Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Na Pražském hradě se představí 66 minipivovarů

Publikováno:před rokemZdroj:EuroZprávy.cz

Na Pražském hradě se představí 66 minipivovarů. V prostorách Královské zahrady se bude konat degustační pátý ročník Festivalu minipivovarů na Pražském hradě. Ta nese podtitul Pivo na hrad. Z důvodu nařízení Pražského hradu bude na každý den připraveno 1200 vstupenek a cena zahrnuje katalog pivovarů, degustační sklenici a neomezenou degustaci.

Festival minipivovarů se stal výběrovou akcí, na které je pivo vnímáno jako ušlechtilý nápoj. Na festivalu se představí 63 pivovarů, které jsou členy Českomoravského svazu minipivovarů. Každý z pivovarů vybere svá dvě nejlepší piva a k degustaci bude tedy připraveno 132 druhů piva 36 různých stylů z celé republiky. Celkově se zdarma vyčepuje přes 6 600 litrů piva a degustační porce se bude čepovat 0,75 dl.

Akce se bude konat v prostorách Královské zahrady Pražského hradu, na Střelecké cestě pod Královským letohrádkem, v pátek 10. června od 14-20 hodin a v sobotu 13. června od 12-20 hodin. Festivalu se zůčastní sládci a majitelé z každého pivovaru, kteří budou podávat návštěvníkům konkrétnější informace.

„Hlavním cílem festivalu je seznámit návštěvníky s historickými kořeny českého a moravského pivovarnictví a ukázat jak tradiční, tak i moderní způsoby výroby piva," říká Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů.

Léto s pivovarem Svijany: Otevření zámku a nové pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Blesk.czSvijany

Milovníci historie a piva zbystřete! V červnu se otevře zrekonstruovaný zámek Svijany. K této příležitosti stejnojmenný pivovar připravil nejen bohatý program, ale i nové pivo.

Pivovar Svijany zakoupil zámek stojící proti pivovaru před třemi lety, od roku 2015 probíhala rekonstrukce částečně financovaná z EHP a Norských fondů. Ta měla za cíl vrátit jeho podobu do dob jeho největší slávy. Přesvědčit se, nakolik se záměr podařil, můžete poprvé v sobotu 25. června od 10 hodin, kdy se zámek otevře veřejnosti.

OBJEVENÝ POKLAD
Připravena je řada stálých expozic, mezi nimi archeologická výstava s exponáty ze Svijan a blízkého okolí, expozice o podzemí Libereckého kraje, pivovarnická expozice, část věnovaná bývalým pánům zámku – Valdštejnům a Vartenberkům. Těšit se můžete i na objevené poklady. V průběhu rekonstrukce totiž byla odhalena řada zámeckých tajemství. Jde třeba o unikátní bronzovou jehlici starou 3000 let, středověkou pec na chleba nebo tajnou chodbu pod zámkem.

PÍSKOVIŠTĚ PRO ARCHEOLOGY
Zábavu nabídne i zámecká zahrada, kde na děti čeká např. pískoviště sloužící i jako archeologické naleziště. Pod vrstvou písku bude možné odkrýt atrapu kostry prasete, jejíž část byla v zahradě objevena a dala obci Svijany jméno. V peci na chleba i peci na bronzové odlitky bude možné vyrobit si suvenýry. Prohlédnout si můžete i svijanský pivovar a ochutnat zde čerstvé pivo načepované přímo z ležáckého tanku.

ZÁMECKÝ MÁZ
Pivovar Svijany připravil pro tento den ještě jedno překvapení – nové pivo s názvem Zámecký Máz, které vychází z nejprodávanější svijanské jedenáctky Svijanského Mázu. Sládek Petr Menšík se při vaření tohoto piva inspiroval starými recepturami pro přípravu sudového piva zaváženého před zimou na nepřístupné horské chaty. Tehdy se hotové pivo znovu zakvasilo rozkvašenou mladinou, tak zvanými kroužky, přímo do sudů, ve kterých až u hospodského ve sklepě v průběhu zimy potřetí dokvášelo. I dnes je hotové zfiltrované pivo opětovně zakvašeno rozkvašenou mladinou, tzv. kroužky, a nechá se krátce rozkvasit v tanku, aby došlo k homogenizaci celé várky a pivo pak kvasilo stejně ve všech sudech. Po dvou až třech dnech se stočí do sudů a uskladní v ležáckých sklepech, kde při teplotě 2 °C tři až čtyři týdny znovu dokváší. Ihned poté putuje k hospodským. Opětovným dokvášením a přítomností čistých pivovarských kvasinek získává pivo plnější, ale jemnější a zakulacenější chuť.

