Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Nejlepší exportní pivo roku 2017 dle PBA je Pardubický Porter

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápojePernštejn

Na udílení výročních cen odborného časopisu Pivo, Bier & Ale, které se uskutečnilo ve čtvrtek 30.listopadu ve Strahovském Klášterním pivovaru, byl Pardubický Porter vyhlášen Nejlepším exportním pivem roku 2017 v kategorii speciální pivo. Před zraky více než stovky svých kolegů v oboru, majitelů a ředitelů pivovarů všech velikostí z celé České republiky, toto prestižní uznání převzal sládek Pardubického pivovaru Martin Gruntorád.

„Pardubický Porter potvrzuje své jedinečné postavení nejen na domácím trhu, ale daří se mu s úspěchem pronikat stále více i do zahraničí. Po ocenění za jeho dlouhodobou kvalitu, jež mu bylo uděleno před dvěma lety, muselo logicky přijít i to dnešní,“ uvedl při předávání diplomu na slavnostním večeru Pavel Borowiec, vydavatel a šéfredaktor časopisu Pivo, Bier & Ale a velký znalec všeho, co souvisí s pivovarnictvím. „Pardubický Porter patří k těm pivům, která nám svět může závidět,“ dodal.

„Sluší se při této příležitosti poděkovat všem mým předchůdcům počínaje tvůrcem Porteru Aloisem Šimonkem i současným pracovníkům a partnerům Pardubického pivovaru, kteří se na jeho trvalé kvalitě a úspěšné distribuci doma i ve světě podílejí,“ řekl Týdeníku Pernštejn sládek Martin Gruntorád.

Devatenáctistupňový Porter patří k nejúspěšnějším exportním artiklům Pardubického pivovaru. Vedle Slovenska trvale stoupá jeho obliba nejvíce v Rusku, Itálii a Maďarsku, vyváží se i do řady dalších zemí.

Strakonický pivovar Dudák chystá prodej plechovkového piva

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Jižní Čechy TeďAutor:Pavel PechoušekDudák

Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. uvažuje o možnosti začít prodávat své pivo v plechovkách. Navíc se více zaměří na navýšení prodeje lahvového piva, které má od nynějška nové, unikátní etikety. Letos strakonický pivovar, který je posledním pivovarem u nás vlastněný městem, prodá přibližně podobné množství lahvových piv jako v roce 2016.

„Prodej plechovkového piva u nás obecně výrazně roste. V letošním roce to bylo o 46 procent,“ uvedl sládek pivovaru Dušan Krankus.

Nákup technologie sloužící k výrobě plechovkového piva by byl pro středně velký pivovar, kterým DUDÁK je, nereálný. Cena takové linky přesahuje desítky milionů korun. DUDÁK k tomu využije výrobní kapacity jiného zařízení, kde se bude dovezené strakonické pivo stáčet.

Při případném prodeji plechovkového piva chce obchodní oddělení pivovaru využít síť supermarketů a hypermarketů, kde se Dudák prodává.

„Vzhledem k tomu jak se chová trh, nemůžeme supermarkety a hypermarkety vynechávat, i když ziskovost není velká,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Martin Man. Ten posílil svůj tým na Moravě a v Praze, kde se zvýšil objem prodaného piva o desítky procent. Dudák se prodává téměř ve všech regionálních klíčových hypermarketech a supermarketech, což dříve nebylo zvykem. Zde se navíc prodávají i v tzv.multipacku.

V dárkovém balení se skleničkou a dvou litrovém džbánku se bude nyní prodávat i aktuální novinka - Vánoční světlý speciál. Jedná se o třináctistupňové, světlé pivo husté a výrazné pěny, ve kterém dominuje plná chuť, zvýrazněná přidaným pšeničným sladem je právě to, co by vás v čase Vánoc mohlo potěšit. „Vysoký podíl českého aromatického chmele Žatecké poloraného červeňáku se postará o správně vyrovnanou a lahodnou hořkost,“ popsal sládek Dušan Krankus.

K většímu zájmu o lahvové pivo mají vést atraktivní, unikátní etikety, které se navíc budou každé tři měsíce měnit. „Jedná se o čtyři typy etiket, ty využívají inzeráty na pivo z roku 1925, jejichž text i kresby jsou z dnešního pohledu humorné, i když poučné, každopádně je třeba je brát s mírnou nadsázkou. Každé tři měsíce budeme motivy etiket měnit. Jsme pravděpodobně první pivovar u nás, který zadní etiketu využívá pro tento účel,“ vysvětlil Krankus.

