Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Pilsner Urquell uvaří pro BOSCH FRESH FESTIVAL speciální pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Gurmánský Bosch Fresh Festival nabídne kromě gastronomických pochoutek také výborné pivo. Pilsner Urquell, který je hlavním pivovarem festivalu uvařil speciální chmelový mok přímo pro festival. Kromě toho se mohou návštěvníci těšit na ochutnávky celé řady větších či menších pivovarů.

Každého festivalu se zúčastní okolo 15 pivovarů. Kromě velkých producentů, jakými je Pilsner Urquell, Ferdinand nebo Svijany, mohou návštěvníci ochutnat lahodný mok od menších či rodinných pivovarů – Pivovar Raven, U Stočesů, Knížecí pivovar Plasy, Pivovar Krušnohor a další.

Hlavním pivovarem festivalu je Pilsner Urquell, který pro festival připravil speciální pivo. Várka festivalového piva byla zahájena 8. dubna. Slavnostním ceremoniálem provázel Václav Berka, hlavní sládek pivovaru, který předal pořadateli festivalu Petrovi Jiráskovi pamětní listinu. Pravý žatecký chmel do tanku vhodily moderátorky Prima TV Sandra Parmová a Monika Leová, které budou rovněž moderovat workshop stage a grill stage.

„V Plzeňském Prazdroji, jakožto hlavním pivovaru Bosch Fresh Festivalů jsme společně uvařili várku Pilsner Urquell, která bude za 5 týdnů připravena pro všechny gurmány a gurmety. Návštěvníci si budou moci vychutnat mistrovsky načepovaný zlatý ležák, jak v klasické, tak v nefiltrované podobě. Dej bůh štěstí a na viděnou na Bosch Fresh festivalu,“ říká sládek Václav Berka.

Pivovar Svijany otevře svijanský zámek

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Petra WinklerováSvijany

Pivovar Svijany koupil v roce 2013 nedaleký zámek a za přispění EHP a Norských fondů se rozhodl vrátit mu původní lesk. Téměř dva roky trvající rekonstrukce dospěla do svého finále a Zámek Svijany se v červnu otevře veřejnosti. Slavnostní zahájení provozu proběhne 25. června a první návštěvníci se mohou těšit na archeologickou a pivovarnickou expozici, bohatý doprovodný program i zlevněné vstupné. Pivovar Svijany připravil u příležitosti otevření zámku i nové pivo, Zámecký Máz.

V sobotu 25. června v 9 hodin se poprvé otevřou brány Zámku Svijany veřejnosti. Po celý den bude pro návštěvníky připraven pestrý doprovodný program. Standardní vstupné bude 90 Kč pro dospělé návštěvníky, děti od 6 let, studenti a senioři zaplatí 50 Kč. V den otevření bude pro všechny jednotné vstupné 50 Kč.

Od prvního dne si budou moci návštěvníci prohlédnout zrekonstruovaný interiér zámku včetně kaple s restaurovanými stropními freskami i přilehlou zahradu a ochutnat nové pivo, které při této příležitosti připravil Pivovar Svijany a nazval je Zámecký Máz. Připravena je celá řada stálých expozic, které bude možné absolvovat s průvodcem nebo samostatně. „Jedná se o archeologickou výstavu s exponáty ze Svijan a blízkého okolí, menší expozici o podzemí Libereckého kraje, pivovarnickou expozici, část věnovanou bývalým pánům zámku – Valdštejnům a Vartenberkům, dále pak Islandu, romské menšině a Montessori vzdělávání. V plánu je i otevření zážitkové únikové místnosti, níž se návštěvníci ponoří do tajuplné historie 16. století,“ říká projektová manažerka Markéta Tumová. V průběhu rekonstrukce byla pod vedením archeologa Petra Brestovanského ze Severočeského muzea v Liberci odhalena řada zámeckých tajemství. Jde např. o unikátní bronzovou jehlici starou 3000 let, středověkou pec na chleba nebo tajnou chodbu pod zámkem. Všechny zde nalezené artefakty si budou moci návštěvníci prohlédnout na vlastní oči v expozici, na které se z velké části podílí ARCHA 13 o.p.s.

