Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Poutníkova dvanáctka dosáhla na vrchol

Publikováno:před 2 letyZdroj:Třebíčský deníkAutor:Aneta SlavíkováPoutník

Zlatou medailí 
v kategorii Nejlepší světlý ležák Premium (12 %) se může pochlubit dvanáctistupňové pivo Poutník.

Pelhřimovský pivovar si ocenění převzal minulou sobotu na devatenáctém ročníku soutěže Pivo České republiky. O titul se na výstavě Slavnosti piva v Českých Budějovicích ucházelo padesát pivovarů z České republiky a ze Slovenska a odborní degustátoři ochutnali celkem tři sta vzorků zlatavého moku.

Českobudějovickou expozi-ci zhlédlo téměř dvanáct a půl tisíce návštěvníků, kteří mohli vyzkoušet na sto padesát druhů piv – kromě klasických si mohli vychutnat piva pšeničná, kvasnicová, nefiltrova-ná, piva s různými příchutěmi nebo speciální silná piva. 
V konkurenci rekordního počtu pivních vzorků dosáhl pel-hřimovský pivovar Poutník 
v jedné z kategorií na post nejvyšší – na první místo.

Vítězové si za odměnu odvezli skleněné korbele se znač-kou Piva České republiky 2015 a certifikáty.

V Havířově vaří konopné pivo. Účinky THC ale nečekejte

Publikováno:před 2 letyZdroj:Rozhlas.czAutor:Romana KubicováVenuše

Zvykli jsme si už na ledasco. Pivo černé, pivo chutnající po ovoci. Ale aby bylo výrazně zelené a hořké? I takové můžete letos ochutnat.

Kolik lidí, tolik chutí. A doby, kdy jsme nevěřícně kroutili hlavami nad zvykem našich polských sousedů, kteří si do piva lili ovocné šťávy, jsou dávno pryč. I u nás už máme zastánce sladkých ovocných piv. Ovšem drtivá většina mužů stejně zůstane věrná pravé české hořké klasice.

Uvidíme, jak obstojí letošní novinka, kterou ve svém havířovském pivovaru uvařil Miloslav Prokop. Jeho pivu totiž dodává zelenou barvu extrakt z konopí. Pokud by se ale někdo těšil na nějaké zajímavé účinky, bude zklamán.

„V pivu nemá žádné účinky, protože je to z bio technického konopí, kde může být maximálně 0,13 procent THC. Takže něco by se mohlo přihodit až tak po dvacátém pivu,“ směje se Miloslav Prokop.

S konopným pivem ale pan Prokop nepřišel náhodou. „Každý druhý kouří trávu, je to takový dnešní trend a ti mladí mají rádi něco nového, tak jsme jim tímto vyšli vstříc. Chuť má trošku po té trávě, ale jinak je to klasické pivo,“ dodává.

Dva mladé ‚ochutnavače‘ se zeleným mokem potkáváme velmi záhy. „Ještě jsme to nikdy nepili a láká nás to THC, tak to zkoušíme,“ směje se Patrik. „Je to takové nezvyklé. Ale chutná dobře a chladí,“ dodává jeho kamarád René.

Oba přiznávají, že se jejich oblíbeným pivem asi nestane. „Ale zkusit to bylo super, to určitě,“ uzavírá Patrik.

Napěněná zábava: Pivovarské slavnosti vypuknou v Letním kině

Publikováno:před 2 letyZdroj:Ústecký deník

Pořádně napěněnou zábavu slibuje hudební open air událost: Pivovarské slavnosti, kde se letos stala značka Březňák generálním partnerem.

Uskuteční se v sobotu v ústeckém Letním kině. Návštěvníci se mohou jako každoročně těšit na zajímavé kapely i skvělé pivo. Začátek akce je ve 12.00 hodin.

Olympic jako vyvrcholení
Na Pivovarské slavnosti se chodí nejen za dobrou zábavou, ale především za skvělým pivem. I letos jich zde bude jako obvykle velký výběr. Návštěvníci budou mít možnost ochutnat hned několik druhů piva z portfolia pivovaru Velké Březno včetně originálního Březňáku Märzen.