Aktivace značky Březňák: Vezmi tátu na pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Startegie.czAutor:Petr NovotnýVelké Březno

Značka Březňák vyzývá potomky pivařů, aby svým tatínkům ke Dni otců nadělili pivní láhev s osobním vzkazem. Březňák je za to zve na pivo zdarma. Akce probíhá v „hrdinném duchu“ běžící kampaně značky z dílny agentury VCCP.

Z průzkumu agentury Perfect Crowd vyplývá, že pro 55 procent mužů představují jejich tátové největší hrdiny. Problém je ale v tom, že 80 procent synů jim nikdy neřeklo, že je považují za svůj největší vzor. Na Den otců v neděli 19. června mohou proto lidé svého rodiče potěšit za tekuté asistence značky Březňák z portfolia pivovaru Heineken.

Pivovar připravil akci s názvem Vezmi tátu na Březňáka a řekni mu, že je tvůj hrdina, která od začátku června začíná v sedmi desítkách hospod v celé České republice. První pivo zdarma dostane každý otec v případě, že do provozovny přijde se svým potomkem, společně vyplní do připravené kartičky svá jména a objednají si dvě piva.

Otcům můžou jejich dcery i synové poslat rovněž vzkaz na zadní etiketě limitované edice pivních lahví. Pětistovka nejlepších se dočká vytištění na etiketu Březňáka a bude doručena otcům v dárkovém balení s půllitrem, speciálním podtáckem a láhví se vzkazem.

S pivem pod kyvadlo
Sváteční akcí Březňák podporuje otevření dočasné restaurace v Praze na Letné, která bude od 9. do 19. června fungovat v místě pod kyvadlem. Pivovar ji zřizuje právě u příležitosti Dne otců a akce Vezmi tátu na Březňáka.

Akcí, pro niž vznikla i microsite Denotcu.cz, pokračuje značka Březňák v kampani, kterou letos představila ve spolupráci s agenturou VCCP a jež se zamýšlí nad vztahy otců a synů, mezigenerační úctou a tradičními hodnotami. I s myšlenkou Dne otců a dočasné restaurace přišla VCCP, realizace se ujme agentura Next Level.

„Značka Březňák se k léty prověřeným hodnotám hrdě hlásí a nebojí se o nich mluvit nahlas. Pivo z malebného pivovaru ve Velkém Březně je jako ze ,staré školy‘, poctivé, kvalitní a vařené s láskou k poctivému řemeslu,“ řekl manažer značky Březňák Petr Syřiště.

Je svátek, nebo úterý? Pivo se neptá, říká majitel sklepního pivovaru

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Martin VokáčKozlíček

Pivo má rád natolik, že si ho zkoušel i doma v kuchyni sám uvařit. Neváhal pak zakoupit technologie a postupně celý sklep svého rodinného domu přeměnil v malý pivovar. V práci dal výpověď a z amatérského sládka se stal profesionálem. Rodinný pivovar Milana Kozlíčka dnes zná široký region.

Pivovar z Horních Dubének na samém jihozápadě Jihlavska byl jedním z dvanácti, které se zúčastnily víkendového Festivalu malých pivovarů v Třebíči. Na nádvoří Lihovaru vynikal.

„Všechna naše piva jsou vařená podle bavorského zákona o čistotě piva z roku 1516. Smí se používat jen ječmen, chmel a voda, žádné cukry nebo přidané látky,“ vysvětloval Milan Kozlíček.

Sympatický vysoký muž pivu doslova propadl. Měl ho rád tak, že nic jiného ani nepil. A tak ho v polovině minulého desetiletí napadlo, že si ho sám uvaří. „Zkoušel jsem to v hrncích v kuchyni, neoficiálně,“ vypráví.

Rychle zjistil, že aby mělo domácí pivo nějakou kvalitu, bude třeba pořídit příslušné technologie. A že je toho potřeba daleko víc.

„Byl jsem se poradit se sládkem v Hradci Králové, který mi řekl na rovinu, že to mám dělat buď oficiálně včetně povolení od potravinářské inspekce, nebo ať to nedělám vůbec. Byl jsem z toho rozčarovaný. Nicméně jsem se rozhodl do toho jít,“ popisuje.