Součástí zámku je i rozlehlá zahrada, která prošla výraznými úpravami tak, aby nabídla prostor pro odpočinek i zábavu. „Radost určitě udělá nejmenším návštěvníkům, kteří zde najdou pískoviště sloužící zároveň jako archeologické naleziště. Pod vrstvou písku totiž bude možné odkrýt kostru prasete, jejíž část byla v zahradě objevena a zároveň dala obci Svijany jméno,“ doplňuje Tumová. Součástí zahrady budou i pec na chleba a pec na bronzové odlitky. V těch si budou moci návštěvníci pod vedením vyrobit vlastní zámecké suvenýry.

Rekonstrukce Zámku Svijany probíhala od roku 2015 z finančních zdrojů Pivovaru Svijany za přispění EHP a Norských fondů. Celková suma za revitalizaci památky se vyšplhala na 60 mil. Kč, 30 mil. bylo financováno z dotací. „Původní rozpočet byl 50 mil. Kč, z této sumy jsme měli přislíbenou dotaci z EHP a Norských fondů ve výši 30 mil. Kč. V průběhu rekonstrukce se ale objevily např. vzácné fresky v kapli, proto jsme investici ze strany pivovaru zvýšili o dalších 10 mil.,“ upřesňuje finanční stránku projektu ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

Svijanský pivovar a nedaleký zámek k sobě od nepaměti patřily. Vedle hospodářského dvora s pozdějším pivovarem nechal zámek Svijany vystavět Jaroslav z Vartenberka, aby zvýšil prestiž panství. Památka byla součástí pivovaru i po znárodnění, do soukromých rukou byla prodána až státním podnikem Pivovary Vratislavice nad Nisou, který svijanský pivovar několik let vlastnil. Po celou novodobou historii zámek chátral a reálně hrozilo jeho zřícení. „Vzhledem k tomu, že k sobě zámek a pivovar vždy patřily, považovali jsme za svou morální povinnost památku zachránit a zpřístupnit veřejnosti. Moc mě těší, že se projekt podařilo zrealizovat a zámek přivítá 25. června své první návštěvníky,“ říká Roman Havlík, ředitel Pivovaru Svijany.

»Češi pivu nerozumí«

Publikováno:před rokemZdroj:T-UNIAutor:Radek Pirkl

Šéf korporátní komunikace Heinekenu v České republice a náš absolvent Jiří Hauptmann přednášel včera studentům o marketingu globální pivovarnické značky. Se studenty hovořil také o tom, že společenská odpovědnost firem by neměla končit víkendovou charitou.

Ekonomická fakulta s úspěchem pokračuje v přednáškách předních českých odborníků v oboru podnikání a marketingu. Ve výběru hostů, kteří se dělí se studenty o své profesní zkušenosti, se může opřít o solidní základnu svých absolventů.

To je také případ včerejší přednášky Jiřího Hauptmanna, který je šéfem korporátní komunikace českého Heinekenu. Před čtrnácti lety seděl ve velké posluchárně budovy P na druhé straně katedry.

Jiří Hauptmann seznámil studenty s vývojem pivovaru a s jeho akvizicemi v České republice. Krušovice, Březňák, Starobrno, Zlatopramen a další značky českých piv dnes spadají pod pivovarnickou společnost původem z Amsterodamu 19. století, která dnes kromě piva produkuje také alkoholický nápoj z jablečného moštu – cider. Strongbow od Heinekenu je nejprodávanějším ciderem na světě.

Jiří Hauptmann dále probral se studenty globální kampaň pivovaru Heineken i způsob její implementace do českého prostředí. V tomto momentě začal svůj výklad možná trochu nečekaně:

„Češi pivu nerozumí. U nás se vypije největší množství piva na hlavu, a proto se Češi považují za odborníky na pivo, pivní kultura je tu ale velice špatná. Spíše se dá mluvit o pivní xenofobii. Všechno, co chutná a vypadá jinak než náš napěněný ležák, Čech šmahem odsoudí,“ říká Hauptmann. „Přitom na světě existuje asi 2000 pivních stylů. Je velice obtížné se v nich zorientovat a rozumět jim, je to však velice inspirativní. Pivní kulturu bych hledal spíš v Belgii, Anglii nebo Holandsku, tam dobře uvařené pivo umí ocenit.“

Kolem piva a jeho výroby koluje kromě pověstného českého „znalectví“ celá řada dalších mýtů. Patří k nim podle Jiřího Hauptmanna také přesvědčení, že velké zahraniční firmy, které skupují české pivovary, vaří pivo z náhražek a dělají z dobrého tradičního piva jakési „europivo“.

