Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Hokejový Prazdroj uvařili hokejisté s fanoušky

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápojePrazdroj

Aby mohli fanoušci společně fandit národnímu hokejovému týmu na blížícím se šampionátu a zároveň naladili české reprezentanty na stejnou touhu po vítězství, jakou mají oni, připravil partner české hokejové reprezentace Pilsner Urquell speciální hokejovou várku. Speciální proto, že letos poprvé ji uvařili hokejisté s fanoušky dohromady. Takto společně připravený zlatý plzeňský ležák podpoří během šampionátu hokejovou atmosféru v českých hospodách.

Ve chvíli, kdy se Pilsner Urquell stal partnerem české hokejové reprezentace, založil starší obchodní sládek Václav Berka tradici vaření speciální hokejové várky. Touto várkou vyhlášeného ležáku si fanoušci každý rok připíjejí na úspěchy českých hokejistů. „Letošní vaření bylo unikátní, protože tentokrát jsme přizvali tým lidí, které spojuje nejen touha po vítězství, ale především společná víra v něj,“ říká Václav Berka a dodává: „Uvědomili jsme si, že kompletní varní tým se musí skládat nejen z hokejistů, ale i jejich fanoušků, protože ti svou podporou a fanděním pomáhají národnímu týmu bojovat o medaile.“

Že bez fanoušků by hokej nebyl opravdovým hokejem, potvrzuje i bývalý reprezentant Martin Procházka, který společně s členem národního týmu Jakubem Kovářem pomáhal fanouškům várku uvařit. „Sám dobře vím, jak fanoušci dokáží hráče vyhecovat a pomoci jim k lepším výkonům, jsou prostě důležitým hráčem týmu,“ řekl Martin Procházka.

Právě Martina Procházku už od dětství obdivuje fanoušek Ondřej Šimek, který se vaření účastnil. „Setkat se osobně s takovou ikonou českého hokeje jako je Martin, to je pro mě velký sen, který se mi díky plzeňskému pivovaru splnil. Přeji národnímu týmu hodně štěstí, už se moc těším, až si s přáteli budeme připíjet na hokejové výkony našich kluků pivem, které jsme dnes tady uvařili.“

„Pivo teď musí podle své původní 175 let staré receptury po dobu 5 týdnů kvasit a dozrávat, ale fanoušci se nemusí bát, protože už na první zápas české reprezentace 5. května proti Kanadě bude náš zlatý ležák pro fanoušky připraven, aby mohli ve svých oblíbených hospodách fandit společně pro české hokejové zlato,“ dodal Václav Berka. Právě fanoušci ze tří hospod, které během šampionátu nahrají nejvíce fandících fotek s hastagem #spolecneprozlato, se pak po skončení květnových utkání mohou těšit na osobní návštěvu hráčů národního týmu.

Pivovar Svijany motivuje restaurace ke kvalitnějším službám a lepší péči o pivo

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Luboš SpálovskýSvijany

Celková čistota, teplota ve sklepě, způsob točení, chuť, vůně a čirost piva nebo správné mytí skla – to jsou jen některé z celkem 37 parametrů, v nichž musí být restaurační zařízení úspěšné, aby mohlo získat certifikát kvality Pivovaru Svijany. Certifikaci vybraných restaurací pivovar provádí pravidelně už od roku 2000. Osvědčení jim propůjčuje na dobu jednoho roku. V náročném hodnocení v rámci zatím posledního, sedmnáctého ročníku certifikace získala nejvyšší počet bodů pražská restaurace „U Rokytky“, která tak letos předstihla loňského premianta – liberecký „Radniční sklípek“.

Komise složená z obchodního zástupce pivovaru, oblastního vedoucího regionu, podsládka a technologa při podrobném hodnocení každé přihlášené restaurace sleduje vedle kvality točeného svijanského piva například také čištění a ošetřování chladícího zařízení, úroveň sklepního hospodářství, čistotu a výzdobu vlastního restauračního prostoru, úroveň obsluhy a celkové péče o zákazníka. Po udělení certifikátu, který platí jeden rok, jsou restaurace pod stálým dohledem zaměstnanců pivovaru.

