Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Beerfest Ostrava přilákal na 4,5 tisíce návštěvníků. Areál se opět otevírá dnes v poledne

Publikováno:před rokemZdroj:Ostrava Online

Na první den Beerfestu Ostrava v Dolních Vítkovicích dorazilo okolo 4,5 tisíce návštěvníků. Program gradoval v podvečerních a večerních hodinách, kdy na hudební scéně vystoupily kapely Wohnout, Divokej Bill a Čechomor. Program prvního večera pak uzavřel dýdžej John Culter, po kterém následovala taneční party pod širým nebem House Madness.

„Počasí nám nemohlo vyjít lépe a po všech stránkách se první den Beerfestu vydařil. U pivních stánků bylo neustále plno a pivo teklo proudem, takže spokojené mohou být i zastoupené pivovary,“ uvedla za pořadatele Gabriela Kuncová.

Areál Dolních Vítkovic se pro návštěvníky Beerfestu opět otevře dnes ve 12 hodin, první koncert začíná o hodinu později. Mezi hlavní taháky sobotního večera patří Mňága a Žďorp a Olympic. O půl noci se návštěvníci mohou těšit na koncert Dary Rolins, kterou následně vystřídá oblíbený slovenský raper Kali. Sobotní program pak uzavře úspěšný slovenský dýdžej a producent Robert Burian.

Vstupenky budou k zakoupení na místě za 240 korun. Cena pro děti do 18 let je 100 korun, děti do 140 cm mají vstup zdarma. Držitelé průkazu ZTP a ZTP/P zaplatí 30 korun.

Podnikatel láká na pivo s opilcem Čurdou, pivovar se k němu nehlásí

Publikováno:před rokemZdroj:Impuls.czAutor:Tomáš LánskýRohozec

Má heslo na Wikipedii a mluvu obohatil o termín „čurdovat“, tedy zpít se do němoty. Milan Čurda, který před lety po nehodě s fekálním vozem nadýchal osm promile, si užívá status celebrity. Teď jeho tvář zdobí i pivo. Vaří se v Turnově, ale pivovar se k němu nehlásí. A podle odborníka je to reklama „přes čáru“

Čurdův ležák s podobiznou „osmipromilového řidiče“, proslulého viníka nehody z roku 2005, začal nově vařit turnovský Pivovar Rohozec. Ovšem ne ve vlastní režii.

„Jde o výběrovou jedenáctku. Má 5,1 procent alkoholu, tedy o něco víc, než klasická piva. Ale lidi zas mají jistotu, že pijí něco, co Milanovi chutná. Sám si jezdí do pivovaru vybírat tank, z něhož se bude stáčet. Pivo koštuje. A nic slabého on nepije,“ vysvětluje Martin Fišer, Čurdův přítel a pořadatel tuhaňských trhů, kde se v roce 2013 Čurdovo pivo poprvé objevilo. Tehdy ovšem ještě jako Tuhaňské světlé, které vařil novopacký pivovar.

Později se na etiketu dostalo i Čurdovo jméno a typická zarostlá podobizna, včetně motivu fekálního vozu, s nímž v těžké opilosti havaroval. V roce 2006 právě v Tuhani na Semilsku boural Čurda znovu, vjel s traktorem do požární nádrže. Opět pod vlivem alkoholu (o jeho nehodách jsme psali například zde).

A právě tyto motivy vzbuzují u mnoha lidí rozporuplné reakce. Fišer je mírní, jde prý jen o recesi.

„Ta etiketa je taková proto, aby si to lidi vůbec koupili. Musíme se nějak dostat do povědomí, pak podobu etikety přehodnotíme. Když může mít své pivo Jágr, proč by nemohl mít Čurda?“ ptá se Fišer.

Šéfredaktor odborného časopisu Marketing&Media Filip Rožánek si však myslí, že zvolená etiketa je už za hranou.

„Beru to celé jako pokus o kontroverzní marketing, levnou snahu šokovat. Malý pivovar na sebe chce upozornit v konkurenci velkých hráčů, kteří mají úplně jiné rozpočty. Ale osobně neznám člověka, který by si koupil pivo kvůli tomu, že na jeho výrobu dohlíží známý opilec,“ kritizuje Rožánek.