„Lidé pak o to více oceňují malé rodinné pivovary, které podle nich zachovávají tradici. Obojí je nesmysl, pivo nelze z žádných chemických náhražek vyrobit a v malých pivovarech vaří pivo sice často velmi dobré, ale neumí dlouhodobě udržet jeho kvalitu,“ říká Hauptmann a dodává: „A není divu, vaření piva si žádá vzdělání a zkušenosti, ale v České republice absolvuje jen několik desítek biochemických potravinářů ročně. Je logické, že pivo v rodinných pivovarech, kterých je v Česku kolem 300, vaří často lidé bez patřičného vzdělání a zkušeností.“

Během přednášky došlo také na čísla, Jiří Hauptmann předeslal, že pivovary výrazně přispívají do stání kasy.

„Jenom Heineken, který v České republice patří spíše k menším hráčům, odvede ročně do české státní pokladny téměř miliardu korun na spotřebitelské dani, daních z příjmů a dalších odvodech. Z každého půllitru piva jakékoliv značky, dáváte vy, zákazníci, vždy korunu padesát až dvě koruny státu.“ Podle Hauptmanna stačí provést jen malou změnu legislativy a státní příjmy z produkce a prodeje piva vzrostou hned o další miliony. I proto se Heineken snaží budovat také v České republice pivní kulturu a nebýt jen dravým podnikem, který prahne po zisku za každou cenu.

„Jsme, pokud vím, jediný pivovar na světě, který ve svých spotech propaguje pití vody,“ komentuje Hauptmann ukázku reklamního spotu, v němž protagonista na taneční party odmítne další nabízené pivo a sáhne raději po lahvi s vodou.

Zodpovědný přístup ke konzumaci alkoholu a firemní zodpovědnost vůči společnosti patří k tématům, o která se Hauptmann jako šéf korportání komunikace Heinekenu velmi zasazuje. „Firma se zakládá s cílem, aby generovala zisk. Neměla by ovšem být v prázdné bublině, důležité je, aby prosperovalo také její okolí. Jedině tak může firma své podnikání udržet dlouhodobě,“ načrtl úvahu o společenské zodpovědnosti firem: „Ta bohužel v mnohých případech končí tím, že šéfové velkých společností jdou se svými zaměstnanci natírat plot nebo sázet stromky. Byl by asi větší přínos, kdyby šli do nějaké neziskovky a poradili jí, jak lépe rozvrhnout investice a jak lépe propagovat svou činnost,“ říká Hauptmann, jehož velkým tématem je také voda.

Jak řekl redakci T-UNI před přednáškou. „Přístup ke kvalitní pitné vodě je celosvětový problém, který podle prognóz dopadne za pár desítek let i na Českou republiku. Problémem je, že neumíme vodu v krajině zadržovat a hospodařit s ní.“ I z tohoto úhlu pohledu je potřeba přimět firmy, aby ve výrobě lépe hospodařily s vodou, včetně pivovarů, pro něž je kvalitní voda základní vstupní surovinou, která má navíc klíčový vliv na nezaměnitelnou chuť piva.

Jihomoravské pivovary chystají na léto pivní slavnosti

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Pivovar Starobrno letos přesune den otevřených dveří s koncerty známých kapel zpět do svého areálu na Mendlově náměstí v Brně. Akci, kam chodí každoročně tisíce lidí, loni hostil bývalý fotbalový stadion Za Lužánkami. Pivní slavnosti chystají kromě Starobrna i jiné pivovary v regionu.

Den otevřených dveří Starobrna se letos uskuteční 3. září. "V průběhu odpoledne a večera vystoupí několik populárních hudebních skupin. Návštěvníci mohou absolvovat i exkurzi po pivovaru s průvodcem z řad zaměstnanců či navštívit speciální pivní školu, kde se o pivu dozvědí mnoho dalších informací," uvedla Petra Gargošová z pivovaru.

Starobrno bude letos pokračovat i v pořádání pivních slavností ve Znojmě, které se uskuteční 11. června. Starobrno je pořádá pod značkou Hostan, která patří do jeho portfolia. V areálu někdejšího pivovaru stejného jména ale už vaří pivo jiná společnost.

Břeclavský pivovar připravuje slavnosti piva také na sobotu 11. června. V závěru večera vystoupí i electro-swingová skupina Mydy Rabycad. Pivovar to dnes uvedl v tiskové zprávě.

