Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Budvar taví složitou pozici v nový kreativní směr“

Publikováno:před rokemZdroj:Mediář.cz

Boj Budvaru proti úpadku hospodské kultury opět v režii Kaspenu reklamní katy nadchl. Krušovické angažmá „královny“ Čvančarové zavání sexismem. A u Pardála zaujaly ocasy.

1. Budvar i dál říká ne úpadku (58 %)
Budějovický Budvar navazuje na svojí kampaň z minulých let, ve které se snaží „říkat ne“ úpadku hospodské kultury. V předchozích spotech narážel na to, že lidé raději pijí pivo doma a tradiční hospody nemají dostatek klientely. Nejnovější tvorba se zaměřuje na časté pofidérní chování hospodských jako je třeba točení „podmíráků“ nebo šizení jídel v kuchyni. Spot jde v televizích od poloviny dubna, opět se ho ujala agentura Kaspen/Jungen von Matt, produkci obstaralo Bistro.

Budvar se letos chystá vyzvat pivaře, aby se za svou hospodu postavili a v průzkumu odpověděli, proč se do ní vrací. Pokud si v ní dají tři a víc budvarů, mohou vyhrát některé z cen. Průzkum provede společnost ve 200 hospodských zařízení, další exekuce se budou odvíjet podle výsledků.

3. Král Krušovic má k sobě Čvančarovou (43 %)
Pivovarnická skupina Heineken uvedla novou kampaň značky Krušovice k letošnímu mistrovství světa v ledním hokeji. Ke krušovickému Králi se v ní přidala Královna v podání herečky Jitky Čvančarové. Kampaň zahrnuje televizní spot spolu s jeho online verzí. Televizní spoty produkovala Armada Films a režíroval je Tomáš Řehořek. Kreativní vývoj a přípravu zbylé části komunikace zajišťovala agentura VCCP Prague.

Natáčení televizního spotu dokumentovala speciální 360° kamera, která má nabídnout divákům pohled do zákulisí. Pro Česko bude tento formát použit jako promovaný online spot formou pre-roll videí. Herec představující Krále měl tedy při natáčení na hlavě otočnou kameru snímající okolní dění z jeho pohledu. Při natáčení spotu tak vznikla i další videa, v nichž se mohou internetoví uživatelé „stát na chvíli Králem“, tedy vnímat okolí z jeho pohledu a při využití podpory 3D videa i ovládat směr, kam se Král právě podívá – kromě herečky Čvančarové tak mohou zblízka poznat i další herce, kompars, ale také celý štáb, a to i se zvukem. Uslyší i režisérské pokyny Tomáše Řehořka. Tvůrci videí dovnitř ukryli i další postavy, které se v televizní reklamě nevyskytují – například českého panovníka Rudolfa II., který povýšil pivovar Krušovice na Královský pivovar, dvojníka hlavního hrdiny, zamilovanou fanynku či finského fanouška.

4. Pardál rozdává ocasy (41 %)
Značka Pardál, která patří stejně jako vítězná reklama pod Budějovický Budvar, spustila nové reklamní spoty také v polovině dubna. Na rozdíl od Budvaru jsou ale těžištěm prodejů Pardálu obchody, proto značka nezaměřuje spoty městským „hospodským“ směrem, ale naopak se nestydí za to, že cílí na vesnice. Pardál spustil sérii spotů, každý má 15 sekund a jeho hlavním sloganem je Ukaž, zač je toho vocas. I za jejich tvorbou stojí agentura Kaspen/Jungen von Matt, spoty natáčela produkce Savage po českých vesničkách. Televizní kampaň doplní intenzivní promoaktivity, v rámci nichž se rozdají tisíce skutečných mechanických ocasů objevující se v reklamě, které by měly umět pivo otevřít.

