Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Pivovar sází víc na plechovky. Dokončil montáž nové linky

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Liberecký deníkSvijany

V pivovaru Svijany dokončili montáž nové linky na stáčení piva do plechovek o obsahu 0,33 a 0,5 litru.

Investice za více než 100 milionů je největší v historii firmy. Plně automatizovaná linka je schopna ročně naplnit až 100 milionů plechovek. Zatím se celý systém prověřuje, pivo by měla linka stáčet do dvou týdnů. „Tento obal je stále populárnější, já to přičítám tomu, že jak se Čechům daří lépe, tak jsou línější vracet lahve a používají víc plechovky,“ řekl ředitel pivovaru Roman Havlík.

Jiří Klabzuba se stal obchodním ředitelem Prazdroje pro retail

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápojePrazdroj

Jiří Klabzuba se v Plzeňském Prazdroji stal novým obchodním ředitelem pro oblast maloobchodu a obchodních řetězců (Off Trade). Do této funkce přichází s bohatou, osmnáctiletou zkušeností na poli retailového byznysu.

Jiří Klabzuba byl na svou současnou pozici jmenován po devítileté úspěšné kariéře v Plzeňském Prazdroji, kde dosud zastával pozice národního manažera pro klíčové zákazníky a národního manažera exekuce v Off Tradu. Poslední tři roky působil v segmentu hospod a restaurací (On Trade), kde pracoval jako regionální manažer prodeje se zodpovědností za klíčové zákazníky v oblasti HORECA.

„Nová pozice je pro mě výzvou, byť jsem v Plzeňském Prazdroji již devět let. Zaměřím se zejména na posílení obchodních vztahů s našimi partnery a na budování hodnoty celé pivní kategorie,“ uvádí nový obchodní ředitel pro Off Trade Jiří Klabzuba.

Svou kariéru začal v roce 1997 v nápojové firmě, kde zastával obchodní manažerské pozice. Následně rozšířil své zkušenosti v oblasti nepotravinářského zboží. V Plzeňském Prazdroji pracuje od roku 2008. V nové pozici Jiří Klabzuba nahradí Martina Grygaříka, který se začátkem letošního roku stal obchodním ředitelem Pivovarů Topvar na Slovensku.

Říjnové středeční večery přijďte do Budvaru na divadelní prohlídku

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápojeBudvar

Na říjnové středeční večery připravil Budějovický Budvar již pátou sérii „divadelních prohlídek“ v historických kostýmech. Místo obvyklého výkladu průvodců v nich návštěvníci sledují klíčové okamžiky z historie pivovaru prostřednictvím hraných scének v dobových kostýmech. Vstupenky je nutné rezervovat předem.

Již pátou sérii „divadelních“ prohlídek pivovaru připravilo Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru. Každou říjnovou středu převezmou roli průvodců herci, kteří v hraných scénkách přenesou návštěvníky do klíčových okamžiků v historii pivovaru.

„Myšlenka uspořádat tyto mimořádné prohlídky vznikla při příležitosti oslav 120. výročí založení pivovaru na podzim 2015. Protože zájem návštěvníků byl až dosud vždy obrovský, v projektu pokračujeme a veřejnosti nabídneme již pátou sérii večerních výletů časem,“ říká Tomáš Olejník, vedoucí divize Gastro z Budějovického Budvaru, který odpovídá za služby Návštěvnického centra.

„Divadelní“ prohlídky mají kromě zábavné také vzdělávací funkci. Scénáře jednotlivých výstupů totiž vycházejí z ověřených historických skutečností, mimo jiné i ze zápisů jednání správní rady Českého akciového pivovaru.

„Divadelní“ prohlídky se uskuteční v termínech 4., 11. 18. a 25. října 2017 vždy od 19:30. Zájemci budou očekáváni ve vestibulu Návštěvnického centra Budějovického Budvaru. Vstupenky je nutno předem rezervovat. Objednat je lze na exkurse@budvar.cz, na telefonu 387 705 347, na e-shopu Budweiser Budvar a také na webových stránkách www.cbsystem.cz. Cena vstupenky je 200,- Kč, pro studenty a děti 100,- Kč.

Standardní prohlídky pivovaru budou i nadále probíhat beze změny – tj. každý den včetně víkendů od 9:00 do 17:00 hodin. Nezbytná je vždy rezervace vstupenek předem. Každý pracovní den ve 14:00 se lidé mohou zúčastnit prohlídky i bez předchozí rezervace. Průvodci hovoří česky nebo některým z dalších 6 světových jazyků. Další podrobnosti o prohlídkách Budějovického Budvaru, včetně jejich on line rezervace, najdete na webové stránce http://www.visitbudvar.cz/.

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru nabízí již od roku 2005 zábavu i poučení a poskytuje řadu dalších služeb. Loni navštívilo Budějovický Budvar více než 60 000 lidí. Přímo v areálu pivovaru funguje „Original Pivnice Budvarka“, která byla 3. dubna 2017 otevřena po rozsáhlé rekonstrukci se zcela novým interiérem. Design restaurace je novým gastronomickým konceptem Budějovického Budvaru. V restauraci mohou návštěvníci kromě dokonale ošetřeného piva ochutnat především gastronomické speciality tradiční české kuchyně. Nabídku služeb doplňují prodejna piva a suvenýrů a také komplexně vybavené prostory pro firemní školení či společenské akce.

