Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

AB InBev předložil oficiální nabídku na koupi majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč). Podle agentury AP to vyplývá z dnešního sdělení firem. Obě společnosti se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.



AB InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více než závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. AB InBev odhaduje, že obchod by mohl být dokončen ve druhém pololetí příštího roku. Úspory vzniklé sloučením firma odhaduje na až 1,4 miliardy dolarů ročně.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl ve společném podniku MillerCoors. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů (asi 302 miliard Kč). Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Tato dohoda, jejíž součástí jsou i práva na používání značky Miller na světových trzích, by měla zmírnit obavy, že AB InBev po fúzi ovládne americký trh.

Problém u čínských regulátorů
Na problémy by ale fúze mohla narazit u čínských regulátorů. V Číně je předním hráčem SABMiller, jehož společný podnik s čínskou China Resources Enterprise vyrábí tamní nejprodávanější značku piva Snow a ovládá podle analytiků 23 procent čínského trhu. Na něm se vypije třetina světové produkce piva, a je tudíž předmětem velkého zájmu. AB InBev zatím nesdělil, jak souhlas čínských regulátorů hodlá zajistit.

„Toto sloučení vytvoří první skutečně globální pivovar," řekl podle agentury AP novinářům generální ředitel AB InBev Carlos Brito.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Sloučená společnost, jejíž jméno zatím není známo, bude zapsána na burze v Belgii. Sekundární úpisy akcií se uskuteční v Johannesburgu, Mexiku a v New Yorku.

Pivní jednička dala nabídku na převzetí majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Roklen24Autor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů. Obě firmy se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

Anheuser-Busch InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více, než jaká byla závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl v dosud společném podniku MillerCoors. Podnik prodává na americkém trhu piva značek Coors Light, Miller Lite, Blue Moon. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů. Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson. SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Spotřeba piva v ČR se probouzí, Češi stále myslí na kvalitu

Publikováno:před rokemZdroj:Investujeme.czAutor:ČSOB

Po výrazném propadu v roce 2010 spotřeba piva v České republice pomalu roste. Podle průzkumu společnosti ČSOB se zvyšuje podíl piva konzumovaného doma, který tvoří již 59 % oproti množství piva vypitého v restauracích (41 %). Důvody jsou ekonomické, cena lahvového piva je výrazně nižší. Kromě toho roste poptávka po zajímavějších a chuťově kvalitnějších produktech, které nahrávají pivním speciálům a menším pivovarům.

Zatímco v roce 2009 vyrobily pivovary pro český trh 16,7 milionů hektolitrů piva, o rok později to bylo pouze 15,1 milionů hektolitrů. Slibný trend potvrzuje loňský výsledek s přibližně 16 miliony hektolitrů. „Chování Čechů se s ekonomickou krizí změnilo, přesto je pro českého konzumenta stále prioritou kvalita, ať už pije pivo z lahve či v restauraci. Pro české spotřebitele je stále typický určitý patriotismus. Zákazníci zachovali věrnost svému výběru, jejich reakce spočívala především v příklonu k jinému typu produktu,“ komentuje situaci na trhu Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB.

Příklon Čechů k nižší ceně lahvového piva vysvětluje Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje: „Lidé dnes mají mnohem širší škálu možností jak investovat své peníze a čas než třeba před deseti lety. V našem odvětví se to projevilo především v přesunu konzumace z provozoven do domácností. Pokud už se lidé rozhodnou, že chtějí strávit čas v restauraci, jsou stále náročnější.“

„Ve spotřebitelském chování se v poslední době profilují dva hlavní trendy. Na jedné straně lidé pijí více levnějšího lahvového piva a pijí ho doma, na druhé straně se mezi pivaři rekrutuje náročnější klientela, která vyhledává kvalitní a neobvyklá piva,“ souhlasí Ladislav Češpiva z Pivovaru Nymburk.

