Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Pivovar Bernard loni uvařil rekordní množství piva. Zhruba pětinu vyvezl do zahraničí

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTKBernard


● Bernard uvařil v loňském roce rekordních 302 200 hektolitrů piva, což je meziročně o 14 procent více.
● Za hranicemi prodal pivovar 64 872 hektolitrů piva, tedy kolem pětiny.
● Nejvýznamnějším odbytištěm je Slovensko, své pivo Bernard prodává i v Norsku nebo Mexiku.

Humpolecký Rodinný pivovar Bernard uvařil loni rekordních 302 200 hektolitrů piva. V meziročním porovnání zvýšil svoji produkci o 14 procent. Více piva Bernard bylo loni prodáno v Česku i hranicemi. Nejvýznamnějším zahraničním odbytištěm je pro pivovar dlouhodobě Slovensko, řekl v úterý mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.

Výstav pivovaru v posledních letech stoupá pravidelně. "My především stavíme na tom, že značka Bernard je kvalitní. Zákazník si naše pivo postupem času najde," uvedl Mikulášek. Doplnil, že Rodinný pivovar Bernard přes všechny tyto úspěchy zůstává malým pivovarem, jehož podíl na českém pivním trhu činí jen 1,7 procenta.

Za hranicemi prodal Bernard vloni 64 872 hektolitrů piva, tedy 21 procent objemu vyrobeného v Humpolci za celý rok. Dodávky podle Mikuláška plynuly do 35 států. Export na Slovensko v porovnání s rokem 2014 loni stoupl skoro o třetinu na 36 743 hektolitrů piva. Důležité zákazníky má humpolecký pivovar rovněž ve Slovinsku. Své pivo prodává kupříkladu i v Norsku a ve Velké Británii, posílá ho ale také třeba do Austrálie, Mexika či Brazílie.

Bernard vaří nepasterizované, nefiltrované a kvasnicové pivo, kromě toho čtyři druhy nealkoholického piva. V sortimentu má i svrchně kvašené pivo druhu Ale.

Pivovar letos pokračuje v investicích do svého závodu v Humpolci. V těchto dnech tam dělníci pracují na rozšíření ležáckého sklepa, aby do něj mohlo být osazeno 14 nových tanků, tedy velkých nerezových nádob na zrání piva. Kapacita ležáckého sklepa se díky tomu zvýší o pětinu na 31 680 hektolitrů.

Bernard zvýšil produkci o 14 procent, za rok uvařil 300 tisíc hektolitrů piva

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKBernard

Humpolecký Rodinný pivovar Bernard uvařil loni rekordních 302 200 hektolitrů piva. V meziročním porovnání zvýšil svoji produkci o 14 procent. Více piva Bernard bylo loni prodáno v Česku i hranicemi. Nejvýznamnějším zahraničním odbytištěm je pro pivovar dlouhodobě Slovensko.

Výstav pivovaru v posledních letech stoupá pravidelně. „My především stavíme na tom, že značka Bernard je kvalitní. Zákazník si naše pivo postupem času najde,“ uvedl mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. Doplnil, že Rodinný pivovar Bernard přes všechny tyto úspěchy zůstává malým pivovarem, jehož podíl na českém pivním trhu činí jen 1,7 procenta.

Za hranicemi prodal Bernard vloni 64 872 hektolitrů piva, tedy 21 procent objemu vyrobeného v Humpolci za celý rok. Dodávky podle Mikuláška plynuly do 35 států. Export na Slovensko v porovnání s rokem 2014 loni stoupl skoro o třetinu na 36 743 hektolitrů piva.

Důležité zákazníky má humpolecký pivovar rovněž ve Slovinsku. Své pivo prodává kupříkladu i v Norsku a ve Velké Británii, posílá ho ale také třeba do Austrálie, Mexika či Brazílie. Bernard vaří nepasterizované, nefiltrované a kvasnicové pivo, kromě toho čtyři druhy nealkoholického piva. V sortimentu má i svrchně kvašené pivo druhu Ale.