Chmelobraní od Gambrinusu: V hospodách si dáte pivo z čerstvého chmele

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápojeGambrinus

Na začátku října zmizí z hospod klasické varianty piva Gambrinus. Pivovar posílá do svých 5 tisíc hospod pivo nachmelené čerstvým chmelem z letošní sklizně. Gambrinus tak zve český pivní národ do hospod na oslavu chmelobraní. Podle jeho sládků je chmel základem českého piva a jeho sklizeň by se proto měla slavit ve velkém.

Oslavit v říjnu novou úrodu chmele a pozvat k této příležitosti do hospod všechny české pivaře – to se rozhodli sládci pivovaru Gambrinus. Proto letos uvařili z čerstvého chmele úplně všechna čepovaná piva. Gambrinus Nepasterizovaná 10, 12 i Nefiltrovaný ležák z letošního chmelobraní nahradí už brzy zhruba na měsíc na čepu klasické varianty. „Uvařit piva z čerstvého chmele můžeme jen jednou za rok, a to okamžitě po sklizni. A už jsme nechtěli dělat jen jednu mimořádnou várku. Čerstvý český chmel v pivu by měl mít možnost ochutnat opravdu každý. V hospodách proto budou v říjnu jen naše piva nachmelená čerstvým chmelem z letošní úrody,“ říká Pavel Zítek, sládek pivovaru Gambrinus. Pivo z čerstvého chmele začne pivovar do hospod zavážet 25. září a na začátku října budou moci lidé slavit v 5 tisícovkách hospod po celé republice.

Oslava chmelobraní novou tradicí
Pivovar Gambrinus tím letos zahajuje novou tradici. Každoročně chce dát všem českým pivařům možnost oslavit jedinečný český chmel. Za touto snahou však stojí poměrně velké úsilí. Nachmelit všechna piva byl totiž závod s časem. „Uvařit pivo pro tolik hospod a lidí znamenalo opakovaný převoz čerstvě načesaných šištic přímo do pivovaru, kde jsme je bezodkladně přidávali do varu. Šlo takřka o minuty. Aby si čerstvý chmel uchoval veškeré aromatické i chuťové vlastnosti, musí se použít okamžitě, rychle totiž uvadá. Bylo to malé dobrodružství vše stihnout. Ale povedlo se to na jedničku,“ říká Zítek s tím, že by rád jménem sládků pivovaru všechny srdečně pozval do hospod, aby přišli ochutnat. „Gambrinus z letošního chmelobraní jsme uvařili tak, aby si piva zachovala svou typickou vyváženou chuť. Čerstvý chmel jim pak dodal jemné aroma po chmelových šišticích odrůdy Sládek,“ popisuje Pavel Zítek pivo Gambrinus uvařené na oslavu letošní sklizně.

Staropramen je pro novodobé dělníky Smíchova“

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Mediář.czAutor:Ondřej AustStaropramen

Staropramen se v marketingové komunikaci posouvá od inovací k tradici, k původnímu akcionářskému pivovaru na pražském Smíchově a jeho značce. „Pořád jsme dělníci, kteří pracují pro někoho, aby vytvořili hodnoty,“ říká o smíchovských v rozhovoru s Médiářem senior brand manažerka Pivovarů Staropramenu Petra Chovancová.

Staropramen v září spustil kampaň s Hynkem Čermákem v hlavní roli a přistoupil také k rebrandingu. Do čeho se to vlastně teď v marketingu pouštíte?

Značka i celý pivovar se navrací k opravdovosti, k upřímnosti ohledně toho, co děláme, jak vyrábíme. A to k upřímnosti jednak sami k sobě, jednak navenek ke spotřebitelům. To se promítá do příběhů, které teď ukazujeme. Značka Staropramen má stopadesátiletou historii, ale řada příběhů byla neznámých. Dnes když spotřebitel slyší Staropramen, vzpomene si na restaurace Potrefená husa, řekne, že to je velká moderní značka, ale nedokáže jmenovat základ, který značku formoval. Kampaň s Hynkem Čermákem nás proto má vrátit zpátky k hodnotám. Nespočívá to přitom nutně v tom, vyprávět všechny příběhy okolo značky za dobu, co existuje, ale připomenout hodnoty, které jsme žili před sto padesáti lety. A žijeme i dnes.

Na to je napojený samotný rebranding, grafická změna značky. Tato změna návrat podtrhuje.

Pivovar vznikl v roce 1869, sto padesát let tedy bude slavit až v roce 2019. Proč se do změn pouštíte teď? Je to kvůli tomu, že zahajujete spolupráci s novou agenturou? Dělali jste s Young & Rubicam, teď jste si vybrali tým Future Bakery.

