Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Dlouhodobě roste o pivo z Českobudějovického Budvaru zájem. Pivovar plánuje rozšíření

Publikováno:před rokemZdroj:ZpravyExtra.czAutor:Iveta VeseláBudvar

Pivovaru Budějovický Budvar se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Během posledních 10 let se produkce piva zvýšila o 39%. Pozitivní trend pokračoval i v roce 2015. Výstav piva se loni zvýšil na 1,6 miliónu hektolitrů, to je meziročně o 10% více. Budvaru se dařilo v zahraničí, kde se objem navýšil o 10,5%. Velkým úspěchem pak je nárůst na tuzemském trhu o 9%. Tržby pivovaru se v roce 2015 meziročně zvýšily o 8% a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy korun. Pro další rozvoj pivovaru jsou proto nezbytné investice do rozšíření logistických a výrobních kapacit.

Pivovar Budějovický Budvar loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce zvýšila o 39%. V roce 2015 uvařil pivovar více než 1,6 miliónu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o 10%. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5% více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o 9% a překročil objem 700 000 hektolitrů. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o 8% a překročily hodnotu 2,55 miliardy Kč.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. Máme velkou radost z vysokého růstu v tuzemsku a potěšil nás i trvale rostoucí vývoz. V našich nejdůležitějších exportních zemích – v Německu a na Slovensku – jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru. Podle očekávání se nám příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.

Za loňskými výsledky stojí jednak vysoká kvalita piva, založená na řemeslných výrobních postupech, jednak tvrdá práce obchodníků i všech ostatních zaměstnanců pivovaru.

Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR – zakladatelem podniku – koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030. Realizace této koncepce byla zahájena již loni. Letos bude rozvojový plán pokračovat výstavbou moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.

Březňák uvádí na trh první letošní novinku

Publikováno:před rokemZdroj:Marketingové novinyVelké Březno

Český pivní trh tak začátkem letošního roku obohatí novinka Březňák 11. První várka zrála v ležáckých sklepích už v listopadu loňského roku. Stejně jako všechna ostatní piva z portfolia Březňák se jedenáctka vaří v malebném historickém pivovaru a kvasí v otevřených kádích na spilce.

Výsledkem je prvotřídní pivo v oroseném půllitru s panem Cibichem, který se usmívá na každého hosta v jeho oblíbené restauraci.

Značka Březňák jedenáctku představuje jako pivo „na oslavu hrdinů ze staré školy“, a tak pokračuje v úspěšné komunikaci z loňského roku, kdy poukazovala na dodržování původní receptury i technologie. „Březňáka 11 jsme se rozhodli vařit proto, že naše rodina piv Březňák už na první pohled nebyla kompletní. Základem standardního portfolia je Březňák světlý výčepní a ležák, dále u nás vyrábíme skvělý celoroční speciál Březňák 14% hm. Každý rok navíc přidáváme sezonní speciál, letos to byl Märzen. Jedenáctka dosud v této společnosti jednoznačně chyběla,“ komentuje novinku vrchní sládek a ředitel pivovaru Velké Březno Michal Rouč.

Sládci nové pivo vařili tradičním způsobem na dva rmuty v původní varně z roku 1933. Pivo dále kvasilo v otevřených kádích na spilce a leželo v klasických ležáckých sklepech. Chmelové aroma mu propůjčuje Žatecký poloraný červeňák. Světlý ležák zlatavé barvy s příjemnou stupňovitostí 11,3 % hm. a obsahem alkoholu 4,6 % obj. má plnější chuť, která však tomuto pivu neubírá pitelnost – to znamená chuť objednat si ještě jeden studený půllitr s čepicí pěny. Březňák 11 po vypití zanechává na sklenici krásné kroužky, jak se na pořádné české pivo sluší a patří.

Brněnská Destila učí Rusy vařit české pivo. Dodá pivovar, sládka i suroviny

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské novinyAutor:Jolana Rumanová

● Destila vyrábí nerezové varny a tanky na výrobu piva.
● Jsou určeny hlavně do Ruska, kde firma každoročně získá polovinu svého obratu.
● Loni utržila 126 milionů korun při provozním zisku okolo devíti milionů.

Z postarší haly firmy Destila v těsné blízkosti dálnice D1 na jihu Brna se ozývají hlasité rány. Pod kladivy několika málo dělníků se tu rodí velké nerezové varny a tanky na výrobu piva. Jsou určeny hlavně Rusům, u nichž Destila každoročně získá polovinu svého obratu. Loni firma utržila 126 milionů korun při provozním zisku okolo devíti milionů.

