Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své historii

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své stodvacetileté historii. Meziročně prodej vzrostl o deset procent. Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900.000 hektolitrů piva. Tržby národního podniku v roce 2015 meziročně stouply o osm procent a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy Kč. Pivovar už proto musí nezbytně investovat do rozšíření logistických a výrobních kapacit, řekl dnes mluvčí pivovaru Petr Samec.

Pivovar Budějovický Budvar podle Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

"Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900.000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700.000 hektolitrů," uvedl Samec.

"V našich nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru," uvedl Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. "Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech," dodal Chrt.

Podle Samce jsou vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. "V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030," řekl Samec. Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.

Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Na exportu piva z ČR se Budvar podílí z více 20 procent. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Ročně se v ČR vypije 143 litrů piva na hlavu. Další informace nabízí výstava v Poličce

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.cz

Jsme národ piva, nebo vína? Podle posledních výzkumů jsme jednoznačně pivním národem. Ročně se u nás vypije v průměru 143 litrů piva na hlavu. Za námi jsou pak Němci a Rakušané. Nestálo by se o tomto lahodném, zlatavém moku dozvědět více?

V poličském muzeu i v novém roce pokračuje putovní panelová výstava Regionálního muzea v Chrudimi, která se věnuje rozvoji pivovarnictví za posledních 100 let. Na 25 panelech se dozvíte, jak se pivo vyrábí a dokonce je zde i možnost ochutnávky ječného sladu, nebo sušeného či granulovaného chmelu. Dále se dočtete, jaké mají tradice a kterými pivy vynikají místní pivovary. Víte, který z pivovarů vaří 19stupňové pivo?

Výstava je doplněna bednářskou dílnou, předměty spojenými s výrobou, skladováním a pitím piva i potřebnými surovinami. Představí vám postup vaření zlatého moku. Uvolněnou atmosféru navozuje instalace dobové hospody s pípami, sudy, džbány a půllitry i s místem k posezení. Výstavu obohatily zajímavosti z kolekcí sběratelů i sbírek muzea v Poličce.

„V roce oslav 750. výročí založení města Poličky na výstavě čestné místo patří historii i současnosti Měšťanského pivovaru v Poličce. Samostatný pivovar na Dolním předměstí byl postaven před 150 lety. Za tu dobu zažil období slávy, úpadku i znovuobnovení a prosperuje dodnes. V okolí pak existovaly pivovary v Kamenci, Svojanově a v Bystrém,“ uvádí kurátorka výstavy, etnografka muzea Stanislava Cafourková.

Mladším návštěvníkům, kteří ještě nemohou pivo ochutnat, přiblížíme práci v pivovaru zábavnou a hravou formou.

Pro zájemce, kteří chtějí opravdovou ochutnávku lahodného poličského piva je připravena beseda 12. ledna od 18.00 hodin v muzeu. O pivu, práci v pivovaru, historii i současnosti pivovarnictví, o osobnostech, které udržely v plodných i nelehkých dobách Měšťanský pivovar v Poličce v provozu, promluví emeritní sládek Jiří Váša. Vítány budou vaše dotazy, zkušenosti i vzpomínky.

Výstava bude k vidění do 17. ledna.

Budvar loni prodal pivo za víc než dvě a půl miliardy

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Vladimír VáchaBudvar

Zájem o pivo z Budějovického Budvaru v tuzemsku i zahraničí roste. Výstav piva se loni zvýšil na 1,6 miliónu hektolitru, to je meziročně o 10 procent víc. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, tedy o 10,5 procenta víc. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů.

Tržby pivovaru meziročně stouply o osm procent a přesáhly částku 2,55 miliardy Kč. Loňský rok tak potvrdil trend z posledních deseti let, kdy se produkce zvýšila celkem o 39 procent.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. V našich nejdůležitějších exportních zemích – Německu a na Slovensku – jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit na trh několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ řekl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.

Příliš se nedařilo prodejům v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se podařilo vyrovnat v jiných státech.

Investují do rozšíření výroby
Ředitel také připomněl, že vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR – zakladatelem podniku – koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030.

Její realizace se rozběhla už loni a letos bude rozvojový plán pokračovat výstavbou moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.

Staropramen předloni kvůli odpisům prodělal 2,3 miliardy korun

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTKStaropramen

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby dosáhly předloni 7,94 miliardy korun.

Skupina je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Znalec firmu ocenil na více peněz, než byl součet jejích jednotlivých složek, tedy určil tzv. kladný goodwill. Jedná se například o renomé společnosti či o "hodnotu" zkušených zaměstnanců. Ten nyní firma musí účetně odepisovat v nákladech. "Opticky se tedy odpis a opravná položka ke goodwillu projevily na poklesu provozního výsledku hospodaření," napsali jednatelé firmy do zprávy.

