Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

České pivo bojuje o svou znalost a mezinárodní výjimečnost

Publikováno:před rokemZdroj:Mediář.czAutor:Jaroslav Krupka

Potravinářská komora připravuje na léto pokračování kampaně na podporu Chráněného zeměpisného označení České pivo. Připraví ji McCann Prague.

Chráněné zeměpisné označení České pivo používá v současnosti čtrnáct pivovarů s téměř osmdesáti značkami piv. V současnosti přibývají dva až tři pivovary ročně. Velké pivovary toto označení už ve své většině mají. Mezi nejčastějšími uchazeči jsou pivovary střední. Potravinářská komora připravuje na léto pokračování celonárodní kampaně na zvýšení povědomosti o tomto označení.

„Pro nový projekt připravujeme širší spotřebitelskou soutěž zaměřenou na chráněná zeměpisná označení,“ uvedl rovněž Miroslav Koberna, ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory.

Nový propagační projekt by měl podle něj začít v létě. Od července by se tak měly opět objevit propagační aktivity s důrazem na ochutnávky v obchodech a na výstavách. „Chceme pokračovat i v mediální propagaci ve spolupráce s Gambrinusem a připravujeme velkou spotřebitelskou soutěž na sbírání značek. Propagační aktivity by se neměly výrazně lišit od minulosti, ale půjde o objemově větší kampaň,“ uvedl Koberna. Vítězem otevřeného výběrového řízení na její realizaci se stala agentura McCann Prague. Znalost značky České pivo podle Koberny stoupla za poslední dva roky z osmi na 11 %. Většina respondentů ji znala z obalů potravin a z televizních reklam, kde se kampaň na České pivo spojila s reklamními spoty Pivovaru Gambrinus, který patří do portfolia Plzeňského Prazdroje.

Ten se ke chráněnému zeměpisnému označení České pivo přihlásil jeden z prvních už v roce 2009. Podle sládka pivovaru Pavla Zítka nesou dnes toto označení všechna piva pivovaru Gambrinus, jak výčepní, tak lahvová, a pivovar hodlá rozšířit toto označení i na připravované novinky. Gambrinus podle Zítka investoval do znalosti tohoto označení víc než 15 milionů korun, jak prostřednictvím televizního spotu, tak formou soutěží. V reklamních aktivitách chce pokračovat.

Chráněné zeměpisné označení České pivo představuje podle zástupců Potravinářské komory mezinárodní uznání výjimečnosti kvality a specifických vlastností, které mu zápisem do seznamu Chráněných zeměpisných označení poskytla Evropská komise v roce 2008. „Zahraničí nám tuto ochranu nepřeje, a abychom ji udrželi, je třeba získávat další a další informace a analýzy, v čem se české pivo liší, uvedla Gabriela Basařová z Nadace České pivo. Tato nadace vznikla za účelem podporovat výzkum českého piva, který by dlouhodobě sledoval kvalitu českého piva a dodržování surovin a technologií.

Studii, která umožnila zápis českého piva, zpracoval Výzkumný ústav pivovarský a sladařský. Mimo jiné prokázala, že senzorické parametry českého piva (plnost, hořkost) se skutečně odlišují od piv zahraničních. Zeměpisné označení pak závazně stanoví surovinovou skladbu a způsob výroby českého piva, aby byly tyto vlastnosti a parametry zachovány. Označení může nést jakýkoli výrobek jakéhokoli výrobce, pokud splní specifikaci.

„Skutečnost, že se k tomuto označení přihlásily největší české pivovary, zachránila mimo jiné šlechtění českého sladovnického ječmene,“ uvedla Věra Hönigová z tohoto ústavu. „Udržitelnost českého piva je úzce spojená s udržitelností speciálních odrůd ječmene a chmele, a to na celonárodní úrovni,“ dodala.

Pátek a sobota bude na Hradě patřit milovníkům piva

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávy

Již tento pátek a sobotu se Pražský hrad otevře milovníkům piva. Bude se zde totiž konat IV. ročník degustační akce roku - Festival minipivovarů na Pražském hradě s podtitulem Pivo na Hrad.

Na akci, kde je pivo vnímáno jako ušlechtilý nápoj, se představí 70 pivovarů, k degustaci bude připraveno 139 druhů piva 25 různých stylů z celé republiky a celkově se vyčepuje přes 7000 litrů piva.