V únoru navíc pivovar dostaví i novou prodejnu u vstupu do pivovaru, kde se budou prodávat především lahvová piva a propagační předměty.

Kvůli protikuřáckému zákonu celorepublikově poklesl prodej sudového piva.

„Mnoho našich restaurací je na vesnicích, obcích nebo menších městech, kde návštěvnost se zákazem kouření a dalších restrikcí, jako je například zákaz hracích automatů, EET, které byly vyhlášeny brzy za sebou, dlouhodobě klesá. Některé hospody zavřely, jinde omezili provoz, což má dopad na celkový trh s pivem. My se s tím musíme vyrovnat,“ uzavřel Martin Man.

Dudák - Měšťanský pivovar Strakonice a.s. letos slaví 367 let své existence. Od roku 2005 patří městu. Pivovar Dudák zaměstnává 60 lidí. S celkovým prodejem téměř 60 tisíc hektolitrů v kalendářním roce 2016 patřil Dudák k pivovarům s největší produkcí v oblasti Prácheňska a Pošumaví. Pivovar Dudák udržuje klasickou výrobu a zaměřuje se na produkci nepasterovaného piva za použití poctivých surovin (moravského sladu a žateckého chmele).

Deset milníků Pilsner Urquell: vydražte unikátní láhev a pomozte vozíčkářům

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:iDNES.czPrazdroj

Už ve středu 13. prosince proběhne na iDNES.cz tradiční aukce designových pivních láhví Pilsner Urquell, jejíž výtěžek poputuje na konto Centra Paraple. Podobu láhví letos vytvořil výtvarník Lukáš Jabůrek. Žádná z nich není stejná jako druhá, odlišuje je originální zátka, která symbolizuje jednotlivý milník z historie plzeňského pivovaru.

Při tvorbě láhví inspiroval uměleckého ředitele sklárny Moser Lukáše Jabůrka minimalistický tvar sudu. Ten dal vyniknout detailům na křišťálovém výrobku - zlatému logu pivovaru, červené pečeti, detailům symbolizujícím ječmen na těle láhve i unikátní ručně broušené a pasované zátce vyrobené z barevné moserovské skloviny topas. Výrobu láhví přibližuje článkové video.

Rytiny na zátce připomínají deset různých klíčových okamžiků ze 175 let dlouhé historie Pilsner Urquell, každou láhev zdobí jiný milník. Podívejte se, jaké motivy jednotlivé uzávěry zdobí a co symbolizují:

1842 Zrození originálu. Před 175 lety uvařil sládek Josef Groll první várku plzeňského spodně kvašeného ležáku s plnou chutí a průzračnou zlatou barvou. Ten se později pod názvem Pilsner Urquell dostal do celého světa. Tuto láhev získá výherce dražby.

1843 Prazdroj u Pinkasů. Pražský krejčí Jakub Pinkas si od svého přítele, plzeňského formana Martina Salzmanna, objednal dvě vědra pivní novinky. Okouzlen její chutí pak okamžitě pověsil řemeslo na hřebík a otevřel si dnes už kultovní hostinec U Pinkasů.

1859 Ochranná známka Pilsner Bier. Rostoucí obliba plzeňského ležáku v úvodu druhé poloviny 19. století podnítila vznik mnoha napodobenin. Měšťanský pivovar si proto nechal zaregistrovat známku „Pilsner Bier“. Dnes se podle vzoru Pilsner Urquell vaří přes 70 procent světové produkce piva.

1892 Jubilejní brána. U příležitosti 50. výročí založení pivovaru byla vztyčena jubilejní brána, která se následně stala symbolem pivovaru. V roce 2000 v ní byly objeveny dobové materiály a jako odkaz budoucím generacím zazděny dokumenty související s novodobou historií pivovaru.

1907 Vodárenská věž. V důsledku vzrůstající obliby plzeňského piva doma i ve světě bylo nutné zajistit dostatečný přísun vody do rozšiřující se výroby. To vedlo ke stavbě nekonvenční vodárenské věže ve stylu holandských majáků. Dnes je jednou z dominant Plzně.

1964 První tankovna. První plzeňské pivo z tanku ochutnali návštěvníci restaurace Vikárka na Pražském hradě. Díky tankům mají konzumenti zaručenou čerstvost piva nejen doma, ale také ve světě.