Sešlo se víc důvodů. Jsme součástí rodiny Molson Coors, kanadsko-americké pivovarské skupiny, která nedávno integrovala část SabMiller, děla se řada integračních procesů a sami vlastníci přitom deklarovali, že jedna z globálních značek, na kterou se zaměří, bude právě český Staropramen. Aby Staropramen rostl mezinárodně i doma, potřebuje mít stejný základ příběhu. Vše se sešlo v obrovský projekt, na němž jsme interně pracovali s velkým množstvím lidí, abychom pronikli do podstaty toho, co a jak děláme. Nebylo to přitom jen marketingová plánování, měla jsem v týmu i sládky, práce šla opravdu napříč firmou. Spojili jsme se také s Martinem Minaříkem, který o Akcionářském pivovaru na Smíchově napsal bakalářskou a diplomovou práci a měl o začátcích firmy probádáno hodně, mimo jiné kolem dvou událostí z tehdejšího Rakouska-Uherska zásadních pro vznik pivovaru na Smíchově – totiž zrušení monopolu na vaření piva a umožnění Čechům sdružovat kapitál. Dnešní terminologií bychom řekli, že díky crowdfundingu vznikl craft pivovar, a to z prostředků výhradně Čechů výhradně pro Čechy, ti dokonce tehdy na varnu instalovali sochu Čechie. Dodnes mají lidé s pivovarem spojenu hlavně desítku, kterou se Staropramen prakticky od začátku definoval a zároveň vymezoval vůči dvanáctce Pilsner Urquell. Pravda, žil trochu v jejím stínu jako slabší a levnější pivo pro Čechy, dvanáctku si tehdy mohl dovolit jen bohatší, zpravidla Němec. Výstavem se nicméně smíchovský pivovar dostal před válkou až na pozici největšího pivovaru v zemi.

V roce 2012, kdy Staropramen naposledy prováděl rebranding a zavedl takzvané štítové logo, bylo rozhodnuto, že se bude profilovat jako inovativní, nejinovativnější. Nato vznikly cooly, beer mixy, Sládkova limonáda. Celý pivovar se komunikačně zaměřoval na místo mimo pivo, chtěl být hodně pro mladé, proto celá komunikace byla o tom, potkávat se, seznamovat se, trávit čas s přáteli. V té době to nebylo špatně, ale dlouhodobě to není udržitelná cesta, jak se odlišovat – co když vás někdo inovacemi dohoní? Proto jsme se teď v komunikaci jako k unikátnímu prvku obrátili ke Smíchovu a k jeho hodnotám. To nás má odlišovat dlouhodobě, je to ostatně naše místo původu a nepůjde je jen tak jednoduše napodobit.

Když říkáte Smíchov a jeho hodnoty, marně v mysli pátrám, které to jsou. Kromě toho, že bych Smíchov přiřadil ke čtvrtím továrním, respektive dělnickým…

Smíchov vždycky nebyl čtvrť Prahy, vyrostl na velkých fabrikách, ze kterých prakticky zůstal jen Staropramen, který tu vyrábí dodnes. Sjížděli se sem pracující z řady míst, nebylo tu lehké žít, bylo to tu hodně upracované. V komunikaci používáme paralelu s hodnotami chlapů, kteří přes dnes chodili makat do zdejších továren. Dělníci v tehdejším významu slova zmizeli, ale existují dělníci novodobí, dělníci moderní doby – na Smíchově máte ČSOB, Google, L’Oréal, zkrátka sídlí tu řada velkých firem. A my jsme tady pořád dělníci, kteří pracují pro někoho, aby vytvořili hodnoty. Je jedno, co děláme, ale důležité je, aby naše hodnoty zůstaly stejné a přetrvaly.

A které hodnoty to jsou?
Odhodlání dělat to po svém, mít pro věc zápal, držet spolu. Nejde přitom jen o chlapy, kteří drží spolu, ale obecně o pivovarské. Třeba za války se při modernizaci pivovaru nestihla jedna z varen instalovat, pivovarští ji proto zazdili, nikdo to celou válku neprozradil, varna vydržela netknutá, a nakonec byla instalována a uvedena do provozu. To je jeden z příběhů v delší verzi našeho nového reklamního spotu.

Ještě k rebrandingu – v jakém rozsahu se značka Staropramen mění?
O rebrandingu říkám, že je to třešnička na dortu naší nové komunikace, ale z hlediska praktického provedení je to změna zásadní. Nestane se ze dne na den, značka je totiž po trhu široce rozprostřená. V offtrade už z většiny je, jsou to nové etikety lahví i plechovek, materiálů v místě prodeje (POS). Největší práce nás čeká v ontrade, jde kompletně o celou vizibilitu v hospodách, včetně nového skla. Design etiket i skla jsme vyvíjeli s agenturou Cocoon.

Značka vychází z původní své sto let staré podoby, ale zároveň chce působit soudobě. Sjednocujeme přitom podobu loga napříč trhy – na tuzemském i na zahraničních. Na zahraničních trzích už delší dobu byla přítomná tradiční podoba značky, kterou letos zavádíme i v Česku. Nejdřív se v dubnu začala objevovat v offtrade, na našich limitovaných edicích, teď ji spouštíme na celý trh. Přiděláváme ji na nákladních vozech, na budově pivovaru, samozřejmě nejnáročnější bude ontrade, tedy přímo provozovny.

Kolik má činit celková investice do rebrandingu?
Řádově určitě miliony eur, tedy desetimiliony korun. Pak by Staropramen měl v Česku i v zahraniční mluvit jednotným vizuálním jazykem. V zahraničí přitom odbyt Staropramen stojí na ležáku, který se začal vyvážet v roce 1953, naši desítku tam neznají. Třeba v Británii segment lehčích piv prakticky neměli, teprve tam vzniká, před pár roky začali distribuovat light Staropramen pod názvem Pravha, což je kombinace slov Pravá a Praha. Smíchov nebo světlý je totiž pro Angličany stěží vyslovitelný.