Do Ruska nepojedou tanky ale plechovky s pivem

Publikováno:před rokemZdroj:JenProMuže.czPrazdroj

Snad každý Čech je hrdý, když v zahraničí narazí na české pivo Pilsner Urquell nebo tam uslyší chválu na české hokejisty. A právě proto vzniklo spojení těchto dvou fenoménů, aby na MS v hokeji s reprezentovaly to nejlepší, co v ČR máme.

Do várky plzeňského ležáku pro nadcházející šampionát přidali zasloužilí hokejoví reprezentanti pomyslnou špetku národní hrdosti a vyslali Pilsner Urquell společně pro české zlato do českých hospod i do Moskvy. Navíc nejen v tradiční podobě, ale také v limitované sérii plechovek v „hokejových dresech“ národního týmu.

Hokejisté zlaté generace, úspěšní hokejoví reprezentanti Milan Hnilička, Petr Čáslava a Jaroslav Špaček dokončili se sládkem Václavem Berkou várku piva Pilsner Urquell určenou pro české fanoušky doma i v Moskvě, aby jim zpříjemnila chvilky napětí během Mistrovství světa v hokeji v Moskvě. „Pokaždé, když jsem se při svém angažmá v NHL dostal k plzeňskému pivu, zažíval jsem taky pocit sounáležitosti a hrdosti, že pocházím z České republiky a v mém případě i přímo z Plzně,“ komentoval svou přítomnost Jaroslav Špaček, hokejový medailista olympijského Nagana.

Již za necelý měsíc se tak české hospody naplní, aby všichni mohli společně fandit našemu týmu na letošním Mistrovství světa v ledním hokeji. Zkrátka nepřijdou ani fanoušci a hokejisté v Moskvě, ke kterým Pilsner Urquell doputuje také.

„Původně jsme chtěli vyslat do Ruska tanky – ovšem ne ty, co známe z historie, ale pořádné české, pivní. Nakonec ale pošleme hokejové plechovky a sudy, v nich pivo se špetkou národní hrdosti od našich sládků a hokejistů. Ta bude jistě letos v Rusku potřeba,“ říká Luděk Baumruk, manažer značky Pilsner Urquell. Pilsner Urquell samozřejmě myslí i na ty, kteří nemohou vyrazit fandit do hospod ani na šampionát, a připravil pro ně limitovanou edici plechovek s hokejovou tématikou.

I fanoušci budou mít možnost poslat své vzkazy a přání našim reprezentantům do Moskvy. Pilsner Urquell připravuje překvapení ve formě tour po osmi českých městech, kde fanoušci mohou své pozdravy napsat na 2 metry vysokou plechovku Pilsner Urquell. Tu pak společně se soudkem a pozdravy od hokejových legend i fanoušků plzeňský pivovar pošle hokejistům do Českého domu v Moskvě, aby i přes velkou dálku mohli cítit podporu a hrdost Čechů.

Příběh piva z Chříče. Výrazná hořkost, vyvážená chuť. A vaří ho lidi z ústavu

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czChříč

Nechtěl, aby lidé kupovali výrobky z jejich chráněné dílny ze soucitu. Petr Jakubíček začal tedy vařit pivo. Většina zaměstnanců pivovaru jsou klienti ústavu pro lidi s mentální hendikepem. Po roce rozšiřuje výrobu a přemýšlí, jaké další lahůdky by vrhl na trh.

Veřejnost rozhodla. Nejoblíbenější je Zámecký pivovar v Chyši

Publikováno:před rokemZdroj:Karlovarský deníkAutor:Zdeněk HnízdilChyše

V anketě jednoho z ekonomických médií, která se uskutečnila začátkem roku na sociálních sítích a jejíž výsledky jsou známy od dubna, vybrala veřejnost jako nejoblíbenější minipivovar v České republice Zámecký pivovar Chyše. Ten letos také slaví deset let své existence.

Podle majitele Vladimíra Lažanského jej lidé zvolili především díky jejich lásce k pivu, sládkovi, domácí kuchyni, kvalitním surovinám i geniu loci celého místa. Své kulaté jubileum oslaví 1. června.

