Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Frýdlant propojí propagaci města s pivovarem

Publikováno:před rokemZdroj:Město FrýdlantFrýdlant

Na vzájemné propagaci v nadcházející turistické sezóně se v úterý 8. března 2016 dohodli na radnici zástupci města Frýdlant se Zámeckým pivovarem Frýdlant. Pivovar se dočkal znovuotevření v roce 2014 a od té doby je vyhledávaným turistickým cílem, což zvyšuje povědomí o celém městě a výběžku.

Zámecký pivovar Frýdlant na sebe upozorňuje nejen přílivem turistů, ale také úspěchy. Nedávno získal na prestižní Pivní pečeti 2016 dvě zlaté a jednu stříbrnou pečeť. Podařilo se mu také uspět na soutěži o nejlepší turistickou atraktivitu, kterou vyhlašuje agentura CzechTourism. Bodoval v kategorii Fénix: znovuzrozený projekt a soutěž vyhrál i jako absolutní vítěz v hlasování veřejnosti. „O pivovaru ve Frýdlantě se začíná vědět po celé republice, a proto jsme moc rádi, že s námi chce začít pracovat na společné propagaci. Oběma stranám to může jen přinést,“ říká starosta Frýdlantu Dan Ramzer. „Společná propagace má určitě velký smysl. Protože pivovar je zasazený do historického prostředí, ze kterého ho nelze vytrhnout. Proto je logické, že se budou všechny pamětihodnosti a zajímavosti města propagovat najednou. Tak, aby to dávalo smysl i turistům a podalo jim to ucelenou informaci o historii i současnosti Frýdlantu,“ vysvětluje majitel Zámeckého pivovaru Frýdlant Marek Vávra, který stojí za projektem jeho obnovy.

Pivovar už dnes slouží jako přirozené informační centrum, do budoucna by se tato role měla ještě rozšířit. Také město oblíbený výletní cíl turistů propaguje, naposledy například na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu u nás, veletrhu Holiday World v Praze.

Součástí společné propagace budou během hlavní turistické sezóny nejen společné propagační materiály a propojené weby, ale i jedna novinka, kterou jistě turisté ocení. „Pivovar se stane dalším objektem, který bude zařazen do systému zvýhodněného vstupného města. V současné době tento systém nabízí vstup do čtyř objektů města za cenu tří. Nově může zvýhodněná vstupenka zvát i do pivovaru za nižší vstupné,“ říká Dan Ramzer. Pivovar až doposud turisty a návštěvníky provázel po areálu zdarma. „Loni jich ale prohlídku absolvovalo na dva a půl tisíce, což už se nedalo při běžné práci zvládat. Letos proto najmeme průvodce, kteří se budou turistům věnovat sami. A to je důvod, proč budou nově prohlídky zpoplatněné. Cena ale není nikterak vysoká, počítáme, že půjde o padesátikorunu za dospělou osobu,“ doplňuje Marek Vávra.

Město Frýdlant s pivovarem chystá i další užší spolupráci. Cíl je z pohledu města i pivovaru stejný. Zajistit návštěvníkům co nejlepší a největší servis a nabídnout jim co nejvíce zajímavých aktivit pro smysluplné a zajímavé trávení volného času ve Frýdlantu a v jeho okolí.

Gambrinus opět podpoří ležáky. A hospodské

Publikováno:před rokemZdroj:Mediář.czGambrinus

Pivovar odděluje typ piv vařených pro restaurace a pro maloobchod a připravuje vzdělávací projekt pro 2.000 restaurací.

Loňská kampaň Gambrinusu s fiktivní značkou Patron, která propagovala nepasterizovanou dvanáctku Gambrinus, byla první krok. V letošním roce na to naváže další podpora čepovaných ležáků včetně nových piv: nepasterizovanou dvanáctku následovala na přelomu loňského a letošního roku polotmavá dvanáctka a chystají se i další nová piva. Souběžně s podporou čepovaných ležáků poběží organizovaná podpora restaurací. Zástupci pivovaru Gambrinus, který patří do portfolia Plzeňského Prazdroje, to uvedli na dnešní tiskové konferenci.

„Snažíme se dlouhodobě podporovat české hospodské a současně oživit ležáky Gambrinusu. V povědomí běžných pivařů se ve spojení s touto značkou vybavuje stále primárně desítka, ale ležáků vaříme pořád víc a jsme hrdi na to, jak chutnají. Loňskou kampaní jsme na to chtěli upozornit. Chceme také ukázat, že se Gambrinus mění podobně, jako se vyvíjí trh,“ uvedl Marek Dvořák, manažer značky Gambrinus.

