Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Svatému Martinovi k svátku: Připijme mu Svatomartinským speciálem 13

Publikováno:před rokemZdroj:Vlasta.czKrušovice

Letos první pivo z nové sklizně žateckého chmele – to je Svatomartinský speciál 13 vyznačující se díky studenému chmelení výrazným chmelovým aroma. Poslouží k uctění svátku svatého Martina, který se slaví 11. listopadu. Milovníci speciálních piv v celé republice si budou moct pochutnat na pivu, kterého se uvařilo 700 hektolitrů. Dalších 500 hektolitrů Svatomartinského speciálu poputuje na Slovensko. Čepovat se začne od 6. listopadu.

Svatomartinský speciál 13 uvařili krušovičtí sládci už potřetí v řadě. Tento nefiltrovaný extra hořký světlý speciál s objemem alkoholu 5,9 % se může pochlubit několika „nej“. Jde o první pivo z nové sklizně žateckého chmele, díky technologii studeného chmelení se speciál vyznačuje výrazným chmelovým aroma a dále je samozřejmě jako stvořený k dozlatova upečené huse. Použitý chmel přitom vyrostl ve světově proslulé žatecké oblasti, v jejímž srdci Krušovice leží.

Limitovanou edici svátečního Svatomartinského speciálu 13 krušovický tým vařil klasickou technologií už začátkem září. Pak pivo pět týdnů zrálo při teplotách kolem nuly a během ležení se za studena dochmelovalo. „Chmel se tak přidává nejen na varně. Díky studenému chmelení se během ležení do piva postupně uvolňují aromatické látky chmele. Takové pivo pak má výraznou chmelovou vůni,“ konstatuje Michal Havrda, který má na starosti vývoj nových receptur a technologií.

Svátek svatého Martina naši předci spojovali se zaslouženým odpočinkem po celoroční práci, kdy byla úroda pod střechou, a blížil se předvánoční půst. Při svatomartinském hodování proto nechyběla na stole husa či kachna.

Pivo jako afrodisiakum

Publikováno:před rokemZdroj:Blog IDNES.czAutor:Pavel Horák

O tom, že je pivo zdravé, pokud se ho nevypije příliš, my Češi víme své. Britové teď ale přišli s revoluční myšlenkou, která asi šokuje Češky, jejichž muži sedí pořád v hospodě: pivo je lék i na intimní život.

S převratnou myšlenkou přišel americký sexuolog, psychoterapeut a manželský poradce Kat Van Kirk ve své knize Řečení manželského sexu: Realistický průvodce k uchování vašeho intimního života a napsal o ní britský list Independent.

Největším přínosem piva je podle Kirka jeho schopnost oddalovat ejakulaci. Děje se to díky tomu, že při pití piva se do organismu dostávají fytoestrogeny, které nám pomáhání oddalovat vyvrcholení.

Druhou sexuální výhodou, která se ovšem pohříchu týká pouze piva černého, je podle výstředního Američana skutečnost, že obsahuje železo, které podle něj výrazně povzbuzuje a posiluje libido.

V životě muže prostě musí přijít okamžik, kdy se do piva beznadějně zamiluje. A na Kirka to přišlo sice později, ale zato pořádně. Jen by bylo zajímavé zjistit, co si o tom myslí jeho vlastní žena.

Dalším objevitelem zázračných účinků piva je dánský antropolog Aske Lassen. Ten pivu přičítá ideální vlastnosti, které pomáhají starším mužům bojovat se stářím. A nejlépe, pokud se při jeho pití hraje biliár. Lassn si dal práci a strávil půl roku ve dvou domovech důchodců v Kodani, kde pivo seniorům platil a zkoumal jejich chování.

Když se to vezme kolem a kolem, pivo je rajský nápoj, který nejenže uhasí žízeň, ale navíc ještě pozvedne ducha. V nejbližší době můžeme s určitostí očekávat další nadšené studie o jeho prospěšnosti. Jedna z nich se bude jmenovat: Pivo dělá hezká těla. Její autor ovšem nesmí žít v České republice, jinak by se mu z pivních pupků zdejších obyvatel zatočila hlava.