Na čepu bude i Zlatopramen 11, Krušovice Pšeničné a mnoho dalších piv. Připravena bude i letošní novinka Strongbow cider v několika příchutích a pivo Desperados. K pivu se bude prodávat i vhodné jídlo.

Hudební hvězdy budou vystupovat na dvou pódiích. Vyvrcholením večera se jistě stane závěrečný koncert legendární skupiny Olympic.

Na Pivovarské slavnosti se platí vstupné, které v předprodeji činí 100 korun a přímo na místě 150 korun. Součástí každé vstupenky je kupon na jedno pivo značky Březňák zdarma. Děti do 120 centimetrů vstupné neplatí.

Vratislavické slavnosti budou bez místního piva. V pivovaru jsou zklamaní

Publikováno:před 2 letyZdroj:Impuls.czAutor:Jan Mikulička

Umíte si představit, že by se třeba na plzeňských městských slavnostech točil Staropramen? Nebo na budějovických Kozel? Ve Vratislavicích nad Nisou k obdobné situaci dojde. Na městských slavnostech, které se uskuteční na konci léta, se nebude čepovat místní vratislavické pivo, ale Svijany.

„Na první pohled to nedává logiku, ale těžko mě podezřívat z toho, že bych nebyl vratislavickému pivovaru nakloněn,“ hájí se starosta Lukáš Pohanka. „Když jsem v roce 2008 usedl do křesla starosty, vrátil jsem místní pivovar na všechny akce, které Vratislavice pořádaly.“

Letos poprvé se ve Vratislavicích rozhodli vypsat výběrové řízení na dodavatele nápojů nejen na slavnosti, ale také na další městské akce: oslavy dětského dne a lampionový průvod na čarodějnice.

„Oslovili jsme asi sedm nebo osm pivovarů a dostali jsme dvě nabídky od Konradu a ze Svijan. Druhá z nich tu první jednoznačně předčila,“ řekl Pohanka.

V čem? „Jsou schopní krom piva zabezpečit také potřebné příslušenství - stany, lavice, stoly. Nabídli odměny do soutěží a také to, že zaplatí ve Vratislavicích nějakou kulturní akci. I díky tomu v srpnu zazpívá ve vratislavickém kostele Bára Basiková,“ poukázal starosta.

Podle prvního muže městského obvodu to ale není tak, že by pivovar Konrad stoprocentně zavrhli. „Vztahy máme pořád dobré. Za rok může být situace zase úplně jiná,“ míní Pohanka.

Je to škoda, přijdeme o kontakt se zákazníky, zní z pivovaru
V pivovaru jsou z nastalé situace rozčarováni. „Nové vedení Vratislavic se rozhodlo vybrat pivovar pro letní Vratislavické slavnosti formou výběrového řízení. Což lze pochopit, to je rozumné. Akorát zadání výběrového řízení bylo ne úplně jasné. Měli jsme se vyjádřit, zda do toho půjdeme jako loni. Souhlasili jsme a uvedli, jaký servis můžeme poskytnout. Pak jsme se dozvěděli, že z výběrového řízení vzešel jako vítěz jiný pivovar, který nabídl lepší podmínky,“ vylíčil ředitel a sládek pivovaru Petr Hostaš.

Soudí, že vše možná vzali příliš na lehkou váhu. „Těžili jsme hlavně z tradice, vždyť pivo na městské slavnosti jsme dodávali už několik let. I bez výběrového řízení, obec a pivovar spolu vždycky našly společnou řeč a fungovalo to. A dosavadní jednání z počátku roku nasvědčovala tomu, že to tak bude i nadále,“ řekl Hostaš.

Roli podle něj hrálo také to, že Svijany navíc poskytly příspěvek pro podporu kultury ve Vratislavicích. „My jsme tak rychle nezareagovali.“ Místo tradice tak, viděno ředitelem, vyhrál pragmatismus.

„Je to škoda, navíc pro nás představuje čepování piva na vratislavických slavnostech blízký kontakt se zákazníky. Čím jsou blíž, tím nám řeknou víc a pro mě jako pro sládka jsou to informace k nezaplacení,“ naznačil.

