Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivovarníci: Kvalitu českého piva ani ceny prodej majitele Prazdroje nezmění

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Koupě pivovarnické skupiny SABMiller gigantem Anheuser-Busch InBev ceny ani kvalitu piva v Česku podle pivovarníků neovlivní. Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev a její menší rival SABMiller, majitel Plzeňského Prazdroje, dosáhly rámcové dohody o prodeji. Anheuser-Busch koupí svého konkurenta za zhruba 68 miliard liber (2,5 bilionu korun), uvedl Bloomberg. Jde o čtvrtou největší akvizici v historii, podotýká makléř Consequ Tomáš Kálal.

Obří transakce neovlivní český pivovarnický trh, známé značky českého piva ani jeho kvalitu, řekl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimír Balach. „Z pohledu světového pivovarnictví je jakákoli země mikroregionem a Česká republika se svou výrobou piva také,“ uvedl.

Podobný názor má Budějovický Budvar, který vede s firmou Anheuser-Busch řadu známkoprávních sporů po celém světě. „V této historické megafúzi je český pivní trh jen zrnkem písku, neboť transakce probíhá v měřítku celých kontinentů. Nejvíce se dotkne Asie a Afriky. Obří rozměry fúze představují jednak rébus finanční, jednak i rébus pro kartelové právo a antimonopolní úřady na celém světě,“ řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. Anheuser-Busch vyrábí například piva Budweiser, Stella Artois či Corona.

Podle Balacha se bude v podstatě opakovat situace, kdy Plzeňský Prazdroj vlastnila nadnárodní korporace SABMiller. „Může to mít vliv samozřejmě na management, určitě provedou nějaké reorganizace. Ale do výroby určitě sahat nebudou,“ řekl. Český zákazník je podle něj náročný a jakákoli změna by způsobila, že by dal přednost jiné značce.

Vlajková loď
„Kdyby sem přišli s tím, že zdraží Prazdroj, protože je to jejich superprémiová značka, tak si myslím, že by jim sami pracovníci z marketingu Prazdroje řekli, že to asi není nejlepší cesta,“ dodal viceprezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Kočka.

SABMiller dříve proklamoval, že chápe plzeňské prémiové pivo Pilsner Urquell jako vlajkovou loď celé skupiny. „Myslím, že Anheuser-Busch to tak chápe také. Je to významná značka a každý vlastník si je toho vědom,“ řekl Balach. SABMilleru se dařilo prosazovat více Pilsner Urquell na zahraniční trhy a tuto snahu by měl mít i Anheuser-Busch InBev. Podle Balacha nový vlastník zachová všechny současné české značky.

Co s Kozlem?
To podle Kočky tak jisté není. „Není jasné, jestli Popovice zůstanou, nebo je zavřou v rámci globální ekonomizace výroby,“ poznamenal. Podle něho bude o podobných krocích jasněji přibližně za rok od koupě.

Předseda Sdružení přátel piva Tomáš Erlich si nemyslí, že by se v krátké době nějaký pivovar zavíral. „Kozel ale může být lehce v ohrožení, případně i Radegast,“ řekl předseda. Podle něj by teoreticky mohla nová pozice pomoci i k silnějším útokům na Budějovický Budvar. Při případné privatizaci národního podniku by ale musela skupina řešit možné překročení hranice poloviny trhu.

„SAB Miller byla dvojka na trhu a vzhledem k tomu, že se příliš nepřekrývali regionálním zaměřením, je tato akvizice velmi výhodná pro oba. Její objem je rekordní. Je to čtvrtá největší akvizice v historii,“ upozornil Kálal. Zároveň dodal, že vzhledem k slábnoucím prodejům SAB Milleru v Asii a Latinské Americe je možné, že první vývoj po akvizici nemusí být rostoucí.

„Dlouhodobě, při předpokladu jejího schválení antimonopolním úřadem, bude InBev realizovat velké úspory z rozsahu a například pro české značky to může být velmi pozitivní změna. České pivo se totiž může dostat k mnohem více spotřebitelům prostřednictvím existující distribuční sítě vybudované Anheuser Buschem,“ dodal.

Zákaz v 70 zemích
Skupina AB InBev vede dlouhodobě soudní spory o značku Budweiser s Budějovickým Budvarem. Celkově je v nich úspěšnější Budvar, který zvítězil asi v 70 procentech případů. V letech 2000 - 2013 bylo definitivně ukončeno přes 180 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budvar vyhrál přes 120 případů, deset sporů skončilo smírem nebo remízou.