„My sami děláme vše pro to, aby z našeho pivovaru odcházelo jen to nejlepší pivo. Ale přinejmenším stejně důležitá je péče, kterou našemu zásadně nepasterovanému pivu věnují hostinští, kteří je pak servírují konečnému konzumentovi. Proto si v našich certifikovaných provozovnách velice pečlivě a po všech stránkách hlídáme kvalitu, ať už jde o čepování, skladování, techniku nebo třeba profesionalitu obsluhy,“ řekl svijanský sládek Petr Menšík.

Počet certifikovaných restaurací se každoročně zvyšuje, letos jich hodnocením úspěšně prošlo už 115. „Hlavním smyslem certifikace je motivovat, vést a vychovávat hospodské ke zvyšování úrovně péče o pivo a celkově kultury pohostinství. To, že bodový limit splní každý rok více restaurací a hospod je známkou, toho, že to funguje,“ uvedl dále Petr Menšík.

Pořadí nejlépe hodnocených restaurací 2016
Bodů celkem - Restaurace-Místo
430 - U Rokytky-Praha
413 - Radniční sklípek-Liberec
413 - U Partíka-Litvínov
402 - Radnice-Jablonec nad Nisou
402 - Svijanská hospůdka u Lva-Liberec
400 - Saloon u Supa-Turnov
398 - Zámecká konírna-Vratislavice nad Nisou
392 - Stará kuželna Slezská-Ostrava
390 - Pivovarský dvůr Arabela -Veselí nad Lužnicí
389 - Lesní restaurace Harrachovka-Tábor

U zařízení, která úspěšně projdou certifikací, je zaručeno, že nabízejí pouze prvotřídní, profesionálně ošetřené pivo. Motivací je pro ně kromě spokojenosti jejich zákazníků také cenové zvýhodnění dodávek od pivovaru. Úspěšná certifikace jim nadto dodává rovněž určitou prestiž, díky níž je více vyhledávají milovníci dobrého piva. „Všechny certifikované restaurace můžeme komukoli bez zaváhání doporučit,“ shodli se členové komise.

Pražská restaurace „U Rokytky“, v níž se už tradičně čepuje všech dvanáct druhů svijanského piva, letos při hodnocení získala nejvyšší počet bodů především díky naprosto prvotřídní péči o pivo. „Zejména tankový ležák Svijanský Rytíř z restaurace ‚U Rokytky‘ si udržuje trvale nejvyšší kvalitu a patří k tomu nejlepšímu, co mohou zákazníci svijanských restaurací ochutnat,“ konstatovala certifikační komise.

„Na dobře ošetřené, vychlazené a natočené pivo se v Čechách a na Moravě vždycky chodilo do restaurace nebo hostince. A tak by to mělo i zůstat. To, co dělá z restaurace dobrý podnik, je správná péče o pivo, dobře vyškolený personál, kvalitní výčepní zařízení a skladovací prostory. Bez toho nebude žádná hospoda nikdy dobrá, i kdyby nabízela sebevíc nejvybranějších piv. Proto se snažíme restaurace maximálně podporovat a také motivovat k zlepšování služeb, a to nejen v České republice, ale od letoška nově i na Slovensku,“ uvedl dále Petr Menšík. „Věřím, že šestnáct dosavadních ročníků certifikace přispělo k tomu, že se péče o naše pivo a útulnost hospůdek a restaurací podstatně zlepšily,“ dodal.

Zájemci si je mohou vyhledat na mapě:
"https://www.pivovarsvijany.cz/kam-na-svijany/"

Svět se učí pít čepovanou plzeň

Publikováno:před měsícemZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Proslulého českého ležáku Pilsner Urquell se loni vyvezlo o 10 % více než v roce 2015, jeho export tak poprvé v historii atakuje milionovou hranici. Klíčovými trhy pro něj zůstávají tradiční exportní země, jeho obliba roste ale i v exotických destinacích. Plzeňskému Prazdroji se zároveň daří šířit do světa i jedinečnost české pivní kultury: podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.

