Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Prazdroj loni prodal 10 milionů hektolitrů piva, kvůli ruskému trhu stejně jako o rok dříve

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako o rok dříve. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu klesla licenční výroba piva v Rusku. Řekla to dnes mluvčí největší české pivovarnické skupiny Judita Urbánková. Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Prazdroj loni prodal stejně piva jako o rok dříve, růst brzdil ruský trh

Publikováno:před rokemZdroj:Česká televizeAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Přes meziroční nárůsty v Česku i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal Prazdroj loni o více než osm procent víc, což představovalo přes dva miliony hektolitrů. Prodej v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů. Konkrétní objemy prodeje v Česku a cizině však mluvčí největší české pivovarnické skupiny Judita Urbánková nesdělila. V minulých letech ale pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva na domácím trhu a zbytek v zahraničí.

Za posílením prodejů stojí tradiční české ležáky
Za posílením prodejů všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Kromě prémiového Pilsneru Urquell byl zájem i o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Úspěch zaznamenaly i limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Skupina také prodala loni v Česku více nealkoholického piva, hlavně míchaných nápojů z piva Birell a alkoholického cideru Kingswood, tedy částečně zkvašeného jablečného moštu. Pokračovala v podpoře návštěvnosti hospod a restaurací ve spolupráci s provozovateli. „Ukazuje se, že lidé u čepovaného piva vyhledávají nové chuťové zkušenosti i kvalitní zážitek u značek, které znají. Proto jsme dokončili úplné oddělení výrobků Gambrinus pro hospody od variant v lahvích (Gambrinus 12 a 10 nepasterizované jsou jen čepované),“ uvedl generální ředitel Paolo Lanzarotti.

Prazdroj se podle něj dále dlouhodobě snaží zvyšovat českou pivní kulturu. Školí výčepní, radí majitelům, nabízí tankovou technologii, spolupracuje na otevírání konceptových restaurací, pomáhá vylepšovat provozovny i služby. „Hospody, kde se intenzivně věnují perfektnímu servisu a nabízí příjemné prostředí, mají až o dvacet procent vyšší tržby a častější opakovanou návštěvnost,“ řekl.

V exportu Prazdroj posílil zejména v evropských zemích jako Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovinsko. Zájem o plzeňské pivo ale vzrostl i v Asii, především v Jižní Koreji. „Dokázali jsme získat nové trhy jako Ghana nebo Hongkong, poprvé v novodobé historii jsme vyvezli pivo do Číny,“ uvedl generální ředitel Lanzarotti.

Samotný vývoz z Česka letos pivovar neuvedl, v roce 2013 však přesáhl 1,1 milionu hektolitrů piva. Licenční výroba piva v zahraničí se v minulých letech pohybovala kolem dvou milionů hektolitrů ročně.

Prazdroj zvýšil prodej v Česku i zahraničí. Prodal 10 milionů hektolitrů piva

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku, řekla mluvčí největší české pivovarnické skupiny Judita Urbánková.

Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal Prazdroj loni o více než osm procent víc, což představovalo přes dva miliony hektolitrů. Prodej v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792.000 hektolitrů.

Za posílením prodejů všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Kromě prémiového Pilsneru Urquell byl zájem i o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Úspěch zaznamenaly i limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Skupina také prodala loni v Česku více nealkoholického piva, hlavně míchaných nápojů z piva Birell a alkoholického cideru Kingswood, tedy částečně zkvašeného jablečného moštu. Pokračovala v podpoře návštěvnosti hospod a restaurací ve spolupráci s provozovateli. "Ukazuje se, že lidé u čepovaného piva vyhledávají nové chuťové zkušenosti i kvalitní zážitek u značek, které znají. Proto jsme dokončili úplné oddělení výrobků Gambrinus pro hospody od variant v lahvích (Gambrinus 12 a 10 nepasterizované jsou jen čepované). Rozšiřujeme počet tankových hospod, kam lidé stále raději chodí na pivo s maximální čerstvostí. Piva z tanků jsme prodali o 3,5 procenta více," řekl generální ředitel Paolo Lanzarotti.

Prazdroj se podle něj dále dlouhodobě snaží zvyšovat českou pivní kulturu. Školí výčepní, radí majitelům, nabízí tankovou technologii, spolupracuje na otevírání konceptových restaurací, pomáhá vylepšovat provozovny i služby. "Hospody, kde se intenzivně věnují perfektnímu servisu a nabízí příjemné prostředí, mají až o 20 procent vyšší tržby a častější opakovanou návštěvnost," řekl.