Akce Pivo na Hrad se bude konat v prostorách Královské zahrady Pražského hradu, na Střelecké cestě pod Královským letohrádkem, v pátek 12. června od 14-20 hodin a v sobotu 13. června od 12-20 hodin. Na festivalu budou přítomni sládci a majitelé z každého pivovaru, kteří budou podávat návštěvníkům co nejobsáhlejší a nejpřesnější informace o svých pivech.

„Cílem festivalu je, aby se návštěvníci mohli seznámit s různými druhy piva z celé republiky od Aše až po Dolní Bojanovice, a to vše na jednom místě. Tak jako se kultivují milovníci piva, tak se kultivují i minipivovary. Dnes již opravdu nejde jen o to uvařit nějaké pivo a těžit z neobvyklosti podniku, dnes se každý minipivovar musí rvát o své místo na trhu, přinášet pestrost i kvalitu a perfektní služby. Vařit tradiční pivo s dlouhodobou kvalitou je samozřejmostí, poskytnout návštěvníkům nevšední zážitek nutností a nabídnout širokou škálu stylů a chutí v kombinaci s dobrým jídlem předností,“ říká Jan Šuráň, Prezident Českomoravského svazu minipivovarů.

Hlavním partnerem 4. ročníku Festivalu minipivovarů na Pražském hradě jsou Pacovské strojírny a.s., které jsou tradičním výrobcem zařízení pro minipivovary. „Poptávka po produktu je v posledních dvou až třech letech fenoménem z hlediska strojírenské výroby Pacovských strojíren. Ač představuje pouze jednu čtvrtinu realizované produkce, tak četnost vyráběných minipivovarů na klíč se v posledních dvou letech více než zdvojnásobila,“ uvádí Ludvík Ješátko, generální ředitel Pacovských strojíren.

„Jestliže v Čechách je 333 pivovarů všech velikostí, jeden pivovar tak připadá na 32 tisíc obyvatel. To znamená, že máme největší hustotu pivovarů na obyvatele v Evropě. Z toho je 285 minipivovarů, a zatímco byly před třemi lety raritou, jsou nyní běžnou součástí našich měst a obcí,“ dodává Jan Šuráň.

Hlavním cílem festivalu je seznámit návštěvníky s unikátní pestrostí chutí pivaz minipivovarů, které mnohdy navazují na historické kořeny českého a moravského pivovarnictví.

Festival se stal výběrovou akcí, o kterou je každoročně obrovský zájem, proto se pořadatelé poprvé rozhodli nabízet vstupenky v předprodeji, a to na www.minipivo.cz. Vstupenek je z důvodu nařízení od Pražského hradu připraveno omezené množství, do předprodeje jich bylo uvolněno 1200, na místě jich bude k zakoupení 300 na den.

Zaostřeno na: dvanáctka Lyer z Modravy

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czModrava

Jsou minipivovary, které slouží jako samostatná živnost a musí se hodně snažit, aby se k nim zákazníci vraceli. A pak jsou tu ty, jež plní roli zpestření či kratochvíle při jiném podnikání. To je i případ firmy Lyer na Modravě. V kvalitě piva se tenhle fakt samozřejmě odráží.

Když loni v lednu na Modravě vznikl při penzionu nový minipivovar, nebyl v tomhle koutu Šumavy prvním. Už od roku 2011 se pivo vaří i v blízké Kvildě. O té ale zase někdy příště. Lyer se do žádných velkých experimentů nepouští, jeho sortiment představuje klasickou pivní produkci - desítku, jedenáctku a dvanáctku. A právě na světlý dvanáctistupňový ležák se zaměřím dnes.

Pivo s pěti procenty alkoholu zdobí po nalití do sklenice poměrně vysoká zátka z pěny a silně sladová vůně. Barva ležáku je tmavě pomerančová. Na tyhle povedené vstupní atributy však rychle zapomenete, když se napijete. Nasládlá chuť se závěrečnou mírnou hořkostí přesně ilustruje univerzálnost a nezapamatovatelnost piva dělaného pro většinového konzumenta. Říz je slabý až neznatelný.

Ležák Lyer možná funguje přímo na Modravě pro odpočívající turisty a cyklisty jako osvěžení po celodenním výletě. Jenže v situaci, kdy okolní penziony a restaurace točí zajímavá piva (ať už jde o polotmavého Klostermanna či produkci minipivovaru u Bizona), je Lyer pouze dalším z řady přehlédnutelných podniků.

