Podle monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen byl nejsilnějším inzerentem v segmentu alkoholických nápojů za poslední rok Pilsner Urquell.
Sedm z deseti internetových Čechů pije alkohol alespoň jedenkrát do měsíce, necelá polovina nejméně jednou do týdne. Pivo se drží na první příčce nejčastěji konzumovaných alkoholických nápojů – 39 % Čechů, kteří alespoň někdy pijí alkohol, ho pije nejméně jedenkrát týdně. I ti, kteří pijí v letních měsících alkohol více, pijí nejčastěji pivo – konkrétně alespoň jednou týdně je to v létě 65 % z nich.
Výzkum společně realizovaly agentury Nielsen a Ressolution Group. Proběhl metodou online sběru na vzorku necelé pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 18 let.
Výsledky výzkumu doplňují data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen, v nichž jsme se zaměřili na inzerci alkoholických nápojů. Vyplývá z nich, že největší objem reklamy měla za poslední rok značka Pilsner Urquell.
Více než sedm z deseti (72 %) Čechů dle výsledků výzkumu konzumuje alkoholické nápoje alespoň jednou za měsíc. Více než čtvrtina dokonce pije alkohol nejméně dvakrát do týdne (27 %), což se týká spíše mužů než žen (35 % vs. 18 %). Dalších 21 % dotázaných ho pije jednou týdně. Ve frekvenci jednou týdně a častěji pijí alkohol nejvíce respondenti s vysokoškolským či vyšším odborným vzděláním (53 %), v nejmenší míře ho v této frekvenci naopak pijí respondenti se základním vzděláním (40 %). Deklarovaných abstinentů je v české online populaci aktuálně 10 %.
Nejčastěji konzumovaným alkoholickým nápojem je v české dospělé populaci stále pivo. Běžně (v průběhu celého roku) ho alespoň jednou za týden konzumuje až 39 % těch, kteří pijí alkoholické nápoje. Druhé místo zaujímá víno, které alespoň jednou týdně pije 22 % respondentů, následované míchanými drinky, jejichž konzumaci alespoň jednou týdně v průběhu celého roku deklarovalo 7 %.
I Češi, kteří pijí alkohol v letních měsících více, sáhnou nejčastěji právě po pivu. Dle výsledků výzkumu je to v létě alespoň jednou týdně dokonce 65 % z nich. Druhým nejoblíbenějším letním alkoholickým nápojem zůstává víno, které v létě pije alespoň jednou za týden 42 % dotázaných. Celkem oblíbené jsou v létě i cidery, které si alespoň jednou za týden dá 19 %. Čtvrté místo pak patří míchaným drinkům: aspoň jednou týdně je v tomto období pije 18 %.
Češi, kteří alespoň někdy pijí míchané drinky, se častěji spoléhají na to, že jim je připraví profesionál. Jejich přípravu doma preferuje 34 % z nich, zatímco spíše v barech/hospodách/restauracích si míchané drinky dává 44 % dotázaných. 23 % dotázaných nemá preferenci a kombinuje vlastní přípravu a konzumaci v restauračních zařízeních.
Z míchaných drinků dotázaní Češi nejčastěji pijí ty, jejichž základ tvoří rum (32 %). Oblíbený je ale také gin, který v míchaných drincích preferuje 27 % dotázaných. Na třetím místě se v žebříčku četnosti konzumace umístily drinky se základem z vodky (21 %).
Na jednom místě
948 pivovarů
17.988 piv
10.655 pivních zpráv
Sledujte s námi
boom pivovarů
STAHUJTE
mobilní aplikaci
České pivovary
© Zdenek Vokoun
Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.04.2024 05:2110.655/10.655
Pivní novinky
Středa 24.dubna 2024
Svátek dnes zapíjí Jiří
Svátek dnes zapíjí Jiří
Nejnovější zprávy a informace
- 23.04.2024
Jak se doopravdy Češi stravují? Ke snídani si dá každý stý Čech pivo! - 20.04.2024
Létající pivovary nabízejí ojedinělé chutě i styly, pivaři je vítají - 22.04.2024
Pilsner Urquell: Pivo, které vzniklo náhodou, inspirovalo celý svět - 22.04.2024
Krušovickým pivům se dařilo na Zlaté pivní pečeti v Litoměřicích - 23.04.2024
Když plzeňský ležák otevírá dveře do světa aneb Mladí lidé v Prazdroji
Naposled aktualizované pivovary
Pivovar Trilobit
Královéhradecký měšťanský pivovar
Rodinný pivovar Zichovec - Louny
MadCat Craft Brewing
Měšťanský pivovar Kojetín
Naposled aktualizovaná piva
Tahoun Houpavá
Bad Flash American Wheat 10°
Trilobit-Suchdol-Chmel.institut Jitřenka
Zichovec 17 Everything Everywhere All Sabro
Hradecký Klenot 14° May Day Kiss
Nejnavštěvovanější pivovary
Pivovar Gambrinus
Pivovar Plzeňský Prazdroj
Pivovar Starobrno
Nejnavštěvovanější pivotéky
Pivovar Gambrinus
Pivovar Plzeňský Prazdroj
Pivovar Starobrno
Krása piva
Novinky
Seznamy
Galerie
Diskuse
Historie piva
Dělění piva
České pivo - České zlato Ѵ© 2013-2024 , verze portálu 2.2.2020.e, verze dat 23.04.2024 20:50
Informace obsažené na této webové stránce slouží pouze pro obecnou informovanost. Provozovatel se snaží udržovat informace aktuální a správné, ale nedává záruky jakéhokoliv druhu, výslovné nebo předpokládané, o úplnosti, přesnosti, spolehlivosti, vhodnosti nebo dostupnosti s ohledem na webové stránky nebo informace, produkty, služby či související grafiky obsažené na internetových stránkách pro jakýkoli účel.
Webové stránky tohoto serveru obsahují také odkazy na stránky jiných subjektů, přičemž provozovatel nenese zodpovědnost za obsah nebo případnou nefunkčnost těchto stránek.
Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah příspěvků a podkladů uvedených přispěvateli. Pokud jste přesvědčeni, že cokoli na stránkách porušuje autorská práva, která vlastníte nebo spravujete, provozovatel po ohlášení dané skutečnosti příslušné dokumenty z webových stránek neprodleně odstraní. V souladu se zákonem o ochraně osobních údajů mají uživatelé právo žádat změnu nebo smazání osobních údajů, které jsou užívány neoprávněně.
Používání webových stránek a ostatních produktů projektu „České pivo - České zlato“ je podmíněno přijetím souhlasu s využíváním souborů cookies a potvrzením plnoletosti. V případě nesouhlasu s podmínkami stránky opusťte.
Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah příspěvků a podkladů uvedených přispěvateli. Pokud jste přesvědčeni, že cokoli na stránkách porušuje autorská práva, která vlastníte nebo spravujete, provozovatel po ohlášení dané skutečnosti příslušné dokumenty z webových stránek neprodleně odstraní. V souladu se zákonem o ochraně osobních údajů mají uživatelé právo žádat změnu nebo smazání osobních údajů, které jsou užívány neoprávněně.
Používání webových stránek a ostatních produktů projektu „České pivo - České zlato“ je podmíněno přijetím souhlasu s využíváním souborů cookies a potvrzením plnoletosti. V případě nesouhlasu s podmínkami stránky opusťte.