Současný koncept komunikace i podoba loga se obrací k minulosti. Nebude to na mladší spotřebitele, na něž jste se – jak jste popisovala – obraceli v minulosti, působit archaicky?
Logo by mělo vzbuzovat pocit někam patřit a určité nostalgie, což není v rozporu s tím, co hledají mladí. Ti dnes mají záplavu možností, často tak hledají právě jistotu a tradici. Nové věci chceme hledat dál, ale v rámci pivního světa. Třeba teď ke Dnům českého piva jsme narazili extra chmelenou dvanáctku. Inovujeme, ale už to tolik nehlásáme mimo pivní svět.

Další novinky v produktové řadě neplánujete?
Pro nás je teď důležité, aby spotřebitel poznal celou šíři našeho portfolia. Lidi znají naši desítku, pivo na osvěžení, na běžné pití. Míň už vědí, že už od roku 1884 vyrábíme Granát, který vymyslel stejný sládek, jaký začal vařit smíchovskou desítku. Přitom Granát, vařený zprvu z žateckých chmelů a karamelového sladu, dal název celé kategorii takzvaných granátových piv.

Vedle beer mixů či pivních limonád nový segment nevidíte, nechcete budovat?
Určitě ne pod značkou Staropramen. Jak podznačky Cool, tak pivní mixy i Sládkovu limonádu jsme i v minulosti vědomě vysouvali mimo základní značku. Přestože dokážeme vyrábět spoustu novinek, pořád jsme pivovar. Nebudeme dělat extenze, jako jsme dělali v minulosti.

Nová kampaň Staropramenu s Hynkem Čermákem je už výsledkem spolupráce s novou agenturou Future Bakery?
Přesně tak. Zmíněný proces na znovunalezení značky, který probíhal interně, vyústil v tendr na novou kreativní agenturu. Toho se účastnila i předchozí naše agentura Young & Rubicam, za nového partnera jsme vybrali Future Bakery. A na PR máme nově agenturu Dark Side. Na obou nových partnerech oceňujeme, že novou komunikací žijí stejně jako my. Už v tendrech ukázaly, jak se na Smíchov natěšily.

Motto Vždycky drží spolu, z nějž vychází nový kreativní koncept, už je prací Future Bakery, také orientace konkrétně na Smíchov. S Future Bakery budeme koncept prosazovat hlavně v televizi a v digitálních médiích skrz video. Dark Side bude mít na poli digitálu přesah z jiných oborů – PR, příběhy v zákaznickém centru, interní brožury, nový portál Pivo.cz. Důraz přitom dávají na obsah, marketing obsahem.

S jakými dalšími agenturami jako značka Staropramen pracujete?
Obecně pro každou značku – já se v Pivovarech Staropramen starám třeba i o Braník – míváme jednu agenturu pro kreativu, pro PR a pro plánování a nákup médií. O kreativní a PR agentuře pro Staropramen jsem říkala, naší mediální agenturou je Universal McCann, která před dvěma lety vyhrála tendr. Aktuálně je v procesu nový tendr, ale je vedený globálně na úrovni Molson Coors, ne námi přímo v Praze. Výsledek tendru očekáváme během října, abychom stihli vyjednávání na příští rok.

Ve všech dalších oblastech pracujeme s poolem agentur, které poptáváme specificky na dané případy. Doplním, že mediální nákup v digitálu dělá Etnetera. Mezi designovými agenturami pro Staropramen jsou kromě Cocoonu i K-Creation či Unity.

Jak a jak dlouho má probíhat spolupráce s Future Bakery?
Kontrakt je zasmluvněný na dva roky, ale to, na čem pracují a co značka chce říkat, by mělo přetrvat déle. Teď mají jako cíl dobudovat klasickou agenturní strukturu, aby nás byli schopni standardně accountsky servisovat. To, že pro takové velké úkoly jsou de facto začínající agentura, samozřejmě má svá pro a proti. Jejich zapálení a odhodlání dělá naše diskuse úplně jiné, téměř zaměstnanecké, než když mluvíme s velkou agenturou. Na druhou stranu, než pominou porodní bolesti a procesy budou nastavené a standardizované, vyžaduje to od nás jako od klienta větší kázeň a disciplínu, pozornost, abychom si věci hlídali a posouvali je.

Poslední věc – v novém konceptu prosazujete i otevřenost, a to přímo ve smíchovském pivovaru. Ten otevíráte lidem i různým akcím. Jak to bude dál?
Chceme ukazovat pivovar, jak funguje, v jeho nahotě i kráse. Letos jsme spojili několik větších i menších počinů. Většími byly koncerty Monkey Business, Billy Talent a PSH, které se odehrávaly v areálu pivovaru, menšími pak jsou prohlídky pivovaru pro zájemce. Nejsou to ale standardizované prohlídky s profi průvodcem, jak je známe, ale provází jimi přitom rovnou ti, kteří pivo vaří. Pro ještě menší skupinky pořádáme večery se sládky, každé dva týdny vybíráme lidi z Facebooku. Přímo pro Smíchováky pak nově budeme mít čas od času pozvání na pivo a párek ze žíly přímo do výčepu Pod Komínem, na pivo z tanku, to nejčerstvější, co si můžete v pivovaru dát. První setkání proběhlo 20. září. Věříme, že se to rozkřikne a že se časem kromě „sejdeme se pod ocasem“ bude říkat „sejdeme se pod komínem“.

Oktoberfest navštívilo více lidí než loni. Vypili přes 7 milionů litrů piva

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Seznam.czAutor:ČTK

Letošní 184. ročník mnichovského festivalu Oktoberfest, jehož brány se dnes večer po osmnácti dnech zavřou, navštívilo 6,2 milionu lidí. To je asi o 600 tisíc návštěvníků více než předchozí rok.

