejvíce a dovoz cisternou se tak vyplatil," řekl Michal Rouč, ředitel a vrchní sládek pivovaru.

Podobný přístup volí i Plzeňský Prazdroj v případě Kolkoven. Pivovar, který patří do japonské skupiny Asahi, poskytuje majiteli hospod licenci. V rámci ní musí splnit požadavky, které se týkají interiéru nebo oblečení obsluhy.

Kolkoven je nyní v Česku osm, z toho šest v Praze. Dvě jsou na Slovensku a jedna dokonce v Kazachstánu. Společnost o dalším rozšíření uvažuje, dojde k němu ale spíše až příští rok. "Cílem není masové rozšíření, pečlivě zvažujeme každou novou potenciální provozovnu, abychom zachovali jejich vysokou kvalitu," říká Jitka Němečková, tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Se sítí restaurací nezkouší prorazit jen pivovary. S podobným nápadem přišla také Kofola. V roce 2015 otevřela v Praze restauraci NaGrilu, která zákazníkům nabízela rychlé jídlo, které však mělo být kvalitnější než z fastfoodu. Letos na jaře však výrobce limonády podnik zavřel. "Finančně to nevycházelo a rozhodli jsme se, že nebudeme tříštit síly a budeme se naplno věnovat našemu řetězci Ugo, který naopak dobře roste," uvedl v březnu pro Forbes šéf Kofoly Jannis Samaras.

V Česku se loni vypilo 16,4 milionu hektolitrů piva, což je o téměř 200 tisíc více než v roce 2015. Celkem tuzemské pivovary vyrobily rekordních 20,5 milionu hektolitrů, na export pak zamířilo 4,4 milionu hektolitrů piva.

Za Světoběžníkem do Příchovic

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Liberecký krajU Čápa

Malé pivovary rostou v posledních letech jako houby po dešti, z čehož mají fanoušci piva velkou radost a velké pivovary naopak těžkou hlavu. Minipivovar, který vám dnes představujeme, je ale něčím zvláštní. V provozu je teprve od léta, ale už si stačil získat velkou popularitu – nabízí totiž dvanáctku Světoběžník JC. A kdo je onen Světoběžník?

Stačí napovědět, že pivovar najdete v areálu U Čápa v Příchovicích, v němž se nachází i rozhledna Maják a Muzeum Cimrmanovy doby, nové poutní místo milovníků divadla Járy Cimrmana. A tak spojení nového piva se jménem slavného rodáka z nedalekého Liptákova vyplynulo jaksi samozřejmě. Zvlášť když se tahle myšlenka zalíbila i lidem od Cimrmanů, vždyť konečně má Jára i vlastní značku piva.

Všechno tak do sebe báječně zapadlo a reakce hostů v restauraci U Čápa jsou více než pozitivní. Největší starostí pro pivovarníky tak zůstává, aby bylo Světoběžníka na čepu dostatek. Ať už jste fanoušci piva nebo abstinenti, jistě budete souhlasit s tím, že v Jizerských horách přibylo další lákadlo pro turisty a pro místní důvod ke spokojenosti s jejich krajem.

V soutěži Regionální potravina 2016 ocenila porota v kategorii Alkoholické a nealkoholické nápoje právě SVĚTOBĚŽNÍK JC CIMRMANŮV 12° SVĚTLÝ LEŽÁK. Získává tak certifikát Regionální potravina na dobu čtyř let.

Nový radler Zlatý Bažant Radler Jahoda - Rebarbora

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje

Svetom radlerov jednoznačne hýbu inovácie. Líder na trhu - značka Zlatý Bažant - preto aj v tomto roku opäť prináša novú letnú alkoholickú príchuť v limitovanej edícii. Hitom tohto leta sa má šancu stať neobyčajná kombinácia chutí jahody a rebarbory. Zlatý Bažant Radler Jahoda – Rebarbora v sebe snúbi osviežujúce chute z kuchyne našich starých mám a najobľúbenejšie slovenské pivo Zlatý Bažant. Výsledkom je svieži nápoj s nízkym obsahom alkoholu 1.8 % a jedinečným chuťovým profilom. Zlatý Bažant Radler Jahoda – Rebarbora bude v limitovanej edícii dostupný ako letné doplnenie portfólia alkoholických radlerov značky Zlatý Bažant.

