Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

U Stočesů: Na Švédsko s tatarákem

Publikováno:před 2 letyZdroj:Rokycanský deníkAutor:Jana VaníkováU Stočesů

Každoročně očekávané hokejové mistrovství světa je tady. O to víc bude zajímavé, jelikož se v letošním roce odehrává v České republice. Restaurace a hospody se připravují na nápor fanoušků.

Také letos připravují hokejovou projekci v Minipivovaru U Stočesů. „Určitě utkání se Švédskem budeme společně s našimi hosty sledovat. K tomu samozřejmě nabízíme i různé druhy piv a něco k zakousnutí. Zrovna tento víkend máme v akci tatarák za osmdesát devět korun," sdělil majitel Tomáš Grimm. Ani v sobotu zde fanoušci nebudou ochuzeni o zápas České republiky s Lotyšskem.

Ani v Husových sadech nebude o hokejový přenos nouze. „Hostům bude k dispozici velkoplošná televize, kde mohou sledovat přímý přenos utkání," sdělila provozovatelka Restaurace Na FC Milena Málová. „Také další zápasy České reprezentace mohou fanoušci v Husových sadech sledovat," uzavřela.

Zeptali jsme se také mezi čtenáři, kde raději klání hokejistů sledují a kam případně vyrazí. „Rozhodně se budu dívat na televizi doma. V hospodě je hlahol a často člověk neslyší ani rozhovory. Nemůžu se dočkat, až to vypukne," svěřil se Josef Mašek.

Eva Procházková dodala: „To jsou zase dva týdny, kdy neuvidím nic lepšího, než hokej. Ale pokud naši postoupí, boje o medaile si také nenechám ujít."

Zahájení sezóny v Pivovárku Melichárek

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovárek MelichárekAutor:Petr MelichárekMelichárek

Dovoluji si Vás tímto informovat o zahájení sezóny na Pivovarském dvoře Pivovárku Melichárek, který má své sídlo v Horce nad Moravou. Připravili jsme si pro Vás grilovanou šunku a na čepu máme připraven Melichárek světlý ležák 11%, Cascade APA 13% (polotmavý American Pale Ale) a Kazbek IPA 16% (polotmavý India Pale Ale).

Začínám v pátek 1.května v 11.00 hodin. V pátek 8.5. bude mimořádně otevřeno od 11.00.

Pivovárky představí své kousky v Garage klubu

Publikováno:před 2 letyZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Klára KohutováGarage

Ochutnávku více než čtyřiceti druhů piv z regionálních i vzdálených pivovárků nabídne 1. a 2. května již sedmý ročník Festivalu minipivovarů v Rock´n´Roll klubu Garage v Ostravě-Martinově.

„Myslím, že letošní ročník je nabitý jak programem, tak pivy. Pivní víkend doplní i hudební produkce jako třeba bluesman Martin Chic nebo ostravská skupina Úspěch. Navíc na velkoplošné projekci budeme promítat i zápasy hokejového šampionátu, který propukne souběžně s naší akcí. K jídlu budeme připravovat domácí zabijačkové speciality, pro děti je připraven dětský park a nafukovací klouzačka," popsal hlavní lákadla majitel pivovaru Garage Marcel Lesník.

Festival představí mnoho menších pivovarů napříč regiony. „Lidé budou moci ochutnat naše pivo James Cook, které je chmeleno australskými chmely. Je voňavé a specifické chuti. Pro české pivaře může být jeho chuť překvapivá," vysvětlil správce Beskydského pivovárku Ostravice Dušan Holý.

Z Olomouce na festival zavítá i Svatokopecký pivovar. „Vsadili jsme na klasiku, takže nabídneme dvanáctistupňový ležák Hanibal chmelený žateckým chmelem. Dále přivezeme pivo J.W., kde používáme bavorský slad, a chuť je tudíž chlebovitá. Pivo nese iniciály Jiřího Wolkera, který jezdil pod Svatý kopeček za svou babičkou," řekl Deníku majitel a sládek Svatokopeckého pivovaru Ivo Hrdlička.