1970 Záchrana varny. Při výstavbě nových varen odmítl Prazdroj experimentovat a rozhodl se, že bude i nadále zachovávat tradiční postupy a používat klasické maloobjemové měděné varní soupravy.

996 Export do padesáti zemí. Plzeňský ležák Pilsner Urquell se začal vyvážet do více než padesáti zemí světa. V současnosti si ho tak vychutnávají nejen lidé v Evropě, ale i na Tchaj-wanu, v Thajsku, Singapuru, Arménii nebo Izraeli.

2006 Mistr výčepní. Všichni víme, že sládek pivo vaří, ale tím, kdo ho dělá, je výčepní. Proto Plzeňský Prazdroj od roku 2006 oceňuje ty nejlepší hostinské v soutěži Pilsner Urquell Master Bartender.

2017 Originál zůstává. Vše, co se v pivovaru naučili od předků, je ukryto v pivu Pilsner Urquell. I po 175 letech od svého zrodu zůstává plzeňský ležák originálem, který se nemění a jehož recepturu si sládci předávají z generace na generaci.

Benefiční dražba pivních láhví Pilsner Urquell se na iDNES.cz koná již pošesté, v předchozích letech vynesla lidem na vozíku 4 440 415 korun. Ve středu 13. prosince od 9:00 hodin můžete svým příhozem podpořit Centrum Paraple i vy.

Z financí Paraple nakoupilo polohovací lůžka, matrace, noční stolky nebo sportovní pomůcky pro vozíčkáře.

Loňská rekordní aukce připsala na konto hendikepovaných částku 1 173 122 korun. Vítěz dal za jednu z unikátních láhví výtvarníka Maxima Velčovského 150 tisíc korun.

Letos mají možnost zapojit se do vánoční akce i ti, kteří přihazovat nebudou. Až do samotného začátku aukce můžete tipovat, kolik korun prodej deseti láhví letos Centru Paraple přinese.

Soutěž o pivní soudky, návštěvu pivovaru nebo voucher na školu čepování končí se začátkem aukce, tedy 13. prosince v 9:00.


Holba představila vánoční polotmavý Speciál 13. Barvou připomíná české granáty

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Hanácký VečerníkAutor:Hana MatulováHolba

Na trh přichází speciální edice vánočního piva Holba polotmavý Speciál 13. Barvou připomíná české granáty a stejně vybroušená je také jeho chuť. Je chloubou hanušovických pivovarníků, kteří dali vznik receptuře a jsou na ni právem hrdí. Jde o skutečný originál s podpisem s podpisem hanušovického sládka. „Bez něho by u nás nebyly Vánoce a věříme, že podobně to bude i u vás. Už první vzorek mladiny v nás vyvolal slavnostní pocit, o který se s vámi rádi podělíme“, vzkazuje konzumentům sládek pivovaru Luděk Reichl.

Speciál si dává načas a než naplní první lahve trvá na 70 dní. Právě čas hraje u piva klíčovou roli, zejména při jeho kvašení a zrání. Aby pivo získalo svoje přednosti, je třeba aby tyto procesy probíhaly velmi pozvolna.

Holba polotmavý Speciál má vábivé aroma a dá se říct, že ho můžete kousat. Tak plná a dokonale vyladěná je jeho chuť, která přináší jedinečný degustační zážitek. V krásně zaokrouhleném těle, typickém pro polotmavá piva, se skrývá až překvapivě vysoká pitelnost, vybízející k dalšímu doušku a chuťové pohárky probouzí jemná hořkost s osobitě krátkým dozvukem.

Speciál je symbolem poctivosti a oslavou starého pivovarského řemesla a současně poselstvím Vánoc. „Na jeho výjimečnost ukazovaly už první degustace a o to netrpělivěji čekáme na ohlasy konzumentů. Jejich uznání bude pro nás tím nejhezčím vánočním dárkem,“ říká sládek pivovaru Luděk Reichl.

Speciál se hodí ke každé sváteční příležitosti jako doprovod pokrmů z drůbeže nebo ryb. Výborný chuťový zážitek přines rovněž kombinace s různými druhy sýrů, pokrmy z bílé rýže nebo s tradičním vánočním cukrovím. Servíruje se při teplotě 7- 9 °C a je výborným digestivem, po kterém se budete cítit dobře i po tom všem hodování, které k Vánocům jednoduše patří.