Po úspechu minuloročnej limitovanej edície Zlatý Bažant Radler Bylinky by bolo prekvapením, ak by sa Zlatý Bažant nepokúsil o ďalšiu zaujímavú inováciu v segmente alkoholických radlerov. „Pri výrobe tohtoročnej letnej novinky sme sa opäť inšpirovali receptami našich babičiek a mamičiek. Tentoraz sme vychádzali z kulinárskych variácií, ktoré sú mnohým známe skôr z oblasti koláčov či zaváranín, pričom sme si vybrali jahody a rebarboru. Osviežujúci chuťový profil nápoja ešte dotvára prírodná limetková šťava,“ hovorí Matúš Benža, brand manažér značky Zlatý Bažant Radler.

Rovnako ako všetky radlery z dielne značky Zlatý Bažant, aj Zlatý Bažant Radler Jahoda – Rebarbora je vyrobený z čisto prírodných ingrediencií, bez konzervantov a umelých farbív, na báze piva Zlatý Bažant. Novinka z hurbanovského pivovaru poteší všetkých, ktorí hľadajú nízkoalkoholické osvieženie s neobyčajným charakterom a originálnou chuťou. Limitovaná edícia Zlatý Bažant Radler s príchuťou Jahoda - Rebarbora je dostupná na trhu od konca apríla 2017 až do vypredania zásob v plechovkovom balení s objemom 0,5l. Odporúčaná cena nápoja pre maloobchodné siete je 0,89 EUR.

Tohtoročná letná novinka je ďalším potvrdením líderskej pozície značky Zlatý Bažant na trhu s radlermi, ktorú zastáva už od otvorenia tejto kategórie na Slovensku v roku 2011. Na začiatku tohtoročného marca rozšíril Zlatý Bažant Radler svoje portfólio nealkoholických radlerov o Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón Light so zníženým obsahom cukru o 30 %. Len o pár týždňov na to uviedol ďalšiu nealkoholickú novinku - modernú a originálnu príchuť Zlatý Bažant Radler 0.0% Broskyňa – Bazalka. Široké portfólio radlerov značky Zlatý Bažant tak v súčasnosti tvoria tri príchute radlerov s obsahom alkoholu do 2%, štyri príchute radlerov úplne bez obsahu alkoholu a aktuálna limitovaná edícia Zlatý Bažant Radler Jahoda – Rebarbora.

Pivařova běžecká termínovka pro rok 2017

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:RUNGO.czAutor:Filip Grusz

Běhat, popíjet pivo a trávit čas s přáteli. Mnohým z vás to možná zní jako popis ráje, ale nebojte, je na dosah i v pozemském světě. Stačí si vybrat některou z akcí, které pivo i běh spojují dohromady, a vyrazit. Vybrali jsme pro vás ty, které nás zaujaly.

Pivo a běh jsou mnohdy spojeny více, než si myslíme. „Pivo je nejlepší ionťák,“ říká se. Nabídnou vám ho ostatně v cíli většiny závodů. S nadsázkou lze říct, že lístek na pivo a párek je součástí startovních balíčků stejně jako spínací špendlíky a startovní číslo. U delších trailových závodů se plechovka piva objevuje jako standardní občerstvení.

Jelikož jsou pivaři značně vynalézaví a svou vášeň pro „jedno orosený“ neopouštějí ani při oblíbeném sportu, vznikla spousta pivních běhů, pivních mílí, pivochodů a podobně. Z termínovky pro rok 2017 vybírám následující závody:

13. května 2017 Pražská relativní desítka (Praha)
Závod se sloganem „nechceme přilákat sportovce k alkoholu, ale alkoholiky ke sportu“ se běhá na čtyři okruhy a v každém z nich může závodník vypít jedno pivo. Za každý vypitý půllitr se odečítají od výsledného času tři minuty (maximálně 12 minut), proto relativní desítka. Výsledný čas je korigován na ideální běžeckou váhu 70 kilogramů. V rámci akce je pořádán i doprovodný závod pro děti.