Pivovar letos pokračuje v investicích do svého závodu v Humpolci. V těchto dnech tam dělníci pracují na rozšíření ležáckého sklepa, aby do něj mohlo být osazeno 14 nových tanků, tedy velkých nerezových nádob na zrání piva. Kapacita ležáckého sklepa se díky tomu zvýší o pětinu na 31 680 hektolitrů.

Český pivovar uvařil speciál ochucený extrémně pálivými papričkami

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Jakub KynčlPermon

Jaké jsou vaše limity pálivosti? Feferonka vás rozhodí a omáčku Tabasco vnímáte jako žhnoucí lávu? V tom případě by vás mohl právě uvařený speciál sokolovského pivovaru Permon pořádně vyděsit. Pivo totiž nese příchuť papriček Habanero. Nic ale není tak hrozné, jak by se mohlo zdát a tato chilli šestnáctka tak asi nikoho moc nepotrápí, ale spíše jen příjemně zahřeje.

Nápad na stvoření chilli piva se prý zrodil v hlavě majitelů pivovaru a na sládkovi Janu Radovi bylo, aby jejich nápad zrealizoval. Základem byl výběr chilli papriček a v tomto ohledu se sokolovští vskutku neupejpali. Vzhledem ke specifickému aroma a garantované pálivosti nakonec vybrali papričky Habanero, tolik oblíbené ve Střední Americe. Není tajemstvím, že ještě v roce 1999 byly vedeny jako nejpálivější papričky světa. Od té doby se toho však ve světě chilli mnoho změnilo.

„Pro vaření piva Don Habanero Pale Ale jsme nakoupili zhruba 5,5 kilogramu papriček, které jsme využili pro uvaření 30 hektolitrů piva. Nejdřív jsem myslel, že to budu krájet v ruce, ale to vážně nešlo. Nakonec jsme to tedy pokrájeli v robotu, ale stejně jsme si pořádně pobrečeli,” popisoval Novinkám práci s kapsaicinem našlapaným materiálem sládek.

Někoho by mohla překvapit poněkud vyšší stupňovitost tohoto piva. V pivovarnictví se ale (skoro) nic neděje náhodou a toto není výjimka. „Není tajemstvím, že alkohol se podílí chuťově na plnosti piva. Pálivost po uzrání piva neodhadnete dopředu. Když jsem chutnal mladinu, byla chuť chilli velmi markantní, až nás to trochu zaskočilo. Předpokládali jsme, že vyšší stupňovitost alkoholu půjde s tou pálivostí lépe dohromady. Navíc je zima, hodí se to,” zdůraznil Rada.

Pálivější pokračování? Uvidí se
A výsledná chuť? Je až překvapivě jemná, pálivost není nijak výrazná a je cítit až po polknutí, tzv. „v trubkách”. Pokud byste pátrali po papričkách habanero ve vůni, museli byste hledat vskutku neúnavně, protože vůně chmele je o poznání výraznější.

Výsledná slabší pálivost si říká o jediné. O využití ještě pálivějších papriček v budoucnu. Taková Naga Jolokia by mohla leckterému pivnímu gurmánovi připravit noc plnou překvapení. To však v bezprostředním plánu pivovaru není. Nejdříve se bude čekat na odezvu zákazníků, uvaří se zřejmě zázvorový speciál a pak se uvidí...

Váš táta je hrdina... v nové reklamě na pivo Březňák

Publikováno:před rokemZdroj:MarketingSales.czVelké Březno

Přesně po roce (18. 1.) se na televizní obrazovky s novou reklamou vrací pivní značka Březňák z portfolia skupiny Heineken. Jako téma si v rámci pivní kategorie zvolila poněkud nezvykle zamyšlení nad vztahem otec-syn a vyzývá muže, aby vyrazili na pivo se svým tátou. Proto také hashtag #tatahrdina.

