Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Generálním partnerem Komety bude i v nadcházejících třech sezonách Starobrno!

Publikováno:před 2 letyZdroj:HC KometaStarobrno

Před startující sezónou 2015/2016 má Kometa pro fanoušky velmi potěšující zprávu. Generálním partnerem klubu bude minimálně na další tři sezóny společnost Starobrno. Oba partneři navazují na velice úspěšnou spolupráci, která započala už v roce 2012. Obě strany se dohodly, že se výše plnění zveřejňovat nebude. Pivovar Starobrno i Kometa jsou s městem Brnem nerozlučně spojeni a vzájemné náklonnosti si mohli fanoušci v minulých sezónách všimnout v mnoha případech. Od společných zábavných akcí, přes speciální edice komeťáckých plechovek, modrého piva, otevření Kometa Pub Areny, televizní spot, který ukázal celé republice, jak fandíme srdcem, až po hokejové výsledky na ledě. Právě v předešlých třech sezónách jsme si užívali stříbrných a bronzových medailí. A Kometa i Starobrno budou jen rádi, pokud budou své věrné fanoušky bavit i nadále.

„Jsem rád, že jsme se dohodli na dalším tříletém partnerství. Podpis smlouvy je pro klub významnou událostí ať už z ekonomického, ale i ze společenského hlediska. Kometa je víc než hokej, Starobrno je víc než pivo. Za dosavadní spolupráci, které si nesmírně vážíme, hrozně moc děkujeme a těšíme se na další,“ říká majitel a generální manažer HC Kometa Brno Libor Zábranský.

„Pro nás je velkou ctí být generálním partnerem HC Kometa Brno a nevidíme důvod na tom cokoliv měnit. Pokračování spolupráce je pro nás logické, protože Starobrno a Kometa k sobě prostě patří a společně bojují za Brno a jižní Moravu. Jsme hrdí, že i díky našemu partnerství se povedlo Kometu usadit mezi nejlepší týmy Tipsport extraligy, vrátit ji na výsluní a bojovat o to, aby se tituly konečně vrátily do štatlu,“ říká marketingový manažer značky Starobrno Petr Syřiště.

Past na pivaře: Z buclatých půllitrů vypijeme víc piva

Publikováno:před 2 letyZdroj:Odhaleno.cz

Opíjení se v hospodě u piva může být zpomaleno klasickou rovnou sklenicí známou mezi barmany jako „výška“. Podle vědců z Bristolu lidé konzumující pivo z buclatých a zakřivených sklenic vypijí tohoto nápoje více a také rychleji, než když ho popíjejí ze sklenice rovné, štíhlé a vysoké.

Prokázali to ve svém experimentálním výzkumu doktoři David Troy a Angela Attwoodová z University of Bristol.

„Nadměrná konzumace alkoholu je hlavním veřejným problémem, proto se velký zájem obrací na strategie omezující nadměrné pití alkoholu. My jsme si mysleli, že je důležité nejprve popsat vnější okolnosti, které ovlivňují nadměrný příjem alkoholu, které mohou být změněny a upraveny nejsnáze… A podle všeho se zdá, že lidé nedokážou odhadnout množství vypitého alkoholu ze sklenic se zakřivenou stěnou,“ tvrdí doktor Troy.

Lidé pijící pivo a jiný alkohol ze sklenic se zakřivenou stěnou ho vypijí více a mají přitom pocit, že vypili méně.

Radegast se připomíná s hořkou kampaní

Publikováno:před 2 letyZdroj:Strategie.czAutor:Filip VotavaRadegast

Pivovar Radegast opět vyzývá drsné chlapy. Kampaň pro něj jako obvykle zajišťuje agentura Rust.

Další hořká výzva (nejen) pro chlapy je novou outdoorovou kampaní značky Radegast, jejíž vizuály navazují na spot Kámen, opět nasazený na všech hlavních televizních stanicích. Květnová OOH kampaň využívá kromě klasických ploch také řadu nestandardních formátů.

Kampaň i TV spot vytvořila agentura Rust, která pro značku Radegast pracuje již více než 10 let a nadále rozvíjí koncept „Život je hořký. Bohudík“, který je v současné době jedním z nejdéle trvajících reklamních konceptů v Česku.

Produkci motivů zajistila společnost 4D photo s postprodukcí pod hlavičkou RUR.

