Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Jak co nejrychleji vychladit pivo? Stačí k tomu drobnost

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Novinky.cz

Tu situaci zná asi každý. Venku jsou nesnesitelná vedra a pivo, kterým by se dala uhasit žízeň, je příliš teplé, než aby se dalo pít. Kromě ledničky nebo populárního sedmého schodu můžete použít i jednoduchý trik, který pivo zchladí během deseti minut.

Zlepšovák představil youtubový kanál Lifehacker a stačí vám k tomu opravdu málo. Jediné, co potřebujete, je led a sůl. Pivo vložíte do kbelíku s ledem a následně led zasypete solí.

Během pokusu Lifehackeru klesla teplota piva v plechovce z původních 22 stupňů Celsia na dva stupně Celsia za pouhých deset minut.

A v čem spočívá to tajemství? Směs ledu a soli má nižší teplotu tání. Z toho důvodu roztaje rychleji. Směs vody a soli má teplotu tání minus dva stupně Celsia. Běžná ledová voda by měla teplotu o dva stupně vyšší. A právě rozdíl dvou stupňů stačí k tomu, aby se pivo bleskurychle vychladilo.

Kanál Lifehacker pro srovnání zkusil metodu, kdy pivo obalil mokrou papírovou utěrkou a poté ho vložil do mrazáku. Po deseti minutách se jeho teplota skoro nezměnila.

Kateřina z Frýdlantu opět vyhrála i ve svém kraji

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Liberecký deníkAutor:Gabriela Volná GarbováFrýdlant

Je tmavá, hořká a jmenuje se Kateřina. Řeč je o tmavém ležáku Albrechtu 12 Kateřina, s nímž Zámecký pivovar Frýdlant letos poprvé uspěl na Regionální potravině Libereckého kraje.

Pro Kateřinu to ovšem není první vítězství, v loňském roce se už stala jedničkou v celostátní soutěži mezi tmavými ležáky z minipivovarů a skončila na druhém místě i mezi tmavými ležáky celkově.

ÚSPĚCH I ZÁVAZEK
„Člověk chce ale samozřejmě uspět hlavně doma, takže nás ocenění regionální potravina velmi potěšilo,“ vysvětluje majitel pivovaru Marek Vávra. Podle něj je toto vítězství nejen výbornou propagací, na kterou malým pivovarům peníze většinou nezbývají, ale zároveň i závazkem do budoucna. „Musíme si kvalitu hodně hlídat. Nemůžeme své zákazníky zklamat tím, že by pivo chutnalo jinak, než jsou zvyklí,“ dodává.


Kateřina je labutí písní, dnes už pouze emeritního, sládka Jiřího Strnada, který do ní podle Marka Vávry vložil své celoživotní zkušenosti. „Není příliš sladké, spíše hořké, a je dělané z těch nejkvalitnějších a nejdražších surovin, které se dají sehnat,“ upozorňuje Vávra.

BOJ O TRH?
Na kvalitě si frýdlantský pivovar zakládá. Restauracím, kde jeho pivo čepují, totiž podle Marka Vávry nenabízí reklamní slunečníky nebo ubrusy, ale výrobky, které lákají samy o sobě. „Naše pivo vyhledávají lidé, kteří se zajímají o to, co jedí a pijí. Je to určitě jiné portfolio zákazníků, než které vyhledává průmyslové pivo,“ dodává. Proto také mezi velkými a malými pivovary nezuří lítý boj o trh. Ten mají totiž nesrovnatelný. „Malé pivovary dneska zabírají cirka jeden a půl procenta trhu. Což je téměř nic. V Čechách se vyrobí přes devatenáct milionů hektolitrů piva a z toho v roce 2015 pouze necelých 200 tisíc hektolitrů uvařily malé pivovary,“ vypočítává Vávra s tím, že i přes to už se malým pivovarům podařilo najít si cestu i na pulty velkých obchodních řetězců. Problém je však podle Marka Vávry v kapacitě minipivovarů, které mnohdy nestíhají dodávat.