Export plzeňského ležáku v sudech a tancích se meziročně zvýšil o víc než 9 % na 223 tisíc hektolitrů. Každou minutu se tak v zahraničí načepuje 85 půllitrů Pilsner Urquell. Stejně jako v ČR v posledních letech mají nyní v zahraničí velký úspěch tankovny. Loni se z tanků exportovaného piva vypilo už 10 % čepovaného Pilsner Urquell (meziročně o třetinu více). Nyní funguje ve světě už zhruba padesát tankoven Pilsner Urquell a během roku 2017 by jich mohlo přibýt až třicet dalších. „Dokonce i v zemi s tak odlišnou pivní kulturou, jako je Velká Británie, už má tanky dokonce deset hospod v Londýně, jejich výtoč piva se poté zvedla až o 200 %. Pilsner Urquell je superprémiové pivo, které stojí v čele exportu českého piva, a tankovny nám pomáhají šířit jeho vynikající pověst skvělé chuti čerstvého piva,“ říká Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Pilsner Urquell nejvíce přispívá k vývozu české kvality v servírování piva

Jako pivní misionáři do celého světa vyjíždí z Plzeňského Prazdroje po celý rok nejen Václav Berka a jeho tým obchodních sládků, ale i ti nejlepší výčepní v ČR, kteří vzejdou každoročně z prestižní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender. „Někdy jsou zahraniční pivaři přímo zvyklí na odlišný způsob, například v Británii se i ležáky čepují bez pěny a naši hladinku nejdřív odmítají. Jakmile jim to ale Pilsner Urquell Master Bartender nebo někdo z mého týmu vysvětlí, ukáže a oni ochutnáním zjistí ten obrovský rozdíl, už chtějí ležák jen s pěnou,“ vysvětluje Václav Berka. A ruku v ruce se vzrůstajícími znalostmi a dovednostmi zahraničních výčepních roste pak i poptávka po čepované plzni.

Vedle řady evropských zemí si čepovaný Pilsner Urquell mohou vychutnat také obyvatelé i návštěvníci exotických destinací – Tchaj-wanu, Thajska, Singapuru, Arménie nebo Izraele. Objemy čepované plzně ale rostou i na saturovaných trzích jako je např. Německo. „Popularita plzeňského ležáku se začala šířit brzy po jeho zrodu v roce 1842 a později se stal prvním celosvětově prodávaným pivem. Dnes je jedním ze symbolů České republiky v zahraničí, jeho obliba ve světě stoupá a tento trend očekáváme i letos, kdy oslavíme 175. výročí uvaření první várky Pilsner Urquell,“ shrnuje Václav Berka.

Vedle vlajkové lodi Pilsner Urquell jsou v zahraničí úspěšné i další značky Prazdroje

V roce 2016 Plzeňský Prazdroj zvýšil celkový objem prodeje svých pivních značek v zahraničí o 10 %. Více piva z Prazdroje se prodalo zejména na evropských trzích, jako například v Německu, Slovensku a Maďarsku. Výrazně Prazdroj rostl také na asijských trzích a tento dobrý výsledek by firma chtěla příštích letech ještě rozvinout. „Na trzích v Asii vidíme velký potenciál růstu, a proto jsou pro nás velmi zajímavé. K nejatraktivnějším patří Jižní Korea, kde loni vypili celkem 118 tisíc hektolitrů našich piv, ačkoli je zde běžné v hospodě za půllitr piva Pilsner Urquell zaplatit v přepočtu i 500 korun, “ říká Tom Verhaegen, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Pivovar potěší Kvadriánem a pivní stezkou

Publikováno:před měsícemZdroj:Rychnovský deníkAutor:Ivana KučerováPodorlický

Pravidelné pivovarské Vítání jara v Rychnově letos vyšlo dokonale. Ideální jarní počasí, dobré pivo, od čepu pálenka, soutěžní guláš - a výsledkem byly stovky návštěvníků hlaholících až do večera.

