Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Boom minipivovarů pokračuje. Na trhu ale není dost sládků, říká profesor Dostálek

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

V České republice je v současné době větší poptávka po sládcích, než jich je na trhu práce. Na setkání s novináři to řekl profesor Pavel Dostálek z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze (VŠCHT). V budoucnu počet nových sládků sice poroste, protože však v posledních letech ročně přibude v Česku na 50 minipivovarů, a nyní jich je již zhruba 300, potřebný počet absolventů z vysokých škol a učňovských oborů ročně nevyjde.

Například z VŠCHT podle Dostálka ročně vzejde okolo osmi absolventů magisterského stupně, kteří dokážou vařit pivo. Jeden sládek může být garantem až pro čtyři pivovary. „Nedokážu říct, jak častá je to praxe, ale je to možné. Postupem času si myslím, že se situace bude řešit, jak budou nabíhat noví absolventi,“ uvedl profesor.

Ve velkých pivovarech je ale třeba odborníků nejenom na pozicích sládků. „Vzdělání v oboru mají například vedoucí laboratoří nebo sladmistr,“ dodal sládek Gambrinusu Pavel Zítek. Podle něj je navíc třeba alespoň desetileté praxe, aby se z absolventa stal mistr v oboru. Podle Vladimíra Juriny z Plzeňského Prazdroje jsou lidé s vysokoškolským vzděláním i na pozicích jako je vedoucí provozu.

Dostálek byl loni oceněn cenou českého sládka Františka Ondřeje Poupěte. Profesor byl například vedoucím týmu, jenž kompletoval genom průmyslového kmene pivovarských kvasinek českého původu.

V Česku se podniky dlouhodobě potýkají s nedostatkem zaměstnanců, chybějí zejména pracovníci na kvalifikovaných technických pozicích.

Firmy podle Svazu průmyslu a dopravy hledají nejen středoškoláky s maturitou a učně, ale dvě třetiny z nich potřebují i vysokoškoláky technického zamření. Podnikům chybí vhodní uchazeči z technických profesí napříč všemi obory, jako jsou svářeči, slévači, soustružníci, obráběči, zámečníci nástrojaři, elektrikáři, mechanici, opraváři strojů, obsluha CNC strojů aj. Jen řidičů nákladních aut a kamionů podle některých odhadů chybí v ČR více než 6000.

Heineken ČR předloni více než zpětinásobil zisk, tržby stagnovaly

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Pivovarnické společnosti Heineken ČR předloni meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin. Společnost je dlouhodobě trojkou na českém trhu.

Firma předloni vystavila 2,24 milionu hektolitrů piva značek Krušovice, Zlatopramen, Březňák, Starobrno a Hostan. "Oproti roku 2013 se jedná o pokles o 4,2 procenta," uvádí zpráva. Prodeje piva v ČR klesly firmě o více než pět procent na 1,74 milionu hektolitrů. Společnost předloni investovala necelých 290 milionů Kč, například do nákupu vratných obalů. V roce 2014 zaměstnávala 695 lidí, což je skoro o 70 méně než o rok dřív.

Firma, která je součástí nizozemské skupiny Heineken, je dlouhodobě trojkou na českém trhu za Plzeňským Prazdrojem a Pivovary Staropramen.

Prazdroj v uplynulém finančním roce zvýšil meziročně tržby o více než sedm procent na 13,869 miliardy korun. Zisk před zdaněním ve fiskálním roce od 1. dubna 2014 do 31. března 2015 naopak vinou vyšších investic do pohostinství klesl o dvě procenta na 3,517 miliardy korun.

Staropramen předloni prodělal 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy.

Domácí spotřeba piva stagnovala
Pivovary v Česku předloni uvařily 19,65 milionu hektolitrů piva, což bylo o 2,3 procenta meziročně více. Zatímco domácí spotřeba stagnovala, vývoz vzrostl o osm procent.

