Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Benešovský Pivovar Ferdinand se chystá na oslavy

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Benešovský deníkAutor:Zdeněk KellnerFerdinand

Na oslavu historie staré celých 120 let se už teď chystají v Pivovaru Ferdinand.

Do podoby, jak známe pivovar dnes, se zařízení dostalo právě před tak dlouhou dobou. Tehdy koupil krachující pivovarský areál v Konopišti František Ferdinand d´Este. Jenže aroma vaření piva mu pod okny nově zakoupené rezidence příliš nevonělo, proto objekty v Konopišti, včetně pivovaru vykoupil a přestěhoval. Do zcela nových objektů, které stojí u Táborské ulici dodnes.

Jméno po arcivévodovi ale pivovar dostal až mnohem, mnohem později. V roce 1992, kdy se dostal do soukromých rukou. Významné výročí 120 let si připomene pivovar především na tradičních akcích, ale organizátoři chystají i něco speciálního.

Hlavní číst oslav se sice uskuteční až ve druhé polovině máje, ale to bude jen část běžných oslav. K tomu speciálnímu bude patřit pochod na Konopiště, které je s Františkem Ferdinandem neodmyslitelně spjaté. Start i cíl červnové akce bude v pivovaru, kde se mohou pochodníci samozřejmě občerstvit. Akce se budou moci zúčastnit jak rodiče tak dětmi, které potkají zajímavé úkoly.

Oslavy 120 let, mezi nimiž nebude chybět ani hudební rocková přehlídka, se potáhnou celým letoškem. Benešovský deník o nich bude včas informovat.

Czech Beverage Industry Company navýšila ztrátu na téměř 14 milionů

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKVyškov

Společnost Czech Beverage Industry Company, která provozuje vyškovský pivovar, za účetní rok končící loni koncem října prohloubila ztrátu na téměř 14 milionů korun. Firma je ve ztrátě od svého založení v roce 2010, vyplývá z informací uložených ve Sbírce listin.

Od roku 2012 se ztráta firmy, jejímž majitelem je podnikatel Jiří Kopenec, drží nad hranicí 10 milionu korun ročně. Loni byla vůbec nejvyšší a vyšplhala se až na minus 13,8 milionu korun. Tržby z prodeje výrobků a služeb společnost mírně navýšila na 12,4 milionu korun.

Czech Beverage Industry Company provozuje vyškovský pivovar, který má pronajatý od státu. Podle Vyškovského deníku pivovar aktuálně propouští. Ředitel pivovaru Roman Kotolan zatím konec vyškovského piva vyloučil. "Dochází k určitým provozním změnám, které jsou vedené snahou minimalizovat náklady na provoz pivovaru. A to s ohledem na nenaplnění obchodních plánů, které si investor a vedení pivovaru vytyčilo," řekl Vyškovskému deníku Kotolan.

Vyškovský pivovar je výrobně nejmenším jihomoravských průmyslovým pivovarem. Loni plánoval zvýšení prodeje o pětinu na více než 13.000 hektolitrů. Předloni firma prodala necelých 11.000 hektolitrů, což bylo historické minimum. Czech Beverage Industry Company má vyškovský pivovar pronajatý od státu na deset let. Dříve pivovar vlastnilo olomoucké arcibiskupství, to ale loni boj o restituci tohoto majetku vzdalo.

Pivovar Zubr představil nejsilnější pivo v historii

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTKZubr

Přerovský Pivovar Zubr uvařil nejsilnější pivo ve své novodobé historii. Tímto pěnivým speciálem oslaví 145. výročí položení základního kamene pivovaru. Originální tmavé pivo má 14,5 procenta, řekl ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

"Je to nejsilnější speciál za posledních 25 let. Uvařili jsme ho tisíc hektolitrů," uvedl Pluháček. Podle sládkové přerovského pivovaru Nataši Rouskové je narozeninový speciál charakteristický svojí hnědočernou barvou a sametově hustou pěnou. "Nechybí ani dobrý říz a výrazná hořkost, které jsou typické pro naše piva," podotkla Rousková.

Nejsilnější speciál z produkce Pivovaru Zubr kvasil v otevřených kádích a 60 dní vyzrával při nízké teplotě v ležáckém sklepě, což mu podle Rouskové dodalo silnou chuť. Vyroben byl z bavorského, karamelového, barevného a světlého sladu, které byly připraveny z ječmene tradičními sladařskými postupy.

