Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Před 80 lety si hostinští stěžovali, že se málo pije pivo

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Mostecký deníkAutor:Lucie Králíková

Městská kronika zachytila mnoho zajímavostí. Například i to, že nádraží v roce 1935 odbavilo téměř 900 tisíc cestujících.

Před 80 lety se hostinské živnosti v Mostě potýkaly s poklesem výčepu piva. Plyne to ze zprávy, kterou v dubnu 1937 zaznamenal kronikář.

„Hostinské živnosti v Mostě si stěžují na hospodářskou situaci a z toho plynoucí pokles výčepu piva. Za minulý rok bylo v Mostě vyčepováno 13 300 hektolitrů, což je proti množství piva v roce 1928 o 45 procent méně," píše kronikář o konzumaci zlatavého moku s tím, že před I. světovou válkou bylo v Mostě hostinských živností sedmdesát a nyní jich je téměř osm desítek. „Přírůstek tedy činí 15 procent proti předválečným letům, kdy se například v roce 1914 vyčepovalo 26 tisíc hektolitrů piva. Tehdy připadalo na jednu živnost 380 hektolitrů, kdyžto v roce 1928 byl průměr 300 hektolitrů a za loňský rok klesl výčep na 167 hektolitrů na jednu živnost," doplňuje zápis v kronice z roku 1937.

Zpráva z 24. dubna 1937 říká, že na mosteckém vlakovém nádraží bylo v roce 1935 odbaveno 866 433 cestujících, z nichž 836 950 jelo osobními vlaky, což je 96,6 procent všech odbavených. Vlaky II. třídy rychlíku se přepravilo z Mostu 158 osob. Na nádraží v Ústí nad Labem bylo ten rok odbaveno 1 200 000 cestujících, z toho 82 209 osob použilo k přepravě rychlíků. V sousedním Chomutově bylo na nádraží odbaveno 813 034 cestujících. Z nich 21 procent, tedy 16 819 jelo rychlíkem.

V dubnu roku 1937, přesněji 19. dubna, odešel na odpočinek četnický štábní kapitán Jan Adamec. Ten sloužil u četnictva od roku 1902. Od roku 1924 působil v Mostě jako okresní velitel. Do Mostu byl přeložen z Klatov. „Za svého působení v Mostě se těšil všeobecné vážnosti ve všech vrstvách obyvatelstva našeho města. Byl oblíben i u svých podřízených. Odborné své znalosti prokázal v četných případech. Dostalo se mu několika pochvalných uznání," zaznamenává městská kronika Mostu z roku 1937.

Budvar bude řídit sládek Brož nebo Dvořák z Prazdroje

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav PetrBudvar

Výrobní ředitel Budějovického Budvaru Adam Brož nebo bývalý mezinárodní šéf značky Pilsner Urquell Petr Dvořák? Z těchto dvou jmen, doporučených výběrovou komisí, vybíral ministr zemědělství Marian Jurečka pro obsazení funkce šéfa Budvaru. Verdikt oznámí v nejbližších dnech.

Státem ovládaný pivovar Budějovický Budvar hledá nového šéfa a podle zjištění LN by mohl podnik řídit Petr Dvořák, donedávna mezinárodní šéf marketingu značky Pilsner Urquell, která patří Plzeňskému Prazdroji, ovládanému od dubna japonským koncernem Asahi.

Druhým kandidátem, kterého z osmičky posuzovaných zájemců doporučila ministrovi zemědělství výběrová komise, je podle zjištění LN dlouholetý sládek Budvaru a funkcí výrobní ředitel Adam Brož.

Budvar jakožto jediný státem ovládaný národní podnik spadá pod ministerstvo zemědělství a ministr Marian Jurečka měl právo poslední volby ze zmíněných dvou doporučených kandidátů.

Ministr informaci o jménech zmíněných kandidátů nepotvrdil ani nevyvrátil. „Nebudu to nijak komentovat do doby než jméno nového ředitele oficiálně oznámím,“ vyjádřil se Jurečka. Rozhodnutí má oznámit v nejbližších dnech.