Na pražské Letné dnes začíná každoroční pivní festival

Publikováno:před 2 letyZdroj:České novinyAutor:ČTK

Na pražské Letenské pláni dnes začíná každoroční pivní festival. Akce potrvá až do 23. května. Festival se na Letné konal již loni. Letos přípravu provázely potíže, pražský magistrát totiž původně uvažoval, že pořadateli kvůli finančním nesrovnalostem z loňska, firmě Phoenix Promotion nepronajme pozemek.

Areál má na Letenské pláni zabrat zhruba 3900 metrů čtverečných s kapacitou 4000 návštěvníků, celkem pak organizátoři očekávají na 70.000 návštěvníků. Představit by se tu mělo až 180 piv včetně těch od středních či malých pivovarů nebo tzv. minipivovarů.

"Na své si přijdou gurmáni i fajnšmekři, festival letos spolupracuje s rekordním množstvím renomovaných restaurací," uvedla mluvčí festivalu Anna Regnerová. Návštěvníci si budou moci kromě ochutnávky piv zkusit vyrobit například sushi.

Město v minulosti festival podpořilo částkou přes půl milionu korun. Letos bude muset pořadatel složit kauci 100.000 korun a nájem museli zaplatit předem. Letos přípravy provázely potíže, kdy město kvůli finančním nesrovnalostem z loňska nechtělo pozemek pronajmout. Organizátor si nakonec z magistrátem problém vyjasnil, s tím loňským nemá současná firma nic společného.

Krušovice nabídnou na Českém pivním festivalu několik novinek

Publikováno:před 2 letyZdroj:Marketingové NovinyKrušovice

Opravdové lahůdky pro všechny pivní fajnšmekry si připravila značka Krušovice na Český pivní festival, který se od 7. do 23. května uskuteční v Praze na Letné. Návštěvníci zde mimo jiné ochutnají celou řadu naprosto unikátních speciálů.

Krušovičtí sládci jich vyrobili dokonce šest, čímž potvrdili svou roli zakladatele kategorie sezónních speciálů i stávající výsadní postavení mezi velkými pivovary. Dále se představí Krušovice Desítka a Dvanáctka, obě chmelené za studena a připravené výhradně pro tento festival. Hosté festivalu se dozvědí spoustu informací o tom, jak lze snoubit chutě jídla a piva, a budou mít možnost některé kombinace na místě vyzkoušet. Párování představí pivní sládci, kteří uspořádají i školu čepování.

S aktuálním trendem, snoubením jednotlivých druhů piva s vybranými pokrmy, přišla značka Krušovice před několika lety jako první. Chtěla tak ukázat, že pivo lze s gastronomickými specialitami dobře kombinovat a hodí se například i k sladkým dezertům. V Krušovicích proto vyškolili několik pivních sommeliérů a v tamním pivovaru pořádají speciální kurzy. Škola čepování a párování piva se uskuteční pod vedením obchodních sládků a sommeliérů společnosti Heineken – Vlastimila Ševčíka, Petra Karlovského a Svatopluka Vrzaly. K degustačnímu tácku s vybranými kanapkami se budou servírovat Krušovice Dvanáctka, Krušovice Pšeničné, Krušovice Černé a Mušketýr.

Pivní fajnšmekři se na festivalu dále mohou těšit na několik speciálů.

Krušovice Fifty:Fifty Pod tímto názvem se skrývá netradiční výsledek kombinace spodního a svrchního kvašení. Toto nefiltrované, pasterizované, speciální pivo odráží charakter obou stylů. Pivo má jantarovou barvu, vyváženou karamelovou chuť a výraznou, ale příjemnou hořkost. Ve vůni se projevuje jemné banánové aroma, typické pro pšeničná piva s karamelovými a chmelovými tóny.

Krušovice Dark Chilli Temný charakter ležáku Dark Chilli nabízí ve srovnání s jinými druhy tmavých piv zcela jedinečnou chuť. Výrazné aroma praženého sladu, podtóny kávy a čokolády jsou dokonale podrženy divokou hřejivou chutí chilli. Ležák tak v přeneseném slova smyslu pálí i hřeje.

Krušovice KRÁLOVSKÝ ALE Speciál chmelený poměrně mladými odrůdami amerického chmele Citra & Amarillo ohromí po prvním doušku hravou chutí svěžích tropických tónů (mango, citrus, broskev). Královský ALE je pivo pšeničné, svrchně kvašené, nefiltrované a pasterizované, s mírnou hořkostí a tropickou chutí.

Krušovice SAAZ LATE Ležák Pivo uvařené pouze z jedné odrůdy pozdního žateckého chmele SAAZ LATE, která je charakteristická jemným chmelovým aroma. Díky technologii studeného chmelení se z chmele přidaného do ležáckých tanků postupně uvolňují chmelové silice, které pivu dodávají výraznější chmelovou vůni. Nepasterizovaný ležák má krásnou zlatavou barvu.