Celková spotřeba piva včetně jeho nealkoholické varianty činila 16,29 milionu hektolitrů, meziročně klesla o 0,2 procenta. Každý obyvatel České republiky tak stejně jako o rok dříve vypil v průměru 144 litrů piva. Turisté v Česku předloni vypili 630.000 hektolitrů piva. Ze země se vyvezlo 3,65 milionu hektolitrů piva. Data o celkovém trhu za loňský rok ještě nejsou známá.

Na českém trhu chybí sládkové

Publikováno:před rokemZdroj:Echo24.czAutor:ČTK

V České republice je v současné době větší poptávka po sládcích, než jich je na trhu práce. Na setkání s novináři to dnes řekl profesor Pavel Dostálek z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze (VŠCHT). V budoucnu počet nových sládků sice poroste, protože však v posledních letech ročně přibude v ČR na 50 minipivovarů, a nyní jich je již zhruba 300, potřebný počet absolventů z vysokých škol a učňovských oborů ročně nevyjde.

Například z VŠCHT podle Dostálka ročně vzejde okolo osmi absolventů magisterského stupně, kteří dokážou vařit pivo. Jeden sládek může být garantem až pro čtyři pivovary. „Nedokážu říct, jak častá je to praxe, ale je to možné. Postupem času si myslím, že se situace bude řešit, jak budou nabíhat noví absolventi,“ uvedl profesor.

Ve velkých pivovarech je ale třeba odborníků nejenom na pozicích sládků. „Vzdělání v oboru mají například vedoucí laboratoří nebo sladmistr,“ dodal sládek Gambrinusu Pavel Zítek. Podle něj je navíc třeba alespoň desetileté praxe, aby se z absolventa stal mistr v oboru. Podle Vladimíra Juriny z Plzeňského Prazdroje jsou lidé s vysokoškolským vzděláním i na pozicích jako je vedoucí provozu.

Pivní festival se přesouvá z Tábora do Českých Budějovic

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTK



Přibližně stovka pivovarů představí své výrobky na začátku února v Českých Budějovicích. Na místním výstavišti se koná 26. ročník Mezinárodního pivního festivalu. Na akci se chystají výrobci nápojů z Česka i zahraničí. Festival ohlášený od 1. do 6. února uvidí České Budějovice premiérově. V minulosti se konal v Táboře.

"Já se dívám do budoucnosti a víc bych se k tomu přesunu z Tábora do Českých Budějovic nevracel. Jeden kamarád mi řekl, že je škoda, že to už nebude v Táboře, ale zároveň dodal, že se nedá nic dělat, že rallye Dakar se také jezdí jinde," řekl pořadatel akce Alois Srb.

Dodal, že návštěvníci mohou ochutnat různé druhy piv. Své výrobky na akci přihlásily například pivovary z Finska, Belgie, Ruska, Japonska nebo Norska. Na festivalu by se měli představit zástupci z 22 zemí. "Nejméně 60 pivovarů bude nabízet točené pivo a to hned v několika druzích. Naše představa, že se zde bude nabízet 300 druhů piva, je tím skutečně zajištěna," řekl Srb. Z tuzemských výrobců se představí jak velké podniky typu Prazdroj, Budvar nebo Staropramen, tak se svými produkty přijede řada minipivovarů.

V minulých ročnících byl o festival vždy velký zájem veřejnosti. Tábor však v tomto směru vykazoval určité limity, denně tamní prostory mohla navštívit maximálně tisícovka lidí. "Nyní nám pavilon T českobudějovického výstaviště poskytuje výrazně příznivější možnosti. Odhadujeme, že denně na festival přijde 2000 a více návštěvníků," řekl Srb.

Táborské slavnosti jsou podle organizátorů třetím největším soutěžním pivním festivalem na světě. Významnější akce pořádají pouze v americkém San Diegu a v německém Norimberku. Absolutně největším, ovšem nesoutěžním pivním festivalem na světě je mnichovský Oktoberfest, který každoročně navštíví kolem šesti milionů lidí.

