Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Do znojemského pivovaru návštěvníky naláká nová expozice. Otevře za měsíc

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Znojemský deníkAutor:Martin MoštěkZnojemský

Pivovarskou tradici vinařského Znojma připomene za měsíc expozice ve varně tamního pivovaru. Chystá ji Národní zemědělské muzeum, které opraví i své sídlo ve Valticích.

Ještě než se návštěvníci Znojma půjdou podívat na slavné fresky v hradní rotundě sv. Kateřiny mohou se od konce dubna zastavit v expozici pivovarnictví v historické varně sousedícího pivovaru. Poprvé bude k vidění poslední dubnovou sobotu.

Stálou výstavu o vaření piva a jeho historii nabídne město právě v pivovaru v areálu znojemského hradu. „Bude nejen mapovat historii a tradici pivovarnictví ve Znojmě, ale také seznámí návštěvníky s hlavními pivovarskými surovinami, kterými je voda, slad a chmel, a dále se způsobem vaření piva od nejstarších dob až po dnešek,“ popsal starosta Znojma Vlastimil Gabrhel.

Město zaplatilo stavební úpravy prostor, samotnou expozici připravuje Národní zemědělské muzeum. „Úpravy prostor pro expozici vyšly na šest milionů sedm set tisíc korun. Poprvé bude pro návštěvníky otevřená poslední dubnovou sobotu,“ informovala mluvčí znojemské radnice Zuzana Pastrňáková.

Jak dodala, expozice přiblíží nejen historii pivovarnictví. „Seznámí návštěvníky také s hlavními pivovarskými surovinami a způsobem vaření piva od nejstarších dob až po dnešek,“ uvedla mluvčí.

Na podobu a obsah expozice je zvědav i znojemský zastupitel a historik Jiří Kacetl. „Počkám si finální podobu, kterou teprve bude možné náležitě zhodnotit. Varna je pro ni jistě vhodné místo, jiné využití se vlastně ani nenabízí. Pokud jde o samotné provedení expozice, očekávám spíše komerčnější zaměření, “ řekl Kacetl s tím, že nepochybuje, že zejména v prvním roce o ni bude značný návštěvnický zájem.

Další pivovarskou expozici nabídne od léta také hrad Bítov. „Otevřeme ji doufám v červenci ve sladovně a sklepech bývalého hradního pivovaru. Uvažoval jsem o ní dva roky, ale odkládali jsme ji kvůli nedostatku peněz. Stavební úpravy totiž vyjdou na tři čtvrtě milionu korun,“ řekl bítovský kastelán Jan Binder.

Právě stavební úpravy již zaniklého hradního pivovaru nyní na Bítově chystají. „Doufám, že vše stihneme podle plánu a v červenci nový prohlídkový okruh otevřeme. Většinu exponátů budeme mít zapůjčených, například z Muzea Vysočiny nebo z pivovaru a muzea v Kostelci nad Černými lesy,“ dodal kastelán s tím, že bítovská sladovna patří stavebně k nejzachovalejším na Moravě. „Nejstarší záznamy o vaření piva na bítovském panství pochází z roku 1417,“ upřesnil Binder.

Národní zemědělské muzeum, které chystá znojemskou expozici pracuje také na rozsáhlé obnově své pobočky ve Valticích. „Půjde o celkovou rekonstrukci budovy. Od sklepa, který by měl být také zpřístupněný, přes opravu střechy až po výstavbu výtahu,“ vyjmenoval ředitel pobočky Vilém Křeček.

Současně vzniknou tři nové expozice: jedna věnovaná životu v půdě, další o krajině lednicko-valtického areálu a národní vinařská expozice. Modernizace muzea začne letos na podzim, skončí v roce 2019 a bude stát osmapadesát milionů korun.

Josef Vávra: Pro Rodinný pivovar BERNARD je klíčová kvalita piva

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:ČIA NEWSBernard

Rodinný pivovar BERNARD čeká v budoucnu rozhodnutí, zda rozšířit svoji činnost do nových prostor. Pokud by se rozhodl přemístit např. lahvovnu, bude se prvotní investice pohybovat nejméně ve výši 300 mil. Kč. Výstav pivovaru v roce 2016 přesáhl 315 tis. hl, což je meziroční nárůst zhruba o čtyři procenta. Prodej na Slovensku se také dlouhodobě zvyšuje, loni bylo prodáno přes 39 tis. hl, což představuje více než šestiprocentní nárůst. Pro ČIANEWS to uvedl generální ředitel a spolumajitel Rodinného pivovaru BERNARD Josef Vávra s tím, že klíčové je dlouhodobě udržet co nejlepší kvalitu piva. Loni na podzim pivovar uvedl např. nové, svrchně kvašené pivo Bernard IPA, o které je velký zájem, proto se zvažuje i uvedení čepovaná verze.