V exportu Prazdroj posílil zejména v evropských zemí jako Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovinsko. Zájem o plzeňské pivo ale vzrostl i v Asii, především v Jižní Koreji. "Dokázali jsme získat nové trhy jako Ghana nebo Hongkong, poprvé v novodobé historii jsme vyvezli pivo do Číny," uvedl ředitel. Samotný vývoz z ČR letos pivovar neuvedl; v roce 2013 přesáhl 1,1 milionu hektolitrů piva. Licenční výroba piva v zahraničí se v minulých letech pohybovala kolem dvou milionů hektolitrů ročně.

V bývalých kasárnách v Lounech vaří v tancích na pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTK

V bývalých kasárnách v Lounech se vaří v tancích první zkušební várka piva. Kapacita je 10.000 hektolitrů ročně a sloužit bude nejen pivovaru v nedalekém Zichovci, ale i sládkům bez zázemí. Majitelé budou nabízet desítku, dvanáctku i speciály, v budoucnu také piva dozrávající v dubových sudech po destilátech. ČTK to řekl majitel Jan Husák.

V bývalých kasárnách v Lounech se vaří v tancích první zkušební várka piva. Kapacita je 10.000 hektolitrů ročně a sloužit bude nejen pivovaru v nedalekém Zichovci, ale i sládkům bez zázemí. Majitelé budou nabízet desítku, dvanáctku i speciály, v budoucnu také piva dozrávající v dubových sudech po destilátech. ČTK to řekl majitel Jan Husák.

Moderní provoz si budou moci vyzkoušet i jiní sládci. "Poskytneme volnou kapacitu takzvaným létajícím pivovarům, což jsou šikovní sládci, kteří nemají vlastní pivovar," vysvětlil Ondřej Husák. "Můžeme nabídnout vaření se spodním i svrchním kvašením, máme i chlazené sklady," doplnil.

Čepované pivo z Loun budou možná časem moci vyzkoušet i obyvatelé okolních vesnic, kde hospoda není. Firma totiž plánuje vyrážet na okružní jízdy s pivobusem. "Mapujeme teď okolí a obce, kam bychom mohli přijet, na dvě hodiny zaparkovat a nabídnout místním pivo," uvedl Jan Husák mladší. S nízkopodlažním pivobusem plánuje firma jezdit i na festivaly či různé narozeninové oslavy, posezení uvnitř je zhruba pro 20 lidí.

V plánu mají majitelé stavět pivní sklepy na dubové sudy po whisky či brandy, v nichž by zrálo pivo. Novinkou bude také půllitr, jehož návrh zadala firma ve spolupráci s Ústavem průmyslového designu na Fakultě architektury při ČVUT Praha. Do soutěže se přihlásilo 80 studentů. Do finále postoupí tři, podle kterých bude vyroben skleněný prototyp.

První pivo přímo v pivovaru v Lounech si budou moci lidé koupit v nejbližší době. Konkrétní termín se zdráhal Jan Husák vyřknout, neboť ho už několikrát posouval.

Várečné právo dostaly Louny v roce 1250, na přelomu 19. a 20. století se pyšnily jedním z nejmodernějších pivovarů v Čechách. Jeho historie skončila uzavřením před šesti lety. Teď jsou ve městě dva malé restaurační pivovary.

Gambrinus alias Patron si vylepšuje pověst. Na prodejích to ale nemusí být znát

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav PetrGambrinus

Nejprodávanější značka piva v Česku si zlepšuje image u pivařů. Na růstu jejího prodeje se to ale zatím nemusí projevit. Loňská mystifikace s údajným minipivovarem Patron, masivní marketingová podpora a řada nově představených nových piv se Gambrinusu vyplácí. Alespoň z pohledu příznivějšího vnímání této značky mezi zákazníky. Na výrazně větší objem prodeje to však zřejmě vliv nemá.

Průběžné vyhodnocování agenturou TNS AISA od loňského léta ukázalo, že se o čtvrtinu snížila skupina respondentů, kteří značku Gambrinus z nějakých důvodů kritizují. Počet lidí, kteří neměli ke gambrinusu výhrady (pozn. red. – představitelé pivovaru používají výraz předsudky), se zvýšil o 10 procent.