S tím, kde lidé pivo pijí, souvisejí i obalové trendy. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl meziročně podíl piva prodávaného v PET lahvích o 11 % a piva v plechovkách dokonce o 16 %. Radek Holopírek z Tradičního pivovaru Rakovník vidí budoucnost prodeje piva v plechovkách. „V příštích letech půjdou plechovky nahoru a i nadále bude klesat poměr piva vytočeného v hospodách ve prospěch toho, které lidé budou pít doma.“ Přes naznačené obalové trendy ale stále největší podíl na trhu zaujímá pivo ve skleněných lahvích, a to 41 %.

Zástupci oboru se o budoucnost českého piva nebojí. „Češi mají rádi dobré pivo a český spotřebitel je nejlepší kontrolor kvality piva,“ říká Vladimír Balach z Českého svazu pivovarů a sladoven. Pavel Regner z Pivovaru Konrád věří, že na trhu bude v budoucnu místo pro všechny typy pivovarů: „Budou zde stále velcí hráči, kteří budou nabízet piva taková ta velká a levnější a k tomu na druhé straně různé minipivovary a mikropivovary, které budou nabízet piva dražší, zvláštní, originální a místní a k tomu budou střední pivovary, ty budou nabízet něco mezi, budou mít stálý sortiment, který občas něčím zpestří.“

Anheuser-Busch InBev předložil oficiální nabídku na koupi majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Česká televizeAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu korun). S odvoláním na sdělení firem o tom informovala agentura Bloomberg. Obě firmy se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

Anheuser-Busch InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více než závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl ve společném podniku MillerCoors. Podnik prodává na americkém trhu piva značek Coors Light, Miller Lite, Blue Moon. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů (asi 302 miliard korun). Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou
dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Roste prodej piva z tanku 
i plechovek

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:Jan Klička

Spotřeba piva v ČR se po útlumu postupně probouzí, ale mění se návyky konzumentů. Ti dávají ve větší míře přednost konzumaci doma před restauracemi. Momentálně činí tento poměr 59 ku 41 procentům ve prospěch nákupu 
v obchodech. Pivovary na to reagují zaváděním konceptových restaurací či zaváděním speciálů. Vyplývá to z nového Indexu očekávání firem, který pro obor pivovarnictví zpracovala ČSOB.

Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl meziročně podíl piva prodávaného v PET lahvích 
o 11 procent a piva v plechovkách dokonce o 16 procent, zatímco podíl lahvového a sudového piva stagnoval. „Plastové lahve jsou už na svém vrcholu, nyní je boom piva v plechovkách. Je to důsledkem toho, že dospěla nová generace pivařů, které není divné pít pivo z plechovky, což nějakého tatíka těžko naučíte," míní Radek Holopírek z Tradičního pivovaru Rakovník.

Trendem je i tankové pivo přepravované v cisternách. Jeho tržní podíl sice činí jen tři procenta, meziročně je to ovšem skok o šest procent. „Chování Čechů se s ekonomickou krizí změnilo, přesto je pro českého konzumenta stále prioritou kvalita, ať už pije pivo z lahve či v restauraci," říká Petr Manda z ČSOB. „Pokud už se lidé rozhodnou, že chtějí strávit čas v restauraci, jsou stále náročnější," dodává Drahomíra Mandíková z Plzeňského Prazdroje. Současná doba proto přeje speciálům, včetně těch z minipivovarů. Těch je nyní 300, vedle toho je v ČR šest velkých pivovarských skupin a 29 samostatných středně velkých pivovarů.

AB InBev předložil oficiální nabídku na koupi majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč). S odvoláním na dnešní sdělení firem o tom informovala agentura Bloomberg. Obě firmy se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

Anheuser-Busch InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více než závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl ve společném podniku MillerCoors. Podnik prodává na americkém trhu piva značek Coors Light, Miller Lite, Blue Moon. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů (asi 302 miliard Kč). Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Pivo s citronem. Co to je za novoty?