Už minulý týden se na internetu objevil teaser na novou kampaň. Značka Březňák se profiluje jako tradiční a tradiční hodnoty má komunikovat i nový spot. "Nechceme Březňáka budovat nějakou prvoplánovou kampaní, věříme, že tahle značka může mít přesah a věrohodně se spojit i se závaznějším společenským tématem," uvedl Petr Havlíček, marketingový ředitel Heinekenu.

Spot stejně jako v loňském roce startuje dlouho před pivní sezonou a bude nasazen na stanicích skupiny Nova a skupiny Prima. Existují přitom tři varianty spotu - minutová, 30vteřinová a zkrácená 15vteřinová verze. Kreativní koncept připravila agentura VCCP, produkci zajistila agentura Bistro Films.

Pivo Špalda od 1.selského pivovárku

Publikováno:před rokemZdroj:1.selský pivovárekAutor:Tomáš Váňa1.selský

Širokou veřejností stále vice požadované naše novejší pivo je opět v prodeji.
Stručná charakteristika: jemně a vysoce pitelné pivo, které je lehce zakalené právě tou pšenicí. Stredně kořeněné českým pikantním chmelem Kazbek.

Je to spodně kvašené pšeničné pivo, ale ne z obyčejné pšenice, ale ze starého druhu, špaldy. Nemá žádné atribudy běžných pšeničných piv (kyselost, aroma..), kromě kalnosti. Je také daleko více chmelené, a to na 30IBU. A ten chmel, Kazbek, tomu dodává na lehké pikantnosti.
Vařeno na 12,2%, alkohol pouze 4.1%.

Weizenbier přivezl z Bruselu zlato: Zlatý PRIMÁTOR v Bruselu

Publikováno:před rokemZdroj:Kafe.czPrimátor

Zlatou medaili na mezinárodní soutěži Brussels Beer Challenge 2015 získal svrchně kvašený pšeničný Weizenbier z Náchodského pivovaru PRIMÁTOR.

Již druhé prvenství ve významné světové soutěži během dvou let dokazuje špičkovou kvalitu tohoto speciálního piva s nezaměnitelnou chutí a vůní.

Na čtvrtém ročníku soutěže BBC testovalo 75 odborných posuzovatelů více než 1 100 vzorků piv ze 30 zemí světa. Z českých zástupců uspěl tentokrát pouze Náchodský pivovar a nebylo to pouze zlaté vítězství piva Weizenbier, ale bronzovou medaili také získal další speciál PRIMÁTOR Premium Dark.

Náchodští pivovarníci mají z úspěchu velikou radost a dalšího zahraničního titulu si velice váží. Sládek pivovaru Petr Kaluža vítězství v kategorii pšeničných piv okomentoval slovy: „Zlato Náchodského Weizenbieru získané v pivovarské Mekce je pro nás chloubou a oceněním naší práce. Je to pro nás současně i potvrzením, že jsme se vydali správnou cestou kvality bez kompromisů.“

O své dojmy se s námi podělila exportní manažerka Romana Jansová, která dodala: „Belgii vnímáme jako zemi pyšnící se odbornou pivní znalostí a mezinárodním renomé. Proto je pro nás účast v soutěži Brussels Beer Challenge výzvou a zároveň úžasnou příležitostí poměřit se s pivovary z různých zemí. Právě mezinárodní úspěchy oceňují naši zahraniční partneři nejvíce. Weizenbieru se daří, meziročně nám stoupl prodej o 30 % a spolu se světlým ležákem zůstává vlajkovou lodí exportu.“

Údaje o alkoholu by měly na pivu zůstat, říká předseda přátel piv

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Pivovary čekají na finální znění ministerské vyhlášky, která by mohla pro 11stupňová a 12stupňová piva zavést označení "plné pivo". Nyní jsou tato piva označovaná jako "ležáky", což je podle pivovarníků špatně. Podle předsedy Sdružení přátel piva Tomáš Erlicha bude nakonec údaj o objemu alkoholu na každém lahvovém pivu povinný, nikoliv dobrovolný. Ministerstvo zemědělství ve vyhlášce navrhlo, aby se objem alkoholu psal povinně pouze u nízkoalkoholických piv. Nové značení by se mohlo zavést od července.

