Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

I v těžkých časech koronakrize uvařil Dudák Velikonoční speciál

Publikováno:před 4 letyZdroj:První zprávyDudák

V jediném pivovaru u nás, který patří městu klesla produkce na 40 procent. Každý týden přichází na tržbách o 2,5 milionu korun. I v těchto zlých časech ale pivovarští pamatují na dobročinnost.

V úterý 14.dubna bude Vlastimil Matej, sládek strakonického pivovaru se svými kolegy vařit Dudáka a Klostermanna. Bude to po dvojnásobně delší pauze než je zde obvyklé a piva bude o cca polovinu méně, než byl každý týden zvyklý. „Za normálních okolností vaříme každý týden 7 várek. Teď je to každý druhý týden a navíc připravujeme jen 3 várky,“ krčí rameny Matej.

Leden, únor a první půlka března 2020 byla pro strakonický měšťanský pivovar výsledkově skvělá. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku stoupl výstav o 5 procent. Pak ale na strakonický pivovar tvrdě dopadla koronakrize.

„V důsledku vládních opatření a vyhlášení nouzového stavu je výroba značně omezená. Dá se říci, že pivovar pracuje na asi 40 procent své obvyklé kapacity. Distribuce samozřejmě funguje dál, ale pouze lahvového piva,“ uvádí ředitel pivovaru Dušan Krankus.

V pivovarské prodejně, která se nachází u vstupu do pivovaru se od středy prodává Velikonoční zelené pivo - dvanáctistupňové pivo příjemné, hořké chuti s obsahem alkoholu 4,8 procenta. Tentokrát stočené do 0,75 litrových skleněných nevratných lahví.

„Uvařili jsme ho letos o dost méně, než je obvyklé, ale doufáme, že tím uděláme lidem radost. Škoda, že letos si ho lidé nemohou vychutnat ve svých restauracích, díky nouzovému stavu," mrzí Krankuse.

Produkce sudového piva klesla ze dne na den téměř na nulu. O lahvové je nyní větší zájem, ale finanční profit související s prodejem piva je v lahvovém sortimentu o dost nižší, než u piva, které se stáčí do sudů.

„Přicházíme týdně o 2,5 milionu korun na tržbách. Restaurace jsou zavřené, tento výpadek se nedá nahradit. Celé odvětví gastronomie prochází velmi těžkou zkouškou, čím déle to potrvá, tím více se problémy v tomto oboru budou prohlubovat. Naše firma má nějaký finanční polštář pro horší časy, ten ale není nekonečný,“ uvádí Krankus.

Nejvyšší položkou pivovarského rozpočtu jsou mzdové náklady. Část ze 60 zaměstnanců je již nyní doma a vybírá si dovolenou – jedná se například o některé členy obchodního oddělení. V následujících týdnech se k nim zřejmě připojí další a pobírat budou pouze 60 procentní plat.

„Jsem ale rád, že všichni naši lidé se i v těchto časech snaží udržovat rozumný nadhled. V pivovaru všichni dodržujeme nastavená hygienická pravidla, která byla přijata už 10. března. Za to patří našim lidem velký dík!“ říká Krankus.

Pivovar logicky zrušil všechny naplánované investice. Nebude se například rekonstruovat restaurace Palermo, která je na zimním stadionu. Kvůli zákazu hromadných akcí se nebude konat ani tradiční Pivovarská pouť.

Veškeré finanční prostředky budou letos směřovat do základního chodu firmy. Další krizová opatření by podle ředitele Krankuse přicházela v úvahu na začátku května. „Ekonomické škody budou velmi vysoké. Všichni si budeme muset utáhnout opasky a začít pečlivěji rozlišovat, co v našem životě důležité je a co není,“ uzavírá ředitel.

Aktuálně je nejen podle pivovarských důležitá snaha podpořit kamarády tzv. z první linie. Proto poslali strakonickým zdravotníkům nealko pivo Driver. Stejnou odměnu si mohou v pivovarské prodejně vyzvednout dobrovolníci, kteří zde pomáhají nakupovat seniorům. Nákupem respirátorů se pivovar chystá podpořit zdejší nemocnici, té pomáhá pravidelně. V minulém roce například finančně podpořil nákup přístrojového vybavení a v době parného léta podporoval zdejší pacienty Driverem.