První dojem: Monopol pozvedává teplickou pivní kulturu

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Ondřej StratilíkMonopol

Secesí líznutý interiér, nekuřácké prostředí a navrch velmi povedená piva uvařená sládkovou Martinou Valterovou. To všechno dělá z teplického Monopolu minipivovar na velmi vysoké úrovni.

Porodní bolesti nebo spíš libovůle úřadů způsobila, že Monopol musel několikrát odsunout termín otevření. Poprvé jsem tak jeho pivo ochutnal až poslední květnový víkend při zahájení teplické lázeňské sezóny. Před stánkem, kde se čepovala polotmavá jedenáctka (velmi rychle došla), světlá dvanáctka a svrchně kvašený Ale, se tvořila vůbec nejdelší fronta. A přesně po týdnu jsem se dostal přímo do pivovarské restaurace.

Schovává se v bývalém tanečním sálu U Labutě na Masarykově třídě za kavárnou rovněž patřící Monopolu. Technologie na výrobu piva je v prvním patře stejně jako galerie s několika stoly, příjemnější a pohodlnější posezení nabízejí stoly a židle v přízemí. Při mé návštěvě se v nekuřácké a stylově vybavené restauraci čepoval světlý ležák 12° (půl litru za 33 Kč), polotmavý ležák Karlík 11° (za 33 Kč), polotmavý višňový ležák (za 36 Kč) a čtrnáctistupňový Ale (za 45 Kč).

První volba padla na svrchně kvašený speciál. A stejně jako na lázeňské i při konzumaci přímo v minipivovaru přináší velmi dobrý zážitek. Ač ze začátku působí lehce (i díky jeho svěží citrusové vůni), chuťový požitek rychle umocňuje mocná hořkost. „Ejl“ zdobí velká pitelnost. Využil jsem pak i pivní degustační set - výčepní do skleniček na dřevěném prkýnku natočí decilitrové vzorky všech čtyř naražených piv za celkových 49 korun.

Polotmavá jedenáctka působí jako lehké pivo ideální na odpoledne po práci, světlá plná dvanáctka v sobě nese všechny atributy klasického ležáku a polotmavý višňový speciál překvapuje ideálně smíchanou chutí bez „sladkých“ dojmů. Zkrátka rychlá návštěva se povedla a nezbývá než sládkovou Martinu Valterovou pochválit.

Produkty minipivovaru Monopol jsou už druhými pivními specialitami, které lze v Teplicích ochutnat. Pionýry tu byly svrchně kvašený Mistr lázeňský a Ležák lázeňský prodávané přímo v lázních. Ty však vaří litoměřická Labuť. Takže až nyní je teplická pivovarská tradice definitivně obnovena.

Holba Šerák je pivem České republiky 2015

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávyHolba

Holba Šerák Speciál 13,51 se stal absolutním vítězem degustační soutěže, vyhlašované na Slavnostech piva v Českých Budějovicích. Svoji jedinečnost tady potvrdil i oblíbený Šerák a stal se tak šampionem nejsilněji zastoupené kategorie světlých výčepních piv.

Holba bodovala také mezi kvasnicovými a nefiltrovanými pivy, kde vyhrál Kvasničák. Kromě 3 vítězství si Ryzí pivo z hor ze soutěže odváží další 4 medaile pro Holbu Šerák polotmavý, Holbu Free, Holbu Speciál i ochucenou Holbu Horské Byliny, které piva získala v příslušných kategoriích.

Šerák se stal favoritem celé soutěže a pivovar Holba jako jediný získal celkem 7 ocenění v příslušných kategoriích. Jde o další v řadě ocenění, která řadí Holbu mezi nejlepší piva u nás. Holba se prosadila nejen svoji vyladěnou chutí, ale i celkovou charakteristikou. Degustátoři vysoko ocenili její říz, barvu, hustou pěnu a vysokou pitelnost, pro Holbu typickou.

„Je to mimořádný úspěch, který je výsledkem poctivé práce, orientované na spokojenost konzumenta. Tradiční výroba piva nám umožňuje, aby si vzalo to nejlepší ze sladu i chmele. Pivo vaříme z horské vody z vlastních pramenů a dáváme mu čas, aby vyzrálo. I proto se stal Šerák symbolem Jeseníků a vítězí nejen u konzumentů, ale i odborníků,“ k úspěchu vyjadřuje ředitel pivovaru Holba Vladimír Zíka.