Propagaci Čurdova piva vnímá jako podporu nezřízeného pití.

„V podstatě podsouvá, že řidič, který porušil zákon, je normální celebrita. Zpracování porušuje i etický kodex reklamy. Ten zakazuje představovat nebo propagovat nezodpovědnou konzumaci, záporně či ironicky hodnotit abstinenci nebo zdrženlivost. Také se v reklamě nesmí ukazovat osoby, které se jeví jako opilé, ani vyvolávat dojem, že intoxikace je přijatelná. Zákon též výslovně říká, že reklama na alkoholické nápoje nesmí být užita v souvislosti s řízením vozidla. Ten nechvalně proslulý fekální vůz je přitom i na etiketě,“ zdůrazňuje Rožánek.

Pivovar se ležákem nechlubí
Pivovar Rohozec, který Čurdův ležák vaří, se jím moc nechlubí. Na jeho webových stránkách o něm není ani zmínka. A ředitel František Jungmann s ním nechce být příliš spojován.

„My to pivo pouze vaříme na základě objednávky a dodané receptury. Všechny další záležitosti, včetně distribuce a reklamy, jdou za panem Fišerem. Je to jeho věc,“ míní ředitel. „Je třeba to chápat jako recesi. Podle mě si své zákazníky najít může,“ dodává.

Čurdův manažer Martin Fišer to ale s pivem myslí vážně. Zatím jej prostřednictvím velkoobchodu s nápoji dodává do večerek, malých obchodů a koloniálů. K dostání je i na benzinkách na Semilsku.

Spolu s pivem nabízí i propagační předměty, samolepky a trička. A plánuje se i Čurdova slivovice.

„Pokoušeli jsme se dělat i Čurdovo víno, ale to na odbyt nešlo. To byl krok vedle. Se slivovicí by to mohlo být jiné,“ zamýšlí se prodejce.

Největším konzumentem Čurdova ležáku je prozatím sám slavný alkoholik. V tuhaňské garáži, kde žije bez elektřiny a teplé vody, mu jej čas od času Fišer zaváží jako gáži za to, že své jméno a tvář propůjčil pivní značce.

„Peníze mu dávat nemůžu, ty by mu úřady ihned vzaly a navíc by přišel o životní minimum,“ vysvětluje Fišer. A Čurda, jehož tělo bez alkoholu nevydrží ani den, by peníze stejně utratil za pivo.

V Tuhani, kde žije asi sto obyvatel, se ale pivu zatím nedaří. Místní hospoda o něj nemá zájem, přestože půllitr vyjde prodejně na 13 korun. „Doma není nikdo prorokem. Milanovi tu zazlívají, že je slavný a pomlouvají ho. Závidí mu popularitu,“ osvětluje Čurdův přítel.

Festival Pivo na náplavce představí desítky minipivovarů. Ze Sedlčan doplave Vltavský kraul

Publikováno:před rokemZdroj:Pražský patriot

Na náplavce Rašínova nábřeží mezi Palackého a železničním mostem se dnes a zítra koná degustační festival malých a mini pivovarů nazvaný Pivo na náplavce.

Svá piva představí zhruba tři desítky minipivovarů, několik malých a několik „létajících“ pivovarů. Na festivalu bude možné ochutnat i pražské pivo.

Z metropolitní produkce se představí Hostivař, Kolčavka, Kunratice, Marina, Bad Flash, Novoměstský i Počernický pivovar. Festivalové pivo letos nese název Vltavský kraul. Uvařil ho Sedlčanský pivovar Krčín. K dispozici bude 500 litrů této dvanáctky.

Vstup na festival, který se koná dnes od 14 do 22 a zítra od 10 do 22 hodin (hned vedle se konají tradiční farmářské trhy), je zdarma, pivo se však čepuje jen do skleněných džbánků prodávaných u vstupu. Jeden se prodává za 60 korun.

Po oba dny se budou na festivalovém podiu konat koncerty, v sobotu i pivní bleší trh.