Díky registracím ochranných známek Budweiser nebo Budweiser Budvar, které patří Budějovickému Budvaru, nemůže AB InBev svou klíčovou značku Budweiser používat téměř v 70 zemích. Například pro export do Ameriky používá Budvar svou exportní značku Czechvar, AB InBev naopak dováží do Evropské unie svůj „Bud“.

Podle mluvčího Úřadu průmyslového vlastnictví Josefa Dvornáka se budou muset po nákupu vyřešit i převody plzeňských ochranných známek . „Ale zatím nepřišel žádný signál. Musí se to udělat na návrh. Až přijdou návrhy, tak my převody provedeme,“ vysvětlil s tím, že se úřadu spory o Budvar netýkají.

Odborníci: Cenu a kvalitu piva v ČR prodej SABMilleru neovlivní

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTK

Koupě pivovarnické skupiny SABMiller gigantem Anheuser-Busch InBev ceny ani kvalitu piva v Česku neovlivní. ČTK to dnes řekli oslovení pivovarníci. Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev a její menší konkurent SABMiller, majitel Plzeňského Prazdroje, dnes oznámili, že dosáhli rámcové dohody o prodeji. Podle agentury Bloomberg koupí Anheuser-Busch svého rivala za zhruba 68 miliard liber (2,5 bilionu Kč). Podle makléře společnosti Conseq Investment Management Tomáše Kálala jde o čtvrtou největší akvizici v historii.

Obří transakce neovlivní český pivovarnický trh, známé značky českého piva ani jeho kvalitu, řekl ČTK výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimír Balach. "Z pohledu světového pivovarnictví je jakákoli země mikroregionem a Česká republika se svou výrobou piva také," uvedl.

Podobný názor má Budějovický Budvar, který vede s firmou Anheuser-Busch řadu známkoprávních sporů po celém světě. "V této historické megafúzi je český pivní trh jen zrnkem písku, neboť transakce probíhá v měřítku celých kontinentů. Nejvíce se dotkne Asie a Afriky. Obří rozměry fúze představují jednak rébus finanční, jednak i rébus pro kartelové právo a antimonopolní úřady na celém světě," řekl mluvčí Budvaru Petr Samec. Anheuser-Busch vyrábí například piva Budweiser, Stella Artois či Corona.

Podle Balacha se bude v podstatě opakovat situace, kdy Plzeňský Prazdroj vlastnila nadnárodní korporace SABMiller. "Může to mít vliv samozřejmě na management, určitě provedou nějaké reorganizace. Ale do výroby určitě sahat nebudou," řekl. Český zákazník je podle něj náročný a jakákoli změna by způsobila, že by dal přednost jiné značce. "Kdyby sem přišli s tím, že zdraží Prazdroj, protože je to jejich superprémiová značka, tak si myslím, že by jim sami pracovníci z marketingu Prazdroje řekli, že to asi není nejlepší cesta," dodal viceprezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Kočka.

SABMiller dříve proklamoval, že chápe plzeňské prémiové pivo Pilsner Urquell jako vlajkovou loď celé skupiny. "Myslím, že Anheuser-Busch to tak chápe také. Je to významná značka a každý vlastník si je toho vědom," řekl Balach. SABMilleru se dařilo prosazovat více Pilsner Urquell na zahraniční trhy a tuto snahu by měl mít i Anheuser-Busch InBev. Podle Balacha nový vlastník zachová všechny současné české značky.

To podle Kočky tak jisté není. "Není jasné, jestli Popovice zůstanou, nebo je zavřou v rámci globální ekonomizace výroby," poznamenal. Podle něho bude o podobných krocích jasněji přibližně za rok od koupě.

Předseda Sdružení přátel piva Tomáš Erlich si nemyslí, že by se v krátké době nějaký pivovar zavíral. "Kozel ale může být lehce v ohrožení, případně i Radegast," řekl předseda. Podle něj by teoreticky mohla nová pozice pomoci i k silnějším útokům na Budějovický Budvar. Při případné privatizaci národního podniku by ale musela skupina řešit možné překročení hranice poloviny trhu.

"SAB Miller byla dvojka na trhu a vzhledem k tomu, že se příliš nepřekrývali regionálním zaměřením, je tato akvizice velmi výhodná pro oba. Její objem je rekordní. Je to čtvrtá největší akvizice v historii," upozornil Kálal. Zároveň dodal, že vzhledem k slábnoucím prodejům SAB Milleru v Asii a Latinské Americe je možné, že první vývoj po akvizici nemusí být rostoucí.