I nový rok začal pro Destilu zakázkou z Ruska. "Zákazníkovi z města Barnaul dodáme malý průmyslový pivovar za 23,5 milionu korun. Ročně vyprodukuje 30 tisíc hektolitrů. To je skoro největší kapacita, pro jakou umíme naše zařízení vyrobit," vysvětluje jednatel Karel Dvořák.

V tom, proč si Rusové vybírají k dodávce pivovaru menší českou firmu, má Dvořák jasno. "Česko je tam vyhlášené jako země, kde se spolu s Německem vaří nejlepší pivo na světě," odpovídá jednoduše. Destila má ještě výhodu v tom, že do Ruska dodávala techniku už před revolucí.

Není to ale jen zařízení, co brněnská firma na Východ vozí. "Rusové chtějí, aby bylo jejich pivo stejné jako naše. Takže tam pošleme také sládka, aby je zaučil. K tomu jim dodáváme i české suroviny," popisuje třiašedesátiletý jednatel.

Propad rublu firemní zakázky postihl jen na chvíli, v době největší nejistoty. "Vždy, když se měna alespoň trochu stabilizuje, Rusové nás opět poptávají, ať je cena jakákoliv," říká. Jen za včerejší dopoledne, kdy rubl prohluboval historické minimum, přišly Dvořákovi tři ruské poptávky. Přiznává ale, že mu situace otevřela oči v tom, že by Destila svůj export měla více diverzifikovat. Nadějí by mohl být polský trh, kde je zatím pivovarů poměrně málo. Kromě toho má výrobce zákazníky také ve Francii, Belgii, Vietnamu či Ázerbájdžánu.

Méně než polovinu své produkce prodá Destila v tuzemsku, přestože tu má početnou konkurenci. "Zrovna vyrábíme tanky a varnu pro broumský pivovar Matuška, který se rozšiřuje," dává příklad Dvořák.

Převážnou část své produkce vyrábí Destila na míru zákazníkovi, což jí už přineslo řadu zajímavých zakázek. "Loni jsme například postavili plovoucí pivovar na lodi v Bratislavě," zmiňuje Dvořák. Aktuálně zase v brněnské dílně vzniká varna, pod kterou bude český klient zatápět dřevem.

Práce má společnost dostatek, přesto funguje jenom na jednu směnu. "Je skoro nemožné sehnat další kvalifikované dělníky," vysvětluje Dvořák.

V roce 2012 se spolu se společníky Jiřím Hořavou a Stanislavem Zemenem rozhodl zapojit do pivovarského průmyslu ještě více − na místě bývalého panského pivovaru ve Slavkově začali vařit vlastní pivo. Jejich Slavkovský pivovar dnes dodává pivo nejen do podnikové restaurace, ale i do 25 dalších podniků převážně na Moravě.

Právě ve Slavkově má Destila umístěnou druhou část své výroby. Ačkoliv jsou pivovary jejím nosným pilířem, firma je i výrobcem pěstitelských pálenic, filtrů pro pivovary a vinařství a také plynových kotlů. Těch ve Slavkově ročně vyrobí kolem 600, přičemž tvoří desetinu produkce.

Staropramen předloni kvůli odpisům prodělal 2,3 miliardy korun

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKStaropramen

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby dosáhly předloni 7,94 miliardy korun.

Předchozí účtovací období je s předloňským rokem neporovnatelné, protože jej firma uvádí za dobu 17 měsíců - od srpna roku 2012 do konce roku 2013. V tomto čase měla skupina konsolidované tržby v hodnotě 9,95 miliardy korun, také s většinou prodejů v zahraničí. Za těchto 17 měsíců byla účetně ve ztrátě 1,2 miliardy korun.

Skupina je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Znalec firmu ocenil na více peněz, než byl součet jejích jednotlivých složek, tedy určil tzv. kladný goodwill. Jedná se například o renomé společnosti či o "hodnotu" zkušených zaměstnanců. Ten nyní firma musí účetně odepisovat v nákladech. "Opticky se tedy odpis a opravná položka ke goodwillu projevily na poklesu provozního výsledku hospodaření," napsali jednatelé firmy do zprávy.

Jak již firma dříve informovala, předloni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15 tisíc hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a "neustálé hledání nových příležitostí" na trhu. Společnost předloni průměrně zaměstnávala 1360 lidí.