„Gambrinus není jen desítka“
Podle Dvořáka se podařilo splnit dlouhodobý cíl pivovaru oddělit piva, která si lidé mohou dát v hospodách a která si koupí v maloobchodu, což měly zajistit především právě nové ležáky. „V současnosti dělá poměr ležáků ku desítce zhruba dvacet ku osmdesáti procentům, ale i to je výrazný posun oproti období před kampaní. Z roku 2013 na rok 2014 se nám v ležácích růst nedařilo, ale v posledním kvartálu 2015 jsme tento trend převrátili o patnáct procent z 9,7% poklesu na 4,8% růst v prodejích,“ uvedl Dvořák.

Návrat k ležákům jako chuťově plným pivům je podle něj obecný tržní trend: v letošním roce by měl podle předpokladů Gambrinusu celkový podíl prodaných ležáků v hospodách poprvé překonat desítku.

„I letos se budeme intenzivně věnovat ležákům a vývoji nových produktů a o to, aby nepasterizovanou dvanáctku Gambrinus ochutnalo co nejvíc pijáků piva. Chystáme nové limitované várky. Nadále razíme zásadu, že pivo v hospodách bude jiné než koupené v maloobchodu,“ řekl Dvořák.

Přijde akce pro 2.000 hospod
Druhou prioritou pivovaru podle něj bude podpora hospodských. „Chceme pracovat na jejich dalším vzdělávání ve správném skladování a čepování piva, a to ve velkém. V prvním kroku oslovíme touto aktivitou asi 2.000 hospodských. V druhé vlně budeme o správně čepovaném pivu informovat i pivaře, aby si to mohli v hospodách ověřit a žádat,“ říká Dvořák.

Podrobnosti o komunikačních aktivitách zatím nesdělil, jen zmínil, že s nimi pivovar ve větší míře počítá od začátku července. Objevit by se mělo také další video a online program.

„Kampaň zvrátila předsudky“
Loňská aktivita oslovila podle manažera Gambrinusu zhruba 5,4 milionu českých pivařů. Televizní kampaň z toho viděli asi dva miliony lidí. „Byla to nejzapamatovanější kampaň za poslední dva roky podle našeho vlastního měření,“ tvrdí Dvořák.

Byla to také nejdiskutovanější pivní akce v online médiích. „Pohnuli jsme se dvěma základními předsudky: O čtvrtinu jsme snížili počet lidí, kteří ke Gambrinusu mají nějaké předsudky. Podíl konzumentů, kteří podle svého vyjádření nemají žádné bariéry ve vztahu ke značce Gambrinus, vzrostl z 52 na 56 %,“ uvedl Dvořák s odvoláním na výzkum, který pro pivovar dělala TNS Aisa.

Prodej Pilsneru Urquell se meziročně zvýšil o osm procent

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil. Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v ČR a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Na českém trhu podle Vladimíra Jurina z Plzeňského Prazdroje vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. "Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury," uvedl. I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Rony Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohl i zvýšené spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hl. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

"Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell," řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii. Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Prodej piva Pilsner Urquell vzrostl loni o osm procent. Firma poprvé pronikla i do Číny

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTKPrazdroj

● Prodej českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014.
● Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Popularita vzrostla i v Jižní Koreji.
● Na prodejnost měl vliv i nově navržený design lahví nebo hokejové mistrovství světa.

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně více než o osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil. Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů, řekl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v ČR a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Na českém trhu podle Juriny vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. "Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury," uvedl.

I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Ronym Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohla i zvýšená spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hektolitrů. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

"Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell," řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii.

Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Pilsner Urquell překonal rekord. Zvýšil prodej o osm procent

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKPrazdroj

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil.

Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792.000 hektolitrů. ČTK to dnes řekl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v České republice a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Vyšší zájem o pivo
Na českém trhu podle Juriny vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. „Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury,“ uvedl.

I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Rony Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohl i zvýšené spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Prodej v exportních zemích
Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hl. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

„Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell,“ řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii. Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Prazdroj poprvé pronikl do Číny, prodej se zvýšil o osm procent

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil. Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v České republice a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Na českém trhu podle PR manažera Plzeňského prazdroje Vladimíra Juriny vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. „Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury,“ uvedl.

První čínská vlaštovka
I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Rony Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohl i zvýšené spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny.

Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hektolitrů. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

Tradiční lahve
„Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell,“ řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii.

Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Pivovar Holba získal v prestižní degustační soutěži třikrát zlato

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czHolba

O nejlepších pivech je rozhodnuto. Z degustační soutěže Zlatý pohár PIVEX 2016 si Pivovar Holba odvezl zlato pro Holbu Premium, Horské byliny i Holbu Free.

Holba Premium zvítězila v kategorii sudových ležáků a ze soutěže si odváží Zlatý soudek PIVEX 2016. Holba Horské byliny obhájila loňské vítězství v kategorii ochucených piv a také si letos z PIVEXU odváží zlato. Nejlepší ocenění degustátorů a šampionát mezi nealko pivy patří Holbě Free. Kromě 3 vítězství putuje do hanušovického pivovaru speciální ocenění - certifikát kvality pro Holbu Classic.

Hlavním kritériem hodnocení piv byla především chuť, vůně, říz a hořkost, ale i vzhled piva a celkový dojem po napití, tedy nejdůležitější vlastnosti pro konzumenta. A v neposlední řadě také pitelnost, která je silnou stránkou Holby.

V čem spočívá tajemství úspěchu pivovaru Holba?
Holba Premium se drží na špici u degustátorů doma i v zahraničí. Oceňují především její plnou a vyváženou chuť, která je výsledkem vaření piva podle tradičních receptur. U Holby se do kvality piva významně promítá várečná voda, kterou pivovar čerpá z vlastních hloubkových vrtů. Také Holba Horské byliny je pivem s ryze přírodním složením. Hanušovičtí pivovarníci vsadili na známé byliny, které v Jeseníkách rostou, a to přineslo úspěch. Jejich vyvážený poměr dává pivu příjemnou chuť, odlišnou od běžných ovocných piv v nabídce.

„I když jde o lehké ochucené pivo, není to žádná limonáda. Naopak, zachovává si svůj fundament i osobitou charakteristiku. Příjemně se pije a výborně zažene žízeň,“ vidí jako jednu z příčin úspěchu ředitel pivovaru Holba Vladimír Zíka. Holba je správná volba i v případě, že si chcete dát nejlepší ležák nebo nealko.

Úspěchem a pro konzumenty určitě dobrou zprávou je i to, že pivovar Holba dokázal zvítězit napříč kategoriemi, což potvrzuje špičkovou kvalitu všech piv značky bez rozdílu na stupňovitost.

Nejlepší piva se vaří na střední Moravě
Skutečnost, že se nejlepší piva vaří na střední Moravě, potvrzují získané medaile pro piva všech 3 pivovarů moravské pivovarnické skupiny PMS. Zubr, Holba a Litovel obsadily v soutěži PIVEX první místa ve všech kategoriích lahvových piv a celkově si ze soutěže odváží historicky rekordní počet 16 ocenění celkem.

Pivovar Holba přináší pivní novinky
Patří k nim polotmavý Josefský kroužkovaný ležák, na kterém si hanušovičtí pivovarníci dali extra záležet a poprvé se jim bude připíjet na Josefa. Je speciálně chmelený hlávkovým chmelem a výborný říz mu dodává dvojí kvašení. Josefský ležák patří k pivům, které hanušovický pivovar vaří při výjimečných příležitostech a v omezeném množství, takže jsou v nabídce pouze do vyprodání zásob.

„Pepíka, tak mu pracovně říkáme, si pečlivě hlídáme. Dali jsme mu to nejlepší a teď už nabírá na síle v ležáckých sklepích. Bude vynikat nejen plnou a přitom osvěžující chutí, ale taky krásnou vůní čerstvého chmele,“ vzkazuje konzumentům sládek pivovaru Holba Luděk Reichl.

Nově si také můžete v restauracích, hospodách a barech vychutnat třetinky o objemu 0,33 l s ležákem Holba Premium. Podle výsledků průzkumu pivovaru Holba je třetinka piva ideální mírou třeba k obědu a pivo z menších lahví preferují i ženy nebo mladí konzumenti, kteří rádi sáhnou po trendy obalech.

Poctivé české pivo má cenu zlata

Publikováno:před rokemZdroj:Blog iDNESAutor:Tomáš Pluháček

Říká se, že dobrých zpráv není nikdy dost a já s tímto pořekadlem naprosto souhlasím. O to víc jsem rád, když se o dobrou, vlastně v tomto případě skvělou, zprávu mohu podělit i s ostatními.