Minipivovarů je v Česku v současnosti kolem 360 a ten chyšský byl před deseti lety první v Karlovarském kraji. Jeho premiérové várce dokonce požehnal i katolický farář.

„Do jisté míry je pro nás toto vítězství prestiž, jelikož se nejedná o odborné hodnocení, ale o odezvu našich návštěvníků. Je to ocenění za odvedenou práci a dílo," uvedl Lažanský.

Současné místo pro výrobu zlatavého moku tu vzniklo v historické budově, jež byla vystavěna v rozmezí let 1839 až 1841. V areálu se nachází však torza zdí z 16. století, tedy dob renesance, a návštěvníkům slouží rovněž přilehlý zámek a okolí obce.

„Konkurence je vysoká, takže jsme více než potěšeni. Příchozím se tu líbí také kvůli tomu, že vidí, že jsme lidé z masa a kostí, co dali a dávají do záchrany objektu vše," doplnil Lažanský.

Pivní stálice i speciály

Zákazníci si tu mohou pravidelně pochutnat na světlé jedenáctce, polotmavé a tmavé dvanáctce a na až přibližně desítce speciálů, které se tu v průběhu roku vaří. Z nich tu bývají pravidelně k dispozici Velikonoční a Vánoční speciál či světlé třináctky Anton a Leopold. Ve sklepích tu teď také dozrává Vídeňské červené. „K pivu Leopold máme také starou etiketu z 80. let 19. století, kterou dáváme opět na lahve," dodal majitel s tím, že k výčtu nabízených speciálů patří také piva ALE, IPA, APA nebo různá ochucená piva na léto.

Dále se připravuje výroční pivo, které bude k dostání během červnových oslav desátých narozenin. Tato událost se podpoří rovněž výrobou etiket, tácků a samozřejmostí bude i zábavný večer s doprovodným programem.

Kvalitní suroviny a zaměstnanci

Zámecký pivovar Chyše je pak schopen ročně vyrobit až 1 200 hektolitrů piva, přičemž jedna várka se vaří osm až deset hodin.

„Za vším stojí také kvalitní technologie, suroviny a voda. Dále je nutno mít skvělého sládka. Slad kupujeme v Benešově, chmel v Žatci a vodu máme z řeky Střely a žlutické vodní nádrže. Pivovar jsme otevřeli v roce 2006 a od té doby u nás pracuje původně českobudějovický rodák, sládek Robert Maňák. Když jsem ho přijímal, bylo mu dvaadvacet let a praxi měl u Martina Matušky, což je ve světě pivovarnictví pojem. Nyní tu žije a má v této budově také byt. Náš úspěch stojí i na něm, jelikož je do své práce naprosto ´zažraný´," dodal s úsměvem Vladimír Lažanský.

K oblíbenosti tohoto podniku přispívá velkou měrou také kuchyně. Vyrábí se tu domácí bramborové i houskové knedlíky, omáčky, nakládané pochoutky nebo jídla z piva, jako například kachna na černém pivu. Svůj podíl na tom nese rovněž kmenový stav zaměstnanců, takže se kvalita a variabilita nabídky drží stejně vysoko.

Nic než voda, ječmen a chmel. Německý zákon o čistotě piva platí už 500 let

Publikováno:před rokemZdroj:Rozhlas.czAutor:Ondřej Himmer

Německo dnes ve velkém oslavuje své pivo. Přesně před 500 lety totiž bavorský kníže Vilém IV. stanovil povolené suroviny vaření tohoto nápoje a jeho pivovárečná norma se považuje za nejstarší zákon o kvalitě potravin na světě. S určitými změnami platí dodnes.

Dnešní oslavy naplánované skutečně velkolepě a účastní se jich přední představitelé celé země včetně kancléřky Angely Merkelové. Ta dnes promluví k pivovarníkům v Ingolstadtu, kde Vilém IV. 23. dubna roku 1516 zákon o čistotě piva vyhlásil.

