Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Staropramen předloni kvůli odpisům prodělal 2,3 miliardy korun

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKStaropramen

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby dosáhly předloni 7,94 miliardy korun.

Předchozí účtovací období je s předloňským rokem neporovnatelné, protože jej firma uvádí za dobu 17 měsíců - od srpna roku 2012 do konce roku 2013. V tomto čase měla skupina konsolidované tržby v hodnotě 9,95 miliardy korun, také s většinou prodejů v zahraničí. Za těchto 17 měsíců byla účetně ve ztrátě 1,2 miliardy korun.

Skupina je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Znalec firmu ocenil na více peněz, než byl součet jejích jednotlivých složek, tedy určil tzv. kladný goodwill. Jedná se například o renomé společnosti či o "hodnotu" zkušených zaměstnanců. Ten nyní firma musí účetně odepisovat v nákladech. "Opticky se tedy odpis a opravná položka ke goodwillu projevily na poklesu provozního výsledku hospodaření," napsali jednatelé firmy do zprávy.

Jak již firma dříve informovala, předloni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15 tisíc hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a "neustálé hledání nových příležitostí" na trhu. Společnost předloni průměrně zaměstnávala 1360 lidí.

Vývoz Staropramenu se v roce 2014 zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600 tisíc hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," řekl generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvedla, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou. Staropramen podle své výroční zprávy prodává svůj hlavní produkt ve 39 zemích světa.

Skupina také například skrze holdingovou společnost Cervesia Zagreb zaznamenala úspěch v Chorvatsku se značkou Ožujsko. Toto pivo se podle zprávy prodává například i v Bosně a Hercegovině a ve Slovinsku.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

Biskupství otevřelo za náhrady z restitucí pivovar, ze zisku bude žít

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czU sv. Štěpána

Litoměřické biskupství otevřelo minipivovar s restaurací. Pivaři v ní mohou ochutnat dvanáctistupňového Štěpána a jedenáctistupňového Děkana. Biskupskému pivovaru U sv. Štěpána, který se nachází v litoměřickém Diecézním domu kardinála Trochty, požehnal biskup Jan Baxant.

„Monsignore Baxant mimo jiné řekl, že se projektem rodí něco, co by mělo dávat užitek a posloužit provozu církve. Přirovnal přitom nově vybudovaný pivovar k narozenému dítěti, které se postupně staví na vlastní nohy, aby pak zpětně mohlo zajistit ty, kteří ho přivedli na svět. A jako symbol požehnání zapsal na vstupní dveře tříkrálové znamení,“ přiblížila mluvčí biskupství Jana Michálková.

Pivovar provozuje společnost s ručením omezeným Ke stolu, kterou biskupství vlastní z poloviny prostřednictvím své firmy In Principio. Nachází se v prostorách bývalého kněžského semináře. Má doplnit nabídku ubytovacích služeb Hostelu U sv. Štěpána, který biskupství provozuje už šest let.

„Vařit se tu budou piva plzeňského typu, spodně kvašená. Podle poptávky nealkoholická i vícestupňová. Celková kapacita výroby může dosáhnout až tisíce hektolitrů ročně, v prvním roce je odhadována na jednu třetinu,“ přiblížila Michálková.

Restaurace s pivnicí má kapacitu 120 míst a návštěvníci si mohou pivo čepovat i ze samovýčepů (o pivovaru zde).

Vybudování podniku zaplatilo biskupství z finanční náhrady za majetek, který nemůže být vrácen podle zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi. Podle jednatele společnosti Ke stolu Richarda Kirbse náklady činily přibližně 20 milionů korun. Po splacení nákladů se podnik stane jedním ze zdrojů financování provozu litoměřické diecéze.

„Jak uvedl generální vikář Stanislav Přibyl, finanční prostředky, které církev dostala v rámci majetkového vyrovnání, poslouží tomu, aby se mohla postavit na vlastní nohy a jako instituce mohla být prospěšná společnosti a pomáhat lidem, kteří budou její službu potřebovat,“ dodala Michálková.