Holba už 141 let drží tradiční výrobu piva podle původních receptur a tím získává svoji jedinečnost. Zatímco je dnes kvalita piva samozřejmostí, to co konzumenti žádají, je chuťová odlišnost. A právě díky tomu zájem o hanušovickou Holbu každý rok roste.

V 19. ročníku Slavností piva, vyhlašovaného v Českých Budějovicích, soutěžilo na 300 piv v 19 kategoriích. Soutěžní piva pečlivě hodnotilo několik desítek degustátorů v anonymní degustaci. Olomouckénovinky.cz informovala Mgr. Hana Matulová, mediální zástupce pivovaru Holba.

Pivovarské slavnosti s Březňákem v Ústí nad Labem

Publikováno:před rokemZdroj:Marketingové novinyVelké Březno

„Pořádně napěněnou zábavu“ slibuje hudební open air událost: Pivovarské slavnosti, kde se letos stala značka Březňák generálním partnerem. Uskuteční se tento týden v sobotu 13. 6. 2015 v Letním kině v Ústí nad Labem. Návštěvníci se mohou jako každoročně těšit na zajímavé kapely i skvělé pivo. Začátek akce je ve 12:00 hodin.

Na Pivovarské slavnosti se chodí nejen za dobrou zábavou, ale především za skvělým pivem. I letos jich zde bude jako obvykle velký výběr. Návštěvníci budou mít možnost ochutnat hned několik druhů piva z portfolia pivovaru Velké Březno včetně originálního Březňáka Märzen. Na čepu bude i Zlatopramen 11, Krušovice Pšeničné a mnoho dalších piv. Připravena bude i letošní novinka Strongbow cider v několika příchutích a pivo Desperados. K pivu se bude prodávat i vhodné jídlo.

Hudební hvězdy budou vystupovat na dvou pódiích. Vyvrcholením večera se jistě stane závěrečný koncert legendární skupiny Olympic.

Na Pivovarské slavnosti se platí vstupné, které v předprodeji činí 100 korun a přímo na místě 150 korun. Součástí každé vstupenky je kupon na jedno pivo značky Březňák zdarma. Děti do 120 centimetrů vstupné neplatí.

Pivofest: Žejdlíky do rukou a hurá do Trutnova

Publikováno:před rokemZdroj:Krkonošský deníkAutor:Petr Vaňous

Kromě ochutnávky zlatavých moků z několika blízkých i vzdálených pivovarů čeká na návštěvníky i vystoupení Anny K., Turba a UDG.

Milovníci zlatavého moku mají již jistě v kalendáři zaškrtnuté datum 13. června, kdy se na trutnovském Krakonošově náměstí uskuteční již dvanáctý ročník oblíbeného Pivofestu. Nejen o pivních prožitcích, ale i o doprovodných akcích se Deníku svěřil pořadatel podniku Daniel Šafr.

Letos se Pivofest v Trutnově uskuteční po dvanácté. Přinese něco nového?
Vedle programu, kterému letos budou dominovat Turbo, Anna K., UDG nebo Memphis, se návštěvníci mohou těšit na řadu pivovarů, které jsme na Pivofestu v minulosti ještě neměli. Jsou to Sedlčanský pivovar Krčín, U tří růží, Břeclav nebo rodinný pivovar z Vrchlabí Hendrych. Opět ale půjde o příjemnou akci, na které se mohou sejít přátelé a známí a užít si pohodovou sobotu pod širým nebem, poslechnout muziku a ochutnat dobré české pivo. Každým rokem je také pestřejší a početnější i sraz automobilových a motocyklových veteránů, který probíhá v dopoledních hodinách na pěší zóně pod náměstím. A věřím, že návštěvníci zůstanou až do samotného závěru Pivofestu, protože o sladkou tečku na závěr se postarají Pink Floyd revival i s videoprojekcí. A vzhledem k tomu, že jsou vážně výborní, to bude stát za to.

Kolik a jaké druhy piv budou moci návštěvníci ochutnat?
Jaké konkrétní druhy piv a kolik jednotlivé pivovary přivezou, zatím přesně nevíme. I letos se bude samozřejmě prezentovat domácí Krakonoš, bez kterého by to snad ani nešlo, Pivovar Tambor ze Dvora Králové nad Labem, Pivovar Svijany, Nová Paka, Černá Hora, Pilsner Urquell, Kozel a už zmiňovaný Krčín, U tří růží, Břeclav a Hendrych.