Pivovarníci pak budou tomuto zákonu znovu přísahat věrnost. Bude se také slavnostně posvěcovat pivní kašna, kterou město při příležitosti oslav uvedlo včera do provozu. Je to ale spíš symbolická akce a ke zklamání milovníků piva v kašně během celovíkendového pivního festivalu bude už zase jen voda.

Na oslavy měl dnes přijet také bavorský premiér Horst Seehofer, mimo jiné i roto, že Ingolstadt je jeho domovské město. Nakonec ale nepřijede - ne snad kvůli sporům, které má s Angelou Merkelovou, ale proto, že má v Berlíně neodkladnou schůzku s dalšími premiéry spolkových zemí.

Bavorský zákon o čistotě piva, neboli Reinheitsgebot, říká, že do piva smí přijít jen chmel, voda a ječmen. Počítá se samozřejmě i s kvasnicemi, i když ty v zákoně jmenovitě uvedené nejsou. Norma říká, že kdo ji poruší, tomu bude sud zabaven.

V roce 1906 se z Reinheitsgebot stal říšský zákon, od té doby tedy platí pro celé Německo a obsažen je i v současné legislativě, byť s jistými změnami. Nápoje, které požadavky nesplňují, dodnes nemohou být označovány za pivo, ale za pivní mixy. To vadí části minipivovaru, které chtějí vyrábět pivo různými méně tradičními způsoby.

Ještě ve druhé polovině 20. století Německo používalo normu i pro účely ochrany vlastního trhu před dovozem piva ze zahraničí. To už neplatí a dovážená piva zákon o čistotě splňovat nemusejí, ovšem v roce 1987 o tom rozhodoval až Evropský soudní dvůr.

Postupem času se dělaly ústupky také ohledně pšeničných piv. Původně totiž bylo cílem, aby se pivo nevařilo ze pšenice a žita, které byly potřeba pro pekárny, a zabránilo se tak hladu. Dnes už se pšeničná piva v Německu vařit smějí.

Kickstarter #61: ArtBrew – chytrý domácí pivovar, který už získal 10 milionů Kč

Publikováno:před rokemZdroj:Objevit.czAutor:Martina Rosenkrancová

Na Kickstarteru se objevil další, velmi zajímavý startup. Tentokrát nadchne všechny milovníky piva. Jedná se totiž o chytrý, automatický domácí pivovar, který je možné ovládat pomocí aplikace.

Chytrý domácí pivovar ArtBrew, který se nedávno objevil na Kickstarteru, je skvělou zprávou pro všechny milovníky piva. Díky němu si totiž budou moci uvařit vlastní pivo v pohodlí domova a vybrat si z mnoha receptů dle své chuti.

ArtBrew je ovládán pomocí jednoduché aplikace a pivo v něm uvaříte pomocí 4 následujících jednoduchých kroků.

ArtBrew vám může nabídnout spoustu benefitů. Nejenže si budete moci uvařit doma vlastní pivo, přidávat vlastní recepty i ingredience, ale jeho obsluha i čištění jsou velice jednoduché. Díky aplikaci ArtBrew můžete přidávat vlastní recepty, ale i kontrolovat čas vaření, fázi vaření, teplotu atd.

Na tento projekt už přispělo více než 750 přispěvatelů a tvůrci zatím získali čtyřnásobek požadované částky, tedy přes 400 000 dolarů (tedy více než 10 milionů Kč). A jak se na to tváří náš národ pivařů?

Polákům chutná české pivo. Hospody jsou plné českých ležáků

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Tomáš Lemešani

České pivovarnictví svůj rekordní rok 2015 podtrhlo i nárůstem exportu. Nově boduje i na trzích, kde pivní historie nesahá moc daleko. Příkladem je Polsko, kam zvyšují vývoz téměř všechny české pivovary. Polákům chutná zejména ležák a tmavé pivo.