"Dohoda vypadá tak, že to nebude dobrovolné, ale povinné. Dobrovolnost se bude týkat stupňovitosti, nikoliv procent alkoholu," vysvětlil Erlich. Podle něj zájem o pivo mezi českou společností roste, lidé nové značení časem přijmou. Podle mluvčí Plzeňského Prazdroje Judity Urbánkové naopak vyvolá nové značení ve společnosti otazníky. "Aktuálně platná vyhláška plně nereflektuje vývoj v oblasti pivovarnictví v ČR. Návrh změn, tak jak ho chápeme my, má aspiraci především upřesnit terminologii pivních kategorií," řekla Urbánková. Mluvčí Staropramenu Pavel Barvík zdůraznil, že jde pouze o změnu názvosloví. "Na samotnou výrobu piva nebudou mít změny vyhlášky vliv," uvedl mluvčí.

Podle Petra Košina z Budějovického Budvaru pivovar prosazoval, aby se ministerstvo naopak vrátilo ke značení 10stupňových a 12stupňových piv. "Ani po dvaceti letech si totiž spotřebitelé na jiné označení nezvykli, systém by navíc byl přehledný a všem srozumitelný," poznamenal Košin, který ale návrh ministerstva označil za smysluplnější než současný stav. Budvar se na výrobu ležáků jako typu piva specializuje. Podle ministerstva by se nově piva nad 13 stupňů neoznačovala jako speciální, ale jako silná piva. "V našem případě by typ piva byl ležák (lager), 'desítku' bychom značili jako výčepní ležák, 'dvanáctku' jako plný ležák, 'šestnáctku' jako silný ležák," uzavřel Košin.

"V dosavadním návrhu označení ležáků zůstává, na ministerstvu se nyní bude o přejmenování ležáků diskutovat," řekl dříve mluvčí resortu Hynek Jordán. "Ponechání výrazu ležák jako samostatné skupiny piva bude s ohledem na počet přijatých připomínek předmětem další odborné diskuze," uvedl Jordán.

Změnu si přejí například minipivovary. Dosavadní značení je svazovalo, podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně se v současnosti značí za ležák i svrchně kvašená piva či piva pšeničná. "Poslední (ministerská) verze (vyhlášky) vrátila zpátky ten ležák - s tím nesouhlasíme. Když tam bude plné pivo, tak s tím souhlasíme," řekl dříve svazový prezident.

Plné pivo místo ležáků. Nová vyhláška má změnit značení českých piv

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTK

Pivovary čekají na finální znění ministerské vyhlášky, která má změnit označování některých piv. Podle mluvčí Plzeňského Prazdroje vyvolá nové značení ve společnosti otazníky. Budvar prosazoval návrat k předchozímu systému označování podle stupňů. Změnu si naopak přejí například minipivovary.

Pivovary čekají na finální znění ministerské vyhlášky, která by mohla pro 11stupňová a 12stupňová piva zavést označení "plné pivo". Nyní jsou tato piva označovaná jako "ležáky", což je podle pivovarníků špatně.

Podle předsedy Sdružení přátel piva Tomáše Erlicha bude nakonec údaj o objemu alkoholu na každém lahvovém pivu povinný, nikoliv dobrovolný. Ministerstvo zemědělství ve vyhlášce navrhlo, aby se objem alkoholu psal povinně pouze u nízkoalkoholických piv. Nové značení by se mohlo zavést od července.

"Dohoda vypadá tak, že to nebude dobrovolné, ale povinné. Dobrovolnost se bude týkat stupňovitosti, nikoliv procent alkoholu," vysvětlil Erlich. Podle něj zájem o pivo mezi českou společností roste, lidé nové značení časem přijmou.

