Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Nejlepší pivní destinace zahrnují USA, Čínu i Brazílii. Česko schází

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Tomáš Bratříček

Virginie na prvním místě a kromě ní další americká města, mimo nich už jen čínský Peking, jihokorejský Soul a brazilské Rio de Janeiro. Desítka nejlepších světových pivních destinací pijáckého magazínu VinePair úplně opomíjí tradiční pivní bašty a celou Evropu.

Vítězství žebříček přisoudil Richmondu ve Virginii. Cení si ho především za prudký rozmach pivní produkce, který město zaznamenalo za méně než deset let: za onu dobu v něm vykvetlo 22 pivovarů.

Klíč k úspěchu: nejen konkurence, ale i sdílení
Server richmond.com dává slovo spoluzakladateli jednoho z tamních pivovarů Ardent, který naznačuje, co stojí za úspěchem richmondské pivní kultury: konkurence, ale také přátelský přístup výrobců piva. „Pivovary, které přišly před námi, byly velmi otevřené a ochotně s námi sdílely své zkušenosti. Tento přístup a otevřenost jsou puncem toho, co z Richmondu učinilo takovou skvostnou pivní scénu,“ prohlásil Tom Sullivan z pivovaru Ardent. Přísahá, že stejně otevřený byl i jeho podnik k těm, kdo přišli za ním: „Sdílení informací vytvořilo tak kvalitní pivní komunitu.“

Redaktorka uznávaného serveru a pivní znalkyně Cat Wolinská přitom dodává ještě jednu ingredienci, které prý vděčí Richmond za superlativy. Je jí vietnamská komunita. „Polévka pho a IPA neznějí, že by si měly rozumět. Ale věřte nám, je to tak,“ píše Wolinski s odkazem na restaurace pana Ana Buie. Ten nejprve začínal se třemi pivy na čepu, potom dolétl k šesti, dvanácti a pak jich měl dvacet. „Nakonec Bui vytvořil jeden z nejlepších pivních programů v zemi,“ psala Wolinská v prosinci loňského roku.

Druhou příčku seznamu VinePair, který převzaly mnohé weby jako Lonely Planet, obsadila destinace, kam by ještě před pár lety mířil za pivem jen málokdo. Oprávněně. Podle serveru se však situace razantně změnila, New York se totiž podle něj chlubí mnoha skvělými pivovary od Other Half přes SingleCut po Sixpoint, Brooklyn Brewery a Transmitter, který se zaměřuje na belgická piva. Ve speciálním článku poté VinePair dodává jako argumenty další místa a značky, pro něž si New York titul města srostlého s bohatou pivní kulturou zaslouží: Threes Brewing se zahrádkou, komunitním duchem a skvostnými lehkými a sezonními pivy, nejstarší malý pivovar v Bronxu Gun Hill Brewing Company, který si také dává záležet na pivech podle sezony, nebo LIC Beer Project, jenž sice sídlí v ne úplně přívětivé industriální části oblasti Queens, ale který se podle prognóz expertů má stát během pěti let místem, o němž budou všichni milovníci piva v New Yorku mluvit.

Do desítky se vešla i další americká města, je znát, že redaktoři magazínu mají do Ameriky nejblíž: v premiantské sestavě nechybí díky experimentování s bylinkami a exotickými příchutěmi Chicago, zástup pivnic s dlouhou historií do ní vytesal cestu i Madisonu. Malé nezávislé pivovary a bary proklestily do desítky přístup St. Louis, produkce patnácti malých pivovarů potom Lousville. Lokální komunitní pivovary přivedly do výběru město Boise v Idahu. Opravdu, jakkoli je optika, přes kterou server pivně zajímavé destinace vybíral, americká, i tak si cení lokálního přístupu zdola a nádechu svépomoci.

Peking, Soul a Rio de Janeiro
Pokud redaktoři serveru vyhlédli z Ameriky do světa, zastavili se ve třech metropolích. Nejvýše, na pátém místě se umístil Peking. Nejen za světově nejlépe prodávaná piva jako Tsingtao, Yanjing, Harbin nebo Snow. Také například za pivovary jako Arrow Factory Brewing, které produkují výtečná piva z kategorie IPA nebo stouty.

Na šestou příčku dosáhl jihokorejský Soul. Tamní pivní kultura je přitom, jak dokládá server BeerAdvocate, poháněna především ženami, jimž tradiční silné destiláty nevyhovují. A kterým nestačila ani tradiční korejská piva. „Nemám je ráda. Nechutnají jako piva,“ cituje ve svém článku milovnici piva Hwang Sojungovou, která má na mysli značky velkých pivovarů jako Hite, OB nebo Caas. „To je to pravé pivo,“ ukázala redaktorovi serveru sklenici místního piva kategorie IPA.