Za rok 2016 očekáváte vyšší výstav, takže překonáte loňský rekordní výstav 301 tis. hl. Které faktory nejvíce ovlivňují váš růst?
Výstav v roce 2016 přesáhl 315 tis. hl, což je meziroční nárůst zhruba o čtyři procenta. Pro nás je klíčové dlouhodobě udržet co nejlepší kvalitu piva, to ostatní přijde s tím, že pokud nás zákazník ochutná a je spokojený, koupí si naše pivo i opakovaně.

*****
Český pivní trh kopíruje ten evropský, kde je zřetelný pokles prodeje sudového piva. Poměr bývá 40 procent sudy, 60 procent lahve, ve většině států ještě zřetelněji větší prodej lahví. Bernard má poměr zatím obrácený a děláme vše, aby to tak zůstalo. Je to však velmi náročné.
*****

Jaká jsou vaše očekávání ohledně výstavu a dalších výsledků na rok 2017? Kde vidíte největší příležitosti a rizika pro další vývoj vašeho pivovaru – i celého oboru?
Rizik je mnoho a mnoho z nich ani nedokážeme ovlivnit. Česká republika je exportní zemí, je plně napojena na evropský a světový obchod. Když dojde k přepálení ekonomiky, může se to projevit kdekoli, důsledky se projeví u všech. Příležitostí je právě to, že děláme pivo, jak nejlépe umíme a vytváříme si pro to i co nejlepší podmínky.

Co nejvíce ovlivňuje podle vás úspěch u zákazníků? Je těžké uspět na tak konkurenčním trhu?
Český pivní trh je extrémně přesycen nabídkou. Vycházíme především z toho, že český zákazník je moudrý a stále častěji bude požadovat především kvalitu. Doba kvantity již snad odezněla... I proto jsme se do samého začátku podnikání zaměřili na to, abychom vařili co nejkvalitnější nepasterované pivo, a současně s tím jsme rozvíjeli a budovali značku. Základem úspěchu je být v restauracích.

V současnosti nejvíce vyvážíte na Slovensko, do Polska, Slovinska, Švédska, Maďarska a Ruska. Plánujete rozšiřování exportních trhů? Případně navyšování 22% podílu vývozu na celkovém výstavu?
V současné době se nejvíce prodáváme ve Slovinsku, velký nárůst máme v Maďarsku. Vyvážíme přibližně se do 36 států celého světa a samozřejmě nás zajímají i nové trhy, např. v Jižní Americe. V prosinci jsme se vrátili i na americký trh.

Zaznamenáváte změny ve vašem podnikání v souvislosti se zavedením elektronické evidence tržeb? Kde se to projevilo nejvíce? Přišli jste o některé podniky, kterým jste dodávali své produkty?
Provoz ukončilo zhruba 70 restaurací, spíše malé, vesnické či horské. To jsou asi dvě procenta z našich smluvních restaurací, ale většinou se jednalo vždy o kombinaci důvodů, které vedly k ukončení. Např. věk, nemoc…
Je možné, že ještě některé restaurace svoji činnost ukončí, neboť majitel nyní zjistí, že podnikání za těchto podmínek není pro něj zajímavé.

Jaký je podíl prodeje sudového a lahvového piva včetně meziročního srovnání? Očekáváte změny v tomto poměru?
Český pivní trh kopíruje ten evropský, kde je zřetelný pokles prodeje sudového piva. Poměr bývá 40 procent sudy, 60 procent lahve, ve většině států ještě zřetelněji větší prodej lahví. Bernard má poměr zatím obrácený a děláme vše, aby to tak zůstalo. Je to však velmi náročné.