Vinohradský pivovar je na hraně své kapacity. Teď se musel přizpůsobit koronakrizi

Publikováno:před 4 letyZdroj:E15.czAutor:Michal NosekVinohradský

Když nejde chodit na pivo, tak se musí pro pivo. To je realita v níž se v důsledku karantény ocitly tisíce milovníků piva. K restauracím, které v době nucené uzavírky své produkty nabízí každé odpoledne prodejem z výdejních oken, se řadí i Vinohradský pivovar. Vy se ale s námi můžete alespoň na chvíli a z tepla domova podívat do míst, která jsou nyní pro návštěvníky uzavřená.

Ještě před propuknutím pandemie stihl Vinohradský pivovar úspěšně oslavit páté narozeniny. Na pivovarnické soutěži World Beer Seal 2020 v Českých Budějovicích získal Zlatou pivní pečeť pro svou Imperial IPA 19 v konkurenci 240 pivovarů z celého světa. Pivovar zde získal i tři další další ceny.

Vinohradský pivovar je splněným snem několika dlouholetých kamarádů a pivních fanoušků. "Zhruba před 15 až 20 lety jsme nadšeně sledovali rodící se módu malých pivovarů, navštěvovali a ochutnávali, co se dalo a postupně jsme se začali bavit o možnosti otevřít si něco vlastního. Chtěli jsme obohatit tehdy ještě relativně chudou nabídku řemeslných piv. Dnes už si to málokdo dokáže představit, ale ještě před několika málo lety, když jste chtěli ochutnat něco mimořádného, museli jste nacestovat dost kilometrů. Dnes si můžete vybrat z nabídky minipivovarů a pivoték doslova na každém rohu", říká Jan Korselt, jeden ze zakladatelů.

Klíčové pro skupinu otců zakladatelů bylo setkáni se sládkem Františkem Richterem v jeho pivovaru Pod Bulovkou, kam často chodili za pivem a bluesovou muzikou. Richter měl zkušenosti z Bavorska a s rozjezdem dvou menších pivovarů v Praze. "V počátcích nám dost pomohl a bez něho bychom se pravděpodobně neodhodlali dotáhnout plány od pivních debat do reality. Ostatní společníky jsme posbírali mezi kamarády. Právník, novináři, bankéř, auditor, učitelka ruštiny, výrobce krmiv pro zvířata, jachtař - nikdo z nás nebyl přímo z oboru a neměl s vařením piva či gastronomií žádnou zkušenost. To se však ukázalo i jako výhoda, vybudovali jsme si ten podnik tak, abychom do něj sami rádi chodili, což se nám nakonec neobyčejně osvědčilo," dodává Korselt.

Vinohradský pivovar má stále základnu v areálu původního pivovaru na pražských Vinohradech. "Ročně zde uvaříme zhruba 8000 hektolitrů našich piv. Výstav je však téměř vyprodaný a ve stávajícím objektu nemáme další prostor k expanzi. Proto výhledově plánujeme také rozšíření kapacity mimo stávající pivovar," doplnil Daniel Hojdar, jeden z majitelů a jednatelů Vinohradského pivovaru. V průběhu roku také pivovar plánuje postupný přechod od PET lahví směrem k ekologičtějším a pro kvalitu piva lepším balením, jako jsou recyklovatelné lahve a plechovky.

V současné chvíli si pivo z Vinohradského pivovaru čepují přímo ve zdejší restarauci. Kromě toho se rozváží do více než 50 podniků v Praze a okolí. Patří mezi ně celoročně otevřené hospody, restaurace, bary nebo kavárny, ale take sezónní projekty jako je gastro projekt Manifesto Market, Loď Tajemství, Kasárna Karlín apod.. Své fanoušky má pivovar i v Polsku nebo na Slovensku, kam se pivo také pravidelně dodává.


Zachraň hospodu, vyzývají české pivovary

Publikováno:před 4 letyZdroj:České nápoje

Drtivá většina českých hospod a restaurací je kvůli aktuálním opatřením zavřená. Celý segment gastronomie tak přišel ze dne na den o tržby a hospody se potýkají s existenčními problémy. U mnoha z nich reálně hrozí, že po skončení současných opatření již znovu neotevřou. Celý sektor včetně návazných provozů přitom zaměstnává zhruba 250 tisíc lidí a jen na DPH odvedly hospody a restaurace loni státu 45 miliard korun. Český svaz pivovarů a sladoven ve spolupráci s pivovary a dalšími partnery proto přichází s iniciativou Zachraň hospodu!, díky které mohou lidé přímo podpořit své oblíbené hospody a restaurace.