"Jeho výraznou hořkost mu do vínku daly čtyři druhy českých chmelů, kterým dominuje žatecký poloraný červeňák z tršických chmelnic," uvela Rousková. Speciál už čepují vybrané restaurace v Přerově a okolí. K dostání bude také na oslavách založení pivovaru v pátek 21. dubna, kdy budou v areálu Pivovaru Zubr koncerty několika hudebních skupin.

Přerovský Pivovar Zubr v roce 2016 navzdory chladnějšímu létu udržel produkci piva na předloňské úrovni 255 tisíc hektolitrů, která byla nejvyšší za posledních několik let. Vzrostl mu export, naopak prodej sudového piva v tuzemsku mírně klesl.

Pivovar Zubr patří do skupiny středomoravských pivovarů Zubr, Holba a Litovel. Jejich celkový roční výstav je do jednoho milionu hektolitrů piva. Pivovary prodávají svá piva především na Moravě a ve východních Čechách.

Zelený velikonoční přípitek

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:iReceptář.czAutor:Ludmila Rychterová

Zelená piva a další velikonoční speciály se znovu objevují v českých hospůdkách. Průmyslové pivovary i minipivovary se předhánějí, čím nás letos na Velikonoce překvapí. Zkusíte zelený ležák, nebo raději červené vícestupňové pivo?

V České republice se stále častěji pije zelené pivo na zelený čtvrtek. V zahraničí je zelené pivo (green beer) spojováno hlavně s oslavami svátku sv. Patrika, který připadá na 17. března. Studenti Miami University v Oxfordu (Ohio) slaví už od roku 1952 svůj Green Beer Day (GBD). Den zeleného piva slaví vždy poslední čtvrtek před jarními prázdninami a to víc než důkladně - první pivo si mnozí z nich dávají už ve chvíli, kdy se otevřou první bary, tedy v 5 hodin ráno. Vedení školy z této tradice úplně nadšené není, ale studenti se o tenhle bláznivý den nechtějí za žádnou cenu nechat připravit.

Tajemství zeleného piva
Dobré zelené pivo nehledáme podle zářivě smaragdového odstínu, který je mnohdy dílem potravinářských barviv, ale podle specifického chuťového podtónu směsi bylin. Sládci se ovšem zdráhají prozradit přesné složení moku. Obvykle odtajní pouze hlavní přísadu. Pivo může mít příchuť kopřiv, máty, meduňky nebo třeba koriandru či mařinky.

V Litovli preferují přírodní aroma i barvu
Litovel už od roku 2014 láká milovníky piva na Zelený ležák Litovel Patrik. Nefiltrovaný speciál je podle sládka Petra Kosteleckého ryze přírodní. Najdete v něm kombinaci sedmi druhů bylin. Svěží aroma a barvu pivu dodávají například koriandr nebo máta. Chuť i vůni dotváří exotické podtóny s dominujícími silicemi citrusových plodů. Tento ležák je jedenáctka s vysokým obsahem pivovarských kvasnic. Proto je pro něj typický mírný zákal, díky němuž více vynikne barva piva. “My do piva nepřidáváme umělá barviva, takže po určité době může barva piva mírně slábnout, což je přirozená vlastnost,” dodává Petr Kostelecký.

V Brně vás do pivovaru sveze šalina
Průkopníkem zelených piv u nás je pivovar Starobrno. Letos nabízí tuto sezónní specialitu již po dvanácté. Starobrněnský zelený ležák se vaří tradičním způsobem na dva rmuty. Zelený výluh ze tří druhů bylin se přidává do mladinového kotle spolu s chmelem během varu. Jednotlivé ingredience výluhu musí pivovar objednávat rok dopředu. Jediná odtajněná složka bylinné směsi je kopřiva dvoudomá. V Brně se můžete svést Šalina pubem – tramvajovou pivnicí – za šedesát korun do pivovarské restaurace a absolvovat zdarma exkurzi po pivovaru.

Primátor Evergreen vsadil na přírodní barviva
Náchodský pivovar Primátor představuje zelený, spodně kvašený ležák jménem Primátor Evergreen. Pro něj je charakteristická jasně zlatozelená barva, jemná, hořkosladová příchuť a vůně po přidaném mladém zeleném ječmeni. Evergreen se poprvé nabízel už na svátek sv. Patrika, stejně jako Litovel nebo Starobrno. Kdo nezaváhal, má již jasnou představu, které pivo z velkých pivovarů zvolit jako digestiv k velikonoční tabuli.