Malé pivovary se o budoucnost nebojí. "Náš vliv je znát"

Publikováno:před 2 letyZdroj:Týden.czAutor:Marek Táborský

Začíná přituhovat. Velký průmyslový pivovar Gambrinus se ve své reklamní kampani "trefil" do malých pivovarů, které v České republice v posledních letech rostou jako houby po dešti. Majitelé malých pivovarů a pivovárků se ale o svou budoucnost nebojí. Potvrzuje to i František Jungmann, ředitel pivovaru Rohozec z Českého ráje.

Pivní konzumenti v minulých dnech řeší dennodenně otázku, jaké české pivo je to nejlepší. Výběr mají vskutku pestrý, v tuto chvíli funguje v tuzemsku 307 míst, kde se vyrábí pivo. Kampaň plzeňského piva Gambrinus ovšem přidala další námět k diskusím. Je lepší zlatavý mok od průmyslových pivovarů, nebo od těch nejmenších, kde tolik nehledí na objem výroby? Poznají vůbec rozdíl? A kolik lidí se rozhoduje jen podle obalu?

Co říkáte na reklamní kampaň pivovaru Gambrinusu? Nevnímáte ji jako signál, že se menší pivovary stávají stále silnější konkurencí, byť je jejich podíl na trhu stále minimální? (V květnu spustil Gambrinus utajenou akci a v deseti vybraných restauracích nabízel své pivo pod značkou fiktivního minipivovaru Patron. V reklamních spotech se nyní snaží upozornit na to, že se spotřebitelé často rozhodují podle obalu, než podle chuti, pozn. aut.)

Osobně jsem tuto reklamu neviděl, ale pravděpodobně to byla pěkná, nejspíš dobře zaplacená kulišárna, ale to reklamy přece i bývají... Minipivovary produkují odhadem 300 až 500 tisíc hektolitrů piva, což je velikostně jeden velmi slušný střední pivovar. To už je na trhu poznat, pocítí to každý, ne že ne. Kdyby měl velký pivovar říct, že o 100 tisíc hektolitrů navýší svou produkci, byl by to pro něj velice zajímavý, lukrativní byznys.

Jak se stavíte k boomu minipivovarů? Počet míst, kde se vyrábí pivo, se už blíží ke třem stovkám.
Pro spotřebitele je to určitě zajímavé, o to složitější je to pro jejich provozovatele. Někteří provozovatelé si myslí, že udělat dobré pivo je sranda. Problémem minipivovarů myslím začne být nedostatek kvalifikovaných lidí. Je to cítit už dnes. Už teď je málo lidí, kteří to umí. Minipivovar se buduje od píky, kvalifikovaného člověka musí mít už ve chvíli, kdy se staví. Není to jen o tom, že někdo bezmezně věří projektantovi, který často nerespektuje pivovarské návyky. Když není k dispozici pivovarský, který vše usměrní a dá do toho svou invenci, tak to často nedopadne dobře. Problém je pak i s provozem, chvíli se to dá udržet, ale pak mohou přijít výkyvy v kvalitě.

Je to signál pro studenty zamýšlející se nad svou budoucností, když v pivovarnictví chybí dostatek kvalifikovaných lidí?
Svým způsobem ano. Boom minipivovarů tu je a řemeslo sladovníka by mohlo být do budoucna lukrativní. Všichni nemohou pracovat u počítače. Zlaté české ručičky poslední dobou už vůbec nejsou zlaté. Vzdělání je ale jen první krůček. Je potřeba spousta zkušeností, manuální zručnost, sociální inteligence i cit. Pivovarství je branže, která má hodně široký záběr.

Rohozec stále patří mezi menší průmyslové pivovary. Plánujete zvyšování výroby?
Řadíme se do kategorie do 100 tisíc hektolitrů ročně a v tomto směru se chceme i vzhledem ke své historii prezentovat. Zabýváme se hlavně tím, jak si své místo v této kategorii udržet.

V Libereckém kraji je nejnižší počet pivovarů. Čím to podle vás je?
V poslední době zde vznikly nové ve Cvikově a Frýdlantu. Nehledal bych v tom nic složitého, asi to souvisí s velikostí krajů. Jsme jeden z nejmenších, třeba v karlovarském na tom asi budou podobně (nachází se zde 9 pivovarů, pozn. aut.)