"Festival ozdobí skupina, která sbírá úspěchy nejen na domácí scéně, ale také stále častěji i v zahraničí," uvedl Jan Svoboda, člen správní rady pivovaru. Program se protáhne až do jedné hodiny v noci. Na festival se chystá i slovenská formace Horkýže Slíže nebo Michal Hrůza s kapelou.

Pivovar Černá Hora z Blanenska letos opět chystá Pivní pouť, která se bude konat 24. září. "Na akci vystoupí kapely Sto zvířat, Jelen, Alkehol, Horkýže Slíže a Turbo," uvedla Lucie Tučková, mluvčí Pivovarů Lobkowicz.

Naopak žádnou speciální akci na léto zatím nechystá brněnský minipivovar Hauskrecht. Plánuje ale nové speciály. Tím první bude PH 13 Magic. Má jít o zázvorový speciál, první bečka bude načata 27. dubna.

Domovarníci začali sbírat recepty na velkou pivní kuchařku

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.cz

Skupina domácích vařičů piva se rozhodla shromáždit dostupné a vyzkoušené recepty na domácí vaření piva. Chtěli by usnadnit pokusy začátečníkům, pro které je pokus uvařit si doma pivo stejným dobrodružstvím jako pro jiné výzva k domácímu upečení chleba.

„Založili jsme na Facebooku skupinu, kam se může přihlásit každý, kdo by se chtěl na domácí pivní kuchařce podílet. Zhruba po měsíci už máme zhruba 80 receptů. A paralelně pracujeme na teoretické části, která bude součástí publikace,“ říká Radek Michel, jeden ze spoluzakladatelů projektu, který se zároveň stará i o návrh grafiky budoucí kuchařky.

Odborným dozorem a manažerem „vařičky“ je Petr Novotný, který je jednak sám zkušeným vařičem, ale zároveň tvoří i internetové stránky, kde publikuje i různé teoretické stati o vaření piva. „Já mám výhodu, že mám chemické vzdělání, takže mohu pomoct vysvětlit, co se při výrobě piva děje a proč se to děje. Právě tímto by měla být tato naše kuchařka jedinečná. Na našem knižním trhu, ale ani v zahraničí podle mě podobná publikace chybí. Nechceme přinést jen soubor receptů, ale zároveň vysvětlit trošku teorie, což při vaření zvětšuje pravděpodobnost lepšího výsledku,“ popisuje Novotný.

V knize se počítá s popisem jednotlivých surovin, které jsou k vaření potřeba, jednotlivých procesů jako je rmutování, horká fáze vaření piva či chlazení mladiny. Nebudou chybět ani tipy na potřebné vybavení každého správného domovařiče.

Domovařiči by chtěli shromáždit kolem 150 receptů. Vyberou z nich asi stovku nejlepších a doplní je teoretickou částí. „Mojí tajnou touhou je vydat kuchařku do Vánoc, ale k tomu je ještě dlouhá cesta. Vždyť ještě ani nemáme vydavatele,“ směje se.

Běžce čeká pivní závod. Na pět kilometrů a pět piv mají dvě hodiny

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeňský deníkAutor:Tomáš Vítek

Máte rádi sport, pivo a hlavně zábavu? Přijďte si zaběhat a přitom i požít pýchu našeho národa. Již v sobotu 16. dubna se bude konat druhý ročník Běhu Pivnifest.cz Plzeň. Závod bude začínat od 11 hodin v Hospůdce U Pechtů.

Soutěžit se bude ve třech kategoriích – na trať vyběhnou muži, ženy a týmy složené z 2-4 členů. Na trať, která je dlouhá něco málo přes 5 kilometrů, mají běžci příjemný časový limit 2 hodin. Startovní číslo bude účastníkům vytvořeno přímo na těle. K číslu se následně budou zaznamenávat vypitá piva. Na toto zpestření běžci narazí hned na pěti stanovištích.

Trasa unikátního závodu povede z Hospůdky U Pechtů až do centra města a nazpátek. V Hospůdce u Pechtů bude i následné vyhlášení nejlepších běžců a předání hodnotných cen. Třešničkou na dortu je letos hlavní cena, kterou je poukázka na vyhlídkový let letadlem. Pro všechny účastníky je také připravena medaile ve tvaru půllitru.

Závodníci se na netradiční běh mohou zaregistrovat na webu www.pivnifest.cz, nebo těsně před závodem v Hospůdce U Pechtů.