Publikováno:před rokemZdroj:Vitalia.czAutor:Kateřina Čepelíková

Ovoce do piva nepatří, říká nekompromisně pivař. Je to nešvar, myslí si o pivu s citronem jeden sládek. Druhý je tolerantnější: Ke konzumaci takového piva přistupuji s očekáváním nového zážitku.

Plátek citronu se přidává zejména do piv pšeničných. Pšeničné pivo bavorského typu má lehkou chuť s banánovým a hřebíčkovým aroma, pšeničné pivo – belgický witbier zas bývá kořeněn koriandrem a pomerančovou kůrou či různými bylinami, přidání další ovocné složky se tak nabízí. Ne každý s tím však dokáže souznít. „Pokud by mi výčepní přinesl pivo s citronem, viděl by mě u sebe v hospodě naposledy. Nechápu, kde se takový zlozvyk vzal. Ovoce do piva prostě nepatří. Vlastně ani neznám nikoho, kdo by takový patok pil,“ rozčiluje se pivař Kryštof.

Přesto takových lidí u nás zřejmě stále přibývá, protože prakticky každá hospoda, která nabízí pšeničné pivo, má v nápojovém lístku i variantu s citronem. „Citron a obecně žádné ovoce nemá v tradičním českém pivě co dělat, nejedná-li se o ovocné pivo. Nepatří ani do pšeničných piv, kde potom zaniká jeho typická banánová příchuť, která tam vzniká už při výrobním procesu působením kvasinek,“ podporuje názor Kryštofa i Jaroslav Lebeda, sládek a výrobní ředitel Pivovaru Ferdinand. „Dodání plátku citronu do pšeničných piv je nešvar, kterého se chytly některé restaurace s vidinou větší atraktivity, ale z mé zkušenosti si zákazník do druhého piva citron dát nenechá.“

Citron k pivu, nebo v pivu?
Do každého (ani toho prvního) pšeničného piva se ale plátek citronu nedává. Jak jsme si zjišťovali, o stále tak trochu nezvyklém doplňku k pivu je host obvykle informován v nápojovém lístku.

Pokud o něj máte zájem, je dobré se dopředu zeptat, jak vám citron k pivu budou servírovat. Obvykle ho najdete na okraji sklenice (asi jako k limonádě), nicméně pravidlem to není. Můžete ho dostat na extra talířku, už vymačkaný do piva, ale jak jsme se dozvěděli v prostějovské Kolibě U Tří králů, je běžné i to, že se oloupaný plátek citronu vhazuje přímo do sklenice s pivem.

„Nevím, proč se má citron vůbec do piva dávat (i kdyby jen do filtrovaného piva) a docela mi vadí, že když si objednám pšeničné, dostanu ho automaticky s citronem, aniž by se mě někdo zeptal… rád se nechám poučit, ale nikdo mi nenamluví, že se pivo nemá pít jako pivo…?,“ durdí se Dwarf v internetové diskuzi na pivni.info.cz.

Je celkem běžnou praxí, že pokud si nápojový lístek nepřečtete, přinesou vám klidně něco, co vlastně ani nechcete. I v brněnském hotelu Pegas citron také volně vloží přímo do piva, ovšem s kůrou. Což je asi nejméně ideální stav, pokud nejde o bio citron. Alkohol či alkoholické drinky s plátky citrusů jsou totiž jedním z nechtěných zdrojů pesticidů.

Ani sládci se neshodnou
Ne všichni ale na citron či pomeranč v pivu dští oheň a síru. Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje, se k podávání nestandardních doplňků staví velmi otevřeně: „Ve světě existuje mnoho druhů piva, a piva patří mezi nápoje, které mají velmi rozmanité chuti. Od čokoládově sladkých, přes hořké ležáky až po piva charakteristická velmi intenzivní kyselostí. Pro mne je důležité vědět, co vlastně sládek sleduje, když použije nějaké ´nepivní´ suroviny. Ke konzumaci takového piva pak přistupuji s očekáváním nového zážitku, a když jsem připraven, že nepřijde ta lahodná, příjemně hořká a plná chuť ležáku plzeňského typu, zpravidla nejsem zklamán.“

