Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Budvar vyhrál po 16 letech v zahraničí zásadní spor!

Publikováno:před rokemZdroj:Bleskově.czBudvar

Budějovický Budvar vyhrál důležitý soudní spor o značku BUDWEISER v Portugalsku. Soud rozhodoval o odvolání společnosti Anheuser-Busch InBev proti zamítnutí známky s prvkem BUDWEISER, zakázal této společnosti prodej piva s tímto označením nebo podobným a zamítl návrh společnosti ABI na zrušení ochranných známek, které patří českému státnímu podniku.

Portugalský Soud pro duševní vlastnictví po 16 letech vyhověl v plném rozsahu žalobě, kterou Budějovický Budvar podal v roce 2003 proti společnosti Anheuser-Busch InBev. Konkurent českého pivovaru začal v té době v Portugalsku neoprávněně používat ochrannou známku „Ice Draft Beer From Budweiser“, přestože tam Budějovický Budvar již prodával své pivo pod značkou BUDWEISER BUDVAR a měl v této zemi platné ochranné známky. Budějovický Budvar musel na takové porušení svých práv reagovat žalobou. Rozsudek z roku 2014 vyhověl žalobě Budějovického Budvaru, ale ABI se proti němu odvolal.

V odvolacím řízení nyní soud potvrdil zrušení ochranné známky společnosti ABI č. 297.665 „Ice Draft Beer From Budweiser“ a navíc zakázal ABI prodávat v Portugalsku pivo s označením BUDWEISER nebo s označením, které je podobné platným ochranným známkám Budějovického Budvaru.

„Nejdůležitější pro nás je skutečnost, že rozsudek obsahuje pro ABI generální zákaz užívat označení BUDWEISER při prodeji piva. Portugalsko je již druhou zemí, která takovýto zákaz udělila. Poprvé se tak stalo v roce 2013 v Itálii. Soud zároveň zamítl návrh společnosti ABI na zrušení ochranných známek BUDWEISER, které patří Budějovickému Budvaru,“ řekla Helena Votřelová, právnička Budějovického Budvaru.

Proti nejnovějšímu rozsudku podal ABI dovolání, které ale nemá odkladný účinek. Soudní spory o značku BUDWEISER probíhají již od roku 1907. Celkově je v nich úspěšnější Budějovický Budvar, který zvítězil asi v 70 procentech případů.

V pátek také ředitele Budějovického Budvaru Jiřího Bočka ocenil státním vyznamenáním prezident Miloš Zeman za to, že šíří dobré jméno značky a České republiky ve světě.

Pivo z malých pivovarů by mohlo díky EET zdražit cca o tři koruny

Publikováno:před rokemZdroj:Ekonomický deníkAutor:Jiří Reichl

Pokud hospodští budou muset po zavedení EET přiznávat každé prodané pivo, pak budou muset přiznat i každé nakoupené pivo. To by mohlo vést ke zvýšení cen piva dodávaného do restaurací zejména z malých produkčních pivovarů.

Řeči se vedou a pivo teče, to je jedno z hospodských pořekadel, které nelze rozporovat. Jenže pivo, které teče je stále dražší, protože jsou stále dražší vstupy. Naposledy před několika týdny oznámil lídr trhu Plzeňský Prazdroj, že bude zdražovat o korunu na půlitr. S napětím se očekává reakce Budvaru a dalších velkých hráčů. Jenže jsou tu ještě dva ukazatele, které mohou s cenou piva zahýbat. Prvním je cena chmele, která se před letošní sklizní vyšplhala až k 380 tisícům korun za tunu žateckého poloraného červeňáku. Očekává se, že letošní sklizeň bude startovat někde okolo 220 tisíc korun tunu. „To je samozřejmě věc, která se do ceny výroby piva promítá zcela zásadním způsobem a může to mít vliv na konečnou cenu, za kterou se pivo prodává hospodským, protože stále se u nás vaří nejvíce klasického ležáku plzeňského typu. Ale může se to promítnout také do cen speciálních typ typu ALE,“ říká viceprezident českomoravského svazu minipivovarů Jan Kočka.