Pivovar Budvar loni prodal rekordní objem piva, čekají ho proto rozvojové investice

Publikováno:před rokemZdroj:Zet.czAutor:ČTKBudvar

Českobudějovický pivovar Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, tedy nejvíce ve své stodvacetileté historii. Meziročně prodej vzrostl o deset procent. Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900 000 hektolitrů piva. Tržby národního podniku v roce 2015 meziročně stouply o osm procent a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy korun. Uvedl to dnes mluvčí pivovaru Petr Samec. Podle něj jsou proto nezbytné investice do rozšíření logistických a výrobních kapacit.

Pivovar Budějovický Budvar podle Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

„Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů,“ uvedl Samec.

„V našich nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ uvedl Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. „Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ dodal Chrt.

Podle Samce jsou vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. „V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030,“ řekl Samec. Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.

Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Na exportu piva z České republiky se Budvar podílí z více 20 procent. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své historii

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své stodvacetileté historii. Meziročně prodej vzrostl o deset procent. Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900.000 hektolitrů piva. Tržby národního podniku v roce 2015 meziročně stouply o osm procent a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy Kč. Pivovar už proto musí nezbytně investovat do rozšíření logistických a výrobních kapacit, řekl dnes mluvčí pivovaru Petr Samec.

Pivovar Budějovický Budvar podle Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

"Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900.000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700.000 hektolitrů," uvedl Samec.

"V našich nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru," uvedl Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. "Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech," dodal Chrt.

Podle Samce jsou vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. "V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030," řekl Samec. Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.

Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Na exportu piva z ČR se Budvar podílí z více 20 procent. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát.

Ročně se v ČR vypije 143 litrů piva na hlavu. Další informace nabízí výstava v Poličce

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.cz

Jsme národ piva, nebo vína? Podle posledních výzkumů jsme jednoznačně pivním národem. Ročně se u nás vypije v průměru 143 litrů piva na hlavu. Za námi jsou pak Němci a Rakušané. Nestálo by se o tomto lahodném, zlatavém moku dozvědět více?

V poličském muzeu i v novém roce pokračuje putovní panelová výstava Regionálního muzea v Chrudimi, která se věnuje rozvoji pivovarnictví za posledních 100 let. Na 25 panelech se dozvíte, jak se pivo vyrábí a dokonce je zde i možnost ochutnávky ječného sladu, nebo sušeného či granulovaného chmelu. Dále se dočtete, jaké mají tradice a kterými pivy vynikají místní pivovary. Víte, který z pivovarů vaří 19stupňové pivo?

Výstava je doplněna bednářskou dílnou, předměty spojenými s výrobou, skladováním a pitím piva i potřebnými surovinami. Představí vám postup vaření zlatého moku. Uvolněnou atmosféru navozuje instalace dobové hospody s pípami, sudy, džbány a půllitry i s místem k posezení. Výstavu obohatily zajímavosti z kolekcí sběratelů i sbírek muzea v Poličce.

„V roce oslav 750. výročí založení města Poličky na výstavě čestné místo patří historii i současnosti Měšťanského pivovaru v Poličce. Samostatný pivovar na Dolním předměstí byl postaven před 150 lety. Za tu dobu zažil období slávy, úpadku i znovuobnovení a prosperuje dodnes. V okolí pak existovaly pivovary v Kamenci, Svojanově a v Bystrém,“ uvádí kurátorka výstavy, etnografka muzea Stanislava Cafourková.

Mladším návštěvníkům, kteří ještě nemohou pivo ochutnat, přiblížíme práci v pivovaru zábavnou a hravou formou.

Pro zájemce, kteří chtějí opravdovou ochutnávku lahodného poličského piva je připravena beseda 12. ledna od 18.00 hodin v muzeu. O pivu, práci v pivovaru, historii i současnosti pivovarnictví, o osobnostech, které udržely v plodných i nelehkých dobách Měšťanský pivovar v Poličce v provozu, promluví emeritní sládek Jiří Váša. Vítány budou vaše dotazy, zkušenosti i vzpomínky.