Vánoční Holba Speciál 13 se nabízí v originálním dárkovém multipacku s vánoční grafikou. Obsahuje 7 lahví piva se sklenicí s přáním do nového roku. V restauracích a horských hospůdkách čeká na své příznivce jako čepovaný.

Pivovar AB InBev si u Tesly objednal 40 tahačů Semi

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev si u společnosti Tesla objednal 40 elektrických tahačů Semi. Uvedl to list The Wall Street Journal (WSJ). Zakázka na vůz, který byl představen teprve v listopadu a na trh se má dostat v roce 2019, se řadí k největším.

Americká součást pivovaru, který vyrábí například piva Budweiser, Stella Artois a Corona, chce tímto způsobem snížit jak náklady na pohonné hmoty, tak i emise. Kamiony mají jezdit k zákazníkům do vzdálenosti maximálně 320 kilometrů, což zcela postačuje, neboť vůz Semi má deklarovaný dojezd 800 kilometrů

AB InBev se zatím nerozhodl, jak za auta zaplatí. "Uhradili jsme zálohu, abychom byli v pořadí," uvedl představitel firmy James Sembrot. Její výši ale odmítl komentovat. Pivovar podle něho objednávku učinil v listopadu, ještě před debutem vozu Semi. Automobil má stát 150.000 až 200.000 dolarů (3,3 až 4,3 milionu Kč).

Při představení tahače Tesla hovořila o požadované záloze 5000 dolarů, později ji však zvýšila na 20.000 dolarů.

Tahače Tesly si zatím objednaly firmy jako je J.B. Hunt Transport Services., Wal-Mart Stores, DHL a Ryder System.

S vozem Semi se Tesla podle analytiků pouští na nejistý trh. Poptávka po elektrických nákladních vozech se ale má v příštím desetiletí zvyšovat, protože Spojené státy, Evropa a Čína zpřísňují své emisní předpisy. Podle odhadů společnosti Navigant Research má prodej elektrických nákladních vozů do roku 2026 stoupnout na více než 70.000 z loňských 4100. Většinou se ale budou prodávat menší a středně velké vozy, jako jsou popelářská auta či dodávky. Ty mohou mít menší dojezd, zhruba do 160 kilometrů, takže budou mít i levnější baterii. Lze je také dobíjet na plný výkon přes noc.

Loni vypil každý Čech průměrně 147 litrů piva

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Kristýna Křupková

Pouze obyvatelé tří pobaltských zemí utratí za alkohol větší část své výplaty než Češi. Podle zjištění Eurostatu navíc útraty českých domácností za alkoholické nápoje rostou nejrychleji v Evropě – za jejich nákup dáváme 36 korun z každé utracené tisícikoruny.

Lidé v Praze potvrzují, že na alkoholu Češi rozhodně nešetří. Jakub Špika z výzkumné agentury Nielsen uvádí, že například tvrdého alkoholu se u nás ročně vypije za 11 miliard korun.

„Když to rozpočítáme na obyvatele, tak činí roční útrata více než tisíc korun na hlavu. Navíc lihoviny vykazují setrvale rostoucí trend několik posledních let,“ vysvětluje.

Jan Polák z agentury Ipsos pak doplňuje, že nejvíc se u nás podle jejich průzkumů vypije piva a vína. „Je tam samozřejmě velký rozdíl mezí pohlavím, u mužů je to pivo dokonce z 65 procent,“ říká.

Podle Českého statistického úřadu loni vypil každý obyvatel Česka v průměru 7 litrů lihovin, 19,5 litru vína a 147 litrů piva. Národní protidorogový koordinátor Jindřich Vobořil upozorňuje, že Češi považují alkohol za něco, co k životu patří. Utratí za něj 3,5 procenta ze svých příjmů.

„Málo se ví, že užívání i v malém množství je rizikovější, než že by to bylo zdravé,“ varuje s tím, že ročně zemřou na předávkování ethanolemtři až čtyři stovky lidí.

Pivo nemá kdo vařit. Kvůli rozmachu malých pivovarů je málo sládků

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Martin Trdla

Překotný rozmach minipivovarů v Česku způsobil problém. Chybí sládkové. Když už se nějaký na trhu objeví, nemá často dostatek zkušeností a praxi. Odborníci varují, že se to může odrazit na kvalitě piva

V republice vyrostly již takřka čtyři stovky malých pivovarů a pivovarníci soudí, že to není rozhodně číslo konečné. Sládek často obhospodařuje více minipivovarů najednou. Petr Menšík z Pivovaru Svijany je přesvědčen, že tato situace způsobuje úpadek pivovarského řemesla a projevuje se na nestálosti kvality piva.