Kolik jste letos investovali do marketingu – a na které oblasti a marketingové kanály se zaměřujete? Kolik chcete investovat v roce 2017?
Do marketingu a propagace značky investujeme mnohem méně, než by se na první pohled mohlo zdát. Naší snahou je dělat pouze takové věci, které značku vhodně zviditelní a nestojí velké peníze. Snažíme se u toho bavit a být současně vtipní. Zatím se nám to celkem daří.

Kolik zaměstnáváte v současné době lidí? Plánujete změny v počtech vašich zaměstnanců?
V pivovaru je zaměstnáno 190 lidí, 23 ve sladovně Bernard v Rajhradě u Brna. Lidi přijímáme podle potřeby, jak roste prodej. Případně nárazově, v době konání různých prodejních akcí.

Chybí vám některé profese? Spolupracujete kvůli tomu se středními nebo vysokými školami?
O práci v našem pivovaru je velký zájem, pokud je třeba, vypíšeme výběrové řízení. Bohužel, některé školy a jejich absolventi však nesplňují kvalitativní požadavky.
V našem pivovaru je velmi silná firemní kultura. Hlavním kritériem pro přijetí zaměstnance je vedle odborných znalostí i to, že musí zapadnout do kolektivu a respektovat firemní kulturu. V roce 2016 jsme přijali 14 zaměstnanců, z toho 29 procent jsou čerství absolventi škol.

Nyní máte devět značkových prodejen. Plánujete jejich navyšování. Pokud ano, kde budete další otevírat a kolik do této oblasti investujete?
Otvíráme značkové prodejny v městech, kde býval pivovar a už není. Je to dlouhodobý proces, který vždy průběžně vyhodnocujeme. Budeme otvírat i další provozovny, ale oznámit kdy a kde je předčasné. Prodejny si na sebe musí vydělat.

Jaké očekáváte prodeje na Slovensku za rok 2016? Jaké bude meziroční srovnání?
Prodej na Slovensku dlouhodobě stoupá, loni jsme prodali přes 39 tis. hl, což je meziroční nárůst přes šest procent.

V současné době uvádíte nové pivo Bernard IPA. Jaký o něj očekáváte zájem? Připravujete další nové produkty?
Na podzim loňského roku jsme přišli na trh s novým svrchně kvašeným pivem Bernard IPA a zatím jsme s jeho prodejem spokojeni, pokud zájem bude pokračovat, je možné, že přijdeme i s čepovanou verzí. S další novinkou nespěcháme, už nyní máme velmi široký sortiment.

Plánujete rozšířit svoji činnost do nových prostor. Jak tyto plány postoupily? Kolik v tomto směru chcete investovat?
To vše ještě čeká na rozhodnutí. Ale pokud bychom se rozhodli přemístit v budoucnu např. lahvovnu, bude se prvotní investice pohybovat nejméně ve výši 300 mil. Kč. I proto musíme vše dobře zvážit.

*****
Josef Vávra je od roku 2016 generálním ředitelem Rodinného pivovaru BERNARD v Humpolci a také již od roku 1991 spolumajitelem a vrchním sládkem. V roce 2000 se stal generálním ředitelem Sladovny BERNARD v Rajhradě u Brna. Svoji profesní kariéru začal v závodu Humpolec, který patřil Jihočeským pivovarům České Budějovice, poté působil z závodě Ostrava Severomoravských pivovarů Přerov a v Pivovaru Ostravar. Je absolventem Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, oboro kvasná chemie a bioinženýrství. Od roku 2011 je členem předsednictva Českého svazu pivovarů a sladoven. V roce 2016 získal ocenění Za dlouhodobou kvalitu piva od Pivo, Bier & Ale, v roce 2014 získal ocenění Manažer roku 2013 v oboru Gastronomie.

*****
Rodinný pivovar BERNARD působí od roku 2000 jako akciová společnost a v červenci 2001 do ní jako strategický partner vstoupil pivovar Duvel Moortgat z Belgického království, který získal 50% podíl. Českými majiteli jsou s 25% podíly Stanislav Bernard a Josef Vávra.

AFP: V Indonésii prosperuje jediný soukromý pivovar

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Průmyslová automatizace

Jmenuje se Stark, vzniklo v roce 2015 a je unikátem: je to domácí pivo vyráběné v jediném soukromém pivovaru v Indonésii, největší muslimské zemi na světě, která z náboženských důvodů bojuje proti alkoholu. Píše o tom agentura AFP. Bona Budhisurya a jeho zeť Jacob Suryanata, dva místní podnikatelé, ho začali vyrábět podle tradičního receptu z pšenice. Museli však překonat řadu překážek v zemi, kde je téměř 90 procent obyvatel muslimské víry. Vsadili na celosvětovou tendenci produkce v co nejvyšší kvalitě. Dnes jsou pokud jde o budoucnost svého dítka optimisty.