Rio de Janeiro se do desítky, dokonce na sedmou příčku, vyšplhalo na rozdíl od Pekingu a Soulu o moc strastiplněji. Pivovarnictví v něm totiž není legální, jak VinePair poznamenává s odkazem na server Ale Street News, takže pivo se tam vyrábí tak trochu právně komplikovaně. Přesto v metropoli vyrostla řada výtečných výrobců pale ale či IPA jako Hocus Pocus, 3Cariocas nebo Three Monkeys.

Server VinePair přiznává, že existují očividnější a ověřenější pivní destinace, k nimž řadí Německo a Belgii v Evropě nebo Denver a Portland ve Spojených státech. Jeho tipy však prý míří k těm, kdo se chtějí ponořit do kultury craft beer hlouběji.


Češi uvařili první probiotické pivo na světě, má posílit imunitu

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Novinky.cz

Výzkumníci v nápojářském oboru ve spolupráci s brněnskými mikrobiology uvařili první probiotické pivo na světě. Má zlepšit imunitu, zažívání i psychiku. Partnerem pro další rozvoj speciální technologie je Vysoké učení technické (VUT) v Brně.

Pití piva může být zdraví prospěšné, avšak negativní faktory obvykle převažují. Přestože to Češi jako národ pivařů neradi slyší, poškozuje játra, ledviny, přispívá k obezitě, občas vyvolává průjmy či alergické reakce.

Oproti tomu při malém množství podporuje díky vitamínům skupiny B správnou funkci metabolismu. Co si představit pod pojmem „malé množství“? Lékaři obvykle zmiňují denní dávku jedno malé pivo u žen a jedno velké u mužů.

Nečekaná symbióza soukromého pivovaru a společnosti AQM s týmem brněnských mikrobiologů má ale za následek vznik zcela nového typu pěnivého moku – piva s přídavkem probiotik.

Milióny přátelských bakterií
„Podařilo se nám imputovat probiotické bakterie do piva tak, aby v každém půllitru bylo minimálně sto miliónů přátelských bakterií a na konci expirace jich zbyl přinejmenším jeden milión,“ vysvětlil vedoucí týmu biologů Petr Ryšávka ze společnosti Pharmaceutical Biotechnology, která se ve spolupráci s brněnskou Masarykovou univerzitou, VUT i Akademií věd ČR dlouhodobě zabývá vývojem nové generace probiotických kultur.

„Konzumace probiotického piva může přinést významný benefit v podpoře trávení díky tomu, že kombinuje příznivý vliv jednotlivých složek piva s živou probiotickou kulturou,“ poznamenala Ivana Márová z Fakulty chemické VUT.
Imunita je ze 70 procent ve střevech

Konzumace probiotického piva by byla vhodná například při průjmech nebo po ukončení antibiotické léčby, aby doplnila narušenou střevní mikroflóru. I pro běžné popíjení je vhodnější než obyčejné pivo, díky probiotikům bude příznivě působit na imunitu. „Obranyschopnost organismu totiž z přibližně 70 procent vzniká právě ve střevech,“ doplnil Ryšávka, který působí i na VUT.

Český výrobek představuje podle tvůrců světový unikát nejen díky svým pozitivním účinkům na lidské zdraví, ale i díky tomu, že výrobce dokáže v nápoji udržet probiotickou kulturu bez jakéhokoliv vlivu na chuť piva.

„Vývoj technologie, díky které dokážeme stabilizovat vybrané probiotické kultury v uvařeném pivu, trval dva roky. Po vyhodnocení všech testů můžeme konstatovat, že jsme byli úspěšní,“ dodal Libor Prus z AQM.

V souvislosti s konzumací alkoholu lze připomenout i objev vědců z Univerzity Palackého v Olomouci. Loni v prosinci zjistili, že lék pro alkoholiky může pomoci v boji proti rakovině.

Velikonoční ležák Master se už chystá do pivnic, prošel degustační zkouškou

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápojePrazdroj

Závěrečnou degustační zkouškou dnes potvrdili sládci Plzeňského Prazdroje kvality limitované edice velikonočního ležáku Master Zlatá 13 programu Volba sládků. Stalo se tak symbolicky na Popeleční středu, kdy začíná dle křesťanské tradice čtyřicetidenní postní období před Velikonocemi. Ležák již brzy zamíří do více než tisícovky pivnic a restaurací v celé ČR, kde bude k mání po celý březen. Další hospody se přidají v posledním předvelikonočním týdnu.

„Již loni měl velký úspěch, věřím, že tomu tak bude i letos. Uvařili jsme jej opět z těch nejlepších surovin s přihlédnutím k tradičním recepturám pro vaření postního piva. Má zlatožlutou barvu s bílou pěnou, výraznou sladovou vůni a sladovou chuť s karamelovým nádechem. Lehčí hořkost je vyvážená střední plností a sladkostí, a toto spojení vás příjemně láká k dalšímu doušku,“ říká po dnešní degustační zkoušce sládková Lenka Straková.