Zatímco v roce 2013 české pivovary vyvezly do Polska 181 308 hektolitrů piva, loni to bylo rekordních 345 141 hektolitrů. Podle Vladimíra Balacha z Českého svazu pivovarů a sladoven je to zapříčiněno právě poptávkou po tradičním českém pivu, které u severních sousedů získává věhlas.

„V roce 2015 jsme realizovali historicky rekordní objem prodeje se skokovým meziročním růstem v řádu desítek procent. Těžiště tohoto úspěchu je zejména v distribuci a dlouhodobém zájmu o naše pivo,“ říká Jiří Pekhart, obchodní manažer pivovaru Budvar pro Polsko.

I on vidí za úspěchem exportu pověst českého piva. „Tamní trh sleduje nové trendy, objevuje půvab lokálních malých pivovarů a atypických piv s přidanou hodnotou ať už ve formě různých příchutí, či silného příběhu,“ pokračuje Pekhart. Dodává, že kvůli rostoucí poptávce otevře Budvar v Polsku síť tankových pivnic a investuje do distribuce.

Společnost chce v Polsku expandovat
Zejména v hospodách ve Varšavě a Lodži se jako exkluzivní český ležák nabízí také přerovský Zubr. „Obecně cítíme stále sílící zájem o tradiční česká piva. Zajímavostí je, že se tam našemu tmavému pivu velmi daří a tvoří 50 procent z celkového prodaného množství v Polsku,“ říká ředitel pivovaru Zubr Tomáš Pluháček. Pivovar zaznamenal meziročně nárůst exportu o zhruba deset procent.

O jedenáct procent se zvýšil vývoz do Polska pivovarům ze skupiny Lobkowicz. Podle mluvčí Lucie Tučkové letos plánuje česky-čínská společnost výraznější expanzi na tamní trh, detaily však neprozrazuje.

Všechny pivovary ovšem upozorňují na fakt, že se prosazují zejména v hospodách. Dostat se na pulty polských obchodních řetězců je kvůli tlaku na ceny těžké. Každý z pivovarů proto právě boj o místo v obchodech označuje za největší prioritu příštích aktivit na polském trhu.

Speciály ze spilky: Ostravar přichází na trh s novou pivní řadou

Publikováno:před rokemZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Petr JiříčekOstravar

Pivovar Ostravar v těchto dnech vysílá na trh novou pivní řadu, která bude zahrnovat pivo určené jen pro vybrané hospody a restaurace.



Speciály ze spilky, jak se bude novinka jmenovat, se tak po prémiovém ležáku Ostravar premium a světlém výčepním pivu Ostravar Originál stanou třetí plnohodnotnou kmenovou značkou ostravského pivovaru.

Název řady je odvozen od skutečnosti, že Ostravar, jako jeden z posledních velkých pivovarů, používá při přípravě piva otevřené kádě spilky.

„Speciály ze spilky budou vařeny podle speciálních receptur, ať už zcela nových, nebo v minulosti úspěšných. Na čepu budou speciály pouze omezenou dobu," upozorňuje pivaře manažerka značky Zuzana Cieciotková s tím, že speciály budou stáčeny výhradně do sudů a hospodští s pivem obdrží také speciální pivní džbánky o objemu 0,4 litru, takzvané bucláčky.

Novou řadu ostravských speciálů na trh uvede černé pivo Černá Barbora, které bude na čepu minimálně do konce prázdnin.

„Pivo, které dostalo jméno po patronce ostravských havířů, vyniká přirozenou hořkostí. Vaří se ze čtyř sladů a na rozdíl od mnoha jiných černých piv není uměle přislazováno," doplnil vrchní sládek Ostravaru Roman Richter. Speciály ze spilky jsou po vstupu pivovaru do názvu vítkovické multifunkční haly, novém konceptu hospod s názvem Ostravarna a prodloužení Slavností pivovaru již čtvrtou novinkou Ostravaru v letošním roce.