Historickou exkurzi do dějin pivovaru vezměme zkrátka - před více než sto lety ho fakticky založila rodina Mikšova a s výjimkou dob socialistických vaří Mikšovi pivo dodnes. Pouze z 15 tisíc hektolitrů je dnešní nijak závratný výstav, ale v konkurenci velkých gigantů a v době rozkvětu malých pivovarů je 2000 hektolitrů počinem skvělým.

Chuť piva
Co je však podstatnější, je kvalita a chuť piva, která rozhoduje o úspěchu či zatracení. „Jsme velice hrdí na to, že se nám po mnoha letech usilovné práce podařilo navázat na bohatou předválečnou historii pivovaru. Neméně nás těší, že jako jediní v republice pak v jediném objektu a v rámci jednoho provozu vyrábíme nealko nápoje, provozujeme pěstitelskou moštárnu, pěstitelskou palírnu a lihovar, vaříme kvalitní rychnovské pivo a nově zavádíme výrobu Cideru," říká Jan Mikš.

České suroviny
Ale zatím se od pálenek vraťme k pivu. V Rychnově se vaří piva výhradně nefiltrovaná, připravovaná z čistých pivovarských surovin, bez konzervantů či stabilizátorů. „A výhradně z českých surovin, z žateckého chmele, sladu vyráběného v Dobrušce a z vody z hlubokého vrtu ze Slemena, konstatuje jednatel společnosti Tomáš Konvalina.

V současnosti pivovar nabízí pět piv - Zilvar 10, Kaštan 11, Kněžna 12 a dva pivní speciály Habrovák 15, který barvou připomíná český granát a nejnovější v nabídce je Kvadrián 14. Jméno poslední pivního speciálu navazuje na tradici předválečného pivovaru. „Oba pivní speciály se vyrábějí jen dvakrát ročně - na Vánoce a Velikonoce. V letošním roce začne nabídka piv 5. dubna," uvedl jednatel Tomáš Konvalina. Z nových piv se zatím nechystá na prodej žádné, ale Podorlický pivovar hodlá letos uspořádat druhý ročník Pivní podorlické stezky, která symbolicky propojí tři malé regionální pivovary - Rychnov, Dobrušku a Potštejn. „Chystáme i osvědčené akce, Loučení s létem a Adventní zastavení," dodal Tomáš Konvalina.

S letošním Vítáním jara projevil jednatel spokojenost: „I když spokojeni musí být hlavně návštěvníci, a to se snad stalo."

Zajímavostí pivovaru je i fakt, že současný majitel pokračuje v prvorepublikové tradici. V roce 2009 založil spolek přátel rychnovského piva s názvem Nedvědi 2009. A právě jedna jeho odnož zvítězila o víkendu mezi osmi týmy v soutěži o nejlepší guláš.

Našly si Krušovice nového krále? Má jím být Václav z herecké dynastie Rašilovů

Publikováno:před měsícemZdroj:Marketing&MediaKrušovice

Pouze na stanicích televizní skupiny Prima poběží nový 30vteřinový spot, se kterým chce značka Krušovice z portfolia nadnárodní pivovarnické skupiny Heineken navázat na úspěšnou sérii reklam se svým králem. Herce Vladimíra Černohorského, který loni zvolil dobrovolný odchod ze života, v něm – po víc než půlročním hledání vhodného představitele – nahrazuje Václav Rašilov, mladší bratr známějšího Saši z herecké dynastie Rašilovů.

Ve svém prvním spotu pro značku Krušovice je její nová tvář vystavena „krizovým“ situacím – jako jsou drobná dopravní nehoda nebo manželská rozepře vrcholící rvačkou – které prověřují její charakter. Ten se vlastně sám hlásí o slovo, představuje ho totiž 218 centimetrů vysoký neherec českého původu, kterému sice nikdy není vidět do tváře, ale Rašilova nikdy neopouští. A vždy ho v rozporu s jeho prvotními úmysly upomene, jak se chová charakterní muž: udělá správnou věc i když se nikdo nedívá.

Reklama je totiž součástí komunikační linie nového produktu v portfoliu značky – světlého, za studena chmeleného ležáku. A v Heinekenu jsou přesvědčeni, že se jedná o pivo s mimořádným chuťovým profilem a výbornou pitelností a že projevený charakter si zaslouží odměnu, tedy „pivo s charakterem“.