V polovině února proběhl již čtyřiadvacátý ročník prestižní pivní degustační soutěže PIVEX, ve kterém se absolutním šampionem stal ležák Zubr Premium. Pro pivovar Zubr se jednalo o mimořádně úspěšný ročník soutěže, ve kterém se potvrdilo, že důraz na kvalitu, tradici a poctivou výrobu se vyplácí. O to více mě mrzí reakce k otázce důvěryhodnosti soutěže, které občas slýchám nebo čtu, především mimo pivovarskou veřejnost.

Je pravdou, že různé pivní soutěže rostou jako houby po dešti a já zcela chápu, že někteří milovníci piva, štamgasti či pivní nadšenci mohou být zmateni a pohlížet na ně s jistou dávkou skepse ve smyslu „jak si to ty pivovary zase pěkně zařídily“. Ale určitě si všechny soutěže nezaslouží, aby byly házeny do jednoho pytle. Na jedné straně existuje mnoho „fanouškovských“ soutěží a na té druhé ty prestižní a odborné, které mají za sebou mnohaletou historii, v jejich porotách zasedají ty největší kapacity pivovarského oboru a hodnocení probíhá v regulérních podmínkách. A právě jednou z nich je PIVEX.

Zlatý pohár PIVEX, jak zní celý název soutěže, je prestižní odborná dvoukolá soutěž, jejímž odborným garantem je Výzkumný ústav pivovarský a sladařský v Praze. Odborníci v porotě včetně předních českých sládků či pedagogů hodnotí piva anonymně a hlavními kritérii jsou chuť, vůně, plnost, říz či hořkost. Úvodní kolo odborné degustace proběhlo již v první polovině listopadu 2015, druhé pak v lednu letošního roku. O vítězství, o kterém rozhoduje součet hodnot z obou kol, se popralo celkem 45 značek z 15 pivovarů. Obdobným případem je i soutěž České pivo, jejíž vyhlášení probíhá každoročně na podzim. Tato významná soutěž je vyhlašována Českým svazem pivovarů a sladoven a senzorické vlastnosti piva posuzuje za dohledu notáře odborná komise.

Právě tyto dvě soutěže s mnohaletou tradicí jsou mezi těmi, kde je maximálně garantováno objektivní hodnocení, a proto také do nich pivovar Zubr přihlašuje svá piva. O to více mě těší, že je na těchto soutěžích každoročně oceňována naše tvrdá a poctivá práce. V otázce účasti v soutěžích totiž razím postoj, že kvalita by měla stát nad kvantitou.

Hovoří se o důležitosti poctivé české výroby, kvalitních surovin a tradičních postupů. Právě tyto hodnoty my vyznáváme, když vaříme naše tekuté zlato. A jsme za to odměňováni nejen odbornými cenami, kterých si velmi vážím, ale především také přízní našich věrných zákazníků a štamgastů. A právě ti jsou těmi nejpřísnějšími hodnotiteli ze všech.

Krušovické pivo teklo proudem. Heineken ČR prodal miliony hektolitrů

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice. V roce 2014 prodal 2,24 milionu hektolitrů piva. Výroba ciderů začala loni, sdělil mluvčí společnosti Jiří Hauptmann.

Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. Pod Heineken ČR patří v tuzemsku pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

V tuzemsku Heineken ČR prodal 1,7 milionu hektolitrů piva. "Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou," uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i těm dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Nové balicí linky
Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví. V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků.

Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.

Nová restaurace Nota Bene nabízí českou kuchyni a pivo z malých pivovarů ze šesti píp

Publikováno:před rokemZdroj:Barové novinyNota Bene

Jen několik kroků od I.P.Pavlova se na konci ledna otevřela nekuřácká restaurace Nota Bene. Láká na českou kuchyni, lokální suroviny a šest píp s pivy výhradně z malých pivovarů. Zapomeňte na velkou desítku a vepřo-knedlo. V Nota Bene ochutnáte českou gastronomii, na kterou můžeme být hrdí, a poznáte, že pivní svět za Plzní teprve začíná.