Krušovice Královské Pšeničné Oproti běžnému pšeničnému pivu vyniká výraznější barvou, hořkostí a plnou chutí s karamelovým nádechem. I toto pivo má díky studenému chmelení poctivou chmelovou vůni. V aroma nechybí ani typické tóny po banánech a hřebíčku. Krušovice Královské Pšeničné je speciální nefiltrované, svrchně kvašené pivo s vyšší hořkostí.

Šéf Budějovického Budvaru Jiří Boček: Zakládáme si na tom, že nešidíme suroviny

Publikováno:před 2 letyZdroj:Deník.czAutor:Luboš DvořákBudvar

Málokterý český pivovar umí elegantně a poctivě skloubit dodržování výrobních tradic předků s moderními technologiemi nové doby. Takovým pivovarem určitě je národní podnik Budějovický Budvar, který pěnivý mok vaří už více než jedno století.

Letos 15. dubna uplynulo 120 let ode dne, kdy se uskutečnila ustavující valná hromada akcionářů Českého akciového pivovaru v Českých Budějovicích, přímého předchůdce dnešního Budvaru. První várka budvarského piva spatřila světlo světa 7. října 1895. V čele pivovaru, který dal světu jednu z nejznámějších českých značek, stojí jako ředitel Jiří Boček.

Ten připomíná, že České Budějovice, které byly před 750 lety založeny jako královské město, dostaly od svého zakladatele Přemysla Otakara II. do vínku dekret na právo várečné.

„Jsme hrdí na to, že pokračujeme v sedmisetpadesátileté tradici vaření originálního budějovického piva pod značkou Budweiser Budvar. O tuto tradici pečujeme a uchováváme ji pro příští generace," řekl Jiří Boček. „Při výrobě našeho piva dodržujeme osvědčené řemeslné postupy, používáme výhradně původní suroviny a vaříme ho pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit chráněným zeměpisným označením," dodal Jiří Boček.

Pivo z Budějovického Budvaru je podle něho unikátní. „Zakládáme si na tom, že nešidíme suroviny," zdůraznil ředitel pivovaru. Podnik postavil svou nedávnou reklamní kampaň na několika principech se slovíčkem NE: ne nahrazování surovin, ne licenční výrobě mimo České Budějovice, ne zkrácení unikátních 90 dnů ležení, ne prodeji vlastního jména mnohem silnějším konkurentům.

Při výrobě piva v Budvaru čerpají vodu z artéského vrtu, který je 303 metrů hluboký. Tato voda je tak čistá, že není potřeba ji před vařením piva upravovat. Velmi pečliví jsou budvarští pivovarníci při použití sladu.

Výběr sladu
„Vybíráme slad, který pochází pouze z Moravy a pouze z českých odrůd ječmene," uvedl Jiří Boček. Další hýčkanou surovinou je chmel. Zásadně se jedná o odrůdu poloraného červeňáku ze Žatce. „K úplné dokonalosti našeho produktu vedou kvasinky. Máme vlastní chráněný kmen, který si tady v pivovaru kultivujeme a využíváme ho na výrobu," vysvětlil ředitel.

Doplnil ještě dva důležité faktory, které rozhodují o jakosti a zmíněné unikátnosti budvarského piva. Výrobní proces sází na ověřené technologické postupy, které se osvědčily po staletí. Používají je tu dodnes, i když třeba na moderním zařízení. Další věcí, která se v Budvaru nepodceňuje, je řemeslo a um řemeslníků, kteří se na výrobě piva podílejí.

Úspěch Budvaru
Od roku 1990 zvýšil Budvar výrobu piva na trojnásobek a daří se mu i v dalších oblastech. Co stojí za těmito úspěchy? „Zaprvé jsme i přes všechny změny stále věřili v naši značku. Dále jsme nepřestali věřit v kvalitu a konkurenceschopnost našich produktů. Nezahodili jsme ani originalitu budějovického piva. Naučili jsme se také věřit svým schopnostem. Naše firma je trochu odlišná tím, že řada lidí zde pracuje většinu svého produktivního života. Na těchto lidech oceňuji schopnost se rozvíjet a být loajální k firmě a ke značce," řekl už dříve pro Deník Jiří Boček.