Režisérem spotu, který – jako celou novou komunikaci – navrhla dvorní agentura Heinekenu, pražská VCCP, byl britský reklamní tvůrce Laurence Dunmore. Dunmore, který je mimochodem režisérem celovečerního filmu Libertine, získal za svou práci v reklamě už i zlato v Cannes. V Česku je ale určitě nejznámější jeho skvěle provedený spot The Parting Glass pro irskou whiskey Tullamore Dew, který se zde vysílá už několik roků.

Výrobní tým pivovaru a sládek Michal Havrda na technologii pro výrobu tohoto piva, které Krušovice nabídnou jako „první v celonárodním objemu“, prý pracoval dva roky. Nový ležák je, co se objemu alkoholu týče, o něco lehčí než stávající krušovická „dvanáctka“. Heineken si však jeho osobité chuti – studené chmelení zdůrazňuje aroma chmele na úkor jeho hořkosti – cení natolik, že jej nacenil stejně jako dvanáctku. A doufá, že jeho prodeje se jí do budoucna vyrovnají.

Spot v kampani doplní sponzorské vzkazy na ČT Sport vysílané v době nadcházejícího mistrovství světa v hokeji, jehož jsou Krušovice opět hlavním partnerem. Dále pak výhradně programaticky nakoupený digital, venkovní média ve velkých městech, ale i sponzoring na rádiu Expres. A zatímco produkci spotu měla na starosti Bistro Films, online část kampaně realizuje její sesterská Bistro Social.

V dubnu se těšte na divadelní prohlídky Budvaru

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápojeBudvar

Každou dubnovou středu od 19:30 se lidé opět mohou zúčastnit „divadelních“ prohlídek pivovaru v historických kostýmech. Místo obvyklého výkladu průvodců v nich návštěvníci sledují klíčové okamžiky z historie pivovaru prostřednictvím hraných scének v dobových kostýmech. Jedná se již o čtvrtou sérii prohlídek, které byly dosud vždy vyprodány. Vstupenky je nutné rezervovat předem.

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru připravilo na dubnové večery čtvrtou sérii „divadelních“ prohlídek pivovaru v historických kostýmech. Každou středu převezmou roli průvodců herci, kteří v hraných scénkách přenesou návštěvníky do klíčových okamžiků v historii pivovaru. Zájem o předcházející prohlídky tohoto typu byl velmi vysoký.

„Divadelní prohlídky jsme původně plánovali jen jako malé zpestření oslav 120. výročí založení pivovaru na podzim 2015. Zájem návštěvníků byl obrovský, a proto jsme tyto prohlídky zopakovali loni v dubnu a v říjnu. Protože bylo opět zcela vyprodáno, nabídneme veřejnosti další čtyři večerní výlety časem,“ říká Tomáš Olejník, vedoucí divize Gastro z Budějovického Budvaru, který odpovídá za služby Návštěvnického centra.

„Divadelní“ prohlídky mají i významnou vzdělávací funkci. Scénáře jednotlivých výstupů totiž vycházejí z ověřených historických skutečností, mimo jiné i ze zápisů jednání správní rady Českého akciového pivovaru.

„Divadelní“ prohlídky se uskuteční v termínech 5., 12., 19. a 26. dubna 2017 od 19:30. Zájemci budou očekáváni ve vestibulu Návštěvnického centra Budějovického Budvaru. Vstupenky je nutno předem rezervovat. Objednat je lze na exkurse@budvar.cz, na telefonu 387 705 347, na e-shopu Budweiser Budvar a také na webových stránkách www.cbsystem.cz. Cena vstupenky je 200,- Kč, pro studenty a děti 100,- Kč.

Standardní prohlídky pivovaru budou i nadále probíhat beze změny – tj. každý den včetně víkendů od 9:00 do 17:00 hodin. Nezbytná je vždy rezervace vstupenek předem. Každý pracovní den ve 14:00 se lidé mohou zúčastnit prohlídky i bez předchozí rezervace. Průvodci hovoří česky nebo některým z dalších 6 světových jazyků. Další podrobnosti o prohlídkách Budějovického Budvaru, včetně jejich on line rezervace, najdete na webové stránce http://www.visitbudvar.cz/.