JAKO ZA STARA
Konkurenční bitvy nesvádí podle Vávry malé pivovary ani mezi sebou. Naopak se dokonce druží. „Je to pozůstatek starého cechovního systému, který tady fungoval za první republiky. Je strašně krásné pracovat v tomto oboru,“ dodává s úsměvem na závěr pivovarník.

Starosta prodal svou firmu na autodíly a vrhl se do oprav pivovaru

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Radek LaudinKamenice nad Lipou

Podnikatel a starosta Milan Houška dlouho chodil kolem bývalého pivovaru v Kamenici nad Lipou. Tato budova z roku 1861 tvoří velkou část hlavního náměstí. Stojí hned vedle zámku. Houška si pohrával s myšlenkou, že svůj další život spojí s tímto místem. I když podnikal v úplně jiném oboru.

Až donedávna byla firma Milana Houšky spojená s automobilovým průmyslem.

„Působil jsem ve strojírenství. Dodávali jsme výrobky pro nákladní i osobní auta,“ vzpomíná muž, který je zároveň i starostou obce Lhota-Vlasenice. Ta se nachází jen čtyři kilometry od Kamenice.

Houška před časem firmu prodal. Pak se s manželkou a dvěma dětmi rozhodli, že chátrající pivovar koupí.

Do té doby objekt patřil družstvu Jednota, která ho využívala jako velkosklad ovoce, zeleniny a různých dalších potravin. Jednota areál několik let nabízela k prodeji.

Pivo se tam vařilo do podzimu 1947. Jihočeské pivovary, respektive budějovický Budvar, tehdy neměly zájem o menší konkurenci z Kamenice. Proto se provoz uzavřel.

A letos na státní svátek 28. října se chystá slavnostní znovuotevření po sedmdesáti letech.

Baron Geymüller o pivovar přišel po válce
„Pivovar vracíme do podoby z roku 1861, kdy byl rekonstruován v čase působení barona Geymüllera. Vlastně stavíme dva pivovary. Ten malý už funguje a velký otevřeme v říjnu. Jsme ve fázi, kdy se montuje ležácký sklep,“ doplnil Houška.

Geymüllerovi o pivovar přišli po druhé světové válce.

Areál nabídne v říjnu pivnici se 150 místy. Hotové budou i opravy jeho venkovní zdi směrem do náměstí i na druhou stranu do zámecké zahrady.

„V příštím roce doděláme kanceláře, sál a ještě jednu restauraci se salonky. Celkově by tu mělo časem být 400 míst,“ plánuje majitel.

Ve sklepní části zamýšlí zřídit i pivovarnické muzeum. Vystaví tam kromě jiného prvorepublikové lahve nalezené při rekonstrukci.

Dotace do podnikání nepatří, říká majitel. A staví bez nich
Pivovar u zámku má kořeny v roce 1650. Při současné rekonstrukci pracovali v areálu i archeologové. Zmapovali třeba původní varnu z přelomu 17. a 18. století.

Obnovený pivovar by měl podle majitelových plánů produkovat 12 tisíc hektolitrů piva ročně. Do pěti let pak i jednou tolik.

Investice do celého projektu ve výši 120 milionů je bez dotace. „Protože do podnikání dotace nepatří,“ míní Milan Houška.

V malém pivovaru chtějí též zájemcům přiblížit základy vaření piva. Zkušenosti tam budou moci sbírat začínající sládci. Bude jim je předávat sládek s dvacetiletou praxí v Česku i zahraničí, který nyní v Kamenici působí.

Pivo z obnoveného areálu se nebude prodávat v supermarketech. „Budeme hledat zákazníky jinde,“ uvedl Houška. První lahve jsou k dostání na jedné místní benzinové stanici.

A jaké zvolili logo? Vrátili se k tomu, jež se používalo už za první republiky. Všimli si toho na jedné staré fotce. Dominuje v něm písmeno „K“.