Je jisté, že záleží na zvyku, přístupu k novinkám i chuťových pohárcích toho kterého konzumenta, ale jak nám řekl rozhodně Jaroslav Lebeda, kvalita piva se vhozením citronu do piva zkazí. „Citron reaguje s oxidem uhličitým, který rychle vyprchá, a pivo se pak stává prázdné a bez řízu. Druhým faktorem je to, že agresivní citronová příchuť zastíní všechny přirozené a typické vůně a chutě piva.“

Úspěšné vyhlídky Pivovaru Ferdinand

Publikováno:před rokemZdroj:BenešovDnes.czAutor:Ladislav LojkaFerdinand

I přes letošní nadměrné tropické teploty, které fandí spíše nealkoholickým nápojům Pivovar Ferdinand zaznamenal v tzv. "pivní" sezóně zvýšený prodej sudového piva. Oproti loňskému roku to je letos o dalších 5 %. Celkový výstav piva tak oproti minulým rokům stoupne o 2000 hektolitrů, tedy na 27 000 hl piva za tento rok.

Benešovský Pivovar Ferdinand si zakládá na tradiční technologii výroby piva, která jsou připravována klasickým způsobem, spodně kvašená a následně dokvašována v ležáckém sklepě a to až 90 dní podle druhu piva. Pivovar Ferdinand je jeden z mála posledních pivovarů v ČR provozujících vlastní sladovnu. Do svého jednoho půllitru světlého ležáku spotřebují 90 g sladu, což je 100 g pivovarského ječmene. Právě slad, který je důležitou součástí při vaření piva, dostává pivovar do popředí mezi pivovarnickou obec a i za daleké hranice naší republiky a to především díky spolupráci s německou firmou Weyermann, což je největší výrobce speciálních sladů v Německu. Pivovar tímto způsobem dodává i do zámoří více než 600 tun ročně.

V květnu byla v areálu pivovaru vybudována nová expediční půda na slad, kde je možné nakupovat i malé množství sladu pro potřeby minipivovarů. "Jezdí k nám pro slad minipivovary i větší pivovary, například Bernard nebo Havlíčkův Brod, které mají speciální piva. Nemusejí pro něj cestovat do Německa. Někdo potřebuje třeba jen pětadvacet či padesát kilo, je to zkrátka taková naše služba, která se osvědčuje," říká sládek Jaroslav Lebeda. Pro veřejnost a domácí vařiče piva je k dispozici zhruba pět základních druhů sladů v balení 1 - 5 kg, které je možné zakoupit v nově zrekonstruované pivovarské prodejně. "Stále jsou nadšenci, kteří zkoušejí uvařit vlastní pivo, ale je to trochu řehole," usmívá se Lebeda. Kilogram humnového sladu vyjde na 21 Kč, karamelový typ 1-3 pak celkem na 31 Kč za kg.

Letos si Pivovar Ferdinand připsal další ocenění. Vedle soutěže "Nejlepších piv roku 2014" pořádané Sdružením přátel piva, kde bodoval Max, jedenáctistupňový světlý ležák a polotmavý speciál 13° Sedm kulí, letos na konci října dostal benešovský světlý PREMIUM 12° v pořadí již pátou Českou chuťovku. "Skutečné pivo je jenom slad, chmel a voda, nic míň, nic víc", říká se v Benešově. "Myslím, že se nám rok od roku daří konzumenty přesvědčovat, aby kupovali kvalitní produkty," konstatuje jednatel pivovaru Ing. Petr Dařílek a dodává: "Další ocenění České chuťovky nám jen potvrzuje, že to náš pivovar dělá dobře. Všech sedm druhů piv je vařeno tradiční technologií podle původních receptur, čímž se tak zásadně odlišujeme od výrobců unifikovaných, stejně chutnajících tzv. europiv".