Předtím navštívili mnoho zemí a ochutnali širokou škálu nápojů. Po návratu do Indonésie mohli konstatovat, že na souostroví v jihovýchodní Asii neexistuje dobré pivo. "V cizině jsme pili hodně kvalitních piv," říká Budhisurya, který pochází z dvojí menšiny, křesťanské a čínské. Od té doby, co začali vyrábět značku Stark, obohatili ji o šest variací, z nichž jedna má příchuť manga a další chuť po liči. Ve světě slaví velké úspěchy mnohé minipivovary jako je ten jejich, a to díky tomu, že spotřebitele dnes přitahují nápoje s charakterem, chutnější než průmyslově vyráběná piva.

Bona Budhisurya a Jacob Suryanata soudí, že začít s podnikáním by bylo dnes mnohem obtížnější. Odpor politiků a muslimských konzervativních kruhů nepřátelských vůči alkoholu totiž stále roste a vytváří ovzduší nejistoty. Pivo a mnoho alkoholických nápojů se samozřejmě prodává ve velkých městech a v turistických lokalitách. Avšak úřady stále častěji útočí proti alkoholu, který korán zakazuje. V roce 2015 vláda zakázala prodej piva v malých obchodech, a tím zisky velkých pivovarů prudce poklesly.

Muslimské strany dokonce navrhly zákon zakazující konzumaci alkoholu v zemi, ale ten má jen malé naděje na to, aby byl schválen. Nicméně získat povolení k destilaci alkoholu je nadále obtížné. Jen několik společností, jako je Multi Bintang vyrábějící nejpopulárnější značku indonéského piva Bintang, jejíž většinu kontroluje nizozemský Heinecken, má již desítky let licenci. Budhisurya, který studoval ve Spojených státech, nakonec získal povolení na Bali, jediném indonéském ostrově s hinduistickou většinou, kde se alkohol konzumuje jako na Západě. Výhodou Bali je snadný přístup k čisté vodě, na rozdíl od metropole Jakarty, kde jsou vodní zdroje často znečištěny. Piva značky Stark si přes všechny překážky našla své místo na indonéském trhu, v barech a v supermarketech. Kromě zvláštního charakteru mají i tu výhodu, že jsou levnější než dovážená piva.

Stark dnes prodává 3000 až 5000 bas piva o 24 lahvích měsíčně, především v Jakartě a na Bali. Pivovar plánuje prodej i do ciziny, do Hongkongu, Singapuru a Japonska. Budhisurya soudí, že na indonéském souostroví s 255 miliony obyvatel má ještě potenciál k rozvoji. Avšak indonéský trh je omezen z náboženských důvodů a kvůli vysoké dani z alkoholu. Pivo pije jen málo Indonésanů. Průměrná roční spotřeba alkoholu tu byla v roce 2015 1,4 litru na osobu. "Na tom málo záleží. Vyrábíme domácí pivo, a to znamená kvalitu," říká Budhisurya, který doufá v ještě větší úspěch doma i v zahraničí.

Vůně, hořkost, plnost. Publikace napoví, jak degustovat pivo

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Podržet sklenici s nápojem proti světlu, zhodnotit barvu, zakroužit, přičichnout, ochutnat doušek a s přivřenýma očima vnímat reakce každé chuťové buňky. Vlivem médií, filmů, vinařské lobby i letité tradice si mnoho lidí spojuje tento rituál jen s vínem. Dávno ale platí i pro odborné degustace piv, která jsou – na rozdíl od vína – v Česku skutečně nápojem číslo jedna.

Teď mají nejen odborníci, ale i laici, k ruce podrobný návod, jak pivo správně degustovat. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský vydal monografii s názvem Senzorická analýza piva.

Čtenář se z ní dozví, jak hodnotit například základní parametry chuti, tedy plnost, hořkost nebo charakter piva. V knize jsou i informace o různých druzích piv a jejich vlastnostech.