Za vstupné na festival zaplatí zájemci za každý den 80 korun, přičemž utržená vstupenka slouží jako kupon na jedno malé pivo Garážmistr.

ZUBR Jarní speciál 13° od května opět na čepu

Publikováno:před 2 letyZdroj:První zprávyZubr

Loňská úspěšná jarní pivní novinka ZUBR Jarní speciál 13° se opět vrací do limitované nabídky pivovaru Zubr. Speciální vícestupňové nefiltrované pivo se bude čepovat od začátku května do 50 l a 30 l sudů.

Prémiové nefiltrované pivo se vyznačuje harmonickou plnou chutí, hustou bílou pěnou, typickou vůní, lahodnou hořkostí a charakteristicky zlatou barvou. „Původní receptura i tradiční postupy při vaření piva dávají jarnímu speciálu jedinečnou výjimečnost originálu, která se odráží v jeho charakteristikách,“ říká Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

ZUBR Jarní speciál 13°, s obsahem alkoholu 6,0 %, je vařen z těch nejlepších surovin a v ležáckých sklepích zrál po dobu 70 dní. „Speciály pivovaru Zubr zaznamenávají tradičně velmi kladné ohlasy a jsme rádi, že ani ZUBR Jarní speciál 13° není výjimkou a můžeme ho opět našim zákazníkům nabídnout. Potvrzuje se tím současný trend rostoucí obliby vícestupňových piv s plnou a výraznou chutí. Zájem nejen o naše speciály, ale i další piva se zubrem ve znaku, ukazuje, že zákazníci dokáží ocenit piva, která jsou vařena dle poctivých receptur a za použití těch nejkvalitnějších surovin,“ uvádí Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Návštěvníci pátečního narozeninového programu pivovaru Zubr mohli ZUBR Jarní speciál 13°ochutnat již v předstihu, všichni ostatní budou mít možnost již o nadcházejícím prodlouženém víkendu ve výstavních restauračních zařízeních přerovského pivovaru a také v několika desítkách restaurací na střední a východní Moravě.Pro velký úspěch bude k dostání i ve speciálním prémiovém dvoulitrovém skleněném balení, a to přímo v pivovarské prodejně pivovaru Zubr.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí holdingu PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa a Regionální potravina. V loňském roce rozšířil svůj sortiment o 11° ležák Zubr Grand. Pivovar získal na podzim prestižní ocenění v degustační soutěži České pivo 2014 a to v kategorii světlé výčepní pivo (1. místo Zubr Gold) a v kategorii tmavé pivo (2. místo Zubr Classic tmavý).

Od začátku května bude na trhu opět ZUBR Jarní speciál 13°

Publikováno:před 2 letyZdroj:Naše vodaZubr

Loňská úspěšná jarní pivní novinka ZUBR Jarní speciál 13° se opět vrací do limitované nabídky pivovaru Zubr. Podle ředitele pivovaru Zubr Tomáše Pluháčka se bude speciální vícestupňové nefiltrované pivo čepovat od začátku května do 50 l a 30 l sudů.

Prémiové nefiltrované pivo se vyznačuje harmonickou plnou chutí, hustou bílou pěnou, typickou vůní, lahodnou hořkostí a charakteristicky zlatou barvou. „Původní receptura i tradiční postupy při vaření piva dávají jarnímu speciálu jedinečnou výjimečnost originálu, která se odráží v jeho charakteristikách,“ říká Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

ZUBR Jarní speciál 13°, s obsahem alkoholu 6,0 %, je vařen z těch nejlepších surovin a v ležáckých sklepích zrál po dobu 70 dní. „Speciály pivovaru Zubr zaznamenávají tradičně velmi kladné ohlasy a jsme rádi, že ani ZUBR Jarní speciál 13° není výjimkou a můžeme ho opět našim zákazníkům nabídnout. Potvrzuje se tím současný trend rostoucí obliby vícestupňových piv s plnou a výraznou chutí. Zájem nejen o naše speciály, ale i další piva se zubrem ve znaku, ukazuje, že zákazníci dokáží ocenit piva, která jsou vařena dle poctivých receptur a za použití těch nejkvalitnějších surovin,“ konstatoval Pluháček.

