Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Strop pro cenu piva na Oktoberfestu? Hospodští se bouří

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Euro.cz

Mocenský diktát, populismus. Tak označují pivovary myšlenku zastropovat cenu mázu piva na největších oslavách piva na světě, Oktoberfestu. Politik CSU Josef Schmid navrhl maximální cenu 10,7 eur za tuplák piva. Při současném kurzu koruny k euru to je 289 korun.

Do sporu o cenu piva se zapojil i mnichovský starosta Dieter Reiter z SPD. Reaguje na návrh svého zástupce Josefa Schmida z bavorské konzervativní strany CSU.

Ten navrhl zastropovat cenu mázu piva na mnichovských slavnostech piva Oktoberfest na 10,7 eur až do roku 2019. Reiter návrh označil za nemístný s tím, že poškozuje pověst celého města. Vyzval Schmida, aby se všemi zúčastněnými navrhované změny projednal.

Schmid se obává toho, že hospodští v obřích stanech zvednou ceny piva kvůli zvýšeným nákladům na bezpečnostní opatření, ale také kvůli vyšším cenám za pronájem. Dodatečné náklady se odhadují na 5 milionů eur (135 milionů korun).

Jako kompenzaci navrhuje mnichovský politik pronajímatelům prodloužení slavností o jeden den. Ti to odmítají. Toni Roiderer, mluvčí zástupců zúčastněných pivovarů, návrh označil za čistý populismus a mocenský diktát.

Schmid kritiku starosty odmítl s tím, že nepotřebuje poučovat, jak vést dialog. Městská rada má o podmínkách pro Oktoberfest rozhodovat v květnu.

Cena piva se v Německu se od roku 2002 zvýšila o 19 procent, na Oktoberfestu ale o 65,1 procenta, upozornil Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Zástupci pivovarů tvrdí, že pivo pro slavnosti je kvalitnější, více chmelené a silnější (speciály s obsahem přes 13,5 procenta extraktu původní mladiny) a proto i dražší.

Kritici regulace ceny varují, že si hospodští peníze vyberou jinde. Na nealkoholických nápojích a na jídle. Takže na cenový strop piva doplatí rodiny s dětmi, nikoliv pijáci piva, kteří se každoročně na přelomu září a října sjíždějí do bavorské metropole z celého světa.

Festival trvá minimálně 16 dnů a končí první neděli v říjnu. Koná se od roku 1810 na Tereziánské louce. Ze 70 procent je navštěvován místními návštěvníky.Tržby v posledních letech dosahují okolo jedné miliardy eur (27 miliard korun).

Návštěvnost nicméně poslední roky klesá. Loni to bylo 5,6 milionu návštěvníků, v roce 2015 5,9 milionu a o rok dříve 6,3 miliony. Jeden návštěvník slavností vypije v průměru jeden litr piva.

Pilsner Urquell bude mít výročí a nové spoty

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:České nápojePrazdroj

Od svého zrodu v roce 1842 se pivo Pilsner Urquell podílelo na utváření české kultury. Během té doby Češi prožili mnoho dobrého i zlého a zlatý plzeňský ležák jim byl po celý čas inspirací a útěchou. Letos je to právě 175 let, kdy Pilsner Urquell začal Čechy doprovázet na cestě historickými událostmi od Rakousko-Uherska až k soudobé samostatné demokracii. Okamžiky klíčové pro české země připomíná nová reklamní kampaň Pilsner Urquell, která vznikla k významnému pivnímu jubileu.

K 15. březnu 2017 spustí Pilsner Urquell novou TV kampaň. Reklamní spot k 175. výročí uvaření první várky plzeňského ležáku Josefem Grollem přivádí diváky do hospody, která se stává dějištěm zásadních okamžiků České republiky. Na cestě historií je průvodcem výčepní a s ním i jedinečný plzeňský ležák. Příběh divákům zprostředkuje setkání s rakousko-uherským císařem Františkem Josefem I., cestovatelem Emilem Holubem i světově proslulým hudebním skladatelem Bedřichem Smetanou. Všechny zmíněné osobnosti spojovalo jediné – láska k pivu z plzeňského pivovaru.