Dalším faktorem, který může do ceny piva v blízké době promluvit je chystaná Elektronická evidence tržeb. Podle spolumajitele Kunratického pivovaru Muflon Jindřicha Chejna se může zavedení EET a tím přísnější evidence skutečných prodejů promítnout do nákupní ceny restaurací dvěma až třemi korunami. „Víme o tom, že některé pivovary, které dodávají do restaurací, nabízí pivo v ceně kolem dvanácti korun za půlitr. Jenže to prostě není možné. Pokud spočítáme reálné náklady na výrobu ležáku v podmínkách minipivovaru, jsme někde kolem šestnácti korun. Cena někde kolem deseti až dvanácti korun je podezřelá a velmi pravděpodobně v ní není něco započítáno,“ říká Chejn. Míní, že když budou provozovatelé hospod nuceni evidovat a tím i danit každé prodané pivo, budou muset evidovat i pivo, které nakoupí. „Takže i to pivo, které nakoupí bude muset pivovar, který ho dnes dodává oproti příjmovému dokladu se kterým se může stát cokoliv, dát do evidence tržeb a tím pádem danit. Potom samozřejmě stoupne cena takového piva,“ dodává Chejn. Toto se samozřejmě netýká restauračních pivovarů, které vaří jen pro své restaurační zařízení.

Budvar vyhrál další soudní spor v Portugalsku

Publikováno:před rokemZdroj:Rozhlas.czAutor:ČTKBudvar

Budvar vyhrál soudní spor v Portugalsku se společností Anheuser-Busch InBev (ABI). Podle rozsudku firma ABI definitivně nesmí používat v Portugalsku piva s označením Budweiser, řekl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Soudní spor v Portugalsku začal v roce 2003, když Budvar podal žalobu na ABI. Důvodem byl fakt, že společnost ABI podle budějovického pivovaru používala známku, na kterou neměla nárok.

Soud rozhodl ve sporu v Portugalsku ve prospěch Budvaru už v roce 2012. ABI se však tehdy proti verdiktu odvolal.

Nyní soud pro duševní vlastnictví zakázal společnosti ABI prodávat v Portugalsku pivo s označením Budweiser, řekl mluvčí Budvaru. Proti nejnovějšímu rozsudku podal ABI dovolání, které ale podle Samce nemá odkladný účinek.

„Rozhodnutí soudu tak nabylo právní moci a je vykonatelné. Rozsudek nám a hlavně našemu importérovi po mnoha letech dává právní jistotu. Záruka exkluzivity ke značce Budweiser Budvar je hlavním předpokladem k dalšímu rozvoji našich obchodních aktivit v Portugalsku," uvedl Samec.

Pro Budvar je podle právničky Budějovického Budvaru Heleny Votřelové nejdůležitější skutečnost, že rozsudek obsahuje pro ABI generální zákaz užívat označení Budweiser při prodeji piva. „Portugalsko je již druhou zemí, která takovýto zákaz udělila. Poprvé se tak stalo v roce 2013 v Itálii," řekla.

Dodala, že soud zároveň zamítl návrh společnosti ABI na zrušení ochranných známek Budweiser, které patří Budvaru.

Budvar zvýšil za posledních šest let výstav z 1,25 milionu na stávajících 1,6 milionu hektolitrů. Vyváží pivo do 76 zemí světa. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Největší světový pivovar Anheuser Busch InBev vede s českobudějovickým Budvarem řadu sporů. Oba pivovary bojují o značku Budweiser a její obměny již více než sto let.

Podle Budějovického Budvaru soudní spory o značku Budweiser trvají již od roku 1907 a zhruba 70 procent z nich vyhrál právě Budějovický Budvar. V letech 2000 až 2016 bylo definitivně ukončeno 197 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budvar vyhrál 136 případů a 10 sporů skončilo smírem nebo remízou.

