Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Nový většinový vlastník Pivovarů Lobkowicz nabízí 208 korun za akcii

Publikováno:před rokemZdroj:Roklen24.cz

Majoritní akcionář Pivovarů Lobkowicz, kterým se ke 14. září stala společnost Lapasan, zveřejnil povinnou nabídku odkupu akcií firmy od dalších akcionářů. Nabízí 208 korun za jednu akcii.

Dokument pro povinnou nabídku převzetí akcií Pivovary Lobkowicz Group (PLG) byl zveřejněn dnes a nabídka je platná do 15. ledna příštího roku. Pro menšinové akcionáře pivovarů je nabídka možností odprodat své akcie, ne však povinně. Lapasan vlastní v PLG bezmála 80% podíl.

Na pražské burze akcie PLG ve čtvrtek uzavřely na ceně 203 korun za akcii. Nabízená cena tak představuje 2,5% prémii oproti poslední ceně akcie PLG na trhu a titul by tak mohl reagovat mírným růstem.

70 procent ve společnosti Lapasan ovládá čínská investiční společnost CEFC. Z jedné pětiny je vlastníkem investiční skupina J&T a zbylých 10 procent ovládá generální ředitel Pivovarů Lobkowicz Zdeněk Radil.

Pivovary Lobkowicz zvedají tržby. Export zasáhlo Polsko i Rusko

Pivovarům Lobkowicz stouply za tři čtvrtletí roku tržby z prodeje piva o 2,4 % na 879,9 milionu korun a výstav piva o 3 procenta na 708 tisíc hektolitrů. Celkové tržby stouply o 1,9 % na 941 milionů korun, oznámila firma v listopadu. Vývoz zasáhla situace na polském trhu.

Později v listopadu generální ředitel Radil v souvislosti investice CEFC oznámil, že pivovar zřejmě brzy získá v Číně další zakázky a podaří se jí na tamním trhu expandovat. „Nyní vyvážíme tisíce hektolitrů piva za řádově desítky milionů korun, doufáme ale, že by objemy by mohly být několikanásobně vyšší,“ dodal Radil.

Pivovary Lobkowicz čekají během dní nové zákazníky v Číně

Prazdroj opět na prodej? Vlastník zvažuje odprodej evropských značek

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zvažuje, že po plánovaném převzetí konkurenta SABMiller prodá některé jeho evropské prémiové značky. Firma tak chce zmírnit obavy antimonopolních úřadů, že spojení podniků bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž. SABMiller je rovněž vlastníkem Plzeňského Prazdroje. Informovala o tom dnes agentura Bloomberg

InBev potvrdil dřívější informace médií, podle kterých by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni. "SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru," uvedl ve čtvrtek SABMiller. "Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller," dodal podnik.

InBev minulý měsíc předložil oficiální nabídku na koupi SABMilleru za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč). Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Pivovary kvůli obří fúzi zvažují prodej některých evropských značek

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:ČTK

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zvažuje, že po plánovaném převzetí konkurenta SABMiller prodá některé jeho evropské prémiové značky. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Bloomberg. Firma tak chce zmírnit obavy antimonopolních úřadů, že spojení podniků bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž. SABMiller je rovněž vlastníkem Plzeňského Prazdroje.

InBev potvrdil, že by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni, píše BBC. Že by měl být na prodej i konkrétně Prazdroj zahraniční média neuvádějí.

"SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru," uvedl dnes SABMiller. "Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller," dodal podnik.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Nový majitel Prazdroje hodlá prodat několik prémiových značek

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zvažuje, že po plánovaném převzetí konkurenta SABMiller prodá některé jeho evropské prémiové značky, informovala agentura Bloomberg. Firma tak chce zmírnit obavy antimonopolních úřadů, že spojení podniků bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž. SABMiller je rovněž vlastníkem Plzeňského Prazdroje.

InBev potvrdil dřívější informace médií, podle kterých by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni. „SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru,“ uvedl dnes SABMiller. „Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller,“ dodal podnik.