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru nabízí již od roku 2005 zábavu i poučení a poskytuje řadu dalších služeb. Loni navštívilo Budějovický Budvar více než 60 000 lidí. Přímo v areálu pivovaru funguje „Original Pivnice Budvarka“, která bude 3. 4. 2017 otevřena po rozsáhlé rekonstrukci se zcela novým interiérem. Design restaurace je novým gastronomickým konceptem Budějovického Budvaru. V restauraci mohou návštěvníci kromě dokonale ošetřeného piva ochutnat především gastronomické speciality tradiční české kuchyně. Nabídku služeb doplňují prodejna piva a suvenýrů a také komplexně vybavené prostory pro firemní školení či společenské akce.

Staropramen vypráví příběh Granátu a přichází s velikonočním speciálem

Publikováno:před měsícemZdroj:Týden.czStaropramen

Zatímco celkové objemy prodeje piva na českém pivním trhu v gastronomii již třetím rokem stagnují, množství čepovaného polotmavého a tmavého piva v restauracích roste. I to je jedním z důvodů, proč Staropramen před Velikonocemi představuje limitovanou edici Granátu 13 speciál, která se objeví ve vybraných restauracích a hospodách v Česku a na Slovensku. Smíchovský pivovar zároveň odvypráví fascinující příběh tohoto pivního skvostu, který dal jméno celé pivní kategorii.

Na čepu bude limitovaná edice Granátu 13 speciál od 1. dubna a pivo poputuje do 600 českých a 100 slovenských restaurací a hospod. Zkrátka nepřijdou ani příznivci Granátu v maloobchodech. Ti se mohou těšit na své oblíbené pivo v podobě, kterou znají, ale s limitovanou edicí etiket. Velikonoční speciál Granát 13 speciál je polotmavý ležák, který byl uvařen ze tří druhů sladů a chmele v čele s Žateckým červeňákem.

Granát = polotmavé pivo
"Granát má za sebou úžasný příběh. Vařit se na Smíchově začal už před více než 130 lety a za první republiky si získal obrovskou oblibu. I díky tomu začaly pivovary používat označení Granát pro celou kategorii polotmavých piv. Od začátku druhé světové války se ale jeho receptura předávala pouze ústně mezi sládky a pivovarští si ho sami pro sebe vařili tajně jen jednou za rok na Vánoce. K zákazníkům se opět dostal až v roce 2000, kdy jej Staropramen upravil do současné podoby a kdy se stal oficiálním pivem projektu Praha - Evropské město kultury roku 2000. Poté se stal Granát nedílnou součástí nabídky našich piv," řekl vrchní sládek pivovaru Staropramen Zdeněk Lux.

Původní receptura Granátu je při výjimečných příležitostech, jako jsou například Dny českého piva či právě Velikonoce, pozměněna a staropramenští sládci ho vaří v limitovaných edicích. "Rádi bychom, aby Granát s jeho barvou, chutí a plností mohli ochutnat všichni příznivci dobrého piva," dodal Lux.

Polotmavá a tmavá piva obecně
Jak je to s kategorií polotmavých a tmavých piv obecně? Tato piva jsou oblíbenější v gastronomii než v maloobchodech. Poměrně výrazný propad spotřeby točeného piva u nás, který bylo možné v minulosti zaznamenat, se (podle dat společnosti Data Servis - informace s.r.o.) zastavil v roce 2014. Od té doby spotřeba v gastronomických zařízeních stagnuje, v roce 2014 se v nich vypilo 5,15 milionu hektolitrů piva, o rok později 5,11 milionu hektolitrů a v roce 2016 pak 5,08 milionu hektolitrů.