Česká hospoda na druhém konci světa je lepší než desítky politických cest

Publikováno:před rokemZdroj:Aktuálně.cz

Česká hospoda na druhém konci světa má násobně větší diplomatický potenciál než bezpočet návštěv českých politiků tamtéž. Tradice pivní diplomacie spadá do dob Rakouska-Uherska, přežila tažení československých legií až na sibiřské pláně a je živá dodnes. České pivo totiž mění i nehostinnou pustinu v místo, kde je radost být a popíjet. Svět je díky němu krásnější a lidé spokojenější. Tento článek je součástí speciálního projektu Hospody se nevzdáme, který je sponzorovaný společností Budějovický Budvar

Může pivo a jeho šíření fungovat podobně, jako kdysi působilo šíření Písma svatého? Jsou sládci vařící pivo v zahraničí jakýmisi věrozvěsty pivní víry? Samozřejmě! Česká hospoda na druhém konci světa má násobně vyšší diplomatický potenciál než bezpočet návštěv českých politiků tamtéž.

Jdete si takhle městečkem Padang Bai na indonéském ostrově Bali. Vedro, exotické vůně, žízeň. Najednou se před vámi zjeví cedule s nápisem Tady je Krakonošovo. Protřete si oči a zjistíte, že se vám to nezdá, přestože v Krkonoších opravdu nejste. Jste jen před českou hospodou, kterou si tu založili čeští a slovenští potápěči zamilovaní do Indického oceánu a českého piva.

Po týdnech cestování první hospoda, kde mají pípu, a nikoliv lednici plnou nepříliš chutných lahváčů. Najednou jste hrdý, že jste z Čech, a každému se tím chlubíte. A pak si dáte smažák. A ještě jedno.

Pivní diplomacie spadá až do dob Franze Josefa
Každý zcestovalý Čech má podobný zážitek. Nic tak nepotěší turistu putujícího dálavou jako známé logo věhlasného pivovaru. Pivní diplomacie má přitom letité kořeny, v novodobé české historii reprezentované hlavně českými sládky putujícími na východ. Tradice spadá do dob Rakouska-Uherska, přežila tažení československých legií až na sibiřské pláně a je živá dodnes.

Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vařilo od roku 1990 pivo v zahraničí téměř padesát sládků. Kromě Antarktidy působili čeští sládci na všech světových kontinentech a vařili pivo třeba i na Velikonočních ostrovech.

Čeští sládci vyváží své umění
Čeští sládci mají ve světě pověst zkušených odborníků schopných vyrobit pivo nejen českého typu, ale také podle místních požadavků. Na Filipínách měli svého času dokonce českou paní sládkovou a byli s ní navýsost spokojení.

Je to logické. Sládkovské řemeslo patřilo k těm putovním, „vandrovním“. Málokterý sládek vydržel celý život v jednom pivovaru, vydával se sbírat zkušenosti, zkoušet, a jak bylo řečeno výše, šířit víru do pivně pohanských zemí.

Majitel pražského baru na Újezdě Petr Šilhánek působil dlouhá léta ve vinařské baště Moldávii. "Po pár dnech jsem měl město prochozené křížem krážem a měl jsem pocit, že mi už nemá co nabídnout. Říkal jsem si, co tu budu dělat tři roky? A pak jsem během jedné z procházek v dálce zahlédl povědomé logo. Takřka jsem běžel, abych se ujistil, že se mi to nezdá.“ Nebyl to sen, bylo to logo českého pivovaru zvoucí do jediné „české“ hospody v zemi. „Od té doby se mi tu líbí,“ uzavírá Petr.

A o tom to je. České pivo totiž mění i nehostinnou pustinu v místo, kde je radost být a popíjet. Svět je díky němu krásnější a lidé spokojenější. Umí tohle oficiální návštěvy našich politiků?

Pivo na Oktoberfestu opět zdraží, tuplák bude stát od 282 korun

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:ČTK

Pivo na mnichovském pivním festivalu Oktoberfest letos opět podraží. Máz nebude možné koupit za méně než 10,40 eura (282 Kč), což byla loni nejvyšší cena za litrovou sklenici chmelového moku, sdělila mnichovská radnice. Pivo tak na Oktoberfestu meziročně podraží o 30 eurocentů.

