Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Pivovar Velké Březno má nový distribuční sklad, přímo ve svém areálu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Mirka SalavováVelké Březno

Společnost Heineken otevřela distribuční centrum ve svém pivovaru ve Velkém Březně. Využila k tomu donedávna nepoužívanou budovu, k níž přistavěla montovanou halu. Náklady na stavbu byly téměř 50 milionů korun. Březenský pivovar je jediný z českých poboček Heinekenu, který má sklad přímo v areálu.

„Dříve jsme využívali sklad přímo v Ústí nad Labem. Teď ale ušetříme za nájem. Zároveň se zjednoduší cesta našeho piva přímo k zákazníkovi,“ říká Michal Rouč, vrchní sládek a ředitel pivovaru.

„Když jsem před devíti lety do Velkého Března nastupoval, nedovedl jsem si představit, kam až se pivovar dokáže posunout. Nový sklad je jeden z vrcholů transformace v tradiční pivovar 21. století,“ dodává Rouč (o stavbě skladu jsme psali zde).

Sklad je rozdělený na dvě části. V jedné se skladují palety, v druhé se připravuje zboží k rozvozu. Prostory mají rozlohu přes šest tisíc metrů čtverečních, kapacitu přibližně 7 400 palet a pracuje tu 20 zaměstnanců.

„Tento projekt pro nás není důležitý jen z hlediska investice, kterou jsme do pivovaru vložili, ale i proto, že doufáme v růst v tomto regionu,“ prohlásil Milan Schramm, ředitel výroby společnosti Heineken v České republice.

Dopravní zatížení nevzroste, slibuje pivovar
„Halu jsme se snažili udělat moderní uvnitř, ale navenek ji nechat historickou. To proto, abychom zachovali ráz s pivovaru, který je velkým dědictvím,“ přiblížil.

Podle vedení pivovaru nové centrum nezatíží místní komunikace, protože nárůst počtu automobilů, které z pivovaru odvážejí palety, nebude rapidní.

„Nechali jsme si vypracovat studii, podle níž dopravní zatížení nevzroste. Silnice, která probíhá Velkým Březnem, má denní hustotu provozu okolo 10 tisíc aut a něco málo přes sto kamionů,“ uvedl Rouč.

„Od nás však budou vyjíždět denně maximálně desítky aut. I v minulosti jsme museli pivo odsud odvážet. Přibude pouze 14 nových menších dodávek do deseti tun pro rozvážení přímo zákazníkům,“ vysvětlil.

Prazdroj mění ředitele. Liversage řídil pivovary v Ghaně či Svazijsku

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:iDNES.czPrazdroj

Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje je od čtvrtka Grant Liversage. V pivovarnictví začal sbírat zkušenosti v roce 1997 v Jižní Africe. V nejvyšší funkci nahradí Toma Verhaegena, který byl prozatímním ředitelem pivovarského lídra od loňského října.

Kormidlo největšího tuzemského pivovaru Plzeňský prazdroj převzal od čtvrtka Grant Liversage. Padesátiletý manažer působil v top managementu pivovarů skupiny SABMiller v zemích Jižní Afriky - například v Jihoafrické republice, Svazijsku, Mosambiku či Ghaně.

Jak uvedl, do České republiky přichází s pokorou, která respektuje místní dlouholetou tradici vaření piva. „Těším se, že se o pivu a výjimečné místní pivní kultuře dozvím ještě více,“ řekl a dodal, že jeho cílem je posílit export pivních značek nejsilnější tuzemské skupiny.

Na nejvyšším postu v Prazdroji Liversage nahradil prozatímního ředitele Toma Verhaegena. Ten pivovar řídil od října, poté, co byl Paolo Lanzarotti povolán k tomu, aby řídil evropské aktivity Asahi Breweries Europe. Japonská Asahi letos v březnu ovládla pět pivovarů ve střední Evropě včetně Plzeňského Prazdroje.

Kam na tankové pivo? V Ostravě otevřeli historicky první Kozlovnu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš SvobodaVelké Popovice

Z centra města na sídliště se postupně rozrůstá koncept pivovarských hospod s tankovým pivem. Nejčerstvějším důkazem budiž nová Kozlovna U Ježka, která byla v pondělí večer oficiálně otevřena v ostravské Hrabůvce.