Krasličák zelený, červený nebo řezaný?
Jihlavský pivovar, známý především produkcí piva Ježek a člen Pivovarů Lobkowicz, připravuje už sedmým rokem speciál, který je lahůdkou i pro oko – Velikonoční Krasličák. Krasličáku jsou dva druhy, zelený a červený. Zelený Krasličák je 14% zelené pivo vynikající výraznou plností a mírně nasládlou chutí zakončenou jemnou hořkostí. Lehčí Červený Krasličák je 10% středně prokvašené světlé výčepní pivo s výraznou hořkostí a chmelovou vůní, kterou podkresluje vůně vinných hroznů. Oba typy si můžete vychutnat buď zvlášť, nebo jako červenozelené řezané pivo, které šikovný výčepní dokáže z obou dobře vychlazených speciálů vytvořit.

Velikonoční speciál nemusí být jen zelený
Velikonoční speciály zdaleka nejsou jen zelená piva. V malé produkci se většinou jedná o vícestupňová a polotmavá piva nebo piva s čokoládovou příchutí. Nabízí je pivovary Kácov, Klášterní pivovar na Strahově a mnoho dalších. Jestli chcete i tak zůstat věrni zelené barvě, odborník Jaroslav Falta, majitel Pivní galerie v Praze, doporučuje Velikonoční Ale minipivovaru Krušnohor. Jedná se o svrchně kvašené pivo, ve kterém můžete cítit tony máty, eukalyptu a kopřiv. Krušnohor jako jediný přiznává barvu – tedy použití potravinářského barviva, konkrétně E 141 a E 100. Zmíněná "éčka" patří do kategorie bezpečné, pro zdravého člověka by v přiměřeném množství neměla představovat žádné výrazné nebezpečí.

Oslavte Velikonoce se zeleným speciálem Litovel Patrik

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Menstyle.czLitovel

Pivovar Litovel letos na jaře opět uvařil zelený speciál Litovel Patrik, který hanáčtí pivovarníci stáčeli 17. března, tedy v den svátku stejnojmenného irského světce. Velikonoce lidé tradičně v Česku lidé rádi zapíjí pivem, velmi oblíbenými jsou právě zelené pivní speciály, ke kterým patří i Patrik. K dostání je od 3. dubna ve vybraných restauracích.

Nefiltrovaný jarní speciál si lidé budou moci vychutnat po celé velikonoční svátky. „Náš Patrik je ryze přírodní, najdete v něm pečlivě vybrané kombinaci bylin, které mu dodávají jeho charakteristickou barvu a aroma,“ popisuje sládek Petr Kostelecký. Chuť i vůni dotváří exotické podtóny s dominujícími silicemi citrusových plodů. „Přesný poměr jednotlivých přísad je však naším výrobním tajemstvím,“ dodává sládek Petr Kostelecký. Smaragdový pivní klenot Patrik uvařili litovelští pivovarníci poprvé v roce 2014.

V tuzemsku zelená dle tradice patří k oslavě příchodu jara a v neposlední řadě také k Zelenému čtvrtku. Na ten nepohrdne žádný správný přivař přípitkem pivem stejné barvy. „Letos jsme Patrika stáčeli v den svátku irského světce, se kterým je právě zelená barva neodmyslitelně spojená. Na čepu bude především během velikonočních svátků, lidé si na něm pochutnají nejen ve vybraných restauracích regionu, ale také například i v Praze v restauracích U Labutí, Hrnečku Vař či Na Vyhlídce,“ říká sládek Petr Kostelecký.

Čas pivních speciálů je opět tady. „Tekutý chlebíček" zezelenal...

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Deník.czAutor:Petr Jiříček

Velikonoce bez piva? Pro některé obtížná představa. Řada milovníků piva se totiž právě o Velikonocích těší na ochutnávku speciálních „zelených" piv.

Minipivovary v posledních letech začaly sázet na limitované edice pivních speciálů. Jaké „pofrčí" letos?

Podle Petra Turovského z Řemeslného pivovaru Morava ve Frýdku-Místku spočívá tato krátká tradice zejména v potřebě minipivovarů odlišit se od velkých koncernů. „Proto vaříme druhově jiná piva a jdeme více do speciálů typu Ale nebo Ipa, svrchně kvašených druhů piv. A právě svátky jsou možnost, jak se lidem více přiblížit," vysvětluje Turovský.

