Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

The Tap Tap mají už i vlastní pivo! Přijďte ho ochutnat na Folimanku a Vyšehrad, Kdy?

Publikováno:před 13 dnyZdroj:Aplausin.cz

I pro letošní rok připravuje kapela The Tap Tap festival hudby a pohybu Pojď dál v pražském parku Folimanka a v areálu škol Jedličkova ústavu na Vyšehradě. Letos představí i svou vlastní edici piva Sedící Bizon.

Letošní ročník se uskuteční 12. května opět na dvou místech. Dopolední program proběhne v parku Folimanka pod Nuselským mostem a odpolední v areálu škol Jedličkova ústavu na Vyšehradě.

Letošní novinkou bude rozšířený hudební program na Folimance a ochutnávka piv klášterních a dalších minipivovarů. Chybět nebude ani bohaté a rozmanité občerstvení. The Tap Tap představí i svou vlastní edici lahvového piva Sedící Bizon.

Program v prostoru parku Folimanka zahájí v 10 hodin dopoledne adrenalinové slaňování Nuselského mostu. O hodinu později odstartuje hudební část akce svým koncertem kapela 100 zvířat, jejich saxofonistka Makina zahraje přímo ze slaňovacího lana. Druhým koncertním hostem bude Mr. Cocoman (Adam Lanči), který taktéž zahájí své vystoupení v závěsu pod mostem. Druhý koncert na Folimance je letošní první novinkou. Slaňovaní umělců i dalších odvážlivců bude jako každý rok doprovázet bubenické uskupení Tam Tam Batucada. Třetím hostem na Folimance bude pěvecký sbor Puellae Cantantes, který s The Tap Tap spolupracuje již několik sezón. Ale nejen hudbou živ je člověk. Připraveny budou domácí nápoje všech chutí, tvarů a barev. Návštěvníci budou mít možnost ochutnat klášterní speciality sester Boromejek a jiné pochoutky a pivo od Premonstrátů a jiných klášterních i laických malých pivovarů. Takže vaření v tuto sobotu povinně odpadá.

V 15 hodin odpoledne se veškeré dění přesune průvodem za doprovodu Tam Tam Batucada na Vyšehrad. Průvod tradičně povede zpěvačka The Tap Tap Jana Augustinová.

Trojici koncertů v areálu škol Jedličkova ústavu zahájí v 16 hodin jeden z nejoblíbenějších umělců české hudební scény pan Jaroslav Uhlíř. Následovat ho bude samostatné vystoupení Tam Tam Batucady a v 19 hodin letošní festival Pojď dál klasicky zakončí koncertním setem kapela The Tap Tap.

I na Vyšehradě bude o jídlo a pití pro diváky dobře postaráno.

Plzeňský Prazdroj uvádí na trh japonské pivo

Publikováno:před 13 dnyZdroj:MediaGuru.czPrazdroj

Plzeňský Prazdroj, patřící japonské skupině Asahi, představí v Česku ležák s chutí „karakuchi“.
Společnost Plzeňský Prazdroj uvádí na trh pivo, vzniklé v zemi její mateřské skupiny Asahi. Japonský ležák s chutí „karakuchi“ nazvaný Asahi Super Dry bude možné ochutnat ve vybraných restauracích od června. Podpoří ho komunikace s claimem „Vyladěno v Japonsku“ v místě prodeje a v rámci eventů.

„Prémiový ležák Asahi Super Dry plně odráží japonský přístup ke kvalitě. Japonci věří, že vše – výrobky i postupy – lze neustále zlepšovat tak, aby vznikl perfektní produkt. Ležák Asahi Super Dry je uvařen tak, aby nabídl po napití říznou a osvěžující chuť, která v závěru přechází do velmi čisté chuti bez dlouhého doznívání. Díky tomu si můžete naplno vychutnat jakékoli jídlo. Věřím, že jej ocení i čeští milovníci piva, byť chutná výrazně jinak než tradiční český ležák,“ říká marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.

Asahi Super Dry vznikl před třemi desítkami let. Vyznačuje se originální recepturou a kvalitními surovinami, například aromatickým chmelem, unikátně vyvinutými kvasinkami, výběrovým ječným slade, křišťálově čistou vodou a rýží. Speciální je i technologii kvašení, která spočívá především v použití ječného sladu, nízké teplotě, úplném prokvašení, dlouhodobém zrání a vynechání pasterizace.