Zdražování však patří mezi tradice festivalu, byť ty méně oblíbené. Cena zlatavého nápoje nepřetržitě roste už desítky let. Zatímco v roce 1971 bylo možné koupit tuplák za 2,50 marky (zhruba 1,25 eura, podle aktuálního kurzu 34 Kč), před deseti lety to bylo za 6,95 eura (188 Kč). Hranici deseti eur poprvé překročil máz festivalového piva v roce 2014.

Cenu chmelového moku určují provozovatelé jednotlivých pivních stanů, mnichovská radnice však má právo přezkoumat, zda pivo není nepřiměřeně drahé. Vzhledem k tomu, že v celoročně otevřených podnicích v Mnichově se cena mázu piva pohybuje mezi 7,30 a 10,20 eura (198 a 276 Kč), považuje radnice letošní festivalové ceny za přijatelné.

Letos delší
Loni se na Oktoberfestu teprve pošesté za posledních třicet let nepodařilo překonat hranici šesti miliónů litrů prodaného piva. Zatímco někteří komentátoři to připisovali neustálému zdražování, hostinští byli přesvědčeni, že to byl důsledek chladného počasí. Organizátoři festivalu předpokládají, že letos šestimiliónová hranice znovu padne, i díky tomu, že Oktoberfest bude díky státnímu svátku o jeden den delší než obvykle: potrvá od soboty 17. září do pondělí 3. října.

Počátek pivních slavností, které se postupně proměnily v obří komerční podnik, spadá do října 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest). Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září.

Pivo na Oktoberfestu podraží. Přesně podle desítky let trvající tradice

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivo na mnichovském Oktoberfest letos opět podraží. Máz nebude možné koupit za méně než 10,40 eura, což byla loni nejvyšší cena za litrovou sklenici. Zdražování patří k tradicím pivního festivalu, ceny rostou už desítky let.

Pivo tak na Oktoberfestu meziročně podraží o 30 eurocentů. Podle agentury DPA o tom informovala mnichovská radnice.

Zdražování však patří mezi tradice festivalu, byť ty méně oblíbené. Cena zlatavého nápoje nepřetržitě roste už desítky let. Zatímco v roce 1971 bylo možné koupit tuplák za 2,50 marky (zhruba 1,25 eura, podle aktuálního kurzu 34 korun), před deseti lety to bylo za 6,95 eura (188 korun). Hranici deseti eur poprvé překročil máz festivalového piva v roce 2014.

Cenu chmelového moku určují provozovatelé jednotlivých pivních stanů, mnichovská radnice však má právo přezkoumat, zda pivo není nepřiměřeně drahé. Vzhledem k tomu, že v celoročně otevřených podnicích v Mnichově se cena mázu piva pohybuje mezi 7,30 a 10,20 eury (198 a 276 korun), považuje radnice letošní festivalové ceny za přijatelné.

Loni se na Oktoberfestu teprve pošesté za posledních třicet let nepodařilo překonat hranici šesti milionů litrů prodaného piva. Zatímco někteří komentátoři to připisovali neustálému zdražování, hostinští byli přesvědčeni, že to byl důsledek chladného počasí. Organizátoři festivalu předpokládají, že letos šestimilionová hranice znovu padne, i díky tomu, že Oktoberfest bude o státním svátku delší než obvykle: potrvá od soboty 17. září do pondělí 3. října.

Počátek pivních slavností, které se postupně proměnily v obří komerční podnik, spadá do října 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest). Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září.

Pivo opět zdraží, tuplák bude stát přes deset eur

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Pivo na mnichovském pivním festivalu Oktoberfest letos opět podraží. Máz nebude možné koupit za méně než 10,40 eura (282 korun), což byla loni nejvyšší cena za litrovou sklenici chmelového moku. Informovala o tom mnichovská radnice.

Pivo tak na Oktoberfestu meziročně podraží o 30 eurocentů. Zdražování však patří mezi tradice festivalu, byť ty méně oblíbené. Cena zlatavého nápoje nepřetržitě roste už desítky let. Zatímco v roce 1971 bylo možné koupit tuplák za 2,50 marky (zhruba 1,25 eura, podle aktuálního kurzu 34 korun, před deseti lety to bylo za 6,95 eura (188 korun). Hranici deseti eur poprvé překročil máz festivalového piva v roce 2014.