ZUBR Jarní speciál 13° budou mít jeho konzumenti možnost ochutnat o nadcházejícím prodlouženém víkendu ve výstavních restauračních zařízeních přerovského pivovaru a také v několika desítkách restaurací na střední a východní Moravě. Pro velký úspěch bude k dostání i ve speciálním prémiovém dvoulitrovém skleněném balení, a to přímo v pivovarské prodejně pivovaru Zubr.

Fantomas ochutnal se sládkem „hokejovou“ várku plzeňského piva

Publikováno:před 2 letyZdroj:ŽijuHokejem.czPrazdroj

MS v hokeji se blíží a to nejen na stadionech. Fenomén mezi sportovními fanoušky s přezdívkou Fantomas narazil společně s plzeňským sládkem Václavem Berkou a českými hokejovými legendami Františkem Kaberlem a Františkem Kučerou soudek s pivem z várky uvařené pro hokejové fanoušky českého týmu. Pivo nyní poputuje do fanzón Pilsner Urquell v Plzni, Praze i Ostravě, které značka vybudovala jako partner naší hokejové reprezentace pro české fanoušky, a také do restaurací po celé ČR.

Starší obchodní sládek plzeňského pivovaru Václav Berka a známý sportovní fanoušek FANTOMAS narazili slavnostně dřevěný soudek pivní várky, která byla už v březnu uvařena speciálně pro hokejové fanoušky národního týmu k příležitosti blížícího se květnového šampionátu. Při vaření várky, určené všem věrným hokejovým fanouškům, asistovali na konci března plzeňský útočník Jakub Lev a obránce Jakub Jeřábek. Na jejich práci včera navázaly další ikony českého hokeje František Kučera a František Kaberle, kteří dohlédli na naražení sudu a první ochutnávku.

Právě první půllitr hokejového piva z čerstvě naraženého dubového soudku včera vyzkoušel jako zástupce hokejových fanoušků známý sportovní fanda přezdívaný FANTOMAS. „Jsem rád, že jsem mohl ochutnat „hokejové“ pivo Pilsner Urquell jako první z fanoušků. Je perfektní a určitě přispěje k bouřlivé atmosféře ve všech fanzonách a restauracích po celé ČR, “ řekl FANTOMAS. „Já bych se chtěl dostat na utkání našich na stadion, ale se sládkem jsme se dohodli, že na jeden zápas přijedu fandit do fanzóny do Plzně, “ dodal.

Profesionální naražení sudu, správný styl načepování i tu nejlepší kvalitu hokejového piva zkontroloval také plzeňský sládek Václav Berka. „Když jsem byl malý, obdivoval jsem naše hokejisty a samozřejmě snil o tom, že budu taky jednou hrát za nároďák. Má cesta byla ale daná rodinnou tradicí a já se věnuji plzeňskému pivu, stejně jako můj táta a děda. Určitou součástí národního týmu jsem se ale přece jenom stal. Zlaté pivo, které jsem společně s hokejisty uvařil, teď spojí všechny české hokejové fandy a jejich podpora požene naše chlapce za co nejlepším umístěním. Věřím, že zlato zůstane doma a že ho naším zlatem oslavíme,“ řekl Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Aby byl českému týmu i fanouškům při souboji národů ještě blíže, slíbil sládek fandům navíc zvláštní odměnu. Pokud svou podporou přivedou český hokejový tým v jednotlivých zápasech šampionátu k vítězství, mohou si ve všech třech fanzónách – v Plzni, Praze i Ostravě – vychutnat bezprostředně po každém vyhraném zápase 200 piv plzeňského ležáku zdarma. „Po každém vyhraném zápase našich vyčepujeme na oslavu vítězství v každé z fanzón 2 padesátilitrové soudky ležáku Pilsner Urquell zadarmo. Protože slavit to nejhezčí se má tím nejlepším, “ dodal Berka.