Redegastu se daří prodávat jeho dvanáctku, za tři roky vzrostl o více než 20 %

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Zet.czAutor:ČTKRadegast

Za tři roky od uvedení piva Radegast Ryze Hořká 12 na trh stoupl pivovaru Radegast prodej dvanáctistupňového piva o více než 20 procent. V současnosti tvoří více než polovinu prodeje celé značky a je nejprodávanější dvanáctkou v Česku. Informoval o tom marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Radegast součástí, Grant McKenzie.

Ryze Hořká 12 se v pivovaru v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala vařit v roce 2014. „Od té doby každý rok rostl prodej o více než pět procent. Normálně se ležáky prodávají méně než desítky. U Radegastu to je naopak, dvanáctka dělá více než 50 procent. To není běžné,“ řekl McKenzie.

Celkem se piva Radegast prodá v České republice více než milion hektolitrů ročně. „Prodej desítky trochu klesá, ale dvanáctka roste moc, takže celkově roste celá značka. Celkový prodej roste o tři až čtyři procenta ročně,“ řekl ředitel.

Značku Radegast se Prazdroj chystá dále posilovat. Chce expandovat do Brna či Čech, ale například také na Slovensko. „Momentálně na Slovensko prodáváme jenom sudy a tanky, žádné lahve ani plechovky. Poslední tři roky jsme byli překvapeni, že je to tak úspěšné. Radegast má jinou chuť než slovenské pivo, je velmi hořký a někteří pivaři to milují,“ řekl McKenzie. Pivovar se na Slovensku, konkrétně v Žilině, chystá otevřít i první ze sítě svých hospod Radegastoven. Po ní by mohly následovat další v Bratislavě i jiných městech.

Prazdroj ale očekává, že v Česku celý pivní trh pocítí pokles prodeje kvůli zákazu kouření v restauračních zařízeních. Nyní to podle McKenzieho není velký problém, protože díky dobrému počasí mohou kuřáci postávat před restauracemi nebo sedět na zahrádkách. „Ale víme, že v zimě to bude velký problém. Myslíme, že to bude celkem minus pět procent pro celý pivní trh. Například v Praze nebo městech to bude možná minus procento dvě, to není problém, ale na vesnicích to může být minus deset procent nebo i horší,“ řekl ředitel.

Hospodským proto doporučuje, aby nabídli hostům jiné služby. „Nemůžete být jenom pivnice s pivem a nic víc. Musí být dobrá kuchyně, musíte mít více aktivit pro zákazníky, protože co víme z Ruska nebo Velké Británie, zákazníci se změní. Dřív chodili jenom pivaři, teď rodiny nebo ženy, a jiní lidé hledají jiné věci, například jídlo nebo aktivity s dětmi,“ řekl McKenzie.

Radegast připravuje i inovace, například limitované edice piva. Chce nadále spolupracovat s hokejovou extraligou nebo festivalem Colours of Ostrava. V sobotu 2. září také uspořádá v Nošovicích tradiční festival Radegast den, jejž navštěvuje každoročně několik desítek tisíc lidí. Největší hvězdou bude zpěvačka Marie Rottrová, která letos vystoupí jen na několika málo koncertech.

Slezský Pivovar Radegast vyrábí ročně v Nošovicích téměř dva miliony hektolitrů piva. Jde převážně o značky Radegast a Birell, ale vaří se tam také Gambrinus.

Je nealko pivo opravdu nealko?

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Povinné-ručení.com

Konzumace alkoholu před usednutím za volant je nepřípustná. Jelikož jsme národem pivařů, může být pro mnohé z nás těžké odolat hořké chuti vychlazeného piva, obzvlášť v letních měsících. Naštěstí je tu varianta, která nám umožňuje vychutnat si pivo kdykoli a bez výčitek – nealkoholické pivo. I nealkoholické pivo však může obsahovat nepatrné množství alkoholu. Můžeme se spolehnout na to, že po něm nenadýcháme?