Heineken ČR předloni více než zpětinásobil zisk, tržby stagnovaly

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Pivovarnické společnosti Heineken ČR předloni meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun. Společnost je dlouhodobě trojkou na českém trhu.

Firma předloni podle výroční zprávy vystavila 2,24 milionu hektolitrů piva značek Krušovice, Zlatopramen, Březňák, Starobrno a Hostan. Oproti roku 2013 se jedná o pokles o 4,2 procenta.

Prodeje piva v ČR klesly firmě o více než pět procent na 1,74 milionu hektolitrů. Společnost předloni investovala necelých 290 milionů korun, například do nákupu vratných obalů. V roce 2014 zaměstnávala 695 lidí, což je skoro o 70 méně než o rok dřív.

Firma, která je součástí nizozemské skupiny Heineken, je dlouhodobě trojkou na českém trhu za Plzeňským Prazdrojem a Pivovary Staropramen.

Jak si vedla konkurence
Prazdroj v uplynulém finančním roce zvýšil meziročně tržby o více než sedm procent na 13,869 miliardy korun. Zisk před zdaněním ve fiskálním roce od 1. dubna 2014 do 31. března 2015 naopak vinou vyšších investic do pohostinství klesl o dvě procenta na 3,517 miliardy korun.

Staropramen předloni prodělal 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy.

Spotřeba doma stagnovala, vývoz vzrostl
Pivovary v Česku předloni uvařily 19,65 milionu hektolitrů piva, což bylo o 2,3 procenta meziročně více. Zatímco domácí spotřeba stagnovala, vývoz vzrostl o osm procent.

Celková spotřeba piva včetně jeho nealkoholické varianty činila 16,29 milionu hektolitrů, meziročně klesla o 0,2 procenta. Každý obyvatel České republiky tak stejně jako o rok dříve vypil v průměru 144 litrů piva.

Turisté v Česku předloni vypili 630 tisíc hektolitrů piva. Ze země se vyvezlo 3,65 milionu hektolitrů piva. Data o celkovém trhu za loňský rok ještě nejsou známá.

Pivovar Bernard loni uvařil rekordní množství piva. Zhruba pětinu vyvezl do zahraničí

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTKBernard


● Bernard uvařil v loňském roce rekordních 302 200 hektolitrů piva, což je meziročně o 14 procent více.
● Za hranicemi prodal pivovar 64 872 hektolitrů piva, tedy kolem pětiny.
● Nejvýznamnějším odbytištěm je Slovensko, své pivo Bernard prodává i v Norsku nebo Mexiku.

Humpolecký Rodinný pivovar Bernard uvařil loni rekordních 302 200 hektolitrů piva. V meziročním porovnání zvýšil svoji produkci o 14 procent. Více piva Bernard bylo loni prodáno v Česku i hranicemi. Nejvýznamnějším zahraničním odbytištěm je pro pivovar dlouhodobě Slovensko, řekl v úterý mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.

Výstav pivovaru v posledních letech stoupá pravidelně. "My především stavíme na tom, že značka Bernard je kvalitní. Zákazník si naše pivo postupem času najde," uvedl Mikulášek. Doplnil, že Rodinný pivovar Bernard přes všechny tyto úspěchy zůstává malým pivovarem, jehož podíl na českém pivním trhu činí jen 1,7 procenta.

Za hranicemi prodal Bernard vloni 64 872 hektolitrů piva, tedy 21 procent objemu vyrobeného v Humpolci za celý rok. Dodávky podle Mikuláška plynuly do 35 států. Export na Slovensko v porovnání s rokem 2014 loni stoupl skoro o třetinu na 36 743 hektolitrů piva. Důležité zákazníky má humpolecký pivovar rovněž ve Slovinsku. Své pivo prodává kupříkladu i v Norsku a ve Velké Británii, posílá ho ale také třeba do Austrálie, Mexika či Brazílie.