Agentura testuje vnímání gambrinusu každý měsíc na jiném vzorku 480 respondentů, celkově jich dosud oslovila 6 tisíc.

„Tyto výsledky vnímáme jako první krok v celém procesu změn. Asi těžko můžeme čekat, že lidé, kteří dosud gambrinus tvrdě odmítali, ho najednou začnou chválit. Chceme ale ukázat, že se značka mění. A že už nejde jen o tradiční desítku, ale o řadu dalších a nových variant,“ komentuje průzkum manažer Gambrinusu Marek Dvořák.

Objemy prodeje konkrétních značek všechny pivovary s ohledem na konkurenci tají. „V případě výčepních piv se podíl Gambrinusu na českém trhu nemění,“ uvedl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje. K určitému zlepšení prodeje došlo u ležáků Gambrinus (jedenáctky a dvanáctky). Ty ale tvoří zatím jen 20 procent všech piv této značky – proti 80 procentům, která stále připadají na výčepní gambrinus.

Pověst se napravuje pomalu
Plzeňský Prazdroj, pod který Gambrinus spadá, roky podceňoval kvalitu i propagaci tohoto nejprodávanějšího piva u nás. Ještě před deseti lety neslo značku Gambrinus každé čtvrté v Česku prodané pivo. To představovalo výrobu kolem 4 milionů hektolitrů ročně. Gambrinus se však postupně stal u řady zákazníků symbolem opovrhovaného lacině a rychle vařeného „europiva“.

Objem i podíl na trhu prudce klesal. Až posléze v pivovaru přistoupili k zásadnímu zlepšení technologie a celé kvality. Jenže poničená pověst se jen pomalu napravuje.

Když se loni v květnu objevil na trhu nový minipivovar z Čepic na Klatovsku a nabídl nové pivo značky Patron do desítek hospod v Plzni a Praze, zákazníci nešetřili chválou. Nikdo netušil, že ve skutečnosti teče ze sudů s logem Patrona staronový a řadou pivařů zatracovaný gambrinus. Pivovar se pokusil mystifikací ukázat na to, že lidé už soudí jen podle dřívější pověsti a ne podle vlastní zkušenosti.

Zlepšit dohled u hospod
Gambrinus nasadil do boje o zlepšení své pověsti řadu nových značek, nefiltrované, nepasterizované, desítky i ležáky, nyní doplněné o polotmavou dvanáctku.

Letos se chce také víc než jindy soustředit na kontrolu hospod a spolupráci s hospodskými. Právě oni výslednou kvalitu ovlivňují způsobem skladování a čepování. Přesně o to samé se v poslední době intenzivně snaží i všechny další pivovary u nás. Snaží se všemožně zastavit propad prodeje sudového piva.

„Je pravda, že gambrinus za poslední roky udělal velký skok v kvalitě. Ale to mu nemusí pomoct ke zvýšení prodeje. Celková spotřeba totiž vytrvale padá a to postihuje v první řadě ty největší výrobce. Zvýšit hodně prodej nějaké zavedené značky je už nadlidský úkol,“ reaguje nezávislý pivovarnický expert a někdejší šéf pivovarnického svazu Jan Veselý.

Prazdroj zřejmě během letoška změní majitele, dosud mateřský SABMiller, dvojka světového trhu, se dohodl na prodeji všech svých pivovarů globální jedničce koncernu AB Inbev. V Gambrinusu tvrdí, že intenzivní snaha o vylepšení značky s očekávanou změnou akcionářů nesouvisí. Masivní marketingová kampaň vznikla dřív, než oba koncerny začaly o transakci jednat.

Největší degustační soutěž piv z minipivovarů se blíží

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávy

Rostoucí boom minipivovarů stále trvá a v letošním roce dosáhl jejich počet čísla 300. Minipivovary se tak stávají svébytnou součástí pivovarnického průmyslu.

Nejlepší piva z minipivovarů budou hodnocena na již desátém ročníku Jarní ceny českých sládků na Zvíkově, což je největší degustační soutěž piv z minipivovarů ve střední Evropě. Akce se tradičně uskuteční v hlavním sále Pivovarského dvoru Zvíkov, a to v sobotu 19. března 2016 od 11 hodin. Uvedla pro Prvnizpravy.cz Tereza Melišová.