Výroba nealkoholického piva
Pivo je nejoblíbenějším alkoholickým nápojem Čechů. Stále oblíbenějším se stává také nealkoholické pivo, které již vyrábí většina našich pivovarů. Přestože se své alkoholické variantě zcela nevyrovná, v určitých chvílích ho oceníme – před usednutím za volant, v těhotenství, při sportu nebo v době nemoci. O tom, že je o nealko pivo stále větší zájem, svědčí rozšiřující se nabídka i rostoucí produkce.

Způsobů, jak se nealkoholické pivo vyrábí, existuje hned několik. Metody výroby nealko piva lze rozdělit do dvou skupin. Využívají se buď receptury, které zabraňují tvorbě alkoholu již při výrobě, nebo se postupuje tak, že se šetrně odstraňuje alkohol z již vyrobeného alkoholického piva.
I nealko pivo obsahuje alkohol

V zemích Evropské unie, tedy i v Česku, může nealkoholické pivo obsahovat určité nepatrné množství alkoholu. Dle platné legislativy v něm můžeme naměřit maximálně 0,5 objemových procent alkoholu. Jak na toto množství alkoholu zareaguje policejní alkohol tester?

V Česku (na rozdíl od jiných evropských zemí) je jakýkoli obsah alkoholu v krvi během jízdy zakázán. Při dechové zkoušce je usvědčující, nadýcháte-li 0,25 promile a více. Nižší hodnota není považována za dostatečný důkaz, že před jízdou došlo ke konzumaci alkoholu.

Bezprostředně po vypití jednoho nealkoholického piva můžete při dechové zkoušce nadýchat až 0,4 promile. Malé množství alkoholu, které nealko pivo obsahuje, však rychle vyprchá a zhruba po 5 minutách od vypití už bývá výsledek nulový. Nealkoholické pivo si tedy před jízdou můžete bez obav dopřát – pokud budete brát ohled na jeho množství a neusednete za volant ihned po jeho konzumaci.

Gambrinus končí s asociací, ale ne s českým fotbalem

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTKGambrinus

Pivovar Gambrinus sice za rok ukončí po 19 letech sponzoring Fotbalové asociace ČR, ovšem fotbal hodlá nadále finančně podporovat. Peníze chce dávat přímo klubům prostřednictvím svého projektu Kopeme za fotbal tak, aby nechodily přes asociaci ani krajské svazy.

"Pomáháme českému fotbalu takřka dvacet let a chceme v tom jednoznačně pokračovat, ale už bez toho, aby naše finance přerozdělovaly další subjekty. Chceme, aby byla naše podpora transparentní a pomáhala skutečně těm, kteří hrají fotbal pro radost," řekl manažer pivovaru Marek Dvořák.

Program Kopeme za fotbal běží již sedm let. Pivovar v něm kluby odměňoval vybavením či přátelskými zápasy s ligovými celky. Nyní počítá z rozšířením spolupráce z 250 na 800 klubů. Zároveň chystá nový grantový program, ve kterém budou moci kluby zapojené do programu požádat o finanční nebo materiální podporu. Chce také vytvořit střediska služeb pro jednotlivé regiony.

"Momentálně prověřujeme možnosti zajištění sdílených služeb v jednotlivých regionech, kde by si kluby mohly například zapůjčit sekačky, vybavení pro stavební úpravy zázemí a areálu nebo zde využít rad odborníků na údržbu trávníku. Uspoří tím prostředky, které jistě najdou uplatnění jinde," dodal Dvořák.

Pivovar Gambrinus se kvůli současné krizi ve vedení českého fotbalu rozhodl od sezony 2018/19 neuplatnit opci a ukončit sponzorství reprezentace a první ligy. Jméno pivovaru měla nejvyšší soutěž v letech 1997 až 2014 v názvu. Poslední tři sezony byl hlavním partnerem.