Masné krámy a Budvarky získaly ceny pivovarnické akademie

Publikováno:před 14 dnyZdroj:České nápoje

Ve čtvrtek 19. dubna 2018 byly v Barokním sále Moravské galerie v Brně slavnostně předány Výroční ceny České a moravské pivovarnické akademie (dále jen ČMPA) ve 22 kategoriích. Přední pivovarští odborníci letos ocenili dva projekty z Budějovického Budvaru. V kategorii „Pivovarská restaurace mimo pivovar“ získala Výroční cenu 2017 kultovní českobudějovická restaurace Masné krámy. V kategorii „Nejlepší koncept řetězce restaurací“ pak uspěl koncept „Originální pivnice BUDVARKA“.

„Děkujeme členům Akademie za hlasy v letošní anketě. Těší nás, že odborníky dokázaly zaujmout na jedné straně velmi tradiční a časem prověřené Masné krámy a na druhé straně velmi moderní koncept BUDVARKA, který získal prestižní mezinárodní ocenění Red Dot. Skvělé je, že podobně to vnímá i široká veřejnost – jak Masné krámy, tak BUDVARKY patří mezi velmi oblíbené a úspěšné podniky,” říká Petr Samec, tiskový mluvčí Budějovického Budvaru.

Historie masných krámů a restaurace Masné krámy
Na dnešním místě v Krajinské ulici se masné krámy nacházejí více než 650 let. Původní masné krámy byly na Rynku (dnešní náměstí Přemysla Otakara II.). Byly souborem menších dřevěných krámků a vznikly na přelomu 13. a 14. století. Císař Karel IV. nařídil v roce 1364 (19. února) masné krámy na Rynku zbourat kvůli hygieně a zápachu. Nové místo bylo určeno v Krajinské ulici, přesně tam, kde dnes stojí restaurace Masné krámy. Současná budova pochází zřejmě z roku 1554. Jde o stavbu bazilikového půdorysu. Západní průčelí je renesanční s cimbuřím a střílnami na atice, vlastní štít tvoří tzv. vlaštovčí ocasy. Východní průčelí bylo přestavěno na počátku 30. let 19. století. Kamenný zdvojený renesanční portál je původní. Prostřední vysoká hala byla určena veřejnosti, v obou postranních nižších halách byly jednotlivé řeznické krámky. Omezený řeznický provoz (porážení drobných zvířat včetně telat) na dvoře se udržel až do roku 1899. Pak se zpracování masa přesunulo do městských jatek a jednotlivé krámky byly rozprodány. Po 2. světové válce se kvůli havarijnímu stavu uvažovalo o demolici objektu. Naštěstí nakonec padlo opačné rozhodnutí a historická budova byla v průběhu roku 1953 přestavěna podle projektu J. Fidry. Restaurace Masné krámy byla otevřena 1. října 1954 a rychle získala popularitu díky prvotřídnímu pivu z Budějovického Budvaru a výborné kuchyni. Po povodni v roce 2002 byly Masné krámy uzavřeny. Znovu se otevřely 5. prosince 2007. Rekonstruovaný interiér navazuje nejen na tradici původní restaurace, ale i na historický charakter budovy. Proto byly zvoleny architektonické prvky a tradiční materiály, které toto historické vyznění podporují (dubový masiv, přírodní kůže, černý matný kov, patinovaná měď). Vybavení interiéru má jednoduchý a účelový charakter a také evokuje historickou sounáležitost se stavbou.

O konceptu BUDVARKA
Koncept značkových restaurací BUDVARKA získal prestižní mezinárodní ocenění Red Dot za vysokou kvalitu designu. Autorem designu je české IO Studio vedené architektem a designérem Lukou Križkem. První BUDVARKA byla otevřena loni v březnu a nyní již fungují tři. Další restaurace této sítě se připravují - v nejbližší době budou otevřeny BUDVARKY v Liberci a ve Zlíně. BUDVARKA představuje moderní řetězec restaurací se silnou vizuální přítomností značky Budweiser Budvar. Je to prostor, ve kterém by se lidé měli cítit příjemně a uvolněně. Proto je důležitou složkou navrženého konceptu také optimismus s prvky humoru. Flexibilní interiér je možné aplikovat v různých typech prostorů od historických po moderní. Z praktického pohledu je velmi důležitá jednoduchost montáže navrženého mobiliáře. Zařízení BUDVARKY je navrženo z mnoha originálních prvků, které výborně doplňují dřevěné židle tradiční české značky TON. Důraz byl kladen na použití kvalitních přírodních materiálů v interiéru. Součástí designového řešení restaurace BUDVARKA jsou i originální jídelní lístky, pivní tácky, porcelánové stojany na příbory, porcelánové misky na podtácky, přepravky na dochucovadla a kompletní venkovní značení restaurace.