Fanzóny na nádvoří plzeňského pivovaru v Plzni, na střeše Galerie Harfa v Praze i v ostravských Dolních Vítkovicích se fanouškům otevřou už s prvním zápasem národního
týmu na světovém šampionátu, tedy 1. května. Nabídnou kromě fanouškovské várky plzeňského ležáku na čepu také soutěže o pivní hokejové ceny, například o půllitry s národními hokejovými legendami nebo podepsané dresy. Součástí bude i Pilsner Urquell Master Bartender show, tedy ukázka různých stylů čepování piva, které se budou moci fanoušci pod vedením těch nejlepších českých výčepních vlastnoručně naučit.

Plzeň bude opět po roce hostit pivní festival Pivnifest.cz

Publikováno:před 2 letyZdroj:Plzeň.cz

Přesně po roce, o prvním květnovém víkendu, se západočeská metropole Plzeň opět stane dějištěm nezávislého pivního festivalu pod názvem „Pivnifest.cz.“ Tato zajímavá akce se uskuteční od pátku 1. do neděle 3. května 2015 v Americké ulici, v prostorách po bývalém plzeňském domu kultury Inwest. Loňská úspěšná premiéra tohoto jedinečného festivalu přilákala stovky a stovky spokojených návštěvníků. Nejinak tomu bude i letos, kdy zde přes tři desítky našich i zahraničních pivovarů představí přes 150 druhů piv. Festival se tak stane doslova výkladní skříní našeho i zahraničního pivovarnictví.

Organizátoři festivalu po velkém úspěchu loňského prvního ročníku přicházejí s rozšířeným programem, který si vyžádá stavbu dvou samostatných pódií. Kiss Proton stage bude vyhrazena bohaté hudební produkci, která vyvrcholí hudební soutěží Západočeská kapela rádia Kiss Proton a megakoncertem známé a oblíbené západočeské rockové skupiny Turbo. Na Pizza-doma stage pak proběhne řada diváckých soutěží, různé pivní workshopy i klání o nejlepšího výčepního. Novinkou bude pivní speciál, uvařený výhradně pro tento 2. ročník festivalu a pro zájemce je připravena také limitovaná série festivalových pivních sklenic.

Samostatné místo budou mít i letos v bohatém programu pivního festivalu různé soutěže. Odborná porota bude např. hodnotit soutěž profesionálů. Posuzovat se bude např. historie, výroba, prezentace, čepování, ošetřování, servírování a uskladnění piva. Cílem této soutěže je přispět ke zkvalitnění znalostí a dovedností v oblasti piva a tím povznést v hotelech a restauracích pivní gastronomii. Zúčastněné pivovary budou na základě hlasování návštěvníků soutěžit o festivalové ceny v kategoriích: světlé, polotmavé, černé pivo, ale také ležák a speciální vícestupňové pivo. Odborná porota ohodnotí i nejlepšího výčepního a nejlepší prezentaci pivovaru.

Na návštěvníky, kteří budou mít možnost, díky značnému zájmu oslovených pivovarů, ochutnat a vychutnat přes 150 druhů čepovaných piv, čeká veselé klání např. v pití piva na čas anebo silové s pivními sudy. Ale mohou se těšit také na soutěž v rychlostním pojídání pizzy a na mnoho dalších tipovacích soutěží. Zajímavostí se jistě stanou chvíle, kdy v návaznosti na velmi populární Pivní akademii pivovaru Chodovar, se bude přímo na pódiu vařit pod vedením jejich pivovarnického mistra Petra Zezuly pivní speciál. Výherce, který vzejde ze soutěže v Deníku, tak pod vedením tohoto profesionála uvaří v mobilní varně přibližně 20 litrů piva. Toto pivo pak bude odvezeno do Chodovaru, kde projde procesem zkvašení a po nalahvování bude předáno výherci. Vařit se bude festivalový speciál – k 70. výročí osvobození Plzně americkou armádou půjde o 15° American Black Ale. K informaci o soutěžní části festivalu dodejme, že ceny ve všech soutěžích letos přesahují částku 150 tisíc Kč.