Prodej roste, čistý zisk pivovaru AB InBev ale prudce klesl

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Čistý zisk největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev se ve třetím čtvrtletí meziročně propadl o 45 procent na 1,375 miliardy dolarů (34 miliard Kč). Firma však rovněž oznámila, že zvýšila objem prodeje o více než milion hektolitrů na 121,7 milionu hektolitrů. Navíc zlepšila odhad celoročních tržeb.

Zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) ve třetím čtvrtletí dosáhl 4,40 miliardy dolarů. Bez zahrnutí výkyvů devizových kurzů a změn v podnikové struktuře tak stoupl téměř o deset procent. Mírně však zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na 4,43 miliardy dolarů.

Společnost Anheuser-Busch InBev v polovině října uzavřela rámcovou dohodu o převzetí největšího konkurenta SABMiller za více než 100 miliard dolarů (2,5 bilionu Kč). Oficiální nabídku na převzetí SABMilleru, jehož součástí je i Plzeňský Prazdroj, má předložit do 4. listopadu.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Suchá dáseň: Je hned několik důvodů, proč navštívit legendární pivnici v Podskalí

Publikováno:před rokemZdroj:Pražský patriot

Podskalí, část Prahy rozprostírající se na pravém břehu Vltavy mezi železničním mostem a Palackého náměstím, je už roky známá, mimo jiné, i pro svůj velký počet hostinců, restaurací, kaváren a podobných podniků. Jedním z nejtradičnějších míst je Suchá dáseň na rohu ulic Trojická a Pod Slovany. Má několik přezdívek, asi nejznámější je „Suchá držka“. Pražský patriot si povídal s jejím provozovatelem Ivanem Michnáčem, který je osobitý jako podnik samotný.

Hostinec provozujete už osm let. Jak byste ho charakterizoval?
Je to klasická pivnice, kde se lidé baví, moc pijí a málo jedí. Snažím se držet charakter, který má už roky. Tak to chci udržet i do budoucna, aby to byla klasická česká hospoda.

Provozovaná Slovákem.
Jasně, mí Pražané mi rozumějí. (směje se)

Jak dlouho se jmenuje Suchá dáseň?
Od první poloviny devadesátých let. Ten název vymyslel předchozí provozovatel, před tím se to myslím jmenovalo Na schůdkách.

Jaký typ zákazníků převládá?
Češi všech věkových kategorií. Kromě mladých chodí na pivo i ti, co sem vyráželi i za komančů. Občas se zastaví i zahraniční turisti, ale spíše baťůžkáři, kteří si nás najdou v bedekru.

Už dlouho čepujete Staropramen a plzeňskou dvanáctku. Neuvažujete, že byste experimentoval s pivy?
Ani ne, na tahle piva jsou zákazníci zvyklí a mají jistotu, že nedostanou nic, co by stálo dlouho v trubkách. Nasazovat nové značky je poměrně risk, který vám může v konečném důsledku spíš zhoršit pověst. Sem jdou lidi na „starouše“ a vědí, že ho dostanou v takové chuti, jakou očekávají.

Zmínil jste, že lidé moc nejí, ale přesto nabízíte i takzvané chuťovky k pivku.
Myslel jsem to spíš tak, že nejsme klasická restaurace, kde si dáte guláš se šesti. Ale hermelín, ten máme vyhlášený, hodně se prodává. Máme vlastní československou recepturu. Pak tu docela frčí libová Štýrská klobása a také sekaná. Obě mi dodává specializovaná masna.

Kromě piva, na co ostřejšího nalákáte?
Od začátku tu máme Alpský rum, zaměřujeme si i na jihoamerické tequily a rumy, těch pár nabízíme. A pak ta hospodská klasika.