červen 2017 MS v běhu z Dlouhé Třebové do Řetové
Svůj sací reflex můžete otestovat rovnou na mistrovství světa kousek od Ústí nad Orlicí. Běží se z Dlouhé Třebové do vesničky Řetová. Celá trať měří bezmála čtyři kilometry a je nutné cestou vypít dva lahváče. První pivo na vás čeká asi po 700 metrech a další po dvou kilometrech. Zvracení je zakázáno, trasa vede převážně po pěšinách mimo silnice. Mistři světa fasují putovní tuplák s logem závodu.

červenec 2017 Pivní maraton (Kladno)
Tento rok se bude konat už jubilejní dvacátý ročník pivního maratonu. Koná se přímo na kladenském stadionu Sletiště. Muži musí uběhnout nejdříve jeden kilometr, poté vypít čtyři piva (co pivo to pomyslných 10 kilometrů maratonu) a na závěr uběhnout 1,195 kilometru. Ženy mají zdolat poloviční porci kilometrů i piv. Tady vyhrává prostě ten, kdo do sebe dokáže co nejrychleji naklopit čtyři lahváče. O běžecké schopnosti jde až ve druhé řadě. Pokořitel traťového rekordu se honosí titulem Hovado, na který jsou majitelé pyšní. Na Kladně bývá každý rok veselo.

5. srpna 2017 Memoriál Vladimíra Černohorského (Kostelec nad Černými Lesy)
Je to etapový běh z pivovaru do pivovaru. Minulý rok byl závod pořádán jako nultý ročník na zkoušku a pro stanovení prvního rekordu trati, který činí 3:52:38. Pro milovníky malých pivovarů je tahle štafeta snad povinností. Celkem se běží čtyři úseky: Černokostelecký pivovar - SK Babice (15 kilometrů), zde není pivovar, ale zase je možné prohodit pár slov s fajn lidmi ze zavedeného atletického oddílu. Druhý úsek směřuje z Babic do pivovaru v Dolních Počernicích (16 kilometrů). Třetí část vede z Počernic do pivovaru Kolčavka (11 kilometrů) a poslední úsek z Kolčavky do Únětického pivovaru (18 kilometrů). Na všech stanovištích se při předávce pije. Celou trať lze absolvovat jako jednotlivec nebo v menších než čtyřčlenných týmech.

30. září 2017 Pochodoběh (Kostelec nad Černými Lesy)
Pravděpodobný vrchol pivní sezóny pro opravdové ultratrail štamgasty. Závod nese oficiálně název „Z pivováru do pivováru aneb Svatováclavský pochodoběh o pohár pivovarských květoborců“. Kostelečtí pivovarníci vyznačí v okolí trasu na 21 nebo 42 kilometrů, po níž si dvou až čtyřčlenný tým nese na zádech sud piva o objemu 30 piv, úkolem je vypít ho na předem stanovených občerstvovačkách a po svých dorazit do cíle. Pro netrénovaného jedince (čti abstinenta) je to obtížné asi jako Western States 100 pro neběžce.

14. října 2017 Běžecká pivní štafeta (Praha)
Stejně jako P.R.D. (tedy Pražskou relativní desítku) i její podzimní alternativu pořádá běžecký oddíl neambiciozních běžců. Na trati se postupně vystřídají tři členové štafety. Každý běží jednu míli a pije jedno pivo, jako štafetový kolík slouží právě lahev piva. Štafeta se předává cinknutím prázdné láhve o plnou dalšího běžce. Z morálního kodexu oddílu si vypůjčím pravidlo, které ilustruje náladu celé akce: „Nepodlehni pokušení předběhnout soupeře za cenu ztráty úsměvu.“

Pokud se budete nějakého závodu účastnit, pamatujte na coubertinovské „není důležité vyhrát, ale udělat si žízeň“.

Proč chce do Dudáku? Žene ho návrat k oboru, který má rád

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Strakonický deníkAutor:Petr ŠkotkoDudák

I když se zpočátku zdráhal, souhlasil budoucí ředitel obchodu strakonického pivovaru Martin Man z Humpolce s rozhovorem ještě před nástupem do své funkce 2. května.