Strakonický klub Křemelka ožívá díky pivovaru Dudák

Publikováno:před 14 dnyZdroj:České nápojeDudák

Vedení pivovaru DUDÁK postupně opravuje strakonické provozovny občerstvení a restaurační zařízení, které patří městu. Chystá se zrekonstruovat všech zhruba deset provozoven, které pivovar dostal na konci roku do nájmu od města Strakonice. Jako první je opravený známý Hudební klub Křemelka, před létem se oprav dočkají i stánky s občerstvením na městském koupališti. DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. je posledním pivovarem v České republice, který zůstává ve vlastnictví města.

Tohle je ta nejlepší zpráva pro příznivce rockové muziky ve Strakonicích. Po 496 dnech se bude v hudebním klubu Křemelka konat koncert. Skupiny Delusion, Punková sekce, Undefire nebo Commodore 64 zahrají v zcela nově zrekonstruovaném prostředí. Spojení kvalitního rocku a strakonického piva bude fungovat i nadále - na čepu zde bude strakonická desítka a polotmavá třináctka Klostermann. Současný provozovatel Míla Uhříček, který má šestiletou praxi v oboru pohostinství, chce mít Křemelku otevřenou v pravidelném rytmu – středa – pátek – sobota.

„Podobný prostor ve Strakonicích, kde má rocková muzika silnou tradici není. V Strakonicích jsou desítky kapel, kvůli rocku se do Strakonic sjíždí příznivci této muziky až z dalekého okolí. Proto jsme vyvinuli opravdu velké úsilí, abychom Křemelku v městě udrželi. Věříme, že to mladí ocení,“ uvedl Rudolf Oberfalcer, předseda představenstva strakonického pivovaru s tím, že výše investice odpovídá tomu, jak klub nyní po opravách vypadá.

„Rozdíl je patrný na první pohled. Nově opravený je celý sál i s pódiem, nové akustické podhledy, místnosti pro kapelu, nový bar i sociální zařízení,“ jmenuje obchodní ředitel pivovaru DUDÁK Martin Mann.

Kompletní rekonstrukci oblíbeného strakonického „rokáče“ zaplatil Měšťanský pivovar Strakonice.

Hudební klub Křemelka leží nedaleko plaveckého bazénu a letního koupaliště. Právě v areálu koupaliště se před začátkem léta dočkají oprav zdejší občerstvovací provozy, které pivovar získal od města do pronájmu. „Postupně se dočkají oprav i další městské provozy od kulturního domu až po hradní sklípek,“ uvedl Oberfalcer. Vedení pivovaru DUDÁK postupně rekonstruuje strakonické provozovny občerstvení a restaurační zařízení, které patří městu. Opravy se dočká všech zhruba deset provozoven, které pivovar dostal na konci roku do nájmu od města Strakonice.

Hudební klub Křemelka provozoval 14 let Roman Klučka, na základě vlastního rozhodnutí odešel. Následně město shánělo vhodného zájemce, kterého vybralo na začátku tohoto roku.

České pivařky jsou vzdělané a s dobrými příjmy!

Publikováno:před 15 dnyZdroj:AhaOnline.cz

Pivo je pro české ženy stále atraktivnějším nápojem. Meziročně vzrostla skupina žen, které si alespoň občas pivo dopřejí – konkrétně z 57 na 59 %. V průměru si je dají skoro 2x za týden. Vyplývá to z výsledků průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR.

Nositelkami vzestupného trendu jsou především ženy v nejmladší věkové kategorii 18 – 29 let, u nichž došlo k meziročnímu nárůstu o 6 %. Tři procenta přidala také skupina žen mladšího středního věku (30 – 44 let). „Mladší lidé jsou otevřenější experimentům, chtějí zkoušet nové chutě, jejich věrnost značce a ani typu piva ještě není tak vysoká jako v pozdějším věku. Pivovary na to reagují nabídkou pivních speciálů, jejichž obliba i mezi ženami stále roste,“ vysvětluje Martina Ferencová z Českého svazu pivovarů a sladoven.

Dobře vydělávají a jsou vzdělané
Novými konzumentkami piva jsou nejčastěji ženy s vyšším odborným a vysokoškolským vzděláním a také s vyššími příjmy. „My ženy přistupujeme k výběru jídla i nápojů možná o něco promyšleněji než muži. Více se zajímáme nejen o složení a kvalitu, ale taky o to, co je právě »in«,“ vysvětluje Martina Ferencová.