Loni do areálu mnichovské Tereziánské louky, kde se festival koná, dorazilo 5,6 milionu návštěvníků, nejméně od roku 2001. V obou případech na návštěvnost podle všeho výrazně dopadla obava z terorismu. Zatímco v roce 2001 se Oktoberfest uskutečnil nedlouho po teroristických útocích z 11. září v USA, loni mu předcházela dvojice menších útoků přímo v Bavorsku.

Letošní návštěvností, k níž přispěli i hosté z USA, Británie nebo Švýcarska i Zimbabwe, se Oktoberfest znovu vrátil na úroveň let 2012 až 2014. To na něj ročně zavítalo kolem 6,4 milionu lidí.

Mezi návštěvníky Oktoberfestu tradičně patří nejoblíbenější pivovary přímo z Mnichova. Těch původních je celkem šest. Nejznámější a zároveň nejstarší je Augustiniánský pivovar založený už v roce 1328. Dalším je například pivovar Hofbräu, jehož pivnice a ležák jsou známy po celém světě.

Pořadatelé festivalu, v čele s Josefem Schmidem, uvedli, že návštěvníci festivalu vypili letos více než 7,5 milionu litrů piva. Jeho cena se oproti loňskému roku nepatrně zvedla. Nejlevnější litr piva stál 10,60 eura (277 Kč), nejdražší přišel na 10,95 eura (286 Kč). Loni se za jeden máz platilo 10,40 až 10,70 eura.

K Oktoberfestu nepatří jen pití, ale také jídlo. Návštěvníci si k pivu můžou dát preclíky nebo pro Německo typické klobásy na různé způsoby, nejpopulárnější je zřejmě klobása s příchutí kari.

Policie na Tereziánské louce zasahovala v 1900 případech, ale celkově zhodnotila festival jako pokojný. Zaznamenala méně tělesných zranění než loni, zároveň ale stoupl počet sexuálních deliktů, bylo jich téměř sedm desítek.

Na bezpečnost letos pořadatelé kladli zvláštní pozornost. Celý areál festivalu byl oplocen a lidé, které u vstupu čekaly kontroly, si do něj nemohli vzít batohy ani velké tašky. Na bezpečnost dohlíželo na 600 policistů a téměř čtyři desítky kamer. Přísnější pravidla platila i pro zásobovací vozy, které musely areál každý den opustit dříve, než do něj vstoupili první návštěvníci.

Novinkou letošního festivalu byla první oficiální aplikace, ve které mohli návštěvníci najít mapy, informace k jednotlivým prodejním stanům nebo například slovníček pojmů typických pro Oktoberfest. Aplikace předčila očekávání pořadatelů, stáhlo si ji přes 80 tisíc uživatelů chytrých telefonů.

Počátek pivních slavností spadá do roku 1810. Tehdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně v říjnu, odtud pochází název Oktoberfest. Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí posunuli organizátoři začátek na září.

Na dlouhou tradici pivního festivalu jsou Němci patřičně hrdí. Každý rok jich tisíce obléknou tradiční barevné bavorské kroje.

Prvotřídní obsah si zaslouží prvotřídní obal. 9 pivovarů s povedenou grafikou

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:CzechDesign.czAutor:Šárka Kobrynová

Prvotřídní obsah si zaslouží prvotřídní obal. Přímá úměra nepřekvapí, tak by to prostě mělo být. To, že to tak povětšinou není, je přinejmenším smutné. Na druhou stranu to dává prostor k tomu, abychom vám ukázali ty, kteří svůj skvělý produkt oblékli do povedeného designu. Pojďme si představit pivovary, kde je prezentace produktu stejně důležitá jako obsah. Náš národní poklad si to bezesporu zaslouží. Vždyť pivo a jeho vizuál nemusí zákonitě odkazovat ke středověku, lomenému písmu, a ani nemusí mít na obalu historické erby, voskové pečetě či sličné vnadné děvčice s laškovnými úsměvy, blyštivé rytíře v brnění nebo rovnou pana krále s korunou a půllitrem v ruce. Jde to i jinak.

KRKONOŠSKÝ MEDVĚD
Minipivovar Krkonošský medvěd byl založen roku 1995 v Hořejším Vrchlabí. Pivovar navázal na kvality již dříve vyráběného Vrchlabského piva a na jeho úspěchy. Kvalitní pivo od počátku vyhrávalo na mnoha degustačních soutěžích. Později však začala výroba zde vyráběného moku upadat a vlivem více proměnných se objekt dostal do konkurzu. V současné době má minipivovar Krkonošský medvěd nového majitele, který chce pověst pivovaru opět vzkřísit a postavit ho na nohy. I proto má pivovar a jeho produkty nový, moderní, minimalistický grafický vizuál, který vytvořil Jan Bím.

Produkty: 10,5% Summer Sunset Ale, 11% Polotmavý ležák, 11% Early Evening Ale, 12% Světlý ležák, 13% HopBit, 15% Intergalactic PA, 16% Hibiscus - Ibiškový pšeničný speciál, 17% APA a další druhy speciálních piv.

SIBEERIA
Pražský podnik BeerGeek Bar má na čepu vždy 32 piv místních a zahraničních řemeslných pivovarů a mezi nimi najdete vždy i řemeslně vařené pivo Sibeeria. V České republice snad nenajdete větší nabídku na jednom místě než právě v tomto podniku. Piva se střídají velmi často, a proto jsou vždy čerstvá. Vlajkovou lodí je právě domácí pivo Sibeeria, které je nejen pro svůj obsah vysoce ceněno. Autorem povedeného designu je Jakub Wdowka ze studia Artbureau.