Nový podnik láká na kombinaci kvalitního piva „jako z pivovaru“, gastronomie postavené na masových specialitách a příjemného interiéru s masivními dřevěnými stoly a dominantami v podobě sochy kozla nad výčepem a čtveřice nerezových pivních tanků.

Stylovou atmosféru dokresluje restaurační „minizoo“, ve které najdete dva opravdové kozlíky a bílého ježka. Za vznikem vůbec první ostravské Kozlovny stojí mistr výčepní Martin Sláma.

„Koncept, který jsme vídali jinde po republice, nás hodně oslovil, takže jsme se s přítelkyní rozhodli, že něco takového uděláme i v Ostravě,“ říká jeden ze spolumajitelů, podle kterého bylo klíčové najít správné místo a schopného provozovatele s odpovídajícím zázemím.

Proč padla nakonec volba na Hrabůvku? „Chtěli jsme vyzkoušet sídlištní restaurace, se kterými zatím nemáme tolik zkušeností. Hrabůvka je jedna z nejlidnatějších částí města, takže věřím, že lidé z okolí rádi zajdou na dobré tankové pivo,“ pokračuje Martin Sláma.

Výzvy, která spočívala v nasazení tankového Velkopopovického kozla do konzervativního ostravského prostředí, se nezalekl.

„Víme, že Radegast a Ostravar jsou tradiční značky. Vše se však odvíjí od síly a schopností našeho týmu, který pivu dává vše, co je třeba. Čerstvý a správně načepovaný Kozel tak u nás bude vždy chutnat mnohem lépe než jiná průměrně ošetřená piva,“ vysvětluje spoluzakladatel nové hospody.

Nabídku bude stavět nejen na kvalitním pivu, ale také na specialitách z vyzrálého masa z rodinného řeznictví Steinhauser. Budou to třeba hamburgery či obvyklé chuťovky jako tlačenka nebo utopenec. Vše s přípravou v otevřené kuchyni tak, aby zákazníci mohli vidět kuchařům pod ruce.

Novinkou je rozšíření klasického sortimentu o vína značky Fangalo, o která se stará podílník podniku a špičkový someliér Jan Ptáček. „Lidé si tak u nás budou moci vychutnat dobré pivo a víno, čímž do hospod přinášíme novou kulturu. Myslím si, že v Ostravě to trochu chybí,“ doplňuje Martin Sláma.

A jak vnímají otevření nového podniku zástupci samotného pivovaru?

„Jsme nadšení, že také v Ostravě máme hospodu, kde se čepuje pivo s tou nejlepší péčí. To, aby se někdo postaral o pivo tak, jako my v pivovaru, je moc důležité. Jedině tak to bude pro lidi pravý zážitek,“ myslí si sládek Velkopopovického kozla Vojtěch Homolka.

V ostravské Kozlovně bude vedle tradiční jedenáctky, která vyniká střední sladovou chutí, pravidelně na čepu nefiltrovaný Černý Kozel, dále plzeňský ležák, nealkoholický Birell a každý měsíc jiný speciál z pivovarské edice Volba sládků.

Vnitřní kapacita restaurace je 130 míst, avšak prostorná venkovní zahrada disponuje dalšími dvěma stovkami zastřešených míst a také dětským hřištěm.

Nová reklama na Staropramen dělá z piva nápoj pro drsňáky

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:MarketingSales.czStaropramen

Pivní značka Staropramen přišla se zcela novým reklamním konceptem, který nevzývá ani mladické pivní partičky ani není plný klišovitých záběrů tekoucího piva.

Nová reklama Staropramene z portfolia Pivovarů Staropramen je historizující, zdůrazňující úlohu pivovaru pro kdysi průmyslovou pražskou čtvrť Smíchov, kde se pivo bezmála 150 let vaří. V hlavní roli se objevil Hynek Čermák, kterého mají lidé většinou spojeného s postavou detektiva Kuneše, gangstera "Káčka" (Radovan Krejčíř) nebo dalších rolí drsňáků.