Berete to jako svou výhodu?
Ne, konkurence je vždy a všude. Snaží se sem dostat velké pivovary i jiné menší z dalších krajů. Velký "útok" na Český ráj teď udělal Staropramen. Cenově se ale nijak nepodbízíme. Snažíme se vystupovat jako pivovar, který sem patří. Svou domácí zónu si musíme hájit a je jedno, zda je pivovar vzdálený deset nebo sto kilometrů. Republika není tak velká. Stále patříme v rámci Evropy mezi státy, kde je stále hodně průmyslových pivovarů, což je rozdíl oproti například Slovensku nebo Polsku.

Jak si vaše pivo vede v zahraničí?
Blízká část Polska za hranicemi, vojvodství Jelenia Góra, je už pro nás vlastně součástí tuzemského trhu. Máme zde velkosklad, který distribuujeme jenom naše pivo. Jsme tam už zavedená značka. V Německu máme taky zájem se více prosadit, byl by i z druhé strany, ale nejsme pivovar, který by chtěl soutěžit s cenou. V Německu mají období levných piv do řetězců, podobně jako v Česku. Spousta místních pivovarů takové pivo dodává, obzvlášť když je nyní příznivý kurz eura. Osobně si ale myslím, že to není budoucnost, a také se tak nechováme. Snažíme si budovat trh v Polsku stejně jako tady. Spolupracujeme s podniky, s nimiž máme dlouhodobý vztah, nesnažíme se prodat pivo za každou cenu.

Dodáváte svůj produkt i do jiných států?
Kromě Polska ještě exportujeme do Skandinávie, Ruska, Itálie, Číny, Izraele...

Marketing je jednou z hlavní součástí úspěchu pivovarů. Co pro větší známost děláte vy?
Naše finanční možnosti nejsou příliš velké. Děláme to po svém, využíváme své lokality a musíme sázet na patriotismus a inteligenci lidí. Věříme, že i když jim někdo dokola v televizi vykládá, jak je jejich pivo nejlepší, že na to hned bezhlavě neskočí. Každý by si to měl zkusit a dojít k názoru sám a věřit tomu, co mu chutná...

Rohozecké pivo kdysi nemělo příliš dobrou vizitku. Situace se ale změnila. V okolí přibývá hospod, kde se točí vaše pivo. Bylo složité vytlačit velké pivovary z místních hospod?
Spíš než složité to bylo dlouhé. Jsem tu jen deset let, ale pivovar neměl dobré jméno, předtím byl v konkurzu. Dříve se z legrace říkalo, že je to pivo znalců. Kdo ho zná, tak ho nepije. Když jej koupili naši současní akcionáři, bylo to špatné. Dnes už to tak není. Vyrábíme pivo, které je v regionu vyhledávané a hospodští si sami zavolají a žádají o spolupráci. To je pro nás ten nejlepší signál.

Jak dlouho trval tento přerod značky a jeho výsledné kvality?
Minimálně pět let jsme se s tím lopotili. Změnit se muselo téměř všechno. Chyba byla v samotné kvalitě, která je alfou a omegou. Můžete se starat obchodně, o co chcete, ale kvalita je nutná podmínka. Druhá věc je neformálním způsobem na okolí působit, že je pivo dobré a správné. To se nám snad trochu povedlo.

Oproti mnoha jiným pivovarům máte velkou výhodu, své okolí. Pozorujete, že se váš pivovar stává vyhledávaným cílem turistů?
Český ráj byl vždy založený na turistice a poslední dobou i na cykloturistice, takže i odbyt našeho pivo je hodně závislý na sezoně a na občerstvovacích místech hodně zaměřených na cyklisty. U nás je to taková obvyklá zábava, jezdit na kole a občas si k tomu dát pivo. Za takovou aktivitou sem jezdí lidé z celé České republiky.