Nadnárodní koncern ABI nyní nemůže svou značku Budweiser používat téměř v 70 zemích.

Vyznamenání jsem přijal s hrdostí a pokorou, říká ředitel Budvaru Boček

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Markéta MachačováBudvar

Přes čtvrt století šéfuje Jiří Boček Budějovickému Budvaru. V pátek 28. října si převzal z rukou prezidenta České republiky Miloše Zemana Medaili Za zásluhy o stát v hospodářské oblasti.

„Vyznamenání jsem přijal s hrdostí a pokorou. Beru to jako závazek a dlouhodobé ocenění naší práce,“ svěřil se dlouholetý ředitel Budějovického Budvaru.

Po udělení vyznamenání nijak bouřlivě neoslavoval. „Připili jsme si na to jen v rodinném kruhu a chvíli jsme se zdrželi v Praze,“ zmínil Boček. Atmosféru ve Vladislavském sále na Pražském hradě vnímal jako příjemnou.

„Vlastní ceremonie byla důstojná a odpovídala tradici státního svátku. Je to třeba vnímat tak, že nešlo o oslavu prezidenta,“ vyjádřil se k rozjitřené atmosféře v Praze, kde tisíce lidí oslavovaly státní svátek neoficiálně i na Staroměstském náměstí.

Ocenění i od pivovarníků
Medaile Za zásluhy nepatří letos k jediným oceněním, které Boček přebíral. Od pivovarnické akademie dostal na jaře Výroční cenu za rok 2015. Vyhrál v kategorii pivovarů s výstavem nad 500 tisíc hektolitrů. Budějovický Budvar v loňském roce uvařil více než 1,6 milionu hektolitrů piva, meziročně téměř o deset procent více.

Jiřímu Bočkovi bylo pivo blízké už od mládí. V 15 letech se začal učit na sladovníka, prošel mnoha pozicemi v různých pivovarech po republice. Nakonec se dopracoval z podsládka v Budvaru na jeho ředitele. Původně se mu ale do řídicí funkce vůbec nechtělo, jak přiznal v jednom z rozhovorů pro MF DNES.

„Poprvé mi nabídli funkci ředitele v roce 1990, a to jsem odmítl. Necítil jsem se na to, protože jsem nikdy nic podobného nedělal, byl jsem odborníkem na technologie. Rok poté se to už nedalo odmítnout, ale bylo to velmi těžké. Hodně mi to dalo, profesně a lidsky. Rozhodně toho nelituji,“ přiznal.

Nejvíc si podle svých slov oblíbil na své kariérní cestě v pivovaru pozici technologa. „Nebyl jsem tam zatažen do organizace a řízení pracovního kolektivu. Spolupracoval jsem s výzkumným pracovištěm, jehož práci jsem převáděl do reálného provozu. To mě opravdu bavilo,“ vyprávěl.

Budvar vyváží do 70 zemí
Devětapadesátiletý ředitel Budvaru si nejvíce pochutná na světlém ležáku. Česká piva hodnotí mnohem lépe než ta zahraniční.

„Za hranicemi jsou piva světlejší a nemají tak výraznou chuť. Chybí mi u nich podnět k dalšímu napití. Naše piva jsou zlatavější, mají plnější chuť. Základní poučkou je, že čím jdete dále od rovníku směrem k pólům, tím jsou piva tmavší, plnější chuti a víc chmelená. Je to logické, v teplých krajinách pijí lehká piva, která osvěží. V severských zemích jsou tmavá silná piva s bohatou chutí,“ vysvětlil Boček.

Národní podnik Budějovický Budvar byl založen roku 1895 jako Český akciový pivovar. Do konce roku 1896 činil výstav 51 tisíc hektolitrů piva. Dnes se výstav pohybuje okolo 1,5 milionu hektolitrů a pivovar láme jeden rekord za druhým. Pivo vyváží do 70 zemí světa, kam putuje více než polovina produkce. Budvaru se velmi daří na trzích, jako je Německo, Slovensko, Polsko a Rakousko.