V Suché dásni se jakoby zastavil čas. Plánujete nějaké inovace?
Ne, interiér chci nechat v takovém stylu, jako ho lidé znají. Jen plánuju trochu obrousit dřevěné stoly.

Podskalí postupně objevují při cestě na Vyšehrad turisté. Nehrozí, že by se Suchá dáseň zaměřila na jinou klientelu?
To určitě ne, takových podniků je v Podskalí několik. Já to tady chci držet jako doposud.

Už dlouho zde jsou nástěnné malby, které lze vidět i na toaletách. Jaký je jejich příběh?
Všechny dělal jeden motorkář, který je už mrtvý. Zabil se při jízdě. Někdo mi je na záchodě občas trochu pomaluje, ale vždy se je snažím vyčistit, ty sem prostě patří.

Kdy to v Suché dásni nejvíc žije?
Nejvíce na podzim, říjen, listopad a prosinec. Dobré jsou čtvrtky, pátky a soboty po dvacáté hodině.

Za pár měsíců se možná kvůli novému zákonu přestane i u vás kouřit. Přežije to podnik, do kterého chodí dost kuřáků?
Přežije, o to se nebojím. Ještě nejsou přesně stanovena pravidla, ani není jasné, kdy začne úplný zákaz kouření platit. Až to přijde, nějak se zařídíme

Pivovarnickému kolosu AB InBev klesl čistý zisk téměř o polovinu. I přes růst prodejů

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinkyAutor:ČTK

● Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zaznamenala ve třetím čtvrtletí meziroční propad čistého zisku o 45 procent.
● K poklesu zisku došlo i přesto, že společnost zvýšila prodej o více než milion hektolitrů.
● AB InBev v polovině října uzavřel rámcovou dohodu o převzetí největšího konkurenta SABMiller za více než 100 miliard dolarů.

Čistý zisk největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev se ve třetím čtvrtletí meziročně propadl o 45 procent na 1,375 miliardy dolarů (34 miliard korun). Firma však rovněž oznámila, že zvýšila objem prodeje o více než milion hektolitrů na 121,7 milionu hektolitrů. Navíc zlepšila odhad celoročních tržeb.

Zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) ve třetím čtvrtletí dosáhl 4,40 miliardy dolarů. Bez zahrnutí výkyvů devizových kurzů a změn v podnikové struktuře tak stoupl téměř o deset procent. Mírně však zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na 4,43 miliardy dolarů.

Společnost Anheuser-Busch InBev v polovině října uzavřela rámcovou dohodu o převzetí největšího konkurenta SABMiller za více než 100 miliard dolarů (2,5 bilionu korun). Oficiální nabídku na převzetí SABMilleru, jehož součástí je i Plzeňský Prazdroj, má předložit do 4. listopadu.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Zisk AB InBev ve čtvrtletí klesl téměř o polovinu

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Čistý zisk největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev se ve třetím čtvrtletí meziročně propadl o 45 procent na 1,375 miliardy dolarů (34 miliard korun). Firma však rovněž oznámila, že zvýšila objem prodeje o více než milion hektolitrů na 121,7 milionu hektolitrů. Navíc zlepšila odhad celoročních tržeb.

Zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) ve třetím čtvrtletí dosáhl 4,40 miliardy dolarů. Bez zahrnutí výkyvů devizových kurzů a změn v podnikové struktuře tak stoupl téměř o deset procent. Mírně však zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na 4,43 miliardy dolarů.

Společnost Anheuser-Busch InBev v polovině října uzavřela rámcovou dohodu o převzetí největšího konkurenta SABMiller za více než 100 miliard dolarů (2,5 bilionu korun). Oficiální nabídku na převzetí SABMilleru, jehož součástí je i Plzeňský Prazdroj, má předložit do 4. listopadu.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Golčův Jeníkov kupuje pozemky pod někdejším pivovarem

Publikováno:před rokemZdroj:Havlíčkobrodský deníkAutor:Štěpánka SaadouniGolčův Jeníkov

Je rozhodnuto. Zastupitelstvo v Golčově Jeníkově schválilo odkoupit od soukromého vlastníka pozemky pod bývalým pivovarem za více než čtyři miliony korun.