Rozlehlý areál festivalu, který čítá plochu přibližně šesti fotbalových hřišť, nabídne kromě prezentací jednotlivých pivovarů také dětské a adrenalinové atrakce. Vstupné je opět stanoveno na symbolických 40,- Kč (děti do 130 cm výšky mají vstup zcela zdarma – stejně jako držitelé průkazů ZTP a ZTP/P). V pátek je program tohoto plzeňského festivalu připraven od 17 do 22, v sobotu od 12 do 22 a v neděli pak od 12 do 17 hodin.

Krušovice vás zvou do hokejové FAN zóny k MS v hokeji

Publikováno:před 2 letyZdroj:JenProŽeny.czKrušovice

FAN zóna na Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015 nabídne soutěže, živé přenosy, vybrané občerstvení, ale především tankové pivo.

Značka Krušovice intenzivně myslí na fanoušky a připravuje pro ně v rámci této sportovní události skutečně pestrý doprovodný program. V Praze před 02 Arénou vznikne FAN zóna, která nabídne vybrané občerstvení, zajímavé soutěže, živé hokejové přenosy, a především poctivé české pivo z tanků Orion.

Jde o technologii, která představuje revoluční výčepní možnosti pro tankové pivo. Konzument tak dostává z tanku nápoj nejvyšší kvality, který má ten správný „říz“, správnou chuť a pěnu. V nabídce hokejové FAN zóny budou Krušovice 10.

Atmosféra šampionátu se ponese v duchu krušovického piva, zábavy a nezapomenutelných okamžiků. Zóna je určena nadšencům, každému, kdo hledá spojení sportu, zábavy, dobrého jídla a pití. Vstup do fanouškovského pásma bude zdarma pro každého, tedy i pro ty, kdo nebudou mít vstupenky na samotné zápasy. FAN zóna se otevře vždy se začátkem prvního dopoledního zápasu a zavírat se bude úderem půlnoci.

Krušovická tanková 10 na mistrovství světa IIHF v ledním hokeji
Vzpomenete si, kdy jste si naposledy pochutnali na poctivě uvařené české desítce? Moc často na ni dnes člověk nenarazí. Desítka přitom tvoří součást české pivovarnické tradice stejně neodmyslitelně jako půllitry, pěna nebo typické pivní delikatesy. Česká desítka byla zkrátka pojem – dokud ji z domácích hospod a obchodů nevytlačilo všudypřítomné „SVĚTLÉ VÝČEPNÍ.“

Sládci z Krušovic pochopili, že do české hospody pravá desítka prostě patří. A uvařili ji znovu tak, jak ji před nimi vařili celé generace těch mimořádně nadaných pivovarnických mistrů, na něž měla naše země vždycky štěstí. KRUŠOVICKÁ 10, výborně pitelné pivo, které lidé z krušovického pivovaru obdařili těmi nejlepšími pivními vlastnostmi. Dokazuje to její stupňovitost 10, 2, která z ní dělá vlastně „desítku a čtvrtku“. Dokazuje to také trojice pečlivě vybraných českých a moravských sladů, díky nimž má desítka z Krušovic typickou sytě zlatou barvu a plnou pivní chuť. A nebylo by to české pivo, kdyby mu příjemně vyznívající hořkost nedodával chmel. Krušovice leží v samém srdci žatecké chmelařské oblasti, takže krušovičtí sládci logicky sáhli po odrůdě z tohoto regionu – poloraném Červeňáku. Byla to dobrá volba!

Krémová pěna, chuť i vůně ječného sladu, rafinovaná hořkost chmelu, plná chuť a zároveň vlastnosti desetistupňového piva, díky nimž se skvěle pije a osvěží při všech myslitelných příležitostech. Její slabě karamelová příchuť s jemným chmelovým dozvukem představuje společně s výraznou chmelovou, květinovou vůní a světle zlatavou barvou opravdový zážitek. Pivo spodně kvašené s obj. 4,2 % alkoholu, extraktem 10,3 % hm. Takhle chutná poctivá 10 z Krušovic.

Naše pivo vaříme s důrazem na tradici kraje i značky, jsme místní značkou světového jména.