Sedm Kulí z Benešova dostane Top Delikatesu

Publikováno:před rokemZdroj:PrahaDnes.infoAutor:Ladislav LojkaFerdinand

Letos v pořadí 19. ročník veletrhu GastroFair Víno&Delikatesy, který se uskuteční ve dnech 26. - 28. 4. 2016 na pražském Výstavišti, představí během tří dnů největší expozici vín, destilátů a dalších nápojů včetně pochutin z "nových" zemí Evropské unie. Pestrou nabídku doplní také točené pivo Ferdinand z Benešova.

Benešovský pivovar, který každoročně boduje v různých soutěžích, letos nově získá právě na tomto veletrhu certifikát TOP DELIKATESA. Konkrétně zde bude oceněn polotmavý speciál 13% Sedm Kulí. Certifikát bude moc pak užívat po dobu čtyř let. Polotmavý speciál Sedm kulí je ochucené pivo s příchutí bylin s unikátní a nenapodobitelnou hořkosladkou chutí. Pivovar Ferdinand k výrobě piva používá technologii spodního kvašení a dozrávání v ležáckých sklepích. Je jeden z mála posledních pivovarů v ČR provozujících vlastní humnovou sladovnu. Právě slad, který je důležitou součástí při vaření piva, dostává pivovar do popředí mezi pivovarnickou obec. Ročně ho zde vyrobí až 2300 tun.

Pivovar je nejsilnější značkou v regionu Benešova, ale postupně se mu daří dostávat i za tyto hranice a tak pivo již můžete ochutnat v Brně, Hradci Králové nebo Jindřichově Hradci. V Praze je možné zajít na Ferdinanda do více než třiceti provozoven, například Pivnice Ferdinand, restaurace Lalibela nebo nově otevřená Pragovka ve Vysočanech. Mimo restaurace funguje také služba Ferdadomu.cz, kdy každou středu pivovar zaváží předem objednané pivo na pražské adresy.

Pokud tedy ještě neznáte benešovské pivo nebo se budete chtít na veletrhu osvěžit skutečným pivem, určitě vyhledejte stánek Ferdinand.

Černá Hora proměnila etikety svých limonád. Nabídne i radler podle vlastní chuti

Publikováno:před rokemZdroj:Marketing&MediaAutor:Martin ŠtěrbaČerná Hora

Chmelové limonády pivovaru Černá Hora, který spadá pod společnost Lobkowicz, se během dubna představil v novém vizuálu. Ten vytvořila společnost Grep design.

"Úkolem studia Grep design bylo vytvořit etikety, které se přiblíží současným požadavkům nealko trhu a oslovily tak i zákazníky ve větších městech," sdělila MAM Marcela Flanderková ze sekretariátu Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.

Černá Hora Citronáda, Černá Hora Malináda a Černá Hora Koala mají novou recepturu, vylepšenou chuť i nové etikety. "Malináda skutečně voní po zahradních malinách, což je velmi příjemné. Nově jsme ji mohli vyzkoušet na zahájení turistické sezóny na nádvoří Pivovaru Černá Hora. Ohlasy byly velmi pozitivní," uvedl výrobní ředitel Pivovaru Černá Hora Vlastimil Zedek. Stávající podoba tria Citronáda, Malináda a Koala přichází trh v moderním, hravém a jednoduchém designu, který má společnosti Černá Hora dopomoci k plánované expanzi.

Pivovar Černá Hora také zákazníkům nabídne namíchat si svůj vlastní radler podle chuti. "Spotřebitelé budou mít k dispozici tak zvanou kuchařku, kterou pro ně vydáme a která bude obsahovat právě naše doporučení na nejvhodnější kombinace, které jsme pečlivě testovali. Největším překvapením pro nás byla kombinace pšeničného piva s limonádou, která nám skutečně chutnala," doplňuje obchodní sládek Pivovarů Lobkowicz Bořek Bartoněk.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.02.2018 20:115.997/5.997