Oběhal úřady, získal povolení a na začátku roku 2007 se stal majitelem minipivovaru. Zpočátku pivo vařil při běžném zaměstnání, ale zanedlouho mu koníček začal přerůstat přes hlavu.

„Byl jsem pořád v práci. Buď v zaměstnání, nebo okolo piva. Nešlo to tak dál. Protože už jsem v pivovaru měl dost peněz, v zaměstnání jsem skončil a věnoval se jen pivu,“ říká Kozlíček.

Češi dokázali nabídnout jen vagón sladu. Němci byli pružnější
Největším problémem zpočátku bylo nakoupit potřebné suroviny. Před deseti lety neuměly minipivovarům vyjít vstříc třeba sladovny.

„Nebyly zvyklé prodávat slad v padesátikilových pytlích. Nabízely mi tenkrát celý vagon,“ směje se pivovarník. Suroviny nakupoval v průmyslových pivovarech, s nimiž se domluvil.

Do té doby, než oslovil jistou bavorskou sladovnu. „Ti mě úplně zaskočili. Do dvou týdnů byl u mě jejich obchodní zástupce s kompletní nabídkou veškerých sladů. To bylo někde úplně jinde než české podniky,“ vzpomíná.

Jak ale dodává, české sladovny se rostoucímu počtu minipivovarů postupně přizpůsobily, i když se zpožděním.

Milan Kozlíček profesionálně vaří pivo desátým rokem. Ročně ho vyrobí kolem 250 hektolitrů. Obětoval mu celý suterén rodinného domku v Horních Dubénkách. Nemá svou restauraci, pivo prodává na jednorázových akcích nebo dodává do několika hospod takzvaně na čtvrtou pípu, tedy do ochutnávkové nabídky regionálních speciálů.

I když by třeba zájem ze strany odběratelů byl, zvětšovat minipivovar Milan Kozlíček nechce. „Jak je to teď, na obživu to stačí,“ mávne rukou. „Nemusím mít vily, auta, bazény, abych byl šťastný. Já jsem šťastný, když pivo můžu vařit a když lidem chutná,“ říká. A když by se staral o chod větší firmy, už by pivo nevařil sám a to by ho prý nebavilo.

Jak ale dodává, na provozování minipivovaru se moc zbohatnout nedá. A naopak práce je občas až nad hlavu. „Pro malého sládka neexistují soboty, neděle. Proces výroby piva neustále běží a neptá se, jestli je svátek, nebo úterý,“ vysvětluje.

Jindřichohradecká radnice koupí pivovar, který chátrá poblíž zámku

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Ludmila Mlsová

Ostudné torzo s ohořelými střešními trámy u jindřichohradeckého zámku má šanci vrátit se do lepších časů. Starý pivovar koupí od privátního vlastníka město, které ho chce obnovit a využít jako kulturní centrum.

Dnes je to ruina, která kazí vzhled turisty oblíbeného areálu jindřichohradeckého zámku. Jeho kastelán Jan Mikeš je však po středečním zastupitelstvu, které schválilo koupi starého pivovaru do městského majetku, optimistou.

„Cítíme obrovskou úlevu, protože starý pivovar byl dlouhodobě největší problém zámeckého areálu, jehož byl historickou součástí. Těší nás, že jeho vlastníkem bude město, protože jednání s radnicí bude daleko jednodušší,“ uvedl hradecký kastelán Jan Mikeš.

Kastelán vychází ze zkušeností, které už správci třetího největšího zámeckého komplexu v Česku s městem mají. „Máme za sebou spolupráci s městem na obnově nového pivovaru. Město ho opravilo a je v něm Dům gobelínů,“ upřesnil Mikeš.

Jindřichohradečtí zastupitelé rozhodli, že radnice za torzo budovy poničené požárem zaplatí současnému majiteli, společnosti RBB Invest místního podnikatele a zároveň zastupitele za ODS Tomáše Blábolila, 7,8 milionu korun.

„Je to ruina, a pokud bychom to nekoupili, do dvou let spadne. Je to jediná šance na záchranu památky na strategickém místě u zámku,“ uvedl jindřichohradecký starosta Stanislav Mrvka

Návrh prošel jen těsně
Ještě při samotném hlasování nebylo jasné, jak kontroverzní bod programu dopadne. Na jednání chybělo šest z 27 zastupitelů a ukázalo se, že jednotná není ani vládnoucí hradecká trojkoalice.