"Naopak na vzestupu je v rámci gastronomie v Česku spotřeba tmavých a polotmavých piv. Zatímco v roce 2014 jich návštěvníci tuzemských restaurací a hospod vypili 152 tisíc hektolitrů, loni už to bylo 195 tisíc hektolitrů. V rámci tohoto trhu tak tmavá a polotmavá piva loni tvořila 3,8 % celkové spotřeby, což je nejvíc od roku 2009," upřesňuje Senior Brand manažerka značky Staropramen Petra Chovancová.

Spotřeba v regionech
U našich sousedů ze Slovenska se od roku 2014 množství vypitého "točeného" prakticky nezměnilo a drží se na hodnotě 1,8 milionu hektolitrů ročně. Rozdíly v konzumaci polotmavého a tmavého piva nalezneme i regionálně. Na špici se drží hlavní město, loni se v jeho restauracích a hospodách vypilo téměř 78 tisíc hektolitrů polotmavého a tmavého piva, což tvoří bezmála 40 procent celkové spotřeby. Na pomyslném druhém místě je severní Morava s téměř 27 tisíci hl, což na trhu tvoří přibližně 14 procent. Ostatní regiony se ve spotřebě daného piva drží mezi 12 a 20 tisíci hektolitry za rok. Nejhůře z nich jsou na tom východní Čechy, kde se loni vytočilo necelých 9 tisíc hektolitrů.

Pokud bychom si tato čísla pro zajímavost přepočetli na jednoho obyvatele, bude náskok Prahy ještě výraznější. V roce 2016 každý obyvatel hlavního města teoreticky vypil 122 půllitrů tmavého či polotmavého piva, zatímco v krajích Olomouckém a Moravskoslezském to bylo jen 29 půllitrů. V případě Prahy ovšem musíme počítat i s velkým množstvím (domácích i zahraničních) turistů, kteří chtějí tuzemské tmavé ležáky ochutnat a kteří by tak výslednou spotřebu na jednoho obyvatele zcela jistě snížili.

Pivovarník vyrábí pivo na míru podle DNA

Publikováno:před měsícemZdroj:Odhaleno.cz

Pivovarník Ciaran Giblin z Londýna představil světu unikát mezi chmelovými moky. Je totiž vyroben na míru podle lidské DNA. Sládek pivovaru Meantime totiž podrobil vlastní dědičnou informaci analýze, aby zjistil, k jakým chutím má blízko a které mu naopak nelahodí. Podle výsledků testu pak uvařil první pivo na míru, jemuž se také říká empirické pivo, zvané Double Helix. A hodlá tuto specialitu nabízet zájemcům, kteří za ni budou ochotni zaplatit.

Ciaran si nechal provést analýzu DNA ve společnosti 23 and Me v listopadu minulého roku. V ní se genetikové zajímali především o přítomnost receptorů TAS2R, které ovlivňují specifické chutě u člověka. Tedy lépe řečeno osobní náchylnost dávat přednost určitým chutím. A Ciaran má rád především ty nahořklé z kávy a kapusty.

„Pokud chcete vyrobit pivo, které si opravdu zamilujete, musíte se tomu opravdu oddat a postoupit o míli dál, v tomto případě určit přesně své chutě předepsané vlastními geny! Spousta lidí diskutuje o možnosti využít genetické testování na určování toho, co konzumujeme, ale já jsem si říkal, že nejlepší bude tuto teorii otestovat prakticky a něco uvařit. Vzniklo pivo Double Helix, které je uvařeno podle specifických chutí jedné osoby – té mé,“ svěřil Giblin deníku The Telegraph.

Dvakrát chmelené pivo typu IPA – India Pale Ale (světlé svrchně kvašené pivo extra chmelené) – s vyváženou hořkostí z různých typů amerických chmelů má v aroma ananas a mango, jeho chuť je plná a vyvážená, silně nahořklá.

Pivovar Meantime představil Double Helix v testovací řadě Pilot Series, kterou lze zakoupit online a také ve vybraných hospodách po celém Londýně.

První pivo, které je určené pro pití ve vysokých nadmořských výškách

Publikováno:před měsícemZdroj:RychláGuma.cz

Pivo s názvem Betsy je speciálně navrženo pro pití ve výškách 10.000 metrů nad mořem. Proč? To se dozvíte v tomto článku.

