Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

České pivo Weizenbier si z Bruselu přivezlo zlatou medail

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrimátor

Zlatou medaili na mezinárodní soutěži Brussels Beer Challenge 2015 získal svrchně kvašený pšeničný Weizenbier z Náchodského pivovaru Primátor. Již druhé prvenství ve významné světové soutěži během dvou let dokazuje kvalitu tohoto speciálního piva s nezaměnitelnou chutí a vůní.

Na čtvrtém ročníku soutěže Brussels Beer Challenge (BBC) testovalo 75 odborných posuzovatelů více než 1100 vzorků piv ze třiceti zemí světa. Z českých zástupců uspěl tentokrát pouze Náchodský pivovar a nebylo to pouze zlaté vítězství piva Weizenbier, ale bronzovou medaili také získal další speciál Primátor Premium Dark.

Náchodští pivovarníci mají z úspěchu velikou radost a dalšího zahraničního titulu si velice váží. "Zlato Náchodského Weizenbieru získané v pivovarské Mekce je pro nás chloubou a oceněním naší práce. Je to pro nás současně i potvrzením, že jsme se vydali správnou cestou kvality bez kompromisů," okomentoval vítězství sládek pivovaru Petr Kaluža.

"Belgii vnímáme, jako zemi pyšnící se odbornou pivní znalostí a mezinárodním renomé. Proto je pro nás účast v soutěži Brussels Beer Challenge výzvou a zároveň úžasnou příležitostí poměřit se s pivovary z různých zemí. Právě mezinárodní úspěchy oceňují naši zahraniční partneři nejvíce. Weizenbieru se daří, meziročně nám stoupl prodej o 30 procent a spolu se světlým ležákem zůstává vlakovou lodí exportu," uvedla exportní manažerka Romana Jansová

Jihomoravské pivovary vyhlížejí Vánoce. Bude zázvor i karamelový slad

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Pivovary na jižní Moravě navařily speciály na svátky. Novinky na trh uvádějí menší podniky i průmyslový gigant Starobrno, který po dvou letech oprášil speciál Reserva.

Starobrno uvařilo Reservu pro balení v „sedmičkové“ lahvi. Prodává se s korkovým uzávěrem v papírové krabici. „Kromě toho se letos bude v premiéře i čepovat, a to ve vybraných restauracích v Brně a okolí,“ popisuje Jana Pikardová, mluvčí Heinekenu, pod který Starobrno patří.

Starobrno poprvé Reservu udělalo v roce 2013, tehdy šlo o pivo polotmavé. Letos má sytě zlatavou barvu. Novinka je ze tří druhů výběrových moravských sladů: světlého a mnichovského z Prostějova a karamelového z Litovle. Sládci použili i chmel z Tršic.

Nabídku rozšířil i Zámecký pivovar Břeclav. „Mimo klasickou výčepní Zámeckou desítku a světlé medium pivo Podlužan jsme začali vařit i polotmavou verzi dnes už celorepublikově uznávaného ležáku Kanec. Sortiment v listopadu doplnila nová pivní značka Pivín, se kterou se široká veřejnost mohla seznámit v populárním televizním seriálu Vinaři,“ vysvětluje Jan Svoboda z pivovaru. K tomu Břeclav přidává speciály Vánoční dědictví a první svrchně kvašený a tmavě-rubínový Red Ale.

Hauskrecht přidal zázvor
Brněnský minipivovar Hauskrecht, který začal vařit loni, přichystal jantarově červený bock se špetkou zázvoru. Pivo zrálo tři měsíce. Obsahuje kromě tradičního plzeňského sladu z humnové sladovny i slad mnichovský a karamelový, stejně jako kořen zázvoru. Nový pivovar kromě několika desítek hospod, restaurací a pivnic v Brně a okolí od listopadu exportuje i na Slovensko.

Sládek Petr Hauskrecht řekl, že po roce odchodu ze skupiny Heineken nelituje. „Bylo to jistě jedno z nejvážnějších rozhodnutí v mém životě - opustit vysoký post v nadnárodní společnosti a začít budovat novou značku zcela od píky,“ prozrazuje Hauskrecht. Podle něj obdobných pivovarů vzniká celá řada. „Příští léta ukážou, kdo z nich si vydobude trvalé místo na trhu,“ dodává.