Ministerstvo zemědělství vybírá nového ředitele po dlouholetém šéfovi Jiřím Bočkovi, který rezignoval na funkci kvůli zdravotním problémům koncem loňského roku.

Dvořák pracoval pro značku Pilsner Urquell v době, kdy Prazdroj spadal pod světovou pivovarnickou dvojku SABMiller. Před nedávnem společnost opustil a přihlásil se do tendru na post nejvyššího šéfa Budvaru.

Že se Dvořák dostal do nejužšího výběru dvou finalistů, posuzovaných nyní ministrem zemědělství Marianem Jurečkou, potvrdily Lidovým novinám nezávisle na sobě tři zdroje. „Byl to jeden ze dvou finalistů. Nelze ale teď říct, jestli to vyhrál,“ řekl jeden z nich.

Dvořák se měl už zbavit dokonce nemovitostí v Londýně, kde dosud pobýval, a stěhuje se do Českého Krumlova.

Pivovaru by mohl pomoci zejména v oblasti marketingu. Co se týče provozních záležitostí či technologií nemá podnik žádný problém. Podle některých lidí z branže ale Budvaru chybí lepší marketing a řízení jeho premiové značky. Právě s tím má Dvořák z dosavadní praxe velmi dobré zkušenosti.

Adam Brož nastoupil do Budvaru v roce 1999 hned po absolvování pivovarnického oboru na Vysoké škole chemicko technologické v Praze, kde si postupně udělal i doktorát. Vzdělání posléze doplnil ještě o titul MBA. V roce 2009 se stal výrobně technickým ředitelem a na postu sládka vystřídal Josefa Tolara, který byl v Budvaru zodpovědný za výrobu piva celých 23 let.

Výroční ceny České a moravské pivovarnické akademie putovaly do Budvaru

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Budějcká DrbnaBudvar

Česká a moravská pivovarnická akademie včera vyhlásila Výroční ceny za rok 2016. Prestižní cenu získali sládek Budějovického Budvaru Adam Brož, vedoucí výzkumu a vývoje Budějovického Budvaru Jan Šavel a pivnice Budvar.Výroční ceny za rok 2016 včera v Tereziánském sále Břevnovského kláštera v Praze udělila Česká a moravská pivovarnická akademie (ČMPA). V kategorii „Pivovar s výstavem nad 500 000 hektolitrů“ se vítězem stal sládek Budějovického Budvaru Adama Brož. Ten získal Výroční cenu ČMPA již podruhé – poprvé to bylo předloni za rok 2014. Výroční cenu „za dlouholetý přínos pro české pivovarnictví“ dostal Jan Šavel, vedoucí výzkumu a vývoje Budějovického Budvaru. Šavel je významným a váženým vědcem v oboru pivovarství, autorem mnoha odborných článků, kapitol monografií, přednášek, asi třiceti patentů a užitných vzorů, člen Síně slávy českého pivovarství a sladařství a držitel Výroční ceny F. O. Poupěte. Vítězem v kategorii „Pivovarská restaurace“ se stala pivnice Budvar. „Děkujeme členům Akademie za hlasy v letošní anketě. Výroční ceny chápeme jako poklonu odborné veřejnosti všem pracovníkům Budějovického Budvaru, kteří důstojně a s hrdostí pokračují v tradici vaření originálního budějovického piva podle osvědčených řemeslných postupů, z tradičních surovin a zároveň s využitím nejnovější poznatků moderní vědy a techniky,” uvedl tiskový mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec. Budějovický Budvar vystavil v roce 2016 nejvíce piva ve své historii. Celkový objem dosáhl hodnoty 1 615 tisíc hektolitrů, což je o 0,8 procenta více než v roce 2015 (1 602 tisíc hektolitrů). Budvaru se podařilo dále navýšit výstav především zásluhou nadstandardního výkonu a nasazení všech pracovníků, i přes atakování horní hranice svých výrobních i logistických kapacit. Další racionalizace logistických procesů a již probíhající masivní investice do kapacit umožní pivovaru další růst.
Zdroj: http://www.budejckadrbna.cz/zpravy/spolecnost/15065-vyrocni-ceny-ceske-a-moravske-pivovarnicke-akademie-putovaly-do-budejovickeho-budvaru.html?utm_source=copy