"Chceme ukázat všechno to, za čím si pivovar stojí už téměř 150 let. A to bez odkazu na unikátní místo původu našeho piva prostě nejde. Proto se v nové kampani Staropramenu představí hlavně samotný Smíchov jako čtvrť poctivých a pracovitých lidí, kteří si stojí za svým, stejně jako ten Smíchovský pivovar," popsala myšlenku nového spotu Petra Chovancová, senior brand manažerka značky Staropramen.

Na vzniku srategického a komunikačního směru se podílela komunitní platforma Future Bakery, která aktuálně sdružuje na 14 tisíc lidí. "Nápady našich lidí jsme v případě Staropramenu využili hned dvakrát. Poprvé, když jsme tvořili samotnou strategii, a podruhé, když jsme potřebovali vybrat ten správný claim, podtrhující celkové vyznění komunikace," říká Ondřej Roček, který za projektem stojí spolu s kreativcem Karlem Špindlerem a komunikačním stratégem Petrem Topinkou.

Nové směřování značky zastřešuje slogan "Vždycky drží spolu". Vedle televize a internetu zahrnuje kampaň také venkovní reklamu a kinoreklamu.

Pivovary navařily na letošní dny českého piva desítky speciálů

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Pivovary se připravují na pátý ročník Dnů českého piva, které budou mezi 27. zářím a 1. říjnem . Po celé republice se budou čepovat speciální várky piva, kterých pivovary navařily desítky. Na tiskové konferenci to uvedli zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven. Loni se do akce zapojilo 6000 restauračních provozů, letos by měl být jejich počet přibližně stejný. Některé pivovary budou své speciály nabízet již dříve, například Staropramen od pátku v tomto týdnu.

Do pivních oslav se zapojí desítky pivovarů a minipivovarů. Podniky se snaží motivovat zákazníky, aby konzumovali pivo v restauracích. Prodeje piva v restauracích dlouhodobě klesají, v současnosti se vypijí z deseti prodaných piv čtyři v restauraci, zbytek doma.

V červenci se podle svazu prodej piva v restauracích snížil, meziročně o devět procent. Předseda svazu František Šámal v této souvislosti zmínil restrikce státu, které podle něj přicházejí moc rychle. Nejdřív šlo o zákaz herních automatů v restauracích, pak přišla kontrolní hlášení a po nich elektronická evidence tržeb. "A poslední rána je zákaz kouření. Hospody jsou poloprázdné, většinou ti lidé stojí venku, jak kuřáci, tak nekuřáci," dodal Šámal.

Lidé by měli poznat restauraci, která se do dnů piva zapojí, podle nálepky. "Oproti minulému roku jsme milovníkům piva usnadnili jejich cestu do hospody. Nově budou všechny zapojené restaurace označeny samolepkou, jasně identifikovatelnou, že se jedná o pohostinské zařízení zapojené do pětidenních pivních oslav," řekl Šámal. Informace mohou zájemci také najít na webu.

Akce začíná symbolicky v předvečer svátku svatého Václava, který byl podle svazu patronem sládků a českého piva. V nabídce budou například Svatováclavský kroužkovaný ležák od pivovaru Holba nebo světlý nefiltrovaný ležák Václav od pivovaru Litovel. Kyjovský pivovar nabídne kromě Svatováclavského ležáku gastronomickou specialitu kančí pečeni se šípkovou omáčkou a houbovým knedlíkem. Ta zůstává oficiálním jídlem dnů českého piva, svaz ale restauratéry nebude nutit, aby toto jídlo vařili.

Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod nabídne speciál Buřič 13 s přídavkem karamelového sladu. Pivovar Primátor uvaří světlý ležák Špringl, pivovar Svijany nepasterizovaný speciál DUX. Pivovar v Rakovníku vsadil na řezaný ležák Bakalář Amber. Pivovarníci z Velkého Března připravili Březňák originální Märzen. Příznivci Staropramenu se mohou těšit na Extra chmelenou dvanáctku.

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na rekordních 20,5 milionu hektolitrů piva a nealka. Domácí spotřeba zůstala 143 litrů piva na hlavu.