Nejlepší způsob, jak se dostat přes dlouhý a stresující let, je vychutnat si při tom studené pivo. Bohužel věci chutnají tak nějak jinak, když jsou ve vysokých nadmořských výškách. Takže Vaše oblíbené pivo nemusí chutnat stejně tak dobře, když jste ve výšce 10.000 metrů nad mořem.

Toto chce napravit jedna letecká společnost, která vyvíjí jedinečné pivo. To je navrženo tak, aby chutnalo dobře i během letu vysoko nad zemí.

Pivo se jmenuje Betsy a je vyvíjeno v Hongkongu. Konkrétně leteckou společností Cathay Pacific. Ta přepravuje nejčastěji cestující na lince Hongkong – Velká Británie.

Pivo Betsy je pojmenováno po prvním letadle, které letecká společnost vlastnila. Je navrženo tak, aby doplňovalo změny v chuti, když jsou cestující ve vysokých nadmořských výškách.

Pivo se například snaží změkčovat své hořké chutě, jelikož právě ty jsou o mnoho silnější v přetlakových kabinách.

Pivo se bude podávat na letech z Hongkongu do Velké Británie. A také v letištních salóncích v Hongkongu a na letišti Heathrow.

Takže pokud někdy uvíznete v dlouhém letu z Hongkongu, tak alespoň budete mít k dispozici velmi dobré a speciální pivo.

Krušovice mění positioning, sází na charakter

Publikováno:před měsícemZdroj:MediaGuruKrušovice

Krušovice chtějí oslovit muže s charakterem, tváří značky se stává Václav Rašilov.

Pivní značka Krušovice přichází s novým positioningem, strategií a kreativním konceptem. I nadále pokračuje se sloganem „Buď jsi král, nebo ne“, posouvá se ale k tematice charakteru a charakterním mužům. Novou tváří značky, tzv. krušovickým králem, se stal herec Václav Rašilov, který ztvární obyčejného muže neobyčejného svým charakterem, který je mu neustále v patách. Díky tomu dělá správné věci, i když se nikdo nedívá.

Nový koncept jde ruku v ruce s novou strategií, v níž se Krušovice zaměřují na moment spotřeby „uznání“, který je v alkoholickém segmentu typický pro whisky. V pivech se hodí pro ležáky, z nichž pochází i produktová novinka Krušovic – za studena chmelený ležák, který byl uveden na trh v polovině února. „Ležáku velmi věříme. Je to ojedinělá inovace u velkého pivovaru. Očekáváme, že dosáhne největších objemů v portfoliu. Cenově bude stejně postavený jako naše 12°,“ popsala Lenka Kroupová ze společnosti Heineken, do jejíhož portfolia Krušovice patří.

Komunikačně chce značka zacílit především na mladší spotřebitele ve věku 30 až 40 let, kteří mají smysl pro zodpovědnost, vlastní názor a mají daleko od věčných stěžovačů. Ocení kvalitní pivo a nebojí se za něj připlatit.

Kampaň „Pivo s charakterem“ je rozdělena do tří fází. První již začala u příležitosti uvedení za studena chmeleného ležáku v online prostředí. Od 3. dubna na ni naváže televizní imageová kampaň, která poběží na stanicích skupiny Prima.

Od 5. května bude pokračovat v podobě marketingové podpory Mistrovství světa v ledním hokeji, které bude letos probíhat v Německu a Francii. Až do 21. května budou nasazeny sponzorské spoty na ČT sport. Na pařížských stadionech, kde je zakázána reklama na alkohol, budou Krušovice komunikovat pouze prostřednictvím symbolu koruny s claimem „královský charakter“. Televizní a internetovou kampaň doplní komunikace v outdooru, rádiu a v místě prodeje.

Kreativní koncept pochází z dílny agentury VCCP, pod digitální částí kampaně je podepsána Bistro Agency. Produkci zajistila společnost Bistro Films. Režie se ujal Laurence Dunmore. O mediální nákup offline médií se stará mediální agentura Starcom, o digitální média AdExpress.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2017 15:024.978/4.978