Bernard vaří nepasterizované, nefiltrované a kvasnicové pivo, kromě toho čtyři druhy nealkoholického piva. V sortimentu má i svrchně kvašené pivo druhu Ale.

Pivovar letos pokračuje v investicích do svého závodu v Humpolci. V těchto dnech tam dělníci pracují na rozšíření ležáckého sklepa, aby do něj mohlo být osazeno 14 nových tanků, tedy velkých nerezových nádob na zrání piva. Kapacita ležáckého sklepa se díky tomu zvýší o pětinu na 31 680 hektolitrů.

Bernard zvýšil produkci o 14 procent, za rok uvařil 300 tisíc hektolitrů piva

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKBernard

Humpolecký Rodinný pivovar Bernard uvařil loni rekordních 302 200 hektolitrů piva. V meziročním porovnání zvýšil svoji produkci o 14 procent. Více piva Bernard bylo loni prodáno v Česku i hranicemi. Nejvýznamnějším zahraničním odbytištěm je pro pivovar dlouhodobě Slovensko.

Výstav pivovaru v posledních letech stoupá pravidelně. „My především stavíme na tom, že značka Bernard je kvalitní. Zákazník si naše pivo postupem času najde,“ uvedl mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. Doplnil, že Rodinný pivovar Bernard přes všechny tyto úspěchy zůstává malým pivovarem, jehož podíl na českém pivním trhu činí jen 1,7 procenta.

Za hranicemi prodal Bernard vloni 64 872 hektolitrů piva, tedy 21 procent objemu vyrobeného v Humpolci za celý rok. Dodávky podle Mikuláška plynuly do 35 států. Export na Slovensko v porovnání s rokem 2014 loni stoupl skoro o třetinu na 36 743 hektolitrů piva.

Důležité zákazníky má humpolecký pivovar rovněž ve Slovinsku. Své pivo prodává kupříkladu i v Norsku a ve Velké Británii, posílá ho ale také třeba do Austrálie, Mexika či Brazílie. Bernard vaří nepasterizované, nefiltrované a kvasnicové pivo, kromě toho čtyři druhy nealkoholického piva. V sortimentu má i svrchně kvašené pivo druhu Ale.

Pivovar letos pokračuje v investicích do svého závodu v Humpolci. V těchto dnech tam dělníci pracují na rozšíření ležáckého sklepa, aby do něj mohlo být osazeno 14 nových tanků, tedy velkých nerezových nádob na zrání piva. Kapacita ležáckého sklepa se díky tomu zvýší o pětinu na 31 680 hektolitrů.

Český pivovar uvařil speciál ochucený extrémně pálivými papričkami

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Jakub KynčlPermon

Jaké jsou vaše limity pálivosti? Feferonka vás rozhodí a omáčku Tabasco vnímáte jako žhnoucí lávu? V tom případě by vás mohl právě uvařený speciál sokolovského pivovaru Permon pořádně vyděsit. Pivo totiž nese příchuť papriček Habanero. Nic ale není tak hrozné, jak by se mohlo zdát a tato chilli šestnáctka tak asi nikoho moc nepotrápí, ale spíše jen příjemně zahřeje.

Nápad na stvoření chilli piva se prý zrodil v hlavě majitelů pivovaru a na sládkovi Janu Radovi bylo, aby jejich nápad zrealizoval. Základem byl výběr chilli papriček a v tomto ohledu se sokolovští vskutku neupejpali. Vzhledem ke specifickému aroma a garantované pálivosti nakonec vybrali papričky Habanero, tolik oblíbené ve Střední Americe. Není tajemstvím, že ještě v roce 1999 byly vedeny jako nejpálivější papričky světa. Od té doby se toho však ve světě chilli mnoho změnilo.