Ředitel Budějovického Budvaru zdůrazňuje, že pivo v České republice je jednoznačně národním nápojem. „Náš podnik je národní. V tom se snoubí hrdost národní podnik a české pivo. Hodně piva vyvážíme. Jsme zpracovatelé českých surovin, českých materiálů, českých služeb a vyvážíme konečný výrobek. Z hlediska exportu je to úžasná komodita," míní Jiří Boček. V loňském roce Budvar vyvezl do 70 zemí světa 56 procent své produkce, která dosáhla 1,457 milionu hektolitrů.

Vlajkovou lodí je tradiční světlý ležák Budweiser Budvar B:Original, ale Budvarským určitě nechybí odvaha ani na vaření originálních novinek.
Pivo z čerstvého chmele

Loni na podzim to byl Budweiser Budvar B:CRYO, který se vyrábí patentově chráněným postupem. Velice silné pivo vzniká vymrazováním vody v láhvi, z níž se pak čepuje speciálním zařízením. Pivovar dává na trh i sezonní piva např. tmavý ležák s višní B:CHERRY. Mimořádným výrobkem, který se expeduje na trh jen v omezeném objemu, je BUD B:Strong. Toto pivo se vaří z čerstvého chmele, leží 200 dní a výsledkem je lahůdka s jemnou hořkostí, bohatou chutí a 7,5 procenta alkoholu.

A kde vidí ředitel Jiří Boček cestu k úspěchu?
„V podnikatelském prostředí, jakým je rychloobrátkový byznys nebo výroba piva, která do tohoto sektoru patří, není možné si s úspěchem pohrávat dlouhodobě. Krátkodobě si ho lze vychutnat, ale potom je třeba dál trpělivě a důsledně pokračovat v hledání cesty k dalším úspěchům."

Pivovary hrají o hokejové fandy. V největších kampaních za deset let

Publikováno:před 2 letyZdroj:iDNES.cz

Zatímco hokejisté se přetahují o puk na širokém kluzišti, pivovary zápolí o zákazníky na o poznání užším hřišti. O pozornost diváka se letos uchází několik velkých značek. Do kampaní, které jsou největší od dob minulého šampionátu, vkládají miliony korun.

Pivní speciály, soutěže v hospodách, průvodci po městech, projekce na nádvoří pivovarů a všudypřítomné reklamy. Pivovarský trojlístek Staropramen, Heineken a Plzeňský Prazdroj připouštějí, že mistrovství světa v hokeji je největší akcí za poslední dekádu, na které se mohou zviditelnit. Srovnatelná je jen s minulým šampionátem v O2 aréně v roce 2004. Během dvou týdnů přijdou stovky tisíc návštěvníků nejen na stadiony, ale i do hospod.

„Je to televizně vůbec nejsledovanější pořad v zemi, z hlediska mediální pozornosti i zadavatelů reklamy je to událost číslo jedna. Nic na trhu se tomu nevyrovná. Navíc pivo a sledování sportu patří nedílně k sobě,“ vysvětlil kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát proč šampionát tak trochu připomíná pivní festival.

Sportovní událost bezesporu pomůže pivovarům zvýšit letošní prodeje. „Dopad efektu šampionátu na prodej piva bude velmi závislý na tom, kam až náš národní tým postoupí,“ říká mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.

Smíchovský pivovar může mezi ostatními dvěma hráči působit jako nechtěné trojče. Není totiž partnerem Mezinárodní hokejové federace jako Krušovice, ani partnerem české reprezentace jako Prazdroj. Přesto těží z exkluzivity na dodávky piva Staropramen do O2 arény i značky Ostravar do ostravské ČEZ arény.

Jeho trumfem je pivní hospodářství, které udržuje v O2 aréně. Neboli s nadsázkou řečeno složitý systém trubek, ve kterých proudí tankované pivo. Systém, ve kterém je 70 tisíc piv (jedno načepuje za čtyři sekundy), nahrál tomu, že pivovar nedávno potvrdil svou exkluzivitu v dodávkách do epicentra dění. „Vyhráli jsme tendr na dlouhou dobu dopředu,“ říká Barvík. Staropramen ale není partnerem hokeje, a tak se musí smířit s tím, že logo na půllitrech nesmí být vidět.

Šance v Rusku
Naproti tomu Prazdroj i Krušovice smí naplno těžit z reklamy spojené s hokejem. Pro Krušovice, které jsou vidět například na mantinelu, je to šance, jak se víc zviditelnit na svém nejdůležitějším trhu - v Rusku. Tam totiž loni značka spustila licenční výrobu svého světlého piva. Jde o první českou značku ze skupiny Heineken, která se za hranicemi vaří pod licencí. „Krušovice v Rusku patří mezi nejprémiovější piva na trhu, proto jsme se na globální úrovni rozhodli mít výrobu přímo v dané zemi,“ říká mluvčí Heinekenu Jana Pikardová.