Nestíháte Oktoberfest? Pivní atmosféru zažijete i jinde

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Od 16. září do 3. října oživí ulice Mnichova tradiční Oktoberfest, který každoročně navštěvují lidé z celého světa. Atmosféru legendárního svátku piva nemusíte nasávat pouze v bavorské metropoli – proč třeba nenavštívit Vinohradský pivovar v Praze, kde se můžete seznámit s výrobou a pak ochutnat místní speciály? Pokud davy v Mnichově nejsou nic pro Vás a Praha Vám je malá, můžete se inspirovat ubytováním v pivním stylu nebo pivními zážitky z celého světa.

TOP 10 národností, kteří se chystají na letošní Oktoberfest přes Airbnb
Mezi nejčastější návštěvníky letošních oslav se budou řadit návštěvníci z USA. Celkově jsou hosté z anglicky mluvících zemí těmi nejvěrnějšími – Spojené státy totiž co do počtu turistů následuje Velká Británie a Austrálie. Francie, Kanada, Itálie, Švýcarsko a Brazílie zabírají od čtvrtého do osmého místa. Úplnými nováčky v tomto žebříčku jsou Jižní Korea na deváté a Nizozemsko na desáté příčce. Ani letos se nepředpokládá pokoření magické hranice šesti miliónů návštěvníků, i čísla Airbnb zůstávají podobná jako loni: podle aktuálních informací se do Mnichova chystá až 35.000 hostů, kteří se ubytují v některém z nabízených pokojů či apartmánům, v průměru na 5 nocí.

Za pivem jako zážitkem v české metropoli
Propojit místa, kde jsou cestovatelé ubytováni, s tím, co na svých cestách dělají a lidmi, které u toho potkávají. To je hlavní myšlenka nové služby Trips od Airbnb, která je nyní dostupná i v Praze. Cestovatelé díky tomu mohou poznat Prahu z jiného úhlu pohledu a místním se tím nabízí možnost sdílet své dovednosti, vášně a zájmy s lidmi z celého světa. Češi jsou milovníci piva, i jeho tradiční výrobci po několik století – proto je prohlídka Vinohradského pivovaru jednou z nejautentičtějších cest, jak se seznámit s českou kulturou.

Prohlídka Vinohradského pivovaru
Spolumajitel pražského pivovaru Jan, který stojí za obnovením výroby jednoho z nejproslulejších českých piv, vás během prohlídky seznámí s postupy výroby, dá ochutnat z mnoha místních pivních speciálů a zasvětí vás do zajímavé historie lokálního výrobce. Ochutnat zde kromě piva můžete i tradiční české pokrmy.

Atmosféra Oktoberfestu po celém světě
Počítání plechovek v jižní Anglii
Pokud si zarezervujete „German Room“ v pivovaru hostitele Jeffa, čeká vás unikátní zážitek: celý pokoj je totiž obložen obrovským množstvím pivních plechovek všech možných značek. A pokud se dopočítáte, můžete vyrazit do přilehlých lesů za prvotřídním odpočinkem.

Starý pivovar na vodním zámku
Viktoria vlastní starý pivovar na zámku Unsleben poblíž Frankfurtu nad Mohanem. Navštívit můžete její prostorný dům, jehož historie sahá až do 18. století. Dnes tato historická stavba slouží hostům Airbnb, kteří si mohou odpočinout po náročných pěších tůrách v okolí.

Moderní loft v bývalém pivovaru
Kdo říká, že atmosféru Oktoberfestu nemůžete zažít v Austrálii? U hostitele Alexe to není žádný problém. Jeho loftový apartmán se nachází v bývalém pivovaru Victoria Brewery na východě Melbourne. Během objevování pulzující metropole si tak můžete dopřát veškerý komfort, odpočinout si v útulném obýváku nebo posnídat na balkoně.

Za řemeslným pivem do Kanady
Pro opravdové pivní nadšence ráj na zemi: v pivovaru Big Axe hostitele Petera se můžete těšit na vynikající domácí pivo a pohodlně zařízené pokoje. Snídaně na verandě s fantastickým výhledem na přírodu obklopující malé městečko Nackawic je jen třešničkou na dortu.

Připijte si na zdraví na ostrově Wight
Ostrov nedaleko přístavu Southampton u jižních břehů Anglie si získal srdce spousty cestovatelů. Po náročných tůrách nedotčenou přírodou je ideálním místem pro odpočinek starý pivovar hostitelky Sophie, protože čím lépe zakončit den, než sklenicí vychlazeného piva?