Pro koho je vlastně trutnovský Pivofest určen?
Pro každého, a to myslím zcela vážně. Když se podíváte na skladbu programu a fotografie z minulých ročníků, uvidíte zastoupení všech věkových skupin. Jeden příklad za všechny. Nevzpomenu si už, v jakém to bylo roce, ale když koncertovala na Pivofestu Věra Špinarová, volal mi dva dny předem nějaký pán a ptal se mě, kde že je v Trutnově ten koncert Špinarové. Když jsem mu vysvětlil, že koncert je součástí Pivofestu a koná se v samotném centru města, zajímalo ho, jestli někde poblíž zvládne zaparkovat. Nakonec z něj vypadlo, že je řidič autobusu, který si právě na koncert Věry Špinarové objednal domov důchodců. A to je vlastně na celém tom dni, kdy se Pivofest koná, nejhezčí. Že se tu potkají přátelé, kamarádi, bývalí spolužáci, sousedé, kolegové z práce, dají si pivo, užijí si muziku, poklábosí o životě a jednoduše si ten den užijí.

Musí tak věhlasná a oblíbená událost jakou Pivofest bezesporu je dnes vůbec zdolávat nějaké překážky?
Musí (smích). Není jich sice tolik jako na začátku, kdy vlastně existovala jen určitá vize a fůra zarputilosti, ale s překážkami je to v Čechách nekonečný příběh. Dodneška se například setkávám se spoustou předsudků a postojem jedinců, kteří ohrnou nos nad tím, že se na Pivofestu prezentují pivovary a že se tu vůbec pije pivo. Přitom ruku na srdce, zkuste se zeptat nějakého cizince, jaké české slovo se naučil jako první a čím je naše země vedle Jaromíra Jágra ve světě proslulá. Měli bychom být na to, co jako Češi umíme, patřičně hrdí. Pivofest hrdý je.

Havlíčkův Brod oslavil pivo Rebel

Publikováno:před rokemZdroj:Magazin ZoomRebel

V sobotu 6. června 2015 se v Havlíčkově Brodě konaly Slavnosti piva Rebel. Jako každý rok si pořadatelé pro své návštěvníky připravili bohatý program, proto se jich i přes extrémně vysoké teploty zúčastnilo opravdu velké množství. Celé slavnosti se vyznačovaly tím, že byly určené pro všechny věkové kategorie. Děti si mohly zadovádět na dětském dni v parku Budoucnost nebo na kolotoči a skákacím hradu umístěným na náměstí. Pro starší návštěvníky byly připraveny zajímavé exkurze pivovarem.

Největším lákadlem se stal hudební program na náměstí a v areálu pivovaru. Zatímco v pivovaru si na své přišli především příznivci dechové hudby, skleněné výlohy na náměstí rozvibrovaly hlasy osobností jako je Radim Hladík s kapelou Blue Effect, kapela Arakain a Lenka Dusilová. Celý program uzavřela kapela Pop-Porn, která své příznivce opravdu nešetřila a postavila na nohy téměř celé náměstí.

"Chutná to jak nějakej gambáč" aneb dozvuky kampaně na "nové" pivo Patron

Publikováno:před rokemZdroj:Marketing SalesAutor:Jiří ObstGambrinus

Českým pivovarským a pivním světem zahýbala nová kauza, kterou nepřehlédl asi nikdo z nás. Plzeňský Prazdroj prostřednictvím svého pivovaru Gambrinus rozjel masivní akci, kdy vydával své pivo (nepasterizovanou 10° a nefiltrovanou 12°) za piva z nového minipivovaru Patron.

Gambrinus dal o sobě vědět, a zda mu to pomůže, či uškodí, se ukáže. Je ale dobře, že minipivovary už giganty začínají zajímat do té míry, že na ně musejí reagovat. Výsledkem můžou být i takové akce jako Minipivovar Patron.

Za pražskou pivnici Zlý časy se chceme podělit o historku ohledně vydařeného podfuku chemiků z Plzně. Nechybělo mnoho, a "gambáč" jste si mohli dát v minulých dnech i v naší hospůdce. Zástupci "minipivovaru" Patron nás kontaktovali a vnucovali své pivo, včetně skla, tácků a reklamních produktů. Majitel pivnice Hanz hned tušil nějakou "boudu".