Pivo v restauracích podraží, ceny zvedne i Staropramen

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Druhý největší výrobce v Česku Pivovary Staropramen zdraží od 7. listopadu cenu čtyř sudových piv v průměru o 1,5 procenta. Ceny se zvýší u značek vyráběných v Česku, tedy Staropramen světlý, Staropramen nealko, Stella Artois a dováženého Hoegaardenu. Pivovarnická jednička Prazdroj zdražil před měsícem všechny své prodávané značky v průměru o 3,2 procenta. Informaci přinesly Lidové noviny.

"Kvalita našich piv je pro nás na prvním místě, abychom jí dokázali zachovat, musíme reagovat na růst našich výrobních nákladů. Naposledy společnost Pivovary Staropramen cenu u sudového piva měnila na konci roku 2014," uvedla mluvčí Staropramenu Denisa Mylbachrová.

Ceny Pivovary Staropramen zvýší pro odběratele, tedy distributory a hospodské. Bude na nich, jestli oni promítnou vyšší nákupní ceny do cen koncovým zákazníkům. Už v případě říjnového zdražení kompletní produkce Plzeňského Prazdroje naznačili, že vyšší náklady pocítí pivaři v plné výši, někde však ještě víc. Někteří hospodští chtějí totiž využít nynější úpravy cen od pivovarů ke kompenzaci dalších nákladů, které jim přinese nezbytné pořízení technologie na prosincový start elektronické evidence tržeb.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,12 milionu hektolitrů, což je mírný meziroční pokles. Na domácím trhu prodej všech pivovarů v minulém roce klesl sice o 0,2 procenta na 16,2 milionu hektolitrů, ale celková výroba piva v Česku díky rekordnímu exportu vzrostla o 2,2 procenta na více než 20 milionů.

Nové vítězství ve stoletém sporu o Budweiser. Budvar vyhrál soud v Portugalsku

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKBudvar

Budvar vyhrál soudní spor v Portugalsku se společností Anheuser-Busch InBev (ABI). Podle rozsudku firma ABI definitivně nesmí používat v Portugalsku piva s označením Budweiser. Spor o tuto značku zuří už zhruba sto let.

Jeho portugalská kapitola začaal v roce 2003, když Budvar podal žalobu na ABI. Důvodem byl fakt, že společnost podle budějovického pivovaru používala známku, na kterou neměla nárok.

Soud rozhodl ve sporu v Portugalsku ve prospěch Budvaru už v roce 2012. ABI se však tehdy proti verdiktu odvolal. Nyní soud pro duševní vlastnictví, podle tvrzení zástupců českého státního pivovaru, zakázal společnosti ABI prodávat v Portugalsku pivo s označením Budweiser.

Proti nejnovějšímu rozsudku podal ABI dovolání, které ale podle Budvaru nemá odkladný účinek. „Rozhodnutí soudu tak nabylo právní moci a je vykonatelné. Rozsudek nám a hlavně našemu importérovi po mnoha letech dává právní jistotu. Záruka exkluzivity ke značce Budweiser Budvar je hlavním předpokladem k dalšímu rozvoji našich obchodních aktivit v Portugalsku,“ uvedl mluvčí pivovaru Petr Samec.

Pro Budvar je podle jeho právničky Heleny Votřelové nejdůležitější skutečnost, že rozsudek obsahuje pro ABI generální zákaz užívat označení Budweiser při prodeji piva. „Portugalsko je již druhou zemí, která takovýto zákaz udělila.

Poprvé se tak stalo v roce 2013 v Itálii,“ řekla. Dodala, že soud zároveň zamítl návrh společnosti ABI na zrušení ochranných známek Budweiser, které patří Budvaru.

Budvar zvýšil za posledních šest let výstav z 1,25 milionu na stávajících 1,6 milionu hektolitrů. Vyváží pivo do 76 zemí světa. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Budvar vyhrál další spor o značku Budweiser, získal ji v Portugalsku

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTKBudvar

Anheuser-Busch InBev definitivně nesmí používat v Portugalsku piva s označením Budweiser. Proti nejnovějšímu rozsudku podala firma dovolání, které ale podle Budějovického Budvaru nemá odkladný účinek.