Objevte pivní scénu korejského Soulu
Airbnb hostitel Daniel je majitelem několika restaurací a barů po celém Soulu a je skutečným pivním expertem. Sám vás rád provede po celé čtvrti a zavede vás do jeho oblíbeného baru, kde se podává rýžové pivo. Tam ale prohlídka pivní kultury jihokorejské metropole nekončí, navštívíte i jeho bar, kde se občerstvíte lokálním řemeslným pivem.

Zajamujte si v pivovaru
K dobrému pivu dobrá hudba – DJové Bryan Boogie a Papa Lu v San Franciscu zkombinovali dvě ze svých vášní. Společně s nimi si tak můžete užít nefalšovanou jam session, během které budete mít o pitný režim postaráno.

Tím ale nabídka zážitků spojených s pivem u Airbnb rozhodně nekončí, pozornosti by neměla uniknout ani vycházka za řemeslnými pivy Osaky s Maek, pivovarnický kurz s Lisou a Davem v kalifornské Santa Rosa, nebo třeba návštěva malých pivovarů v Barceloně.

Teď už se hodí říct jen jediné: „Na zdraví!“

O Airbnb
Společnost Airbnb byla založena v roce 2008. Misí Airbnb je vytvořit svět, kde lidé mohou během cestování doslova patřit kamkoliv, a to díky propojení místních kultur a poskytování unikátních lokálních zážitků. Airbnb je důvěryhodná komunitní platforma, díky které mohou její uživatelé vyhledávat a rezervovat jedinečné možnosti ubytování po celém světě, ať už se jedná o přenocování v apartmánu, vile, na hradě nebo domku na stromě ve více než 65 000 městech a 191 zemích světa. Díky Zážitkům může Airbnb nabídnout neopakovatelnou možnost nahlédnout do místních komunit a jejich zájmů, zatímco díky Místům mohou cestovatelé objevovat doposud neobjevené poklady doporučené místními obyvateli. Airbnb je založené na lidech a jejich zkušenostech. Jedná se o nejjednodušší způsob, jakým mohou lidé zpeněžit své dočasně nevyužité ubytovací kapacity, a jak se podělit o svoje zkušenosti a zájmy s lidmi z celého světa.

Svatováclavské slavnosti lákají na nakuřovaný ležák a pečený bůček

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Město Český Krumlov

Poslední zářijový víkend bude v Českém Krumlově patřit tradičně Svatováclavským slavnostem a Mezinárodnímu folklornímu festivalu, který roztančí historické centrum. Hold bude vzdán sv. Václavovi, patronovi české země, pivovarníků a vinařů. Jak jinak oslavit tyto dny než tancem, hudbou, dobrým jídlem a pitím! Milovníci zlatavého moku se mohou těšit na prezentaci krumlovského piva, gurmány potěší pečený bůček, sladkomily domácí zmrzlina a vinaře zase degustace evropských vín. Návštěvníci se mohou těšit na ukázku hašení požáru, model starého vltavského voru, sportovní program v lese a tahákem je i vystoupení folkové legendy Žalmana & spol.

Program letošních Svatováclavských slavností otevřou mimořádné prohlídky kostela sv. Víta a kaple sv. Václava a Svatováclavská mše svatá ve čtvrtek 28. září. Ve státní svátek si návštěvníci budou moci prohlédnout mimo jiné také schwarzenberské archivní vinné sklepy v renesančním domě na V. zámeckém nádvoří, kde je pro zájemce připravena rovněž degustace vína. V poutním areálu na Křížové hoře nad Českým Krumlovem mohou účastníci zažít Svatováclavskou noc s působivým osvětlením a koncertem.

„Snažíme se, aby sváteční den byl netradiční. Chceme dát prostor návštěvníkům, aby se prošli po městě a navštívili místa, kam se běžně nedostanou. Aby rodiny a přátelé měli možnost projít si město a strávit hezký čas, něco dobrého ochutnali a zajímavého viděli,“ uvádí za organizátory ředitel Městského divadla Jan Vozábal.