To, že Češi vždy drželi spolu a bojovali jeden za druhého, připomíná řada emotivních historických událostí – od okupace vojsky „spřátelených armád“ v roce 1968, přes hokejové vítězství nad Sovětským svazem o rok později, až po sametovou revoluci a současnost. Reklama tak využívá i motivů, které nejsou pro českou reklamu příliš obvyklé, a naposledy jich využil už v 90. letech například SPT Telecom. „Chceme připomenout, že originál Pilsner Urquell v nezměněné podobě provázel Čechy ve chvílích beznaděje i během euforických vítězství,“ říká Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell. Na to tvůrci kampaně pamatují a připomínají, že na pivo u nás odjakživa chodili obyčejní lidé, prezidenti i světoví šampióni.

Natáčení nového reklamního spotu Pilsner Urquell probíhalo pod vedením režiséra Erica Hillenbranda 1. a 2. března 2017 v restauracích Pražan a Demínka. Účastnila se ho zhruba stovka herců v historických kostýmech, podobně velký byl i štáb. V exteriérech produkce reklamy vyvolala pozdvižení, když dopravu v centru Prahy opět zastavil průvod demonstrantů z roku 1989 hrdě mířící na Národní třídu.

Autorskou agenturou reklamy je TRIAD advertising, produkce se chopila společnost Savage a postprodukce se zhostili v R.U.R. postproduction. O hudební doprovod se postaral skladatel Vladimír Martinka. Spot bude na televizních obrazovkách k vidění do konce října 2017, kdy oslavy 175. výročí plzeňského ležáku vyvrcholí. Příběh zlatého piva se však dál rozvine i na webu Pilsner Urquell, sociálních sítích značky, v PR či v hospodách a na designu pivních packů.

Budvar loni prodal nejvíc piva v historii, investicemi podpoří další růst

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar loni prodal 1,61 milionů hektolitrů piva, což je nejvíce v historii podniku. Za jedenáct let zvýšil pivovar výstav o 40 procent. Meziročně vzrostl o 0,8 procenta, informoval mluvčí Budvaru Petr Samec. Další zvýšení prodeje bude možné až poté, co pivovar dokončí investice za dvě miliardy korun plánované do roku 2020.

Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budvar podílel podle předběžných odhadů více než 20 procenty. „Náš nejdůležitější produkt je světlý ležák Budweiser Budvar, podílí se na prodaném objemu piva téměř 60 procenty,“ řekl Samec.

Nárůst výroby je dlouhodobým trendem: v roce 2006 byl výstav pivovaru 1,15 milionu hektolitru, od té doby se objem zvýšil o 40 procent.

„Výsledky mohly být ještě lepší, ale pivovar je již od roku 2015 na horní hranici výrobních a logistických kapacit. Především v hlavní sezoně jsme dokonce bohužel museli v řadě případů odmítat objednávky našich zákazníků,“ řekl Petr Žáček, pověřený řízením Budvaru.

Budvar letos investuje 750 milionů korun (více o investicích čtěte zde). Do roku 2020 se rozšíří logistika a zvýší výrobní kapacity, aby výstav pivovaru dosáhl ročního objemu dvou milionů hektolitrů. Letos pivovar investuje 750 milionů korun.

Mezi dokončené projekty patří nové přetlačné tanky - tlakové nádoby určené pro přípravu piva - o objemu 10 000 hektolitrů. Nyní se předělává centrální informační systém, staví se automatizovaný sklad s kapacitou téměř 20 000 paletových míst, technologická lávka a silniční most.

Finišuje projektová příprava k dalšímu rozvoji, který zahrnuje rozšíření kvasných kapacit, stavbu třetí lahvové stáčecí linky, rozšíří se kapacita varny a sklepů. Investice zrychlí distribuci piva v Česku i v zahraničí.