Bez degustace to nejde
Senzorická analýza piva je širší veřejnosti známá pod názvem degustace. Je nezbytnou a velmi důležitou součástí hodnocení vlastností piva. Využívá se prakticky k mnoha účelům.

Slouží výrobcům piva kvůli zachovávání standardnosti výrobku i odhalování různých vad, využívá se při vývoji nových technologických postupů i úpravách už používaných i třeba v soutěžích piv. „Znalost principů, na jakých se provádí, může sloužit i milovníkům piva, kteří hledají rozšíření oblíbeného sortimentu piv,“ uvedl jeden z autorů publikace František Frantík.

Pro odborníky i laiky
Kniha Senzorická analýza piva je podle něj sice odbornou monografií, je však napsána tak, aby pomohla nejen profesionálům v pivovarství, ale i laickým zájemcům o pivo. V devíti kapitolách je zpracován celý okruh problémů, které se týkají degustací.

Kniha zahrnuje informace o tom, jakým způsobem reaguje lidský organismus na chuťové vjemy. Stručně je popsána technologie pivovarského procesu od surovin až po hotové pivo s důrazem na faktory, které mohou ovlivnit senzorické vlastnosti piva.

„Kniha popisuje i senzorické charakteristiky piva od vzhledu přes aroma až k celkovému takzvanému senzorickému profilu piva, kde je vedle jednotlivých atributů hodnocena i jejich vzájemná vyváženost,“ uvedla editorka a vedoucí kolektivu autorů Jana Olšovská.

Část knihy je věnována technické stránce degustací, tedy tomu, jaké musí být vytvořeny podmínky, aby výstupy byly vyhodnotitelné. Podrobně jsou popsány různé testy a jejich statistické vyhodnocení i zkoušky senzorické způsobilosti degustátorů.

Kniha se věnuje i hlavním tuzemským soutěžím, jejich organizaci i způsobu hodnocení. K těm hlavním patří České pivo, Zlatý pohár PIVEX, Česká pivní pečeť, Pivo České republiky, Jarní cena sládků, Dočesná a Cerevisia Specialis.

Jak správně degustovat pivo? Experti i laici mají nový návod

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTK



Odborníci i laici mají nově k ruce odborný návod, jak správně degustovat pivo. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský vydal monografii s názvem Senzorická analýza piva. Čtenář se z ní dozví, jak hodnotit například základní parametry chuti, tedy plnost, hořkost nebo charakter piva. V knize jsou i informace o různých druzích piv a jejich vlastnostech.

Senzorická analýza piva je širší veřejnosti známá pod názvem degustace. Je nezbytnou a velmi důležitou součástí hodnocení vlastností piva. Využívá se prakticky k mnoha účelům. Slouží výrobcům piva kvůli zachovávání standardnosti výrobku i odhalování různých vad, využívá se při vývoji nových technologických postupů i úpravách už používaných i třeba v soutěžích piv. "Znalost principů, na jakých se provádí, může sloužit i milovníkům piva, kteří hledají rozšíření oblíbeného sortimentu piv," uvedl jeden z autorů publikace František Frantík.

Kniha Senzorická analýza piva je podle něj sice odbornou monografií, je však napsána tak, aby pomohla nejen profesionálům v pivovarství, ale i laickým zájemcům o pivo. V devíti kapitolách je zpracován celý okruh problémů, které se týkají degustací.

Kniha zahrnuje informace o tom, jakým způsobem reaguje lidský organismus na chuťové vjemy. Stručně je popsána technologie pivovarského procesu od surovin až po hotové pivo s důrazem na faktory, které mohou ovlivnit senzorické vlastnosti piva. "Kniha popisuje i senzorické charakteristiky piva od vzhledu přes aroma až k celkovému tzv. senzorickému profilu piva, kde je vedle jednotlivých atributů hodnocena i jejich vzájemná vyváženost," uvedla editorka a vedoucí kolektivu autorů Jana Olšovská.

Část knihy je věnována technické stránce degustací, tedy tomu, jaké musí být vytvořeny podmínky, aby výstupy byly vyhodnotitelné. Podrobně jsou popsány různé testy a jejich statistické vyhodnocení i zkoušky senzorické způsobilosti degustátorů.

Kniha se věnuje i hlavním tuzemským soutěžím, jejich organizaci i způsobu hodnocení. K těm hlavním patří České pivo, Zlatý pohár PIVEX, Česká pivní pečeť, Pivo České republiky, Jarní cena sládků, Dočesná a Cerevisia Specialis.