Patříte sám mezi "pivní" turisty?
Moc ne. Ocením dobré pivo, občas nějaké ochutnám, když na něj narazím při výletu nebo na dovolené. Abych ale vyloženě vyhledával návštěvy v jiných pivovarech, z toho už jsem asi trochu vyrostl. Z dřívější doby jsem jich viděl hodně, spousta jich je ale nyní už zavřených.

Budovy pivovaru prošly viditelnou rekonstrukcí. Bylo její záminkou nalákání dalších návštěvníků?
Rekonstruovali jsme pivovar do dřívější podoby. I díky tomu jsme přitáhli návštěvníky z Českého ráje i přímo do pivovaru. Je důležité, aby byl pivovar hezký, v pěkném prostředí a ideálně k tomu nabízel i nějaký program. Potom přijdou lidé a z návštěvníků se můžou stát naši zákazníci a štamgasti.

V nedávné době jste začali s prohlídkami areálu. Je o ně mezi těmito výletníky zájem?
Je, veliký. Pro nás je to ale složité v jedné věci. Dokončujeme tady ještě spoustu přestaveb, kvůli kterým musíme občas prohlídky přerušit. Třeba teď pracujeme na určitých technologiích uvnitř a budeme rádi, když vše stihneme do konce června. Není totiž možné, aby do těchto prostor nyní chodili cizí lidé. O prázdninách plánujeme ale kromě sobotních termínů i středeční exkurze, aby se do pivovaru mohli podívat i lidé, kteří jsou tu na dovolené. Samozřejmě ale nejsou prohlídky náš hlavní byznys, nejsme hrad nebo zámek. Je to pro nás vedlejší činnost, kterou musíme časem zlepšit. Jsme v první řadě pivovar, navíc malý, takže jsou naše možnosti omezenější. Nejsme velký pivovar, kde na vše mají obrovský ansámbl lidí a zabývají se tím profesionálně. Pomalu chystáme pozici pro takového kastelána pivovaru, jenž se bude o vše potřebné kolem exkurzí starat. Je to ale běh na dlouho trať, nyní to vše bereme jako nultý ročník.

Spolupracujete s cestovními kancelářemi?
Občas ano. Snažíme se dostat do databáze cestovek, aby o nás věděli a vytipovali si nás při svých trasách jako novinku. Turisty asi nebaví, když jim dokolečka ukazují to samé. Myslím, že pivovar pro ně může být atraktivní.

Na Pražském hradě ochutnáte desítky piv z malých pivovarů

Publikováno:před 2 letyZdroj:Rozhlas.cz

V Královské zahradě Pražského hradu se až do zítřka bude degustovat pivo. Návštěvníci budou moci od 12 do 20 hodin porovnávat produkty sedmdesátky malých pivovarů a o jejich výrobě si popovídat přímo se sládky. „Po revoluci byly dva minipivovary, v současnosti se počítá kolem tří set, takže se domnívám, že v nejbližších pár letech tento trend bude pokračovat. Souvisí to s tím, že český člověk cestuje, objevuje nejenom svět, ale i svět piva a zjišťuje, že pivo není jenom ležák, a že v dnešní době je mnohem jednodušší zajít do nejbližší hospody ochutnat spoustu zajímavých piv," říká viceprezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Kočka.

Na Pražském hradě se představí 71 minipivovarů

Publikováno:před 2 letyZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Čtvrtý ročník degustačního festivalu, na kterém představí své výrobky 71 minipivovarů, začne dnes ve dvě hodiny odpoledne na Střelecké cestě pod Královským letohrádkem na Pražském hradě. V pátek potrvá do osmi hodin večer, v sobotu budou moci zájemci ochutnávat pivo od poledne do osmé hodiny večerní. Akci pořádá Českomoravský svaz minipivovarů. Podle jeho předsedy Jana Šuráně přijedou přímo sládci nebo majitelé firem, návštěvníci tak budou moci diskutovat o výrobě jednotlivých typů moku, kterých na místě bude 139.

"Cílem festivalu je, aby se návštěvníci mohli seznámit s různými druhy piva z celé republiky od Aše až po Dolní Bojanovice na jednom místě," uvedl Šuráň, podle něhož se musí každý pivovar rvát o své místo na trhu.