„Očekávaný rozvoj však může zastavit zákon o registru smluv. Proto Budvar usiluje o získání výjimky. Pokud ji nezískáme, ztratíme konkurenceschopnost, což přinese pokles tržeb a nárůst nákladů. Výsledkem budou horší výsledky hospodaření a v krajním případě propad do účetní ztráty,“ řekl Žáček. Auditované obchodní a hospodářské výsledky zveřejní podnik v létě.

Pivovar nyní dočasně vede jeho ekonomický ředitel Žáček poté, co loni rezignoval Jiří Boček. Ministerstvo zemědělství vybere nového ředitele až ze tří kandidátů na konci března nebo na začátku dubna.

Budvar loni prodal nejvíce piva v historii, pivovaru již nestačily výrobní kapacity

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTKBudvar

● Pivovar Budějovický budvar loni prodal 1,61 hektolitru piva.
● Za 11 let zvýšil pivovar výstav o 40 procent.
●Loňský prodej piva mohl být podle mluvčího ještě vyšší, ale v roce 2015 již dosáhl horní hranice svých výrobních i logistických kapaci

Budějovický Budvar loni prodal 1,61 hektolitru piva, což je nejvíce v historii podniku. Za 11 let zvýšil pivovar výstav o 40 procent. Meziročně výstav vzrostl o 0,8 procenta. V pátek to řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. Loňský prodej piva mohl být podle něj ještě vyšší, ale pivovar již v roce 2015 dosáhl horní hranice svých výrobních i logistických kapacit.

Budvar, který vlastní stát, letos investuje 750 milionů korun. Auditované obchodní a hospodářské výsledky zveřejní podnik v létě.

Na trh jde pátý ročník speciálního piva z čerstvého chmele

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Parlamentní listyBudvar

V ležáckém sklepě Budějovického Budvaru dozrál již pátý ročník speciálního piva z čerstvého chmele. Pivní speciál byl uvařen loni 29. srpna z čerstvě sklizených chmelových hlávek Žateckého poloraného červeňáku. Limitovaná edice piva BUD obsahuje živé kvasnice, má stupňovitost 16 a obsah alkoholu 7,6%. V těchto dnech začínají toto výjimečné pivo čepovat vybrané restaurace v České republice a v dalších šesti zemích.

V ležáckém sklepě Budějovického Budvaru dozrála v historii již pátá várka speciálního piva uvařená z čerstvých hlávek chmele. Pod názvem „BUD B:STRONG“ nyní toto výjimečné pivo míří do několika stovek restaurací v České republice a i dalších šesti zemích. Limitovaná edice z čerstvého chmele se v Budějovickém Budvaru vaří pouze jedenkrát ročně – vždy v období vrcholící sklizně chmele – již od roku 2012. Čerstvé chmelové hlávky patří mezi nejvzácnější pivovarské suroviny, neboť se musejí zpracovat bezprostředně po sklizni, tedy ve stejný den, kdy byly očesány. Z tohoto důvodu se v pivovarské praxi používají jen zřídka.

„Pivo, které je ze 100 % chmeleno výhradně čerstvým chmelem, může navíc uvařit jen pivovar, který má varnu vybavenu tzv. „chmelovým cízem“. Ten odstraňuje chmelového mláto z mladiny na konci chmelovaru. My takové zařízení, jako jeden z mála českých pivovarů, máme, neboť vaříme celoročně ze sušených hlávek,“ říká Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek Budějovického Budvaru. Pokud pivovar nemá instalovaný „chmelový cíz“, může chmelové hlávky používat jen jako malý přídavek a většinu chmele musí dodat ve formě granulí nebo extraktů.

Várka, kterou si lidé nyní mohou vychutnat, byla uvařena 29. srpna 2016 z čerstvě sklizených hlávek Žateckého poloraného červeňáku. Chmel vyrostl na chmelnici „U Splavu“, která patří do slavné lokality „Údolí Zlatého potoka“ v katastru chmelařské obce Blšany. „Loňský průběh počasí byl pro chmel velice příznivý, srážky i slunce přicházely ve správný čas. Oproti sklizni 2015 obsahoval chmel z chmelnice „U Splavu“ přibližně o 30 % více hořkých látek. Letošní ročník má proto vyšší hořkost než tomu bylo loni. Opět úžasně vyniká její jemnost a bohaté aroma žateckého červeňáku. Protože BUD obsahuje živé kvasinky, je senzorický dojem při napití obohacen o jemnou kvasnicovou příchuť, typickou vůni a také charakteristický zákal,“ vysvětluje Adam Brož.