Dva půllitry týdně
V průměru Češky vypijí o něco více než dva půllitry týdně. „Naprostá většina žen se přirozeně drží v mezích zodpovědné konzumace, která odpovídá maximálně dvěma třetinkám piva denně. Takové množství nenaruší ani případný dietní režim. Pivo je taky ideální iontový nápoj po sportovním výkonu. Osobně považuji 10° a nealko pivo za nejlepší nápoje, které kdy lidstvo vynalezlo,“ říká prof. MUDr. Jan Pirk, přední český kardiochirurg a zapálený sportovec.

Pivo a hubnutí? Ano!
Počítejte i s pivem! Obvykle odborníci dietářům dovolují sklenku vína. Sklenka suchého bílého vína (0,2 dcl) má v průměru 440 kJ a třetinka piva 10° (0,3 dcl) 390 kJ. Pivo má tedy jen poloviční množství alkoholu. Při větším objemu tekutiny tak volíme méně alkoholu. Pokud chceme kaloriemi a alkoholem z jakéhokoliv důvodu šetřit ještě více, vhodnou alternativou je nealko pivo, které obsahuje jen 80 kJ na 100 ml nápoje.

Pět zdravotních benefitů
1. Střídmé pití piva chrání před infarktem. Ukázalo se, že u pivařů je snížené riziko srdečního infarktu o 40 až 60 procent než u abstinentů. Ideální je pít jeden půllitr až litr denně.
2. Pivo snižuje riziko mrtvice. Zdravé přísady obsažené v pivě totiž mohou zabránit shlukování červených krvinek a vytváření krevních sraženin
3. Pivo pomáhá proti nespavosti. Chmel působí jako přírodní sedativum, které zklidňuje nervy. Proto si před spaním dejte s klidným svědomím sklenici piva.
4. Pivo proti cukrovce. Pivo také působí jako prevence cukrovky. Důvod? Není totiž zdaleka tak kalorické jako běžné sladké limonády. Ti, kdo cukrovku už mají, si mohou občas dát pivo se sníženým obsahem cukru.
5. Pití piva vylepšuje paměť. Podle americké studie Heart Association pivo zlepšuje paměť. Pivaři trpí méně často Alzheimerovou nemocí.

Na pochod Pivovarská čtvrtka vyrazte již 19. května

Publikováno:před 16 dnyZdroj:České nápojeHolba

Vůbec poprvé postavila na start turisty v roce 1973. Pořádá ji pivovar Holba a její širší rozměr ve srovnání s běžnými pochody jí přidává na oblíbenosti. Každoročně se na ní setkávají turisté s milovníky dobrého piva a horské přírody. Pivovarská čtvrtka tradičně startuje 3. květnovou sobotu a stejně je tomu i letos, kdy na ni připadá 19. květen. Odhodlání vychutnat si Jeseníky s Holbou láká všechny její příznivce bez rozdílu pohlaví, věku i kondice.

„Na trasy různé délky a náročnosti je možné vyrazit ze 4 startovacích míst s bezproblémovým dojezdem. Spolupracujeme s Klubem českých turistů a pro všechny případy také s Horskou službou. Terény jsou bezpečné, takže jsme žádné úrazy dosud neměli, zato příjemných zážitků jsou hory“ říká Alexandra Lašáková z pivovaru Holba, která pochod společně s týmem připravuje. Trasy vedou malebnou přírodou Jeseníků a nechybí na nich občerstvovací stanice. Tady je možné nabrat síly pro další kilometry a odpočinout si třeba u Horské 10.

Pochod nabízí 9 tras různé náročnosti

v délce 10 až 21 km. Vedou různými terény, převážně velmi dobře schůdnými

s malebnými výhledy do okolí. Na mapách je můžete sledovat on-line na pivovarskactvrtka.cz. Také letos Holba turisty kompletně vybaví, postará se o občerstvení a v cíli o zábavu. Každý startující získá mapu a k tomu nutnou výbavu včetně kuponu na pití a odměnu v cíli. Dospělí se mohou těšit na pivo gratis, aby spláchli našlapané kilometry, zatímco dětem doplní ztracené kalorie oblíbená sladkost a něco na pití.

Cíl je na pivovarském nádvoří, kde účastníky uvítá kapela. Je to ideální příležitost společně posedět u pivovarských rybníků a připít si na povedený výšlap třeba novým ležákem Keprník, který letos v dubnu obohatil nabídku značky.

Čtvrtka má symbolické startovné 50 korun pro dospělé a 30 korun pro děti. Pro sedmdesátníky a starší je startovné zdarma. Již nyní je možné účast zaregistrovat on-line na pivovarskactvrtka.cz a tak se vyhnout čekání na startovacích místech.