Novinkou Svatováclavských slavností jsou Pivovarské slavnosti v Pivovarské zahradě, které slibují prezentaci piv z produkce Historického pivovaru Český Krumlov. Pivovar navazuje na tradici vaření piva v Českém Krumlově, která je prakticky spojena se vznikem města už od 13. století. Za obnovením vaření piva stojí hlavně vášeň pro poctivé české pivo a snaha navrátit věhlas krumlovského piva z dob jeho největší slávy za vlády Rožmberků a Schwarzenbergů. Představen bude světlý ležák 11°, světlý ležák Premium 12° a tmavý nakuřovaný ležák Premium 12°.

Ruku v ruce s dobrým pitím jde i dobré jídlo, to je letos v režii Českokrumlovského sdružení kuchařského, které v Pivovarské zahradě nabídne pečený bůček s karamelovými jablky a pečenou cibulí, konfitovanou kachnu s marinovaným zelím a opečenou kedlubnou, pečený hovězí krk s dýňovým pyré a mnoho dalšího ze špičkové gastronomie.

Program potěší i milovníky vína, kteří budou moci letos nově ochutnat okolo 50 vzorků vín z Čech, Moravy, Rakouska, Itálie, Německa, Bulharska, Černé Hory. Ochutnávka proběhne v Klášterní zahradě, formou žetonů, které budou k zakoupení na místě.

Od čtvrtka 28. září až do neděle 1. října zaplní náměstí Svornosti svatováclavský jarmark s tradičním zbožím a pochutinami nejrůznějšího druhu. Kláštery Český Krumlov návštěvníky jistě zlákají k návštěvě švestkové hody, k ochutnání budou švestkové knedlíky, koláče, povidlové buchty i švestkové pivo.

Hudební produkce Svatováclavských slavností ctí folk a organizátorům se podařilo sem dostat skutečnou folkovou legendu, vystoupí tu Žalman & spol., který působí na hudební scéně téměř půl století.

V Krumlově se ale objeví i bluegrassová kapela Semtam a premiéru veřejného koncert zažije v pátek českokrumlovská kapela Urquhart.

V programu v Pivovarské zahradě vystoupí dechová hudba Doubravanka, heligonkáři z Čech a Rakouska kapela Hrajeto a večerní program zakončí českokrumlovská populární skupina Papouškovo sirotci. Pro děti je připraveno dětské odpoledne plné her a aktivní zábavy ve spolupráci s partnerem akce Jednotou Kaplice.

Páteční a sobotní program se ponese na folklórní vlně, kdy účastníci Mezinárodního folklórního festivalu oživí svým tanečním uměním ulice a zákoutí historického centra Českého Krumlova. Letos sem zavítají soubory z Nového Zélandu, Indie, Izraele, Chorvatska a z českých souborů vystoupí soubory z Plzně, Českých Budějovic a domácí krumlovská Jitřenka a Růže.

Tradičně se ke Svatováclavským slavnostem připojují také krumlovští voroplavci, kteří pro letošek vytvářejí model starého vltavského voru, aby si každý mohl prohlédnout, jak dříve fungovalo plavení dřeva.

Neobvyklou podívanou, kde nebude chybět napětí a ostrá akce, chystají na sobotu také českokrumlovští dobrovolní hasiči, kteří letos slaví 80. výročí založení sboru. V centru města v Široké ulici předvedou hašení požáru.

Dalším výročím, které se připojuje ke Svatováclavským slavnostem, je 25leté působení Lesní správy v Českém Krumlově. Lesy ČR pro sportovní nadšence i rodiny s dětmi připravily 25km běžecký závod jihovýchodní částí Kletě s doprovodným programem a lesní pedagogikou.

V programu Svatováclavských slavností nebudou chybět tradiční prohlídky města s průvodci, sobotní setkání a fotografování Václavů a Václavek, svatováclavské focení v Museu Fotoateliéru Seidel a také oblíbený svatováclavský večer otevřených muzeí a galerií s volným vstupem do vybraných expozic.

„Přijďte si užít poslední dny babího léta na náměstí na koncert Žalmana, pozdravit Václavy, nebo poděkovat hasičům za jejich obětavou práci. V Pivovarské zahradě i českokrumlovských klášterech najdete prostor k odpočinku i uspokojení svých chuťových buněk,“ zve na podzimní slavnosti starosta Dalibor Carda.