Jak již firma dříve informovala, předloni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15.000 hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a "neustálé hledání nových příležitostí" na trhu. Společnost předloni průměrně zaměstnávala 1360 lidí.

Vývoz Staropramenu se v roce 2014 zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600.000 hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," řekl generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvedla, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou. Staropramen podle své výroční zprávy prodává svůj hlavní produkt ve 39 zemích světa.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

Budvar láme rekordy v prodejích. Loni uvařil nejvíc piva v historii

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Martin BenešBudvar

Budějovickému Budvaru se loni podařilo překonat skvělé výsledky z roku 2014. Pivovar uvařil rekordní množství piva a dosáhl i nejvyššího exportu ve své 120leté historii. Výrazně rostly i tržby.

„Během posledních deseti let se produkce zvýšila o 39 procent. V roce 2015 uvařil pivovar více než 1,6 milionu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o deset procent. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků,“ poukázal mluvčí Budvaru Petr Samec.

Do 73 států putovalo téměř 900 tisíc hektolitrů piva, meziročně se export zvedl o více než deset procent.

Dařilo se i na domácím trhu, kde pivovar zvýšil prodeje o devět procent. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o osm procent a překročily hodnotu 2,55 miliardy korun.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. Máme velkou radost z vysokého růstu v tuzemsku a potěšil nás i trvale rostoucí vývoz. V našich nejdůležitějších exportních zemích - v Německu a na Slovensku - jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru. Podle očekávání se nám příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ řekl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.

Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. Letos má národní podnik v plánu výstavbu moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.

Budvar loni prodal nejvíc piva v historii, musí nezbytně investovat

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKBudvar

Prodeje Budějovického Budvaru stouply loni meziročně o 10 procent na 1,6 milionu hektolitrů piva, což je nejvyšší objem v jeho 120leté historii. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900 tisíc hektolitrů a tržby vzrostly o osm procent na víc než 2,55 miliardy korun. Pivovar už proto musí nezbytně investovat do rozšíření logistických a výrobních kapacit.

Budvar podle mluvčího Petra Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

„Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 tisíc hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 tisíc hektolitrů,“ uvedl Samec.

Egypt nebo Mali
Podle obchodní ředitele Roberta Chrta podnik prodal historicky nejvyšší objemy v nejdůležitějších exportních zemích v Německu a na Slovensku. „Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ upřesnil Chrt.

Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. „Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ dodal Chrt.

Nezbytné investice
Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. „V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030,“ řekl Samec.

Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.

Na kvalitu českého piva mají vliv také zemědělci ze Žižic

Publikováno:před rokemZdroj:Kladenský deníkAutor:Kateřina Husárová

Prestižní ocenění neuděluje pivovar každý den. První místo Zemědělské obchodní družstvo Žižice neminulo.

Být nejlepším z nejlepších, to dá skutečně pořádnou fušku. Zvláště pak, když se velký úspěch podaří v zemědělství, kde předem není nic jisté a i při nejlepším plánování se záměr rolníka může vymknout jakékoli prognóze.

Klobouk dolů před těmi, kteří se dokáží udržet na špici dlouhodobě, že je ani výkyvy počasí nevyvedou z rovnováhy. Otřepané úsloví o hloupém sedlákovi s velkými bramborami rozhodně v praxi neplatí a štěstí přeje spíše moudrým a připraveným.

Kladenský deník navštívil proto Zemědělské a obchodní družstvo Žižice (ZOD) u Slaného, které se nově pyšní mimořádným prestižním oceněním.

Dlouholetá tradice
Podnik existuje od roku 1952, přičemž po Sametové revoluci se transformoval do dnešní podoby v roce 1993. Jeho předsedou je dnes Jaroslav Veselý. Vyhlášený plzeňský pivovar udělil žižickému družstvu první místo v republice coby dodavateli sladovnického ječmene nejvyšší kvality.

Když povážíme, že prazdroj, který vyhlášené pivo vyváží do celého světa a má nejméně 140 stálých dodavatelů této důležité sladovnické komodity, je to pro zemědělské družstvo o sedmatřiceti zaměstnancích skutečně obrovský úspěch. Popíjíte-li rádi vyhlášenou plzeňskou dvanáctku, možná si právě teď dáváte půllitřík té z žižického ječmene.