Cenu chmelového moku určují provozovatelé jednotlivých pivních stanů, mnichovská radnice však má právo přezkoumat, zda pivo není nepřiměřeně drahé. Vzhledem k tomu, že v celoročně otevřených podnicích v Mnichově se cena piva pohybuje mezi 7,30 a 10,20 eury (198 a 276 korun), považuje radnice letošní festivalové ceny za přijatelné.

Loni se na Oktoberfestu teprve pošesté za posledních třicet let nepodařilo překonat hranici šesti milionů litrů prodaného piva. Zatímco někteří komentátoři to připisovali neustálému zdražování, hostinští byli přesvědčeni, že to byl důsledek chladného počasí. Organizátoři festivalu předpokládají, že letos šestimilionová hranice znovu padne, i díky tomu, že Oktoberfest bude díky státnímu svátku o jeden den delší než obvykle: potrvá od soboty 17. září do pondělí 3. října.

Počátek pivních slavností, které se postupně proměnily v obří komerční podnik, spadá do října 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest). Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září.

Slavnosti svijanského piva zvou na ochutnávku nového piva

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Petra WinklerováSvijany

Pivovar Svijany spolu s obcí Svijanský Újezd pořádají letos už 27. Slavnosti svijanského piva. Legendární akce odstartuje v sobotu 16. července ve 13.00 hodin tradičně v areálu koupaliště ve Svijanském Újezdě. Kromě řady novinek zpříjemňujících návštěvníkům hudební zážitky i orientaci bude možné ochutnat i nové svijanské pivo Zámecký Máz. Malí návštěvníci nebudou ani letos ochuzeni o pouťové atrakce a kolotoče, ale zábava pro děti je nově situována u vstupů v místech mimo hlavní areál. Vstupné je pro dospělé 200 Kč, děti mají pobyt zdarma.

Brány areálu koupaliště ve Svijanském Újezdě se otevřou v sobotu 16. července krátce po poledni, aby si všichni milovníci českého národního nápoje mohli užít oslavu svijanského piva. Organizátoři letos zapracovali na přehlednosti a zlepšení orientace na místě, ze dvou pódií jsou tři, a to „Deník“ pódium, které bude hrát každou sudou hodinu, a „RCL“ pódium, na němž se budou kapely střídat v lichých hodinách. Dvě velká pódia doplní ještě třetí, malé, nabízející prostor menším a alternativním interpretům. Programem budou nově provádět zkušení rozhlasoví moderátoři Lucie Adamcová a Míra Michálek. Velkou změnou prošla i část určená dětem. Kolotoče a pouťové atrakce letos uvolnily místo hudebním pódiím, takže by pohyb v areálu měl být pro všechny příjemnější. Dětské zábavní atrakce jsou nově přesunuty na dvě stanoviště u vstupů do areálu z venkovní strany.

V rámci hudební přehlídky letos vystoupí kapela Buty, která na Slavnostech svijanského piva oslaví 30. narozeniny, Harlej, Škwor, František Nedvěd nebo Sebastian a řada dalších. Kompletní přehled účinkujících je k dispozici na speciálním „slavnostním“ webu www.slavnostisvijanskehopiva.cz.

Ochutnejte nové pivo
Pivní slavnost by se neobešla bez zlatavého moku. Na Slavnostech svijanského piva poteče pivo tradičně ze 160 píp za jednotnou cenu 20 Kč. Výjimkou bude pouze prémiová Svijanská 450, která bude k dispozici za 25 Kč. V centrální části areálu vyroste improvizovaná restaurace nabízející tankové pivo, ve stáncích bude k dispozici čerstvé pivo stočené ze svijanských sklepů. Pivovar představí i jednu žhavou novinku, kroužkovaný ležák Zámecký Máz. Nové pivo vzniklo na počest Zámku Svijany, který pivovar za podpory EHP a Norských fondů zrekonstruoval a na konci června jej zpřístupní veřejnosti. Pivo vychází ze zdejší nejprodávanější jedenáctky Svijanského Mázu. „Hotové zfiltrované pivo opětovně zakvasíme rozkvašenou mladinou, tzv. kroužky, a necháme krátce rozkvasit v tanku, aby došlo k homogenizaci celé várky a pivo pak kvasilo stejně ve všech sudech. Po dvou až třech dnech ho stočíme do sudů a uskladníme v ležáckých sklepích, kde při teplotě 2° C tři až čtyři týdny znovu dokváší. Takto připravené kroužkové pivo pak putuje rovnou k zákazníkům,“ říká Petr Menšík, sládek Pivovaru Svijany. Výrobní postup je inspirován starými recepturami, podle kterých se v minulém století vařilo pivo zavážené před zimou na nepřístupné horské chaty. Na Slavnostech svijanského piva budete moci ochutnat Zámecký Máz nejen v tekuté podobě, ale také jako pivní zmrzlinu, jejíž kopeček vyjde na 10 Kč.