Limitovaná edice piva BUD B:STRONG má stupňovitost 16 a obsah alkoholu 7,6%. Pije se ze sklenic na nožce o objemu 0,3 litru. Kvůli obsahu živých kvasnic se BUD z čerstvého chmele dodává pouze do vybraných restaurací, které dokážou pivo dobře skladovat, ošetřovat, čepovat a také provádějí správnou sanitaci výčepů. Pivo z čerstvého chmele se již dnes čepuje v Masných krámech, značkových pivnicích Budvarka a řadě dalších restaurací po celé zemi. Kromě České republiky se bude limitovaná edice prodávat také v Itálii, Německu, Rusku, Slovensku, Švédsku a ve Velké Británii.

Josefský kroužkovaný ležák nejen pro Pepíky

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:České nápojeHolba

V Holbě uvařili Josefský kroužkovaný ležák. Pečlivě pro něho vybírali slad i chmel a výjimečnost obou dokázali vtisknout do jeho chuťové charakteristiky. Polotmavý ležák má krásně zaokrouhlenou chuť, kterou provází přiměřená hořkost. Je vařený z hlávkového chmele a vyniká dlouze se rozvíjejícím aroma. Patří k pivům, které hanušovický pivovar vaří při výjimečných příležitostech a v omezeném množství, takže bude v nabídce pouze do vypití zásob.

V Holbě mu říkají, jak jinak než Pepík a pěkně si ho hýčkají. Loni ho tady uvařili poprvé a pro jeho velký úspěch se rozhodli vytvořit tradici. Josefů je i mezi hanušovickými pivovarníky hned několik a už teď se těší na společný přípitek na varně. Pro všechny je to příjemná příležitost vzájemně si nejen popřát, ale také společně zhodnotit, jak se ležák povedl. Jedinečné aroma dává Josefskému ležáku tzv. studené chmelení. Zatímco běžně probíhá na varně, tady se hlávkový chmel přidává až do ležáckého tanku,. „A má i další privilegia. Třeba přidávání rozkvašené mladiny až do hotového piva. Jde o mladinu ve fázi, kdy začíná krásně kroužkovat, proto je to kroužkovaný ležák“ říká sládek pivovaru Holba Luděk Reichl.

Je v něm cítit vysoký podíl zbytkového extraktu. Podmínkou je, aby neprokvášel hluboko a nebral pivu jeho plnou chuť. Suroviny jsou stejně důležité jako receptura, a proto je třeba volit ty nejlepší. Josefský ležák je spodně kvašené pivo s obsahem alkoholu 4,9 procent a to je pro příjemné pití tak akorát.

Do KEG sudů se začne stáčet těsně před Josefem a hned poté zamíří do pohostinství.

V nabídce bude pouze v gastro provozovnách do vyprodání zásob. Josefský kroužkovaný ležák je zpestřením nabídky značky Holba a dárkem všem Josefům.

Žernov oslaví 600 let od svého založení vlastním speciálním pivem. Chuť vybrali sami obyvatelé

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Václav Plecháček

Opravdu originálním způsobem se městys Žernov připravuje na oslavy výročí 600 let od svého založení. Nechává si totiž uvařit speciální edici piva - s vlastním názvem a unikátní chutí. Tu společně vybírali samotní obyvatelé a to při společné návštěvě pivovaru. Byl u toho i náš reportér Václav Plecháček.

Právě se zavřely dveře dodávky městyse Žernova. Vystoupila část jeho obyvatel a míří do malého pivovaru. Jdou vybírat chuť toho správného slavnostního piva.

„Našeho piva, žernovské šestistovky," směje se vedoucí výpravy Martina Tučková, obyvatelka Žernova.