Na pozemcích by měla v budoucnu vzniknout například klidová zóna a více než deset stavebních parcel.

„Firma Banaz nabídla městu prodej pozemků pod bývalým pivovarem a zastupitelstvo to schválilo," informoval starosta Vlastimil Marušák. Firma měla s pozemky své záměry, ale podle starosty z nich sešlo. „Posledním záměrem bylo rozdělení pozemků na stavební parcely, alespoň jsme tedy získali zastavovací projekt pozemků," upřesnil starosta.

Pivovarské pozemky mají rozlohu asi 18 300 metrů čtverečních a odhadem zde lze vytvořit 12 až 15 parcel o výměře 750 až 1 000 metrů čtverečních. Navíc k těmto pozemkům lze přidat související městské pozemky a vytvořit několik dalších parcel. „Nemusí zde ale být jen parcely. Třeba by bylo užitečné mít tu i nějaké sportoviště nebo parčík," podotkl starosta, ale jakou podobu budou pivovarské pozemky nakonec mít, rozhodne projekt, který si nechá radnice zpracovat.

Největší problém jsou staré sklepy
„Největším problémem je následná rekultivace. Na pozemcích je nejméně šest základových desek budov s nadzemní výškou zdí do zhruba 120 centimetrů. Ty je třeba do hloubky odstranit, rozdrtit a drť ekologicky zlikvidovat. Celý povrch areálu je pokryt betonem a asfaltem. Nevíme, jak hluboké podloží tyto vrstvy mají, ale i ty je třeba vytrhat a zlikvidovat," vysvětlil starosta s tím, že na pozemcích stojí i nepoužívaná olejová trafostanice. Nad pozemky vede vysoké napětí, které je třeba, pokud by se na pozemcích stavělo, uložit do země. „Snad největším darem, myšleno v uvozovkách, o kterém víme, jsou sklepy. Není možné je zachránit, protože mají zřícené klenby, navíc nad nimi nelze stavět, protože hrozí propad. Sklepy je nutné otevřít, vybrat, rozdrtit materiál a napěchovat zpět, aby únosnost plochy dosáhla alespoň na 95 procent únosnosti okolí. Pak je zde teprve možné stavět," zdůraznil starosta.

Radnici rovněž čeká zřejmě i ekologický a statický průzkum, rovněž se chce pokusit zjistit, zda by bylo možné na revitalizaci tohoto území získat dotaci.

V boji o Pivní speciál roku 2015 se utkal rekordní počet pivovarů

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav Petr

Šestý ročník soutěže speciálních a neobvyklých piv z produkce průmyslových pivovarů CEREVISIA SPECIALIS – Pivní speciál roku 2015 přilákal 14 pivovarů, které přihlásily celkem 35 piv.

Produkce a zájem o speciální, neobvyklá a v Česku netradiční piva u nás rok od roku narůstá. A s tím souvisí i rostoucí počet značek, které pivovary přihlašují do degustačních soutěží. Naposled se tyhle pivní speciality utkaly na soutěži CEREVISIA SPECIALIS – Pivní speciál roku 2015, jejíž výsledky vyhlásili organizátoři při gastronomické přehlídce Znojemský hrozen.

Z 35 piv od 14 průmyslových pivovarů zvítězil Telčský Zachariáš 14° z Pivovaru Jihlava (kategorie světlá speciální piva – 13,0° EPM a více), pivo Herold Czech Black Lager vyrobené v Pivovaru Herold Březnice (kategorie polotmavé a tmavé pivní speciály - 13,0° EPM a více, barva 20 jednotek EBC a vyšší) a Primátor IPA z náchodského Primátora (kategorie neobvyklá piva - např. svrchně kvašená, ochucená, piva vyráběná v našich podmínkách neobvyklou technologií, míchané nápoje).