Tajemství úspěchu
V čem tkví tajemství mimořádného úspěchu a jedinečnosti? Na to jsme se zeptali předsedy ZOD Žižice Jaroslava Veselého. „Když jsme dostali před několika lety možnost dodávat sladovnický ječmen odběrateli přímo a ne prostřednictvím překupníků, využili jsme toho.

Jako v každém obchodě je zde zapotřebí klást velký důraz na dodavatelsko-odběratelské vztahy. Je potřeba dodržovat domluvené smlouvy, být flexibilní, vždy vyhovět požadavkům zákazníka a dodávat ječmen v požadované špičkové kvalitě," zdůraznil předseda Veselý.

Investice se vyplácí
Jelikož jsou zemědělci skutečně více než jiné profese závislí na počasí, uhlídat, aby ječmen měl vždy požadovanou vlhkost, vysokou klíčivost, optimální množství dusíku a zrna byla co nejméně mechanicky poškozená či se do nich nedali škůdci nebo plíseň, je to věda a mnohdy opravdová alchymie.

Díky tomu, že se v Žižicích nezdráhali investovat do posklizňové linky na obilí, mohou se právem radovat z úspěchu. „Ne každý zemědělec si může pochopitelně takové zařízení dovolit, ale my při objemu 1200 tun sladovnického ječmene jsme se rozhodli jít touto cestou.

Ječmen se v lince vyčistí, vytřídí a namíchá tak, abychom odběrateli dodali vždy jen tu nejvyšší kvalitu, za kterou pak následně získáváme ještě i zajímavé finanční bonusy.

Zbytek je určen k jiným účelům nebo ke zkrmení. V každém případě je potřeba se o zrno starat od první chvíle, tedy ještě před tím, než se vůbec dostane do země. Kvalitní péče o obilí po celou sezonu je nákladná, ale na výsledku je to znát," dodal předseda Jaroslav Veselý.

Z jejichž družstva tak nejčastěji odchází pro potřeby pivovarnictví odrůda sladovnického ječmene pod názvem Bojos, která je v současné době nejžádanější.

Biskupský pivovar byl slavnostně otevřen

Publikováno:před rokemZdroj:Církev.czAutor:Jana MichálkováU sv. Štěpána

Biskupský pivovar U sv. Štěpána v Litoměřicích byl v úterý 5. ledna 2016 slavnostně otevřen. Jeho prostory požehnal litoměřický biskup Mons. Jan Baxant.

Litoměřice: Minipivovar s restaurací, který byl v loňském roce vybudován v části objektu Diecézního domu kardinála Trochty v Litoměřicích, byl v úterý 5. ledna 2016 slavnostně otevřen. Jeho prostory požehnal litoměřický biskup Mons. Jan Baxant. Pozvaní hosté tak mohli ochutnat první pivo, které zde bylo uvařeno koncem listopadu a v průběhu následujícího měsíce uzrálo. Stal se jím dvanáctistupňový Štěpán a jedenáctistupňový Děkan. Slavnost byla vyvrcholením jednoroční práce mnoha lidí, kteří se na přípravě a realizaci tohoto projektu podíleli.

Mons. Baxant mj. řekl, že se projektem rodí něco, co by mělo dávat užitek a posloužit provozu církve. Přirovnal přitom nově vybudovaný pivovar k narozenému dítěti, které se postupně staví na vlastní nohy, aby pak zpětně mohlo zajistit ty, kteří ho přivedli na svět. A jako symbol požehnání zapsal na vstupní dveře tříkrálové znamení.

Biskupský pivovar U sv. Štěpána v Litoměřicích je provozován společností Ke stolu, s.r.o., která je z poloviny vlastněna společností In Principio, s.r.o., jejímž stoprocentním majitelem je Biskupství litoměřické. Nachází se v prostorách bývalého kněžského semináře, nyní Diecézního domu kardinála Trochty, v ulici Komenského 4. Má doplnit nabídku ubytovacích služeb Hostelu U sv. Štěpána, které jsou zde úspěšně provozovány už šest let. Vařit se tu budou piva plzeňského typu, spodně kvašená. Podle poptávky - nealkoholická i vícestupňová. Celková kapacita výroby může dosáhnout až tisíce hektolitrů ročně, v prvním roce je odhadována na jednu třetinu. Restaurace s pivnicí má kapacitu 120 míst. V nabídce jsou teplá jídla po celý týden, v pivnici ze samovýčepů si může každý konzument pivo sám načepovat.