4 startovní místa budou 19. května v provozu od 8 do 10 hodin. Nejvíce lidí chodí z Hanušovic z pivovaru, dalším místem je Šumperk od SOU na ulici Generála Krátkého (u Kauflandu), Králíky z ul. Moravská naproti nádraží a Velkých Losin přímo od brány lázeňského parku, odkud se vyráží na delší trasy.

Králíky – Hanušovice 21 km
Nejnáročnější, vede přes pramen Tiché Orlice a Jeřáb, kde je při jasném počasí
nádherný výhled do okolí. Vrchol Jeřáb se zvedá do výšky tisíce metrů.
Trasa vede přes klášter Hedeč v Králíkách dále Horní Orlice – pramen Tiché Orlice – Jeřáb –
Svatá Trojice – Severomoravská chata – Počátky – Vršava – Pivovar Holba.

Králíky - Hanušovice 20 km - Trasa vede přes klášter Hedeč v Králíkách dále Horní Orlice –– Svatá Trojice – Severomoravská chata – Počátky – Vršava – Pivovar Holba.

Šumperk - Hanušovice 18 km – Trasa kolem zříceniny Nový Hrad
Přes Nové Domky – rozcestník Pod Lomem – rozcestník Nad Lomem – Osikov – Pod Smrkem – Lužná – Nový Hrad – Pivovar Holba

Hanušovice - Hanušovice 10 km, s programem u občerstvovací stanice
Trasa vede z Pivovaru Holba kolem Nového Hradu a přes občerstvovací stanici U Lip zpět.

Hanušovice - Hanušovice 12 km a 14 km
Z pivovaru k rozcestníku Pod Vršavou, dále na Zámeček a zpět do pivovaru.

Hanušovice - Hanušovice 16 km
Z pivovaru do Hynčic dále Kopřivná – Pod Smrkem – Lužná – Nový Hrad – pivovar Holba

Hanušovice - Hanušovice 21 km
Trasa vede z pivovaru do Hynčic na Potůčník – Křížový vrch – Lužná – Nový Hrad – pivovar Holba
Velké Losiny – Hanušovice 17 km, s programem u občerstvovací stanice

Pivovar Samson spouští nový web. Jeho tváří je legendární hostinský Evžen

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Pivovar SamsonSamson

Pivovar Samson rozjíždí nový web. Jeho tváří je výčepní Evžen Rychtařík, který se značkou Samson spojil 30 let profesního života. Nový web je vytvořen s nadsázkou, hlavní myšlenka ale zůstává jasná – České Budějovice jsou světovou pivní metropolí.

Když se v Českých Budějovicích řekne hospoda Na Spojce, je to opravdový pojem. Restauraci, kde se točí pivo Samson, od roku 1986 vedl charismatický Evžen Rychtařík. „Samson, to je můj život. Pil ho můj otec, já na něj nedám dopustit. Jsem velmi rád, že se kvalita piva v poslední době výrazně zlepšila a že mohu propagovat podle mě nejlepší pivo na světě,“ říká Evžen Rychtařík.

Právě hostinský Evžen provází návštěvníky webových stránek Samson.cz celým webem. „České Budějovice jsou pivní baštou, náš pivovar je nejstarší ve městě. Nabízíme tradici a zároveň kvalitu, kterou můžeme garantovat i díky investicím partnera AB InBev. V posledních čtyřech letech přesáhly 400 milionů korun,“ říká ředitel Pivovaru Samson Daniel Dřevikovský.

Nový web Pivovaru Samson s nadsázkou nabízí Evženův pohled na produkty Samsonu, mezi nimiž nechybí ani nealkoholické Pito. Evžen je také průvodcem po jihočeské metropoli pro ty, kteří nebydlí v Českých Budějovicích. „Jsem z Budějc je koncept, na kterém stránky stojí. Ukazujeme tak hrdost místních lidí na město i na pivo, které prostě k Českým Budějovicím patří,“ říká tvůrce webových stránek Samsonu ze společnosti NGS Martin Kössl.

Web má kromě laskavého pivního humoru i moderní grafické prvky. Pivovar Samson počítá s tím, že současně se spuštěním nových stránek zintenzivní komunikaci na sociálních sítích.

Pivovar Samson, a.s., České Budějovice je hrdým členem portfolia společnosti AB InBev, která je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Foster´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek, jako je právě Samson.

Český zákazník chce lacné pivo, zvyšok ho nezaujíma. Na Slovensku je to lepšie

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Opive.sk

V susednom Česku sa vlani udiala zaujímavá vec. V Brne vznikla spoločnosť Czech Craft Beers, ktorej ambíciou je vytvoriť sieť malých minipivovarov. Aktuálne združuje pivovary Lucky Bastard a Moravia. Šéf holdingu Jan Grmela sa pre portál oPive.sk rozhovoril o aktuálnej situácii aj plánoch skupiny na Slovensku.