Češi vaří 550 druhů piva, nabízejí sýrové i s příchutí kočky

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:iROZHLASAutor:Tereza Šťastná

Velké i malé pivovary se předhánějí ve vylepšování receptur i v představení nových chutí zákazníkům. Pivovary si ale zároveň hlídají kvalitu už osvědčených značek. I proto své vzorky posílají do Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského, kde vzorky piva pravidelně ochutnávají a posuzují profesionální degustátoři.

Hlavní rozdíl mezi degustací piva a vína je jednoduchý. Pivo je nutné pro jeho hodnocení spolknout.

„Na hodnocení hořkosti máme chuťové buňky až na zadní části jazyka. Bylo by komplikované plivat pivo ven,” vysvětluje vedoucí Sensorického centra Karel Štěrba.

Mezi jednotlivými vzorky potřebují degustátoři neutralizovat chuťové buňky, proto po každém ochutnání následuje malé sousto sýra nebo uzeniny. „Při ochutnávání dochází postupně k únavě. Díky soustu se jednak zbavíme hořké chutí, která ulpívá dlouho, a potom i dalších přecházejících chutí,” říká Štěrba.

České pivo
Degustátoři se nesoustředí na vzhled nebo pěnu piva, zajímají je především chuťové charakteristiky. Hodnotí například hořkost po deseti a čtyřiceti vteřinách od vypití, sladkost, trpkost a kyselost.

V pivu se dá najít chuť ovoce, kvasničná, sladinová nebo i chemická vůně. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský řídí řadu výzkumných projektů, vzorky jim posílají například pivovary, které přišly s novou várkou piva.

„Testují, jestli se to nějak projeví na jejich kvalitě. Vzorky nám posílá také Česká zemědělská a potravinářská inspekce, na kontrolu z hlediska parametrů, které jsou potřeba k označení České pivo,” říká vedoucí centra.

Minimum pěny
Barva i pěna piva se nezohledňují například kvůli tomu, že se dají analyticky změřit mnohem přesněji, než jsou toho schopné lidské smysly. Navíc barva, která například trochu vybočuje ze standartu, může hodnotitele spíše negativně ovlivnit, a může se pak podepsat na celkovém hodnocení daného vzorku.

I proto se vzorky při profesionálních degustacích nebo při různých pivních soutěží často nalévají do neprůhledných sklenic. Co se pěny týče, je při degustaci dokonce spíše nežádoucí. Vzorek by měl být naléván s minimálním množstvím pěny, aby se mohly v krátké době uvolnit aromatické látky piva.

Bylinky nebo meloun
Pivo tak může chutnat a vonět například po vosku, po oleji, po sýru, ale také po vařené zelenině nebo po kočce. A jak je určitě patrné, ne všechny chutě a vůně jsou pro pivo žádoucí.

Nedílnou součástí každého pivního druhu je také chmelové aroma a i tady vůní najdeme širokou škálu. Od ovocných typu hruška, meruňka nebo vodního meloun, až po chutě bylinek, pryskyřicí nebo květin.

Teplota podle druhu
Správná teplota se odvíjí od druhu piva. Například piva s plnějším, zajímavějším tělem a širší paletou vůní a chutí by měla být vychlazena na 8 až 12 stupňů Celsia. Do této kategorie patří například stouty, americký pale i ležáky českého typu.

Piva s vyšším obsahem alkoholu, jako jsou například silné aly, by měla mít teplotu v rozmezí 12 až 14 stupňů Celsia, protože při nižších teplotách by se takzvaně nerozvinula. Teplota velmi silných piv s vysokým obsahem alkoholu a silnými vůněmi a chutěmi by měla být okolo 15 stupňů Celsia.

Je pití piva zdravé? Podívejte se na těchto 10 důvodů, proč byste měli pít pivo

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Příroda je lék

Pivo všichni z nás dobře známe. Jde o alkoholický nápoj, který obvykle pijeme ke konkrétním jídlům. Platí to zvláště pro lidi v Evropě.