Sládek Staropramenu: V O2 areně na vás čeká čerstvé tankové pivo

Publikováno:před 2 letyZdroj:iSport.czStaropramen

Pražská multifunkční O2 arena se v době vyprodaných sportovních a kulturních akcí proměňuje v největší hospodu v České republice se 17 tisíci hosty. „Dodávat návštěvníkům haly kvalitní, čerstvé a nepasterizované pivo je pro nás prioritou,“ říká Zdeněk Lux, vrchní sládek smíchovského Staropramenu. Pivovaru, který největší hale u nás dodává pivo od jejího otevření v roce 2004.

Pivovary Staropramen jsou dlouhodobým partnerem O2 areny, největší multifunkční haly v Česku. V čem spočívá spolupráce?
Před dvanácti lety, v době výstavby haly, jsme byli vybráni jako dodavatel piva a správce pivního hospodářství a dostali jsme stručné a zdánlivě jednoduché zadání – umožnit každému návštěvníkovi tehdejšího hokejového mistrovství, aby si během přestávky mohl dát pivo. To v prostorech, kde by dodávka piva v sudech znamenala obrovskou zátěž. Museli jsme s našimi partnery vymyslet a zprovoznit unikátní pivní systém. To se podařilo a systém od otevření haly zvládá i ty největší akce. Nyní je naším hlavním úkolem o toto pivní hospodářství denně pečovat a zásobovat halu kvalitním a čerstvým pivem.

Jak je zajištěna kvalita piva v hale, do které se vejde až 17 tisíc diváků?
Kvalita piva je pro nás přirozeně prioritou. Do haly vozíme cisternou s tanky čerstvý nepasterizovaný Staropramen Světlý přímo z pivovaru, který je od O2 areny vzdálen necelých 10 km. Čerstvost je přitom pro pivo klíčovou kvalitativní vlastností. Když jsme to počítali, tak se pivo do haly dostane do 2 hodin od opuštění našeho pivního sklepa v pivovaru. V hale je pak pivo skladováno v pivních tancích při konstantní teplotě kolem čtyř až pěti stupňů. K výčepům se tak dostává v optimální kondici nezatížené dlouhým skladováním.

Při jakých akcích v O2 aréně se vypije nejvíce piva?
Záleží, zda je o jednorázovou nebo dlouhodobější akci, hokejový zápas, rockový koncert nebo taneční party. U jednorázových akcí vedou rockeři, celkově pak dlouhodobé sportovní akce v čele s minulým hokejovým šampionátem. Při něm se vypily stovky tisíc piv.

Asi není jednoduché spotřebu takové akce naplánovat?
Blízkost pivovaru nám mimo jiné umožňuje flexibilně reagovat na poptávku v hale, která se u každé akce liší, někdy výrazně. Nezanedbatelnou výhodou je naše dlouhodobá zkušenost. Dokážeme akce dobře odhadnout a naplánovat zásobování. Taky proto máme v hale neustále přítomného správce pivního hospodářství, který o něj denně pečuje.

Pivovaru pomohla nová vizáž po rekonstrukci a velké společenské plány

Publikováno:před 2 letyZdroj:TZB-info.czAutor:Lenka KocourkováRohozec

Na startovní čáře každého zdařilého projektu by měla vždycky stát správná myšlenka. Tu také měli akcionáři pivovaru Rohozec, když ho v roce 2004 koupili od správce konkurzní podstaty. V jak neutěšeném stavu se tenkrát pivovar nacházel, to lze usoudit už z toho, že byl v konkurzu. O trnité, ale optimistické cestě k znovuoživení tradice rohozeckého piva nám vyprávěl ředitel pivovaru Ing. František Jungmann, jenž tu od roku 2005 vládne pevnou rukou, která je znát na každém kroku, rohu, budově a pochopitelně i pivu…

Bohatá historie rohozeckého pivovaru sahá přibližně až do roku 1826, kdy Ferdinand Unger odkoupil panství od slavného rodu Rohanů za 30 tisíc zlatých. Záhy po nabytí dvora se začal zaobírat myšlenkou na vybudování vlastního pivovaru, neboť v nedalekém okolí tehdy úspěšně fungovalo několik větších i menších pivovarů. Záměr se mu podařilo uskutečnit asi o dvacet let později. Pak se pivovar dědil po několik pokolení, prodával a měnil se v různé více či méně úspěšné společnosti. Přežil i znárodnění v roce 1948 a až jeho slavná historie málem skončila po roce 1994, kdy byl nešťastně privatizován ve veřejné soutěži.