Zlato pro české pivo v Bruselu

Publikováno:před rokemZdroj:Naše voda

Zlatou medaili na mezinárodní soutěži Brussels Beer Challenge 2015 získal svrchně kvašený pšeničný Weizenbier z Náchodského pivovaru PRIMÁTOR. Již druhé prvenství ve významné světové soutěži během dvou let dokazuje špičkovou kvalitu tohoto speciálního piva s nezaměnitelnou chutí a vůní, uvedla za pivovar Ivana Bednářová Častvajová.

Na čtvrtém ročníku soutěže BBC testovalo 75 odborných posuzovatelů více než 1100 vzorků piv ze 30ti zemí světa. Z českých zástupců uspěl tentokrát pouze Náchodský pivovar a nebylo to pouze zlaté vítězství piva Weizenbier, ale bronzovou medaili také získal další speciál PRIMÁTOR Premium Dark.

Náchodští pivovarníci mají z úspěchu velikou radost a dalšího zahraničního titulu si velice váží. Sládek pivovaru Petr Kaluža vítězství v kategorii pšeničných piv okomentoval slovy: „Zlato Náchodského Weizenbieru získané v pivovarské Mekce je pro nás chloubou a oceněním naší práce. Je to pro nás současně i potvrzením, že jsme se vydali správnou cestou kvality bez kompromisů.“

Na Vánoce si otevřete silný pivní speciál. Nabídka je široká

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeňský deníkAutor:Martin Švec

Už se stalo zvykem, že k Vánocům patří asi jako kapr s bramborovým salátem, koledy a televizní pohádky. Pivovary si na nich dávají záležet a stane se, že vaří až tři. Řeč je o vánočních pivních speciálech, které obsahují vyšší procento alkoholu než klasické pěnivé moky.

Některé pivovary už spustily prodej vánočních speciálů, jiné se na to chystají v co nejbližší době. „Od prvního prosince prodáváme černou čtrnáctku Kapr vánoční. Pivo má karamelovou chuť, je sladší a hodně tmavé. Obsahuje pět a půl procent alkoholu," řekl Miroslav Kapr, sládek minipivovaru Groll.

Půllitr Kapra vánočního stojí 37 korun a sládek ho uvařil pět hektolitrů. V případě přání zákazníka načepuje minipivovar pivo do PET lahve.

Pokud chcete poznat chuť světlé třináctky s jemným nádechem vanilky a skořice, měli byste zajít do minipivovaru U Pašáka, kde jsou vánoční piva k mání také od 1. prosince. Minipivovar uvařil dvě piva. Tím druhým je polotmavá Vídeňská dvanáctka. „Je to hutnější pivo z vídeňských sladů a originálního štýrského chmele," popsal sládek Václav Ebrl.

Minipivovar U Pašáka udělal menší změnu, protože vloni nabízel pivo s příchutí pomeranče a skořice. „Letos jsme pomeranč nahradili vanilkou, protože vanilka více patří k Vánocům," vysvětlil.

Vánoční speciál vyjde na 39 korun, v lahvi s patentním uzávěrem stojí 70 Kč.

Šťáhlavský pivovar Radouš uvařil třináctistupňový Amber Ale, který se vyznačuje tím, že je svrchně kvašený, má ař červenou barvu a méně chmelené. Druhým pivem je takzvaný Single hop – světlý ležák z žateckého chmele Premiant. „Vánoční speciály půjdou do prodeje těsně před Vánoci. Uvařili jsme 500 litrů od každého druhu. Stát bude 30 korun," uvedl sládek pivovaru Radouš Jan Ilgner.

Největší nabídku vánočních speciálů se za dva týdny chystá představit pivovar Purkmistr v Plzni-Černicích. Čtrnáctistupňové pivo s názvem India Pale Ale, které je hořčí a má citrusové aroma, čtrnáctistupňový hutnější a sladší Vídeňský speciál připravený z vídeňského sladu a déle skladovaný. „Třetím pivem je sedmnáctistupňový vánoční speciál, který se hodí pro sváteční chvíle pohody," pověděl Petr Míč z pivovaru Purkmistr.

Po Vánocích chce pivovar uvést na trh šestnáctku Bok polotmavý. Toto pivo původně vařili mniši v klášterech, aby se nasytili až do večera.

Frýdlantské pivo je pohádkovél

Publikováno:před rokemZdroj:Liberecký deníkFrýdlant

Titul Pohádkové pivo roku získalo pivo IPA 15 ze Zámeckého pivovaru Frýdlant. Zvítězila v druhé nejobsazenější kategorii spodně kvašených piv. Frýdlantský pivovar byl sice v soutěži nováčkem, ale mezi 42 pivovary uspěl hned dvakrát.