Podobná silnější piva se přitom v postním období vařila již od středověku zejména za zdmi klášterů a Prazdroj na tuto tradici navazuje. „Začíná postní období a to je čas, kdy se v klášterech již od středověku vařila silnější piva. Mniši ho vařili proto, že má mnoho vitamínů a dalších látek, které jim pomáhali získat dostatek energie pro dlouhé postní období a konec zimy. V postní době bylo pivo často jediným zdrojem kalorií. Proto se říkalo, zvláště u těchto hustých piv, že se jí, nikoli pije,“ vysvětluje smysl předvelikonočních speciálů páter Stanislav Přibyl, generální sekretář České biskupské konference a dodává: „Obnovování tradice silnějších ležáků, vařených v období před Velikonocemi, považuji za přirozené. Je hezké, že se se tato tradice v naší zemi obnovuje u velkých pivovarů stejně jako se k vaření Velikonočních speciálů vrací i některé kláštery.“

V 17. století si nefiltrované již tehdy spodně kvašené pivo plné přírodních látek začali vařit mniši z řádu svatého Františka z Pauly. Jiné typy velikonočních piv se ale vařily v klášterech ještě dříve.

Z dražby uměleckých lahví Pilsner Urquell jde 1,7 milionu na charitu

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápojePrazdroj

Šek s rekordní částkou 1 683 145 korun, kterou vynesla předvánoční aukce deseti unikátních lahví Pilsner Urquell, převzal Zdeněk Svěrák, zakladatel a patron Centra Paraple. Nejdražší originální kousek podle návrhu uměleckého ředitele sklárny Moser Lukáše Jabůrka byl vydražen za 250 000 korun.

Symbolicky přímo v Žižkovském divadle Járy Cimrmana předal šek Zdeňku Svěrákovi marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.

„Tak, jako někdo sbírá známky, staré mince nebo obrazy, staly se díky nápadu našich přátel z Plzeňského Prazdroje cílem sběratelů originální a krásné pivní lahve. V některých českých hospodách a v domácnostech dražitelů je jich už vystavená pěkná řádka. A za vydražené peníze v Parapleti slouží vozíčkářům přístroje v posilovně, váha, sprchový vozík a další pomůcky, které potřebují na své cestě k samostatnosti. Děkujeme!“, uvedl Zdeněk Svěrák.

Aukce umělecké kolekce pivních lahví Pilsner Urquell je již tradičním charitativním projektem značky Pilsner Urquell, jehož výtěžek putuje pravidelně Centru Paraple a pomáhá lidem s poškozením míchy. „Pilsner Urquell touto cestou nejen pomáhá, ale i spojuje lidi v těžké životní situaci, s těmi, kteří mají touhu i možnost přispět a zapojit se do prospěšného projektu. Ten jsme uspořádali už pošesté a každým rokem se symbolem této pomoci stává nádherný umělecký předmět inspirovaný plzeňským ležákem. Velmi mě těší, že projekt je rok od roku úspěšnější a částky rekordní. Nejdražší lahev byla v prosinci vydražena za 250 tisíc korun, což je nejdražší litr plzeňského ležáku na světě. Jsem rád, že tu zároveň mohu osobně poděkovat Centru Paraple i Zdeňku Svěrákovi za práci, které se věnují a těším se na letošní ročník aukce,“ řekl Grant McKenzie, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

V loňské aukci, která se konala 13. prosince, se vydražilo celkem deset lahví z originální edice k 175. výročí uvaření první várky plzeňského ležáku. Každá z vydražených lahví má zcela unikátní design, který symbolizuje jednotlivý milník v bohaté historii piva Pilsner Urquell. Lahev získalo deset dražitelů, kteří nabídli nejvyšší cenu. Hodnota nejdražší lahve se tak vyšplhala na 250 tisíc korun, celkově dražba vynesla o půl milionu korun více, než v roce 2016. Autorem designu lahví je umělecký ředitel sklárny Moser Lukáš Jabůrek.

Výtěžek aukce designových pivních lahví využije Centrum Paraple na nákup terapeutických a sportovních pomůcek, jako je nový motomed, speciální kolo pro vozíčkáře handbike, lyže monoski nebo vozík na tanec. Část získaných finančních prostředků použije na mzdy osobních asistentů, kteří se v Centru Paraple se střídají v nepřetržité 24 hodinové službě. Pomáhají klientům v průběhu jejich sociálně rehabilitačního pobytu při běžných denních činnostech, jako je osobní hygiena nebo oblékání, a doprovázejí je při všech aktivitách.