A jak už to bývá, když se o nemovitost a potažmo i o značku nestaráte, nemůžete čekat úspěchy. Před jeho současným ředitelem Františkem Jungmannem tedy ležel velký úkol, a to dostat pivovar z totálně červených čísel zpět do černých, tak jak tomu kdysi bývalo. Ale bylo mu jasné, že ve špatném stavu už pivovar nemůže dlouho fungovat. V první řadě bylo tedy potřeba dostat ho ekonomicky na úroveň a získat mu nové zákazníky. Po diskuzích s akcionáři došli ale i k tomu, že je potřeba udělat něco zásadního i s vizáží pivovaru, což znamená zainvestovat nejenom do technologie, která má přímý vliv na kvalitu piva, ale i do vzhledu celého komplexu, jenž dělá pivu také dobré jméno i pověst. Myšlence nahrálo i to, že se objekt nachází v rekreační oblasti Český ráj, což může být pro pivovar v budoucnu výhoda. V roce 2010 tedy odstartovali dlouhodobější proces plný plíživých rekonstrukcí, který dnes nese své na první pohled znatelné výsledky. Když se postavíte doprostřed dvora s plochou téměř srovnatelnou s turnovským náměstím, můžete se kochat. Dýchne na vás neopakovatelná atmosféra domáckého prostředí tradičního, s láskou opečovávaného pivovaru, kde chybí už jen strýc Pepin s paní správcovou na komíně.

Správná trefa
„Přestože pivovar není historickou památkou a my tady z toho nehodláme a nemůžeme dělat skanzen, snažili jsme se při rekonstrukci zachovat původní ráz všech budov. Abychom se dopátrali toho, jak to tady kdysi vypadalo, museli jsme vyhledat dobové fotografie z období první republiky, které se naštěstí dochovaly, a podle nich v rámci dnešních možností vybírat materiály. Jednou z věcí, které zásadně ovlivní vzhled budov, jsou třeba okna a fasáda. I když fotografie byly pochopitelně jen černobílé, současná zvolená barva fasády je neutrální a stoprocentně pasující na „tradiční“ pivovar. Také u nové moderní expediční budovy jsme se snažili dodržet stejný odstín, aby objekt zapadl do celé koncepce. U budov, které jsou návštěvníkovým očím tak trochu skryté, se s novým pláštěm v nejbližší době také počítá. Třešinkou na dortu jsou nápisy na jednotlivých objektech, které jsme z praktických důvodů, ale samozřejmě i z důvodů autenticity také chtěli zachovat. Rozhlédnete-li se z vydlážděného rynku, kde stojí i kašna, dočtete se, kde je varna, stáčírna, sklep, kotelna… Co se týče střešní krytiny, na budovu zámečku byly použity šindele, aby zbytečně nezatížily krovy. Na ostatních provozních budovách zatím zůstaly hliníkové šablony. Když se začala řešit okna, mohli jsme si nechat vyrobit na zakázku dřevěná a do provozních částí kovová okna, která by byla věrnými kopiemi těch původních, ale to by znamenalo velkou finanční zátěž, na kterou jsme opravdu neměli. Navíc by taková okna měla horší vlastnosti a vyžadovala by náročnější údržbu, takže jsme šli cestou rozumného a myslím i velmi zdařilého kompromisu,“ vysvětluje František Jungmann. Výrobce oken vybral generální dodavatel staveb – firma Termil s ohledem na rozpočet, požadovanou kvalitu a design. Vítězná firma Okna Tanvald, která je dlouholetým výrobcem oken s PVC profily od společnosti Inoutic, splňovala veškerá požadovaná kritéria nejlépe. Do budovy zámečku, tedy bývalé rezidence zakladatele pivovaru, se vybraly osvědčené plastové profily Inoutic řady Arcade splňující požadavky na cenu / výkon v barvě a dekoru ořechu. Do průmyslových částí bylo nutné kvůli zachování věrohodnosti se co nejvíce přiblížit vzhledu oken dělených do malých tabulek v kovových mřížkách. I když členění rámů stálo nějaké peníze navíc, tak se to rozhodně vyplatilo. Barva laminace u těchto profilů byla zvolena antracitová, protože nejvěrněji evokuje průmyslový materiál. Protože pivovar na rozdíl od obytných prostor neklade na okna žádné zvláštní požadavky, co se týká zvýšené tepelné izolace, propustnosti UV záření atd., nebylo potřeba vybírat zasklení s extra užitnými vlastnostmi. Důležitým požadavkem byla kvalita profilu a garantovaná životnost, což firma Okna Tanvald se zvolenou profilovou řadou Inoutic Arcade bezezbytku splňovala.