Hlasování se například zdržela i místostarostka Petra Blížilová z ČSSD. „Cena za tak zdevastovaný objekt se mi zdála vysoká. Zvlášť s výhledem, kolik peněz bude muset město co nejdřív investovat jenom do zabezpečení budovy, aby na někoho nespadla,“ zdůvodnila.

Opoziční zastupitelé za KSČM se zdrželi hlasování nejen kvůli vysoké kupní ceně. „Město ani nemělo tržní ocenění. Měli vyhláškovou cenu pozemku, ale ta zajímá jen berní úřad. Pro uzavírání smluv je důležitá cena tržní a tu město nemělo. Pivovar je pobořená ruina v havarijním stavu, takže cena 7,8 milionu korun je sporná. A další problém je, že město ani nepřišlo se záměrem, jak ji přesně využije,“ kritizuje zastupitel Tomeš Vytiska.

Nakonec hlasovalo pro koupi starého pivovaru 15 zastupitelů, což je těsná většina.

„Jsem rád, že se nám podařilo najít dostatek zastupitelů, kteří našli odvahu podpořit koupi této památky. Teď se musíme pustit do její záchrany a do dvou let chceme mít zpracovaný projekt na využití starého pivovaru,“ řekl starosta Mrvka. Poznamenal, že cílem je vytvořit v objektu kulturní centrum s velkým konferenčním sálem.

Dosavadní majitel, který objekt koupil v roce 2002, ho chtěl proměnit na wellness hotel, uvažoval i o minipivovaru.

„Měli jsme investora, který do toho chtěl dát peníze. Jenže povolení se podařilo získat až v roce 2008, a to už začínala ekonomická krize. My jsme zjistili, že v současné situaci na to nejsme schopni získat žádné dotace. Pro hodnotitele je privátní firma vždycky riziková. Proto jsme rádi, že to tak dopadlo a objekt dostal šanci na záchranu,“ sdělil Petr Matějů z realitního oddělní RBB Invest.

Festival minipivovarů na Pražském hradě již po páté!

Publikováno:před rokemZdroj:První zprávy

Na Pražském hradě se představí 66 minipivovarů. V prostorách Královské zahrady se totiž bude v pátek 10. června a v sobotu 11. června konat degustační akce roku - již V. ročník Festivalu minipivovarů na Pražském hradě.

Akce nese podtitul Pivo na hrad. Vstupenky na akci, které jsou v předprodeji, jsou dostupné online na www.minipivo.cz. Z důvodu nařízení Pražského hradu jich je připraveno na každý den jen 1200 a cena zahrnuje katalog pivovarů, degustační sklenici a neomezenou degustaci.

Festival minipivovarů na Pražském hradě se stal výběrovou akcí, na které je pivo vnímáno jako ušlechtilý nápoj. Představí se na ní 63 pivovarů, které jsou členy Českomoravského svazu minipivovarů, pořadatele akce a 3 zahraniční minipivovary, tentokrát to budou polské minipivovary. Každý z pivovarů vybere svá dvě nejlepší piva a k degustaci bude tedy připraveno 132 druhů piva 36různých stylů z celé republiky. Celkově se zdarma vyčepuje přes 6 600 litrů piva a degustační porce se bude čepovat 0,75 dl.

Festival minipivovarů se bude konat v překrásných prostorách Královské zahrady Pražského hradu, na Střelecké cestě pod Královským letohrádkem, v pátek 10. června od 14-20 hodin a v sobotu 13. června od 12-20 hodin. Na festivalu budou přítomni sládci a majitelé z každého pivovaru, kteří budou podávat návštěvníkům co nejobsáhlejší a nejpřesnější informace.

„Hlavním cílem festivalu je seznámit návštěvníky s historickými kořeny českého a moravského pivovarnictví a ukázat jak tradiční, tak i moderní způsoby výroby piva,“ říká prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň.

Pivovary, které se na festivalu představí, jsou členy Českomoravského svazu minipivovarů, který byl založen 16. dubna 2011, a to 32 minipivovary, jako reakce na neustále rostoucí počet restauračních a produkčních minipivovarů. V současné době má 110 činných a 15 přispívajících členů. Českomoravský svaz minipivovarů slouží jako profesní organizace, která poskytuje poradenství, vzdělávací servis, školení a v neposlední řadě informační servis o vhodných zdrojích a surovinách pro výrobu piva.

Prazdroj je na prodej za sto miliard, zájem má Heineken, Číňané i Japonci

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Jan Sůra, Pavel NovotnýPrazdroj

Česko vyhlíží největší transakci za poslední roky. Plzeňský prazdroj je k mání a už se o něj zajímají Heineken, Japonci i Číňané. V českých rukách pravděpodobně neskončí - prodejní suma je na Čechy zřejmě velké sousto.