"Dlouhodobě, při předpokladu jejího schválení antimonopolním úřadem, bude InBev realizovat velké úspory z rozsahu a například pro české značky to může být velmi pozitivní změna. České pivo se totiž může dostat k mnohem více spotřebitelům prostřednictvím existující distribuční sítě vybudované Anheuser Buschem," dodal.

Skupina AB InBev vede dlouhodobě soudní spory o značku Budweiser s Budějovickým Budvarem. Celkově je v nich úspěšnější Budvar, který zvítězil asi v 70 procentech případů. V letech 2000 - 2013 bylo definitivně ukončeno přes 180 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budvar vyhrál přes 120 případů, deset sporů skončilo smírem nebo remízou.

Díky registracím ochranných známek Budweiser nebo Budweiser Budvar, které patří Budějovickému Budvaru, nemůže AB InBev svou klíčovou značku Budweiser používat téměř v 70 zemích. Například pro export do Ameriky používá Budvar svou exportní značku Czechvar, AB InBev naopak dováží do Evropské unie svůj "Bud".

Podle mluvčího Úřadu průmyslového vlastnictví Josefa Dvornáka se budou muset po nákupu vyřešit i převody plzeňských ochranných známek . "Ale zatím nepřišel žádný signál. Musí se to udělat na návrh. Až přijdou návrhy, tak my převody provedeme," vysvětlil s tím, že se úřadu spory o Budvar netýkají.

Podle britských pravidel o akvizicích má AB InBev čas na předložení oficiální nabídky do středy 17:00 londýnského času. SABMiller ale požádal o prodloužení této lhůty o dva týdny, tedy do 28. října 17:00 londýnského času (18:00 SELČ). Strany prý chtějí mít čas na další jednání o možné nabídce. AB Inbev do té doby ale může rovněž oznámit, že oficiální nabídku na koupi SABMiller nepředloží, stojí ve společném prohlášení.

Trhy ale mají za to, že dohoda je nyní velmi pravděpodobná. Akcie SABMiller na londýnské burze krátce po poledni posílily o zhruba devět procent na 39,5 GBP. Akcie AB InBev na bruselské burze připisovaly zhruba dvě procenta.

Američané mají Plzeňský Prazdroj. Koupili ho i s majitelem za 2,5 bilionu

Publikováno:před rokemZdroj:Blesk.czAutor:ČTKPrazdroj

V Plzni jsou znovu Američané. Jen není jisté, jestli je budou místní vítat tak jako při osvobození v roce 1945. Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev se dohodla na koupi světové „dvojky“ a svého rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje. Podle agentury Bloomberg jej koupí za zhruba 68 miliard liber, tedy asi 2,5 bilionu korun. Společný podnik SABMiller a AB InBev ovládne třetinu světového trhu.

O dosažení rámcové dohody, která je předpokladem budoucí oficiální nabídky, v úterý informovaly obě firmy. Anheuser-Busch InBev o dohodu se SABMiller usiloval téměř měsíc, jeho předchozí nabídky ale narazily na odpor.

Firmy ve společném prohlášení uvedly, že jejich rady dospěly k „rámcové dohodě o klíčových podmínkách možné doporučené nabídky“.

AB InBev podle těchto podmínek zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to zhruba 50 procent nad závěrečnou cenou akcií SABMiller ze 14. září, den před zprávou o zájmu AB InBev o druhého největšího výrobce piva.

Poprvé nabídl AB InBev za jednu akcii SABMilleru 38 liber. Nabídku minulý týden zvýšil na 42,15 GBP v hotovosti. Podle pondělních zpráv za něj naposledy nabízel 43,50 GBP. I přesto svou nabídku ještě zvýšil.

Posila pro spory s Budvarem?
Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa. Od Anheuseru zdědil AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny. Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing.

Plzeňský Prazdroj změní majitele, koupí ho Anheuser-Busch

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:ČTKPrazdroj

Pivovarská skupina Anheuser-Busch InBev se dohodla na převzetí svého konkurenta SABMiller, jemuž patří Plzeňský Prazdroj. Podle agentury Bloomberg jej koupí za zhruba 68 miliard liber (2,5 biliónu Kč).

Anheuser-Busch je světová pivovarnická jednička, která se na český trh snaží dostat už několik let. Patří mu například českobudějovický Samson. Se SABMillerem se snažil dohodnout už několikrát.