Letos, ostatně jako v poslední době každoročně, v Moravě uvařili zelenou nefiltrovanou dvanáctku. „K Zelenému čtvrtku zelené pivo prostě patří. Limitovanou edici budeme držet do Velikonočního pondělí. Speciály nejde vařit celoročně, musíme je všechny vystřídat," popisuje Petr Turovský s tím, že Morava bude zelený speciál distribuovat asi do třiceti míst v Ostravě.

Na speciální velikonoční pivo vsadili také v Beskydském pivovárku v Ostravici.

„Máme ještě posledních šest sudů a několik PET-lahví zelené dvanáctky Ale. Na čep do hospůdky, kde bude stát 39 korun, půjde pivo až dnes, symbolicky na Zelený čtvrtek, ale k prodeji už je do sudů a lahví," říká spolumajitel minipivovaru Aleš Karpita.

ZELENÝ „BOOM"
Krnovský Pivovar Nachmelená opice vstoupil teprve do své druhé sezony, přesto anebo právě proto si tuto příležitost nenechá ujít a uvařil rovněž limitovanou Velikonoční zelenou jedenáctku.

„Loni jsme zkoušeli tmavý Stout a letos jsme šli do zelené, která teď zažívá boom. Uvařili jsme spodně kvašený ležák s výtažkem z rostlin, který pivu dodá jemnou zelenou barvu. Zelený čtvrtek, zelené pivo, je to taková symbolika," vysvětluje majitel Nachmelené opice Jiří Valenta, proč si teď minipivovar připravil právě zelené pivo. Každý měsíc zde totiž vaří jiný speciál.

Ne všechny minipivovary v regionu chystají speciály, jiné například Minipivovar Hukvaldy se pak nedrží striktně zeleného piva, ale čepují v hospůdce například medovou čtrnáctku. „Velikonoce moc neslavím, takže to pivo s nimi ani nespojuji a bude k dispozici i dál," říká majitel Hukvald Vít Lanča.

Nový Zlatý Bažant Radler 0.0%: Broskev - Bazalka

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Ak ste presvedčení o tom, že v nealkoholických nápojoch ste už vyskúšali všetky kombinácie chutí, zrejme sa tentoraz mýlite. Zlatý Bažant Radler 0.0% totiž prichádza s novinkou, ktorá spája tradície s modernými gastronomickými trendami. Snúbi sa v nej osviežujúca chuť letného ovocia a netradičnej bylinky. Novinka Zlatý Bažant Radler 0.0% Broskyňa – Bazalka je inšpirovaná chuťou šťavnatej broskyne, ktorú v Hurbanove ozvláštnili štipkou aromatickej bazalky. Ste zvedaví, ako takáto nezvyčajná kombinácia chutí? V týchto dňoch sa už novinka v 0,5l plechovkách nachádza v exkluzívnej predpremiére na pultoch predajní siete TESCO.

„Ako líder na trhu každoročne prichádzame s inovatívnymi nápadmi. Inšpirujeme sa tradičnými receptami starých mám, pričom osvedčeným a obľúbeným chutiam dávame nádych modernosti a originality,“ vysvetľuje Matúš Benža, brand manažér značky Zlatý Bažant Radler a dodáva: „Sledujeme aktuálne trendy v oblasti gastronómie, a tie nás tentoraz inšpirovali k spojeniu obľúbeného letného ovocia - broskyne s voňavou bazalkou. Práve aromatické bylinky sú stále obľúbenejšie aj v oblasti prípravy nápojov či dezertov.“

Nápoj Zlatý Bažant Radler 0.0% Broskyňa – Bazalka je vyrobený zo 100% prírodných ingrediencií, neobsahuje ani konzervanty, ani farbivá. Nová príchuť dozaista poteší každého konzumenta, ktorý rád objavuje nové, netradičné a osviežujúce chute. Zároveň ulahodí aj tým, ktorí preferujú o niečo menej sladké chute nápojov – Zlatý Bažant Radler 0.0% Broskyňa – Bazalka má v rámci aktuálneho portfólia nealkoholických radlerov Zlatý Bažant druhý najnižší obsah cukru.