„Přestože jsou produkty minipivovarů v průměru o deset až padesát procent dražší, než pivo od velkých výrobců, stále vznikají po celé republice nové minipivovary a každoročně jich přibyde kolem padesáti. Díky malým vyráběným objemům mohou více experimentovat a vařit různé speciály. V současné době jich je 300 a za loňský rok uvařily o 35% piva více, než o rok dříve a tvoří 1,3% z celkové produkce piva,“ říká Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů.

Aby dostávali zákazníci kvalitní pivo, pořádá pro své členy Českomoravský svaz minipivovarů vzdělávací semináře, neboť aby se minipivovary udržely na trhu, je pro ně otázka kvality stěžejní. Vzdělávací seminář je i součástí 8.Valné hromady Svazu, která se koná den před jubilejní desátou Jarní cenou českých sládků, což je největší degustační soutěž ve střední Evropě.Posledního ročníku se zúčastnilo 400 piv z 93 minipivovarů, které soutěžily ve 14 kategoriích.V letošním roce se bude degustovat500vzorků piva z více než stovky pivovarů. Přitom akce začínala velmi skromně, za účasti 27 pivovarů a 40 vzorků piv.

Soutěž je určena pro minipivovary, výzkumné a školní pivovary a jejich pivní vzorky budou zařazeny do 15 kategorií (světlé pivo výčepní,český světlý ležák, polotmavý ležák,tmavý ležák,pšeničné pivo,speciální piva světlá,speciální piva tmavá,speciální piva silná,speciální piva polotmavá,piva typu Pale Ale, piva India Pale Ale, piva India Black Ale, pšeničná piva silná, silná svrchně kvašená piva a piva typu Stout). Piva bude hodnotit více než 80 degustátorů, kteří se budou střídat v 7základních degustačních komisích (z nichž každá bude mít 7 členů) a speciálních finálových komisi.

Pivo pije denně pětina seniorů, ukázal průzkum

Publikováno:před rokemZdroj:ČSPSAutor:Ing. Vladimír Balach, Hana Nov

Národní nápoj českým důchodcům chutná, na odpočinku se ho nezříkají

Čeští senioři mají pivo v oblibě; muži si dopřejí v průměru téměř sedm půllitrů týdně, ženy pak zhruba čtyři třetinky. Nejčastěji si zlatavý mok dopřávají senioři v Královéhradeckém kraji. To, že pivo má celou řadu příznivých účinků na lidské zdraví, potvrzuje i fakt, že téměř patnácti procentům českých seniorů umírněnou konzumaci piva doporučil lékař. Vyplývá to z únorového průzkumu* Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS).
Asi není překvapením, že muži pijí pivo častěji než ženy. Tento trend je patrný i v kategorii seniorů. Každý den si dopřeje půllitr pěnivého moku dvacet procent lidí ve věku nad 65 let. „V případě mužů je to 31 procent, v případě žen necelých 13 procent. Alespoň jedno pivo týdně si dají tři čtvrtiny respondentů,“ komentuje výsledky průzkumu Vladimír Balach, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven.
Z průzkumu dále vyplynulo, že průměrně vypijí nejvíce piva senioři v Královéhradeckém kraji. „Senioři pijí pivo častěji v Čechách, ale průměrné množství vypitého piva týdně je srovnatelné v Čechách i na Moravě,“ upřesňuje Vladimír Balach.

Aktivní životní styl českých seniorů
Osmdesátiletý Josef Drobný celý život pracoval jako konstruktér, aktivně sportoval a po celý svůj dospělý život pije i pivo. „Dnes už do hospody tolik nechodím, ale mám jej doma v ledničce,“ říká s tím, že vzhledem ke svému věku mu stačí dvě piva týdně. „Kdysi, to už je ale skutečně dávno, jsem na exkurzi v pivovaru zvládl čtrnáct dvanáctek,“ vzpomíná se smíchem. Dnes už by takovou věc ale neudělal. „Podobně se šetřím i co se týká vyjížděk na kole. A to jsem kolem naší Litomyšle ještě nedávno jezdil třicetikilometrové okruhy,“ popisuje stále vitální pan Josef.
Jiří Bitrman, pětašedesátiletý důchodce z Radimi na Kolínsku zahání pivem žízeň zejména po práci na zahradě, nebo si jej vychutná po dobrém jídle. „Mám rodinný dům a zahradu, na které je stále co dělat. Syn bydlí za rohem a rád mi přijde s něčím pomoct, nebo jen tak na návštěvu. Ve sklepě mám pípu, syn občas přiveze sud a načepovaný půllitr po dobře odvedené práci nebo společném obědě vždy osvěží,“ říká pan Jiří.