Vstupné na celý program slavností je zdarma, výjimky jsou uvedeny v kompletním program, který je k dispozici na webových stránkách www.ckrumlov.info/svatovaclavskeslavnosti

Staropramen v nové kampani připomíná, že je ze Smíchova

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Marketing&MediaAutor:Jiří HořčicaStaropramen

Smíchovský Staropramen se v první kampani z dílny nové kreativní skupiny vrací ke svým kořenům a zdůrazňuje, že je ze Smíchova.

Právě spuštěná kampaň společnosti Pivovary Staropramen, kterou pro ni připravil nový kreativní tým ve složení Ondřej Roček, Karel Špindler a Petr Topinka a jeho komunitní platforma Future Bakery, má zdůraznit, že své pivo Staropramen vždy vařil na Smíchově a pro Smíchováky.

Nové směřování značky zastřešuje claim Vždycky drží spolu. Historizující televizní spot, ve kterém hlavní roli obsadil současně oblečený herec Hynek Čermák, natočilo v produkci Creative Embassy režijní duo Wolfberg, které tvoří Jan Kalvoda a Přemek Ponáhlý. Součástí komunikace je i digital, outdoor a kinoreklama.

V souladu s novou strategii byla kampaň zahájena právě na Smíchově. „Tradiční média jsou jedna věc, pokud má ale značka dlouhodobě fungovat, tak potřebuje armádu evangelistů, kteří ji milují, podporují a žijí s ní,“ vysvětluje Roček.

Staropramen, který už dlouhodobě spoléhá na partnerství své značky s festivaly a jinými hudebními akcemi, teď chce dokonce „aktivně utvářet dění na Smíchově“. Po letošních koncertech skupin Billy Talent, Monkey Business nebo PSH, které se konaly přímo na pivovarském dvoře, tak první kampaň v novém konceptu doprovází ve středu 20. září otevření příležitostného výčepu Pod Komínem, na které byli pozváni lidi ze Smíchova i okolí.

Součástí změny komunikační strategie je i návrat k tradičnímu logu pivovaru.

Počernické pivobraní nabídlo opravdu silná piva

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Proti šediPočernický

Počrnické pivobraní konané v polovině září nabídlo skutečně silná piva. Představilo ae hned několik druhů vysokostupňovitých piv 19, 22 a i 24°. V pátek se tancovalo až do jedné hodiny ranní, sobotní atmosféra byla rodinná, rodiny s dětmi a pejsky festival spojily s procházkou kolem Počernického rybníka a aktivitami pro děti.

Pořadatelem akce byl Počernický pivovar spolu s Panským dvorem www.pddp.cz (zahrnuje restaurace Léta Páně a Al Mulino). Jedná se o 2. ročník úspěšné akce v Zámeckém parku Dolní Počernice. Na dvojdenní akci pátek a sobota se protočilo stovky litrů piva o které se postaralo 10 českých minipivovarů a domovský Počernický pivovar.

Počernický pivovar měl připravena piva:

12° POČERNICKÁ DVANÁCTKA Alk 4,5 %
(světlý ležák) Spodně kvašené pivo s plnou sladovou chutí, jemnou hořkostí. Zrání ve sklepích: 60 dnů

13° POČERNICKÁ BARBORKA Alk 5,2 %
(tmavý ležák) Spodně kvašené pivo z pěti druhů speciálních sladů a pěti druhů chmele. Zrání ve sklepích: 70 dnů.

14° POČERNICKÁ A.P.A - American Pale Ale Alk 5,7%
(svrchně kvašený speciál), mimořádně silné a hořké pivo AMERICAN PALE ALE. ( americky chmel)

10° Red Ale Třešňový 4,0% Lak 4,2 %
Red Ale z tří druhů sladů a dvou druhů amerických chmelů s čerstvými třešněmi. Pivo je hořké s mírnými ovocnými podtóny.