Za 400 korun obdrží návštěvníci degustační skleničku a katalog, následně budou moci ochutnávat. Degustační porce bude 0,75 decilitru. Organizátoři počítají s tím, že vytočí více než 7 tisíc litrů piva.
V Česku nadále přibývá minipivovarů, za poslední rok se jejich počet zvýšil více než o čtvrtinu na zhruba 285. Přestože je jich asi šestkrát více než velkých pivovarů, jejich podíl na výrobě piva v ČR je odhadován zhruba na jedno procento.

Za pivem o víkendu na Hrad. Festival minipivovarů začíná už dnes

Publikováno:před 2 letyZdroj:Metro.czAutor:Tomáš Belica

Nemusíte létat po všech čertech, abyste stihli ochutnat co nejvíce z nabídky domácích minivařičů piv. Stačí dnes nebo v průběhu zítřka zajít na Pražský hrad, kde se v rámci 4. ročníku pivního festivalu představí na 140 druhů pěnivého moku. Organizátoři očekávají, že během dvou dnů se vytočí na sedm tisíc litrů.

Platí zde však, že kdo dřív přijde, ten dřív mele. Kapacity Hradu jsou totiž omezené.

„Na každý den akce máme 1200 lístků v předprodeji a 300 na místě,“ říká za pořadatele Tereza Melišová. Ujišťuje však, že se zatím nestalo, že by návštěvníky museli v minulosti odmítat.

A cena za vstup? Čtyři stovky na místě nejsou sice málo, na druhou stranu vás může těšit vědomí, že tato piva se nevyráběla, ale vařila.

Prohlídková trasa Plzeňského Prazdroje je potřetí nejlepší na světě

Publikováno:před 2 letyZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Prohlídková trasa Pilsner Urquell se umístila již potřetí v řadě mezi nejlepšími destinacemi na stránkách největšího cestovatelského portálu TripAdvisor.com. I letos se jí podařilo obhájit Certificate of Excellence, čímž se zařadila mezi 10 procent nejlépe hodnocených turistických destinací na celém světě v konkurenci více než 150 milionů recenzí a hodnocení cestovatelů. Tyto recenze jsou autentické a vyjadřují skutečné názory cestovatelů.

„Získané ocenění je důkazem toho, že nestačí pouze investovat do technicky i expozičně výborně vybavené prohlídkové trasy. Když chybí zápal a nadšení lidí, kteří o ni pečují, výsledky se nedostaví. A tak získané ocenění je poděkováním nejen více než stovce našich průvodců, ale též bednářům, sklepmistrům, recepčním i zaměstnancům dárkových prodejen.

To, že dělají svoji práci s láskou a nadšením, se projevuje v pozitivních prožitcích, které si s sebou návštěvníci z celého světa odnášejí. Ocenění je poděkováním i všem zaměstnancům výrobních provozů, kterými trasa Pilsner Urquell prochází. Bez jejich podpory bychom návštěvníkům nemohli nabídnout komplexní zážitek prohlídky pivovaru jak v jeho historických, tak současných výrobních prostorách. Získaný certifikát je nejlepším důkazem toho, že lidé v plzeňském pivovaru odvádějí svoji práci skvěle,“ okomentovala zisk prestižního ocenění Jindřiška Eliášková, manažerka útvaru rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje.

Trasa Pilsner Urquell v plzeňském pivovaru nabízí návštěvníkům seznámení s historií legendárního ležáku Pilsner Urquell, podle něhož se dnes vyrábějí dvě třetiny všech piv na světě. Turisté zavítají na autentická místa pivovaru, kde se původní plzeňské pivo vyrábí již od roku 1842, navštíví moderní stáčírnu s kapacitou 120 tisíc lahví za hodinu, unikátní expozici surovin či historickou i současnou varnu Pilsner Urquell. V historických pivovarských sklepích mají zletilí jedinečnou možnost vychutnat si nefiltrované a nepasterizované pivo Pilsner Urquell čepované přímo z dubových ležáckých sudů.