Jak správně degustovat pivo? Odborníci i laici mají nově k ruce odborný návod

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Globe24.czAutor:ČTK

Jak známo, Češi jsou národem pivařů. Víte ale, jak správně zlatavý mok degustovat? K dispozici je zajímavá příručka. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský vydal monografii s názvem Senzorická analýza piva.

Čtenář se dozví, jak hodnotit například základní parametry chuti, tedy plnost, hořkost nebo charakter piva.

Senzorická analýza piva je širší veřejnosti známá pod názvem degustace. Slouží výrobcům piva kvůli zachovávání standardnosti výrobku i odhalování různých vad, využívá se při vývoji nových technologických postupů i úpravách už používaných i třeba v soutěžích piv.

"Znalost principů, na jakých se provádí, může sloužit i milovníkům piva, kteří hledají rozšíření oblíbeného sortimentu piv," uvedl František Frantík, jeden z autorů publikace.

Kniha zahrnuje informace o tom, jakým způsobem reaguje lidský organismus na chuťové vjemy. Stručně je popsána technologie pivovarského procesu od surovin až po hotové pivo s důrazem na faktory, které mohou ovlivnit senzorické vlastnosti piva.

Kniha se věnuje i hlavním tuzemským soutěžím, jejich organizaci i způsobu hodnocení. K těm hlavním patří České pivo, Zlatý pohár PIVEX, Česká pivní pečeť, Pivo České republiky, Jarní cena sládků, Dočesná a Cerevisia Specialis.


Srbsko zatím nezná tankové pivo. Češi to chtějí změnit

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:E15.cz

Plzeňský Prazdroj chce změnit systém dovozních kontrol v Srbsku. Ty totiž znemožňují prodej tankového piva.

Umožnit export českého tankového piva i techniky, kterou k jeho prodeji potřebují restaurace. To je cílem jednání, jež na základě požadavku vývozců vedou diplomaté v Srbsku. Výrazně tam boduje Plzeňský Prazdroj se značkami Pilsner Urquell a Kozel. Loni zaznamenal meziroční růst prodeje o padesát procent a v Bělehradě otevřel restauraci Gvožďara.

„Dalším logickým krokem je uvedení tankového piva Pilsner Urquell na srbský trh,“ uvedla mluvčí Prazdroje Jitka Němečková s tím, že nejprve je nezbytná harmonizace pravidel.

„Srbská legislativa skladování piva v tancích nezná a dosavadní postup schvalování potravin jeho dovoz znemožňuje,“ vysvětlila mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková. Export českého piva do Srbska přitom dynamicky stoupá. Zatímco v roce 2014 činila jeho hodnota 31 milionů korun, loni to bylo přesně dvakrát tolik.

Srbský kontrolní úřad při dovozu odebírá vzorky piva a dělá zkoušky, které trvají zhruba sedm dní. Během nich je zboží v celním skladu. „Teprve pokud vzorky potvrdí zdravotní nezávadnost, je možné pivo uvést do prodeje,“ vysvětluje zemědělský diplomat v Bělehradě Pavel Svoboda. Po otevření tanku ovšem pivo už po třech dnech ztrácí na chuti a kvalitě. Svoboda odmítl komentovat, jak daleko jednání dospěla. „Jsem ale přesvědčen, že Srbsko bude první zemí mimo Evropskou unii, v níž si bude možné české pivo z tanku dát, a Češi budou vůbec první, kteří tuto technologii v Srbsku použijí,“ naznačil.

V Srbsku se kromě produktů plzeňské skupiny prodávají české značky piv Staropramen, Budvar, Lobkowicz nebo Krušovice. Zamířil tam rovněž pivovar Bernard. „Jsme spokojeni, nárůst prodeje je meziročně téměř o polovinu,“ potvrdil mluvčí Bernardu Zdeněk Mikulášek.

Srbskou pivovarskou jedničkou byla v roce 2015 podle Euromonitoru tamní společnost Apatinska Pivara. Držela 42 procent trhu při obratu kolem 160 milionů eur. Druhé místo s podílem 27 procent držel Carlsberg Srbija, na třetí Heineken Srbija připadala pětina trhu.