Nabídka se ale majitelům zdála nízká, akceptovali až návrh 44 liber za akcii.

AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně Beck’s a Stella Artois. SABMiller je druhý největší pivovar na světě, kromě Prazdroje mu patří i Radegast nebo Velkopopovický Kozel.

Obří obchod s pivem. Gambrinus i Prazdroj převezme gigant AB InBev

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.cz

Největší pivovar světa Anheuser-Busch InBev kupuje svého menšího rivala SABMiller, pod který spadá i tuzemské jednička Plzeňský Prazdroj. Po dlouhém jednání obě strany nakonec uzavřely předběžnou dohodu o obchodu za zhruba 68 miliard liber, tedy téměř 2,5 bilionu korun.

Svým významem nemůže být gigantický pivní obchod větší. Největší světový výrobce piva, známý svou značkou Budweiser, kupuje dvojku na trhu. S ní zásadně posílí vliv v Africe, Severní Americe a ve střední a východní Evropě.

Hodnotnou součástí této megatransakce je největší tuzemská skupina Plzeňský Prazdroj. Belgicko - americký InBev s ní získává značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický kozel. Gambrinus je v prodejích nejoblíbenějším pivem na českém trhu. Po transakci bude od AB InBev pocházet každé třetí pivo uvařené ve světě.

O dosažení rámcové dohody o klíčových podmínkách nabídky informovaly v úterý ráno firmy.Anheuser-Busch InBev v posledních týdnech svoji nabídku na koupi SABMiller několikrát zlepšil. Podle agentury Bloomberg se obě strany dohodly na ceně 68 miliard liber, tedy v přepočtu 2,5 bilionu Kč.

Belgický InBev zaplatí za jednu akcii svého největšího konkurenta 44 liber v hotovosti. Je to zhruba 50 procent nad závěrečnou cenou akcií SABMiller ze 14. září, den před zprávou o zájmu AB InBev o druhého největšího výrobce piva. Své námluvy začínal na ceně 38 liber za akcii.

Prazdroj je zlatým vejcem
Světové jedničce v prodejích piva Anheuser-Busch Inbev se tak na čtvrtý pokus podaří dostat na český pivní trh. Pokouší se o to už dlouho, ale v tuzemsku má kvůli dřívějším snahám o ovládnutí Budějovického Budvaru u řady pivařů nálepku téměř nepřítele státu. K českému „rodinnému stříbru“, tedy tradičním pivním značkám, se tak nakonec dostane oklikou - koupí současného majitele Plzeňského Prazdroje.

Už před lety se Anheuser-Busch na český trh mohl dostat díky fúzi s Inbevem. Ten v Česku vlastnil Pivovary Staropramen. V rámci celé transakce ale nakonec výrobce Staropramenu skončil v rukou dalšího pivního obra, společnosti Molson Coors. Současně ještě firma koupila českobudějovický pivovar Samson, jeho podíl na domácím trhu je ale zanedbatelný.

Podle Tomáše Maiera z Provozně-ekonomické fakulty České zemědělské univerzity se nedají očekávat změnou vlastníka velké změny na českém trhu. „Nemyslím si, že by se nový vlastník chtěl české části zbavovat, vydělává velmi dobře,“ míní Maier. Podle něj naopak případná fúze může narazit na problémy antimonopolních úřadů v řadě zemí, kde mohou obě velké pivovarské skupiny získat přes padesát procent trhu. Jde především o USA, potíže se schválením mohou být i v Číně. Pak se dá očekávat, že část prodají. To ale není případ Česka, kde AB/InBev prakticky na trhu neexistuje.

Prazdroj je pro SABMiller zlatým vejcem: jen z posledního zisku firma poslala akcionářům dividendu ve výši 3,3 miliardy korun. To je téměř celý profit, který firma vydělala od dubna 2014 do konce letošního března.

Největší obchod v pivovarnictví. Anheuser-Busch InBev kupuje majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Česká televizeAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev se v zásadě dohodla na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje. O dosažení rámcové dohody o klíčových podmínkách nabídky informovaly obě firmy. Anheuser-Busch InBev v posledních týdnech svoji nabídku na koupi SABMiller několikrát vylepšil. Podle oslovených pivovarníků by obří transakce neměla ovlivnit český pivovarnický trh, známé značky tuzemského piva a jejich kvalitu.