„Výměna oken v pivovaru při tak rozsáhlé rekonstrukci a nepřerušené výrobě piva byla velkou výzvou pro všechny zúčastněné strany. Úspěšné překonání všech překážek by nebylo možné bez dokonalé souhry se stavební společností Termil, která zajišťovala stavební a manipulační připravenost pro osazení oken nadrozměrných velikostí (šířka 2,1 m a výška 3 m). Při realizaci zakázky objektu z 19. století tedy pivovaru Rohozec, jsme dokonale zúročili nabyté zkušenosti získané nejen z velkých akcí, ale i zkušenosti získané z realizací rodinných domů, chalup, průmyslových, historických a farních objektů. Pro zajímavost lze zmínit, že při rekonstrukci bylo instalováno přes 140 oken a dveří a celková délka všech profilů Inoutic přesáhla pět kilometrů, čemuž odpovídá celková plocha oken a dveří 300 m²,“ komentuje Martin Jodas ze společnosti Okna Tanvald.

Pivovar získává na popularitě a vsází na lidi
O tom, že pivovar bude žít dál, není pochyb. Stačilo půlhodinové povídání s panem ředitelem a menší exkurze po objektu. Tady mají jasno a nemalé, byť velmi rozumné plány. „Na to, abychom si platili drahé televizní reklamy na naše pivo, nemáme, a tak se snažíme jít na to jinak, tedy přes lidi. Chceme, aby si sem mohl kdokoli přijít, dát si v našem stánku pivo, v klidu si tady posedět i třeba s rodinou nebo s větší skupinkou lidí. Plánujeme i salónek v železničním vagóně, s naraženým sudem a studeným bufetem pro oslavy, kde budou mít hosté svoje zázemí. Celý pivovar by měl působit od jara do podzimu v hezkých dnech jako oáza klidu. Budou tady lavičky, výčepní místa, stánek a je tu i hospoda. Už teď tady pořádáme akce, jako jsou tradiční slavnosti piva, rohozecké prázdniny spojené s koncerty a mnoho dalších. Budoucnost našeho rohozeckého pivovaru tedy vidím v turistice, v cestovním ruchu a v kulturně společenském životě. Lidi by měli cítit, že tady na ně dýchne historie, klid a pohoda, a vše s dobrým pivem. Bylo by fajn, kdyby si naše pivo vždycky spojili s příjemnými chvílemi strávenými u nás v pivovaře a třeba i proto si naše pivo kupovali a rádi se sem vraceli,“ dodává František Jungmann. A co se týká pokračování rozsáhlé rekonstrukce, právě se buduje příjezdová komunikace zezadu pivovaru, to proto, aby se oddělil čistě komerční sektor od toho kulturně společenského. V plánu je oprava střech jednotlivých objektů, protože ty jsou ještě doposud skvrnkou na klubající se pěkné dobové podobě pivovaru. Dočkají se i interiéry zámečku, které budou jednou opět reprezentativními místnostmi, jak se to kdysi na pivovar s velkostatkem slušelo.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2017 07:374.983/4.983