„Minipivovary rostou rychleji, než je školství schopno vychovat nové generace sládků. Ve spoustě malých pivovarů vaří pivo jen zaučení lidé, kteří jsou sice pod dozorem sládka, ale ten je čerstvě ze školy a má za sebou minimum praxe. Důsledkem toho je, že kvalita piva v některých minipivovarech není stálá. Jedině praxe vás vede k tomu, jak se vypořádat se situacemi, které vás ve škole nenaučí,“ domnívá se sládek Menšík.

Jeho slova potvrzuje i Petr Hostaš, který je ředitelem i sládkem libereckého Pivovaru Konrad. „Vaření piva je řemeslo jako každé jiné a řemeslníků je všeobecně málo, to platí i v případě sládků,“ říká Hostaš. Podle něj situaci nepomáhají ani různé rekvalifikační kurzy či školení. „To je něco jako když šoupnete řidiče osobáku po týdnu za volant autobusu. Tak bude dělat skopičiny. Tito rychle vyškolení lidé zkrátka nemají zkušenosti, nemají základ našeho řemesla,“dodává Hostaš.

To, že v České republice je v současné době větší poptávka po sládcích, než kolik jich je k dispozici na trhu práce, dokládají i ve školství. Například Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, která vychovává pracovníky v pivovarnictví, má nyní v lavicích pouhých deset až dvanáct budoucích sládků.

„Opravdu kvalitních sládků je málo a je po nich hlad. Žádný z nejrůznějších kurzů neobsahuje tolik praxe a tolik hodin výuky, které by ten sládek opravdu potřeboval,“ vysvětluje Pavel Dostálek z Ústavu biotechnologie na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze.

Navíc učňovská střediska pro toto řemeslo již v podstatě neexistují. „Domnívám se však, že se to časem zastaví, že za čas se pořádně vařit pivo naučí i lidé, kteří doposud k pivovarnictví neměli žádný vztah,“ domnívá se Dostálek

Svaz pivovarů: Noví odborníci ještě nedorostli
Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven, říká, že nedostatek zkušeností někdy v minipivovarech „maskují“ neustálou inovací. „Kvalita piva je samozřejmě přímo úměrná odbornosti zaměstnanců a jejich motivovanosti vytvářet stabilně vynikající české pivo podle tradičních postupů. Sládci jsou z tohoto pohledu klíčoví, v menších provozech jsou to navíc lidé, od kterých se kvalita piva odvíjí stoprocentně, protože je to celé postaveno na jednom, dvou lidech,“ popisuje Ferencová

Člověk s menší mírou zkušeností podle ní pochopitelně může uvařit dobré pivo, problém ale může být takovou kvalitu udržet takzvaně za všech okolností. „Zejména minipivovary proto často stavějí svou strategii na neustálé inovaci, novinkách a speciálech, které jsou dostupné právě na jednom jediném místě, a tudíž odpadá technologická náročnost spojená s dlouhodobějším skladováním či transportem piva,“ varuje Ferencová.

Problém s nedostatkem sládků není okamžitě řešitelný. „Ještě nějakou dobu budeme konfrontováni s přetahováním dobrých lidí od konkurence, protože noví mladí odborníci ještě nedorostli.

Ve střednědobém horizontu by už měl být patrný vliv nově otvíraných oborů. „Například na Střední odborné škole a středním odborném učilišti v Žatci je od letoška možné studovat tříletý učební obor sladovník-pivovarník. Škola tak reagovala na poptávku zaměstnavatelů v regionu,“ dodává výkonná ředitelka svazu.

Marek Vávra ze Zámeckého pivovaru Frýdlant je přesvědčen, že minipivovarů může být do budoucna v tuzemsku i kolem tisícovky. „Ten boom jsem předpokládal už v roce 2010, kdy jsem začal s projektem našeho pivovaru a školicího střediska při něm. Tehdy se na mě někteří dívali skepticky a říkali, že jsem se zbláznil, jenže prognóza se vyplnila. Je to dáno také tím, že před lety byli sládkové na trhu ve věku padesát šedesát plus,“ podotýká Vávra


Pivo s koulema mělo naštvat těch pár feministek, které v Česku máme, přiznal Bernard

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Seznam.czAutor:Adam JunekBernard

V nové epizodě pořadu Kam to bude? mluví Stanislav Bernard o falešné iluzi vnímání vlastního ega, které nám nedovoluje dělat si ze sebe legraci.
Článek

Potlačování rozdílů mezi pohlavími je proti přírodě. O tom je alespoň přesvědčen známý pivovarník Stanislav Bernard, který je hostem nové epizody netradičního pořadu Kam to bude?.