Pivo má vyšší obsah bílkovin a vitaminů skupiny B než víno. Množství antioxidantů je srovnatelné s vínem.

Chmel, jedna z hlavních složek piva, je nadmíru bohatým zdrojem flavonoidů, které jsou velmi silnými antioxidanty.

Je dobré také vědět, že pivo je extrémně dobrým zdrojem minerálů, které hrají důležitou roli při několika metabolických procesech.

Když se pivo pije v přiměřeném množství, bez pochyb přispívá k posílení vašeho zdraví a to hned ve více směrech.

1) Chrání ledviny
Pivo dokáže udržovat vaše ledviny zdravé. Současná studie ukázala, že pivo má na ledviny vskutku blahodárné účinky.

Ve skutečnosti, jediná láhev piva (nebo jedno točené pivo) snižuje riziko vzniku ledvinových kamenů až o 40!.

2) Snižuje cholesterol
Pivo také dokáže snižovat hladinu cholesterolu v krvi. Potřebujete vědět následující: Rozpustná vláknina nacházející se v pivu výrazně snižuje LDL cholesterol, tedy ten špatný cholesterol.

3) Dodává vitaminy skupiny B
Pivo zvyšuje hladinu vitaminů skupiny B v těle. Podle expertů, tento nápoj obsahuje několik důležitých vitamínů skupiny B, jako jsou B1, B2, B6 a B12.

Výzkumy také ukazují, že konzumenti piva mají až o 30% vyšší hladinu vitaminu B6 než lidé, kteří ho nepijí. Ve srovnání s konzumenty vína, je tato hladina až dvojnásobná!

Nezapomínejte také na to (hlavně vegetariáni), že pivo je vydatným zdrojem nepostradatelného vitaminu B12.

4) Posiluje kosti, předchází osteoporóze
Pivo pro silné kosti!

Ano, studie potvrzují, že zvýšený obsah křemíku v pivu účinně přispívá k lepší hustotě kostí a předchází tak osteoporóze.

5) Odstraňuje nespavost
Pivo skvěle funguje proti nespavosti.

Za tento svůj účinek vděčí látkám laktoflavinu a kyselině nikotinové, které se obě v pivu hojně vyskytují a dokáží podporovat zdravý spánek.

6) Snižuje riziko srdečního infarktu
Je dokázáno, že pivo snižuje riziko srdečního infarktu.

Podle expertů, konzumenti piva mají o 40% až 60% nižší riziko srdečního infarktu ve srovnání s lidmi, kteří ho nepijí.

7) Snižuje riziko krevních sraženin
Pivo je také skvělé pro předcházení vzniku nebezpečných krevních sraženin. Odborníci tvrdí, že pivo obsahuje účinné látky, které brání vytváření krevních sraženin. Ty totiž mohou vést k trombózám způsobujících mozkové mrtvice či jiných vážných zdravotních komplikací.

8) Zlepšuje paměť
Experti poukazují na to, že pivo má potenciál zvyšovat kapacitu vaší paměti.

Nedávná studie ukázala, že konzumenti piva vykazují mnohem nižší riziko Alzheimerovy choroby a demence než ti, co pivo nikdy nepijí.

9) Redukuje stres
Tento nápoj vám zaručeně pomůže bojovat se stresem.

Skupina vědců z Univerzity v Montrealu zjistila, že už 2 sklenice piva denně (2 x 2,5 dcl) dokáží snížit stres a pocity úzkosti v zaměstnání.

Samozřejmě, je třeba ho pít až po pracovní době, ne před nebo během ní.

10) Zlepšuje kvalitu pokožky
Posledním, ale o nic méně důležitým přínosem pití piva, je jeho vliv na pokožku, kterou dělá vzhledově mladší a hezčí.

Odborníci potvrzují, že některé vitaminy v pivu dokážou regenerovat pokožku a mají navíc vliv i na její pigmentaci.