Aktuální situace má na hospody a restaurace doslova katastrofální dopad. Mnohé již ohlašují propouštění zaměstnanců a podle aktuálních odhadů Asociace hotelů a restaurací klesnou celkové roční tržby o více než 40 %, pokud se hospody a restaurace vrátí k běžnému provozu v červnu.

Iniciátoři výzvy spustili webovou stránku www.zachranhospodu.cz, na které se mohou zapojit hospody a restaurace i jejich zákazníci. Prostřednictvím systému si lidé budou moci koupit poukaz, který pak v hospodě nebo restauraci uplatní poté, co přestanou platit aktuální opatření a hospody znovu otevřou.

„Česká hospoda je součástí naší kultury a také tradičně důležitým centrem společenského života. Byla by velká škoda, pokud by hospody a restaurace musely definitivně končit. Věříme, že se do iniciativy zapojí další pivovary, výrobci nápojů i široká veřejnost,“ říká předseda Českého svazu pivovaru a sladoven František Šámal.

Současná situace v gastronomii je skutečně kritická. Více než 90 % provozoven je zavřeno a nikdo neví, jak dlouho to může ještě trvat. Pro mnohé z nich může být dlouhé přerušení provozu likvidační. Sektor gastronomie a pohostinství včetně návazných provozů zaměstnával v Česku ještě začátkem roku více než čtvrt milionu lidí. Tržby v gastronomii v minulém roce dosáhly více než 150 miliard korun, hospody a restaurace odvedly státu jen na DPH téměř 45 miliard korun.

Společně s Českým svazem pivovarů a sladoven se k iniciativě k dnešnímu dni připojily pivovary Bernard, Budějovický Budvar, Plzeňský Prazdroj, Primátor, Starobrno, Staropramen a Svijany. Dalšími potvrzenými partnery jsou Becherovka, Edenred, Kofola a Makro.

Pivovar Corona kvůli koronaviru zavírá. Sládci možná budou vařit i z domova

Publikováno:před 4 letyZdroj:iDNES.cz

Mexický pivovar Corona zažívá od začátku pandemie COVID-19 krušné chvíle. Prodeje jeho piva značně klesly a kvůli podobnosti jeho názvu se slovem koronavirus začala klesat i hodnota jeho akcií. Kvůli šíření viru v domovské zemi teď navíc musí zavřít. Je však prý připraven operovat i v režimu home office.

Kromě Corony přeruší jeho mateřská Grupo Modelo i výrobu dalších svých značek, třeba piv Pacífico nebo Modelo. Podle agentury Reuters celkem exportuje do 180 zemí světa. Pivovar se na uzavření údajně připravoval již s předstihem a zaměstnancům by tak nemělo hrozit propouštění.

Uzavřením pivovar reaguje na opatření tamní vlády proti šíření COVID-19. Počet nakažených v zemi tento týden překročil 1 500, padesát lidí na nemoc zemřelo. Vláda tak po vzoru některých států USA nařídila uzavření všech závodů, jejichž výroba není nepostradatelná. Otevřít by se měly na konci dubna.

Corona je však připravena s vládou jednat o výjimce. „Pokud bude považovat za vhodné označit pivo za produkt zemědělského průmyslu, jsme připraveni najet na zvláštní režim,“ uvedla firma.

Až 75 procent zaměstnanců by podle ní mohlo na zajištění stabilních dodávek piva pracovat z domova. Bližší informace o tom, jak by to vypadalo, však neuvedla. Je možné, že jej část bude vznikat v domácím prostředí.

Největší konkurent Corony v Mexiku, Heineken, zatím o uzavírání svých pivovarů nemluví. Například ve státě Nuevo León se však budou pivovary muset nejspíš zavřít. Ve středu to s explicitním důrazem na Heineken uvedl její mluvčí, píše web Bankok Post. Reakci tamních občanů místní média připisovala k panice – zběsile začali nakupovat zásoby.

Corona se od začátku pandemie COVID-19 stala terčem mnohých vtípků. Ve Spojených státech se totiž zprvu část lidí obávala, že by se pitím piva této značky mohla nakazit. Podoba jejího názvu se slovem koronavirus jí pak vysloužila také zvýšenou mediální pozornost.