K fanouškům Komety míří 12 000 piv od Starobrna

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:České nápojeStarobrno

Kometa se dočkala! Ve finálové jízdě fantastickým způsobem a skóre série 4:0 přehrála obhájce loňského titulu Liberec a slaví po jedenapadesáti letech mistrovský titul. Generální partner tohoto hokejového klubu, pivovar Starobrno, posílá fanouškům slíbený dárek: 12 000 piv! Velké oslavy titulu se uskuteční tuto sobotu 22. dubna na Zelném trhu v Brně.

Hokejem žilo Brno celé jaro – a stejně tomu bylo i v pivovaru Starobrno, který je už řadu let generálním partnerem Komety. Po celou dobu také platí závazek, že v případě vítězství Starobrno věnuje fanouškům 12 000 piv, protože jde historicky v pořadí o dvanáctý titul v řadě. A letos může svému slibu dostát, proto na oslavách poteče pivo proudem!

„Starobrno Kometu samozřejmě provází a fandí jí již několikátou hokejovou sezonu. Postup do semifinále s Hradcem Králové a především úžasné finále s Libercem vedlo ke splnění snu, který jsme si všichni v Brně dlouho přáli, a na který jsem tak dlouho čekali. Jsme velmi rádi, že jako generální partner HC Kometa Brno jsme u toho mohli být. Kromě gratulací k vítězství chceme poděkovat také všem fanouškům, kteří jsou podle nás rozhodně ti nejlepší v republice. Také proto od nás dostanou 12 000 piv zdarma na oslavu tohoto 12. titulu. Vzhůru Brno!“ konstatovala manažerka značky Starobrno Zdeňka Mindlová.

Na cestě k titulu určitě Kometě pomohlo hromadné fandění a podpora Brňanů vůbec. Jako vzpruha mohl posloužit třeba modře nasvícený Špilberk v den prvního finálového zápasu, který se hrál v Liberci. Akci pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje Bohumila Šimka, primátora Brna Petra Vokřála a městské části Brno-střed realizovalo právě Starobrno, takže se Špilberk všem mohl představit v komeťácké modré barvě.

Dudák má nového ředitele obchodu. Man může uplatnit zkušenosti ze Staropramenu

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Deník.czAutor:Petr ŠkotkoDudák

Měšťanský pivovar Strakonice má konečně nového ředitele obchodu. Je jím bývalý pracovník společnosti Pivovary Staropramen Martin Man (42). Oficiálně nastoupí 2. května.

Podle předsedy představenstva Rudolfa Oberfalcera byl Martin Man vybrán pro excelentně zpracovanou prezentaci a směr, kterým by se společnost měla v budoucnu ubírat. "Ze své dosavadní praxe může uplatnit znalosti ze schvalování obchodních případů, s přípravou obchodních smluv a realizací projektových provozoven, " řekl Rudolf Oberfalcer.

Martin Man své zkušenosti získával během svého působení v Rodinném pivovaru Bernard na pozici Area Sales Manager a téměř dvanáctilém působení v pivovarech Staropramen na pozici regionálního a akvizičního manažera, manžera pro klíčové zákazníky a v neposlední řadě na pozici Area Sales Manager.

„Pevně věříme, že dosavadní praxe a zkušenosti našeho nového obchodního ředitele přispějí k růstu a zviditelnění značky Dudák na českém i zahraničním trhu“, dodal sládek a člen představenstva Dušan Krankus. Právě Martin Man a Dušan Krankus v Bernardu kdysi společně pracovali.

Výběrové řízení se uskutečnilo 10. dubna zúčastnilo se ho 22 uchazečů.