„Naše kuchyně vychází z českých gastronomických tradic první republiky, přizpůsobili jsme ji ale dnešním chutím a stylu. Vaříme z čerstvých lokálních surovin, které odebíráme od českých farmářů a řezníků. Nechceme naplňovat české knedlíkové klišé, pracujeme se surovinami, které se u nás pěstují nebo tradičně pěstovaly, i když je většina lidí možná za typicky české nepovažuje. Příkladem může být třeba čočka, chřest nebo bazalka,“ vysvětluje spolumajitel a zároveň šéfkuchař Lukáš Nevyjel koncept Nota Bene. Pro větší variabilitu nemá restaurace stálý jídelní lístek, ale nabízí každý týden šest až osm stálých jídel, doplněná o další tři jídla a polévku z denní nabídky. Aktuální i polední menu najdete vždy na webu restaurace. Můžete tu ochutnat například králíka na černém pivě se špenátovým pyré a bramborovým knedlíkem (185 Kč), hovězí loupanou plec pečenou na cibuli s bramborovou kaší (149 Kč) nebo candáta na másle s teplým čočkovým salátem (185 Kč).


Nová restaurace Nota Bene nabízí českou kuchyni a pivo z malých pivovarů ze šesti píp




Jen několik kroků od I.P.Pavlova se na konci ledna otevřela nekuřácká restaurace Nota Bene. Láká na českou kuchyni, lokální suroviny a šest píp s pivy výhradně z malých pivovarů. Zapomeňte na velkou desítku a vepřo-knedlo. V Nota Bene ochutnáte českou gastronomii, na kterou můžeme být hrdí, a poznáte, že pivní svět za Plzní teprve začíná.



„Naše kuchyně vychází z českých gastronomických tradic první republiky, přizpůsobili jsme ji ale dnešním chutím a stylu. Vaříme z čerstvých lokálních surovin, které odebíráme od českých farmářů a řezníků. Nechceme naplňovat české knedlíkové klišé, pracujeme se surovinami, které se u nás pěstují nebo tradičně pěstovaly, i když je většina lidí možná za typicky české nepovažuje. Příkladem může být třeba čočka, chřest nebo bazalka,“ vysvětluje spolumajitel a zároveň šéfkuchař Lukáš Nevyjel koncept Nota Bene. Pro větší variabilitu nemá restaurace stálý jídelní lístek, ale nabízí každý týden šest až osm stálých jídel, doplněná o další tři jídla a polévku z denní nabídky. Aktuální i polední menu najdete vždy na webu restaurace. Můžete tu ochutnat například králíka na černém pivě se špenátovým pyré a bramborovým knedlíkem (185 Kč), hovězí loupanou plec pečenou na cibuli s bramborovou kaší (149 Kč) nebo candáta na másle s teplým čočkovým salátem (185 Kč).

REKLAMA:

U jídla ale Nota Bene nekončí. Česká gastronomie by nebyla kompletní bez dobrého piva a ani to se v Nota Bene netočí podle zajetých českých standardů. V nabídce jsou totiž piva z malých českých pivovarů, které druhý z majitelů Martin Holba osobně a velmi pečlivě vybírá. Na baru je čepují ze šesti píp a Martin Holba vás s radostí provede jejich chutěmi a vůněmi a doporučí, které pivo se hodí k vašemu jídlu nebo třeba náladě.

Ve stálé nabídce jsou piva z Únětického pivovaru, střídají se pivovary Kocour a Matuška a jedna z píp je vyhrazena pivovarnickým specialitám (aktuálně například Staňkovu rukodělnému pivovárku z Třebonic a to speciálu chmelenému celými hlávkami chmele ). „Češi jsou národ pivařů, ale spíše co se týká kvantity nežli kvality. My se snažíme nabídnout pivo jako zážitek a nápoj, který je srovnatelný s vínem. Je třeba ho vychutnávat, poznávat a degustovat a to chceme našim zákazníkům nabídnout, protože i nám samotným se podobných podniků v Praze nedostává,“ vysvětluje Martin Holba. Pivní degustaci můžete doplnit i chuťovkami k pivu, aktuálně například zavináčem z čerstvého pstruha nebo nakládaným pikantním romadurem.

Restauraci Nota bene otevřeli v lednu 2012 dva přátelé – šéfkuchař Lukáš Nevyjel a výčepní Martin Holba ve snaze otevřít si podnik, kde se oba budou moci věnovat tomu, co je nejvíc baví a zajímá – kvalitní jídlo a dobré pivo. Oba mají mnohaleté zkušenosti s řízením restaurace, a měli proto přesnou představu, jaká by jejich restaurace měla být a čeho se chtějí vyvarovat. V Nota Bene chtějí zákazníkům nabídnout kvalitu, poctivé řemeslo a ukázat, co všechno je česká gastronomie a přesvědčit je o jejích kvalitách a snad i zbourat mnohá česká stravovací klišé.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.11.2017 11:125.760/5.760