Konzumace nejrozšířenějších piv v Česku bude možná už letos vydělávat někomu jinému než dosud. Fúze dvou pivních celosvětových gigantů SabMiller a AB Inbev se totiž výrazně dotkne i největšího hráče na českém trhu, Plzeňského Prazdroje. Ale jinak, než se původně čekalo.

Evropská komise tento týden při schvalování transakce podmínila svůj souhlas tím, že část pivovarů musí nově spojená firma prodat. Mezi pivovary na prodej se dostal i Plzeňský Prazdroj.

V souvislosti s prodejem Plzeňského Prazdroje se mluví o různých investorech, nejčastěji čínských nebo japonských fondech nebo velkých pivovarnických skupinách.

Podle Tomáše Maiera z Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze čeští zákazníci příliš neřeší, komu pivovar patří. Takže z pohledu domácí poptávky vlastník nehraje roli.

Maier však nefavorizuje fondy, ale sází spíše na jednoho přímého konkurenta – nizozemský Heineken. Ten v Česku působí, ale s dvanácti procenty trhu je jen třetí v pořadí.

„Jejich strategií je být na trzích, kde jsou přítomni, jedničkou nebo dvojkou,“ vysvětluje Maier, proč by mohl mít majitel Krušovic či Starobrna zájem. Koupí by Heineken získal 55 procent trhu a mohl by mít také problém se schvalováním celé transakce. Heineken na dotazy k případnému zájmu nereagoval.

Zájem mají Číňané či Japonci
Někdejší šéf Českomoravského svazu pivovarů a sladoven vidí možný zájem u japonských nebo čínských firem. „Firma Asahi už zde vyrábí léta ve Staropramenu v licenci Asahi Super Dry pro Evropu, k tomu by mohlo dojít,“ říká Veselý. Další variantou by pak byla japonská skupina Kirin. Japonci by se podle analytika k českému pivu chovali podobně jako současný vlastník SABMiller, tedy jako k „rodinnému stříbru“.

Pro prodej fondům svědčí to, že majitelé se budou snažit prodat balík pivovarů celý. Jiné pivovary by o něj jistě měly zájem, ale zřejmě narazí u antimonopolních úřadů.

Ani v případě fondů si však Maier nemyslí, že opuštěním velké pivovarnické skupiny přijde Prazdroj o možnost distribuce do jiných zemí právě přes velkou skupinu. „Je běžné, že některé značky prodává konkurence. Příkladem je u nás Stella Artois, která patří sice AB Inbev, ale v Česku ji vaří Staropramen,“ dodal Maier.

Česko už prodej velkého pivovaru do rukou fondů zažilo. Před časem Inbev prodal Pivovary Staropramen fondům, po dvou letech si je koupila pivovarnická společnost Molson Coors. Fondy na transakci velmi dobře vydělaly.

SABMiller se podle rozhodnutí musí zbavit balíku pivovarů ve střední a východní Evropě, jde ještě o slovenský Topvar, rumunský Ursus, maďarský Dreher a polské pivovary Kompania Pivowarska.

Na trhu se sice spekuluje i o zájemcích z tuzemska, například v tandemu s čínským kapitálem, ale šance, že „Plzeň“ skončí v českých rukou, je prakticky nulová.

Navržený prodejní balík má totiž hodnotu asi čtyř miliard eur, tedy přes 100 miliard korun. Taková suma je příliš velké sousto pro všechny tuzemské investiční celky. Zřejmě by nepomohla ani výrazná asistence bank. Evropská komise povoluje prodat balík maximálně na dva díly.

Teoreticky by se o to mohl pokusit snad jedině Petr Kellner, nejmovitější Čech, a jeho skupina PPF. Ten před třemi lety koupil za 64 miliard korun většinový podíl v operátorovi O2. Byl to vůbec jeho největší nákup v životě. Že by si své maximum vylepšil zrovna v pivním byznysu, není příliš pravděpodobné.

Pro zájemce o celý balík je nejatraktivnější právě Plzeňský Prazdroj, který SABMiller ovládá od roku 2001 a firmě od té doby dobře vydělává. Jen loni firma poslala majitelům dividendu ve výši 3,8 miliardy korun.