Podle mluvčí Plzeňského Prazdroje Judity Urbánkové naopak vyvolá nové značení ve společnosti otazníky. "Aktuálně platná vyhláška plně nereflektuje vývoj v oblasti pivovarnictví v ČR. Návrh změn, tak jak ho chápeme my, má aspiraci především upřesnit terminologii pivních kategorií," řekla Urbánková. Mluvčí Staropramenu Pavel Barvík zdůraznil, že jde pouze o změnu názvosloví. "Na samotnou výrobu piva nebudou mít změny vyhlášky vliv," uvedl mluvčí.

Budějovický Budvar prosazoval, aby se ministerstvo naopak vrátilo ke značení 10stupňových a 12stupňových piv. "Ani po dvaceti letech si totiž spotřebitelé na jiné označení nezvykli, systém by navíc byl přehledný a všem srozumitelný," poznamenal mluvčí Budvaru Petr Košin, který ale návrh ministerstva označil za smysluplnější než současný stav. Budvar se na výrobu ležáků jako typu piva specializuje.

Podle ministerstva by se nově piva nad 13 stupňů neoznačovala jako speciální, ale jako silná piva. "V našem případě by typ piva byl ležák (lager), 'desítku' bychom značili jako výčepní ležák, 'dvanáctku' jako plný ležák, 'šestnáctku' jako silný ležák," uzavřel Košin.

"V dosavadním návrhu označení ležáků zůstává, na ministerstvu se nyní bude o přejmenování ležáků diskutovat," řekl už dříve mluvčí resortu Hynek Jordán. "Ponechání výrazu ležák jako samostatné skupiny piva bude s ohledem na počet přijatých připomínek předmětem další odborné diskuze," uvedl Jordán.

Změnu si přejí například minipivovary. Dosavadní značení je svazovalo, podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně se v současnosti značí za ležák i svrchně kvašená piva či piva pšeničná. "Poslední (ministerská) verze (vyhlášky) vrátila zpátky ten ležák - s tím nesouhlasíme. Když tam bude plné pivo, tak s tím souhlasíme," řekl dříve svazový prezident.

Vloni se vypilo více než 50 milionů půllitrů přerovského pivního moku

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávyZubr

Překročení magické hranice čtvrt milionu hektolitrů uvařeného piva, o osm procent vyšší výstav sudového piva na tuzemském trhu, dva nové pivní speciály, rekordní návštěvnost letního Zubrfestu. To jsou největší úspěchy pivovaru Zubr za loňský rok.

Podle ředitele pivovaru Zubr Tomáše Pluháčka je loňský výstav pivovaru, který se vyšplhal na 255.000 hektolitrů, vzhledem k trvající klesající spotřebě čepovaného piva na provozovnách, skvělým výsledkem:

„Daří se nám nejen v rozšiřování exportu, ale nárůst zaznamenáváme i na tuzemském trhu, takže jsme s loňským rokem velmi spokojeni.“ Mezi nové exportní destinace se zařadil například Izrael, Dominikánská republika či Kapverdské ostrovy.

Jednoznačnou jedničkou se stal Zubr Grand, který se na produkci pivovaru podílí z 50 procent a je nejúspěšnějším pivem přerovského pivovaru. Kromě stálého portfolia piv zařadil Zubr během loňského roku do nabídky celkem šest pivních speciálů, tj. o dva více než v roce předcházejícím.

„Představili jsme dvě novinky - Zubr Grand z prvního chmele a Svatomartinský speciál. Jsme velmi rádi, že obě zaznamenaly mezi zákazníky velmi kladné ohlasy. Prodeje speciálů potvrdily, že konzumenti stále častěji zkouší silnější a speciální piva, proto i v roce letošním chystáme v tomto segmentu novinky,“ komentuje Tomáš Pluháček.

První novinka, dle originální receptury sládkové pivovaru Nataši Rouskové, bude k dostání již na velikonoční svátky. „O jaké pivo se bude jednat, si zatím nechám jako překvapení. Mohu ale prozradit, že s jeho výrobou začínáme již nyní, jelikož v ležáckých tancích bude zrát 60 dní. Tradičně klademe důraz na klasické postupy i kvalitní regionální suroviny,“ prozrazuje Nataša Rousková. Celkem se příznivci piva Zubr mohou opět těšit na šest pivních speciálů, které se v průběhu roku objeví v nabídce.