Zelené pivo letos oslaví první den otevřených hospod

Publikováno:před 4 letyZdroj:České novinyAutor:ČTKStarobrno

Zelené pivo určené k čepování v restauracích na Zelený čtvrtek letos lidé ochutnají se zpožděním. Pivovar Starobrno, který i letos zelený velikonoční speciál uvařil, se rozhodl jeho distribuci mezi konzumenty posunout na první den, kdy se restaurace a pivnice otevřou. Zavřené jsou kvůli nařízení vlády od 14. března jako součást opatření proti šíření koronaviru. Starobrno o tom informovalo v tiskové zprávě.

"Sudy narazíme, až to bude bezpečné, a společně tak oslavíme start nové sezony. Navíc je většina provozoven zavřená a my s nimi budeme solidární. Naše zákazníky proto Zeleným pivem podpoříme právě při otevření jejich provozoven," uvedl obchodní ředitel pro gastronomii Pavel Slavík.

Zelené pivo se má podle Starobrna stát oslavou nového začátku a vyhlídkou na lepší časy. Až dosud bylo čepování velikonočního speciálu velmi přísně hlídané a pivovar nepovoloval jeho konzumaci dřív než právě na Zelený čtvrtek.

Autorem receptury, kterou Starobrno už patnáct let drží, je bývalý sládek Petr Hauskrecht. Pivovar v posledních letech drží jeho množství na 5000 hektolitrech.

Recept na třináctistupňový speciál znají jen čtyři lidé. Vaří se ze speciálního světlého ječného sladu, žateckého chmele poloraný červeňák a v přesně daný okamžik se do mladinové pánve přidává speciální bylinný výluh. Pivovar prozrazuje pouze to, že jeho součástí je kopřiva a na jednu 500litrovou várku je zapotřebí asi pět litrů.

Pivovar Starobrno je součástí skupiny Heineken. Jde o třetí největší českou pivovarnickou skupinu, její zisk stoupl v roce 2017 zhruba o 23 procent na 206,4 milionu korun. Tržby Heinekenu klesly podle výroční zprávy o 1,7 procenta na 3,13 miliardy korun. Výroční zprávu za rok 2018 pro Českou republiku skupina zatím nezveřejnila. Do skupiny patří kromě Starobrna i pivovary Krušovice a Velké Březno. Jednotlivé pivovary samostatné výsledky neuvádějí.

Už ne Budweiser, ale Budvar

Publikováno:před 4 letyZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav Petr, Alžběta TesárkoBudvar

Národní pivovar Budějovického Budvaru mění strategii a nově cílí na domácí trh. Počátkem dubna začne kompletně inovovat etikety svých piv. A jak to tak vypadá – původní název značky „Budweiser“ ponechal jen u nejprodávanějšího světlého ležáku. U ostatních piv mezinárodně známý výraz Budweiser vypouští a nahrazuje ho českým „Budvar“. A protože Češi mají rádi pivo hořké, do lahvového prodeje zařazuje Budvar 33 s hořkostí jen mírně nižší než konkurenční Pilsner Urquell.

V Českých Budějovicích si uvědomují, že tuzemské konzumenty oslovuje spíše pivo s vyšší hořkostí, než s jakou slaví Budweiser Budvar úspěchy v zahraničí. Aby posílil chřadnoucí odbyt na domácím trhu, v lahvové verzi se v těchto dnech nově objeví jihočeský hořký ležák s názvem Budvar 33. Od loňska ho pivovar testoval jen čepované ve vybraných hospodách.

Číslice 33 označuje v pojmenování nového Budvaru stupně hořkosti – každý stupeň představuje jeden gram alfa hořkých kyselin na jeden litr piva. Nové hořké pivo s názvem Budvar 33 zamíří po ročním testu ve vybraných hospodách do celoplošného prodeje, a tedy i do regálů obchodů.

Zároveň chce pivovar počeštit i zavedené etikety. Kromě nejprodávanější světlé klasiky, zmizí u ostatních domácích značek světově známý výraz „Budweiser“ a nahradí ho český „Budvar“ – zkrátka prý podle názvu pivovaru.

“Máme silný inovační potenciál a v souvislosti s uvedením nové značky Budvar 33 na trh jsme si řekli, že změníme i léta zavedený design etiket v rámci celého portfolia,“ řekl pro Lidovky.cz šéf Budějovického Budvaru Petr Dvořák.