Ostravar Mustang aneb Nové pivo na trhu

Publikováno:před rokemZdroj:Moravskoslezský deníkOstravar

Do restaurací a hospod v celé České republice v těchto dnech míří Ostravar Mustang, nové pivo, které ostravský pivovar začal vařit letos na jaře a které se bude stáčet výhradně do sudů.

„Ostravar se vždy koncentroval na distribuci na Ostravsku, s Mustangem však míříme dále," prozradila ambice nového piva Zuzana Cieciotková z Ostravaru s tím, že pivo by díky své divokosti mohlo zachutnat zejména mladší generaci pivařů. (jir)

Třídenní Slavnosti Ostravaru vypuknou už za měsíc

Publikováno:před rokemZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Petr JiříčekOstravar

Oblíbený pivní festival v areálu pivovaru Ostravar bude letos poprvé třídenní, a kromě proudem tekoucího piva slibuje na každý den jedno skutečné eso hudební scény.

Letošní už 16. ročník Slavností pivovaru Ostravar se oproti loňskému roku vrací do červnového termínu, konkrétně na 24. až 26. června.

Hlavní zprávou letošního ročníku je, že festival už nebude jednodenní, ale rovnou třídenní. „Během uplynulých let se stal program Slavností opravdu nabitý a ze strany návštěvníků jsme zaznamenali hlasy, že to vždy strašně rychle uteče a že si je často ani nestihnou užít," zdůvodňuje trojnásobnou dávku dobrého piva a hudby manažerka značky Ostravar s tím, že byť bude program organizačně náročnější, nepochybuje o tom, že bude stát za to.

HUDEBNÍ HVĚZDA KAŽDÝ DEN
Aby tomu tak bylo, připravil Ostravar pro návštěvníky slavností bohatý doprovodný program, který pomůže dotvořit dvacítka kapel. Jedno hudební eso zpestří každý den slavností.

„Hvězdou startovacího dne bude kapela Horkýže Slíže, rocková party vypukne během pátečního pozdního odpoledne. Hlavní postavou sobotního večera bude ostravská patriotka Marie Rottrová, jejíž účast nás velice těší, a v neděli se na slavnostech do třetice v řadě představí Kryštofové," láká event manažer Pivovarů Staropramen Jan Vošta na bohatý program Slavností.

PIVO ZA DVACKU
Chybět nebudou ani sobotní exkurze po pivovaru, řada soutěží, pivovarská škola či speciály ze spilky, které jsou novou pivní řadou Ostravaru, dostupnou běžně jen ve vybraných hospodách a restauracích. Pivo bude k dostání za dvacet korun.

Z cenově výhodné první vlny vstupenek zbývá už jen několik kusů, a to na pátek (za 150 korun) a sobotu (190 korun).

Za nedělní vstup na akci teď návštěvníci v předprodeji zaplatí už 290 korun a za všechny tři dny 450 korun.

V Ostravaru uvařili nové pivo Ostravar Mustang

Publikováno:před rokemZdroj:Marketingové novinyOstravar

Pivovar Ostravar začal letos na jaře vařit nové pivo Ostravar Mustang. Právě v těchto dnech putují první sudy s touto pivní novinkou do restaurací a hospod. Ostravští pivovarníci věří, že Ostravar Mustang zaujme konzumenty nejen v bezprostřední blízkosti „komína“, ale i v širším severomoravském regionu.

„Při přípravě nového piva jsme se snažili dát Ostravar Mustangovi do vínku jistou dávku nespoutanosti a divokosti, která je charakteristická pro náš kraj“ říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter. V plné chuti nové jedenáctky se podle vrchního sládka odráží především tři druhy pečlivě vybraných chmelů, a to zejména Žatecký poloraný červeňák a taky Kazbek, kterému se někdy přezdívá „divoký chmel“ pro jeho původ a kořenitou hořkost. „Stejně jako ostatní piva z Ostravaru je Mustang tradičně vyšlechtěn v otevřených kádích na spilce,“ dodává Roman Richter.

„Ostravar se prakticky od svého založení vždy koncentroval na distribuci okolo komína, tzn. na Ostravsko. Se značkou Ostravar Mustang však míříme dále. Samozřejmě také do Ostravy, ale především do hospod po celé severní Moravě. Jsme si jisti, že do naší stáje přibyl přesně ten favorit, který zvýší atraktivitu našeho piva v širším regionu. Věříme, že si své spotřebitele najde i u mladší generace, která ráda zkouší nová a zajímavá piva,“ uvedla závěrem Zuzana Cieciotková z Ostravaru.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 08:385.613/5.613