Plzeňský Prazdroj chtěl poslat do Ruska tanky, pošle "jen" pivní plechovky a sudy

Publikováno:před rokemZdroj:Marketing&MediaPrazdroj

Pivo na hokejový šampionát poputuje do Ruska nejen v tradiční podobě, ale také v limitované sérii plechovek v "hokejových dresech" národního týmu. O "hokejovou" várku piva se zasloužili i zasloužilí hokejisté.

"Původně jsme chtěli vyslat do Ruska tanky – ovšem ne ty, co známe z historie, ale pořádné české, pivní. Nakonec ale pošleme hokejové plechovky a sudy, v nich pivo se špetkou národní hrdosti od našich sládků a hokejistů. Ta bude jistě letos v Rusku potřeba," říká Luděk Baumruk, manažer značky Pilsner Urquell. Pro ty, kteří kteří nemohou vyrazit fandit do hospod ani na šampionát, připravil Pilsner Urquell limitovanou edici plechovek s hokejovou tématikou.

Plzeňský výrobce piva připravuje tour po osmi českých městech, kde mohou fanoušci zanechat vzkaz českým reprezentantům. Tu pak společně se soudkem a pozdravy od hokejových legend i fanoušků plzeňský pivovar pošle hokejistům do Českého domu v Moskvě.

O hokejovou várku se postarali i hokejisté zlaté generace, úspěšní hokejoví reprezentanti Milan Hnilička, Petr Čáslava a Jaroslav Špaček. Právě oni dokončili se sládkem Václavem Berkou várku piva Pilsner Urquell určenou pro české fanoušky doma i v Moskvě. "Pokaždé, když jsem se při svém angažmá v NHL dostal k plzeňskému pivu, zažíval jsem taky pocit sounáležitosti a hrdosti, že pocházím z České republiky a v mém případě i přímo z Plzně," komentoval svou přítomnost Jaroslav Špaček, hokejový medailista olympijského Nagana.

Slim, Sleek a Big. Prazdroj začne plnit pivem nové druhy plechovek

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKPrazdroj

Díky rostoucí poptávce po plechovkovém balení piv připravuje Plzeňský Prazdroj stavbu nových linek na stáčení piv do těchto obalů. Kromě tradičních třetinek a půllitrovek budou produkovat také nové typy Slim, Sleek a Big, tedy štíhlé, elegantní a velké plechovky.

Největší český pivovar chce ještě k tomu postavit sklad prázdných plechovkových obalů. Při otevření nového skladu hotových výrobků v Plzni za 90 milionů korun. Náklady na nové linky a termín zahájení jejich stavby neuvedla.

Obecně platí, že podíl piv v plechovkách v Česku trvale roste. V těchto obalech se jich loni z celkového objemu vyrobeného piva prodalo sedm procent, což je historicky nejvyšší podíl. Meziročně tak plechovkové obaly dle Českého svazu pivovarů a sladoven posílily o čtvrtinu, naopak PET lahve se loni o čtyři procenta propadly a tvořily jen tři procenta z rekordních více než 20 milionů hektolitrů, které české pivovary vyrobily.

Celkový prostor areálu v Plzni se díky čerstvé investici do skladů zvýšil o více než třetinu na 37 tisíc palet. Nová kapacita odpovídá prostoru pro 220 plně naložených dlouhých kamionů. Důvodem rozšíření skladu byl rostoucí zájem o plzeňská piva na domácím i zahraničním trhu, nárůst počtu výrobků a balení a zrychlení dodávky zákazníkům.

Vznikly nové skladovací prostory pro hotové výrobky o rozloze 6300 m2 a brány pro urychlení nakládky. Změna logistiky umožní, aby kamiony mohly snáze projíždět pivovarem a eliminovala skladování v pronajatých prostorách, což podle mluvčí přinese velké úspory.

Vývoz výrazně posílil
Současně má firma všechno zboží plně pod kontrolou. Podle manažera závodu Stanislava Hamary zajišťuje manipulaci s výrobky 37 plynových a elektrických vozíků.

První část nových skladů vybudoval Prazdroj v roce 2006. Spolu s novou centrální stáčírnou piva to stálo zhruba jednu miliardu korun. Před osmi lety pak pivovar přistavěl další část skladu.

Prazdroj loni prodal na tuzemském trhu a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o dvanáct procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Přes meziroční nárůsty v Česku i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že se snížila licenční výroba piva v Rusku.