Po tohtoročnom marcovom uvedení produktu Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón Light ide o ďalšiu z inovácií značky Zlatý Bažant Radler v čoraz obľúbenejšej kategórii nealkoholických radlerov. Odporúčaná maloobchodná cena Zlatý Bažant Radler 0,0% Broskyňa - Bazalka v 0,5l plechovke je 0,89 EUR. Produktová novinka od spoločnosti HEINEKEN Slovensko je dostupná odteraz do 18. apríla v exkluzívnej predpremiére v sieti predajní TESCO, následnej v širokej distribúcii obchodov po celom Slovensku.

Začínají Velikonoce: Kam v Praze vyrazit na zelené pivo?

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Blesk.cz

Milovníci piva vítají Velikonoce jako příležitost dát si speciální půllitr v zelené barvě. Blesk.cz vybral podniky v Praze, kam se rozhodně vyplatí zajít. Již dvanáctým rokem připravuje na Zelený čtvrtek akci Starobrno, které najdete v nejvíce hospodách. Je ale 13stupňové, takže přehánět byste to s ním tedy neměli. Pozadu ovšem není ani Primátor nebo Lobkowicz. Kam se tedy večer vydat?

Už několik let vaří velké i lokální pivovary velikonoční speciály zelené barvy, které se začínají prodávat na Zelený čtvrtek a k dostání jsou do vypití zásob několik následujících dní. Ani letošek není výjimkou.

Ve více než stopadesáti hospodách po Praze můžete zajít na zelené Starobrno, které na Velikonoce připravuje speciální třináctku v zelené barvě. Ta se obvykle točí již od čtvrtka do pondělí a bývá o něj velký zájem.

Pivo je vařeno tradičním způsobem na 2 rmuty. Do mladinového kotle se spolu s chmelem během varu přidává i bylinný výluh, který vzniká louhováním několika druhů bylin včetně kopřivy v horké vodě. Svou sílu pak Zelené pivo získává spodním kvašením trvajícím osm dnů.

Přes třicet hospod s tímto pivem najdete jen v Praze 1. Zajít můžete do Kozičky, oblíbeného Popocafepetlu nebo známé hospody U Zvonu. Pokud si ale chcete v klidu sednout do parku, můžete využít například Ladronku.

Evergreen
V téměř padesáti restauracích můžete narazit i na Primátorský evergreen. „Vysoká poptávka hospodských a především zájem štamgastů předčil naše očekávání a předpokládanou jednu várku jsme oproti loňskému roku museli zdvojnásobit“, říká sládek Petr Kaluža.

Čtrnáctka Lobkowicz
O něco silnější 14stupňové pivo Lobkowicz najdete asi ve 30 hospodách v Praze. Zelený Krasličák, jak jej pivovar pojmenoval, je k dostání v hospodách už na Zelený čtvrtek i po zbytek Velikonoc. Toto speciální pivo podle sládků vyniká výraznou plností, podpořenou mírně nasládlou chutí a jemnou hořkostí.

Zelená barva patří v období Velikonoc k pivu kvůli takzvanému probouzení jara a přírody. Tento nápad podle různých historických pramenů vznikl už hodně dávno, zelený nápoj při oslavách příchodu jara vařili již naši předkové.

Ať žije domácí gastro! Nový Koníčkův dvůr ve Vojkovicích láká nejen na pivo

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš SvobodaU Koníčka

Stylová pivnice, vedle prodejna piva, domácích uzenin, lokálních potravin a také cukrárna. To vše je součástí Koníčkova dvora ve Vojkovicích, který během jara otevřel úspěšný regionální pivovarník Mojmír Velký.

Motivace byla prostá. Vzhledem k stále rostoucí poptávce po pivu ze svého nedalekého pivovaru Koníček potřeboval větší skladové zázemí a lepší podmínky pro distribuci. Vpřed jej však hnala taky myšlenka obnovit v obci to, co už dříve fungovalo.

A tak loni zakoupil hospodářský areál bývalého lihovaru a posléze státního statku, který postupně přetváří k obrazu svému.

„Koníčkův dvůr je v podstatě multifunkční komplex domácího gastra. Co se týče budoucna, byla by pěkná myšlenka lihovar, kde se vyráběl žaludeční likér Vojkovická hořká, obnovit, ale momentálně se dál chceme držet hlavně pivovarnictví,“ říká zakladatel a sládek oblíbeného pivovaru, který má za sebou další významný krok.