Budvar vyhrál soudní spor v Portugalsku se společností Anheuser-Busch InBev (ABI). Podle rozsudku firma ABI definitivně nesmí používat v Portugalsku piva s označením Budweiser, řekl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Soudní spor v Portugalsku začal v roce 2003, když Budvar podal žalobu na ABI. Důvodem byl fakt, že společnost ABI podle budějovického pivovaru používala známku, na kterou neměla nárok. Soud rozhodl ve sporu v Portugalsku ve prospěch Budvaru už v roce 2012. ABI se však tehdy proti verdiktu odvolal. Nyní soud pro duševní vlastnictví zakázal společnosti ABI prodávat v Portugalsku pivo s označením Budweiser, řekl mluvčí Budvaru.

Budvar vyhrál soudní spor v Portugalsku se společností Anheuser-Busch InBev (ABI). Podle rozsudku firma ABI definitivně nesmí používat v Portugalsku piva s označením Budweiser, řekl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Soudní spor v Portugalsku začal v roce 2003, když Budvar podal žalobu na ABI. Důvodem byl fakt, že společnost ABI podle budějovického pivovaru používala známku, na kterou neměla nárok. Soud rozhodl ve sporu v Portugalsku ve prospěch Budvaru už v roce 2012. ABI se však tehdy proti verdiktu odvolal. Nyní soud pro duševní vlastnictví zakázal společnosti ABI prodávat v Portugalsku pivo s označením Budweiser, řekl mluvčí Budvaru.

Budvar zvýšil za posledních šest let výstav z 1,25 milionu na stávajících 1,6 milionu hektolitrů. Vyváží pivo do 76 zemí světa. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Největší světový pivovar Anheuser Busch InBev vede s českobudějovickým Budvarem řadu sporů. Oba pivovary bojují o značku Budweiser a její obměny již více než sto let.

Podle Budějovického Budvaru soudní spory o značku Budweiser trvají již od roku 1907 a zhruba 70 procent z nich vyhrál právě Budějovický Budvar. V letech 2000 až 2016 bylo definitivně ukončeno 197 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budvar vyhrál 136 případů a 10 sporů skončilo smírem nebo remízou. Nadnárodní koncern ABI nyní nemůže svou značku Budweiser používat téměř v 70 zemích.

Budvar v Portugalsku vyhrál soud o značku Budweiser

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Pavel OrholzBudvar

Budějovický Budvar uspěl v Portugalsku v dlouholetém sporu o značku proti společnosti Anheuser Bush InBev (ABI). Soud konkurenční ABI zakázal prodávat pivo s označením Budweiser. Právo o tom informoval mluvčí Budvaru Petr Samec. Proti nejnovějšímu rozsudku podal ABI dovolání, které ale nemá odkladný účinek.

V odvolacím řízení soud potvrdil zrušení ochranné známky americké společnosti ABI „Ice Draft Beer From Budweiser“ a navíc firmě zakázal prodávat v Portugalsku pivo s označením Budweiser nebo s označením, které je podobné platným ochranným známkám Budějovického Budvaru.

„Nejdůležitější pro nás je skutečnost, že rozsudek obsahuje pro ABI generální zákaz užívat označení Budweiser při prodeji piva. Portugalsko je již druhou zemí, která takovýto zákaz udělila. Poprvé se tak stalo v roce 2013 v Itálii,“ uvedla Helena Votřelová, právnička Budějovického Budvaru.

Soud zároveň zamítl návrh společnosti ABI na zrušení ochranných známek Budweiser, které patří Budějovickému Budvaru.

Proti nejnovějšímu rozsudku podal ABI dovolání, které však nemá odkladný účinek.