„Pohybové a sportovní aktivity patří dlouhodobě k základním pilířům terapeutické práce s našimi klienty. Vědomí, že mohou sami nebo s minimální dopomocí opět lyžovat nebo vyrazit s přáteli na kole, výrazně zvyšuje kvalitu jejich života. V tomto ohledu je nezastupitelná součinnost multidisciplinárního týmu a Centrum Paraple může tento typ služeb nabízet právě díky dlouhodobé podpoře štědrých dárců,“ zdůvodnil využití získaných peněz ředitel Centra Paraple David Lukeš.

Dražitelé si své lahve převezmou na začátku března přímo v pivovaru Plzeňského Prazdroje, kde si do nich pod vedením staršího obchodního sládka Václava Berky sami načepují pivo přímo z dřevěného sudu a vychutnají si plzeňský ležák v té nejlepší kvalitě jako poděkování za pomoc, kterou do charitativního projektu přispěli.

Pivovary Lobkowicz mají za sebou velmi úspěšný rok 2017

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Týden.cz

Tradiční, český a precizní způsob vaření piva skupiny Pivovary Lobkowicz Group slaví úspěchy na domácím i zahraničních trzích. Skupině pivovarů Lobkowicz, která provozuje sedm regionálních českých pivovarů, v loňském roce rostl prodej, posílil export a s výhledem na další růst investovala do nových technologií, zajišťujících pokrytí zvyšující se poptávky. Velmi pozitivní výsledky růstu za leden 2018 potvrzují správně nastavenou strategii pod vedením stoprocentního akcionáře, skupiny CEFC China.

Rok 2017 byl pro Pivovary Lobkowicz Group (PLG) skutečně zlomový. Nový stoprocentní akcionář - skupina CEFC China, přišel se změnami managementu, kdy se řízení skupiny PLG z pozice předsedkyně dozorčí rady ujala Marcela Hrdá, výkonná viceprezidentka společnosti CEFC Group (Europe) Company. Novým generálním ředitelem skupiny se stal Kamil Špendla. Změnami v managementu bylo možné nastartovat novou obchodní strategii, která vedla k zastavení propadů prodeje daných negativními okolnostmi let minulých, následnému růstu a upevnění pozice PLG na trhu.

"Cílem změny řízení a nové strategie je rozvoj celé skupiny s důrazem na vaření tradičního českého piva s použitím původních receptur a těch nejkvalitnějších surovin. Takové pivo vracíme na stůl zákazníků a současně se chceme výrazně etablovat na zahraničních trzích," uvedla Marcela Hrdá, výkonná viceprezidentka společnosti CEFC Group (Europe) Company.

Celý trh klesal, ale Pivovary Lobkowicz rostly
Tuzemský trh s pivem se v roce 2017 nevyvíjel příznivě, a to zejména v restauracích. Negativní dopad měl podle vyjádření Českého svazu pivovarů a sladoven zákaz kouření v restauracích, zavedení EET, a také následná regulace hazardu. Podle údajů svazu klesl celkový tuzemský prodej piva za prvních 10 měsíců roku 2017 meziročně o čtyři desetiny procenta.

Oproti tomu je znatelný velký potenciál skupiny Pivovary Lobkowicz, u které navzdory republikovému trendu celkové prodeje piva v roce 2017 ve srovnání s rokem 2016 stouply o 3,8 %. Celkově v loňském roce prodala skupina Pivovary Lobkowicz 725 953 hektolitrů piva a její podíl na tuzemském pivním trhu dle statistiky Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl z lednových 3,3 % na 4,4 % v listopadu.

"Z výsledků skupiny za rok 2017 je jasně vidět, že nový management pivovarů a investice do technologií nesou ovoce. Novému týmu se podařilo během několika měsíců zastavit negativní trend z předchozích let a nastartovat růst skupiny Pivovary Lobkowicz. A to i přes to, že celková situace na trhu piva v ČR není příznivá, jelikož trh stagnuje, nebo mírně klesá. Dle nastolené strategie očekáváme růst prodeje našich piv i v roce 2018 a dalších letech. Jako akcionář bude CEFC China podporovat pivovary zejména v oblasti investic do nových technologií, navýšení kapacity a při rozvoji exportu na čínský a asijský trh," uvádí z pozice předsedkyně dozorčí rady Pivovary Lobkowicz Group a.s., Marcela Hrdá.

Srovnání prodejních výsledků v prvním a druhém pololetí roku 2017 jasně ukazuje pozitivní dopad změn, které nové vedení pivovarů udělalo. Zatímco celkový objem prodaného piva v prvním pololetí poklesl o 3 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2016, ve druhém pololetí již prodeje předčily předchozí rok o 10 %. Významný růst zaznamenal segment prodeje piva do obchodů. Za prvních 6 měsíců roku 2017 stoupl prodej o 2,4 %, v druhém pololetí to bylo dokonce již o 34 %. Výrazný rozdíl v pololetích roku 2017, a tím i potvrzení pozitivního dopadu učiněných změn, ukazuje situace vývozu piva na Slovensko, kde PLG posílila svoji pozici. Export do ostatních zemí kromě Slovenska také změnil trend a z poklesu 4,5 % v prvním pololetí dosáhl ve druhém pololetí 2017 meziročního růstu 20,9 %.