Novinky přerovský pivovar chystá i v dalších oblastech. V létě budou představeny nové pivní lahve a redesignované přepravky a pivovar také připravuje spuštění fanklubu, jehož členové budou moci celoročně čerpat zajímavé slevy a výhody. Chybět nebudou ani spotřebitelské soutěže a oblíbené akce přímo v pivovaru jako oslava narozenin a Zubrfest.

I v letošním roce bude pokračovat udílení Pečeti kvality pivovaru Zubr, kterou jsou oceňovány provozovny, v nichž je zajištěna vysoká kvalita čepovaného piva. Ke konci loňského roku se certifikátem mohlo pyšnit již 58 provozoven z Olomouckého a Zlínského kraje.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí holdingu PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A a Regionální potravina a známky CHZO "České pivo". V loňském roce rozšířil svůj sortiment o 11° ležák Zubr Grand. Pivovar získal prestižní ocenění v degustační soutěži České pivo 2015 a to v kategorii světlé ležáky (1. místo Zubr Premium), kategorii 11% světlé ležáky (2. místo Zubr Grand), kategorii výčepních piv (2. místo Zubr Classic) a kategorii tmavé pivo (2. místo Zubr Classic tmavý).

Nové značení piv v Česku? Pivovary se neshodnou, debata bude bouřlivá

Publikováno:před rokemZdroj:EuroZprávy.czAutor:ČTK

Už od července by mohlo platit nové označení pro pivo. Pivovary čekají na finální znění ministerské vyhlášky, která by mohla pro 11stupňová a 12stupňová piva zavést označení "plné pivo". Nyní jsou tato piva označovaná jako "ležáky", což je podle pivovarníků špatně.

Ministerstvo zemědělství ve vyhlášce navrhlo, aby se objem alkoholu psal povinně pouze u nízkoalkoholivckých piv. "Dohoda vypadá tak, že to nebude dobrovolné, ale povinné. Dobrovolnost se bude týkat stupňovitosti, nikoliv procent alkoholu," vysvětlil šéf Sdružení přátel piva Tomáš Erlich.

Podle něj zájem o pivo mezi českou společností roste, lidé nové značení časem přijmou. Podle mluvčí Plzeňského Prazdroje Judity Urbánkové naopak vyvolá nové značení ve společnosti otazníky. "Aktuálně platná vyhláška plně nereflektuje vývoj v oblasti pivovarnictví v ČR. Návrh změn, tak jak ho chápeme my, má aspiraci především upřesnit terminologii pivních kategorií," řekla Urbánková.

Podle Petra Košiny z Budějovického Budvaru pivovar prosazoval, aby se ministerstvo naopak vrátilo ke značení 10stupňových a 12stupňových piv. "Ani po dvaceti letech si totiž spotřebitelé na jiné označení nezvykli, systém by navíc byl přehledný a všem srozumitelný," poznamenal Košina, který ale návrh ministerstva označil za smysluplnější než současný stav.

Podle ministerstva by se nově piva nad 13 stupňů neoznačovala jako speciální, ale jako silná piva. "V našem případě by typ piva byl ležák (lager), 'desítku' bychom značili jako výčepní ležák, 'dvanáctku' jako plný ležák, 'šestnáctku' jako silný ležák," uzavřel Košina.

Mluvčí Staropramenu Pavel Barvík zdůraznil, že jde pouze o změnu názvosloví. "Na samotnou výrobu piva nebudou mít změny vyhlášky vliv," uvedl mluvčí.

"V dosavadním návrhu označení ležáků zůstává, na ministerstvu se nyní bude o přejmenování ležáků diskutovat," řekl dříve mluvčí resortu Hynek Jordán.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.11.12.2017 22:335.819/5.819