Test pivních chutí
Dospělí návštěvníci přesvědčení o své znalosti svijanských piv si mohou vyzkoušet práci profesionálních degustátorů a zapojit se do degustační soutěže. „Zkušenosti z předchozích ročníků říkají, že jen hrstka lidí dokáže jednotlivá piva ve slepé degustaci, tedy jen podle chuti, poznat,“ říká technolog Martin Knytl, pod jehož vedením degustační soutěže na Slavnostech svijanského piva probíhají.

Suvenýr na doma
Každý rok je součástí Slavností svijanského piva i malá prodejna se suvenýry. Letos se prodejna přesune do velkého stanu, takže pojme víc sortimentu. Nakoupit a odvézt domů si můžete malé i větší dárky se svijanskou tematikou i dvoulitrové železné Plechovky pro chlapy v limitované slavnostní edici.

Slavnosti břeclavského piva slavily úspěch. Hlásí rekordní návštěvnost i výtoč.

Publikováno:před rokemZdroj:Impuls.czBřeclav

V sobotu 11. června se v prostoru pod břeclavským zámkem uskutečnily Slavnosti břeclavského piva. Další ročník akce opět posunul hranice možností, hlavně co se týče celkové návštěvnosti i vytočeného piva z blízkého Zámeckého pivovaru Břeclav. Celkem si tento svátek hudby, dobrého jídla a pití užilo 3 500 platících návštěvníků. Pro ty se vyčepovalo pivo z celých 160 sudů. Jednoznačným favoritem byl dle prodaných kusů světlý ležák Kanec.

V rámci programu došlo na křest dvou novinek – nealkoholického piva a světlého vrchně kvašeného ležáku SUMMER ALE. Hodně štěstí mu do vínku popřáli vrchní sládek pivovaru Dušan Táborský a starost města Břeclav Ing. Pavel Dominik. Ten si roli kmotra i celé slavnosti velmi užíval: „Příjemně mě překvapilo, jak velké množství příznivců dobré hudby a břeclavského piva pod zámek dorazilo. Pokřtili jsme nové pivo a věřím, že si stejně jako ostatní lahodné moky břeclavského pivovaru najde rychle cestu k chuťovým buňkám lidí. Spolupráce s místním pivovarem si velmi vážíme a určitě budeme na různých projektech rádi participovat i v dalších letech.“

Hlavním tahákem byl hudební program, který odstartoval už ve 12 hodin vystoupením tří regionálních kapel vybraných samotnými fanoušky. Vrcholem celého večera pak byly koncerty skupin Walda Gang a slovenských Horkýže Slíže. Po celou dobu se také návštěvníci mohli bavit při diskotéce Rádia Jih, hlavního mediálního partnera. Jeho ředitelka Jana Svobodová byla celkovou atmosférou unešená: „Jsem velmi ráda, že se naše rádio takto povedené akce účastnilo, a velmi se těším na další ročník.“

V roce 2017 se slavnosti budou konat v sobotu 10. června. A už nyní jsou potvrzeni první účinkující, kteří v Břeclavi vystoupí. Předprodej vstupenek bude spuštěn na podzim. Člen správní rady pivovaru Jan Svoboda také nastiňuje, co nového hosty slavností čeká: „Protože to příští rok bude pět let, kdy pivovar vznikl, chceme opět připravit bohatý hudební program. O drobných nedostatcích v organizaci víme a do příštího června je napravíme. Velký zájem ze strany našich fanoušků je zavazující. Jsme velmi vděční městu Břeclav za partnerství, stejně tak všem organizačním složkám. Největší poděkování patří návštěvníkům, kteří vytvořili úžasnou atmosféru.“

Zámecký pivovar Břeclav obnovil výrobu piva v květnu roku 2013. Do jeho portfolia patří značky Kanec, Podlužan, Beran, Pivín, Delegát, Zámecká desítka, Summer Ale 11o, Red Ale 16o a nealkoholické pivo.