Z hlediska objemu prodaného piva byly v uplynulém roce nejsilnějšími značkami Černá Hora a Rychtář. Významně rostou prodeje i dalších značek skupiny. Značka Lobkowicz, vlajková loď PLG, zaznamenala v roce 2017 nárůst prodejů v obchodech o 45 %. Druhou velmi úspěšnou značkou v prodejích v obchodech byl Rychtář, který se v roce 2017 zvedl o 40 %. I další značky, jako například Klášter a Platan, významně meziročně zvedly objemy prodejů v obchodech.

Rok 2017 přinesl nové technologie a nové produkty v portfoliu
Významný vliv na prodej piv skupiny mělo zprovoznění nové plechovkové linky instalované v pivovaru Protivín. Ta se naplno rozjela od března loňského roku, investice do ní přesáhla sto milionů korun. "Přizpůsobujeme se trendu, kdy podíl piva prodaného v plechovkách na českém i světovém trhu neustále roste. Na zahraničních trzích je tento podíl dokonce mnohem vyšší než v ČR. V současné době jsou z našich značek v plechovkách v prodeji piva Lobkowicz, Platan a Rychtář. V roce 2018 toto portfolio rozšíříme o další naše značky," říká Kamil Špendla, generální ředitel skupiny PLG.

Jedním z pilířů skupiny je kvalita produktů a sledování celosvětových pivních trendů. "Zákazníci vyhledávají rozmanité chutě a druhy, proto je naším cílem vařit piva, na kterých si zákazník pochutná a s oblibou se k nim vrátí. V létě jsme uvedli na trh jablečný cider Black Hill, který si velmi rychle získal oblibu u našich zákazníků. A významně rozšiřujeme a inovujeme portfolio speciálních piv jako jsou ALE, IPA, bock nebo ležák vídeňského typu, která nově uvádíme na trh v rámci programu Speciály Lobkowicz do restaurací i obchodů," doplnil Špendla.

Slovensko a země Visegrádu táhnou export dnes, Čína přijde na řadu v roce 2018
Zvýšení objemu piva vyvezeného do zahraničí byl jeden z hlavních cílů v roce 2017 a dařilo se jej plnit. "Významným momentem bylo zahájení spolupráce s řetězci v rámci visegrádského regionu. Značka Lobkowicz je nově od podzimu loňského roku k dostání ve velkých prodejních sítích nejen v Čechách a na Slovensku, ale také v Maďarsku a Polsku," uvedla Marcela Hrdá.

Na Slovensku prodává skupina od září svůj sortiment výhradně prostřednictvím své nově založené dceřiné společnosti Pivovary Lobkowicz Slovakia. Od zahájení činnosti slovenské společnosti se daří zvyšovat každý týden objem prodávaného piva o stovky hektolitrů. Prodeje značky Lobkowicz na Slovensku tak meziročně vzrostly o 108 %. "Některé naše značky, jako například Černá Hora či Uherský Brod, jsou na slovenském trhu tradiční a známé. Další značky Lobkowicz a Platan si své zákazníky velmi rychle hledají. Naším cílem je v roce 2018 významně posílit postavení na slovenském trhu, a to jak v restauracích, tak i v samoobsluhách," objasnil Peter Majtán, ředitel exportu Pivovary Lobkowicz Group.

Na druhém místě v objemu exportu v roce 2017 bylo Německo, kam Pivovary Lobkowicz vyvezly celkem přes 22 000 hektolitrů piva. Třetí nejsilnější exportní zemí je pak Itálie. V celkovém objemu rostl export skupiny napříč evropskými trhy o desítky procent. Nejrychleji rostoucím exportním trhem byla v roce 2017 Moldávie s nárůstem 174 % a například Maďarsko vykázalo meziroční nárůst o 149 %.

Došlo také k posílení exportu do Číny, kde je patrný neustálý vzestup obliby tradičního českého piva ze skupiny PLG. "Čínský trh a další asijské země jsou pro nás velkou výzvou s obrovským potenciálem. V následujícím období očekáváme výrazné navýšení objemu piva exportovaného do Číny. Maximálně využijeme zázemí a partnerstvíCEFC China pro vybudování silné pozice na čínském trhu. Jsme v pokročilé fázi procesu založení joint-venture společnosti se silným čínským partnerem, která bude zajišťovat naše obchodní aktivity na tamním trhu," uvádí Marcela Hrdá.