Zbořený knížecí pivovar

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:iTeplice.cz

O pivovaru v Trnovanech se ve starých záznamech hovoří již od 16. století, konkrétně potom od roku 1511, kdy teplické panství získal vnuk husitského vojevůdce Jakoubka - Volf z Vřesovic. Za pozdějšího pána Teplic Radslava Vchynského se pivovar postupně rozšířil a zracionalizoval, takže stačil uspokojovat potřeby Teplic i s okolím. Trnovanský pivovar dosáhl za Vchynského velmi dobré pověsti a ještě koncem 19. století byl označován za "nejproduktivnější pivovar v Čechách." Po událostech bělohorských a za třicetileté války došlo k úplnému zničení pivovaru. Za vlády teplických pánů Clary-Aldringenů zahájil roku 1671 provoz nový pivovar, který v roce 1756 vyrobil již 2 980 sudů piva z převážně vlastního chmele pěstovaného tehdy v okolí Teplic. Provozní budovy se původně rozkládaly po obou stranách silnice z Teplic přes Trnovany, přičemž byly propojeny podzemními chodbami. V roce 1859, kdy zde pracovalo 59 dělníků, přešel pivovar na parní pohon.

K přestavbě starého claryovského pivovaru došlo v roce 1876, přičemž roku 1907 k němu přistavěli ještě nové budovy mezi hlavní silnicí a železniční tratí z Teplic do Ústí nad Labem. Nový provoz s první várkou piva začal v knížecím pivovaru 1. března 1908 a ročně se zde pak uvařilo kolem 60 tisíc hektolitrů tohoto oblíbeného nápoje. Na kvalitu pěnivého moku měla svůj vliv rovněž pramenitá voda, přiváděná sem zvláštním potrubím až z Dubí. Počátkem 20. století knížecí pivovar nabízel tradiční desetistupňová světlá i tmavá piva pod značkou Turner Clary Bräu.

Trnovanský pivovar dodával pivo ještě v sedmdesátých letech 20. století a po ukončení vaření byl ještě využit k různým jiným účelům, naposledy počátkem 21. století k výrobě a zrání plísňových sýrů. Roku 2006 však došlo k rozhodnutí budovy starého knížecího pivovaru zbourat, což se uskutečnilo hned v roce 2007. A to navzdory historickým hodnotám stavby, kde například sklepení v nejstarší budově byla zaklenuta původními barokními klenbami. Zabránit demolici nedokázali ani památkáři, z nichž někteří dali raději ruce pryč od celé nechutné záležitosti, neboť bývalý pivovar se na Masarykově ulici nenacházel v prostorách městské památkové zóny Teplice a tudíž nebyl památkově chráněn. Zmizel tak navždy další z historických objektů, které v Teplicích dříve ničila doba budování socialismu a později i stejně bezohledná syntetická a vyšinutá doba budování kapitalismu.
Pavel Kovář

Pivní slavnosti lákají na 180 druhů piv. Letos na novém místě

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Olomoucký deníkAutor:Michal Sobecký

Čtvrtý ročník prostějovských pivních slavností se letos uskuteční 6. května.

Premiéru slavily v roce 2014, kdy byla zlatým hřebem programu Argema.

Letos mohou lidé přijít ochutnat různé druhy piva, ale i speciality jako je grilované sele nebo makrely.

Zároveň jim akce nabídne bohatý hudební program, kterému vévodí rocková skupina Harlej.

„Zatím máme potvrzených 184 druhů piva. Ze známých hudebních hostů to bude například Jakub Děkan,“ řekl k připravovanému festivalu Petr Paníček, jeden z organizátorů akce.

Toalety, parkování i kolotoč

Kvůli většímu počtu účastníků je pro letošní rok připraven prostor za Plumlovskou ulicí, kde bude k dispozici veškeré vybavení, místa k parkování, toalety, ale i kolotoč nebo skákací hrad pro děti.

Večerem provede moderátor René Jančík, vstupenky jsou k dostání v předprodeji nebo na místě za 180 Kč.