Ale jen s podmínkou, že focení zatím odložíme. „Víte, chci se nejdříve seznámit s lidmi, se kterými budu pracovat. Bylo by dobré, aby mne poznali nejdřív osobně a ne z novin. Přišlo by mi to vůči nim tak trochu nefér,“ řekl. Takovému přání lze vyhovět, aniž by utrpěla čest novin i pivovaru.

Ve výběrovém řízení bylo 22 uchazečů. Podle slov členů představenstva pivovaru jste byl se svojí prezentací jednoznačně nejlepší. takže s čím jste šel do výběrového řízení?
V první řadě s pocitem, že tohle je pro mne ta pravá výzva. Chci nadále pracovat v oboru, chtěl bych se podílet na dalším rozvoji strakonického pivovaru.

Máte tedy už nějaké svoje představy a cíle? V čem má podle vás pivovar slabiny?
Tohle bych si, s dovolením, zatím nechal pro sebe. Oficiálně nastupuji 2. května a rád bych svoje představy řekl sám, ne přes noviny. Kromě toho se s pivovarem zatím seznamuji.

To musím respektovat. Ale zeptám se jinak. Jaká může být jeho deviza?
Když jsem se po výběrovém řízení rozhodoval, zda nabídku přijmu, rozjel jsem se do Strakonic. Navštívil jsem některé restaurace včetně „vlajkové tankové lodi“ Jiskry, koupil jsem si lahvovou produkci, a poctivě konzumoval a ochutnával (smích). Myslím, že velkou devizou je kvalita.

Když zmíníme vaše předešlá působiště, objeví se pivovar Bernard nebo Staropramen. A tam k poslednímu březnu odešel bývalý ředitel Dudáku Marek Pohanka. Je v tom spojitost? Víte o možnosti pracovat v Dudáku od něj?
Vůbec ne! Konkurz do Dudáku jsem objevil klasickou cestou přes webový portál nabízející práci. Navíc moje poslední působiště nebylo ve Staropramenu. Pracoval jsem jinde.

Můžete prozradit kde?
Bylo to zcela mimo pivovarnictví. Více bych neprozrazoval.

Jaké pivo pijete? Máte oblíbenou značku?
Zkuste hádat.

Nevím. Plzeň?
Ne, Staropramen. Tedy zatím. Není možné pracovat v pivovaru a říkat, že pijete jiné pivo. Musíte mít ke svému produktu vztah.

Budvarka, Naše hospoda i Šalanda. Pivovary chtějí rozšiřovat vlastní sítě restaurací

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:Jan Prokeš

Budějovický Budvar chce do dvou let v každém krajském městě otevřít značkovou restauraci Budvarka. Do vlastních sítí lákají také konkurenti.

Podíl piva, které Češi vypijí v restauracích a hospodách, loni klesl na rekordně nízkých 39 procent, zatímco už 61 procent spotřebují doma. Ukázala to analýza Českého svazu pivovarů a sladoven. V boji proti tomuto trendu sázejí pivovary i na sítě vlastních hospod.

Zatím posledním příkladem je Budějovický Budvar, který vyhlásil plán otevřít do dvou let v každém krajském městě značkovou restauraci Budvarka. Státní podnik má od čtvrtka v Českých Budějovicích již dvě modernizované pivnice. Brzy se k nim přidají další v Praze, Zlíně nebo Liberci.

"Po více než dvaceti letech jsme přistoupili k zásadní změně designu i pojetí našich značkových restaurací. Cílem bylo vytvořit moderní koncept pro náročného hosta a zároveň zachovat prvky tradiční pivnice," říká obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.

Již 18 let buduje síť vlastních restauraci Potrefená husa pivovar Staropramen. "Každoročně naše restaurace navštíví přibližně tři miliony lidí, tržby navíc pravidelně rostou o zhruba pět procent," upřesňuje Jan Trochta, manažer značkových restaurací Staropramen. Podle něj o úspěchu konceptu svědčí i to, že jej začaly zkoušet také ostatní pivovary.