Budweiser jen na sladké klasice

Výraz Budweiser pivovar zachová pouze u originálního a mezinárodně úspěšného ležáku. „Představuje 70 procent naší produkce a chceme ho i pro domácí spotřebitele víc odlišit od ostatního portfolia piv,“ vysvětlil Dvořák.

Národní pivovar (jediný národní podnik v Česku) a zároveň čtvrtý největší producent piva u nás každoročně roste, jenže v poslední době výhradně díky stále lepšímu exportu. Ten v roce 2018 už tvořil 67 procent celkové produkce.

Z 1,6 milionu předloni uvařených hektolitrů putoval za hranice víc než milion. Což je historický rekord a meziroční nárůst o 8,5 procenta. Zbylých 527 tisíc hektolitrů připadlo na domácí trh a bylo to o pět procent méně než v předchozím roce. Loňská čísla Budvar ještě nezveřejnil, ale podle některých odhadů lze očekávat opět pokles, i když menší než v roce 2018.

Budvaru klesl v březnu prodej o osm procent, v českých obchodech rostl

Publikováno:před 4 letyZdroj:Zemědělec.czAutor:Petra VaňatováBudvar

Pivovaru Budějovický Budvar klesly v březnu prodeje meziročně o osm procent. Prodeje v českých obchodech stouply o dvě procenta. Údaje v hektolitrech pivovar neuvedl. Kvůli koronaviru zastavil linku na stáčení piva do sudů. V dubnu čeká podnik pokles prodejů o pět až 15 procent. Doma je nyní asi desetina z 670 zaměstnanců, hlavně ti, kteří pracují v restauracích nebo u linky na sudy. Plošné propouštění pivovar nechystá, řekl generální ředitel Budvaru Petr Dvořák. Loni uvařil Budvar rekordních 1,679 milionu hektolitrů, tržby poprvé překonaly tři miliardy korun.

Budvar letos plánuje investice za 600 milionů korun, kvůli koronaviru je neomezí. Státní podnik řeší, jak pomoci partnerům, kteří jsou v těžké situaci. Budvar uvádí do obchodů hořký ležák Budvar 33 v lahvích a plechovkách, dosud byl jen točený.
Čísla za březen Budvar konsoliduje, prodeje klesly o osm procent. „Je to dáno velmi dobrými výsledky exportu a v obchodech, zatímco prodej sudového piva stojí. Výhled na duben je, že prodeje by mohly být nižší o pět až 15 procent, což bychom v dané situaci považovali za velmi dobrý výsledek,“ řekl Dvořák. Sudové pivo se na produkci Budvaru podílí zhruba 20 procenty. Export v březnu klesl meziročně o čtyři procenta, přičemž loni Budvar vyvezl téměř 70 procent z prodaného piva.
Linka na stáčení piva do sudů stojí. Budvar teď prodává točené jen těm, které provozují prodej přes okénko. Daří se, jak řekl Dvořák, prodej tankového piva z českobudějovické restaurace Masné krámy. „Ale proti standardnímu provozu jsou to všechno drobné,“ uvedl.

Staropramen na prodej. Molson Coors hledá kupce

Publikováno:před 4 letyZdroj:E15.czAutor:Vladan GallistlStaropramen

Americká pivovarnická skupina Molson Coors prodává produkci piva ve střední a východní Evropě. Informaci pro deník E15 potvrdil investiční bankéř, který si nepřál být jmenován. "Na trhu se už o tom mluví několik týdnů," uvedl. Na připravovanou transakci upozornil rovněž MergerMarket s odvoláním na dva zdroje obeznámené s celou záležitostí a několik bankéřů.

Proces prodeje je na začátku a nepříznivě ho ovlivní současný boj s koronavirovou pandemií, který srazil hodnotu firem na celém světě. Podle jednoho ze zdrojů MergerMarket prodejce lituje, že nezahájil proces dříve.

„Transakce se vzhledem k současné situaci zpomalí,“ říká pro E15 k případnému prodeji vykonný ředitel Patria Corporate Finance Petr Dědeček. Mezi zájemce o skupinu pivovarů Molson Coors ve střední Evropě by podle něj mohly patřit středně velké pivovarnické skupiny například z Belgie či Německa, ale i velké tuzemské investiční skupiny.