V roce 2018 očekávají Pivovary Lobkowicz další růst
Pivovary Lobkowicz očekávají jak na tuzemském, tak na zahraničních trzích růst i v letošním roce, kdy se v plném rozsahu naplno projeví pozitivní dopad uzavřených kontraktů. Již výsledky za leden 2018 svědčí o správně nastaveném trendu. Celkový objem prodaného piva v lednu 2018 byl o 27% vyšší než v lednu minulého roku. Lednové prodeje v tuzemských obchodech stouply meziročně dokonce o 63%. Vývoz na Slovensko pak meziročně v lednu vyrostl o 31% a do ostatních zemí o 44%.

"Významně rozšíříme distribuci značek Lobkowicz a Platan v několika řetězcích. Posílíme také společnou marketingovou podporu produktů. Spotřebitelé v obchodech v roce 2018 nově najdou piva z řady Speciály Lobkowicz," uvádí Kamil Špendla.

Dál bude posilovat export skupiny. "Významně rozšíříme naše portfolio prodávané v celém visegrádském regionu. Nově začneme vyvážet pivo do Bulharska, Rumunska a Řecka a jednáme s významným maloobchodním řetězcem na ruském trhu. Nově uvedeme značky Lobkowicz a Platan na italský trh. Naplno se také projeví kontrakty uzavřené vloni se zákazníky v Polsku a Maďarsku," dodává Kamil Špendla.

Pivovary Lobkowicz Group, a.s.
Pivovary Lobkowicz Group, a.s., jsou jednou z vedoucích českých pivovarnických skupin podle tuzemských prodejů a celkové produkce.

Zahrnuje sedm regionálních pivovarů v Protivíně, Uherském Brodě, Jihlavě, Hlinsku v Čechách, Klášteře nad Jizerou, Vysokém Chlumci a Černá Hoře.

V souladu s příklonem spotřebitelů ke kvalitnější a rozmanitější nabídce piva skupina produkuje rozsáhlé portfolio různých druhů piva, která se od sebe liší širokým spektrem chutí. Při výrobě klade důraz na původní receptury a používání těch nejkvalitnějších surovin.
Mezi hlavní značky skupiny Pivovary Lobkowicz Group patří Lobkowicz, Rychtář, Klášter, Platan, Ježek, Černá Hora, Uherský Brod. Kromě tradičního piva, jako je světlý ležák, nabízí skupina širokou škálu pivních specialit - od polotmavých piv a piv s vyšším obsahem alkoholu až k tmavým ležákům a nealkoholickým pivům. Skupina rovněž nabízí řadu stále žádanějších svrchně kvašených piv typu IPA, ALE, pšeničné. Kromě piva jsou vyráběny i cider, nealkoholické nápoje a stolní vody.

Skupinu Pivovary Lobkowicz Group ovládá společnost CEFC China, jedna z největších soukromých společností v Číně. CEFC China je na 222. pozici mezi pěti sty největšími společnostmi celého světa v prestižním žebříčku Fortune Global 500 pro rok 2017. Společnost zaměstnává globálně více než 30 tisíc lidí. CEFC si Českou republiku vybrala jako hlavní sídlo svých evropských aktivit a realizovala zde a ve střední Evropě řadu významných investic například v oblasti financí, letectví, průmyslu, cestovního ruchu či real estate.

Tmavý Klostermann dostal od sládka pivovaru bratříčka

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Jižní Čechy TeďDudák

V den 170. výročí narození spisovatele Karla Klostermanna, v úterý 13. února, vyslal Dudák – Měšťanský pivovar Strakonice ke svým zákazníkům nové pivo. Je to světlý dvanáctistupňový ležák Klostermann, mladší bratříček polotmavého třináctistupňového ležáku Klostermann, který se vyrábí už deset let.

Kmotrem nového piva je ředitel Národního parku Šumava Pavel Hubený. Ne náhodou. Spisovatel Klostermann miloval Šumavu a jak ředitel uvedl, díky jeho zápiskům se dnes ví, jak Šumava vypadala dříve. „Navíc je letošní rok vyhlášen Rokem pralesů a nás Boubínský prales slaví 160 let od chvíle, kdy byl vyhlášen chráněným územím,“ poznamenal Pavel Hubený.

Na slavnosti v Degustovně v pivovaru nechybělo vedení společnosti a pozvání přijal také jednatel Institutu Karla Klostermanna se sídlem ve Štěkni František Sáček.

Kmotr samozřejmě světlému pivu Klostermann popřál: „Mám rád hořká piva, tohle je vynikající, chmel je v něm krásně umístěn. Je to luxusní nápoj. Drahý příteli, přeji ti, ať jsi nejprodávanějším pivem, ať tě lidé chtějí a ať jim chutnáš, tak jako mne. Hodně štěstí.“

Jaká je receptura nového piva a mnohem více se dočtete v aktuálním Týdeníku Strakonicko, který je ode dneška na pultech.