Výstava bude k vidění do 17. ledna.

Budvar loni prodal pivo za víc než dvě a půl miliardy

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.czAutor:Vladimír VáchaBudvar

Zájem o pivo z Budějovického Budvaru v tuzemsku i zahraničí roste. Výstav piva se loni zvýšil na 1,6 miliónu hektolitru, to je meziročně o 10 procent víc. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, tedy o 10,5 procenta víc. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů.

Tržby pivovaru meziročně stouply o osm procent a přesáhly částku 2,55 miliardy Kč. Loňský rok tak potvrdil trend z posledních deseti let, kdy se produkce zvýšila celkem o 39 procent.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. V našich nejdůležitějších exportních zemích – Německu a na Slovensku – jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit na trh několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ řekl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.

Příliš se nedařilo prodejům v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se podařilo vyrovnat v jiných státech.

Investují do rozšíření výroby
Ředitel také připomněl, že vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR – zakladatelem podniku – koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030.

Její realizace se rozběhla už loni a letos bude rozvojový plán pokračovat výstavbou moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.

Staropramen předloni kvůli odpisům prodělal 2,3 miliardy korun

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTKStaropramen

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby dosáhly předloni 7,94 miliardy korun.

Skupina je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Znalec firmu ocenil na více peněz, než byl součet jejích jednotlivých složek, tedy určil tzv. kladný goodwill. Jedná se například o renomé společnosti či o "hodnotu" zkušených zaměstnanců. Ten nyní firma musí účetně odepisovat v nákladech. "Opticky se tedy odpis a opravná položka ke goodwillu projevily na poklesu provozního výsledku hospodaření," napsali jednatelé firmy do zprávy.

Jak již firma dříve informovala, předloni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15.000 hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a "neustálé hledání nových příležitostí" na trhu. Společnost předloni průměrně zaměstnávala 1360 lidí.

Vývoz Staropramenu se v roce 2014 zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600.000 hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," řekl generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvedla, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou. Staropramen podle své výroční zprávy prodává svůj hlavní produkt ve 39 zemích světa.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem.

Budvar láme rekordy v prodejích. Loni uvařil nejvíc piva v historii

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Martin BenešBudvar

Budějovickému Budvaru se loni podařilo překonat skvělé výsledky z roku 2014. Pivovar uvařil rekordní množství piva a dosáhl i nejvyššího exportu ve své 120leté historii. Výrazně rostly i tržby.

„Během posledních deseti let se produkce zvýšila o 39 procent. V roce 2015 uvařil pivovar více než 1,6 milionu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o deset procent. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků,“ poukázal mluvčí Budvaru Petr Samec.

Do 73 států putovalo téměř 900 tisíc hektolitrů piva, meziročně se export zvedl o více než deset procent.

Dařilo se i na domácím trhu, kde pivovar zvýšil prodeje o devět procent. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o osm procent a překročily hodnotu 2,55 miliardy korun.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. Máme velkou radost z vysokého růstu v tuzemsku a potěšil nás i trvale rostoucí vývoz. V našich nejdůležitějších exportních zemích - v Německu a na Slovensku - jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru. Podle očekávání se nám příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ řekl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.

Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. Letos má národní podnik v plánu výstavbu moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.

Budvar loni prodal nejvíc piva v historii, musí nezbytně investovat

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKBudvar

Prodeje Budějovického Budvaru stouply loni meziročně o 10 procent na 1,6 milionu hektolitrů piva, což je nejvyšší objem v jeho 120leté historii. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900 tisíc hektolitrů a tržby vzrostly o osm procent na víc než 2,55 miliardy korun. Pivovar už proto musí nezbytně investovat do rozšíření logistických a výrobních kapacit.

Budvar podle mluvčího Petra Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

„Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 tisíc hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 tisíc hektolitrů,“ uvedl Samec.

Egypt nebo Mali
Podle obchodní ředitele Roberta Chrta podnik prodal historicky nejvyšší objemy v nejdůležitějších exportních zemích v Německu a na Slovensku. „Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ upřesnil Chrt.

Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. „Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ dodal Chrt.

Nezbytné investice
Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. „V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030,“ řekl Samec.

Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.

Na kvalitu českého piva mají vliv také zemědělci ze Žižic

Publikováno:před rokemZdroj:Kladenský deníkAutor:Kateřina Husárová

Prestižní ocenění neuděluje pivovar každý den. První místo Zemědělské obchodní družstvo Žižice neminulo.

Být nejlepším z nejlepších, to dá skutečně pořádnou fušku. Zvláště pak, když se velký úspěch podaří v zemědělství, kde předem není nic jisté a i při nejlepším plánování se záměr rolníka může vymknout jakékoli prognóze.

Klobouk dolů před těmi, kteří se dokáží udržet na špici dlouhodobě, že je ani výkyvy počasí nevyvedou z rovnováhy. Otřepané úsloví o hloupém sedlákovi s velkými bramborami rozhodně v praxi neplatí a štěstí přeje spíše moudrým a připraveným.

Kladenský deník navštívil proto Zemědělské a obchodní družstvo Žižice (ZOD) u Slaného, které se nově pyšní mimořádným prestižním oceněním.

Dlouholetá tradice
Podnik existuje od roku 1952, přičemž po Sametové revoluci se transformoval do dnešní podoby v roce 1993. Jeho předsedou je dnes Jaroslav Veselý. Vyhlášený plzeňský pivovar udělil žižickému družstvu první místo v republice coby dodavateli sladovnického ječmene nejvyšší kvality.

Když povážíme, že prazdroj, který vyhlášené pivo vyváží do celého světa a má nejméně 140 stálých dodavatelů této důležité sladovnické komodity, je to pro zemědělské družstvo o sedmatřiceti zaměstnancích skutečně obrovský úspěch. Popíjíte-li rádi vyhlášenou plzeňskou dvanáctku, možná si právě teď dáváte půllitřík té z žižického ječmene.

Tajemství úspěchu
V čem tkví tajemství mimořádného úspěchu a jedinečnosti? Na to jsme se zeptali předsedy ZOD Žižice Jaroslava Veselého. „Když jsme dostali před několika lety možnost dodávat sladovnický ječmen odběrateli přímo a ne prostřednictvím překupníků, využili jsme toho.

Jako v každém obchodě je zde zapotřebí klást velký důraz na dodavatelsko-odběratelské vztahy. Je potřeba dodržovat domluvené smlouvy, být flexibilní, vždy vyhovět požadavkům zákazníka a dodávat ječmen v požadované špičkové kvalitě," zdůraznil předseda Veselý.

Investice se vyplácí
Jelikož jsou zemědělci skutečně více než jiné profese závislí na počasí, uhlídat, aby ječmen měl vždy požadovanou vlhkost, vysokou klíčivost, optimální množství dusíku a zrna byla co nejméně mechanicky poškozená či se do nich nedali škůdci nebo plíseň, je to věda a mnohdy opravdová alchymie.

Díky tomu, že se v Žižicích nezdráhali investovat do posklizňové linky na obilí, mohou se právem radovat z úspěchu. „Ne každý zemědělec si může pochopitelně takové zařízení dovolit, ale my při objemu 1200 tun sladovnického ječmene jsme se rozhodli jít touto cestou.

Ječmen se v lince vyčistí, vytřídí a namíchá tak, abychom odběrateli dodali vždy jen tu nejvyšší kvalitu, za kterou pak následně získáváme ještě i zajímavé finanční bonusy.

Zbytek je určen k jiným účelům nebo ke zkrmení. V každém případě je potřeba se o zrno starat od první chvíle, tedy ještě před tím, než se vůbec dostane do země. Kvalitní péče o obilí po celou sezonu je nákladná, ale na výsledku je to znát," dodal předseda Jaroslav Veselý.

Z jejichž družstva tak nejčastěji odchází pro potřeby pivovarnictví odrůda sladovnického ječmene pod názvem Bojos, která je v současné době nejžádanější.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.06.2017 15:555.135/5.135