„Pro vaření piva Don Habanero Pale Ale jsme nakoupili zhruba 5,5 kilogramu papriček, které jsme využili pro uvaření 30 hektolitrů piva. Nejdřív jsem myslel, že to budu krájet v ruce, ale to vážně nešlo. Nakonec jsme to tedy pokrájeli v robotu, ale stejně jsme si pořádně pobrečeli,” popisoval Novinkám práci s kapsaicinem našlapaným materiálem sládek.

Někoho by mohla překvapit poněkud vyšší stupňovitost tohoto piva. V pivovarnictví se ale (skoro) nic neděje náhodou a toto není výjimka. „Není tajemstvím, že alkohol se podílí chuťově na plnosti piva. Pálivost po uzrání piva neodhadnete dopředu. Když jsem chutnal mladinu, byla chuť chilli velmi markantní, až nás to trochu zaskočilo. Předpokládali jsme, že vyšší stupňovitost alkoholu půjde s tou pálivostí lépe dohromady. Navíc je zima, hodí se to,” zdůraznil Rada.

Pálivější pokračování? Uvidí se
A výsledná chuť? Je až překvapivě jemná, pálivost není nijak výrazná a je cítit až po polknutí, tzv. „v trubkách”. Pokud byste pátrali po papričkách habanero ve vůni, museli byste hledat vskutku neúnavně, protože vůně chmele je o poznání výraznější.

Výsledná slabší pálivost si říká o jediné. O využití ještě pálivějších papriček v budoucnu. Taková Naga Jolokia by mohla leckterému pivnímu gurmánovi připravit noc plnou překvapení. To však v bezprostředním plánu pivovaru není. Nejdříve se bude čekat na odezvu zákazníků, uvaří se zřejmě zázvorový speciál a pak se uvidí...

Váš táta je hrdina... v nové reklamě na pivo Březňák

Publikováno:před rokemZdroj:MarketingSales.czVelké Březno

Přesně po roce (18. 1.) se na televizní obrazovky s novou reklamou vrací pivní značka Březňák z portfolia skupiny Heineken. Jako téma si v rámci pivní kategorie zvolila poněkud nezvykle zamyšlení nad vztahem otec-syn a vyzývá muže, aby vyrazili na pivo se svým tátou. Proto také hashtag #tatahrdina.

Už minulý týden se na internetu objevil teaser na novou kampaň. Značka Březňák se profiluje jako tradiční a tradiční hodnoty má komunikovat i nový spot. "Nechceme Březňáka budovat nějakou prvoplánovou kampaní, věříme, že tahle značka může mít přesah a věrohodně se spojit i se závaznějším společenským tématem," uvedl Petr Havlíček, marketingový ředitel Heinekenu.

Spot stejně jako v loňském roce startuje dlouho před pivní sezonou a bude nasazen na stanicích skupiny Nova a skupiny Prima. Existují přitom tři varianty spotu - minutová, 30vteřinová a zkrácená 15vteřinová verze. Kreativní koncept připravila agentura VCCP, produkci zajistila agentura Bistro Films.

Pivo Špalda od 1.selského pivovárku

Publikováno:před rokemZdroj:1.selský pivovárekAutor:Tomáš Váňa1.selský

Širokou veřejností stále vice požadované naše novejší pivo je opět v prodeji.
Stručná charakteristika: jemně a vysoce pitelné pivo, které je lehce zakalené právě tou pšenicí. Stredně kořeněné českým pikantním chmelem Kazbek.

Je to spodně kvašené pšeničné pivo, ale ne z obyčejné pšenice, ale ze starého druhu, špaldy. Nemá žádné atribudy běžných pšeničných piv (kyselost, aroma..), kromě kalnosti. Je také daleko více chmelené, a to na 30IBU. A ten chmel, Kazbek, tomu dodává na lehké pikantnosti.
Vařeno na 12,2%, alkohol pouze 4.1%.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.08.2017 12:085.330/5.330