S pivem se vaše pokožka stává hladší a hebčí.

Naštěstí brzo bude víkend, takže víte, co máte dělat. Vyrazte večer do nejbližšího podniku na jedno. Ale jen jedno, maximálně dvě!

Cesta je cíl podle Desperados

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:České nápoje

Značka Desperados, která představuje kombinaci piva vyostřeného tequilou, spouští novou kampaň Cesta je cíl. Party drink Desperados rozjíždí akci v 69 zemích světa a je jasnou volbou pro ty, kteří si chtějí užívat života plnými doušky a mají odvahu zkoušet nové věci. Originální nápoj inspiruje lidi kolem sebe, a tak vzal za své motto Cesta je cíl. Nejde jen o to jít slepě za svým cílem, protože cesta sama o sobě nás posouvá dál, ať už to dopadne jakkoliv.

Svou vlastní cestou za nesplněnými sny a nepokořenými limity se v rámci kampaně kromě tváře značky Bena Cristovao vydají téměř tři desítky mladých a neklidných influencerů. Kampaň podpoří tři videa a speciální microsite www.cestajemujcil.cz. Ta slouží jako platforma spojující všechny Desperados, kteří si užívají cestu za svým cílem na plno.

Komunikaci značky Desperados odstartuje video natočené v krásném přírodním žulovém lomu v obci Hřiměždice, režírované agenturou LIP PRODUCTION. Hlavním protagonistou spotu a zároveň hlavní tváří značky je Ben Cristovao, multitalentovaný zpěvák, MMA zápasník, vyznavač adrenalinových sportů a influencer, který si jde vlastní cestou a ve stylu Desperados inspiruje lidi kolem sebe na cestě za svými sny. V klipu se objeví také úspěšný BMX jezdec Michal Farek, cestovatelka Tereza Dvořáková, milovnice módy Pája Huda alias Miss Paulinna a Milan Lípa, který provozuje vlastní concept store. V dalším spotu se představí mladá herečka a tanečnice Julie Šurková, jejíž cesta vedla z hodonínského dramaťáku až do taneční skupiny Yemiho A. D. a na červený koberec. „Bojím se výšky, ale ne vysokých cílů. Ráda překonávám své hranice, stojí to potom za to,“ prozradila Julie.

Tým mladých Desperados čítá na téměř tři desítky ambasadorů, kteří se ztotožňují s kampaní a tvrzením prožívat cestu k cíli naplno: Jdeme si za svými sny. Posouváme svoje hranice. Jedeme naplno, ať to dopadne, jak chce. Cesta je cíl. Jsi taky Desperados? Sdílej svůj příběh na www.cestajemujcil.cz. Připoj se k ostatním desperádům a ambasadorům značky, kteří na speciální microsite prozradí, jak posouvají hranice. Jak je posouváš ty?

Desperados je jedinečnou kombinací lehce perlivého ležáku s příchutí tequily a ovocných podtónů. Chutná i těm, co nepijí pivo, a vyznává životni filozofii čím divočejší, tím lepší. Hlavní však je užít si cestu za splněním svých snů. Cítím sílu, cítím vůli, nejsem v cíli, nejsem ani v půli, zpívá Ben Cristovao a přesně tak vystihuje poslání nové kampaně Cesta je cíl. „Celý život pro něco trénuju, v něčem závodím, zápasím, někomu konkuruji. Vždycky jsem chtěl vyhrát, ale nikdy jsem nevyhrával, právě protože mě nebavila ta cesta k vítězství. Samotná radost z výhry je krátká a pomíjivá,“ doplňuje Ben.

Jedním z vrcholů letní sezóny a zároveň vyústěním kampaně bude 18. ročník Desperados High Jump, otevřené mistrovství České republiky ve skocích do vody ve volné přírodě. Unikátní akce, která se koná 4. - 6. srpna 2017, spojuje extrémní sporty se zábavou a hudebním programem. Představí se přední světoví skokani a skokanky v cliffdivingu a na dvou podiích zahraje britská djská dvojice Stanton Warriors nebo projekt Smash Hifi Live. Více informací o připravovaných aktivitách značky Desperados se dozvíte v další tiskové zprávě.