Koncom minulého roka ste oživili značku Moravia. Ako ste spokojný so záujmom o ňu?
V skutočnosti bola značka Moravia obnovená už v roku 2016, kedy sme ju prvýkrát predstavili prevádzkovateľom krčiem zo spriatelených podnikov v Brne. Avšak ku skutočnému rozvoju došlo až v novembri 2017, kedy sme pre Moraviu otvorili samostatný pivovar v Brne-Medlánkách, ktorý disponuje najväčšou varňou zo všetkých brnenských minipivovarov.

Aký bude tohtoročný výstav Moravie?
Očakávame, že by sme sa mali dostať cca na polovicu kapacity nášho prevádzky, teda cca štyri- až päťtisíc tisíc hektolitrov.

Aj v rozhovore pre české média ste spomínali, že by ste chceli vyvážať viac piva do Bratislavy. Darí sa to zatiaľ?
Spoluprácu s našimi distribútormi, z ktorých najviac piva nakupujú Damian Beer & Ale a spoločnosť First Express, si pochvaľujeme. O pivo je dobre postarané celú dobu cesty z nášho skladu až k zákazníkovi a na rastúcich objemoch predaja je to vidieť.

Aký potenciál má pre vás slovenský trh?
Do budúcnosti určite zásadný. Na Slovensku sa pije veľa českého remeselného piva, avšak za podstatne lepšie peniaze ako v Česku, čo dáva väčší priestor nielen distribútorom, ale aj prevádzkovateľom krčiem a to je dôležité pre zdravie celého sektoru remeselného piva. Momentálne je pre nás síce hlavným trhom Brno a okolie, v najbližších rokoch by sme však určite radi rozvinuli aj priamu distribúciu na miesta, kde zatiaľ našu rozvozovú dodávku nestretnete.

Rozdielny prístup
Ceny remeselného piva sú na slovenskom trhu vo všeobecnosti vyššie ako v Česku. Čím si to vysvetľujete?
Myslím, že to súvisí s zatvrdilosťou českého zákazníka a otvorenosťou toho slovenského. Podobný trend vidíme napríklad v Poľsku, kde neexistuje silná pivná tradícia, takže bežne v supermarkete kúpite aj pivá, ktorá v Česku nenájdete ani v pivotékach. Český zákazník skrátka chce čo najlacnejšie pivo a často ho príliš nezaujíma pôvod ani kvalita či chuť toho, čo nakupuje. Našťastie sa tento trend začína obracať a aj nám sa darí nahrádzať v podnikoch zavedené značky našim pivom s výraznejšou chuťou a to aj napriek tomu, že sa veľkým pivovarom cenou rovnať, z dôvodov vyšších nákladov daných remeselnou výrobou, zďaleka nemôžeme.

Kedy pridáte k Lucky Bastard a Moravii ďalší pivovar?
Konkrétny termín momentálne k dispozícii nemám, je však pravda, že pripravujeme do budúcich rokov projekt ďalších pivovarov v regióne Brna a okolia.

Koľko pivovarov by mohol združovať váš holding?
Všetko ukáže až čas a záujem o naše pivo. Aktuálne sa sústredíme na naplnenie kapacity oboch našich pivovarov. O ďalších pivovaroch, ktoré by sme do skupiny pridávali, sa môžeme začať baviť najskôr za pár rokov. Projekt však počíta s nižšími jednotkami minipivovarov v regióne.
Ďalšia expanzia

Aké plány máte so skupinou tento rok?
Logistické riešenie presunu piva medzi pivovarmi a centrálnym skladom spolu s obalovým hospodárstvom a správou materiálu a surovín pre výrobu sa ukázalo byť slušným orieškom, ktorý nás spočiatku ľahko prekvapil. Avšak teraz už môžem povedať, že všetko si sadlo a funguje na výbornú. Momentálne je našou prioritou zvyšovanie kvality piva, stabilizácia výrobných postupov a štandardizácia výrobkov.

Čo to znamená?
Budeme určite pracovať aj so šírkou sortimentu pretože momentálne ponúkame sedem druhov piva, čo nie je vôbec málo vzhľadom k rozloženiu objemov, ktoré varíme. K tomu nám pomôže nákup nových tankov od Moravie, ktorými naplníme kompletne projektovanú kapacitu 9000 hektolitrov za rok. No a naplno pracuje náš obchodný tím, pretože predať 600 alebo 700 hektolitrov za rok, čo bol výstav pivovaru Lucky Bastard v roku 2015, je o dosť iné ako predať hektolitrov desať či dvanásť tisíc, čo je výstav, na ktorý by sme sa radi dostali počas roku 2019.