Zdraví prospěšné látky v českém pivu
Pivo představuje vhodný rehydratační, isotonický a iontově vyvážený nápoj s nízkým obsahem alkoholu a řadou vitaminů zejména ze skupiny B. České pivo obsahuje řadu zdraví prospěšných látek, proto při umírněné konzumaci není důvod, aby se ho měli zříkat lidé v seniorském věku, uvádí lékařka a výživová poradkyně Hana Mojžíšová: „Čísla z průzkumu mne příliš neudivila. Střídmá konzumace piva může mít příznivý vliv na prevenci řady civilizačních chorob, snižuje riziko aterosklerózy, snižuje stres, podporuje krevní oběh, trávení a některé složky obsažené v pivu mají protinádorový a antibakteriální charakter.“
Doporučená denní dávka českého piva s ohledem na obsah alkoholu jsou dva půllitry pro muže a dvě třetinky pro ženy. „Tato dávka pokrývá stoprocentní doporučenou denní dávku vitamínu B1, navíc obsahuje antioxidanty a přirozenou kombinaci minerálů, zejména draslíku a hořčíku. Pivo je přirozeně prokvašený nápoj bez chemie a s vhodným obsahem iontů. Energetická hodnota piva je přibližně poloviční v porovnání se stejným objemem vína a můžeme si ho dopřát i v podobě nealkoholického nápoje,“ doplňuje Hana Mojžíšová.
* Průzkum Českého svazu pivovarů a sladoven byl realizován v únoru 2016 na reprezentativním vzorku 300 respondentů v populaci celé ČR ve věkové skupině 65 – 84 let, která uvádí, že někdy pije pivo. A to prostřednictvím aplikace Instant Research, nástroje pro on-line sběr dat výzkumné agentury IPSOS.

O ČSPS:
Český svaz pivovarů a sladoven sdružuje pivovary, sladovny a další instituce, které se přímo či nepřímo podílejí na výrobě piva v České republice. Svaz navazuje na dlouhou tradici, jejíž počátky spadají do druhé poloviny 19. století. V té době jsou na našem území zakládány první profesní pivovarské a sladařské organizace. Současná podoba svazu pochází z roku 1991, kdy se podařilo profesní organizaci pivovarníků a sladovníků obnovit. V současnosti svaz sdružuje 24 pivovarských společností, 7 sladoven a 20 přispívajících členů. Mezi přispívajícími členy jsou výrobci pivního skla, etiket, technologických a technických zařízení pro pivovarský sektor, vzdělávací instituce atd. Hlavním cílem svazu je prosazování a obhajování práv a společných zájmů svých členů. Podporuje rozvoj aktivit, které přispívají k řádnému provozování předmětu činnosti členů, zajišťuje kontakty s legislativními orgány a příslušnými orgány státní správy. Svaz zastupuje zájmy svých členů i na mezinárodním poli v pivovarských a sladařských institucích a organizacích. Další informace naleznete na webových stránkách www.ceske-pivo.cz


Mladičký pivovar Krušnohor uspěl na prestižním festivalu s pivem IPA

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:Jiří DrozdíkKrušnohor

Mladičký rodinný pivovar Krušnohor v Kraslicích, který byl otevřen teprve loni, získal první ocenění. Na prestižním mezinárodním festivalu Zlatá pivní pečeť v Českých Budějovicích uspělo svrchně kvašené sedmnáctistupňové pivo IPA (India Pale Ale), vařené z amerického chmele.

Z úspěchu neskrýval radost Vlastislav Kopecký a celý tým Krušnohoru, který pivovarem doslova žije.