Pokud k transakci dojde, tak půjde o obchod ve výši desítek miliard korun. V roce 2012 totiž koupila americká společnost pivovarnickou odnož StarBev od investiční skupiny CVC Capital Partners za 2,65 miliardy eur, což představovalo jedenáctinásobek zisku EBITDA.

StarBev v té době provozoval devět pivovarů v České republice, Srbsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Maďarsku nebo například Slovensku. Středoevropský byznys Molson Coors zahrnuje značky Staropramen, Braník, Pernštejn, Apatinsko, Bergenbier, Borsodi, Jelen či Ožujsko.

Vzhledem k roztříštěnosti trhu je byznys vhodný pro lokální strategické kupce nebo finanční investory, uvedl pro MergerMarket jeden ze zdrojů. Mezi zájemce by tak mohly patřit investoři, kteří v roce 2016 usilovali o středoevropské pivovary skupiny AB InBev, kam patřila zejména skupina Plzeňský Prazdroj.

O jednotlivé značky či evropský byznys AB InBev, který nakonec získala japonský pivovarnický kolos Asahi, měly zájem investiční skupiny KKR, Bain Capital, EQT, PAI Partners nebo například BC Partners. Prodejního procesu se účastnila rovněž skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera či konsorcium vedené švýcarskou investiční společností Jacobs Holding, jehož členy byl kanadský penzijní fond PSP Investments a česká investiční firma R2G. „Spekulace z trhu nekomentujeme,“ reagovala mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

Mluvčí americké Molson Coors, jejíž akcionáři vlastní třeba i hokejový klub Montreal Canadiens, odmítl, že by se zvažoval jakýkoliv prodej středoevropských aktiv. Odkázal na dřívější vyjádření šéfa pivovarnické skupiny Gavina Hattersleyho, který uvedl: “Plánujeme prodat evropskou část? Odpověď zní: ne.”

Pivovary startují projekt na záchranu českých hospod

Publikováno:před 4 letyZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav Petr

Prázdné lokály, hospody a restaurace na pokraji krachu, tržby už týdny padají k nule, první číšníci a kuchaři na úřadech práce. Vládní opatření proti šíření koronaviru tvrdě zasáhlo obor gastronomie. A na něm i závislé pivovary. Aby škody nebyly ještě větší, dohodli se největší výrobci piva na společné podpoře masivní kampaně „Zachranhospodu.cz“

Společný projekt sdružující dosavadní největší konkurenty má na webu Zachranhospodu.cz propojit hospody, žádající o pomoc, se spotřebiteli – záchranáři. Internetové stránky poslouží pod záštitou Českého svazu pivovarů a sladoven všem velkým i nejmenším hospodám - bez rozdílu čí a jaké pivo prodávají.

Každý může pomoci - zaplať teď, vypij později
Už teď správci webu evidují registrace prvních desítek podniků, které na stránkách nabídnou zákazníkům poukazy na konzumaci jídel a pití. Jejich nákupem a zaplacením spotřebitelé okamžitě finančně pomohou vybranému příjemci a zvolenou útratu si vyberou v „lepších časech“, respektive poté, co stát opět umožní hospody otevřít.

Platba od „záchranáře“ půjde z webu přímo zvolené hospodě na její účet a najatá agentura bude na místě kontrolovat, že daná hospoda skutečně funguje a nejedná se o nějakého podvodníka.

Jedná se o projekt, který v této podobě funguje už například v Nizozemsku. A svaz pivovarů, respektive jeho členské firmy, mu obětují miliony korun. Především v rámci svého reklamního prostoru, který mají zajištěný v nejrůznějších médiích, včetně televizních reklam.

Unikátní spolupráce
Teď z něj část „obětují“ na co největší propagaci společného webu Zachranhospodu.cz. A to s cílem – ať pijete jakoukoliv značku, pojďte nyní společně hospodám pomoct.

První televizní, rozhlasové a další reklamní spoty na téma Zachranhospodu.cz se objeví už v pondělí. Zadávají je jednotlivé pivovary, případně další partneři, ale podle dostupných informací v nich neprezentují svoji značku. To by v takovém případě byl na tuzemské poměry unikátní projekt spolupráce dosud tvrdě konkurečních firem.