Produkty: Sibeeria Join or Die New England IPA, Sibeeria Sweet Baby Jesus, Sibeeria Lollih op, Sibeeria Léto, a další druhy speciálních piv.



Domů
Magazín
Články
Prvotřídní obsah si zaslouží prvotřídní obal. 9…

Šárka Kobrynová - 4. 10. 2017
0 0 0
Prvotřídní obsah si zaslouží prvotřídní obal. 9 pivovarů s povedenou grafikou

Prvotřídní obsah si zaslouží prvotřídní obal. Přímá úměra nepřekvapí, tak by to prostě mělo být. To, že to tak povětšinou není, je přinejmenším smutné. Na druhou stranu to dává prostor k tomu, abychom vám ukázali ty, kteří svůj skvělý produkt oblékli do povedeného designu. Pojďme si představit pivovary, kde je prezentace produktu stejně důležitá jako obsah. Náš národní poklad si to bezesporu zaslouží. Vždyť pivo a jeho vizuál nemusí zákonitě odkazovat ke středověku, lomenému písmu, a ani nemusí mít na obalu historické erby, voskové pečetě či sličné vnadné děvčice s laškovnými úsměvy, blyštivé rytíře v brnění nebo rovnou pana krále s korunou a půllitrem v ruce. Jde to i jinak.

KRKONOŠSKÝ MEDVĚD

Vyrábí: Minipivovar Krkonošský medvěd
Autor designu: Jan Bím
Web: www.facebook.com/krkonosskymedved

Minipivovar Krkonošský medvěd byl založen roku 1995 v Hořejším Vrchlabí. Pivovar navázal na kvality již dříve vyráběného Vrchlabského piva a na jeho úspěchy. Kvalitní pivo od počátku vyhrávalo na mnoha degustačních soutěžích. Později však začala výroba zde vyráběného moku upadat a vlivem více proměnných se objekt dostal do konkurzu. V současné době má minipivovar Krkonošský medvěd nového majitele, který chce pověst pivovaru opět vzkřísit a postavit ho na nohy. I proto má pivovar a jeho produkty nový, moderní, minimalistický grafický vizuál, který vytvořil Jan Bím.

Produkty: 10,5% Summer Sunset Ale, 11% Polotmavý ležák, 11% Early Evening Ale, 12% Světlý ležák, 13% HopBit, 15% Intergalactic PA, 16% Hibiscus - Ibiškový pšeničný speciál, 17% APA a další druhy speciálních piv.

Krakonošský medvěd, autor designu: Jan Bím. Zdroj: www.facebook.com/krkonosskymedvedKrakonošský medvěd, autor designu: Jan Bím. Zdroj: www.facebook.com/krkonosskymedved

SIBEERIA

Vyrábí: BeerGeek Bar & Pivotéka
Autor designu: Jakub Wdowka (Studio Artbureau)
Web: www.facebook.com/sibeeria.cz

Pražský podnik BeerGeek Bar má na čepu vždy 32 piv místních a zahraničních řemeslných pivovarů a mezi nimi najdete vždy i řemeslně vařené pivo Sibeeria. V České republice snad nenajdete větší nabídku na jednom místě než právě v tomto podniku. Piva se střídají velmi často, a proto jsou vždy čerstvá. Vlajkovou lodí je právě domácí pivo Sibeeria, které je nejen pro svůj obsah vysoce ceněno. Autorem povedeného designu je Jakub Wdowka ze studia Artbureau.

Produkty: Sibeeria Join or Die New England IPA, Sibeeria Sweet Baby Jesus, Sibeeria Lollih op, Sibeeria Léto, a další druhy speciálních piv.

Sibeeria, autor designu: Jakub Wdowka, Studio Artbureau. Zdroj: www.facebook.com/sibeeria.czSibeeria, autor designu: Jakub Wdowka, Studio Artbureau. Zdroj: www.facebook.com/sibeeria.cz

Sibeeria, autor designu: Jakub Wdowka, Studio Artbureau. Zdroj: www.facebook.com/sibeeria.czSibeeria, autor designu: Jakub Wdowka, Studio Artbureau. Zdroj: www.facebook.com/sibeeria.cz

CLOCK
Bývalý zámecký pivovar v Potštejně, dnes známý jako Pivovar Clock byl otevřen roku 2014. Produktová řada piv si zakládá na kvalitě všech surovin a moderní technologii. Přestože se pivovar nachází v historických prostorách, nenechali se majitelé strhnout zámeckým prostředím a svá piva i celý vizuální styl spojili s novodobým motivem robotů a dalších futuristických postav. Autorem návrhu je Dalibor (MAX) Krch. Finální grafickou úpravu provedl Jiří Diblík z Dibel.cz.

Produkty: Clock 12° American Pale Ale, Exorcist 14° Foreign Extra Stout, Goldie 11° Weizenbier, Hektor 10° Světlé výčepní, Maid 12° Polotmavý ležák, Twist 14° American Red IPA, a další druhy speciálních piv.