Poptávka po pivu z plechovek roste, Prazdroj postaví nové linky

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Díky rostoucí poptávce po plechovkovém balení piv připravuje Plzeňský Prazdroj stavbu nových linek na stáčení piv do těchto obalů. Kromě tradičních třetinek a půllitrovek budou produkovat také nové typy Slim, Sleek a Big, tedy štíhlé, elegantní a velké plechovky. Největší český pivovar chce ještě k tomu postavit sklad prázdných plechovkových obalů.

Při otevření nového skladu hotových výrobků v Plzni za 90 milionů korun to řekla mluvčí Prazdroje Judita Urbánková. Náklady na nové linky a termín zahájení jejich stavby neuvedla.

Podíl piv v plechovkách v ČR trvale roste. V těchto obalech se jich loni z celkového objemu vyrobeného piva prodalo sedm procent, což je historicky nejvyšší podíl.

Meziročně tak plechovkové obaly dle Českého svazu pivovarů a sladoven posílily o čtvrtinu, naopak PET lahve se loni o čtyři procenta propadly a tvořily jen tři procenta z rekordních více než 20 milionů hektolitrů, které české pivovary vyrobily.

Celkový prostor areálu v Plzni se díky čerstvé investici do skladů zvýšil o více než třetinu na 37 tisíc palet. Nová kapacita odpovídá prostoru pro 220 plně naložených dlouhých kamionů. Důvodem rozšíření skladu byl rostoucí zájem o plzeňská piva na domácím i zahraničním trhu, nárůst počtu výrobků a balení a zrychlení dodávky zákazníkům.

Vznikly nové skladovací prostory pro hotové výrobky o rozloze 6300 m2 a brány pro urychlení nakládky. Změna logistiky umožní, aby kamiony mohly snáze projíždět pivovarem a eliminovala skladování v pronajatých prostorách, což podle mluvčí přinese velké úspory.

Současně má firma všechno zboží plně pod kontrolou. Podle manažera závodu Stanislava Hamary zajišťuje manipulaci s výrobky 37 plynových a elektrických vozíků.

První část nových skladů vybudoval Prazdroj v roce 2006. Spolu s novou centrální stáčírnou piva to stálo zhruba jednu miliardu korun. Před osmi lety pak pivovar přistavěl další část skladu.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že se snížila licenční výroba piva v Rusku.

Staropramen COOL přivítá jaro novým nealkoholickým pivním mixem

Publikováno:před rokemZdroj:Marketingové novinyStaropramen

S příchodem jara společnost Pivovary Staropramen rozšiřuje nabídku pivních mixů. Na trhu se poprvé objeví nealkoholická verze nápoje Staropramen Cool Grep, která vznikla smícháním nealkoholického piva a grepové šťávy.

S blížící se letní sezónou nabízí Staropramen Cool svým příznivcům nový způsob osvěžení. Staropramen Cool Nealko Grep kombinuje nealkoholické pivo s grepovou šťávou. Nově si ho tedy mohou bez obav dopřát i ti, kteří nemohou nebo nechtějí pít klasické pivní mixy.

„Grepová příchuť Staropramenu Cool je mezi konzumenty dlouhodobě velmi oblíbená, proto jsme ji zvolili i jako příchuť našeho prvního pivního mixu v nealkoholické verzi,“ vysvětluje David Šeberle, manažer značky Staropramen Cool. Společnost uvedením tohoto produktu reaguje na rostoucí poptávku po nealkoholických pivních mixech, které v současné době tvoří až čtvrtinu této pivní kategorie.

Podle dostupných dat pivní mixy vyhledávají zejména mladí dospělí, a také ženy ve věku okolo 35 let, a to hlavně v letních měsících. „Počítáme ale s tím, že nealko verze zaujme i ty, ke kterým jsme doposud komunikaci tohoto typu nápoje nesměřovali, tedy například řidiče, sportovce, lidi v zaměstnání, atd.,“ říká David Šeberle. Společnost Pivovary Staropramen plánuje uvedení nového produktu podpořit marketingovou kampaní, kterou odstartuje v polovině dubna, a to v podobě podpory v místě prodeje, televizní kampaně a on-line. V průběhu letních měsíců pak budou moci Staropramen Cool Nealko Grep ochutnat i návštěvníci hudebních festivalů.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 21:555.615/5.615