Prostory restaurace byly zrekonstruovány a technologické vybavení pořízeno jako investice z prostředků finanční náhrady za majetek, který nemůže nebo z různých důvodů nebude vrácen podle zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi. Podle slov Richarda Kirbse, jednatele společnosti, kterou založilo biskupství a která bude minipivovar provozovat, se jedná o částku přibližně ve výši 20 mil. Kč.

Jak uvedl generální vikář P. Stanislav Přibyl, po splacení nákladů se tento projekt stane jedním ze zdrojů financování provozu litoměřické diecéze. Zdůraznil, že finanční prostředky, které církev dostala v rámci majetkového vyrovnání, poslouží tomu, aby se církev mohla postavit na vlastní nohy a jako instituce mohla být prospěšná společnosti a pomáhat lidem, kteří budou její službu potřebovat.

Závěrem poděkoval všem, kteří se na přípravě a realizaci projektu podíleli - zaměstnancům Biskupství litoměřického, projektantům, dodavatelským firmám, úřadům, přes které byly vyřizovány potřebné formality, a také zdejšímu sládkovi, jehož role je v novém pivovaru nyní tou nejdůležitější.

K návštěvě pivovaru vás zveme!

Litoměřický biskupský pivovar již v plném provozu

Publikováno:před rokemZdroj:Christnet.czU sv. Štěpána

V sobotu 26. prosince 2015, na svátek sv. Štěpána, patrona litoměřické katedrály, zahájil Biskupský pivovar u sv. Štěpána v Litoměřicích plný provoz. V tento den totiž dozrálo první pivo, uvařené přímo na místě.

Nese název - jak jinak - po svém patronovi, jmenuje se Štěpán, a je to dvanáctka plzeňského typu.Pivovar v poledne navštívil litoměřický biskup Mons. Jan Baxant spolu se svými hosty, mezi něž patřil Mons. Mislav Hodžić, rada Apoštolské nunciatury v Praze s doprovodem. Odpoledne se rozjel provoz restaurace naplno. Večer byla kapacita zcela naplněna a o pivo byl velký zájem.

Biskupský pivovar u sv. Štěpána v Litoměřicích je provozován společností Ke stolu, s.r.o., která je z poloviny vlastněna společností In Principio, s.r.o., jejímž stoprocentním majitelem je Biskupství litoměřické. Nachází se v prostorách bývalého kněžského semináře, nyní Diecézního domu kardinála Trochty (DDKT), Komenského 4.

Prostory restaurace byly zrekonstruovány a technologické vybavení pořízeno jako investice z prostředků finanční náhrady majetkového vyrovnání. Po splacení nákladů se tento projekt stane jedním ze zdrojů financování provozu litoměřické diecéze. Dá se tedy s určitou mírou nadsázky říci, že každé vypité pivo pomůže například zlepšit stav sakrálních památek v diecézi nebo bude moci podpořit nejrůznější charitativní, sociální či vzdělávací projekty, které Biskupství litoměřické provozuje a financuje.

V Malé Úpě je otevřen nový minipivovar Trautenberk

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávyTrautenberk

Nový maloúpský pivovar vychází z konceptu architekta Petra Koláře, který je podepsaný i pod projektem sesterského pivovaru Hostivar v Praze.

Pivovar Trautenberk najdete v podzemí Tippeltovy boudy, známější jako hotel Družba, který právě prochází velkou rekonstrukcí. Stavba zde stojí více než sto let a v dobách někdejší slávy patřila k nejmodernějším v okolí. Nyní prochází rozsáhlou, ale citlivou rekonstrukcí. Několikapodlažní budova bývala restaurací a hotelem, i tyto služby by se sem měly záhy vrátit. Rekonstrukce ale začala ve sklepení, právě tam bylo potřeba upravit a připravit prostory pro nový pivovar. Pivovar vznikl společným přispěním majitelů maloupských bud a lyžařského areálu.

Pivo Trautenberk se vaří tradiční metodou za použití vody ze svahů Sněžky, sladu, a chmele. Piva jsou spodně i svrchně kvašená. Prvním speciálem na čepu nejen ve SKiMU House je Trautenberk 12 APA, během vánočních prázdnin přibyla 14 - Red Ale. Po novém roce přibudou další tři piva: spodně kvašený ležák Trautenberk 11, polotmavý speciál Trautenberk 13 a svrchně kvašený Trautenberk 14 APA. K vaření se používá slad slad z humnové sladovny Ing.Karla Klusáčka, doplněný o speciální slady ze sladovny Weyermann v Bamberku. Chmel pochází převážně ze žatecké oblasti a kvasnice z VÚPS v Praze. Piva jsou nefiltrovaná a nepasterizovaná.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.09.2017 20:115.506/5.506