Jak tvrdí agentura Bloomberg, vyjde AB InBev převzetí konkurenta na zhruba 68 miliard liber (2,5 bilionu Kč).Tato suma představuje například hodnotu dvou ročních rozpočtů České republiky. Spojení dvou kolosů, které pokrývají zhruba třetinu světové spotřeby piva, představuje vůbec největší transakci v historii pivovarnického byznysu.

Firmy ve společném prohlášení uvedly, že AB InBev zaplatí za jednu akcii svého největšího konkurenta 44 liber v hotovosti. Je to zhruba 50 procent nad závěrečnou cenou akcií SABMiller ze 14. září, den před zprávou o zájmu AB InBev o druhého největšího výrobce piva na světě. Poprvé nabídl AB InBev za jednu akcii SABMilleru 38 liber. Nabídku minulý týden zvýšil na 42,15 GBP v hotovosti. Podle pondělních zpráv AB InBev naposledy nabízel 43,50 libry za akcii svého nejbližšího konkurenta. Evropské trhy zareagovaly na zprávu o převzetí nárůstem ceny akcií u produktů potravinářského průmyslu.

„Anheuseru se dlouhé čekání na takový obchod vyplatilo. Během období, kdy probíhala jednání se SABMillerem, se výrazně snížily náklady financování. Zjednodušeně řečeno, Anheuser nyní zaplatí za bankovní úvěr mnohem méně než by tomu bylo třeba před půl rokem. Akvizice je správně načasovaná,“ přidal hodnocení mamutí transakce makléř Tomáš Kálal ze společnosti Conseq.

AB InBev má ještě šanci nabídku stáhnout
Agentura Bloomberg napsala, že podle britských pravidel o akvizicích má AB InBev čas na předložení oficiální nabídky do středy 17:00 londýnského času. SABMiller ale požádal o prodloužení této lhůty o dva týdny, tedy do 28. října 17:00 londýnského času (18:00 SELČ). Strany prý chtějí mít čas na další jednání o možné nabídce.

AB InBev do té doby ale může rovněž oznámit, že oficiální nabídku na koupi SABMiller nepředloží, stojí ve společném prohlášení.

AB InBev zároveň souhlasil s klauzulí, že zaplatí poplatek tři miliardy liber, pokud fúze nezíská souhlas regulátorů a akcionářů. Nová společnost by měla být ustavena v Belgii.

Zachová nový vlastník všechny současné české značky koncernu?
Podle mínění výkonného ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimíra Balacha je z pohledu světového pivovarnictví jakákoliv země mikroregionem, Českou republiku nevyjímaje. Proto po převzetí neočekává výrazné změny. „Může to mít vliv samozřejmě na management, určitě provedou nějaké reorganizace. Ale do výroby určitě sahat nebudou,“ tvrdí Balach.

Český zákazník je podle něho náročný a jakákoli změna by způsobila, že by dal přednost jiné značce. „Kdyby sem přišli s tím, že zdraží Prazdroj, protože je to jejich superprémiová značka, tak si myslím, že by jim sami pracovníci z marketingu Prazdroje řekli, že to asi není nejlepší cesta,“ dodal viceprezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Kočka.

Podle Balacha nový vlastník zachová všechny současné české značky. Kočka si tím už tak jistý není. „Není jasné, jestli Popovice zůstanou, nebo je zavřou v rámci globální ekonomizace výroby,“ poznamenal s tím, že o podobných krocích se většinou rozhoduje do roku od koupě.

Skupina dosud vlastnila na tuzemském trhu pivovar Samson
Největší pivovarnická skupina na světě - AB InBev - vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (1,3 bilionu Kč) amerického konkurenta Anheuser-Busch.

Belgičané tehdy vlastnili Pivovary Staropramen, ale z českého trhu se stáhli v roce 2009. Skupina se sem vrátila loni, kdy ovládla menší z českobudějovických pivovarů - Samson. S tím větším, Budvarem, vede dlouholeté spory o užívání názvu Budweiser.

Celosvětově spadá pod křídla skupiny AB InBev kolem 200 značek. To samé platí o SABMiller.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal tehdy převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě. Do jeho portfolia spadají značky Gambrinus, Radegast, Velkopopovický Kozel či slovenský Šariš.

Pivovary AB InBev a SABMiller mají rámcovou dohodu o převzetí

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTK

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev se v zásadě dohodla na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje. O dosažení rámcové dohody, která je předpokladem budoucí oficiální nabídky, dnes informovaly firmy. Anheuser-Busch InBev o dohodu s SABMiller usiloval téměř měsíc, jeho předchozí nabídky ale narazily na odpor. Podle agentury Bloomberg jej koupí za zhruba 68 miliard liber (2,5 bilionu Kč).