HOSTIVAR
Pivovar Hostivar se nachází v pražské Hostivaři a byl založen v roce 2011. Svá piva nepasterizuje, ani nefiltruje a navazuje na tradici tří základních ingrediencí - voda, chmel a slad. Pivovar je velmi navštěvovaný a téměř celou svoji produkci si prodá právě ve svých dvou provozovnách (Hostivar 1, Hostivar H2). Setkáte se s ním tedy nejspíš především zde. Moderním vzezřením se vyznačuje nejen logo a celý korporátní styl této značky, ale i budova pivovaru. Původní návrh včetně loga Hostivaru dělal Martin Nárožník ze společnosti Etculli, následně vše převzal Michal Richter z Dynamo design. Areál pivovaru je dílem známého arch. Petra Koláře.

Produkty: 8°, 11°, 12°, 13°, Pšenice.

TRAUTENBERK
Krkonošský minipivovar Trautenberk byl založen teprve v roce 2015, ale svými nepasterizovanými a nefiltrovanými pivy si lehce vydobyl přední místo na výsluní a přízeň nejednoho pivaře. Za úspěšným startem stojí i spříznění s výše představeným pivovarem Hostivar, jehož sládci stáli na počátku této značky. Vizuální stránka identity pivovaru a jeho produktů s lehce zapamatovatelným písmenem T ze smrkových šišek je dílem Michala Richtra z Dynamo design.

Produkty: Trautenberk světlá jedenáctka, Trautenberk polotmavá třináctka, Trautenberk APA čtrnáctka, a další druhy speciálních piv.

KLÍNEC-KATZ
Pivovar Klínec-Katz byl založen v roce 2014 a jde o typ létajícího pivovaru. Tento termín se užívá pro pivovary bez sídla a vlastního pivovarného zařízení, který si své pivo nechává vařit od jiných pivovarů nebo si pivo vaří sám v pronajatém pivovaru dle vlastní receptury. Klínec-Katz v současné době kotví v Kounickém pivovaru a vaří především pivní speciály. Autorem vtipného minimalistického designu je Vojtěch Marek.

Produkty: Bič Mňaukenen, 17° Imperiální Kočičky, 14° ALE Oh, Tannenbaum!, Mitzi a další druhy speciálních piv.

FALKON
Pivovar Falkon byl založen v roce 2012 a vaří znamenitá řemeslná piva napříč pivními styly. I tento pivovar nese označení „létající“, nebo také nezávislý. Experimentuje nejen se styly obsahovými, ale i na bázi různých spoluprací se spřátelenými pivovary. Také grafický design zdobící produktovou řadu tohoto pivovaru je originálně rozmanitý, ač za ním stojí vždy stejný autor, jímž je Michal Smejkal z pražského Studia Symbiont.

Produkty: STALKER IPA, NIGHTSTALKER BLACK ALE, FALK:ON IMPERIAL STOUT, FALK:OFF IMPERIAL IPA, METROPOLITAN SESSION IPA, ZEPPELIN PALE ALE, IDIOT IPA, KAMŠOT, SUPERFLY.

MATUŠKA
Minipivovar Matuška byl založen v roce 2009 a najdete ho v obci Broumy. I v tomto pivovaru se pivo vaří řemeslným způsobem, tedy bez pasterizace a filtrace. Základní nabídku tvoří pivo plzeňského typu, ale ochutnáte zde i pivní speciály ze světové kolekce. Protože jde o rodinný pivovar, asi nepřekvapí, že autorem velmi osobitého designu a výtvarného řešení celé značky je také jeden člen rodiny Matušků. To, že se jedná právě o Jakuba Matušku aka Maskera je bonusem navíc.

Produkty: Speciální Světlé 13°, Pšeničné pivo 13°, California 12°, IPA Raptor 15°, Weizenbock 16°, Černá Raketa 17°, Speciální Tmavé – Černé 14°, Námořník 15°, Zlatá Raketa 17°, Apollo Galaxy 13°, a další druhy speciálních piv.

JAROŠOVSKÝ
Moderní minipivovar navazující na staletou tradici vaření piva v Jarošově. Výroba piva zde nově probíhá od roku 2015 a pivo se vaří po starém způsobu, řemeslnou tradicí. Piva jsou tedy nefiltrovaná a nepasterizovaná. Povedený vizuál ve spojení s mottem „Pivo jako malované“ tvoří velmi harmonický celek, který získal i cenu World Beer Awards v kategorii Design.

Produkty: Ležák 12°, Šohaj 14°, Jura 11°.

Letošní Oktoberfest se vydařil, dorazilo mnohem více milovníků piva než loni

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:EuroZprávy.czAutor:ČTK

Letošní Oktoberfest, jehož brány se dnes večer uzavřou, navštívilo 6,2 milionu lidí, což je asi o 600.000 více než loni. Policie na pivním festivalu, který začal 16. září, zasahovala v celkem 1900 případech.

Loni do areálu mnichovské Tereziánské louky, kde se festival koná, dorazilo 5,6 milionu návštěvníků, nejméně od roku 2001. V obou případech na návštěvnost podle všeho výrazně dopadla obava z terorismu. Zatímco v roce 2001 se Oktoberfest uskutečnil nedlouho po teroristických útocích z 11. září v USA, loni mu předcházela dvojice menších útoků přímo v Bavorsku.

Letošní návštěvností, k níž přispěli i hosté z USA, Británie, Rakouska, Francie nebo Švýcarska, se Oktoberfest znovu vrátil zhruba na úroveň let 2012 až 2014, kdy na něj ročně zavítalo mezi 6,3 milionu a 6,4 milionu lidí.