Na Slavnostech pivovaru Ostravar vystoupí dvacet kapel

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKOstravar

Návštěvníkům Slavností pivovaru Ostravar, které se konají v Ostravě od 24. do 25. června, se představí dvacet kapel. Připraven je pro ně i doprovodný program v podobě soutěží, pivovarské školy nebo exkurze s degustací v ležáckém sklepě. Oproti předchozím ročníkům se letošní slavnosti rozšířily z jednoho na tři dny.

Od nové koncepce si organizátoři slibují větší komfort pro návštěvníky i více prostoru pro hudbu a doprovodný program. "Jednotlivé dny jsou koncipovány tak, aby slavnosti oslovily co možná nejširší publikum. Věříme, že každý návštěvník si vybere podle svého hudebního vkusu a zbude mu i více času na pivní a doprovodný program," uvedla za organizátory manažerka Zuzana Cieciotková.

Šestnáctý ročník akce začne v pátek 24. června, kdy po 15.00 zahrají na dvou pódiích kapely jako Pipes & Pints, Horkýže Slíže nebo legenda českého punku skupina Plexis. Sobotní program vedle koncertů doplní pivovarská škola či exkurze. Hudební program, v němž se představí například kapely UDG, Vypsaná fixa či Buty, vyvrcholí v sobotu koncertem Marie Rottrové.



Hlavní strana > Relax > Apetit > Pivo
UDG, Fixa i Kryštof
Na Slavnostech pivovaru Ostravar vystoupí dvacet kapel
Letos se slavnosti Ostravaru rozšířily z jednoho na tři dny.

16.06.2016 16:00
Sdílejte:

Návštěvníkům Slavností pivovaru Ostravar, které se konají v Ostravě od 24. do 25. června, se představí dvacet kapel. Připraven je pro ně i doprovodný program v podobě soutěží, pivovarské školy nebo exkurze s degustací v ležáckém sklepě. Oproti předchozím ročníkům se letošní slavnosti rozšířily z jednoho na tři dny.

Od nové koncepce si organizátoři slibují větší komfort pro návštěvníky i více prostoru pro hudbu a doprovodný program. "Jednotlivé dny jsou koncipovány tak, aby slavnosti oslovily co možná nejširší publikum. Věříme, že každý návštěvník si vybere podle svého hudebního vkusu a zbude mu i více času na pivní a doprovodný program," uvedla za organizátory manažerka Zuzana Cieciotková.

Šestnáctý ročník akce začne v pátek 24. června, kdy po 15.00 zahrají na dvou pódiích kapely jako Pipes & Pints, Horkýže Slíže nebo legenda českého punku skupina Plexis. Sobotní program vedle koncertů doplní pivovarská škola či exkurze. Hudební program, v němž se představí například kapely UDG, Vypsaná fixa či Buty, vyvrcholí v sobotu koncertem Marie Rottrové.



Dramaturgie programu posledního dne se po hudební stránce ujal frontman skupiny Kryštof Richard Krajčo. Novinářům dnes řekl, že vybíral kapely, s nimiž skupina spolupracuje nebo jim pomáhala prosadit se na hudební scéně. Zahraje tak například Thom Artway nebo uskupení Mirai, Nebe či Light & Love. Slavnosti pak uzavře koncert kapely Kryštof. Podle Krajča to bude i jedna z posledních příležitostí vidět ji v Ostravě, kam se kapela nevrátí zřejmě dříve než v roce 2019.

Pivovar už tradičně představí návštěvníkům slavností nové pivo. Letos to bude jedenáctistupňové pivo Mustang, které je připraveno kombinací tří sladů a má tmavší barvu, než je u světlého piva běžné.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.12.12.2017 23:575.823/5.823