Ideálně stráveným odpolednem pro milovníky piva je začít prohlídkou pivovaru a zakončit ho zážitkovým programem Školou čepování piva Pilsner Urquell. Škola se odehrává v autentických prostorech pivovaru Plzeňský Prazdroj, naučí návštěvníky zábavnou formou správné zásady čepování piva. Pod vedením pivovarského odborníka si pak sami zkusí pivo načepovat a zjistí, jaké je to být mistrem výčepním. Školu čepování Pilsner Urquell na tři hodiny si mohou objednat skupiny od 15 do 45 osob.

TripAdvisor.com je největším celosvětovým cestovatelským portálem, založeným v USA v roce 2000. Portál umožňuje svým uživatelům sdílet nezávislá doporučení na navštívené turistické destinace, ale i restaurace, hotely nebo sportovní aktivity. Měsíčně navštíví stránky více než 200 milionů cestovatelů a každou minutu přibude na portálu 60 nových recenzí s hodnocením turistické lokace, včetně ubytování a restauračních či obchodních služeb. Měsíčně využívá před svou dovolenou informace z tohoto portálu více než 200 milionů návštěvníků.

Plzeňský pivovar potřetí mezi nejlepšími na cestovatelském portálu Tripadvisor

Publikováno:před 2 letyZdroj:Regiony24.czAutor:Kateřina KrásováPrazdroj

Prohlídková trasa Pilsner Urquell se umístila již potřetí v řadě mezi nejlepšími destinacemi na stránkách největšího cestovatelského portálu TripAdvisor.com. I letos se jí podařilo obhájit Certificate of Excellence, čímž se zařadila mezi 10 procent nejlépe hodnocených turistických destinací na celém světě v konkurenci více než 150 milionů recenzí a hodnocení cestovatelů. Tyto recenze jsou autentické a vyjadřují skutečné názory cestovatelů.

„Získané ocenění je důkazem toho, že nestačí pouze investovat do technicky i expozičně výborně vybavené prohlídkové trasy. Když chybí zápal a nadšení lidí, kteří o ni pečují, výsledky se nedostaví. A tak získané ocenění je poděkováním nejen více než stovce našich průvodců, ale též bednářům, sklepmistrům, recepčním i zaměstnancům dárkových prodejen. To, že dělají svoji práci s láskou a nadšením, se projevuje v pozitivních prožitcích, které si s sebou návštěvníci z celého světa odnášejí. Ocenění je poděkováním i všem zaměstnancům výrobních provozů, kterými trasa Pilsner Urquell prochází. Bez jejich podpory bychom návštěvníkům nemohli nabídnout komplexní zážitek prohlídky pivovaru jak v jeho historických, tak současných výrobních prostorách. Získaný certifikát je nejlepším důkazem toho, že lidé v plzeňském pivovaru odvádějí svoji práci skvěle,“ okomentovala zisk prestižního ocenění Jindřiška Eliášková, manažerka útvaru rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje.

Trasa Pilsner Urquell v plzeňském pivovaru nabízí návštěvníkům seznámení s historií legendárního ležáku Pilsner Urquell, podle něhož se dnes vyrábějí dvě třetiny všech piv na světě. Turisté zavítají na autentická místa pivovaru, kde se původní plzeňské pivo vyrábí již od roku 1842, navštíví moderní stáčírnu s kapacitou 120 tisíc lahví za hodinu, unikátní expozici surovin či historickou i současnou varnu Pilsner Urquell. V historických pivovarských sklepích mají zletilí jedinečnou možnost vychutnat si nefiltrované a nepasterizované pivo Pilsner Urquell čepované přímo z dubových ležáckých sudů.

Ideálně stráveným odpolednem pro milovníky piva je začít prohlídkou pivovaru a zakončit ho zážitkovým programem Školou čepování piva Pilsner Urquell. Škola se odehrává v autentických prostorech pivovaru Plzeňský Prazdroj, naučí návštěvníky zábavnou formou správné zásady čepování piva. Pod vedením pivovarského odborníka si pak sami zkusí pivo načepovat a zjistí, jaké je to být mistrem výčepním. Školu čepování Pilsner Urquell na tři hodiny si mohou objednat skupiny od 15 do 45 osob.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.06.2017 22:455.125/5.125