Firmy ve společném prohlášení uvedly, že jejich rady dospěly k "rámcové dohodě o klíčových podmínkách možné doporučené nabídky". AB InBev podle těchto podmínek zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to zhruba 50 procent nad závěrečnou cenou akcií SABMiller ze 14. září, den před zprávou o zájmu AB InBev o druhého největšího výrobce piva.

Poprvé nabídl AB InBev za jednu akcii SABMilleru 38 liber. Nabídku minulý týden zvýšil na 42,15 GBP v hotovosti. Podle pondělních zpráv za něj naposledy nabízel 43,50 GBP. I přesto svou nabídku ještě zvýšil. Oba největší akcionáři SABMilleru, výrobce cigaret Altria a společnost BevCo, by za svůj podíl dosahující úhrnem 41 procent získaly akcie a peníze v hotovosti. Skupina Altria, která sama drží zhruba 27procentní podíl v SABMiller, dnes vyjádřila potěšení, že pivovar je ochoten novou nabídku většího konkurenta přijmout.

Podle britských pravidel o akvizicích má AB InBev čas na předložení oficiální nabídky do středy 17:00 londýnského času. SABMiller ale požádal o prodloužení této lhůty o dva týdny, tedy do 28. října 17:00 londýnského času (18:00 SELČ). Strany prý chtějí mít čas na další jednání o možné nabídce. AB Inbev do té doby ale může rovněž oznámit, že oficiální nabídku na koupi SABMiller nepředloží, stojí ve společném prohlášení.

Trhy ale mají za to, že dohoda je nyní velmi pravděpodobná. Akcie SABMiller na londýnské burze krátce po poledni posílily o zhruba devět procent na 39,5 GBP. Akcie AB InBev na bruselské burze připisovaly zhruba dvě procenta.

Nová společnost by měla být ustavena v Belgii. AB InBev podle dnešního prohlášení souhlasil, že zaplatí poplatek tři miliardy liber, pokud fúze nezíská souhlas regulátorů a akcionářů. Vzhledem k rozsahu zamýšleného obchodu se výhrady regulátorů podle agentury AP asi dají čekat, a to především ve Spojených státech a v Číně. Regulátoři by kvůli možným obavám o narušení hospodářské soutěže mohli obě firmy přimět k tomu, aby prodaly některé značky jako jsou třeba Miller nebo Budweiser. O značku Budweiser a její obměny vede AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson. Akvizice SABMilleru by jí podle AP mohla pomoci posílit svou přítomnost v Africe a v Austrálii, kde není tak dominantním hráčem, jako tomu je nyní v Evropě, v severní Africe a v Asii.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Anheuser-Busch InBev (AB InBev)
● Největší pivovarnická skupina na světě. Firma AB InBev vznikla v roce 2008, kdy v Belgii sídlící skupina InBev převzala amerického konkurenta Anheuser-Busch (AB) za 52 miliard dolarů (tehdy asi 892 miliard Kč).
● InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Kořeny společnosti se dají vysledovat až k belgickému pivovaru Den Horen v Leuvenu, kde se začalo vařit pivo již v roce 1366. Tady se zrodila značka Stella Artois. Kořeny pivovaru AB sahají až do roku 1852, kdy George Schneider založil v americkém St. Louis Bavorský pivovar. Ten koupil v roce 1860 Eberhard Anheuser, který ho spolu se svým zetěm Adolphusem Buschem v roce 1879 přejmenoval na Anheuser-Busch Brewing Association.
● Společnost AB InBev v loňském roce prodala 459 hektolitrů nápojů, z toho 399 milionů hektolitrů piva. Tržby měla přes 47 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu korun) oproti 43 miliardám v roce 2013, zisk 11,3 miliardy dolarů (271 miliard korun), v roce 2013 to bylo 16,5 miliardy.
● Společnost působí takřka na celém světě, k největším trhům patří USA, Brazílie, Evropa, Čína a Rusko.
● Do portfolia AB InBev patří 200 značek piv, nejrozšířenější jsou Budweiser, Stella Artois, Jupiler, Beck’s, Leffe, Hoegaarden, Brahma, Antarctica, Corona, Modelo.
● Společnost zaměstnává 155.000 lidí v 25 zemích světa, globální sídlo má v belgickém Leuvenu.
● V Česku společnost v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company.
● Americká společnost Anheuser-Busch vede již více než 100 let spory o ochranné známky "Budweiser" a "Bud" s českým Budvarem. Američané ve sporu s Budvarem argumentují, že Budweiser se jako první značkové pivo v USA vaří v St. Louis už od roku 1876, zatímco pivovar Budvar byl založen až v roce 1895. Češi ovšem namítají, že právo vařit pivo má město od roku 1265, tedy tradice českého Budweiseru (od německého názvu pro Budějovice - Budweis) jsou o nějakých 800 let starší.
● Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson, v roce 2011 koupil AB společnost Budějovický měšťanský pivovar (BMP), která vznikla v témže roce 2011 zbytkový podnik poté, co byl původní BMP rozdělen na samostatnou a. s. Pivovar Samson, na kterou přešel majetek, technologie i zaměstnanci pivovaru, a BMP, které zůstaly ochranné známky k budějovickým pivům a pozemky se zdrojem vody.