Policie zaznamenala méně tělesných zranění než loni, zároveň ale více sexuálních a drogových deliktů. Mluvčí mnichovské policie Marcus da Gloria Martins vyjádřil přesvědčení, že za nárůstem může být i rozšíření kontrol a počtu videokamer, což mohlo vést k odhalení většího počtu trestných činů.

Vedle zvyšujících se bezpečnostních opatření se letos zvýšila i cena piva. Nejlevnější litrový tuplák stál 10,60 eura (277 Kč), ten nejdražší přišel na 10,95 eura (286 Kč). Loni se za jeden máz platilo mezi 10,40 až 10,70 eura. I přes zvýšenou cenu letos návštěvníci zkonzumovali kolem 7,5 milionu litrů zlatavého moku.

Novým ředitelem Královského pivovaru Krušovice se stal Michal Rouč

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápojeKrušovice

Stávající ředitel a vrchní sládek pivovaru ve Velkém Březně Michal Rouč střídá své působiště. Uspěl ve výběrovém řízení a stane se od 1. října 2017 ředitelem Královského pivovaru Krušovice. Jeho předchůdcem ve funkci byl Igor Mandryš, který se vrátil na rodné Slovensko a rozhodl se pracovat mimo pivovarnictví.

Co se Michalu Roučovi na pivovaru Krušovice líbí, na co se těší a jaké budou jeho první kroky v nové funkci? „Krušovice jsou velký krásný pivovar, který vaří výborné pivo. Těším se na celý tým a na nové výzvy, které mě čekají. Nejdůležitější na začátku pro mě bude celý pivovar pořádně poznat a nastavit ten správný směr, kterým se bude vývoj pivovaru dále ubírat,“ uvedl Michal Rouč.

Michal Rouč v pivovarnictví pracuje celý svůj profesní život. Už v době vysokoškolských studií zpracovával diplomovou práci, týkající se značky Zlatopramen. Po ukončení VŠ v roce 2008 pak nastoupil jako specialista výroby do Drinks Union, a.s. Od roku 2009 působil jako sládek pivovarů Krásné a Velké Březno a postupně převzal zodpovědnost za kvalitu a technologie v obou pivovarech. V roce 2014 se stal ředitelem a vrchním sládkem pivovaru Velké Březno, kde se úspěšně podílel na optimalizaci výroby a s tím souvisejícím navýšením kapacity pivovaru. V posledních letech stál v pivovaru Velké Březno u většiny investičních projektů. Tím posledním a současně jedním z nejvýznamnějších je stavba distribučního centra přímo v areálu pivovaru, které se otevřelo před několika dny.

Královský pivovar Krušovice patří společnosti HEINEKEN Česká republika, která kromě Krušovic v České republice vlastní pivovary Velké Březno v severních Čechách a Starobrno na jižní Moravě. Do té doby, než bude oznámený nový ředitel velkobřezeňského pivovaru, bude pivovar dočasně řídit výrobní ředitel HEINEKENu Milan Schramm.

Ve Strakonicích vedou spor o měšťanský pivovar. Opozice kritizuje řízení firmy

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Václav MalinaDudák

Řízení měšťanského pivovaru ve Strakonicích čelí kritice tamní opozice vedené zastupiteli za Jihočechy 2012. Hnutí Strakonická Veřejnost, které vládne na radnici a má své zástupce i v představenstvu pivovaru, považuje námitky za politické hrátky.

Spory se týkají například desetimilionového úvěru. „Loňský výsledek pivovaru byl v zisku. Vzali si investiční úvěr, který se nepoužil na provoz, jak to prezentují někteří zastupitelé, ale čtyři miliony má stát nová prodejna a zbytek jde do technologie,“ popisuje hospodaření místostarosta za hnutí Strakonická Veřejnost Milan Jungvirt.

Vykazovat zisk může být hrou čísel, jiné ekonomické ukazatele jsou podle zastupitele za Jihočechy 2012 Pavla Vondryse alarmující nejen v pivovaru, ale také v teplárně. „Jedna i druhá společnost bohužel ekonomicky ztrácí čím dál víc. Směřují, troufám si říct, k platební neschopnosti,“ zdůrazňuje.

Když debaty o tom, jestli je desetimilionový úvěr investiční, nebo provozní necháme odborníkům, zásadní je, že pivovar nemá dostatek vlastních zdrojů. „V minulosti pivovar měl dostatek svých finančních prostředků. Přestože oficiálně nevykazoval zisk, měl dost na to, aby opravoval a investoval. V současné době si vzali deset milionů úvěr, protože nemají z vlastních zdrojů,“ namítá Pavel Vondrys.

Zpochybňování považuje místostarosta Milan Jungvirt za politické hrátky. Informace o klesajícím výstavu odvrací argumentací o lepší kvalitě piva. „Nastala výrazná změna. Pivo se přestalo vracet do pivovaru, nekazí se,“ říká.

Management měšťanského pivovaru podle něj není třeba doplňovat. „Funguje tak, že ty úlohy tam mají rozdělené, mají nového obchodního ředitele, pivovar prostě pracuje. Je tam sládek, obchodní ředitel a představenstvo, které pravidelně ty úkoly řeší. Podle mě to nastavení takhle vyhovuje,“ uvádí.

Rozpory mezi hnutím Strakonická Veřejnost a opozicí existují kromě pivovaru také v teplárně a ve Strakonické televizi.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.04.2018 17:166.162/6.162