Prazdroj investoval do reklamní kampaně řádově miliony korun, na trh uvedl třeba limitovanou edici plechovek s českými hokejisty, láká na soutěže v hospodách a obchodech po Česku a také na společné fandění - například na střeše pražské Galerie Harfa, v Plzeňském pivovaru nebo v ostravském areálu Dolních Vítkovic. Miliony korun do reklamy investoval i Staropramen. Heineken částku neuvedl, kampaň jeho značky Krušovice, která uvařila speciální ležák, je však také největší za poslední roky.

Otevření pivovaru v Teplicích se odkládá, uvařené pivo točí ve stánku

Publikováno:před 2 letyZdroj:Impuls.czAutor:Artur JanoušekMonopol

Nový teplický pivovar Monopol řeší problém, co s první várkou uvařeného piva. Už dva týdny ho měl točit ve své restauraci v secesní budově někdejšího varieté, otevření ale brání formality. Monopol proto pivo dočasně prodává ve stánku na náměstí Svobody.

„Pořád nemáme zkolaudováno,“ říká majitelka Monopolu Gabriela Schönbauerová. Hasiči totiž restauraci při předběžné prohlídce vytkli několik nedostatků.
„Nic velkého, jen formality v projektu. Třeba, že dveře, které se v projektu otevírají doprava, se ve skutečnosti otevírají doleva,“ přiblížila Schönbauerová.

Nyní proto nechává předělávat projekt, aby mohla hasičům podat oficiální žádost o stanovisko. Kdy otevře, ale není jasné. „Doufáme, že to bude ještě během května,“ dodala.

Pivovar už ale v budově jede naplno, protože ležák v tancích musí zrát přes měsíc. „Navíc našich 25 lidí, kteří dali výpovědi ve svých předchozích zaměstnáních, teď čeká na práci. Je mi jich líto, chtěli jsme je nějak využít,“ dodala Schönbauerová.

Stánek bude na náměstí zatím do poloviny příštího týdne
Vedení města pivovaru vyšlo vstříc a dovolilo, aby si Monopol postavil 1. května při farmářských trzích stánek na náměstí před radnicí.

Před stánkem se hned utvořila dlouhá fronta a lidé si nechali pivo čepovat i do PET lahví. Stánek se proto na náměstí v pondělí vrátil a bude tam stát zatím do poloviny příštího týdne. Schönbauerová by ale ráda, aby před radnicí zůstal až do otevření restaurace.

Lidé ve stánku dostanou všechny čtyři druhy piva, které pivovar vyrábí - dvanáctistupňový světlý ležák Monopol, polotmavou jedenáctku Karlík, speciální višňovou jedenáctku a svrchně kvašené pivo belgického typu Ale.

V Teplicích se vaří pivo po čtyřiceti letech. Předchozí pivovar ve čtvrti Trnovany zchátral a dnes na jeho místě stojí bistro s hamburgery.

Víkendový festival nabídl 150 druhů piv

Publikováno:před 2 letyZdroj:Plzeňský deník

O uplynulém víkendu slavili také všichni milovníci pěnivého moku.

Prostor vzniklý po Domu kultury Inwest totiž zaplnilo 30 pivovarů (mezi nimi třeba Chodovar, Holba, Gambrinus, Pilsner Urquell, Černá Hora či Svijany) nabízejících 150 druhů piv. Speciálně pro plzeňský Pivní fest uvařil zlatavý mok pivovar Permon. Sladovnický mistr Chodovaru Petr Zezula ukázal přímo na pódiu, jak se vaří 15° American Black Ale. Program zpestřily také soutěže, adrenalinové a zábavné atrakce. Na festivalu nechyběla samozřejmě ani různá hudební vystoupení, největší úspěch slavil sobotní koncert kapely Turbo.

I.P.A. Centennial

Publikováno:před 2 letyZdroj:1.selský pivovárek KroměřížAutor:Tomáš Váňa1.selský

IPA (India Pale Ale) postaven z velke části na americkém chmelu Centennial.
Polotmavá, plnoštíhlá krasavice s vyšší hořkostí. Ve vůni středně intenzivní květinové tóny, v chuti pak grepy, zemitost.
13.5%, alkohol 5.2%. V prodeji od středy 6.5.2015

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2017 15:024.978/4.978