Nejprestižnějším zaměstnavatelem se podle studentů stal Plzeňský Prazdroj

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Plzeňský Prazdroj obhájil u studentů pozici nejprestižnějšího tuzemského zaměstnavatele ve spotřebitelském průmyslu. Opakované vítězství ve studii TOP Zaměstnavatel, pořádané Asociací studentů a absolventů, si společnost odnesla z klání s velmi silnou konkurencí. Celkem letos v sedmém ročníku studie vybíralo nejprestižnější zaměstnavatele přes deset tisíc studentů českých vysokých škol.

Přirozeně nás velmi těší, že nás studenti stále vnímají jako lídra mezi tuzemskými zaměstnavateli. Neustále se snažíme být atraktivní pro skvělé mladé talenty, aby se k nám chtěli připojit a přinášet nové nápady, které nám pomohou utvářet další fázi růstu naší společnosti. Spolupracujeme se studenty a absolventy, a to buď formou letních stáží nebo formou zapojení se do programu „Future Leaders“ pro absolventy, sledujeme pak jejich kariéry a rozvoj v různých oblastech podnikání. Plzeňský Prazdroj má skvělou zkušenost s rozvíjením lidí, pomáhá mladým talentům najít jejich silné stránky a to, co je dělá šťastným, i toho dosáhnout,“ říká Catherine Sinclair, HR ředitelka Plzeňského Prazdroje.

Studentům Plzeňský Prazdroj nabízí různé možnosti pro start jejich profesní kariéry. Velmi populární je program „Future Leaders“, dvouletý tréninkový program vhodný pro absolventy univerzit napříč všemi obory. Studenty lákají také desetitýdenní letní placené stáže, které jim umožní získat zkušenosti z reálné praxe.

Nový světlý ležák ze strakonického pivovaru je na světě - Klostermann 12°

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Strakonice.euDudák

Dudák – Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. dnešního dne slavnostně, za přítomnosti čestných hostů, uvedl do prodeje nový dvanáctistupňový světlý ležák, který byl uvařen u příležitosti 170. výročí narození Karla Klostermanna, spisovatele, jenž ve svých dílech ztvárnil život na Šumavě a v Pošumaví.

Na den přesně, tedy 13. 2. 2018 vzpomínky 170. výročí narození spisovatele Šumavy Karla Klostermanna strakonický pivovar Dudák – Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. uvedl na trh nový světlý dvanáctistupňový speciál Klostermann. „Jde o dalšího člena z rodiny Klostermannů, jehož receptura ctí historii a poctivost tradičního pivního řemesla“, řekl na adresu nového produktu sládek pivovaru Dušan Krankus.

Ve chvíli, kdy se vybíral kmotr nového ležáku, volba padla na šumavského patriota a muže, který Šumavou žije stejně jako jmenovec nového ležáku. Kmotrem světlému Klostermannu byl ředitel Národního parku Šumava Pavel Hubený. A co popřál novince do života? „Já ti přeji drahý příteli, ať v tomto výročním roce a nejmíň ještě dvacet let poté jsi nejprodávanějším pivem, ať Tě lidi chtějí, ať Tě pijí, dokonce i před hospodou, když kouří. Takže hodně štěstí!“

„Klostermann bude nabízen v půllitrovém balení lahví, ve 30l a 50l keg balení. K dostání bude primárně v podnikové prodejně strakonického pivovaru a dále u vybraných gastro provozoven, cílem je zaměřit se na síť prodejen. V letošním roce strakonický pivovar plánuje uvařit 250 hl světlého ležáku s výhledem, že bude průběžně nabízen samozřejmě celoročně a množství bude odvislé od poptávky“, sdělil obchodní ředitel Martin Man.

„Pivo je vařeno klasickým způsobem na dva rmuty. Následně týden kvasí v otevřených kvasných kádích na spilce, odkud putuje do vychlazených prostor ležáckého sklepa strakonického pivovaru. Zde odpočívá čtyřicet dnů.
Světlý Klostermann s jednotkami hořkosti 25 IBU bude díky dominanci Žateckého poloraného červeňáku jemně hořký s příjemnou chmelovou vůní, kterou pivo získává přidáním tohoto chmele až v samém konci chmelovaru“, říká autor receptury, sládek Dušan Krankus.

Dudák – Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. věří, že si nový pivní speciál najde cestu ke všem příznivcům pivního moku.