„Byla jsem mile překvapena, že mě organizátoři akce oslovili. Pivo má v Prostějově dlouholetou tradici. První ročník byl úžasný, myslím, že se budou lidé opět dobře bavit a věřím, že prostor za Plumlovskou ulicí bude stejně vzdušný a bezpečný pro děti, jako byl ten u velodromu,“ vyjádřila se zastupitelka Milada Sokolová, pod jejíž záštitou celá akce proběhne.

Zlatou pivní korunu letos získalo devět pivovarů

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Zlatou Českou a moravskou pivní korunu získalo letos devět pivovarů, například Mazák z Dolních Bojanovic nebo Náchodský pivovar Primátor. Výsledky degustační soutěže, ve které soutěžilo 79 pivovarů, zveřejnil organizátor soutěže a šéfredaktor odborného časopisu Pivo, Bier & Ale Pavel Borowiec v pražském břevnovském klášteře.

Loni nejvyšší ocenění dostalo 11 pivovarů. V Česku je teď podle předsedy Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně 353 minipivovarů, jejich počet nadále roste. Soutěž by měla pomoci veřejnosti získat informace o nejlepších českých výrobcích.

"Každý týden se u nás otevírá jeden nový pivovar," řekl dále Borowiec. Všechny oceněné pivovary jsou podle něj mezi elitou českého pivního trhu.

Zlatou korunu získal Akciový pivovar Dalešice, pivovar Mazák z Dolních Bojanovic, pivovar Modrá hvězda Dobřany, pivovar Zhůřák ze Zhůře, Pivovarský dvůr Zvíkov, pivovar Matuška Broumy, ale i větší pivovary jako náchodský Primátor, pivovar Bernard z Humpolce nebo únětický pivovar.

"Jednotlivé značky přihlašovaly podstatnou část svého sortimentu s tím, že vzorky posuzovaly české a mezinárodní poroty pod vedením Jana Šuráně nejenom v lahvové, ale také výjimečně i čepované verzi," dodal Borowiec.

Celkem bylo pivními korunami oceněno 29 pivovarů, loni jich bylo 33.

Pivovary získávaly kromě pivních korun i další ocenění. Na závěr večera organizátoři vyznamenali tři odborníky za dlouholetý přínos českému pivovarnictví. Šlo o mikrobiologa a vynálezce z Budějovického Budvaru Jana Šavela a sladaře Karla Klusáčka a Arnošta Effenbergera.

Podle Šuráně počet minipivovarů v ČR dlouhodobě roste, přibývá jich zhruba padesátka ročně. Pivo z minipivovarů zabírá zhruba dvě procenta českého trhu, odhadl dříve Šuráň.

Svaz dlouhodobě usiluje o vytvoření legislativy, do které by se promítly i pivní novinky. Vyhláška ministerstva zemědělství, která měla některé změny zejména v označování piva přinést, však kvůli evropským připomínkám ještě nezačala platit. Svaz také chce zjednodušení administrativy pro podnikatele.

České pivovary předloni v Česku vyrobily nejvíce piva v historii, výroba činila téměř 20,1 milionu hektolitrů, meziročně o 2,2 procenta více. Vývoz vzrostl o 13,3 procenta na 4,14 milionu hektolitrů. Na domácí trh šlo o 0,2 procenta méně, výstav včetně nealkoholické piva činil 16,25 milionu hektolitrů. Domácí spotřeba na hlavu klesla o litr na 143 litrů. Loňské výsledky chce Český svaz pivovarů a sladoven zveřejnit v příštím týdnu.