Češi vyrábí 550 druhů piva. Jaká teplota zlatého moku je ideální?

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Tereza Šťastná

Velké i malé pivovary se předhánějí ve vylepšování receptur i v představení nových chutí zákazníkům. Pivovary si ale zároveň hlídají kvalitu už osvědčených značek. I proto své vzorky posílají do Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského, kde vzorky piva pravidelně ochutnávají a posuzují profesionální degustátoři.

Hlavní rozdíl mezi degustací piva a vína je jednoduchý. Pivo je nutné pro jeho hodnocení spolknout. „Na hodnocení hořkosti máme chuťové buňky až na zadní části jazyka. Bylo by komplikované plivat pivo ven,” vysvětluje vedoucí Sensorického centra Karel Štěrba.

Mezi jednotlivými vzorky potřebují degustátoři neutralizovat chuťové buňky, proto po každém ochutnání následuje malé sousto sýra nebo uzeniny. „Při ochutnávání dochází postupně k únavě. Díky soustu se jednak zbavíme hořké chutí, která ulpívá dlouho, a potom i dalších přecházejících chutí,” říká Štěrba.

České pivo
Degustátoři se nesoustředí na vzhled nebo pěnu piva, zajímají je především chuťové charakteristiky. Hodnotí například hořkost po deseti a čtyřiceti vteřinách od vypití, sladkost, trpkost a kyselost.

V pivu se dá najít chuť ovoce, kvasničná, sladinová nebo i chemická vůně. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský řídí řadu výzkumných projektů, vzorky jim posílají například pivovary, které přišly s novou várkou piva.

„Testují, jestli se to nějak projeví na jejich kvalitě. Vzorky nám posílá také Česká zemědělská a potravinářská inspekce, na kontrolu z hlediska parametrů, které jsou potřeba k označení České pivo,” říká vedoucí centra.

Minimum pěny
Barva i pěna piva se nezohledňují například kvůli tomu, že se dají analyticky změřit mnohem přesněji, než jsou toho schopné lidské smysly. Navíc barva, která například trochu vybočuje ze standartu, může hodnotitele spíše negativně ovlivnit, a může se pak podepsat na celkovém hodnocení daného vzorku.

I proto se vzorky při profesionálních degustacích nebo při různých pivních soutěží často nalévají do neprůhledných sklenic. Co se pěny týče, je při degustaci dokonce spíše nežádoucí. Vzorek by měl být naléván s minimálním množstvím pěny, aby se mohly v krátké době uvolnit aromatické látky piva.

Bylinky nebo meloun
Pivo tak může chutnat a vonět například po vosku, po oleji, po sýru, ale také po vařené zelenině nebo po kočce. A jak je určitě patrné, ne všechny chutě a vůně jsou pro pivo žádoucí.

Nedílnou součástí každého pivního druhu je také chmelové aroma a i tady vůní najdeme širokou škálu. Od ovocných typu hruška, meruňka nebo vodního meloun, až po chutě bylinek, pryskyřicí nebo květin.

Teplota podle druhu
Správná teplota se odvíjí od druhu piva. Například piva s plnějším, zajímavějším tělem a širší paletou vůní a chutí by měla být vychlazena na 8 až 12 stupňů Celsia. Do této kategorie patří například stouty, americký pale i ležáky českého typu.

Piva s vyšším obsahem alkoholu, jako jsou např. silné aly, by měla mít teplotu v rozmezí 12 až 14 stupňů Celsia, protože při nižších teplotách by se takzvaně nerozvinula. Teplota velmi silných piv s vysokým obsahem alkoholu a silnými vůněmi a chutěmi by měla být okolo 15 stupňů Celsia.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.14.04.2015 12:165.816/5.816