„Občané se shodli na tom, že je potřeba, aby pivo bylo pitelné a lehké, protože oslava bude probíhat v letních měsících. Tak pokud by bylo velké horko, aby nám to chutnalo a nebolela nás hlava," dodává Martina Tučková.

„Tak já vás tady vítám, v pivovaře ve Dvoře Králové. Tak jdeme na to", jsme ve výrobě se sládkem Janem Pavlíkem, který bude vařit ono žernovské pivo.

Jak složité je přizpůsobit pivo chuti, kterou si zákazník vybere?

„Zase tak složité to není. Musí si říct, zda chtějí pivo více hořké, ze speciálních chmelů, nebo že chtějí silné pivo, slabší pivo. Myslím, že se tomu vyhovět dá," vysvětluje Jan Pavlík.

„Tady do toho tanku se vejde zhruba těch 50 hektolitrů toho vašeho piva, které tady bude," majitel pivovaru Nasik Kiriakovski právě přímo v provozu ukázal lidem ze Žernova, kde bude odpočívat a zrát to jejich pivo.

A budou ho moci chodit také průběžně ochutnávat.

„Je to tak. Dozorujte si své pivo, které my vám uvaříme. A choďte si jej také postupně degustovat. Abyste viděli, jak vám to pivo zraje," říká Nasik Kiriakovski.

Už jsme nějaký čas na podnikové prodejně, kde žernovští vybírají tu správnou chuť piva. K čemu dospěli?

„Došli jsme zatím k tomu, že pro nás by bylo asi nejvýhodnější, kdybychom se s pivovarem domluvili a namíchali, řeknu to laicky, takovou odlehčenou dvanáctku. Stupňovitě jedenáctku s chutí dvanáctky. To znamená hořčí, ale ne příliš silnou co se alkoholu týče," říká Karel Novák.

Obyvatelé Žernova se už dohodli, jak bude chuť piva vypadat. A teď už budu domlouvat s majitelem pivovaru pouze množství.

Pivo se bude čepovat v červnu, kdy Žernov oslaví 600 let od svého založení.

Nová reklama Pilsner Urquell připomíná klíčové okamžiky i osobnosti naší historie

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Od svého zrodu v roce 1842 se pivo Pilsner Urquell podílelo na utváření české kultury. Během té doby Češi prožili mnoho dobrého i zlého a zlatý plzeňský ležák jim byl po celý čas inspirací a útěchou. Letos je to právě 175 let, kdy Pilsner Urquell začal Čechy doprovázet na cestě historickými událostmi od Rakousko-Uherska až k soudobé samostatné demokracii. Okamžiky klíčové pro české země připomíná nová reklamní kampaň Pilsner Urquell, která vznikla k významnému pivnímu jubileu.

K 15. březnu 2017 spustí Pilsner Urquell novou TV kampaň. Reklamní spot k 175. výročí uvaření první várky plzeňského ležáku Josefem Grollem přivádí diváky do hospody, která se stává dějištěm zásadních okamžiků České republiky. Na cestě historií je průvodcem výčepní a s ním i jedinečný plzeňský ležák. Příběh divákům zprostředkuje setkání s rakousko-uherským císařem Františkem Josefem I., cestovatelem Emilem Holubem i světově proslulým hudebním skladatelem Bedřichem Smetanou. Všechny zmíněné osobnosti spojovalo jediné – láska k pivu z plzeňského pivovaru.

To, že Češi vždy drželi spolu a bojovali jeden za druhého, připomíná řada emotivních historických událostí – od okupace vojsky „spřátelených armád“ v roce 1968, přes hokejové vítězství nad Sovětským svazem o rok později, až po sametovou revoluci a současnost. Reklama tak využívá i motivů, které nejsou pro českou reklamu příliš obvyklé, a naposledy jich využil už v 90. letech například SPT Telecom. „Chceme připomenout, že originál Pilsner Urquell v nezměněné podobě provázel Čechy ve chvílích beznaděje i během euforických vítězství,“ říká Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell. Na to tvůrci kampaně pamatují a připomínají, že na pivo u nás odjakživa chodili obyčejní lidé, prezidenti i světoví šampióni.