„Reakce na naše reklamy s pin-up girls, které měly být oslavou ženské krásy, mi přišla neskutečně přehnaná. Když jsme pak udělali edici, kde byla na ženském těle naroubovaná moje tvář, tak v tom už určitá míra popíchnutí byla,“ přiznává při jízdě po Vysočině Bernard.

Jaká byla reakce žen ve firmě? Jak s vnímáním ega souvisí vnitřní jóga, které podnikatel propadl? A je podnikání za Prahou složitější? I o tom v druhém díle nové epizody pořadu Kam to bude? nahoře ve videu.

REKVALIFIKAČNÍ KURZ VÚPS, a.s. -

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:VÚPS, a.s.Autor:Jaromír Fiala

PIVOVARNICKÉ A SLADOVNICKÉ PRÁCE dle akreditace MŠMT-36256/2015-1/845 udělena 15.12.2015 do 15.12.2018
Další běh kurzu bude zahájen 1. března 2018. Přihlášky je možné zasílat do 31. prosince 2017.

Vstupní předpoklady:
● Ukončené střední vzdělání s maturitní zkouškou
● Platný zdravotní průkaz pro práci v potravinářství
● Minimální věk 18 let
● Forma vzdělávání: prezenční - účast na kurzu musí být min. 80%
● Metoda výuky: přednáška, procvičování, praxe
● Cena: 70 000,- Kč (DPH = 0)

Kurz bude probíhat v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky do konce března 2018. Výuka probíhá v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních a poloprovozních pivovarech. Součástí kurzu jsou zkoušky pro certifikát "Vybraný posuzovatel pro senzorickou analýzu piva" a závěrečné teoretické a praktické zkoušky ze získaných znalostí a dovedností v okruhu Technologie sladu, Technologie piva a Laboratorní kontrola.

Lektory jsou zaměstnanci VÚPS a pracovníci z pivovarsko – sladařské praxe.

Další informace jsou na www.beerresearch.cz na samostatné stránce "Rekvalifikační kurz".
Odborným garantem kurzu je Ing. Jaromír Fiala, Ph.D., fiala@beerresearch.cz

Kamenný Samson má společnost. Samson je vidět na budějckých adventních trzích

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Budějcká DrbnaSamson

Pivovar Samson a jeho vlastník, společnost AB InBev, se zapojili do tradičních předvánočních trhů v Českých Budějovicích. Na náměstí Přemysla Otakara II. v centru města se tak kromě tradičního Samsona v podobě kašny objevil i druhý Samson, který čepuje lahodné českobudějovické pivo.

„Jsme rádi, že jsme partnerem letošního Českobudějovického adventu, který má stejně jako náš pivovar dlouhodobou tradici,” říká ředitel pivovaru Samson Daniel Dřevikovský. „Vánoční svátky se bez piva neobejdou, v Českých Budějovicích obzvlášť,” doplňuje Dřevikovský s tím, že na stánku Samsonu kromě tradičních piv nechybí ani nefiltrovaný ležák. „Samson do centra Českých Budějovic jednoznačně patří. Kašna je jedním ze symbolů jihočeské metropole, nyní jí bude dělat společnost Samson tekutý. Do budoucna bychom se rádi prezentovali ve více restauracích v centru Českých Budějovic, vždyť náš pivovar je nestarším ve městě se světově proslulou pivní tradicí,” dodává Dřevikovský. Českobudějovický advent začal s příchodem prosince a potrvá do 6. ledna 2018. Zajímavostí je, že kolem kamenného Samsona se díky kluzišti prohánějí bruslaři. „Nejenom pro sportovce nabízíme i dnes už legendární nealko Pito,” sděluje ředitel pivovaru Samson Dřevikovský. První dny předvánočních trhů navíc ukazují, že si lidé i v chladnějším počasí dokážou najít cestu ke stánku s lahodným pivem a s pochutinami. Akciová společnost Pivovar Samson České Budějovice patří do portfolia společnosti AB InBev, která je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Foster´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek, jako je právě Samson.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.04.2018 15:476.159/6.159