InBev minulý měsíc předložil oficiální nabídku na koupi SABMilleru za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu korun). Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson. SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Heineken dostal v Řecku rekordní pokutu. Zneužil dominantní pozici

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Řecko vyměřilo tamní divizi nizozemského pivovaru Heineken pokutu 31,5 milionu eur (zhruba 850 milionů korun) za zneužívání dominantní pozice na trhu. Jde o největší pokutu, jakou kdy řecký antimonopolní úřad uvalil na jednotlivý podnik, informovala agentura Reuters.

Divize nicméně označila rozhodnutí úřadu za nespravedlivé a hodlá proti němu podniknout právní kroky.

Divize s názvem Athenian Brewery podle úřadu po dobu patnácti let zneužívala dominantní pozici ve výrobě i distribuci piva a omezovala přístup konkurence na trh. Úřad divizi nařídil přepracovat smlouvy, aby se porušování antimonopolních pravidel neopakovalo.

„Společnost Athenian Brewery kategoricky odmítá obvinění úřadu, rozhodnutí považuje za nespravedlivé a neopodstatněné. Případ okamžitě předá soudu, aby ochránila svá práva a obnovila svou pověst,“ uvedla divize.

Heineken je třetí největší pivovarskou skupinou na světě po jedničce Anheuser-Busch InBev a společnosti SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. InBev minulý měsíc předložil nabídku na koupi SABMilleru za 107 miliard dolarů (2,7 bilionu korun).

Heineken působní také v České republice, kde vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

Heineken má v Řecku zaplatit rekordní pokutu 850 milionů korun

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Řecko vyměřilo tamní divizi nizozemského pivovaru Heineken pokutu 31,5 milionu eur (zhruba 850 milionů Kč) za zneužívání dominantní pozice na trhu. Jde o největší pokutu, jakou kdy řecký antimonopolní úřad uvalil na jednotlivý podnik, informovala agentura Reuters. Divize nicméně označila rozhodnutí úřadu za nespravedlivé a hodlá proti němu podniknout právní kroky.

Divize s názvem Athenian Brewery podle úřadu po dobu 15 let zneužívala dominantní pozici ve výrobě i distribuci piva a omezovala přístup konkurence na trh. Úřad divizi nařídil přepracovat smlouvy, aby se porušování antimonopolních pravidel neopakovalo.

"Společnost Athenian Brewery kategoricky odmítá obvinění úřadu, rozhodnutí považuje za nespravedlivé a neopodstatněné. Případ okamžitě předá soudu, aby ochránila svá práva a obnovila svou pověst," uvedla divize.

Heineken je třetí největší pivovarskou skupinou na světě po jedničce Anheuser-Busch InBev a společnosti SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. InBev minulý měsíc předložil nabídku na koupi SABMilleru za 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč).

Heineken působní také v České republice, kde vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

Heineken dostal v Řecku rekordní pokutu, zneužil dominantní pozici

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Řecko vyměřilo tamní divizi nizozemského pivovaru Heineken pokutu 31,5 milionu eur (zhruba 850 milionů korun) za zneužívání dominantní pozice na trhu. Jde o největší pokutu, jakou kdy řecký antimonopolní úřad uvalil na jednotlivý podnik, informovala agentura Reuters. Divize nicméně označila rozhodnutí úřadu za nespravedlivé a hodlá proti němu podniknout právní kroky.

Divize s názvem Athenian Brewery podle úřadu po dobu 15 let zneužívala dominantní pozici ve výrobě i distribuci piva a omezovala přístup konkurence na trh. Úřad divizi nařídil přepracovat smlouvy, aby se porušování antimonopolních pravidel neopakovalo.

„Společnost Athenian Brewery kategoricky odmítá obvinění úřadu, rozhodnutí považuje za nespravedlivé a neopodstatněné. Případ okamžitě předá soudu, aby ochránila svá práva a obnovila svou pověst,“ uvedla divize.

Heineken je třetí největší pivovarskou skupinou na světě po jedničce Anheuser-Busch InBev a společnosti SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. InBev minulý měsíc předložil nabídku na koupi SABMilleru za 107 miliard dolarů (2,7 bilionu korun).