Pivo už není čistě mužská záležitost, říká Veronika Hořáková, manažerka značky Birell

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Žena-in

Veronika Hořáková, manažerka značky Birell, vypráví o své pestré práci v pivním průmyslu.

Jste žena ve světě piva, tedy světě, který je stále spíše mužský – jak se vám v něm pracuje?
Skvěle. Divila byste se, kolik žen se kolem piva pohybuje! A to samozřejmě nejen v administrativních pozicích. Spousta žen pracuje i ve výrobě a podílí se na vývoji nových druhů piva a jejich vaření. To, že pivo je čistě mužská záležitost už dávno neplatí. Co třeba plno lidí neví je, že u nás v Birellu máme i paní sládkovou! Tedy ženu, která stojí za přípravou receptur a vařením piva.

Jak jste se vůbec k práci s pivem dostala?
Než jsem nastoupila do Prazdroje, starala jsem se několik let o image výrobce nealkoholických nápojů a pak přišla nabídka od Prazdroje. Zda chci pracovat pro firmu, kterou zná celý svět a která je navíc typicky česká, nebylo těžké rozhodování, takže jsem na ni ráda kývla. Nejprve jsem měla na starosti uvádění nových produktů na náš trh, a to především z kategorie ciderů.

Co máte ve své pozici na starosti?
Nyní mám na starost značky Birell, Frisco a Kingswood z pozice marketingové manažerky. Je to hodně pestrá práce. Mému okolí vždycky přišla nejzajímavější část, do které spadá vymýšlení nových produktů a příchutí.

Jak takové vymýšlení probíhá?
Většina lidí si představí, že si sedneme s kolegy někam ke stolu a přemýšlíme, co by nám tak chutnalo a při tom se shodneme na nějaké nové příchuti. Tak to ale není. Je to mnohem složitější práce, do které jsou zapojeny desítky lidí. Musíme sledovat světové i domácí trendy, připravovat, a hlavně vyhodnocovat průzkumy mezi spotřebiteli a na jejich základě potom dojdeme k několika možnostem, které bychom mohli uvést na trh. K nim naši sládkové vymyslí recepty a pak je zkoušíme vařit a ochutnáváme – a opět, nejen s úzkým okruhem zaměstnanců pracujících s Birellem. Samozřejmě zjišťujeme i názory spotřebitelů, které také zohledňujeme.

Jak dlouho celý proces trvá?
Připravit a uvést na trh nový produkt je dlouhodobá práce, která zabere mnoho měsíců. Trochu delší je v případě nápojů, kde je potřeba sladit více ingrediencí, jako byl v poslední době třeba Birell Botanicals – vyladit ten správný poměr je hotová alchymie.

Zmínila jste Birell Botanicals, v čem je jeho chuť unikátní?
Birell Botanicals je typický svou postupně se rozvíjející chutí. Jde o unikátní kombinaci chuti ovoce s jemnou hořkostí a osobitým aroma jednotlivých ingrediencí. Nápoj se připravuje tradičním pivovarnickým postupem za použití unikátních kvasinek a svou charakteristickou chuť získává během 19denního procesu vaření a zrání. Chuť ovlivňuje také specificky namíchaný poměr ingrediencí, které jsou navíc přidávány během procesu vaření v různých skupenstvích – od sušených, přes extrakty až po přírodní aromata. V současné době máme tři příchutě Birell Botanicals – Bezový květ s citronem a tymiánem, Zelený čaj s jasmínem a bergamotem a Jablko se zázvorem a heřmánkem.

Plánujete na léto nějaké akce, kde by se mohli lidé s Birellem blíže seznámit a produkty ochutnat?
Během jara projedeme Českou republiku s Birellem Botanicals. Na pěti výletních místech v Česku budeme stavět květinové mandaly – pod vedením profesionálních floristek se do jejich tvorby budou moci zapojit všichni návštěvníci těchto vybraných turisticky atraktivních míst. Zde budou mít možnost ochutnat všechny tři příchutě Birellu Botanicals a také si v laboratoři smyslů ověřit, kolik bylinek a rostlin dokáží poznat za pomoci čichu. Začínáme už 1. května u hlavního vchodu do Adršpašsko-teplických skal, v sobotu 5. května se pak potkáme s návštěvníky liberecké botanické zahrady, o státním svátku 8. května budeme na Lipně u Stezky v korunách stromů, 15. května u vchodu do Punkevních jeskyní v Moravském krasu a celou roadshow zakončíme 19. května na nádvoří plzeňského pivovaru.