Emeritní plzeňský biskup požehnal velikonoční várce piva pro papeže

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:QAP.czPrazdroj

Emeritní plzeňský biskup František Radkovský dnes ve varně plzeňského pivovaru požehnal várce piva i všem surovinám potřebným k výrobě zlatého moku. Část piva z této várky po pěti týdnech zrání poputuje do 1 300 kilometrů vzdáleného Vatikánu. Součástí zásilky bude i 2018 lahví plzeňského ležáku. Technický ředitel Plzeňského Prazdroje Diarmaid De Búrca a starší obchodní sládek Václav Berka vše na místě předají papeži Františkovi.

"Jsem hrdý na to, že plzeňské pivo se jako reprezentant České republiky zúčastní velikonočních oslav přímo v centru křesťanského světa,“ říká František Radkovský, který požehnal už osmé velikonoční várce plzeňského piva.

Tato tradice má své kořeny na konci 19. století, kdy si papež Lev XIII. nechal posílat plzeňský ležák na doporučení svých lékařů.

S pivem pivovar posílá tradičně i tematický dar pro papeže. Ten letošní připomene 100 let od konce první světové války i 100 let od vzniku Československa. Dar bude vyroben z mědi - tedy kovu, který má pro plzeňský pivovar velký význam. Zdejší ležák se totiž vaří výhradně v měděných varnách s přímým otopem.

"Měď je pro nás symbolem historie plzeňského pivovaru i záruky vysoké kvality našeho piva. V dějinách pivovaru proběhlo několik pokusů o změnu varního postupu, ale vždy se nám podařilo uhájit vaření plzeňského ležáku v měděných varnách podle původního postupu,“ dodává Václav Berka.

Dar pro papeže bude odhalen při slavnostním vypravení velikonoční várky piva do Vatikánu 23. března.

Pivní festival v Českých Budějovicích láká na irské a ruské pivo

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Ludmila Mlsová

Světově proslulé irské tmavé pivo se smetanovou pěnou Guinness, ale i holandské a ruské speciály jsou tahákem letošního 28. Mezinárodního pivního festivalu. Čtyřdenní akci bude hostit od středy do soboty českobudějovická Gerbera ve všech prostorách včetně restaurace.

Velcí i malí producenti představí svůj sortiment ve 35 stáncích.

„Bude se čepovat pivo z více než čtyřiceti pivovarů, víc nám prostor bohužel nedovolí. Na čepu bude sto druhů piv, celkem pivovarníci přivezou okolo dvou set druhů piv. Návštěvníci ochutnají i oceněná piva, která vzešla z odborných degustací,“ zve ředitel festivalu Alois Srb.

Pořadatelé v českobudějovické Gerbeře nabídnou 600 míst k sezení a dalších 200 okolo stánků ke stání.

Restaurace připravuje speciální festivalový jídelníček, kde hosté najdou i hovězí tatarák, marinovanou vepřovou krkovičku nebo vykostěné vepřové koleno.

„Návštěvníci mohou ochutnat světový skvost, irské pivo Guinness, a to hned několik druhů. Další perlou bude ruský stánek, kde se bude denně točit sedm druhů ruských piv. Jsou to samé speciály od světlých až po úplně nejsilnější tmavá piva, stouty. Nabídku doplní evropskými pivy z Holandska a Anglie, ale také lahvovými z ruského trhu, která mají krásné etikety,“ sdělil Srb s tím, že tato piva se na českém trhu běžně nevyskytují.

Novinkou bude výstavní pivo Budivoj. Tento nepasterizovaný světlý ležák je připraven v litrovém plastovém obalu i točený.

Každý host si může u vstupu na pivní festival koupit malý korbel s vyznačenou mírou jeden decilitr. U libovolného stánku s ním může požádat o načepování ochutnávky za jednotnou cenu devět korun.

Vedle standardní nabídky piv české a slovenské produkce mohou zájemci ochutnat piva z českých minipivovarů, které se na pivní přehlídce představí poprvé: Brewery Český Krumlov, Popelín a Trojan Třebíč, Lyer Modrava, Krkonošský medvěd Vrchlabí a vítězové z minulých ročníků - Mayzus Breweries Company Chotoviny a Pivovar Jílovice.

Tradiční součástí Mezinárodního festivalu piva je soutěž o nejprestižnější českou pivovarnickou cenu Zlatá pivní pečeť. Ta se odehrává ode dneška do pátku v hotelu Malý pivovar.

„O Zlatou pivní pečeť letos usiluje přes 200 přihlášených pivovarů z České republiky a zahraničí celkem ve 32 kategoriích a také ve dvou kategoriích ciderů. Je to opravdu prestižní soutěž, během jednoho dne se nalije zhruba deset tisíc skleniček, které degustátoři ochutnají a posoudí,“ přiblížil Srb.

Poprvé se degustací účastní pivovary z Chile a Mexika, tradičně pak třeba z Japonska, USA, Kazachstánu, Rakouska, Německa, Belgie, Irska a nejvíc ze Slovenska.


Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.20.06.2018 20:286.372/6.372