Novinka Zlatý Bažant Radler 0.0% Light

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Najobľúbenejší nealkoholický radler na slovenskom trhu – Zlatý Bažant Radler 0.0% prichádza v tomto roku opäť s revolučnou inováciou. Pre tých, ktorí sledujú obsah cukru vo svojej strave prináša novinku Zlatý Bažant Radler 0.0% Citrón Light. Môže si ju vychutnať každý milovník ovocného osvieženia, ktorý nechce robiť kompromisy v chuti ani prírodnosti svojho obľúbeného nápoja, uvíta však jeho ľahšie zloženie. Zlatý Bažant Radler 0.0% Citrón Light obsahuje o 30% menej cuktru v porovnaní s klasickou verziou, a to bez obsahu akýchkoľvek umelých sladidiel, farbív alebo konzervantov.

Tohtoročná novinka, ktorá je ďalšou z radu inovácií značky Zlatý Bažant Radler, prichádza na trh začiatkom marca v spotrebiteľskom balení 0,5l plechoviek. Konzumenti si tak môžu vybrať, či si doprajú „malý hriech“ na uhasenie smädu a doplnenie energie v podobe „klasického“ nealkoholického radlera Zlatý Bažant, alebo si vychutnajú jeho Light verziu.

Nealkoholické radlery značky Zlatý Bažant spôsobili v posledných rokoch na slovenskom trhu s nápojmi doslova revolúciu. V roku 2015 priniesol Zlatý Bažant na trh prvý radler úplne bez obsahu alkoholu, čím radlery posunul o niečo bližšie ku kategórii sýtených nealkoholických nápojov. V roku 2016 nasledovalo ďalšie vylepšenie – balenie nápoja v praktických uzatvárateľných PET fľašiach, ktoré priaznivcom aktívneho životného štýlu umožnili vychutnať si nápoj aj na cestách či počas športovania. Vďaka týmto inováciám dosiahol Zlatý Bažant Radler 0,0% v roku 2016 medziročný nárast predaja až o 89%* a Zlatý Bažant sa stal jednoznačným lídrom na slovenskom trhu s nealkoholickými radlermi s hodnotovým podielom na úrovni 60%**. „Vďaka našim inováciám môžeme dnes povedať, že Slovensko je taká malá „radlerová“ veľmoc. V rámci európskych HEINEKEN spoločností je spotreba našich radlerov na obyvateľa jednoznačne najvyššia, a z hľadiska predaného objemu sme na piatom mieste***,“ hovorí Matúš Benža, brand manažér značky Zlatý Bažant Radler.

V revolučných inováciách pokračuje Zlatý Bažant Radler aj v tomto roku – Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón Light obsahuje o 30% menej cukru ako verzia Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón. Novinka zároveň zostáva verná svojej filozofii 100%-nej prírodnosti, a nápoj neobsahuje žiadne umelé sladidlá, konzervanty či farbivá. Vyrába sa zmiešaním nealkoholického piva a limonády z prírodnej citrónovej šťavy, pričom jeho chuťový profil doladili v Hurbanove použitím prírodnej arómy. „Pri vývoji Zlatého Bažanta Radler 0.0% Citrón Light bolo našou snahou priblížiť sa čo najviac chuti klasickej verzie, ktorá si získala medzi konzumentmi veľkú obľubu. Zároveň sme však nechceli robiť žiadne kompromisy v jeho prírodnom zložení. Sme veľmi radi, že vďaka inovatívnosti našich kolegov v pivovare Hurbanovo sa výsledok skutočne vydaril,“ vysvetľuje Matúš Benža.

Novinka je vďaka svojmu prírodnému zloženiu a zníženému obsahu cukru určená pre všetkých aktívnych ľudí, ktorí sledujú zloženie svojej stravy a kladú dôraz na znižovanie podielu cukru. „Je všeobecne známe, že vysoký podiel jednoduchých cukrov v strave nie je pre zachovanie zdravia optimálny. Aj keď sa snažíme vyhýbať „sladkému“, často si ani neuvedomujeme, koľko cukru skonzumujeme v nápojoch,“ hovorí Kristína Krištúfková, odborníčka na výživu a ochranu zdravia a dodáva: „Ak si chceme dopriať osviežujúci nápoj, je vhodné vyberať si produkty s nižším obsahom cukru a ideálne obsahujúce sacharidy z prírodných zdrojov. Tie sú na doplnenie energie napríklad po športovom výkone ideálne.“