Počet Potrefených hus se v Česku v posledních letech pohybuje okolo třiceti. "Stále registrujeme velký zájem nových franšízantů o náš koncept, ale ne všechny můžeme uspokojit. Potrefená husa je totiž svým charakterem určena spíše pro větší města," dodává Trochta.

Poptávku z menších měst chce Staropramen uspokojit projektem Naše hospoda. Tato síť se chce více zaměřit na nabídku piv a cenově dostupnějších jídel. Momentálně jich má pivovar sedm - kromě Prahy také v Pardubicích, Zlíně nebo Bratislavě.

Na síť hospod sází v Česku i Heineken, který zde vlastní pivovary Krušovice, Starobrno nebo Březňák. Krušovický pivovar má v tuzemsku deset restaurací Šalanda, Březňák se zase snaží rozjet síť tankoven.

Pivovar z Velkého Března však nechce provozovat klasické franšízy. Hospody musí splnit pouze určité požadavky týkající se zejména interiéru. Březňák nebude hospody vlastnit, provozovatel může ponechat i jejich původní název. "Blíží se chvíle, kdy budeme mít tankové hospody i v Praze. Chceme, aby jich bylo co nejvíce a dovoz cisternou se tak vyplatil," uvádí Michal Rouč, ředitel a vrchní sládek pivovaru.

Podobný přístup volí i Plzeňský Prazdroj v případě Kolkoven. Pivovar, který nyní patří do japonské skupiny Asahi, poskytuje majiteli hospod licenci. V rámci ní musí splnit požadavky, které se týkají interiéru nebo oblečení obsluhy.

Kolkoven je nyní v Česku osm, z toho šest v Praze. Dvě jsou na Slovensku a jedna dokonce v Kazachstánu. Společnost o dalším rozšíření uvažuje, dojde k němu ale spíše až příští rok. "Cílem není masové rozšíření, pečlivě zvažujeme každou novou potenciální provozovnu, abychom zachovali jejich vysokou kvalitu," říká Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Se sítí restaurací zkoušela vedle pivovarů uspět i Kofola. V roce 2015 otevřela v Praze restauraci NaGrilu, která zákazníkům nabízela "rychlé jídlo", které však mělo být kvalitnější než z fastfoodu. Letos na jaře však výrobce limonády podnik zavřel.

"Finančně to nevycházelo a rozhodli jsme se, že nebudeme tříštit síly a budeme se naplno věnovat našemu řetězci Ugo, který naopak dobře roste," uvedl šéf Kofoly Jannis Samaras pro Forbes.

Dozrál čas na nový Kelt Majster. Bude jen v čepované podobě

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje


Navigace: Hlavní stránka » BEER
Dozrál čas na nový Kelt Majster. Bude jen v čepované podobě
29. duben 2017 České nápoje komentáře (0) 114 x

Úspešná a medzi konzumentmi mimoriadne obľúbená pivná značka Kelt rozširuje svoje portfólio. Majstri pivovarníci z Hurbanova sa pochlapili a prišli s novou receptúrou piva Kelt Majster so stupňovitosťou 11,5%. Konzumenti si novinku môžu vychutnať v HoReCa prevádzkach na celom Slovensku, kde bude dostupná výsostne ako čapované pivo. Kelt Majster sa vyznačuje horkejšou chuťou a hutnou penou, ktorú ocenia všetci tradiční pivári. Novinka v portfóliu značky tak svojim príchodom vstupuje do neustále rastúceho segmentu pív so stupňovitosťou viac ako 11%.

„Pivo Kelt pozná celé Slovensko. Rovnováha medzi jemne horkou chuťou a férovou cenou robí zo značky Kelt silného hráča na trhu,“ tvrdí Andrea Mitasová, brand manažér značky Kelt. Aktuálne značka prichádza s novou receptúrou v podobe čapovaného piva Kelt Majster so stupňovitosťou 11,5%, čím úspešná značka rozširuje svoje portfólio čapovaných pív. Kelt Majster poteší konzumentov zlatého moku ešte výraznejšou horkosťou, no naďalej garantuje tradičnú hustú penu, na ktorú boli pivári obľubujúci Kelta zvyknutí.