Rodinný pivovar Krušnohor získal jedno z ocenění, třetí místo, na mezinárodním pivním festivalu Zlatá pivní pečeť v Českých Budějovicích se sedmnáctistupňovým pivem IPA, a to v konkurenci více než 230 pivovarů, přičemž v této kategorii bylo 83 konkurenčních piv. Jaká je jeho charakteristika?
Jedná se o svrchně kvašené sedmnáctistupňové pivo ve složení voda, ječné slady, upravený chmel. India Pale Ale je pivní styl, který vznikl v první polovině 18. stol. v Anglii. Na svou dobu vynikal výraznou chmelovou chutí i hořkostí a světlou barvou. V průběhu času tento styl pomalu ustupoval a o jeho obrodu se postarali v 90. letech minulého století malí pivovarníci v USA. Ti piva IPA nachmelili ještě výrazněji a také přidali na stupňovitosti. Dnes jsou tak tato piva výrazně chmelená aromatickými, převážně americkými chmely a jejich objem alkoholu jen zřídkakdy klesne pod 6,5 %. IPA, kterou vaříme my, má výrazné ovocné a citrusové aroma se špetkou květinové vůně. Chuť je vyvážená a středně plné tělo tohoto piva dává vyniknout charakteru použitých zámořských chmelů. Hořkost je výrazná, ale nevtíravá a má vybídnout k dalšímu napití.

Co pro vás tento první úspěch vašeho mladého pivovaru, který jste otevřeli teprve loni, znamená?
Tento úspěch byl pro nás po pravdě velké překvapení, které jsme opravdu v tak nabité konkurenci nečekali. Budějovický festival je přehlídkou evropských značek a je velice těžké se zde prosadit. V každém případě je to pro nás velká výzva do budoucna a hlavně velká zodpovědnost udržet kvalitu piva v evropské kvalitě. Těší nás, že velice dobře si vedl i náš světlý ležák 12° a tmavý speciál 14°, ale na pomyslnou bednu se tato piva nedostala. Uspět na takové soutěži je hlavně mravenčí práce při vaření piva a udržování čistoty stálou sanitací všech součástí výroby a dodržování přesných výrobních postupů.

Pivo, které vaříte, je v Kraslicích a okolí stále oblíbenější. Jaká piva Krušnohor ještě vaří?
V dnešní době máme již stálou nabídku sedmi druhů piv, a to výčepní světlé 10°, světlý ležák 12°, polotmavý vídeňský speciál 13°, tmavý speciál 14°, pšeničné pivo Weizen 13°, americké pivo IPA 17°, anglický strong Mountain ALE 14°. Dále připravujeme sezonní speciály. Ten nejbližší je Velikonoční zelený speciál, který jsme vařili z kopřivy a máty. Dále pak Summer ALE 10°, se kterou počítáme na první jarní a letní dny jako s lehkou variantou amerického piva, které je velmi lehké, s příjemnou hořkostí pro horké dny. Samozřejmě již dnes připravujeme speciály na podzimní dny a na Vánoce.

V kraji je řada dalších minipivovarů. Jak je těžké se v dnešní době prosadit v jejich konkurenci i v konkurenci tradičních velkých pivovarů? Jaké jsou plány Krušnohoru do budoucna?
K otázce konkurenceschopnosti lze říct to, že pokud bude náš pivovar vařit piva ve vysoké kvalitě, lidé si k nám cestu najdou i bez uplácení, jak to dělají průmyslové pivovary, nehledě na to, že kvalita craft pivovaru je nesrovnatelně lepší než europivo produkované velkými pivovary.

Benešovský pivovar má po čtyřiceti letech novou vířivku

Publikováno:před rokemZdroj:ČtiDoma.czAutor:Michal ŠtinglFerdinand

Po 44 letech byla vířivá káď v Pivovaru Ferdinand nahrazena novou. Prvně byla použita pro výrobu světlého ležáku Premium 12°.

Benešovský Pivovar Ferdinand začal vařit pivo v nové vířivé kádi. Technologie má přispět ke stabilnější chuti benešovských piv.

K čemu je vířivá káď
Po uvaření piva se tzv. mladina přečerpá do vířivky, kde se oddělí pevné částice vysražených bílkovin a chmelových kalů. Vířivá káď slouží k odkalení mladiny, ke kterému dochází při vířivém efektu, který shromáždí kal na středu dna nádoby a čirá mladina je odsáta.

Křest knihy Pivovary Mělnicka

Publikováno:před rokemAutor:Jan Beránek

Slavnostní křest knihy Pivovary Mělnicka proběhne v neděli 20.3.2016 ve 14:00 seč. na místě k tomu příznačném a to v pivovaru LOBEČ.
Všechny příznivce piva a jeho degustátory tímto srdečně zveme na tento den a na toto místo v hojném počtu!

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.11.2017 11:125.760/5.760