Kromě piva IPA 15 totiž bodovalo i pivo Kateřina 12 skončilo druhé v kategorii tmavých ležáků. „Dalším milým překvapením bylo čtvrté místo v kategorii polotmavý ležák pro našeho Albrechta 12, " raduje se podsládek Pavel Palouš.

8. ročník tradiční akce Pohádkové pivo proběhl za přítomnosti sládků z českých a moravských pivovarů, aby si společně promluvili o uplynulém roce, představili si novinky a neformálně probrali, na co v sezóně nebyl čas. A vybrali Pohádkové pivo roku, jímž se letos ve své kategorii stala frýdlantská IPA 15.

Vánoční speciál Kvarc z Prvního havířovského pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:První havířovskýAutor:Vendula NěmečkováPrvní havířovský

Sváteční speciál je těžší pivo se stupňovitostí nad 15°. Pivo je charakteristické opravdu výraznou plností, vyšším obsahem alkoholu a příjemnou doznívající hořkostí. Toto pivo je svou povahou určeno k rozvážnému ochutnávání a ocení jej zejména opravdoví znalci výjimečných piv.

Posilovna pivovar LINDR Mžany již otevřena

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar LindrAutor:Šárka HlavatáLindr

Posilovna otevřena každou středu a pátek od 9 do 21 hod. Vstupné 65 Kč.

Pivovar Lindr Mžany dnes vzniká na místě bývalé hospody a divadla U Rybů, později hospody U Smrku. Plánovaný komplex počítá s obnovením divadla, restaurováním historické opony, výstavbou pivovaru, restaurace, kvalitní kuchyně, pivních lázní, ubytovacích kapacit včetně sportovního vyžití. Vzniká tak ojedinělé místo, ve kterém se v sobě prolne nejen naše touha uvařit poctivé pivo, ale též poskytnout Vám kvalitní služby a v co největší míře pohodu při osobním, společenském a kulturním vyžití.

Dalešický pivovar má novinku, od léta prodává pivo v lahvích

Publikováno:před rokemZdroj:Třebíčský deníkDalešice

Dalešický pivovar vyrobil v letošním roce sedm a půl tisíce hektolitrů piva, což je o tisíc hektolitrů víc než v loňském roce. Ve spotřebě vede Dalešická jedenáctka, té se vyrobí 80 procent, Dalešická májová třináctka si ukrajuje 13 procent z výroby.

Černého piva Fledermaus se letos vyrobilo 300 hektolitrů z celkové roční výroby piva. Zbývajících 225 hektolitrů roční produkce připadá na příležitostná piva, jako je vídeňský ležák Wiener, extra hořký ležák Anton Dreher, pojmenovaný po-dle významného majitele pivovaru, polotmavý ležák Kouřící králík a světlý šestnáctistupňový speciál Bock.

Letošní velkou investicí byla nová myčka sudů a stáčecí stroj piva do sudů. „Nové technologie přispěly ke kvalitnější péči o naše pivo," sdělil správce pivovaru Ladislav Urban.

Dalešické pivo se čepuje v devadesáti restauracích na Vysočině a jižní Moravě. V letošním roce přibylo dalších deset nových restaurací, které čepují Dalešické pivo. Vedle dvou nových pražských restaurací přibylo do „rodiny" nejvíce restaurací na Pálavě. Na Dalešické pivo je možné si zajít také ve Zlínském a Jihočeském kraji. Denně vyjíždějí z bran pivovaru dvě auta s rozvozem piva. Do každé restaurace zaváží pivo jednou týdně. „V příštím roce plánujeme koupit nové auto na rozvoz," zmínil správce Urban.

Velký zájem turistů, cyk-listů a návštěvníků pivovaru o stáčená piva přiměl pivovar ke stáčení piva do skleněných lahví.

„Každý, kdo od nás odcházel, se dotazoval na stáčené pivo, které by mohl přivézt jako dárek nebo si vzít domů," popsala provozní Marie Pekárková. Jen během léta se prodalo přes sedm tisíc lahví.

Krach automatů na pivo. U národa pivařů neprošly

Publikováno:před rokemZdroj:Echo24.czAutor:Kristýna Novotná

Před osmi lety se o nich mluvilo jako o revoluční novince, která nemá ve světě obdoby. Česká společnost Future Art vyvinula automaty na pivo s unikátním systémem na rozpoznání věku, aby se zamezilo prodeji alkoholického nápoje nezletilým. Exkluzivní práva měl na využívání přístrojů Plzeňský Prazdroj. Pivovar ale narazil a dnes jako by se po automatech slehla zem.