Úspech novinky Kelt Majster predurčuje aj fakt, že jeho receptúru vyberali samotní konzumenti. V 24 podnikoch ochutnávali pivári dve rôzne vzorky nového piva, pričom hodnotili ich chuť, vôňu, penu, farbu a celkový dojem. Výsledkom voľby spotrebiteľov je receptúra, ktorú už dnes môžu oceniť pivári na celom Slovensku.

„Samotný názov našej novinky - Kelt Majster - odráža ducha značky. Vznikol ako inšpirácia procesu tvorby novej receptúry a zručnosti, oslava kutilstva hrdinov bežných dní, našich konzumentov – Kelťákov,“ dodáva Andrea Mitasová.

V ponuke čapovaných pív Kelt okrem 11,5-stupňovej novinky Kelt Majster je naďalej aj populárny Kelt 10%.

Minipivovar je dobrá investice. Průměrná návratnost je kolem šesti let,“ říká Šuráň

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Zet.cz

Návrat k řemeslné výrobě. I to je důvod, proč jsou dnes minipivovary takovým fenoménem. Jen v České republice se počet minipivovarů blíží hranici 350 a bude dále růst. Minipivovary si nejčastěji otevírají fanoušci a milovníci piva, stále častěji to ale jsou i ti, kteří v tom vidí dobrou investici. Podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně se její návratnost pohybuje kolem šesti až sedmi let.

Trh s minipivovary má ještě stále, kam růst. Podle Šuráně v Česku ročně vzniká na 50 minipivovarů a zanikne jich 2 až 3. Prezident Českomoravského svazu minipivovarů odhaduje, že podobná situace bude převládat ještě dalších pět až šest let.„Pak se trh nasytí, konkurence bude větší a to číslo už nebude 10:1, ale třeba 3:1. Počet vzniklých pivovarů se sníží a počet zaniklý se zvýší,“ řekl. Odborníci pak odhadují, že se v Česku počet minipivovarů zastaví na zhruba 600, podle některých by se jich ze uživila i tisícovka.

Minipivovary se často staví v budovách starých pivovarů. Největší náklady tak podle Šuráně nepředstavují ani tak technologie, které jsou pro vaření piva potřeba, ale rekonstrukce budovy a vybudování restauračního zařízení. „Podle našich zkušeností je investice do pivovaru přibližně 30 procent a 70 procent jsou rekonstrukce objektu a třeba výstavba restaurací,“ uvedl na rádiu Zet.

Minipivovary to mají podle Šuráně snazší oproti velkým pivovarům. Ty totiž drtí tvrdá konkurence a tudíž i cenová válka. To u minipivovarů, které musí mít výstavu do 10 tisíc hektolitrů piva za rok, zatím neprobíhá. Pro ně je zatím nejobtížnější dodávat pravidelně dobré pivo. „To je poměrně oříšek, který si spousta lidí na začátku neuvědomuje, že nestačí jednorázově uvařit dobré pivo, ale dělat ho pravidelně a dlouhodobě,“ řekl Šuráň.

Doby, kdy minipivovar těžil z toho, že je raritou je ale už dávno pryč. Lidé už je berou jako nedílnou součást trhu s pivem. Minipivovar se tak musí prosazovat kvalitním pivem, pestrostí a atraktivitou. „Každý minipivovar musí zákonitě v Čechách vyrábět dobrý, kvalitní český ležák, ale zároveň by měl přinášet pestrost trhu, přinášet nové pivní styly na trh,“ řekl Šuráň. Na trhu se tak začínají objevovat trendy jako kyselá piva nebo piva dozrávané v sudu.

Prazdroj loni podporoval českou pivní kulturu

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápojePrazdroj

V roce 2016 navázal Plzeňský Prazdroj na úspěchy předešlých let. V zahraničí vzrostl prodej jeho značek o 10 %, na domácím trhu o 2,7 %. Celkově se loni v pivních varnách Plzeňského Prazdroje vyrobilo téměř 11 milionů hektolitrů piva, z toho dvě třetiny se prodaly na domácím trhu a 3,8 milionů v zahraničí. K nejoblíbenějším produktům opět patřily tradiční české ležáky, tedy piva plzeňského typu se stupňovitostí 11 a 12, dále pak cider Kingswood a ochucené varianty nealkoholického Birellu.