Nová třetinka od Pivovaru Ferdinand
Benešovský pivovar přichází na trh s pěti druhy pivních speciálů stočených nově do třetinkových lahví. "Již dlouho jsme o tom uvažovali, jen jsme v pivovaru museli vyřešit potřebné technické záležitosti," uvedl Ing. Petr Dařílek, jednatel pivovaru a dodává: "Hlavním důvodem, proč jsme se pustili do lahví s obsahem 0,33l je záměr dostat se na místa, kde se standardně pivo netočí, jako jsou hotely, bary nebo kavárny." Pivovar Ferdinand je v regionu známý výrobce piva, který vaří pivo stále klasickým, původním způsobem, tedy otevřeným spodním kvašením a dokvašováním v ležáckých sklepích 60 až 90 dní podle druhu piva. Koncem října pivovar zahájil prodej vybraných piv v nových lahvích, jako je světlý speciál d´Este, Sedm kulí, Max 11°, tmavý ležák 11°a světlý ležák Premium, který letos v říjnu získal ocenění České chuťovky.

Pivo Pardál smiřuje v kampani pražskou kavárnu s českou vesnicí

Publikováno:před rokemZdroj:Marketing SalesBudvar

Budějovický Budvar začal v pražských kavárnách vyvěšovat netradiční plakáty. Značka, která pochází z české vesnice, se snaží pomoci překonat propast mezi "pražskou kavárnou" a "českou vesnicí".

Agentura Kaspen/Jung von Matt našla několik elementů, které jsou oběma světům společné a upozorňujeme na ně. Plakáty se sloganem "Podáváme ruku pražské kavárně" jdou ruku v ruce s distribucí Pardála přímo v daných kavárnách. "Tu propast mezi pražskou kavárnou a českou vesnicí asi nepřekonáme, ale možná alespoň pomůžeme. Navíc dostáváme Pardála tam kde by normálně nebyl očekáván a do rukou Těch, kteří by si ho v obchodě nekoupili," uvedl šéf agentury Luboš Jahoda.

Nabízí se srovnání s nedávným projektem Gambrinusu, který Pražákům nabídl pivo z fiktivního "vesnického" pivovaru Patron, ale ve skutečnosti to byl stále Gambrinus. "U nás je to spíše opačný přístup. Pardál se za svůj původ nestydí," dodává Jahoda.

Kampaň se objeví pouze v kavárnách, nejedná se tedy o nahrazení stávající komunikační platformy, ale o její doplnění.

Jen sto restaurací v ČR má certifikát za perfektní péči o plzeňské pivo.

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.cz

Restaurace U Majáku v Plzni – Slovanech obdržela Certifikát kvality, který ji řadí mezi restaurace s perfektní péčí o čepované pivo Plzeňského Prazdroje. Zároveň se stala partnerem hokejového klubu HC Škoda Plzeň.

Slavnostní akt proběhl za přítomnosti hokejistů HC Škoda Plzeň, vedení týmu a dalších hostů. Součástí programu byly soutěže v čepování piva, módní přehlídka a pochopitelně autogramiáda plzeňských hokejistů.

„V současné době je v republice dvacet jedna tisíc restaurací, které čepují Pilsner Urquell. Ocenění získalo jen tisíc restaurací a každý rok je některým certifikát odebírán za to, že neplní ta kritéria. Momentálně je tak v republice jen sto restaurací, které Certifikát kvality mají a my jsme jedna z nich,“ řekl manažer restaurace Bohumil Rydrych. Certifikát převzal z rukou vrchního sládka Plzeňského Prazdroje Václava Berky.

Spolupráce restaurace U Majáku s klubem HC Škoda Plzeň bude velmi pestrá. „ Během přestávkového programu na hokejových zápasech se bude soutěžit o poukázky k nám do restaurace. Držitelé permanentek u nás mají dvacetiprocentní slevu a o víkendech u nás bude možno pravidelně hokejisty HC Škoda Plzeň vidět,“ dodává Rydrych.

Další zajímavou akcí v restauraci U Majáku budou Svatomartinské hody, které zde začínají ve středu 11. listopadu

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.09.2017 20:115.506/5.506