Pivovary oceněné zlatou pivní korunou:
Akciový pivovar Dalešice
Pivovar Mazák Dolní Bojanovice
Pivovar Modrá hvězda Dobřany
Pivovar Matuška Broumy
Pivovar Primátor Náchod
Pivovar Zhůřák Zhůř
Pivovarský dvůr Zvíkov Zvíkovské podhradí
Rodinný pivovar Bernard Humpolec
Unětický pivovar Únětice

Pivovary oceněné stříbrnou korunou:
Beer Factory Plzeň
Břevnovský klášterní pivovar SV. Vojtěcha
Měšťanský pivovar v Poličce, Polička
Pivovar Hostomice pod Brdy
Pivovar Velké Popovice
Rodinný pivovar Zichovec
Pivovar Clock Potštejn
Pivovar Litovel
Pivovar Mayzus Chotoviny
Pivovar Permon Sokolov
Pivovar Poutník Pelhřimov
Slavkovský pivovar Slavkov u Brna
Řemeslný pivovar Nachmelená opice Krnov
Továrna Pivovar Slaný
Trilobit Praha
Zámecký pivovar Frýdlant

Bronzové pivní koruny:
Pivovar Krušnohor Kraslice
Pivovar Monopol Teplice
Pivovar Nová sladovna Opava
Staročeský pivovárek Dobruška

Sládek plzeňského pivovaru předal originální dar papeži Františkovi

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Region PlzeňPrazdroj

Při jeho výrobě byl nezbytnou součástí také plzeňský ležák. Společně s darem pro papeže doputovala do Vatikánu i požehnaná várka Pilsner Urquell. Tato tradice má kořeny z dob před více než 100 lety, kdy tehdejšímu papeži vozili plzeňské pivo na doporučení lékařů.

Poprvé Pilsner Urquell do Vatikánu dorazil už v roce 1903, tehdy si ho na doporučení svých lékařů nechal z Plzně poslat papež Lev XIII. Podle dostupných informací si tehdejší hlava katolické církve plzeňské pivo velmi pochvalovala a nechala si ho pak dovážet pravidelně. Tuto více než sto let trvající tradici plzeňského piva obnovili v pivovaru před sedmi lety. Každý rok na velikonoční svátky putuje požehnaná várka Pilsner Urquell z Plzně do Vatikánu, aby tam světově proslulý ležák obohatil atmosféru oficiálních oslav Velikonoc. Surovinám, z nichž se velikonoční pivo vaří, žehná tradičně plzeňský biskup, letos jim dal poprvé své požehnání Monsignore Tomáš Holub.

„Pivo čepované k příležitosti velikonočních oslav ve Vatikánu je uvařené podle původní receptury, ze stejných surovin, jaké v roce 1842 použil sládek Josef Groll, když uvařil úplně první várku Pilsner Urquell. Stejné pivo si před více než 100 lety dopřál i tehdejší papež Lev XIII. a v nezměněné podobě poputuje do Vatikánu i letos, když slaví už 175. narozeniny,“ doplňuje Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Společně s velikonoční várkou piva putoval do srdce Říma speciální dar pro papeže Františka. Ten mu sládek Václav Berka předal na včerejší generální audienci. Dar odkazuje k legendě, že všechny zvony na Zelený čtvrtek utichají a odlétají pro požehnání papeže do Říma. Deset kilogramů vážící a třicet centimetrů vysoký zvon, litý ze směsi mědi a cínu, vyrobila tradiční zvonařská dílna na Slovensku. Rodina Trvalcových si zvonařské řemeslo hýčká již druhou generaci a na fakt, že „jejich“ zvon se dostane až k papeži je náležitě pyšná. „Ročně vyrobíme asi 15 zvonů různých velikostí a je mi velkou ctí, že se naše práce dostane až k samotnému papeži. Zvon pro Františka jsme vyráběli několik měsíců a zdobí ho například reliéf Baziliky svatého Petra,“ říká Michal Trvalec a dodává: „Je symbolické, že při výrobě zvonu nesmí chybět pivo, které používáme pro lepší přilnavost a pevnost formy. Nejlépe se nám osvědčil právě Pilsner Urquell, který obsahuje látky, které pomáhají scelení.“ Aby se vzácný objekt dopravil k papeži v pořádku, vyrobili mu plzeňští bednáři na míru speciální „kabátek“. Ručně vyrobený dřevěný obal chránil zdobený zvon po celou 1300 km dlouhou cestu k novému majiteli.