Natáčení nového reklamního spotu Pilsner Urquell probíhalo pod vedením režiséra Erica Hillenbranda 1. a 2. března 2017 v restauracích Pražan a Demínka. Účastnila se ho zhruba stovka herců v historických kostýmech, podobně velký byl i štáb. V exteriérech produkce reklamy vyvolala pozdvižení, když dopravu v centru Prahy opět zastavil průvod demonstrantů z roku 1989 hrdě mířící na Národní třídu.

Autorskou agenturou reklamy je TRIAD advertising, produkce se chopila společnost Savage a postprodukce se zhostili v R.U.R. postproduction. O hudební doprovod se postaral skladatel Vladimír Martinka. Spot bude na televizních obrazovkách k vidění do konce října 2017, kdy oslavy 175. výročí plzeňského ležáku vyvrcholí. Příběh zlatého piva se však dál rozvine i na webu Pilsner Urquell, sociálních sítích značky, v PR či v hospodách a na designu pivních tácků.

300 milionu piv Konrad

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Pivovar KonradAutor:ing. Pavel RegnerKonrad

Úterý 7. března 2017 byl pro náš pivovar významný den. Na lahvovně bylo stočené pivo KONRAD s celkovým pořadovým číslem 300 000 000. Bylo to lahvové pivo KONRAD Vratislavický ležák 11%, určeno pro český trh.


Od znovuzahájení výroby piva ve vratislavickém pivovaru 25. května 2000, kdy začala novodobá historie našeho pivovaru, se používá název KONRAD. Za tu dobu mohli naše pivo ochutnat pivaři nejen v České republice a blízkém zahraničí, ale i v Chile, Libérii, Austrálii, Číně, Rusku, Dominikánské republice a v dalších koutech světa.

Víte, co se stane s vaším tělem, když budete pít každý den pivo? Tohle vás překvapí

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Návody Nápady

Pivaři by se jistě z našeho článku radovali. Dnes vám představíme pozitiva, která přináší konzumace tohoto zlatavého moku, který je v naší republice hodně oblíbený. Známé jsou jeho příznivé účinky, jako je předcházení vzniku řídnutí kostí, vysokého krevního tlaku, vznik kamenů žlučníku a ledvin, nemocí srdce a cév, zlepšení trávení. I mozek je z tohoto moku nadšen, klesá vznik různých typů demencí.

Víte před čím nás pravidelné pití piva může ještě ochránit?
Riziko vzniku infarktu myokardu klesá s pravidelnou konzumací piva až o šedesát procent oproti lidem, kteří pijí pivo výjimečně nebo vůbec.
Pivo v sobě ukrývá také zástupce mnoha důležitých vitamínů potřebných pro funkci našeho těla. Jedná se o vitaminy řady B a to B1,B2,B6,B12. Pokud se zaměříme na vitamín B6 ve vodě a v pivu, dojdeme na zajímavé zjištění. Pivo ho má v sobě obsaženo až o třetinu více!
Konzumace pivního moku snižuje cholesterol.

Také co se týče močových cest a ledvin, předcházíme konzumací piva vzniku močových usazenin a následných nepříjemných ledvinových kamenů, zde jsme také na poklesu vzniku kamenů až o 40%.
I pleť a pokožka je díky konzumaci piva zvláčněná a příjemně vyživená, což poznáme již při pouhém dotyku. Potlačuje i výskyt obávaného tmavého zbarvení, tzv. pigmentových skvrn.
Pivo je skvělá prevence proti trombolickým příhodám.
Před hypnotiky zkuste dát přednost pití piva, usnadňuje usnutí i podpoří kvalitu Vašeho spánku díky obsahu látky zvané Lactoflavin.

Na duševní problémy, jako jsou stresy a pocity úzkosti je doporučeno vypít denně asi 300ml piva.
I naše kosti budou silnější a náchylnost ke zlomeninám se sníží. Za to vděčíme křemíku obsaženém v pivu. Také v seniorském věku tolik obávaná demence a Alzheimerova choroba není takovým rizikem jako u pivních abstinentů.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2017 07:374.983/4.983