Heineken působní také v České republice, kde vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

V Žatci šlechtí nové druhy chmele, aby pivo vonělo méně jako pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Česká televizeAutor:ČT24Chmelařský institut

Odborníci hledají nové odrůdy českého chmele, do pěti let by rádi vyšlechtili minimálně tři. Pivo z nich vyrobené by bylo aromatičtější a vonělo by po jehličí, citrusech či jiném ovoci. V Česku je nyní povoleno 11 odrůd chmele, všechny vypěstoval a vlastní Chmelařský institut v Žatci.

V Chmelařském institutu provádí experti výzkum v oblasti pěstování, sklizně i následné úpravy konopovité rostliny. Krom toho se zde zkoumají nové odrůdy chmele, které zatím nemají svá jména a označeny jsou pouze čísly. „Jsou množeny pro větší pokusy,“ vysvětluje ředitel Chmelařského institutu Žatec Josef Patzak.

Vědci v Žatci hledají nový aromatický chmel, který dá pivu neobvyklou vůni, například po jehličí, koření, tropickém ovoci, jablku nebo citrusech. „V současné době máme přes 40 nadějných genotypů voňavého charakteru,“ říká Patzak. „Zkoumáme obsah hořkých kyselin. To je nejdůležitější složka chmele,“ doplňuje jej vedoucí chemického oddělení Chmelařského institutu Žatec.

Pivo z nových odrůd v Žatci vaří v pokusném minipivovaru, který aktuálně rozšiřují: „Přidáváme další kotlíky menšího objemu, abychom mohli v jeden den naráz uvařit tři varianty, a ne jenom jednu,“ popisuje změnu sládek institutu Jan Hervert.

Na pokusných chmelnicích kolem Žatce vysadí vědci každý rok zhruba 10 tisíc rostlin. Vyšlechtění nové odrůdy stojí asi 5 milionů korun a trvá zhruba 5 let. Pivo z nového chmelu by se tak na trhu mohlo objevit do roku 2020.

Volba sládků? Největší úspěch zaznamenal temně hořký Radegast

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.cz

Plzeňský Prazdroj zareagoval na rozkvět minipivovarů po svém. Od letošního dubna nabízí v 600 restauracích po celé republice každý měsíc jiný speciál. Projekt Volba sládků bude pokračovat i příští rok.

Peprně hořký Radegast, který kromě vyšší dávky chmele ozvláštňuje i pepř, je letos sedmým pivem, které mohli ochutnat pijáci v rámci akce Volba sládků. A reakce jsou prý pozitivní. „O všechna vybraná piva na čepu byl doposud mimořádný zájem,“ popisuje Petr Kofroň, vrchní sládek, jehož tým připravuje speciály pro Volbu sládků.

Letos se tak do hospod dostal například i Velkopopovický kvasničák, nefiltrovaný plzeňský ležák či Gambrinus první chmel. „Největšího úspěchu dosáhl prozatím Temně hořký ležák od Radegastu,“ sumarizuje Kofroň.

Volba sládků probíhá v 600 restauracích a klubech, které mají na čepu piva Plzeňského Prazdroje. Projekt bude pokračovat až do příštího léta. Podle průzkumu, který si nechala firma zpracovat, prý třetina zapojených hospod díky programu zaznamenala vyšší tržby a výraznější návštěvnost.

Před 180 lety bylo v hlavním městě šedesát tři pivovarů

Publikováno:před rokemZdroj:Metro.czAutor:Robert Oppelt

Zní to jako pohádka na dobrou noc pro milovníky piva. Praha bývala městem pivovarů, jen uvnitř městských hradeb jich fungovalo několik desítek. A další jako smíchovský, branický nebo nuselský vařily za městskými hradbami.

Příběhy slavných malostranských, hradčanských a vyšehradských pivovarů přináší kniha Stanislava Musila Sláva a zánik starých pražských pivovarů.

Nejslavnějším ze zaniklých pivovarů býval augustiniánský pivovar u svatého Tomáše, levobřežní obdoba známého pivovaru U Fleků. Výroba legendárního černého piva se u svatého Tomáše udržela až do roku 1951.

Dnes ale jeho věhlas připomíná už jen pivní bar hotelu, na který se část kláštera před několika lety změnila. Pivo se tu vařilo od 14. století.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.08.2017 12:085.330/5.330