Vývoz Staropramenu se v roce 2014 zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600 tisíc hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," řekl generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvedla, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou. Staropramen podle své výroční zprávy prodává svůj hlavní produkt ve 39 zemích světa.

Skupina také například skrze holdingovou společnost Cervesia Zagreb zaznamenala úspěch v Chorvatsku se značkou Ožujsko. Toto pivo se podle zprávy prodává například i v Bosně a Hercegovině a ve Slovinsku.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

Biskupství otevřelo za náhrady z restitucí pivovar, ze zisku bude žít

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czU sv. Štěpána

Litoměřické biskupství otevřelo minipivovar s restaurací. Pivaři v ní mohou ochutnat dvanáctistupňového Štěpána a jedenáctistupňového Děkana. Biskupskému pivovaru U sv. Štěpána, který se nachází v litoměřickém Diecézním domu kardinála Trochty, požehnal biskup Jan Baxant.

„Monsignore Baxant mimo jiné řekl, že se projektem rodí něco, co by mělo dávat užitek a posloužit provozu církve. Přirovnal přitom nově vybudovaný pivovar k narozenému dítěti, které se postupně staví na vlastní nohy, aby pak zpětně mohlo zajistit ty, kteří ho přivedli na svět. A jako symbol požehnání zapsal na vstupní dveře tříkrálové znamení,“ přiblížila mluvčí biskupství Jana Michálková.

Pivovar provozuje společnost s ručením omezeným Ke stolu, kterou biskupství vlastní z poloviny prostřednictvím své firmy In Principio. Nachází se v prostorách bývalého kněžského semináře. Má doplnit nabídku ubytovacích služeb Hostelu U sv. Štěpána, který biskupství provozuje už šest let.

„Vařit se tu budou piva plzeňského typu, spodně kvašená. Podle poptávky nealkoholická i vícestupňová. Celková kapacita výroby může dosáhnout až tisíce hektolitrů ročně, v prvním roce je odhadována na jednu třetinu,“ přiblížila Michálková.

Restaurace s pivnicí má kapacitu 120 míst a návštěvníci si mohou pivo čepovat i ze samovýčepů (o pivovaru zde).

Vybudování podniku zaplatilo biskupství z finanční náhrady za majetek, který nemůže být vrácen podle zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi. Podle jednatele společnosti Ke stolu Richarda Kirbse náklady činily přibližně 20 milionů korun. Po splacení nákladů se podnik stane jedním ze zdrojů financování provozu litoměřické diecéze.

„Jak uvedl generální vikář Stanislav Přibyl, finanční prostředky, které církev dostala v rámci majetkového vyrovnání, poslouží tomu, aby se mohla postavit na vlastní nohy a jako instituce mohla být prospěšná společnosti a pomáhat lidem, kteří budou její službu potřebovat,“ dodala Michálková.

Pivovar Budvar loni prodal rekordní objem piva, čekají ho proto rozvojové investice

Publikováno:před rokemZdroj:Zet.czAutor:ČTKBudvar

Českobudějovický pivovar Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, tedy nejvíce ve své stodvacetileté historii. Meziročně prodej vzrostl o deset procent. Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900 000 hektolitrů piva. Tržby národního podniku v roce 2015 meziročně stouply o osm procent a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy korun. Uvedl to dnes mluvčí pivovaru Petr Samec. Podle něj jsou proto nezbytné investice do rozšíření logistických a výrobních kapacit.

Pivovar Budějovický Budvar podle Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

„Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů,“ uvedl Samec.

„V našich nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ uvedl Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. „Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ dodal Chrt.

Podle Samce jsou vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. „V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030,“ řekl Samec. Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.

Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Na exportu piva z České republiky se Budvar podílí z více 20 procent. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své historii

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své stodvacetileté historii. Meziročně prodej vzrostl o deset procent. Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900.000 hektolitrů piva. Tržby národního podniku v roce 2015 meziročně stouply o osm procent a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy Kč. Pivovar už proto musí nezbytně investovat do rozšíření logistických a výrobních kapacit, řekl dnes mluvčí pivovaru Petr Samec.

Pivovar Budějovický Budvar podle Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

"Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900.000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700.000 hektolitrů," uvedl Samec.

"V našich nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru," uvedl Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. "Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech," dodal Chrt.

Podle Samce jsou vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. "V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030," řekl Samec. Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.

Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Na exportu piva z ČR se Budvar podílí z více 20 procent. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Ročně se v ČR vypije 143 litrů piva na hlavu. Další informace nabízí výstava v Poličce

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.cz

Jsme národ piva, nebo vína? Podle posledních výzkumů jsme jednoznačně pivním národem. Ročně se u nás vypije v průměru 143 litrů piva na hlavu. Za námi jsou pak Němci a Rakušané. Nestálo by se o tomto lahodném, zlatavém moku dozvědět více?

V poličském muzeu i v novém roce pokračuje putovní panelová výstava Regionálního muzea v Chrudimi, která se věnuje rozvoji pivovarnictví za posledních 100 let. Na 25 panelech se dozvíte, jak se pivo vyrábí a dokonce je zde i možnost ochutnávky ječného sladu, nebo sušeného či granulovaného chmelu. Dále se dočtete, jaké mají tradice a kterými pivy vynikají místní pivovary. Víte, který z pivovarů vaří 19stupňové pivo?

Výstava je doplněna bednářskou dílnou, předměty spojenými s výrobou, skladováním a pitím piva i potřebnými surovinami. Představí vám postup vaření zlatého moku. Uvolněnou atmosféru navozuje instalace dobové hospody s pípami, sudy, džbány a půllitry i s místem k posezení. Výstavu obohatily zajímavosti z kolekcí sběratelů i sbírek muzea v Poličce.

„V roce oslav 750. výročí založení města Poličky na výstavě čestné místo patří historii i současnosti Měšťanského pivovaru v Poličce. Samostatný pivovar na Dolním předměstí byl postaven před 150 lety. Za tu dobu zažil období slávy, úpadku i znovuobnovení a prosperuje dodnes. V okolí pak existovaly pivovary v Kamenci, Svojanově a v Bystrém,“ uvádí kurátorka výstavy, etnografka muzea Stanislava Cafourková.

Mladším návštěvníkům, kteří ještě nemohou pivo ochutnat, přiblížíme práci v pivovaru zábavnou a hravou formou.

Pro zájemce, kteří chtějí opravdovou ochutnávku lahodného poličského piva je připravena beseda 12. ledna od 18.00 hodin v muzeu. O pivu, práci v pivovaru, historii i současnosti pivovarnictví, o osobnostech, které udržely v plodných i nelehkých dobách Měšťanský pivovar v Poličce v provozu, promluví emeritní sládek Jiří Váša. Vítány budou vaše dotazy, zkušenosti i vzpomínky.

Výstava bude k vidění do 17. ledna.

Budvar loni prodal pivo za víc než dvě a půl miliardy

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Vladimír VáchaBudvar

Zájem o pivo z Budějovického Budvaru v tuzemsku i zahraničí roste. Výstav piva se loni zvýšil na 1,6 miliónu hektolitru, to je meziročně o 10 procent víc. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, tedy o 10,5 procenta víc. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů.

Tržby pivovaru meziročně stouply o osm procent a přesáhly částku 2,55 miliardy Kč. Loňský rok tak potvrdil trend z posledních deseti let, kdy se produkce zvýšila celkem o 39 procent.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. V našich nejdůležitějších exportních zemích – Německu a na Slovensku – jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit na trh několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ řekl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.

Příliš se nedařilo prodejům v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se podařilo vyrovnat v jiných státech.

Investují do rozšíření výroby
Ředitel také připomněl, že vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR – zakladatelem podniku – koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030.

Její realizace se rozběhla už loni a letos bude rozvojový plán pokračovat výstavbou moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.

Staropramen předloni kvůli odpisům prodělal 2,3 miliardy korun

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTKStaropramen

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby dosáhly předloni 7,94 miliardy korun.

Skupina je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Znalec firmu ocenil na více peněz, než byl součet jejích jednotlivých složek, tedy určil tzv. kladný goodwill. Jedná se například o renomé společnosti či o "hodnotu" zkušených zaměstnanců. Ten nyní firma musí účetně odepisovat v nákladech. "Opticky se tedy odpis a opravná položka ke goodwillu projevily na poklesu provozního výsledku hospodaření," napsali jednatelé firmy do zprávy.

Jak již firma dříve informovala, předloni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15.000 hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a "neustálé hledání nových příležitostí" na trhu. Společnost předloni průměrně zaměstnávala 1360 lidí.

Vývoz Staropramenu se v roce 2014 zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600.000 hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," řekl generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvedla, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou. Staropramen podle své výroční zprávy prodává svůj hlavní produkt ve 39 zemích světa.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.10.2017 11:575.632/5.632