SABMiller
● Firma vznikla v roce 2002 sloučením jihoafrické společnosti SAB a americké Miller a byla světovou pivovarskou jedničkou, dokud v roce 2008 nevznikla skupina Anheuser-Busch InBev. Nyní je světovou dvojkou.
● Samotný SAB vznikl v roce 1895 v Johannesburgu, pivovar Miller založil v roce 1855 Frederick Miller v americkém Milwaukee.
● SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing a v roce 2011 převzal velký australský pivovar Foster's.
● Společnost v loňském roce prodala 324 hektolitrů nápojů, z toho 246 milionů hektolitrů piva.
● Tržby klesly v uplynulém finančním roce, který skončil letos 31. března, nominálně o dvě procenta na 26,30 miliardy dolarů (63 miliard korun). Provozní zisk se snížil o jedno procento na 6,37 miliardy dolarů (156 miliard Kč).
● Skupina má 69.000 zaměstnanců ve více než 80 zemích světa.
● Společnost má ve svém portfoliu kolem 200 značek. Součástí SABMilleru jsou vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast také například slovenské pivovary Šariš a Topvar. SABMiller vyrábí kromě značky Miller nebo Foster's i piva značek Peroni či Grolsch a je spolumajitelem nejprodávanějšího piva v Číně.
● Společný podnik má sídlo v Londýně.

AB InBev zvýšil nabídku na převzetí SABMiller na 70 miliard GBP

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.cz

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev se v zásadě dohodla na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje. O dosažení rámcové dohody, která je předpokladem budoucí oficiální nabídky, informovaly firmy v úterý. Anheuser-Busch InBev o dohodu s SABMiller usiloval téměř měsíc, jeho předchozí nabídky ale narazily na odpor. Koupí jej za zhruba 68 miliard liber (2,5 bilionu Kč).

Firmy ve společném prohlášení uvedly, že jejich rady dospěly k "rámcové dohodě o klíčových podmínkách možné doporučené nabídky". AB InBev podle těchto podmínek zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to zhruba 50 procent nad závěrečnou cenou akcií SABMiller ze 14. září, den před zprávou o zájmu AB InBev o druhého největšího výrobce piva.

Poprvé nabídl AB InBev za jednu akcii SABMilleru 38 liber. Nabídku minulý týden zvýšil na 42,15 GBP v hotovosti. Podle pondělních zpráv za něj naposledy nabízel 43,50 GBP. I přesto svou nabídku ještě zvýšil.

Agentura Bloomberg napsala, že podle britských pravidel o akvizicích má AB InBev čas na předložení oficiální nabídky do středy 17:00 londýnského času. SABMiller ale požádal o prodloužení této lhůty o dva týdny, tedy do 28. října 17:00 londýnského času (18:00 SELČ). Strany prý chtějí mít čas na další jednání o možné nabídce. AB Inbev do té doby ale může rovněž oznámit, že oficiální nabídku na koupi SABMiller nepředloží, stojí ve společném prohlášení.

AB InBev souhlasil, že zaplatí poplatek tři miliardy liber, pokud fúze nezíská souhlas regulátorů a akcionářů. Nová společnost by měla být ustavena v Belgii.

Skupiny AB InBev a SABMiller
Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa. Od Anheuseru zdědil AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny. Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing.

AB InBev opět zvýšil nabídku. Za převzetí majitele Prazdroje nabízí 2,6 bilionu

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev přišla s další zlepšenou nabídkou na převzetí svého menšího rivala SABMiller a nabízí za něj už zhruba 70 miliard liber (2,6 bilionu Kč). Od poloviny září je to již jeho čtvrtá neoficiální nabídka na koupi skupiny, do níž patří mimo jiné Plzeňský Prazdroj. Vedení SABMilleru dosavadní tři nabídky odmítlo.