Hlavní indicií byla nejen zcela nereálná nákupní cena, což mu potvrdili i v Czech Brewmasters, ale i fakt, že byli schopní ve velkém dodat půllitry, tácky a jiné reklamní předměty. To těžko nový minipivovar kdy dokáže. Rozhodujícím faktorem však bylo, že náš výčepní toto pivo ochutnal ve verzi nepasterovaného patrona (tedy 10° gambrinusu, a ne nefiltrované 12°), a se slovy, že se to "nedá moc pít, protože to chutná jak nějakej gambáč", jsme se definitivně rozhodli sudy nebrat a nabídku nereflektovat.

Poctivě je třeba říct, že nefiltrovanou verzi jsme také ochutnali a byla dobrá. Prazdroj si dle našeho názoru sám dělá zle, když pro akci převážně využil pivo, které lidem chutná, ale v hospodách se moc nenabízí. Ony totiž reakce na internetu na nepasterovanou 10° už byly diametrálně odlišné.

Pivovar Velké Popovice uvařil poprvé ve své bohaté historii kvasnicové pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Nice MagazineAutor:Ivo MikolášekVelké Popovice

Pivovar Velké Popovice uvařil poprvé ve své bohaté pivovarské historii kvasnicové pivo. Velkopopovický Kozel Kvasničák vychází z tradičního ležáku, do kterého přidali velkopopovičtí sládci těsně před stáčením další dávku čerstvých pivovarských kvasinek. Kvasnicovým pivem s obsahem alkoholu 4,7 % vychází sládci velkopopovického pivovaru vstříc stále většímu zájmu pivařů o nová piva.

Symbolicky v jedné ze značkových restaurací Velkopopovického Kozla, v Kozlovně v Lidické ulici v Praze, představili zástupci pivovaru nové pivo z dílny velkopopovických sládků
s názvem Kozel Kvasničák.

Důvody, proč se velkopopovičtí rozhodli uvést na trh toto pivo, vysvětlil obchodní ředitel pro oblast gastronomie Tomáš Mráz:

„Současná česká pivní kultura je charakteristická vysokou poptávkou po stále nových chutích piva a také většími nároky pivařů na kvalitní zážitek v hospodách. Tyto nároky jsou kladeny samozřejmě i na tradiční české značky jako je Velkopopovický Kozel.“ Tomáš Mráz dále ocenil práci velkopopovických sládků, kteří po půlročním testování, uvařili pivo nové, ale zároveň tradiční, české, na kterém je vidět jejich řemeslná zručnost a zkušenosti.

„Jedná se o skutečné kvasnicové pivo, tedy nefiltrovaný ležák, právě dozrálý v našich sklepích, do kterého se přidávají čerstvé vitální pivovarské kvasinky těsně před stáčením. Pivo je charakteristické svým aroma po čerstvých kvasinkách a vyváženou lahodnou chutí, která je podtržena příjemnou hořkostí žateckého chmele.“

Kozla Kvasničáka budou moci pivaři ochutnat pouze v hospodách.

Kvasnicové pivo obsahuje živé pivovarské kvasinky, a proto vyžaduje mimořádnou péči výčepních. Doporučená skladovací teplota pro Kozla Kvasničáka je 5-8 °C. Nezbytná je pravidelná sanitace výčepního zařízení s denním proplachem vodou. Kromě toho je nutno nechat stát sud před naražením narážecí armaturou dolů a obrátit jej teprve před samotným naražením, aby se pivovarské kvasinky v sudu promíchaly a vytvořily stejnoměrný zákal.

Souběžně se startem distribuce Velkopopovického Kozla Kvasničáka startuje i kampaň, která pod heslem „Odměň se svěží chutí pivovarských kvasinek!“ nové pivo komunikačně podpoří jak přímo v hospodách, tak na billboardech a na internetu. Její součástí je i webová stránkawww.kozelkvasnicak.cz, na které spotřebitelé najdou mapu míst, kde budou moci nové pivo ochutnat. Bude možné se zde také registrovat a získat poukázku do vybraných hospod na pivo zdarma. Registrované uživatele Kozel upozorní, až Kvasničák dorazí do jejich regionu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2017 15:024.978/4.978