Zlatý Bažant Radler 0.0% Citrón Light tak rozširuje aktuálnu ponuku radlerov Zlatý Bažant. V portfóliu značky naďalej zostáva aj Zlatý Bažant Radler 0.0% Citrón, spolu s ďalšími obľúbenými príchuťami alkoholických aj nealkoholických radlerov. „Milovníci prírodných radlerov si dnes skutočne majú z čoho vyberať. Zlatý Bažant má v portfóliu štyri príchute radlerov s aj bez obsahu alkoholu, päť rôznych typov balení vrátane čapovaného radlera pre segment Horeca, a naše ponuku odteraz obohacujeme aj o verziu Light. Inovácie sú jednoznačne motorom rozvoja kategórie radlerov u nás, a sme hrdí, že značke Zlatý Bažant Radler patrí v tejto oblastí prvenstvo,“ dodáva na záver M. Benža.

Japonci definitívne ovládli Pivovary Topvar

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:TVnoviny.skAutor:TASR

Organizácia týchto podnikov teraz ponesie názov Asahi Breweries Europe Ltd a bude priamo podriadená spoločnosti Asahi Group Holdings, Ltd v Tokiu.

V piatok sa uzavrela transakcia, v rámci ktorej spoločnosť Asahi kúpila bývalé podniky SABMiller v Európe. Konkrétne ide o podniky a značky v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku, ako aj súvisiace aktíva. Informovala o tom dnes spoločnosť Pivovary Topvar.

Súhlas Európskej komisie so zlúčením spoločností SABMiller a AB InBev bol podmienený záväzkom AB InBev odpredať uvedené podniky. Tento mesiac bolo oznámené, že EK schválila ich predaj spoločnosti Asahi. Organizácia týchto podnikov teraz ponesie názov Asahi Breweries Europe Ltd a bude priamo podriadená spoločnosti Asahi Group Holdings, Ltd v Tokiu. Regionálna centrála novej organizácie bude v Českej republike, v Prahe.

"Pre Pivovary Topvar ide o veľmi pozitívny okamih. Pivovary Topvar a Asahi spája nielen úcta k tradíciám, ale aj vášeň pre inovácie. Budeme tak spolu naďalej podporovať záujem o čapované pivá na Slovensku," uviedol generálny riaditeľ firmy pre ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

"Posledných 24 mesiacov bolo pre našu spoločnosť obdobím transformácie. V októbri 2016 spoločnosť Asahi dokončila akvizíciu bývalých podnikov SABMiller v Taliansku, Holandsku a vo Veľkej Británii a teraz sme k nášmu portfóliu pridali aj podniky SABMiller v strednej Európe," dodal zástupca Asahi Group Holdings Ltd, Ryoichi Kitagawa.

Jak degustovat pivo? Odborníci i laici mají nově k ruce návod

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:EuroZprávy.czAutor:ČTK

Jak známo, Češi jsou národem pivařů. Víte ale, jak správně zlatavý mok degustovat? K dispozici je zajímavá příručka. Výzkumný ústav pivovarský a sladařský vydal monografii s názvem Senzorická analýza piva.

Čtenář se dozví, jak hodnotit například základní parametry chuti, tedy plnost, hořkost nebo charakter piva.

Senzorická analýza piva je širší veřejnosti známá pod názvem degustace. Slouží výrobcům piva kvůli zachovávání standardnosti výrobku i odhalování různých vad, využívá se při vývoji nových technologických postupů i úpravách už používaných i třeba v soutěžích piv.

"Znalost principů, na jakých se provádí, může sloužit i milovníkům piva, kteří hledají rozšíření oblíbeného sortimentu piv," uvedl František Frantík, jeden z autorů publikace.

Kniha zahrnuje informace o tom, jakým způsobem reaguje lidský organismus na chuťové vjemy. Stručně je popsána technologie pivovarského procesu od surovin až po hotové pivo s důrazem na faktory, které mohou ovlivnit senzorické vlastnosti piva.

Kniha se věnuje i hlavním tuzemským soutěžím, jejich organizaci i způsobu hodnocení. K těm hlavním patří České pivo, Zlatý pohár PIVEX, Česká pivní pečeť, Pivo České republiky, Jarní cena sládků, Dočesná a Cerevisia Specialis.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.06.2017 15:475.145/5.145