AB InBev teď nabízí zaplatit za každou akcii SABMiIleru 43,50 libry, což je 48 procent nad závěrečnou tržní cenou ze 14. září, den před zprávou o zájmu AB InBev o druhého největšího výrobce piva. Poprvé nabídl AB InBev za jednu akcii SABMilleru 38 liber a nabídku minulý týden zvýšil na 42,15 GBP v hotovosti. Vedení SABMilleru minulou středu sdělilo, že tato nabídka firmu stále „podstatně podhodnocuje".

AB InBev má podle britských pravidel poslední termín pro předložení oficiální nabídky na SABMiller ve středu v 18:00 SELČ. Spojení těchto dvou kolosů, které pokrývají zhruba třetinu světové spotřeby piva, by bylo dosud největší transakcí v pivovarnickém odvětví.

Dosavadní nabídky dosud odmítla většina správní rady s výjimkou tří ředitelů jmenovaných největším akcionářem firmy, tabákovou skupinou Altria, která má v SABMilleru podíl 27 procent. Nejasný je ale podle agentury Reuters postoj dalšího velkého akcionáře, kolumbijské rodiny Santo Domingo, která vlastní asi 14 procent skupiny. Jejich dva zástupci ve správní radě SABMilleru se podle médií dobře znají s hlavními akcionáři AB InBev, zejména s brazilským miliardářem Jorgem Paulem Lemannem.

Šéf AB InBev Carlos Brito minulý týden řekl, že velcí akcionáři jeho firmy kontaktovali představitele Altrie a Santo Domingo. Ti prý byli „přinejmenším vstřícní".

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (1,3 bilionu Kč) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa. Od Anheuseru zdědil AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny. Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing a v roce 2011 převzal velký australský pivovar Foster's. Nyní má zhruba 70.000 zaměstnanců ve více než 80 zemích světa.

AB InBev opět zvýšil nabídku na převzetí SABMiller na 2,6 bilionu korun

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev přišla s další zlepšenou nabídkou na převzetí svého menšího rivala SABMiller a nabízí za něj už zhruba 70 miliard liber (2,6 bilionu korun). Od poloviny září je to již jeho čtvrtá neoficiální nabídka na koupi skupiny, do níž patří mimo jiné Plzeňský Prazdroj. Vedení SABMilleru dosavadní tři nabídky odmítlo.

AB InBev teď nabízí zaplatit za každou akcii SABMiIleru 43,50 libry, což je 48 procent nad závěrečnou tržní cenou ze 14. září, den před zprávou o zájmu AB InBev o druhého největšího výrobce piva. Poprvé nabídl AB InBev za jednu akcii SABMilleru 38 liber a nabídku minulý týden zvýšil na 42,15 GBP v hotovosti. Vedení SABMilleru minulou středu sdělilo, že tato nabídka firmu stále „podstatně podhodnocuje“.

AB InBev má podle britských pravidel poslední termín pro předložení oficiální nabídky na SABMiller ve středu v 18:00 SELČ. Spojení těchto dvou kolosů, které pokrývají zhruba třetinu světové spotřeby piva, by bylo dosud největší transakcí v pivovarnickém odvětví.

Uspěje tato nabídka?
Dosavadní nabídky odmítla většina správní rady s výjimkou tří ředitelů jmenovaných největším akcionářem firmy, tabákovou skupinou Altria, která má v SABMilleru podíl 27 procent. Nejasný je ale podle agentury Reuters postoj dalšího velkého akcionáře, kolumbijské rodiny Santo Domingo, která vlastní asi 14 procent skupiny. Jejich dva zástupci ve správní radě SABMilleru se podle médií dobře znají s hlavními akcionáři AB InBev, zejména s brazilským miliardářem Jorgem Paulem Lemannem.

Šéf AB InBev Carlos Brito minulý týden řekl, že velcí akcionáři jeho firmy kontaktovali představitele Altrie a Santo Domingo. Ti prý byli „přinejmenším vstřícní“. Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (1,3 bilionu korun) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa. Od Anheuseru zdědil AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny. Loni skupina koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě, pokračoval koupí nizozemského Grolsche a americké Miller Brewing a v roce 2011 převzal velký australský pivovar Foster's. Nyní má zhruba 70 tisíc zaměstnanců ve více než 80 zemích světa.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2017 15:024.978/4.978