„Rozhodnutí soudu tak nabylo právní moci a je vykonatelné. Rozsudek nám a hlavně našemu importérovi po mnoha letech dává právní jistotu. Záruka exkluzivity ke značce Budweiser Budvar je hlavním předpokladem k dalšímu rozvoji našich obchodních aktivit v Portugalsku,“ doplnil Samec.

Spor trvá od roku 2003
Spor začal už v roce 2003, kdy konkurent českého pivovaru používal v Portugalsku značku obsahující slovo Budweiser.

„Budějovický Budvar již prodával své pivo pod značkou Budweiser Budvar a měl v této zemi platné ochranné známky. Pivovar musel na takové porušení svých práv reagovat žalobou. Rozsudek z roku 2014 vyhověl žalobě, ale ABI se proti němu odvolal,“ konstatoval Samec.

Soudní spory o značku Budweiser probíhají již od roku 1907. Celkově je v nich úspěšnější Budějovický Budvar, který zvítězil asi v 70 procentech případů. V letech 2000–2016 bylo definitivně ukončeno 197 soudních sporů a správních řízení.

Budějovický Budvar vyhrál 136 případů a 10 sporů skončilo smírem nebo remízou. Kvůli registracím ochranných známek „Budweiser“ nebo „Budweiser Budvar“, které patří Budějovickému Budvaru, nemůže nadnárodní koncern ABI svou klíčovou značku „Budweiser“ používat téměř v 70 zemích.

Po Prazdroji zdraží i Staropramen. Cena točeného piva poroste o 1,5 %

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Druhý největší výrobce v Česku Pivovary Staropramen zvýší ceny u v Česku vyráběných značek Staropramen světlý, Staropramen nealko, Stella Artois a dováženého Hoegaardenu, v průměru o 1,5 procenta. Česká pivovarnická jednička Prazdroj zdražila už před měsícem všechny své prodávané značky v průměru o 3,2 procenta.

„Kvalita našich piv je pro nás na prvním místě, abychom jí dokázali zachovat, musíme reagovat na růst našich výrobních nákladů. Naposledy společnost Pivovary Staropramen cenu u sudového piva měnila na konci roku 2014,“ uvedla mluvčí Staropramenu Denisa Mylbachrová.

Ceny Pivovary Staropramen podle Lidových novin, které o růstu cen informovaly, zvýší pro odběratele, tedy distributory a hospodské. Bude na nich, jestli oni promítnou vyšší nákupní ceny do cen koncovým zákazníkům. Už v případě říjnového zdražení kompletní produkce Plzeňského Prazdroje naznačili, že vyšší náklady pocítí pivaři v plné výši, někde však ještě víc, píše deník. Někteří hospodští chtějí totiž využít nynější úpravy cen od pivovarů ke kompenzaci dalších nákladů, které jim přinese nezbytné pořízení technologie na prosincový start elektronické evidence tržeb.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,12 milionu hektolitrů, což je mírný meziroční pokles. Na domácím trhu prodej všech pivovarů v minulém roce klesl sice o 0,2 procenta na 16,2 milionu hektolitrů, ale celková výroba piva v Česku díky rekordnímu exportu vzrostla o 2,2 procenta na více než 20 milionů.

Za pivo si připlatíme. Po Prazdroji zdražuje také Staropramen

Publikováno:před rokemZdroj:EuroZprávy.czAutor:ČTK

Podle informací Lidových novin zvýší Pivovary Staropramen od 7. listopadu cenu čtyř sudových piv v průměru o 1,5 procenta. Bude na odběratelých, zda oni zdražení promítnou do cen koncovým zákazníkům.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,12 milionu hektolitrů, což je mírný meziroční pokles.

Pivovarnická jednička Prazdroj zdražil před měsícem všechny své prodávané značky v průměru o 3,2 procenta. Hospodští už tehdy sdělili, vyšší náklady pocítí pivaři v plné výši, někde však ještě víc. Některé restaurace chtějí totiž využít nynější úpravy cen od pivovarů ke kompenzaci dalších nákladů, které jim přinese EET.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.06.2018 15:296.352/6.352