Společně s Českým svazem pivovarů a sladoven se k iniciativě v jejím začátku připojily pivovary a pivovarské skupiny Bernard, Budějovický Budvar, Plzeňský Prazdroj, Primátor, Starobrno, Staropramen a Svijany. Dalšími potvrzenými partnery jsou Edenred, Kofola, Makro a Pernod Ricard (značka Becherovka).

Přibývá webů na záchranu pivovarů. Najdi ten svůj, volající o pomoc

Publikováno:před 4 letyZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav Petr

Koronavir krutě zasáhl do veškerého života včetně provozu restaurací a prakticky všech pivovarů. O přežití bojují hlavně ty malé, závislé na produkci a prodeji sudového piva. Budou muset vylít navařené moky? Zastaví se varny? Zkrachují jich desítky nebo stovky? Do určité míry mohou pomoci „žíznivá okna“ a rozvážka piva. Weby jako je „Zachranpivo.cz“ nebo „Ceské pivo- ceské zlato.cz“ nabízí přehled, kam všude se zachránci mohou vypravit.

Stovky hospod a minipivovarů začaly nabízet pivo z „žíznivého okna“ nebo, kdo může, nabízí rozvážku. Samo o sobě to na odvrácení hrozícího krachu stačit nemusí, ale můžeme tak pomoci jejich potíže alespoň zčásti zmenšit.

Ucelenější přehled už prezentují některé webové projekty. Zájemci najdou svůj nejbližší pivovar s aktivní nabídkou „přes ulici“ nebo rozvážkou třeba ZDE na stránkách „České pivo-české zlato“.

Web, který velmi detailně popisuje český pivovarnický trh, už eviduje desítky nabídek externího prodeje. „Informace o akcích jsou publikovány na základě zpráv ze stránek a facebooku pivovarů. Aktuálně bylo zveřejněno již přes 150 nabídek,“ popsal pondělní stav pro Lidovky.cz autor webu Zdeněk Vokoun. V případě zájmu o publikování dalších nabídek stačí napsat text na info@ceskepivo-ceskezlato.cz.

Zdárně se rozjíždí i iniciativa minipivovaru Kytín. ZDE na speciálním webu „Zachranpivo.cz“ lze přehledně v mapě Česka rozklinkout nabídku pivovarů, které se do projektu už zaregistrovaly. A přímo z webu si i nějaké pivo případně objednat. Pokud pivovar takovou službu nabízí.

„Pojďte s námi pivo zachránit — tím, že ho vypijeme. Znáte snad příjemnější způsob, jak někomu pomoct?“ vyzývají autoři webu Zachranpivo.cz.

Pivním záchranářům pomůže v orientaci i aplikace pro pivomilce Brewee, která nabízí ZDE po stažení listovat nabídkami ohrožených pivovarů.

Kde je pomoc? A až přijde, nebude pozdě?
Hospody a restaurace, včetně těch pivovarnických, byly první, kdo na drastická opatření proti koronaviru nejvíc doplácí a v nejbližších měsících možná doplatí ještě víc. Desítky tisíc zavřených lokálů, Česko bez turistů, do obchodu jde jen ten, kdo nutně musí.

A zavřít Čechům hospody je možná ještě horší než Angličanům zavřít puby nebo Francouzům vinotéky. Česká pivní a pivovarnická tradice zažívá jednu z největších krizí.

Třicítka průmyslových pivovarů strádá, ale snaží se uniknout hrozbě pokud možno větším prodejem lahvového a piva v plechovkách. Pro pět set minipivovarů, zaměřených v drtivé většině na „živá“ čepovaná piva, taková naděje neexistuje.

Vláda sice ohlašuje jedno záchranné opatření za druhým, slibuje masivní pomoc zejména nejmenším podnikatelům, a mezi nimi jsou z velké části právě sládkové a hospodští, ale jdou dny a zoufalci očekávaná pomoc stále jaksi vázne. Nic na tom nemění fakt, že takovouto krizi, kdy ze dne na den propadly tržby tisíců podnikatelů prakticky na nulu, nikdo z nás nepamatuje.

„Stát nebyl na něco takového ani trochu připravený. Každá firma má přeci nějaký krizový plán, ne? Naše vláda to vše řeší v chaosu. Každý den zpoždění nějaké skutečně účinné podpory je pro nás ale tragický,“ popisuje vážnost situace šéf Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.04.2024 13:0710.647/10.647