V roce 2016 Plzeňský Prazdroj opět podněcoval zájem o čepovaná piva a rozvíjel českou pivní kulturu. „Podporujeme hospodské nejen našimi marketingovými aktivitami, ale také proškolováním personálu nebo školou čepování. Stále více s nimi spolupracujeme také na větších projektech, jako jsou konceptové restaurace nebo tankovny. Návštěvníkům tak nabízíme českou pivní kulturu v nejlepší kvalitě. Chceme jim poskytnout nezapomenutelný zážitek z dobře načepovaného piva, díky kterému se k nám budou vracet. Loni jsme otevřeli již 800. tankovnu a prodeje tankového piva se zvýšily o 4 %,“ popisuje Tomáš Mráz, obchodní ředitel segmentu restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj se u čepovaného piva nesoustředí jen na rozšiřování nabídky a péči o kvalitu a vzdělávání výčepních, ale podporuje hospodské i v manažerských a strategických oblastech. V minulém roce je organizačně i technicky připravil na legislativní změny při zavádění EET. Vynaložené úsilí se pivovaru vrací v podobě posílení spolupráce s provozovateli hospod i vyšší výtočí piva.

K loňskému domácímu nárůstu prodeje čepovaného i baleného piva o 2,7 % přispěl zejména zájem spotřebitelů o prémiová piva. Ležáku Pilsner Urquell spotřebitelé na českém trhu vypili v meziročním srovnání o 7 % více a velký úspěch zaznamenaly také ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 %. Další dvě značky z portfolia Plzeňského Prazdroje Gambrinus a Radegast podtrhly trend 9% růstem. Důležitou roli při posilování vnímání prémiovosti piva z produkce Prazdroje hrají u spotřebitelů i limitované várky určené pro restaurace a hospody z programu Volba sládků, ve kterém loni Plzeňský Prazdroj vedle netradičních variant ležáků představil poprvé ve své historii také piva typu ALE nebo Stout.

Nealkoholické pivo a cidery Čechy táhnou
Cider Kingswood vytvořil Prazdroj na míru českým chutím a tento tah se vyplatil. Konzumace Kingswoodu, který v roce 2016 uvedl dvě nové varianty Kingswood Rosé a Kingswood Spiced apple, oproti roku 2015 stoupla o 20 %. Čeští spotřebitelé si jej oblíbili jak v létě na ledu, tak v zimě svařený s kořením.

S rostoucím zájmem o aktivní životní styl roste i značka Birell. Na loňském 11% meziročním růstu se významně podílely ochucené varianty, jejichž nabídku loni obohatil oblíbený Birell polotmavý citron.

I následující roky bude Prazdroj podporovat unikátní českou pivní kulturu
„Pro zachování unikátní české pivní kultury bude důležité zejména zvyšovat kvalitu hospod a restaurací, což se týká nejen prostředí, ale i služeb a rozšíření nabídky produktů jako ciderů, nealkoholických piv nebo pivních speciálů. Fungování českých hospod od letošního roku výrazně ovlivní další legislativa v podobě zákazu kouření. I na tyto změny pomáháme hospodským se připravit, aby mohli i nadále rozvíjet své podnikání,“ říká Tomáš Mráz.

I po březnovém odkoupení japonskou společností Asahi chce Plzeňský Prazdroj pokračovat v dosud úspěšné strategii. „V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů spotřebiteli. V tomto směru chceme pokračovat i nadále. Stále se soustředíme na vysokou kvalitu našich produktů, rozvoj tradiční české pivní kultury a podporujeme zájem o čepovaná piva. Spotřebitelům chceme ale přinášet i nové zážitky v podobě produktových novinek,“ říká generální ředitel pro ČR a Slovensko, Tom Verhaegen.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 08:385.613/5.613