Devět medailí pro kampaně Budějovického Budvaru

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:České nápojeBudvar

Dne 6. dubna 2017 byly v Praze slavnostně předány ceny v soutěži reklamní kreativy Art Directors Club Creative Awards 2017. Reklamní aktivity realizované v roce 2016 pro Budějovický Budvar získaly celkem devět ocenění – tři zlatá, čtyři stříbrná a dvě bronzová. Budějovický Budvar se tak stal nejúspěšnějším zadavatelem letošního ročníku a je nejúspěšnějším zadavatelem i dlouhodobě. Všechny práce vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt.

V Praze byly 6. dubna vyhlášeny výsledky 25. ročníku soutěže Art Directors Club Creative Awards 2017, dříve známé pod názvem Louskáček. Mezinárodní porota letos udělila celkem 60 cen za práce realizované v loňském roce. Z nich celkem devět ocenění získaly komunikační aktivity Budějovického Budvaru. Díky tomu se Budějovický Budvar stal nejúspěšnějším zadavatelem aktuálního ročníku. Budějovický Budvar je v této soutěži nejúspěšnějším zadavatelem i dlouhodobě: od roku 2003 má na kontě 42 medailí.

„Velmi si tohoto ocenění vážíme. Je to pro nás další odměna za léta systematické práce společného týmu marketingu, obchodu a agentury Kaspen/Jung von Matt a také důkaz, že nás i naše okolí značky Budweiser Budvar a Pardál stále inspirují a oslovují. Když vás veřejně pochválí nejlepší odborníci z oboru včetně zahraničních kapacit, cítíte na pár vteřin ohromnou radost a hned po tom tíhu závazku do budoucna – udržet laťku a neztrácet z dohledu cíl. Čeká nás spousta práce – jako každý jiný den. Srdečně blahopřejeme k letošnímu suverénnímu vítězství našemu dlouholetému partnerovi Kaspenu, který se krom dalších velkých jmen dlouhodobě významně podílí i na úspěchu našich značek, za což mu patří náš dík,“ říká Mgr. Jana Kubištová, MBA, vedoucí oddělení marketingu z Budějovického Budvaru.

Značka Budweiser Budvar letos dostala dvě zlaté, dvě stříbrné a dvě bronzové sošky, většinou v souvislosti s velmi dobře známým televizím spotem „Tři pokušení“

zlato - kategorie Craft - Film (filmařské provedení) - spot “Tři pokušení”
zlato - kategorie Sound Design - spot “Tři pokušení”
stříbro - kategorie TV/cinema - spot “Tři pokušení”
stříbro - kategorie Branded Content (digitální značkový obsah) - kampaň pro podporu rugby „Porážka, na kterou se nedá netěšit“
bronz - kategorie Print - kampaň pro podporu rugby „Porážka, na kterou se nedá netěšit“
bronz - kategorie Integrovaná kampaň - kampaň značky Budweiser Budvar 2016

Velmi úspěšná byla i internetová kampaň značku Pardál nazvaná „Světový den žen žijících na venkově“, která získala tři ocenění:
zlato - kategorie Design - kampaň „Světový den žen žijících na venkově“
stříbro - kategorie Outdoor - kampaň „Světový den žen žijících na venkově“
stříbro - kategorie Ilustrace - kampaň „Světový den žen žijících na venkově“
Průběh této kampaně můžete vidět ve třech videích, která si můžete prohlédnout na následujících odkazech: 1. díl, 2. díl, 3. díl.

Všechny práce pro obě značky vytvořila agentura Kaspen/Jung von Matt.

O soutěži Art Directors Club Creative Awards
Soutěž, dříve známá jako Louskáček, je prestižní soutěž o nejkreativnější českou reklamu, kterou každoročně pořádá Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur AKA. Art Directors Club Creative Awards je součástí soutěže The ADC*E Awards – Best of European Design and Advertising. Vítězné práce automaticky postupují do této významné evropské soutěže, která se koná v Barceloně.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.06.2017 11:195.119/5.119