V hlavní roli kvalitní „domácí“ pivo a uzeniny
Nejprve se zaměřil na vybudování nových skladových prostor, do kterých pivo denně vozí na traktorové vlečce z asi kilometr vzdáleného pivovaru.

„Je to trochu sranda, ale hlavně praktické řešení, které lze při krátké vzdálenosti použít. Vlečka uveze pět tun piva, denně vozíme dvě až tři fůry. Myslím, že jsme v Česku jediní, kdo pivo takto převáží,“ usmívá se Mojmír Velký.

V prodejně zvané příznačně „Koňotéka“ jsou pak pivařům k dispozici jak soudky, tak lahváče i petky. Zkrátka kompletní pivní sortiment včetně suvenýrů, který se však rozrostl o řadu chutných doplňků.

„Další prodejnou jsou potraviny se zaměřením na lokální produkci. Je trochu problém je najít, ale snažíme se o to. Pak tady máme řeznictví, které k pivu určitě patří. Spolupracujeme s místním dodavatelem, řeznictvím Bobr, který dělá hodně poctivé výrobky,“ pokračuje majitel nedávno otevřeného Koníčkova dvora.

V tomto týdnu se mu podařilo slavnostně zahájit provoz pivnice „Ve Dvoře“, která je laděná do stylu první republiky a nabízí posezení u kvalitního piva pro zhruba 35 lidí. Pivo se v ní opět čepuje po přibližně 50 letech.

„Vnímáme to jako místo pro útulné posezení ve smyslu, že si u nás může pivař dát i něco dobrého k jídlu. Nabízíme osvědčené chuťovky jako pečené žebro, koleno, trhané maso v sádle a další speciality,“ vysvětluje Mojmír Velký.

Dojde i na sladké pokušení
Především pro dámy, paní a slečny je pak určen sousední prostor cukrárny, kterou svými výrobky zásobují tři cukrářky z blízkého okolí. I tady se skrývá pozoruhodný gastronomický unikát.

„Je to Koníčkův sladovník, zákusek typu medovníku, ve kterém však není ani gram klasického cukru ani medu. Dělá se ze sladu vyvařeného během výroby piva. Myslím, že takový zákusek se nikde jinde v republice nevyrábí a že se nám povedl,“ láká sládek k vyzkoušení originálního zákusku.

Skoro to až vypadá, že projektem Koníčkova dvora lehce odbočil od svojí ryze pivovarnické cesty. Ale zdání klame.

„Pivo je pro nás pořád hlavní, ale chceme tomu, co už přes deset let děláme, dodat něco nového tak, aby si lidé uvědomili, že si mohou k dobrému pivu dát kvalitní domácí uzeninu nebo zákusek,“ dodává náš průvodce, který věří, že jeho malé obchůdky budou plné. O velkou komerci a konzum nestojí.

A co pivovar, který již vzhledem k rostoucímu výstavu překročil skupinu minipivovarů?

„Kapacitně nestíháme a nemáme se kam hnout, pokud nepostavíme další novou budovu. Zatím máme vymyšleno menší rozšíření na příští rok, ale to bude tak o deset procent,“ loučí se zakladatel proslulého Koníčka, který dál ukazuje cestu dnes už nejen v pivovarnickém byznysu našeho kraje.

Výsledky společnosti Heineken Česká republika za rok 2016

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Společnost HEINEKEN Česká republika vloni prodala přes 2,3 milionu hektolitrů piva, ciderů a nealkoholických nápojů. Na domácí trh putovalo více než 1,7 milionu hektolitrů piva. Organický růst zaznamenaly prodeje v tuzemsku i na zahraničních trzích. Meziročně se nám podařilo navýšit prodej ciderů o více než 70 %. Značka Strongbow po raketovém startu v roce 2015 vloni upevňovala dobyté pozice. Pro letošní rok chystají jednotlivé značky velké kampaně a řadu inovací, které jsou příslibem pokračujícího růstu společnosti i v roce 2017.