Hlavním programem bylo vystoupení hudebních kapel jako Eddie Stoilow, Circus Brothers, Děda Mládek Ilegal Band, Hanka Křížková.
Sponzor akce byl Harley Davidson, příchozí si mohli prohlídnout jejich krásné motocykly.
Pro děti byl připraven dětský program. I přes dešťové přeháňky v sobotu navštívilo akci spoustu lidí, především rodin a milovníků piva.
Proběhly prohlídky Počernického pivovaru a burza sběratelů pivních předmětů.
O občerstvení se postaraly restaurace z Panského dvora – Léta páně, Al Mulino. K ochutnání byla grilovaná šunka od kosti, kořeněné hranolky s domácí tatarkou, klobása z udírny, trhané ramínko s chilli a koriandrem, různé druhy pizzy, focaccia a toskánská polévka minestrone,

Populární Salón Piva septemBEER edition přinese několik novinek

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Degustačná výstava remeselných pivovarov Salón Piva sa teší narastajúcej popularite a každým svojim ročníkom láme rekordy návštevnosti. Návštevníci bratislavskej Starej tržnice budú môcť od 20. do 22. septembra ochutnať aj také pivá, ktoré na akcii doposiaľ ešte nikdy neboli. Každý pivovar bude mať v ponuke minimálne jedno pivo, ktoré ste na Slovensku ešte nemali možnosť ochutnať. Pivá sú buď varené špeciálne pri príležitosti Salónu Piva, alebo budú mať na Salóne Piva absolútnu premiéru. Máte sa na čo tešiť.

Na Salón Piva septemBEER edition sa registrovalo viac ako 60 malých pivovarov, ktoré odprezentujú vyše 200 rôznych pív a iných nápojov. Návštevníci podujatia budú mať opäť postarané aj o svoje žalúdky, keďže pred tržnicou bude prebiehať festival jedla Street Food Park a vnútri budú prezentované nakladané syry a pagáčiky, ideálne k pivku.

Salón Piva bude opäť výnimočný aj svojim sprievodným programom. Tentokrát to bude Za pivom s BUBO do Škandinávie. V stredu, štvrtok aj v piatok, dvojhodinové bloky premietaní škandinavistov z BUBO o tých najkrajších miestach severnej Európy. Island elfov, Nórsko trollov, Švédsko kapely ABBA, Andersenove Dánsko. Gejzíry, fjordy, stredoveký Štokholm, liberálna Kodaň. Načapujte si kvalitné pivko, sadnite si k nám a zasnívajte sa do krás severu. Vstup je v rámci Salónu piva v Starej tržnici v Bratislave.

Ako každý rok, aj teraz je hlavným partnerom podujatia Asociácia malých nezávislých pivovarov Slovenska (AMNPS), ktorej členovia sú okrem samotnej asociácie združení aj v hnutí PIVOBRANA založenom na obranu nezávislého slovenského piva (www.pivobrana.sk). Momentálne má AMNPS už 23 členov a slovenských malých pivovarov je zhruba trikrát toľko. Hájiť farby asociácie budú Banskobystrický pivovar Urpiner, rožňavský Kaltenecker, Holíčsky pivovar Wywar, trnavský pivovar Sessler, košický Hostinec, Jama Craft Brewery, piešťanský pivovar ŽiWell, minipivovar Richtár Jakub, pivovar Zámčan a Simeon. Chýbať nebudú ani populárne cidre, či obľúbená pivná marmeláda Beermalade. Predseda AMNPS Ľubomír Vančo má akciu v obľube: „Salón Piva podporujeme už od jeho začiatku. Som rád, že každým ročníkom v ňom pribudne nejaká novinka. Som zvedavý na nové pivá, bude toho na ochutnávanie naozaj dosť.“

Denný vstup na Salón Piva stojí 5 €, pre pivných fajnšmekrov je pripravené výhodné vstupné na dva (8 €) alebo hneď tri dni (10 €). Tieto viacdenné vstupenky sa dajú kúpiť iba v predpredaji cez sieť Ticketportal. K dispozícii budú tradične aj žetóny v hodnote 0,50 €, ktoré budú zameniteľné v stánkoch pivovarov za pivo a za jedlo. Presný zoznam pivovarov a katalóg pív sa bude dať stiahnuť do smartfónov priamo z webovej stránky. Salón Piva je otvorený od 15.00 do 23.00 hod. Návštevníci, ktorí sa budú chcieť pohodlne a bezpečne odviezť domov, budú môcť využiť bezplatnú jazdu elektromobilom so šoférom, vďaka up! city a Volkswagen Slovakia.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.11.12.2017 22:335.819/5.819