Vysokoškolské koleje, hostely, ubytovny nebo nákupní centra. Vedle automatů na lehké občerstvení a různé limonády byly i automaty zajišťující nepřetržitý prodej piva. Pivovarská společnost jich v Praze a středních Čechách na vybraných místech umístila více než stovku, historicky první automat pak fungoval na studentských kolejích v pražském Bubenči.

„Prodejní výsledky značek se hodně liší podle umístění. V hotelech bývá zájem o prémiový Pilsner Urquell, v ubytovnách zase o Velkopopovický Kozel nebo Gambrinus. V nákupních centrech jde pochopitelně na odbyt nealkoholický Birell,” hodnotil po půl roce fungování projekt Plzeňský Prazdroj.

„Věk se ověřoval přes čtečku strojového kódu na dokladech, čímž zaručoval prodej osobám starších 18 let. Pokud ověření neproběhlo nebo věk neodpovídal, mince vhozené do automatu vypadávaly zpět,“ uvedla deníku ECHO24.cz mluvčí Plzeňského Prazdroje Judita Urbánková.

Osobní data se podle mluvčí navíc v přístroji, jehož mechanismus si firma Future Art nechala patentovat, neuchovávaly. V automatu bylo možné umístit až devět odlišných produktů pivovaru, z hlediska objemu pak třetinky i půllitry.

O plechovky z automatů nebyl zájem
Češi, kteří za loňský rok vypili 144 litrů piva na osobu a udrželi si tak světový primát, si ale plechovky z automatů neoblíbili. Přestože se údajně prodalo za prvního půl roku fungování z automatů téměř jednatřicet tisíc plechovek, pivovar zařízení stáhl. „Projekt samotný se po pilotu zhodnotil jako nepříliš úspěšný a proto se v něm nepokračovalo,“ sdělila dále mluvčí Prazdroje Urbánková.

Jedním z důvodů neúspěchu může být obecně vyšší oblíbenost piva ve skle, když už si člověk nemůže zajít přímo do hospody či restaurace na pivo čepované. Poptávka po plechovkovém pivu ale i tak v posledních letech roste a pivovary jejich nabídku rozšiřují. Za loňský rok stoupl jeho prodej podle Českomoravského svazu pivovarů a sladoven o šestnáct procent, piva ve vratných lahvích pak jen o jedno procento.

Jelikož ale projekt Prazdroje narazil, neuvažuje o zavedení automatů na pivo ani konkurence. „Prodejní automaty na pivo jsme nikdy neprovozovali a v dohledné době o tom ani neuvažujeme. Máme jedině tzv. pivomat – stojan na pivo, který ale není prodejní. Je umístěný uvnitř prodejny a zákazník platí odebrané pivo u normální pokladny,“ komentoval pro deník ECHO24.cz mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec.

Nejlepší nový speciál vaří v Hostomicích

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKHostomice

V odborném hodnocení speciálního pivního časopisu Pivo, Bier & Ale zvítězil mezi nově otevřenými pivovary Pivovar Antoš Slaný. Nejlepším novým restauračním pivovarem byl ve 4. ročníku soutěže vyhlášen U Dobřenských v Praze.

Pivovar ve Slaném získal cenu za schopnost přejít z malého restauračního pivovaru do výrobce, který pivo prodává dál, přičemž si udržel kvalitu produktů. Nyní má podnik Antoš výstav okolo 6000 hektolitrů.

Pivovar U Dobřenských získal ocenění za originalitu. Podle časopisu se místo naprosto odlišuje od letos otevřených pivovarů. Například nevaří ležák, ale pouze svrchně kvašené pivo typu Ale s bylinou kotvičníkem.

Časopis hodnotil i nejlepší nová piva. Novým výčepním pivem roku se stal Sklář ze Cvikova, nejlepší novinku mezi ležáky vyrobil teplický Pivovar Monopol, speciál pak Pivovar Hostomice pod Brdy s Fabiánem 13.

První tuzemský speciální časopis o pivě Pivo, Bier & Ale vychází od ledna roku 2011. Každý měsíc se vydá okolo 4500 kusů periodika a údajně se všechna čísla prodají, zejména ve speciálních prodejnách piva, které dnes nabízejí hlavně produkty z minipivovarů.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.06.2017 15:555.135/5.135