Přihlášené vzorky vyhodnocovali ve Výzkumném senzorickém centru Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze (VÚPS) degustátoři z VÚPS, z pražské Vysoké školy chemicko technologické, Zemědělské univerzity v Praze i odborníci, kteří se pivovarnickou problematikou nezabývají profesionálně.

„Rekordní počet soutěžících pivovarů jen potvrzuje trend, kterým je rostoucí popularita speciálních a neobvyklých piv mezi ctiteli piva, což dokazuje, jak se velmi zajímavě vyvíjí pivní kultura i chutě spotřebitelů u nás,“ uvedl Josef Vacl ze společnosti PORT, která byla spolupořadatelem soutěže.

„Komise degustátorů se vzácně shodly v tom, že přihlášená piva jsou stále kvalitnější, a nebyl mezi nimi ani jeden propadák,“ přidává se František Frantík z Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského a hlavní organizátor.

Speciály a neobvyklá piva tvoří stále jen několikaprocentní zlomek z celkového výstavu u nás, ale jejich podíl pomalu roste. Dlouho byla doménou jen malých a nejmenších pivovarů (zmíněná soutěž není vyhlašována pro minipivovary), větší a velcí průmysloví výrobci se začali pouštět do této kategorie až postupně poté, co zaregistrovali strmě rostoucí zájem ze strany konzumentů. Dosud i tak stále převládají a převládat i dál budou kategorie výčepních piv a v Česku tradičních ležáků.

Pivovar SABMiller posunul termín pro nabídku od rivala InBev

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Pivovarnická společnost SABMiller posunula o týden lhůtu, do kdy má konkurent Anheuser-Busch InBev předložit oficiální nabídku na její převzetí. Novým konečným termínem je tak příští středa. Oznámily to ve středu firmy, které již v polovině měsíce dospěly k rámcové dohodě o fúzi.

Původně měl termín pro závaznou nabídku podle britských pravidel o akvizicích vypršet 14.
října, firmy se však už dříve dohodly na jeho prodloužení o dva týdny. Nynější odklad má podnikům umožnit jednání o podrobnostech transakce. SABMiller o posunutí termínu požádal příslušný britský úřad, který jeho žádost schválil.

Anheuser-Busch InBev je největším pivovarem na světě. Za převzetí rivala SABMiller, jehož součástí je i Plzeňský Prazdroj, by měl zaplatit více než 100 miliard dolarů (zhruba 2,5 bilionu Kč).

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Světová pivní trojka Heineken prudce zvýšila zisk

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

● Čistý zisk Heinekenu meziročně vzrostl téměř o dvě třetiny na 1,8 miliardy eur.
● V samotném třetím čtvrtletí se tržby zvýšily o osm procent na 5,51 miliardy eur.
● Heineken je třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller.

Nizozemská pivovarnická skupina Heineken zvýšila v období od ledna do září čistý zisk meziročně téměř o dvě třetiny na 1,8 miliardy eur (49 miliard korun). Tržby stouply o více než sedm procent na 15,4 miliardy eur. K růstu zisku navíc přispěl mimořádný příjem 375 milionů eur z prodeje mexického výrobce plechovek a lahví Empaque.

V samotném třetím čtvrtletí se tržby zvýšily o osm procent na 5,51 miliardy eur. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 5,31 miliardy eur.

Na evropském trhu stoupl objem prodeje o sedm procent, zejména díky příznivému počasí. Firma těžila i z růstu prodeje na rozvíjejících se trzích, jako je Brazílie, Mexiko a Vietnam, zaznamenala ale pokles prodeje v Rusku.

Heineken je třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. Společnost AB InBev tento měsíc uzavřela rámcovou dohodu o převzetí firmy SABMiller, za kterou by měla zaplatit více než 100 miliard dolarů (zhruba 2,5 bilionu korun).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2017 07:374.983/4.983