Uplynulý rok zhodnotil generální ředitel českého HEINEKENU Nikolay Mladenov: „Pokud se ohlédnu zpátky za rokem 2016, určitě převažují pozitiva, kterých jsme dosáhli, a vnímám ho tudíž jako dobrý základ pro náš udržitelný růst. Na pivním trhu se nám podařilo zvýšit podíl v maloobchodu a stabilizovat naši pozici v gastronomii. Dalším nárůstem podílu jsme upevnili naši vůdčí pozici na trhu ciderů a celkově dosáhli vyšších objemů i tržeb. Těší mne, že se velmi dobře uchytily naše inovace a že spotřebitele oslovily kampaně našich značek.“

Investice do technologií a bezpečnosti se vyplatí
Celkově se do technologií a bezpečnosti zaměstnanců všech tří pivovarů, které HEINEKENU v České republice patří, investovalo téměř 85,5 milionu korun. Ve Velkém Březně byla nejdůležitější investicí rekonstrukce strojního zařízení, která vyšla na 5,6 milionu korun. Ve Starobrně se pokračovalo v práci na rozšíření oddělení nových přetlačných tanků, což stálo 9,2 milionu korun. Největší investicí roku 2016 se stala čistírna odpadních vod v Královském pivovaru Krušovice za 22,2 milionu korun (celkově bude stát 60 milionu korun). Ochrana zdraví zaměstnanců je pro HEINEKEN velmi důležitá, a proto do bezpečnosti ve všech třech pivovarech investoval 25,6 milionu korun.

Krušovické pivo – dobrý exportní artikl
Společnost HEINEKEN se řadí mezi nejsilnější vývozce piva z České republiky. Největším premiantem mezi značkami zůstaly v roce 2016 Krušovice, které opět v zahraničí posílily své pozice, přičemž jejich celkový export o více než 1 600 000 lahví překonal výsledky předcházejícího roku. Značce Krušovice dále nahrává i fakt, že ji mateřská společnost Heineken NV zařadila mezi osm TOP mezinárodních značek celé skupiny s cílem rozšířit jejich export do významného počtu zemí. Všechny světové aktivity Krušovic se budou řídit z České republiky, počítá se ovšem i s podporou globálního týmu.

Krušovické pivo se prodává na trzích tří kontinentů v 32 zemích světa, což je o pět trhů více, než tomu bylo na začátku loňského roku. Nejsilnější zastoupení hlásí Evropa, následuje Asie a Amerika. Po několika letech se dále v druhém pololetí loňského roku podařilo nastartovat růst exportu do Ruska. „Export krušovického piva jsme nedávno více rozšířili do Slovinska, Srbska a Chorvatska. Rekordní nárůst jsme zaznamenali v Maďarsku. Co se týče jednotlivých druhů piv z krušovického portfolia, nejoblíbenější je ležák Krušovice Imperial a Krušovice Černé,“ konstatovala Vladimíra Kučiaková, která má export Krušovic na starosti. Důvodů vzrůstající poptávky je několik. Česká republika obecně je ve světě známá kvalitou svých piv udržovanou po staletí – a značka Krušovice je typickým reprezentantem, který se ke svým kořenům hrdě hlásí. Navíc jde o jedno z nejstarších českých piv, které se vyrábí bez přerušení už od dob Rudolfa II. Konečně Krušovicím „nahrává“ i výjimečná poloha: pivovar stojí v žatecké oblasti, světově proslulé pěstováním prémiových odrůd chmele. Exportovat se daří i další značky z portfolia HEINEKENU, tedy Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Novinky a speciály
Začátek loňského roku se nesl ve znamení značky Březňák, piva staré školy, která představila novinku Březňák 11. Současně o sobě značka dala vědět velmi úspěšnou kampaní upozorňující na mezigenerační vztahy otců a synů. Kampaň získala zlato českého Art Directors Clubu za kreativitu a brala i zlaté ocenění v prestižní reklamní soutěži Effie v kategorii nápoje. HEINEKEN ČR dále potvrdil svou roli úspěšného výrobce sezónních speciálů. Starobrno prezentovalo své velikonoční Zelené pivo, jehož prodej na Zelený čtvrtek v Brně doprovodilo zeleným nasvícením památek a soch v centru města. V předvánočním čase Starobrno už potřetí spotřebitelům nabídlo luxusní speciál Starobrno Reservu. Krušovice pokračovaly ve výrobě ležáků chmelených jedinou odrůdou chmele a dochmelovaných zastudena – zkraje roku šlo o ležák Kazbek, k Mistrovství světa v ledním hokeji pak o ležák SAAZ LATE. K svátku svatého Martina poslaly Krušovice do světa Svatomartinský speciál. Zásadní novinku letošního roku uvádějí Krušovice do prodeje právě teď: Ležák za studena chmelený, který je pouhým začátkem změn v letošním roce.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.08.2017 19:465.337/5.337