V létě potom bude v rámci našeho charitativního projektu Nezastavitelní, který pomáhá handicapovaným lidem vrátit se zpět do aktivního života, putovat po Česku Birell brána – za každého člověka, který jí projde, proběhne či projede na kole Birell věnuje 5 Kč na konto projektu.

Dáte si v soukromí ráda pivo, nebo je to pro Vás natolik pracovní záležitost, že dáváte přednost jiným nápojům?
Pivo si dám moc ráda i v soukromí. Když jsme s rodinou na výletě – ať již pěším, nebo třeba na kolech, jsem věrná té „své“ značce a dám si nealkoholický Birell – je ho tolik variant, že si vždycky vyberu tu pravou podle aktuálního rozpoložení, nálady a chuti. Když chci jen tak posedět s přáteli, tak si moc ráda vychutnám půllitr Plzně.

Váš pracovní život je asi poměrně náročný, jak se Vám daří skloubit jej s prací? Je to hodně diskutované téma, každá žena má svůj recept – jaký je ten Váš?
Budu upřímná – je to mazec. Být úspěšná v práci, zároveň zůstat dobrou a milující matkou a manželkou, a ještě vyšetřit čas na nejmilejší koníčky, je často výzva. Hodně mně pomáhá a nabíjí, že miluji nejen svou rodinu, přátele a koníčky, ale právě i práci, kterou dělám. Výhodou je, že i moje rodina ráda tráví volný čas aktivně. Společně tak často cestujeme a vyrážíme na hory, kolo nebo lyže. A když mám některý víkend florbalový zápas, moje rodina sedí na tribuně a fandí celému našemu týmu.

Po osmi letech se v ČR znovu sklízí chmel na ploše více jak 5 000 hektarů

Publikováno:před 18 dnyZdroj:W4T.czAutor:ČTK

Po osmi letech překonali čeští pěstitelé chmele hranici 5000 hektarů sklizňových ploch. Meziročně vzrostly o 81 hektarů, letos tak činí 5026 hektarů, informoval dnes Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský (ÚKZUZ).

Naposledy tomu tak bylo v roce 2010, kdy plochy měly výměru 5210 hektarů. Tehdy byla nadúroda, chmelaři kvůli stagnující výrobě pivovarů a rostoucí oblibě levných supermarketových značek piva nechali v roce 2011 pětinu úrody na chmelnicích, protože se nevyplatilo ji sklízet. Nyní chmel hodně využívají minipivovary.

"V žatecké oblasti se sklizňová plocha chmelnic navýšila o 48 hektarů, v úštěcké o čtyři hektary a v tršické o 29 hektarů," uvedl ústav. Plocha nejpěstovanějšího Žateckého poloraného červeňáku se zvětšila o 35 hektarů na současných 4352, odrůdy Sládek o 27 hektarů na 322. "Plocha odrůdy Saaz Special se zvýšila o osm hektarů na současných 34 hektarů a odrůda Premiant o pět hektarů na současných 170. Odrůda Harmonie a Saaz Late byla nově vysázena vždy po dvou hektarech na současných sedmi hektarach a 46 hektarech. Po jednom hektaru se zvýšila plocha u odrůdy Rubin a u odrůdy Vital," dodal úřad. Celkem podle něj bylo letos vysázeno 292 hektarů nových chmelnic.

Loňská sklizeň chmele byla meziročně nižší zhruba o 12 procent, přesto byli pěstitelé podle ÚKZUZ spokojeni. Za celou Českou republiku byla úroda 6797 tun chmele s průměrným hektarovým výnosem 1,37 tuny, což lze hodnotit jako mírně nadprůměrný ročník.

V roce 2011 se kvůli nadprodukci chmele snížila sklizňová plocha o 4632 hektarů, přesto se urodilo 6250 tun chmele. Tehdejší slušná úroda a zejména dobrá úroda z minulých let se chmelařům paradoxně vymstily; pivovary měly zásoby a navíc počítaly s lepšími prodeji. Pěstitelé měli dopředu nasmlouvané dodávky na zhruba 5000 tun chmele. Českým chmelařům dělalo starosti především levné pivo z polského dovozu, které tehdy prodávaly supermarkety.

V současné době je však v ČR stále více minipivovarů, které používají na výrobu velké množství chmele. Přibývá zhruba jeden týdně, zatím jich je kolem 400.

Přibližně 80 procent českého chmele směřuje na vývoz, největším dovozcem je tradičně Japonsko, významnými dovozci jsou také Německo, Čína a Rusko. Prakticky veškerý vypěstovaný chmel podléhá dlouhodobým smlouvám s odběrateli.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2018 10:006.247/6.247